abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_79803849
quote:
Op woensdag 31 maart 2010 20:06 schreef DancingPhoebe het volgende:
Zo! Lekker zonder systeem zit ik op -12!
Dat gaat lekker
Hier blijft het stabiel met als je wel wel meer schommelingen naar beneden dan naar boven
Vanavond een uurtje zumba gedaan en morgen weer hardlopen
pi_79818066
Twee maanden ben ik nu bezig met low carb plus iets meer bewegen dan ik voorheen deed.

BMI van 31.3 naar 28.3
Taille 8,5 cm minder
Gewicht 8,7 Kilo omlaag

Ik ga nog wel door hoor al heb ik nog geen idee tot hoever zal afhangen van de motivatie denk ik.

Zo nu eerst koffie
http://epicshirtsandgadgets.spreadshirt.nl/
Epic Beard Man is in My web Shop ;-]
pi_79819132
Goedzo Circle.Of.Filth!

Hier voor het eerst dit jaar ook weer de 74(,5) op de weegschaal gezien
  donderdag 1 april 2010 @ 11:35:33 #204
268038 kwakz0r
kwakveense
pi_79823770
quote:
Op woensdag 31 maart 2010 20:02 schreef Diabox het volgende:

[..]

[..]

Waar staat nu dus dat een gezond persoon niet een gezond gewicht kan bereiken?
In de stukjes daarboven die je niet gequote hebt: 10-15% gewichtsverlies is maximaal haalbaar en BEHOUDbaar. de meeste obese mensen moeten voor een gezond gewicht 30-50% lichaamsgewicht kwijt. dat is dus niet haalbaar.
quote:
Verder las ik dit wat bij mij nogal veel vraagtekens opriep:
[..]

Beetje vreemd om ruststofwisseling niet te linken aan fysieke activiteit. Meer spier --> hogere ruststofwisseling. Ik vind deze conclusie dan ook echt heel vreemd:
[..]

Voordat ik trainde had ik genoeg aan 2000-2500 kcal per dag, nu moet ik toch echt ruim 3000 kcal per dag eten wil ik niet afvallen. Zou ik er per dag een uur cardio bijgooien zou dit nog meer zijn! Of ben ik dan zo vreemd
er staat nergens dat de ruststofwisseling niet beinvloed wordt door bewegen - ik heb niet het héle onderzoek gequote. er staat nl. ook ergens dat de verlaagde basaalmetabolisme opgevangen kan worden door meer te sporten. Ik bedoel alleen dat veel mensen het nut van sporten overschatten, vooral van CARDIO. mensen die dus enthousiast 2 keer in de week zich een uur lensfietsen en denken dat ze daardoor extra afvallen..
quote:
Verder:
[..]

Ja heel leuk, maar als je gebruikelijke inname hoog ligt, heb je hier natuurlijk niet zoveel aan. Als je 600kcal onder je verbruik gaat eten val je gewoon af, klaar, punt, valt geen stok tussen te steken. Of zie jij mensen met obesitas in Afrika, om maar een extreem voorbeeld te stellen? Niet dat dat zo gezond is , maar je wordt niet zomaar dik, en je blijft ook niet zomaar dik. Heb zelf ook genoeg mensen geholpen met een voedings- en trainingsschema. Heb nog niet meegemaakt dat iemand maar een blijvend gewichtsverlies had van 3,5kg, zoals het gemiddelde in het onderzoek. Heb ook iemand geholpen van 115kg naar 85kg, had een trainingsschema voor hem opgesteld, hem geholpen met het zelf opstellen van een eigen voedingsschema en heb hem uitgelegd wat belangrijk is etc. Kan me moeilijk voorstellen dat hij zo'n grote uitzondering is.

Ik wil het echt niet basherig overkomen, maar echt wat een onzin dat iemand met obesitas geen gezond gewicht kan bereiken (onder voorbehoud dat ie voor de rest gezond is). Stel een proper voedingsschema op die 500 kcal onder je behoefte ligt en ga er lekker naast trainen, gegarandeerd dat je afvalt en blijft afvallen. Kom je op een plateau? Kijk eens kritisch naar wat je eet op een dag en bereken eens of je niet stiekem meer bent gaan eten dan vroeger en of je bijv. minder lichaamsbeweging krijgt per dag. Zodoende verander je je voedingsschema, dan wel de hoeveelheid lichaamsbeweging die je krijgt op een dag.
je leest niet goed, want dat is precies wat er staat in het stukje dat je quote: het beste werkt een voedingsschema van 500-600 kcal onder het normale verbruik en extra bewegen. daarmee kan blijvend gewicht verloren worden. maar gemiddeld niet meer dan 10-20%.
115 naar 85 kg is een gewichtsverlies van... tadaa... ongeveer 25%. dat zit dus inderdaad aan de hoge kant qua haalbaar verlies, maar good for him (met gemiddeldes in statistisch onderzoek heb je nog altijd te maken met een nromaal-verdeling, waardoor er altijd mensen zullen zijn die inderdaad meer of mindwer verliezen.) waarschijnlijk zal diegene in de komende jaren nog wel iets aankomen, waardoor het uiteindelijk behouden gewichtsverlies rond de 20-25% zal zitten. hartstikke goed.

maar die persoon hoefde dus blikkbaar voor een gezond gewicht geen 50% gewicht te verliezen. dat is gewoon bijne nooit haalbaar namelijk, en het is onzin om te zeggen dat iedereen een gezond gewicht kan bereiken.
quote:
Als er iets makkelijk is is het wel afvallen en een gezond gewicht behouden, wat pas echt 'moeilijk' is, is VVM aankomen en dat behouden. Toch bijzonder dat veel mensen dat toch lukt, ook mensen die voorheen obesitas hadden! Ken er wel een paar hoor!

Sowieso vind ik het vaag dat die mensen van die onderzoeken maar een gewichtsdaling van circa 5kg in een jaar bereiken, alle knullen (en vrouwtjes) die ik de sportschool in heb gesleept presteren beter. En aan de startpost van dit topic te zien de Fok!ers ook

PS. heb je het volledige onderzoek van Mc Millan-Price (2006) voor me? bvd
nee dat heb ik niet, ik heb alleen de link naar dat onderzoek waaruiit ik quote waarin wel een literatuurverwijzing staat naar dat onderzoek. ik kan niet in medische databases, sorry.

afvallen is makkelijk. een gezond gewicht behouden is helemaal niet makkelijk, en ik vind het jammer dat je niet tot je wil laten doordringen, met de nodige bronnen die bewijzen dat dat nodig is, dat het stigmatiserend en negatief werkt om zo'n houding te hebben.

het gewichtsverlies wat zij meten is wederom GEMIDDELD. dat betekent dat er in die populatie mensen zaten me tgewichtsverlies van hogere en lagere uitkomst.

maar hej, petje af voor jou als je zo'n enrome dieetgoereo bent dat iedereen bij jou blijvend 20 kilo afvalt.

ik zou jou graag een cursus begrijpend lezen aanbieden, want daar heb jij dan nog wel wat te leren.
Kwak
pi_79834168
Een gezond gewicht behouden is misschien niet makkelijk, maar het is voor ieder gezond persoon mogelijk om het te behouden. Het is onzin om te beweren dat dit niet zo is. Zolang jij onder onderhoud eet val jij af, zolang jij op onderhoud eet blijft je gewicht hetzelfde. Zo simpel is het.
quote:
Ik bedoel alleen dat veel mensen het nut van sporten overschatten, vooral van CARDIO. mensen die dus enthousiast 2 keer in de week zich een uur lensfietsen en denken dat ze daardoor extra afvallen..
Mensen die dat denken zijn niet goed bij hun hoofd. Een kilo lichaamsvet is ongeveer 7000kcal, het spreekt voor zich dat 2x in de week 'n uur bij lange na niet genoeg is.

Zolang iemand gewoon een voedingsschema opstelt die onder zijn onderhoud ligt en zich hier 100% aan houdt zal die afvallen, heb ie z'n steefgewicht bereikt en gaat ie op onderhoud eten dan zal zijn gewicht stabiel blijven, gebeurt dit niet dan houdt ie zich niet aan zijn voedingsschema of is zijn voedingsschema niet correct gemaakt. Verder vraag ik mij af in hoeverre bij zo'n onderzoek iemand in de gaten wordt gehouden met hoe strict ie zich aan zijn voedingsschema houdt, dan wel of zijn voedingsschema uberhaupt goed is gemaakt. Je zal vaker niet dan wel in 1x een goed voedingsschema hebben om goed af te vallen, vaak moet je dingen aanpassen etc. ik geef het weinig kans dat dit ook daadwerkelijk gebeurt in die onderzoeken. Ik blijf het volstreke onzin vinden dat iemand zogenaamd geen gezond gewicht kan behouden, je komt niet zomaar aan, jouw lichaam zal geen lichaamsvet aanmaken uit gebakken lucht en al helemaal niet bij een tekort aan voedingsstoffen, zo werkt je lichaam eenmaal niet.
  donderdag 1 april 2010 @ 16:22:35 #206
268038 kwakz0r
kwakveense
pi_79834754
quote:
Op donderdag 1 april 2010 16:05 schreef Diabox het volgende:
Een gezond gewicht behouden is misschien niet makkelijk, maar het is voor ieder gezond persoon mogelijk om het te behouden. Het is onzin om te beweren dat dit niet zo is. Zolang jij onder onderhoud eet val jij af, zolang jij op onderhoud eet blijft je gewicht hetzelfde. Zo simpel is het.
[..]

Mensen die dat denken zijn niet goed bij hun hoofd. Een kilo lichaamsvet is ongeveer 7000kcal, het spreekt voor zich dat 2x in de week 'n uur bij lange na niet genoeg is.

Zolang iemand gewoon een voedingsschema opstelt die onder zijn onderhoud ligt en zich hier 100% aan houdt zal die afvallen, heb ie z'n steefgewicht bereikt en gaat ie op onderhoud eten dan zal zijn gewicht stabiel blijven, gebeurt dit niet dan houdt ie zich niet aan zijn voedingsschema of is zijn voedingsschema niet correct gemaakt. Verder vraag ik mij af in hoeverre bij zo'n onderzoek iemand in de gaten wordt gehouden met hoe strict ie zich aan zijn voedingsschema houdt, dan wel of zijn voedingsschema uberhaupt goed is gemaakt. Je zal vaker niet dan wel in 1x een goed voedingsschema hebben om goed af te vallen, vaak moet je dingen aanpassen etc. ik geef het weinig kans dat dit ook daadwerkelijk gebeurt in die onderzoeken. Ik blijf het volstreke onzin vinden dat iemand zogenaamd geen gezond gewicht kan behouden, je komt niet zomaar aan, jouw lichaam zal geen lichaamsvet aanmaken uit gebakken lucht en al helemaal niet bij een tekort aan voedingsstoffen, zo werkt je lichaam eenmaal niet.
1 antwoord: dat heeft invloed, en juist daaróm werkt het zoals het werkt. afvallen en gewicht erfa houden is meer dan voedsel in / bewegen uit. het volhouden, het netjes je eraan houden etc. wordt beinvloed door talloze andere processen, en die kun je heus niet allemaal uitschakelen. de mens is geen machine. de conclusie van de onderzoeken is gebaseerd op de REALISTISCHE situatie, niet jouw ideale situatie waarop je baseert dat het moet kunnen.

weet je, je zeurt om wetenschappelijke bronnen, maar zodra de bronnen niet overeenstemmen met wat jij vindt besluit je ze te negeren. ik ga niet meer met jou in discussie. prima. de wereld zit nu eenmaal heel simpel in elkaar voor 18-jarige mannetjes
Kwak
pi_79834843
Kwak gewoon negeren
Hoe gaat het deze week met je?
Ik heb net weer hardgelopen denk stiekem dat dat toch misschien het middel voor mij is om af te vallen
  donderdag 1 april 2010 @ 16:30:12 #208
268038 kwakz0r
kwakveense
pi_79835001
quote:
Op donderdag 1 april 2010 16:25 schreef Sarabi het volgende:
Kwak gewoon negeren
Hoe gaat het deze week met je?
Ik heb net weer hardgelopen denk stiekem dat dat toch misschien het middel voor mij is om af te vallen
gaat wel goed. ik was vanochtend 99,5 maar goed, pasen wordt nog best lastig, bij mn ouders is veel aanbod, en ik ga experimenteren met "een klein beetje lekkers" nemen. heb al heel lang geen chips meer op, en mag dit weekend van mezelf twee keer een afgewogen portie, dat soort dingen.
Kwak
pi_79835173
quote:
Op donderdag 1 april 2010 16:30 schreef kwakz0r het volgende:

[..]

gaat wel goed. ik was vanochtend 99,5 maar goed, pasen wordt nog best lastig, bij mn ouders is veel aanbod, en ik ga experimenteren met "een klein beetje lekkers" nemen. heb al heel lang geen chips meer op, en mag dit weekend van mezelf twee keer een afgewogen portie, dat soort dingen.
Bijna dichter bij de 99 dan 100 gaat goed!
En jij bent er echt wel goed mee bezig, ik heb nog helemaal geen plan voor Pasen.....
  donderdag 1 april 2010 @ 16:39:23 #210
268038 kwakz0r
kwakveense
pi_79835390
quote:
Op donderdag 1 april 2010 16:34 schreef Sarabi het volgende:

[..]

Bijna dichter bij de 99 dan 100 gaat goed!
En jij bent er echt wel goed mee bezig, ik heb nog helemaal geen plan voor Pasen.....
het hele uur bij de dietiste maandag ging alleen maar over pasen: wat zijn de plannen, hoe ga je het aanpakken, etc.

ik merk dat voorbereiden helpt, en luisteren naar mn buik. gisteren ging ik chinees eten met een vriend (echt chinees, met een plaatjesmenu en vage grechten enzo) en ik merkte dat ik genoeg had aan een paar schepjes babipangang spek, en we hadden expres grote garnalen als tweede gerecht genomen. daardoor incl. etentje gisteren niet boven de 1650 kcal uitgekomen. ik was eerst heel bang voor pasen, maar nu ik heb besloten dat ik best wat lekkers mag, als ik maar afmeet en opschrijf en niet te gek doe. nu heb ik er zin in!
Kwak
pi_79836060
quote:
Op donderdag 1 april 2010 16:22 schreef kwakz0r het volgende:

[..]

1 antwoord: dat heeft invloed, en juist daaróm werkt het zoals het werkt. afvallen en gewicht erfa houden is meer dan voedsel in / bewegen uit. het volhouden, het netjes je eraan houden etc. wordt beinvloed door talloze andere processen, en die kun je heus niet allemaal uitschakelen. de mens is geen machine. de conclusie van de onderzoeken is gebaseerd op de REALISTISCHE situatie, niet jouw ideale situatie waarop je baseert dat het moet kunnen.

weet je, je zeurt om wetenschappelijke bronnen, maar zodra de bronnen niet overeenstemmen met wat jij vindt besluit je ze te negeren. ik ga niet meer met jou in discussie. prima. de wereld zit nu eenmaal heel simpel in elkaar voor 18-jarige mannetjes
Ik negeer ze helemaal niet, die bronnen bevestigen nu eenmaal niet wat ik beweer, ik beweer dat ieder gezond persoon een gezond gewicht kan behalen en behouden. Zoals je zelf al aangeeft:
quote:
het volhouden, het netjes je eraan houden etc. wordt beinvloed door talloze andere processen, en die kun je heus niet allemaal uitschakelen. de mens is geen machine. de conclusie van de onderzoeken is gebaseerd op de REALISTISCHE situatie, niet jouw ideale situatie waarop je baseert dat het moet kunnen.
Oftewel, ze KUNNEN het wel, maar omdat ze het niet lukt zich netjes aan een voedings- en trainingsschema te houden betekent niet dat het niet KAN. Het dus dus niet onmogelijk, en het vereist uiteraard keiharde discipline en doorzettingsvermogen als je er moeite mee hebt. Denk je dat ik makkelijk van 69 naar 94kg ging zonder al te veel vet aan te zetten en dus voornamelijk VVM? Vertrouw me, vet verliezen is heel wat makkelijker dan VVM aanzetten, en VVM behouden is ook heel wat moeilijker dan niet weer vet aankomen Ik weet zeker dat ik daar heel veel meer moeite heb voor moeten doen dan de meesten hier die een paar kilo'tjes afvallen. Ik dieet in principe year-round.
quote:
ik ga niet meer met jou in discussie. prima. de wereld zit nu eenmaal heel simpel in elkaar voor 18-jarige mannetjes
Prima, maar dit "18-jarige mannetje" staat er qua fysiek heel wat beter bij, hoe flik ik dat toch.
pi_79836084
hier heb ik ook last van!! helaas pindakaas! maar sommige jongens vinden een dikke kont niet erg
pi_79836144
quote:
Op donderdag 1 april 2010 16:39 schreef kwakz0r het volgende:

[..]

het hele uur bij de dietiste maandag ging alleen maar over pasen: wat zijn de plannen, hoe ga je het aanpakken, etc.

ik merk dat voorbereiden helpt, en luisteren naar mn buik. gisteren ging ik chinees eten met een vriend (echt chinees, met een plaatjesmenu en vage grechten enzo) en ik merkte dat ik genoeg had aan een paar schepjes babipangang spek, en we hadden expres grote garnalen als tweede gerecht genomen. daardoor incl. etentje gisteren niet boven de 1650 kcal uitgekomen. ik was eerst heel bang voor pasen, maar nu ik heb besloten dat ik best wat lekkers mag, als ik maar afmeet en opschrijf en niet te gek doe. nu heb ik er zin in!
Zo hoort het natuurlijk ook
pi_79836189
quote:
Op donderdag 1 april 2010 16:55 schreef Diabox het volgende:

[..]
Ik dieet in principe year-round.
[..]
En dat doe ik al 10jaar lang en de meeste hier een stuk langer dus dat zinnetje maakt ook niet zoveel indruk
pi_79836232
quote:
Op donderdag 1 april 2010 16:58 schreef Sarabi het volgende:

[..]

En dat doe ik al 10jaar lang en de meeste hier een stuk langer dus dat zinnetje maakt ook niet zoveel indruk
Met year-round dieten bedoel ik dat je een voedingsschema hebt gemaakt met een juiste verhouding e/k/v en een x aantal calorieen waar je je strict aanhoudt en niet van afwijkt. Respect als jij dit al 10 jaar doet.
pi_79836277
quote:
Op donderdag 1 april 2010 16:59 schreef Diabox het volgende:

[..]

Met year-round dieten bedoel ik dat je een voedingsschema hebt gemaakt met een juiste verhouding e/k/v en een x aantal calorieen waar je je strict aanhoudt en niet van afwijkt. Respect als jij dit al 10 jaar doet.
Ow ja sorry we moesten on allemaal aan jouw dieet houden
pi_79836310
quote:
Op donderdag 1 april 2010 17:00 schreef Sarabi het volgende:

[..]

Ow ja sorry we moesten on allemaal aan jouw dieet houden
Mijn dieet? Nee die heb ik volgens mij hier ook nog nooit gepost. Ik adviseer iedereen om juist zelf een voedingsschema op te stellen, aangezien je zelf weet wat je lekker vindt en dus in je voedingsschema kan opnemen en vieze dingen eruit laat. En je zal zelf ook na verloop van tijd je dieet moeten aanpassen uiteraard.
  donderdag 1 april 2010 @ 17:05:11 #218
268038 kwakz0r
kwakveense
pi_79836443
quote:
Op donderdag 1 april 2010 16:55 schreef Diabox het volgende:

[..]

Ik negeer ze helemaal niet, die bronnen bevestigen nu eenmaal niet wat ik beweer, ik beweer dat ieder gezond persoon een gezond gewicht kan behalen en behouden. Zoals je zelf al aangeeft:
[..]
wat normale mensen doen met bronnen die niet bevestigen wat zij beweren, is toetsen of hun bewering dan wel klopt. bijvoorbeeld door bewijs te zoeken dat hun bewerking wel klopt (buiten hun eigen aanname). ik geloof een verzameling meerjarige studies die gedaan zijn met een controlegroep nu eenmaal wat meer dan ik jou geloof.
quote:
Oftewel, ze KUNNEN het wel, maar omdat ze het niet lukt zich netjes aan een voedings- en trainingsschema te houden betekent niet dat het niet KAN. Het dus dus niet onmogelijk, en het vereist uiteraard keiharde discipline en doorzettingsvermogen als je er moeite mee hebt. Denk je dat ik makkelijk van 69 naar 94kg ging zonder al te veel vet aan te zetten en dus voornamelijk VVM? Vertrouw me, vet verliezen is heel wat makkelijker dan VVM aanzetten, en VVM behouden is ook heel wat moeilijker dan niet weer vet aankomen Ik weet zeker dat ik daar heel veel meer moeite heb voor moeten doen dan de meesten hier die een paar kilo'tjes afvallen. Ik dieet in principe year-round.
[..]
argh ende zucht ende laat maar. fysiek gezien is het ook niet onmogelijk dat ik me ooit tot niveau anorexia uithonger. technisch gezien is het niet onmogelijk dat ik ooit met een jetpack op mn rug van een gebouw spring, of op de maan land met een raket. maar zie jij het gebeuren? en vind jij het een goed idee dat ik dus aan de wereld ga lopen verkondigen dat dat hele haalbare dingen zijn? terwijl is aangetoond dat het hebben van onrealistische doelen iemand psychisch flink kan schaden?

realistisch gezien, tonen langdurige studies aan dat mensen gemiddeld maximaal 10-20% gewichtsverlies kunnen behouden. ik nodig je van harte uit het tegenovergestelde te bewijzen met een goed opgezet onderzoek dat uit meer bestaat dan de paar mensen met wie jij getraind hebt (zijn hun 5-jaars resultaten er al trouwens?) het gaat om een populatie van gemiddelde obese mensen: vrouwen en mannen, mensen met en zonder psychische klachten etc... kan best dat jouw psychisch gezonde populatie van mannen uitstekend veel kan afvallen en behouden, maar dat resultaat mag je niet extrapoleren op een totale populatie. als je ook maar íets begrijpt van stistiek en wetenschappelijk onderzoek
quote:
Prima, maar dit "18-jarige mannetje" staat er qua fysiek heel wat beter bij, hoe flik ik dat toch.
heel simpel. je bent nooit obees geweest. je hebt dus geen chronische ziekte. en bijna niks van wat ik schreef heeft betrekking op jou.
Kwak
  donderdag 1 april 2010 @ 17:09:02 #219
268038 kwakz0r
kwakveense
pi_79836596
quote:
Op donderdag 1 april 2010 16:59 schreef Diabox het volgende:

[..]

als ik dat 10 jaar doe, moet ik op een gegeven moment dat schema zo laag gaan zetten / hoog op sport om nog af te vallen, dat het niet meer vol te houden is, en alleen al daarom is het niet haalbaar voor de meeste mensen om echt heel veel af te vallen zonder bariatrische chirurgie.

daar gaan al die onderzoeken over.

en je "bent het er niet mee eens" dus doe je alsof ze niet kloppen. want jouw grote innerlijke wijsheid stelt natuurlijk meer voor dan decennia wetenschappelijk onderzoek.

overigens ben ik het niet eens met de zon. dus ja, je kan wel zeggen dat ie bestaat maar ik weet zeker dat het een hele grote lamp is
Kwak
pi_79836831
quote:
Op donderdag 1 april 2010 17:05 schreef kwakz0r het volgende:

[..]

wat normale mensen doen met bronnen die niet bevestigen wat zij beweren, is toetsen of hun bewering dan wel klopt. bijvoorbeeld door bewijs te zoeken dat hun bewerking wel klopt (buiten hun eigen aanname). ik geloof een verzameling meerjarige studies die gedaan zijn met een controlegroep nu eenmaal wat meer dan ik jou geloof.
[..]

argh ende zucht ende laat maar. fysiek gezien is het ook niet onmogelijk dat ik me ooit tot niveau anorexia uithonger. technisch gezien is het niet onmogelijk dat ik ooit met een jetpack op mn rug van een gebouw spring, of op de maan land met een raket. maar zie jij het gebeuren? en vind jij het een goed idee dat ik dus aan de wereld ga lopen verkondigen dat dat hele haalbare dingen zijn? terwijl is aangetoond dat het hebben van onrealistische doelen iemand psychisch flink kan schaden?

realistisch gezien, tonen langdurige studies aan dat mensen gemiddeld maximaal 10-20% gewichtsverlies kunnen behouden. ik nodig je van harte uit het tegenovergestelde te bewijzen met een goed opgezet onderzoek dat uit meer bestaat dan de paar mensen met wie jij getraind hebt (zijn hun 5-jaars resultaten er al trouwens?) het gaat om een populatie van gemiddelde obese mensen: vrouwen en mannen, mensen met en zonder psychische klachten etc... kan best dat jouw psychisch gezonde populatie van mannen uitstekend veel kan afvallen en behouden, maar dat resultaat mag je niet extrapoleren op een totale populatie. als je ook maar íets begrijpt van stistiek en wetenschappelijk onderzoek
[..]

lul.
Lezen, ik heb het in elke post gehad over gezonde personen die naast obesitas niks mankeren. En er staat in elke post duidelijk dat het mogelijk is dat iemand met obesitas een gezond gewicht kan behalen en dit kan behouden. Nergens beweer ik dat iedereen dit zo wel even doet, maar om nou te stellen dat het onmogelijk is is onzin. Maar ik heb genoeg mensen gehad in mijn omgeving die whinen dat ze maar niet afvallen en ze doen zooo hun best, maar vervolgens hebben ze geen voedingsschema en is hun voeding op zich nou ook weer niet je-van-het als je het aanhoort. Met veel kennis over voeding, discipline, doorzettingsvermogen etc. is het voor ieder gezond persoon mogelijk om een gezond gewicht te behalen en te behouden. Lukt dit je niet heb je gefaald op 1 van bovengenoemde punten, of is er onverhoopt ziekte oid. tussen gekomen, hiermee wil ik niet zeggen dat het dan maar luie donders zijn of wat dan ook, maar het neemt niet weg dat het mogelijk is.

En over dit stukje:
quote:
maar dat resultaat mag je niet extrapoleren op een totale populatie. als je ook maar íets begrijpt van stistiek en wetenschappelijk onderzoek
Ik heb gewoon m'n studiepunten gehaald hoor voor stochastiek.
quote:
lul
Mja misschien.
quote:
Op donderdag 1 april 2010 17:09 schreef kwakz0r het volgende:

[..]

als ik dat 10 jaar doe, moet ik op een gegeven moment dat schema zo laag gaan zetten / hoog op sport om nog af te vallen, dat het niet meer vol te houden is, en alleen al daarom is het niet haalbaar voor de meeste mensen om echt heel veel af te vallen zonder bariatrische chirurgie.
Dit gebeurt pas bij een redelijk laag vetpercentage, en verder moet je vanaf zo'n punt ook stelselmatig refeeds houden. Als ik onder de 10% vet wil komen moet ik ook refeeds houden omdat ik anders nog lager in kcal moet, en dit is slecht voor massabehoud.
quote:
overigens ben ik het niet eens met de zon. dus ja, je kan wel zeggen dat ie bestaat maar ik weet zeker dat het een hele grote lamp is
Ligt aan jouw definitie van een lamp.
pi_79836916
Zijn we niet op het punt aangekomen dat de discussie tussen Kwakzor en Diabox zo onvruchtbaar is geworden, dat hij beter in privé kan worden voortgezet zodat anderen niet hoeven te delen in de schermvervuiling?
“I have dined with kings, I've been offered wings. And I've never been too impressed.”
pi_79836987
quote:
Op donderdag 1 april 2010 17:16 schreef Vido het volgende:
Zijn we niet op het punt aangekomen dat de discussie tussen Kwakzor en Diabox zo onvruchtbaar is geworden, dat hij beter in privé kan worden voortgezet zodat anderen niet hoeven te delen in de schermvervuiling?
Ben ik het me eens, maar volgens mij heeft Kwakzor daar niet zo'n behoefte aan, noch ik.
  donderdag 1 april 2010 @ 17:54:07 #223
268038 kwakz0r
kwakveense
pi_79838317
quote:
Op donderdag 1 april 2010 17:14 schreef Diabox het volgende:

[..]

Lezen, ik heb het in elke post gehad over gezonde personen die naast obesitas niks mankeren. En er staat in elke post duidelijk dat het mogelijk is dat iemand met obesitas een gezond gewicht kan behalen en dit kan behouden. Nergens beweer ik dat iedereen dit zo wel even doet, maar om nou te stellen dat het onmogelijk is is onzin. Maar ik heb genoeg mensen gehad in mijn omgeving die whinen dat ze maar niet afvallen en ze doen zooo hun best, maar vervolgens hebben ze geen voedingsschema en is hun voeding op zich nou ook weer niet je-van-het als je het aanhoort. Met veel kennis over voeding, discipline, doorzettingsvermogen etc. is het voor ieder gezond persoon mogelijk om een gezond gewicht te behalen en te behouden. Lukt dit je niet heb je gefaald op 1 van bovengenoemde punten, of is er onverhoopt ziekte oid. tussen gekomen, hiermee wil ik niet zeggen dat het dan maar luie donders zijn of wat dan ook, maar het neemt niet weg dat het mogelijk is.
ik heb het volgens mij ook gehad over haalbaarheid, en niet over mogelijkheid. dat zijn twee verschillende dingen. in reactie daarop zei jij dat het voor iedereen mogelijk is. daarmee ging ik er vanuit dat jij in ging tegen het haalbare, en daar reageer ik op.

en mensen met smoesjes heb ik ook een hekel aan. maar in de studies die ik citeerde is gewerkt met goede voedingsschema's en begeleiding.
quote:
En over dit stukje:
[..]

Ik heb gewoon m'n studiepunten gehaald hoor voor stochastiek.
[..]
dan nog extrapoleer je jouw bevindingen op een populatie terwijl je sample niet representatief is. stochastiek is iets heel anders dan wetenschappelijke statistiek
quote:
Mja misschien.
[..]
zie mijn edit.
quote:
Dit gebeurt pas bij een redelijk laag vetpercentage, en verder moet je vanaf zo'n punt ook stelselmatig refeeds houden. Als ik onder de 10% vet wil komen moet ik ook refeeds houden omdat ik anders nog lager in kcal moet, en dit is slecht voor massabehoud.
[..]
dat is niet helemaal waar. ik val nu nog af met 1700 kcal. als ik een kilo of 80 weeg moet ik al naar 1500 en minder dan 1500 ga ik niet eten want dan word ik echt ongelukkig. dat is niet vol te houden, en dus niet haalbaar.
quote:
Ligt aan jouw definitie van een lamp.
en de aarde is plat.
Kwak
  donderdag 1 april 2010 @ 17:54:56 #224
268038 kwakz0r
kwakveense
pi_79838350
quote:
Op donderdag 1 april 2010 17:16 schreef Vido het volgende:
als je een nuttige discussie over obesitas schermvervuiling vindt

prima. ik hoef niet meer met diabox in discussie, verloren zaak...
Kwak
pi_79838372
quote:
Op donderdag 1 april 2010 17:14 schreef Diabox het volgende:

[..]
I wish, dat zou betekenen dat ik op het moment een redelijk laag vetpercentage heb
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')