Om het goed te doen is best moeilijk, denk ik.quote:Op vrijdag 26 maart 2010 10:42 schreef Tazar_Yoot het volgende:
[..]
Dan vraag ik me toch echt af hoe moeilijk het is om een touchscreen te maken.
Als ik de HTC's en dergelijke van collega's hier zo zie: heel moeilijk. Geen enkele haalt het bij de iPhone.quote:Op vrijdag 26 maart 2010 10:42 schreef Tazar_Yoot het volgende:
[..]
En in hoeverre is de software en/of de hardware bepalendquote:Op vrijdag 26 maart 2010 10:42 schreef Tazar_Yoot het volgende:
[..]
Smartphones beginnen nu pas in de buurt van de iPhone te komen qua bediening en interface (waarbij het meeste nog "geleend" is ook, maar soit). Collega van me was ook helemaal blij met z'n HD2 die nu ook ein-de-lijk redelijk reageerde a la iPhone, maar de iPhone kon dit dus al bijna 3 jaar geleden.quote:Op vrijdag 26 maart 2010 11:00 schreef Tazar_Yoot het volgende:
En dan wou ik nog bijna de Moterola droid kopen ook
Ik weet dat dit een Apple SC is. maar de iPhone hoef je echt niet aan te prijzen hoorquote:Op vrijdag 26 maart 2010 11:11 schreef KingOfMars het volgende:
[..]
Smartphones beginnen nu pas in de buurt van de iPhone te komen qua bediening en interface (waarbij het meeste nog "geleend" is ook, maar soit). Collega van me was ook helemaal blij met z'n HD2 die nu ook ein-de-lijk redelijk reageerde a la iPhone, maar de iPhone kon dit dus al bijna 3 jaar geleden.
Alleen jammer dat de Blackberry een interface heeft die ontworpen is door drie dronken mongoloide Canadeesjes op een powertrip.quote:Op vrijdag 26 maart 2010 11:21 schreef Tazar_Yoot het volgende:
[..]
Ik weet dat dit een Apple SC is. maar de iPhone hoef je echt niet aan te prijzen hoor
Want iPhone loopt qua communicatie telefoon ver achter op bijv. de Blackberry.
De prijs natuurlijk. Op dit moment heb ik nog steeds een iBook, maar steeds meer nieuwe software werkt daar gewoon niet op. Vandaar dat ik hem een keer wil vervangen voor een nieuwe Apple-laptop. Verder wil ik natuurlijk weten hoe de kwaliteit van dat ding is. Je hoort best wel vaak klachten over de gewone MacBook.quote:
Ik zal er niet op in gaan op de SC in zn eer te behouden. Maar ben het totaal niet met je eensquote:Op vrijdag 26 maart 2010 11:22 schreef KingOfMars het volgende:
[..]
Alleen jammer dat de Blackberry een interface heeft die ontworpen is door drie dronken mongoloide Canadeesjes op een powertrip.
Ieder zijn eigen smaak natuurlijk, maar ver achter lopen, nee. 'Multitasking' is ook maar een buzzword dat door iedereen gebruikt wordt om de iPhone af te kraken terwijl de gemiddelde gebruiker dit echt niet mist. Misschien ben jij niet een gemiddelde gebruiker en heb je een goede reden om het wel te missen, maar dat wil nog niet zeggen dat de iPhone 'ver achter loopt qua communicatie'. Wat dat met multitasking te maken heeft ontgaat me trouwens ookquote:Op vrijdag 26 maart 2010 11:21 schreef Tazar_Yoot het volgende:
[..]
Ik weet dat dit een Apple SC is. maar de iPhone hoef je echt niet aan te prijzen hoor
Dus ik hoop dat een eventuele opvolger (mocht die ooit komen) daar verandering in brengt (lees: multitasking)
De meeste mensen multitasken geeneens op hun telefoon. Wordt zwaar overdreven allemaal. Evenals MMS.quote:Op vrijdag 26 maart 2010 11:26 schreef De_Hertog het volgende:
[..]
Ieder zijn eigen smaak natuurlijk, maar ver achter lopen, nee. 'Multitasking' is ook maar een buzzword dat door iedereen gebruikt wordt om de iPhone af te kraken terwijl de gemiddelde gebruiker dit echt niet mist. Misschien ben jij niet een gemiddelde gebruiker en heb je een goede reden om het wel te missen, maar dat wil nog niet zeggen dat de iPhone 'ver achter loopt qua communicatie'. Wat dat met multitasking te maken heeft ontgaat me trouwens ook
Dat bedoel ik ja. Vroeg een keer aan iemand wat hij dan dacht te missen. 'Nou gewoon, dat je een email schrijft of wat surft, een telefoontje krijgt en daarna gewoon verder kunt gaan waar je gebleven was'. Dat is dus geen multitaskingquote:Op vrijdag 26 maart 2010 11:26 schreef KingOfMars het volgende:
[..]
De meeste mensen multitasken geeneens op hun telefoon. Wordt zwaar overdreven allemaal. Evenals MMS..
Ik heb een vorige generatie MBP (de non-unibody) en ben over de kwaliteit zeer te spreken. Afgezien van de batterij doet alles het nog perfect na bijna drie jaar intensief gebruik. Maar in de unibodies zit weer een veeel betere accu, dus laat je daar niet door weerhouden.quote:Op vrijdag 26 maart 2010 11:23 schreef Captain_Maximum het volgende:
[..]
De prijs natuurlijk. Op dit moment heb ik nog steeds een iBook, maar steeds meer nieuwe software werkt daar gewoon niet op. Vandaar dat ik hem een keer wil vervangen voor een nieuwe Apple-laptop. Verder wil ik natuurlijk weten hoe de kwaliteit van dat ding is. Je hoort best wel vaak klachten over de gewone MacBook.
Je mag in deze SC best kritiek hebben op Apple-producten hoor. Het is geen kerkquote:Op vrijdag 26 maart 2010 11:25 schreef Tazar_Yoot het volgende:
[..]
Ik zal er niet op in gaan op de SC in zn eer te behouden. Maar ben het totaal niet met je eens
Als ik aan het smsen ben, wil ik wel tegelij rarretjes kunnen uitpakken op mijn telefoonquote:Op vrijdag 26 maart 2010 11:29 schreef De_Hertog het volgende:
[..]
Dat bedoel ik ja. Vroeg een keer aan iemand wat hij dan dacht te missen. 'Nou gewoon, dat je een email schrijft of wat surft, een telefoontje krijgt en daarna gewoon verder kunt gaan waar je gebleven was'. Dat is dus geen multitasking
Dan zou ik geen WM7-telefoon aanschaffen.quote:Op vrijdag 26 maart 2010 11:34 schreef koffiekoekje het volgende:
[..]
Als ik aan het smsen ben, wil ik wel tegelij rarretjes kunnen uitpakken op mijn telefoon![]()
'Ik wil muziek kunnen luisteren tijdens het spelen van een spelletje'quote:Op vrijdag 26 maart 2010 11:29 schreef De_Hertog het volgende:
[..]
Dat bedoel ik ja. Vroeg een keer aan iemand wat hij dan dacht te missen. 'Nou gewoon, dat je een email schrijft of wat surft, een telefoontje krijgt en daarna gewoon verder kunt gaan waar je gebleven was'. Dat is dus geen multitasking
quote:Op vrijdag 26 maart 2010 11:21 schreef Tazar_Yoot het volgende:
[..]
Dus ik hoop dat een eventuele opvolger (mocht die ooit komen) daar verandering in brengt (lees: multitasking)
Bedankt voor de info. Welk formaat hebben jullie eigenlijk?quote:Op vrijdag 26 maart 2010 11:30 schreef Svyatagor het volgende:
[..]
Ik heb een vorige generatie MBP (de non-unibody) en ben over de kwaliteit zeer te spreken. Afgezien van de batterij doet alles het nog perfect na bijna drie jaar intensief gebruik. Maar in de unibodies zit weer een veeel betere accu, dus laat je daar niet door weerhouden.
Mijn vrouw heeft de nieuwste generatie MBP en is er ook zeer gelukkig mee. In vergelijking met de kunststof MacBook-unibodies is de alu MBP volgens mij wel veel sterker.. Mijns inziens het prijsverschil waard.
En over het OS en alle andere Apple-evangeliën hoef ik je niks te vertellen, neem ik aan.
Yup, heb 'm ook staan. Blijft genieten. Die RUIMTE!quote:Op vrijdag 26 maart 2010 19:16 schreef NiGeLaToR het volgende:
Zow mensen, eindelijk een Apple draadje gevonden
Overigens is mijn iMac net binnen, maar ruimt mijn MB het veld:
[TK] MacBook 13,3" Wit, 2,16Ghz, 2Gb, 120Gb incl nieuwe accu
Tis met die 27" imac net of je een tv op je bureau hebt staan.. relaxed!
quote:Op vrijdag 26 maart 2010 21:58 schreef Gebraden_Wombat het volgende:
[ afbeelding ]
Nee, dit is geen Chinese knock-off. Dit is de nieuwste Samsung._
Waarom in het Apple topic?quote:Op vrijdag 26 maart 2010 19:33 schreef KaMo het volgende:
Iemand ervaring met dit beeldscherm?
http://www.computerland.nl/ProductDetails.aspx?src=HWI&en=NS00704886
Tering, schaamteloos gewoon.quote:Op vrijdag 26 maart 2010 21:58 schreef Gebraden_Wombat het volgende:
[ afbeelding ]
Nee, dit is geen Chinese knock-off. Dit is de nieuwste Samsung._
De vorige generatie MacBook Pro was er alleen maar in 15 inch, die heb ik dus. Mijn vrouw heeft de 13 inch unibody.quote:Op vrijdag 26 maart 2010 16:56 schreef Captain_Maximum het volgende:
[..]
Bedankt voor de info. Welk formaat hebben jullie eigenlijk?
Omdat ik hem wil gebruiken voor mijn Mac Miniquote:Op vrijdag 26 maart 2010 22:05 schreef NiGeLaToR het volgende:
[..]
Waarom in het Apple topic?
Maargoed, nee, ik zou sowieso iets nemen met een hogere reso en glanzend schermNet zoals mijn 27" iMac
Wellicht... ik zou toch liever voor deze resolutie gaan. 23" en een iets hogere resolutie dan full HD.quote:Op zaterdag 27 maart 2010 01:18 schreef KaMo het volgende:
[..]
Omdat ik hem wil gebruiken voor mijn Mac Mini
Full HD is toch prima voor 24", veel meer pixels heb je toch niet nodig?
Als je je Safari-venster rechts hebt en je wilt even je geschiedenis induiken, ben je toch even zoet met de benodigde muisbeweging.quote:Op vrijdag 26 maart 2010 19:21 schreef Roel_Jewel het volgende:
[..]
Yup, heb 'm ook staan. Blijft genieten. Die RUIMTE!
Er is 1 macbook alu geweest, de unibody. En die is heel snel bestempeld als macbook pro (met toevoeging van een cardreader en firewire). De macbook white heeft daar naast bestaan en is er nu ook als unibody. Maar dan kunststof.quote:Op zaterdag 27 maart 2010 09:54 schreef LeNick het volgende:
Over 2 uurtjes sta ik eindelijk met een MacBook in m'n handen!Die nieuwste, die hele witte, heet nu toch unibody? Die vorige was de alu, vond ik ook erg mooi, maar nu dat deze witte de nieuwste is neem ik die maar
Nope, hier op iMac met Chrome werkt 't prima.quote:Op zaterdag 27 maart 2010 10:26 schreef Swetsenegger het volgende:
Op dumpert zie ik opeens geen beelden meer, wel geluidAnderen daar last van?
Hm, welke combinatie gebruik je? Meerdere browsers geprobeerd? Ook problemen met Flash op andere sites?quote:Op zaterdag 27 maart 2010 10:40 schreef Swetsenegger het volgende:
Hmz, bij vrouwlief ook. Ik begrijp er geen reet van.
En wat beeld moest zijn was wit? Daar heb ik nl af en toe last van. Vaak na doorklikken naar andere filmpjes.quote:Op zaterdag 27 maart 2010 10:26 schreef Swetsenegger het volgende:
Op dumpert zie ik opeens geen beelden meer, wel geluidAnderen daar last van?
Hij doet het wel in firefox. Net geupgrade naar de nieuwste safari, flsh uninstalled en opnieuw installed... geen resultaat. Heb inderdaad van de week wel flip4mac en perian update binnen gehaald.quote:Op zaterdag 27 maart 2010 10:44 schreef Roel_Jewel het volgende:
[..]
Hm, welke combinatie gebruik je? Meerdere browsers geprobeerd? Ook problemen met Flash op andere sites?
Inderdaad blijft het beeld wit en onderaan staat dat hij nog 1 item moet laden.quote:Op zaterdag 27 maart 2010 10:52 schreef koffiekoekje het volgende:
[..]
En wat beeld moest zijn was wit? Daar heb ik nl af en toe last van. Vaak na doorklikken naar andere filmpjes.
Vermoed dat het iets met click to Flash of met Perian te maken heeft. (sinds recente update)
Nu overigens geen last van ...
Heel vreemdquote:Op zaterdag 27 maart 2010 11:00 schreef Swetsenegger het volgende:
[..]
Hij doet het wel in firefox. Net geupgrade naar de nieuwste safari, flsh uninstalled en opnieuw installed... geen resultaat. Heb inderdaad van de week wel flip4mac en perian update binnen gehaald.
Overigens heb ik op andere websites geen problemen met flash en ik had dumpert gewhitelist in click2flash.
Paar crashes met 3.0.1. gehad. Hopen dat dat hiermee is opgelost.quote:This update improves overall stability and fixes issues in a number of areas. The key areas addressed include:
- Upgrading Aperture 1.x and 2.x libraries
- Importing libraries from iPhoto or from earlier versions of Aperture
- Importing hierarchical folders of photos into a library
- Adding names and confirming matches in Faces
- Reordering snapshots on the Faces corkboard
- Creating and saving print presets
- Duplicating metadata presets
- Adjustments using Curves, Straighten and Retouching
- Navigation of photos in the Viewer using scrolling
- Importing ratings, color labels and GPS data from XMP sidecar files
- PTC metadata compatibility
- Deleting photos when emptying the Aperture Trash
- Exporting versions and libraries
- The update is recommended for all users of Aperture 3.
For detailed information on this update, please visit this website: http://support.apple.com/kb/TS2518
Kan overigens gewoon veilig met de serial die iedereen gebruikt.quote:Op zaterdag 27 maart 2010 11:25 schreef Roel_Jewel het volgende:
Aperture-update 3.0.2
[..]
Paar crashes met 3.0.1. gehad. Hopen dat dat hiermee is opgelost.
quote:Op zaterdag 27 maart 2010 12:29 schreef katerwater het volgende:
Ik heb hier nog een kapotte imac g5 liggen (start niet meer op).
Zou je daar nog iets mee kunnen doen?
Hmm, ik dacht dat er van de vorige generatie ook een 17 inch versie was. Zelf zit ik nog te twijfelen tussen de 15 inch en 17 inch. Op dit moment heb ik 12 inch en dat vind ik toch wel aan de kleine kant.quote:Op vrijdag 26 maart 2010 22:06 schreef Svyatagor het volgende:
[..]
De vorige generatie MacBook Pro was er alleen maar in 15 inch, die heb ik dus. Mijn vrouw heeft de 13 inch unibody.
Ik had hiervoor een witte 13 inch MacBook en wilde op een gegeven moment graag iets meer schermruimte en performance. Maar als ik nu weer een laptop zou kopen, zou ik toch weer voor de 13 inch gaan. Voor de dingen die ik met laptop op de bank of 'op locatie' doe (surfen, mailen, schrijven, presentaties maken) heb ik niet meer dan 13 inch nodig, en dat vervoert toch wel iets makkelijker.
Voor de meer grafische dingen (foto, video en audiobewerking) die ik toch voornamelijk thuis aan het bureau doe, heb ik een extern scherm (al komt er binnenkort ook een iMac).
Gefeliciteerd.quote:Op zaterdag 27 maart 2010 15:04 schreef ex het volgende:
Sinds gisteravond een bezitter van een normale macbook.. dus ik kom ook gezellig mee doen..
Dank, ben al behoorlijk gewend, maar ik kom dan ook van ubuntu af :-).quote:
ja, ja.quote:Op zaterdag 27 maart 2010 15:31 schreef ex het volgende:
Hebben mensen hier Unison aangeschaft? Is het, het geld waard?
Search -> NZB -> Grab -> Par -> Rar.quote:Op zaterdag 27 maart 2010 15:38 schreef LeNick het volgende:
Ook mijn eerste post hier in dit topic van mijn nieuwe aanwinst, een nieuwe (geen pro) MacBook!Wat een heerlijk ding. Ik als vast Usenet gebruiker (FTD i.c.m Sabnzbplus) ga is ff kijken wat dat Unison is..
Is dat ALLES in een?
webvideo.quote:Op zaterdag 27 maart 2010 15:45 schreef Christiaan het volgende:
Waarom Perian en f4m? VLC werkt stukken beter.
Omdat je met Perian en F4M ook gelijk alle formaten video kan gebruiken in Garageband/iMovie/Keynote/whatever.quote:Op zaterdag 27 maart 2010 15:45 schreef Christiaan het volgende:
Waarom Perian en f4m? VLC werkt stukken beter.
Ja wel grappig!quote:Op zondag 28 maart 2010 11:33 schreef Swetsenegger het volgende:
Hadden we deze al mee gekregen: http://gizmodo.com/550300(...)ogether-again-photos
Mjah en die magsafes zijn sowieso zwaar kut, ik kan ondertussen grossieren in magsafes die het af en toe wel en af en toe niet doen. Ik heb er ongelogen een stuk of 6 verzameld na 4 jaar magsafe gebruik.quote:Op zondag 28 maart 2010 21:01 schreef KneusTeun het volgende:
Beetje kut service vandaag bij mac, ik had me magsafe kapot (ruim binnen garantie) dus ik bel die lui.
Na alle creditcard gedoewordt me verteld dat als het niet door normaal gebruik is gebeurd automatisch 56 euro wordt afgeschreven van me creditcard
Kortom je hebt verdomme dan eigenlijk een bestelling gedaan!!!!
En vind 56 euro beetje veel aangezien ze hier in de winkel liggen voor minder.
Nu maar hopen dat ze me niet nog eens naaien door te beweren dat het door mezelf komt ofzo..
Ik zou niet weten wanneer die 'nieuwe' generatie ingegaan is, maar de eerste magsafe van mijn macbook alu unibody heeft het ongeveer een jaar volgehouden.quote:Op zondag 28 maart 2010 21:48 schreef KneusTeun het volgende:
En ze beweerde nog dat de nieuwe generatie gefixed was......
Ik neem aan dat die tweede ook gewoon op MCP kan?quote:Op zondag 28 maart 2010 21:51 schreef Swetsenegger het volgende:
[..]
Ik zou niet weten wanneer die 'nieuwe' generatie ingegaan is, maar de eerste magsafe van mijn macbook alu unibody heeft het ongeveer een jaar volgehouden.
de volgende keer neem ik deze in plaats van deze
Ik heb er 4quote:Op zondag 28 maart 2010 21:10 schreef Swetsenegger het volgende:
[..]
Mjah en die magsafes zijn sowieso zwaar kut, ik kan ondertussen grossieren in magsafes die het af en toe wel en af en toe niet doen. Ik heb er ongelogen een stuk of 6 verzameld na 4 jaar magsafe gebruik.
Idee is prima, maar die trekbelasting sokjes van die magsafes zijn designtechnisch heel verantwoord, maar functioneel zwaar bagger.
Ik neem aan dat je het over de pro hebt.. Dan zou ik even wachten, volgens mij was er toch gemeld dat er een nieuwe ging komen? of vergis ik me nu?quote:Op zondag 28 maart 2010 23:04 schreef DutchErrorist het volgende:
[..]
Ik heb er 4
Overigens wil ik binnenkort een nieuwe MacBook kopen, ik heb er over na zitten denken om weer terug te gaan op windows of over te stappen op linux, maar bij beiden voel ik me gehandicapped
Denk dat het een 15" wordt
Ik neem aan dat je een macbookpro bedoeld? Ja deze zit zelfs standaard bij de macbook white tegenwoordig.quote:Op zondag 28 maart 2010 22:43 schreef KneusTeun het volgende:
[..]
Ik neem aan dat die tweede ook gewoon op MCP kan?
waarom heb je uberhaupt windows overwogen? Kosten?quote:Op zondag 28 maart 2010 23:04 schreef DutchErrorist het volgende:
[..]
Ik heb er 4
Overigens wil ik binnenkort een nieuwe MacBook kopen, ik heb er over na zitten denken om weer terug te gaan op windows of over te stappen op linux, maar bij beiden voel ik me gehandicapped
Denk dat het een 15" wordt
Het duurt nog 2 maanden voordat ik geld heb...quote:Op zondag 28 maart 2010 23:08 schreef KneusTeun het volgende:
[..]
Ik neem aan dat je het over de pro hebt.. Dan zou ik even wachten, volgens mij was er toch gemeld dat er een nieuwe ging komen? of vergis ik me nu?
quote:Op zondag 28 maart 2010 23:11 schreef Swetsenegger het volgende:
[..]
Ik neem aan dat je een macbookpro bedoeld? Ja deze zit zelfs standaard bij de macbook white tegenwoordig.
[..]
waarom heb je uberhaupt windows overwogen? Kosten?
Hier komt na de volgende upgrade een nieuwe MBP 13" voor vrouwlief.
Dan maar een nier verkopen.quote:Op zondag 28 maart 2010 23:13 schreef DutchErrorist het volgende:
[..]
Het duurt nog 2 maanden voordat ik geld heb...
[..]
Ja ben een arme studentEn omdat ik ICT doe... Maar elke keer als ik weer achter windows zit wordt ik gek
Ik kan niet makkelijk mijn toetsenbord instellen (Ik typ op Dvorak, maar als mijn vriendin er achter zit moet het Qwerty worden etc.) En ik mis gewoon alles
En quicksilver, dat zeker.
Ik download gelijk halflife. dat zal toch wel lopen op die 9400m?quote:Op zondag 28 maart 2010 23:30 schreef Christiaan het volgende:
iPad iPad iPad.
Tevens hoop ik dat ze opschieten met Steam, ik wil eens zien wat mijn 9600GT kan.
HL1 sowieso wel denk ik ja. Source geen idee van.quote:Op zondag 28 maart 2010 23:35 schreef Swetsenegger het volgende:
[..]
Ik download gelijk halflife. dat zal toch wel lopen op die 9400m?
Ja hoor die loopt prima hier(niet op high geloof ik maar ach)quote:Op zondag 28 maart 2010 23:51 schreef LeNick het volgende:
Loopt de Sims 3 een beetje op de meest nieuwe MB? Jammer dat System Requierements Test niet werkt op Mactenminste safari niet, en had nog geen zin om FF of IE te installen
Waarom zou je er een iMac bij willen? Bij mij zat er trouwens een aantal jaren voordat ik weer een nieuwe computer kocht.quote:Op zondag 28 maart 2010 23:28 schreef LeNick het volgende:
Ik vind het altijd zo kut om te lezen dat andere 'zomaar' weer een MacBook of iMac hebben gekocht..ik heb nu m'n eerste MacBook, zou wel een iMac erbij willen maar dat duurt heel lang
Ik kan echt niet sparen..
Ik heb na jaren Apple gebruik eens voor de verandering een laptop aangeschaft (nou ja, eigenlijk gekregen) met Windows erop. Op eerlijk te zijn vind ik het wel fijn om meerdere besturingssystemen in huis te hebben.quote:Op zondag 28 maart 2010 23:11 schreef Swetsenegger het volgende:waarom heb je uberhaupt windows overwogen? Kosten?
Hier komt na de volgende upgrade een nieuwe MBP 13" voor vrouwlief.
Ik had eerst een iMac, zodra ik mijn macbook kreeg is die iMac heel snel de deur uitgegaan omdat hij niet meer gebruikt werd!quote:Op zondag 28 maart 2010 23:28 schreef LeNick het volgende:
Ik vind het altijd zo kut om te lezen dat andere 'zomaar' weer een MacBook of iMac hebben gekocht..ik heb nu m'n eerste MacBook, zou wel een iMac erbij willen maar dat duurt heel lang
Ik koop ook niet 'zomaar' een MBP hoor. Heb ik ook een hele tijd voor moeten sparen. En ik denk dat er maar weinig hier zijn die 'zomaar' even een PC van 1,5 mille (minimaal) kopen.quote:Op zondag 28 maart 2010 23:28 schreef LeNick het volgende:
Ik doe nu al 3 jaar met mijn macbook, en ik zou hem graag nog een paar jaar willen gebruiken, maar alles gaat er nu kapot aan, dus ik moet wel een nieuwe kopen. Zo is laatst de magsafe kapot gegaan, nu is de batterij kapot, en ik verwacht dat er binnenkort nog meer kapot gaat, en dat willen we dus nietquote:Op zondag 28 maart 2010 23:28 schreef LeNick het volgende:
Ik heb nog een netboekje met XP.quote:Op maandag 29 maart 2010 01:44 schreef Captain_Maximum het volgende:
[..]
Ik heb na jaren Apple gebruik eens voor de verandering een laptop aangeschaft (nou ja, eigenlijk gekregen) met Windows erop. Op eerlijk te zijn vind ik het wel fijn om meerdere besturingssystemen in huis te hebben.
Meteen left4dead 2quote:Op zondag 28 maart 2010 23:35 schreef Swetsenegger het volgende:
[..]
Ik download gelijk halflife. dat zal toch wel lopen op die 9400m?
Ik heb allebei mijn iMacs nog. De Intel versie gebruik gewoon als standaard computer en de G3 staat een beetje nutteloos in mijn slaapkamer, maar ik weet dat ik spijt krijg als ik die weg doe.quote:Op maandag 29 maart 2010 07:06 schreef Tonio-mcdo het volgende:
[..]
Ik had eerst een iMac, zodra ik mijn macbook kreeg is die iMac heel snel de deur uitgegaan omdat hij niet meer gebruikt werd!
Beter wacht je even totdat ie geüpdate wordt. Die Vaio doet het over een maandje ook nog welquote:Op maandag 29 maart 2010 10:59 schreef Chav het volgende:
Ik ben er uit! Na 4 jaar plezier op m`n Vaio heb ik echt een nieuwe laptop nodig. Wilde eerst een Macbook halen maar ga toch voor de MBP 15"Ik ga `m vandaag nog bestellen
Ik vind dat altijd zo'n gelul. Hoeveel tijd moet er tussen kopen en het verschijnen van een nieuw model zitten voor het niet meer zonde is? Eén maand? Twee maanden? D'r zitten al sinds december tweakertjes op de wip omdat ze zo graag een nieuwe MBP willen kopen maar bang zijn dat er een week later een update komt.quote:Op maandag 29 maart 2010 14:59 schreef Pino112 het volgende:
[..]
Beter wacht je even totdat ie geüpdate wordt. Die Vaio doet het over een maandje ook nog wel
Zonde van je geld als je hem nu koopt
Eerst even omzetten naar WAV/AIFF?quote:Op maandag 29 maart 2010 12:23 schreef De_Hertog het volgende:
Weet iemand nog een geschikt brandprogramma? Ik heb een paar Flacjes die niet goed gebrand worden, terwijl ze in VLC wel goed afgespeeld worden.
quote:Op maandag 29 maart 2010 10:59 schreef Chav het volgende:
Ik ben er uit! Na 4 jaar plezier op m`n Vaio heb ik echt een nieuwe laptop nodig. Wilde eerst een Macbook halen maar ga toch voor de MBP 15"Ik ga `m vandaag nog bestellen
quote:Op maandag 29 maart 2010 15:08 schreef Svyatagor het volgende:
[..]
Ik vind dat altijd zo'n gelul. Hoeveel tijd moet er tussen kopen en het verschijnen van een nieuw model zitten voor het niet meer zonde is? Eén maand? Twee maanden? D'r zitten al sinds december tweakertjes op de wip omdat ze zo graag een nieuwe MBP willen kopen maar bang zijn dat er een week later een update komt.![]()
Hardware is sowieso na een halfjaar verouderd. En het is echt niet alsof de gemiddelde gebruiker een verschil in performance enorm gaat merken. Althans, dat lijkt mij het eindeloze wachten niet waard. De periode dat je het nieuwste van het nieuwste hebt is sowieso beperkt.
Ah, ik lees nu pas je sig, jij bent zo iemand die zit te wachten. Good for you.quote:Op maandag 29 maart 2010 15:10 schreef Pino112 het volgende:
[..]
De prijs die je nu betaalt voor de huidige hardware in de MBP is gewoon te hoog. Er zijn zat andere laptops die al wel een i5 / i7 en een goede GPU hebben voor dezelfde prijs als de huidige MBP's.
Maarja, tis zijn eigen keuze.
Toast was wat ik gebruikte. Disco doet geen FLACs (alleen QT). Burn zal ik nu eens naar kijken.quote:Op maandag 29 maart 2010 15:08 schreef Junkie het volgende:
[..]
Eerst even omzetten naar WAV/AIFF?
Disco, Burn, Toast?
quote:Op maandag 29 maart 2010 15:12 schreef Svyatagor het volgende:
[..]
Ah, ik lees nu pas je sig, jij bent zo iemand die zit te wachten. Good for you.
True, als 't speedbumps zijn.quote:Op maandag 29 maart 2010 15:08 schreef Svyatagor het volgende:
[..]
Ik vind dat altijd zo'n gelul. Hoeveel tijd moet er tussen kopen en het verschijnen van een nieuw model zitten voor het niet meer zonde is? Eén maand? Twee maanden? D'r zitten al sinds december tweakertjes op de wip omdat ze zo graag een nieuwe MBP willen kopen maar bang zijn dat er een week later een update komt.![]()
Hardware is sowieso na een halfjaar verouderd. En het is echt niet alsof de gemiddelde gebruiker een verschil in performance enorm gaat merken. Althans, dat lijkt mij het eindeloze wachten niet waard. De periode dat je het nieuwste van het nieuwste hebt is sowieso beperkt.
Je kan FLAC toch omzetten naar wave/aiff?quote:
Dat is ook gelijk het hele verschil natuurlijk. Als je nu een laptop nodig hebt, ga je niet maanden zitten wachten tot er misschien een nieuw model uitkomt. Maar als het toch niet uitmaakt, is het logisch dat je even bekijkt of er nog wat interessants aan zit te komen voordat je een hoop geld neertelt.quote:Op maandag 29 maart 2010 15:15 schreef Pino112 het volgende:
[..]
Eigenlijk heb ik hem nog niet eens nodig, dus het zal er de komende maanden nog wel in blijven staan
Blijkt een foutje in de FLAC te zitten volgens xACT. Vreemd, want VLC speelt hem wel gewoon goed af.quote:Op maandag 29 maart 2010 15:17 schreef Junkie het volgende:
[..]
Je kan FLAC toch omzetten naar wave/aiff?
Dan heb je geen kwaliteit verlies en kan je ze zelfs branden met iTunes.
Die Apple-omerta is alleen zo frustrerend, je weet nooit precies wanneer er iets aankomt of dat het nog weken of zelfs maanden kan duren. Nouja, ik ben sowieso niet zo goed in zelfbeheersing met dit soort dingen.quote:Op maandag 29 maart 2010 15:18 schreef Tijn het volgende:
[..]
Dat is ook gelijk het hele verschil natuurlijk. Als je nu een laptop nodig hebt, ga je niet maanden zitten wachten tot er misschien een nieuw model uitkomt. Maar als het toch niet uitmaakt, is het logisch dat je even bekijkt of er nog wat interessants aan zit te komen voordat je een hoop geld neertelt.
Als de nood zo hoog is dat het moeilijk wordt om weken of maanden te wachten, heb je sowieso al een te oude computerquote:Op maandag 29 maart 2010 15:34 schreef Svyatagor het volgende:
[..]
Die Apple-omerta is alleen zo frustrerend, je weet nooit precies wanneer er iets aankomt of dat het nog weken of zelfs maanden kan duren. Nouja, ik ben sowieso niet zo goed in zelfbeheersing met dit soort dingen.
Of ben je gewoon een gadgetgeile nerd die zijn geld niet op de bank kan / wil houden.quote:Op maandag 29 maart 2010 15:35 schreef Tijn het volgende:
[..]
Als de nood zo hoog is dat het moeilijk wordt om weken of maanden te wachten, heb je sowieso al een te oude computer
Oh ja, dat moest ook nog een keerquote:Op maandag 29 maart 2010 15:55 schreef Tijn het volgende:
Maar euh, dat Snow Leopard, is dat nou wat? Want ik zit nog steeds op 10.5 op zowel m'n iMac als MBP
Mixed feelings hier. Het voelt aan de ene kant inderdaad wel wat sneller soms maar het hangt ook vaker heb ik het gevoel. Niet echt vastlopen maar dat het systeem het even niet meer bij kan houden zeg meer. Ik vind het de moeite van het terug gaan niet waard, maar als je het niet nodig hebt zou ik het voorlopig gewoon bij 10.5 houdenquote:Op maandag 29 maart 2010 15:55 schreef Tijn het volgende:
Maar euh, dat Snow Leopard, is dat nou wat? Want ik zit nog steeds op 10.5 op zowel m'n iMac als MBP
stacks zijn makkelijker.quote:Op maandag 29 maart 2010 15:55 schreef Tijn het volgende:
Dit dus inderdaad. Chav zijn Vaio werkt over 1 of 2 maandjes ook nog wel lijkt me.quote:Op maandag 29 maart 2010 15:18 schreef Tijn het volgende:
[..]
Dat is ook gelijk het hele verschil natuurlijk. Als je nu een laptop nodig hebt, ga je niet maanden zitten wachten tot er misschien een nieuw model uitkomt. Maar als het toch niet uitmaakt, is het logisch dat je even bekijkt of er nog wat interessants aan zit te komen voordat je een hoop geld neertelt.
Niks mis mee dan toch!quote:Op maandag 29 maart 2010 18:02 schreef Chav het volgende:
Heren, de reden dat ik `m nu koop is dat ik over 2 dagen student-af benNu dus nog studentenkorting en belastingtechnisch lekker
Op die fietsquote:Op maandag 29 maart 2010 18:02 schreef Chav het volgende:
Heren, de reden dat ik `m nu koop is dat ik over 2 dagen student-af benNu dus nog studentenkorting en belastingtechnisch lekker
Devonthink Pro.quote:Op maandag 29 maart 2010 18:14 schreef Walter_Sobchak het volgende:
Iemand ervaring met databases maken, liefst in Filemaker Pro? Ik wil al mijn wetenschappelijke literatuur 's wat meer gaan ordenen ipv stapels artikelen in de kast hebben liggen en daar op gezette tijden 's wat uithalen. Ik mag dan wel zeergeleerd zijn, maar ik weiger dingen in mijn hoofd te stampen die ik ook ergens kan invoeren en later weer kan op zoeken
Ga ik even bekijkenquote:Op maandag 29 maart 2010 18:40 schreef Roel_Jewel het volgende:
[..]
Devonthink Pro.
http://www.devon-technologies.com/
Ik heb 'm zelfs aangeschaft, omdat ik er erg enthousiast over benquote:
Een eerste blik hierop lijkt me helaas niet op te leveren wat ik zoek. Ik kan (of ik moet echt mis kijken) geen specifieke fields invullen (zoals bijv. in Access), maar alleen notities?quote:Op maandag 29 maart 2010 18:50 schreef Roel_Jewel het volgende:
[..]
Ik heb 'm zelfs aangeschaft, omdat ik er erg enthousiast over ben. Ziet er erg goed uit en werkt erg goed in combinatie met de Fujitsu ScanSnap S510M scanner
. Moet nog een begin maken met het wegwerken van de bergen te scannen spul
.
Was in de vooronderstelling dat je de daadwerkelijke artikelen in een database wilde flikkeren, maar je wil deze dus alleen registreren?quote:Op maandag 29 maart 2010 18:53 schreef Walter_Sobchak het volgende:
[..]
Een eerste blik hierop lijkt me helaas niet op te leveren wat ik zoek. Ik kan (of ik moet echt mis kijken) geen specifieke fields invullen (zoals bijv. in Access), maar alleen notities?
Nee, ik wil ze zeker registeren en het liefst met zo specifiek mogelijke gegevens per field. Ik probeer even dat 'Record' in Devonthink, want dat lijkt me vooralsnog wat ik wilquote:Op maandag 29 maart 2010 18:59 schreef Roel_Jewel het volgende:
[..]
Was in de vooronderstelling dat je de daadwerkelijke artikelen in een database wilde flikkeren, maar je wil deze dus alleen registreren?
Kracht van DevonThink is dat het - naarmate je meer documenten toevoegt - automatisch documenten kan groeperen (dus bijvoorbeeld alle correspondentie van de belastingdienst). Daarnaast doet 't aan OCR op het moment dat je iets in DevonThink gooit en kun je dus full text zoeken.
Waarom niet die stapels inscannen en het op die manier doorzoekbaar maken? Heb je meteen plaats in de kast.
Evernote heb ik ook al 's gebruikt en dat is het idd ook nietquote:Op maandag 29 maart 2010 19:00 schreef Junkie het volgende:
Mn eerste gedachte was Evernote (of een soortgelijk programma). Dat je daar de samenvattingen in maakt. En dan kan je daar op 'tags' gaat gebruiken.
Maar weet niet of dat toereikend is voor jouw situatie.
Volgens mij is dat ook de grote groep waar ze op hebben gemikt.quote:Op maandag 29 maart 2010 19:02 schreef Gebraden_Wombat het volgende:
Hoe meer ik zie van de iPad, hoe meer ik denk: dit is echt het ultieme apparaat voor mijn oma. Een computer wil ze niet aan beginnen, maar een iPad is zo simpel (en beperkt) dat ze er mee prima mee zou kunnen mailen, internetten en foto's mee bekijken. Het is alleen jammer dat je het kreng moet syncen met iTunes voor optimaal gebruilk.
Das nie zo moeilijk, safari loopt vast bij meer dan 4 tabsquote:
Bij de iPad? Dat is wel écht een faal.quote:Op maandag 29 maart 2010 19:15 schreef Gebraden_Wombat het volgende:
W.t.f. "Headphones not included"_
Yep. Wat voor speakers kunnen ze nou kwijt in dat dunne ding, toch nooit veel meer dan in de iPhone? Sowieso is het idee van films kijken op de bank op dat ding een beetje kansloos.quote:Op maandag 29 maart 2010 19:21 schreef Tonio-mcdo het volgende:
[..]
Bij de iPad? Dat is wel écht een faal.
Evernote is sws een aanrader voor iedereenquote:Op maandag 29 maart 2010 19:00 schreef Junkie het volgende:
Mn eerste gedachte was Evernote (of een soortgelijk programma). Dat je daar de samenvattingen in maakt. En dan kan je daar op 'tags' gaat gebruiken.
Maar weet niet of dat toereikend is voor jouw situatie.
alt + e dan e équote:Op maandag 29 maart 2010 19:41 schreef LeNick het volgende:
Hoe doe ik eigenlijk streepjes op de 'e' enzo?
Ik sta ook al zon 20min tegen een update balkje te kijken.quote:Op maandag 29 maart 2010 19:36 schreef Swetsenegger het volgende:
Zo, dat updaten duurde nog best lang.
Of VS internationaal keyboard instellen. Dan kan 't veel makkelijker (accent en dan de gewenste letter).quote:
Omdat ze andere hardware hebben?quote:Op maandag 29 maart 2010 20:03 schreef robbolo het volgende:
Iemand die me kan uitleggen waarom bij sommige de update kleiner is?
Het was toch enkel een router, niet een modem/router?quote:Op maandag 29 maart 2010 20:23 schreef Swetsenegger het volgende:
Maar goed is er nog interesse voor een gamingrouter en setjes homeplugs?
Alleen router inderdaad.quote:Op maandag 29 maart 2010 20:54 schreef Junkie het volgende:
[..]
Het was toch enkel een router, niet een modem/router?
Zit wel rond te kijken naar eentje met een modem erin. Want de Speedtouch hier die doet soms een beetje vaag.
Wat kost dat als ik vragen mag? Altijd leuk om de marktwaarde van je laptop te wetenquote:Op maandag 29 maart 2010 22:15 schreef DancePlaza het volgende:
hmm.. ben het wachten beu, heb inmiddels via MP een MBP 13" 2.26 met 4gb geheugen gekocht voor een spotprijsje! half jaaroud..
hoe heb jij die films op zo'n vette plank met coverquote:Op maandag 29 maart 2010 20:48 schreef LeNick het volgende:
Weer een vraagje van een Mac newbIk download en kijk nogal wat films. Meestal om tijd te besparen download ik de DivX variant. Maar zeker als ik vanaf nu Torrents ga gebruiken (wat erg lekker werkt met die magnet links) zijn de ondertitels niet ingebrand maar extern. Maar ik wil dit:
[ afbeelding ]
graag wel zo kunnen uitbreiden.. Hoe moet ik dat doen als ik dan én de .avi én de srt moet toevoegen? Is dat wel mogelijk? Of iig zoiets..
Bedankt wederom!
Dat is nog wel een lijstje aan fixes..quote:What's included?
For information about the security content of this update, please visit this article.
General operating system fixes and improvements provided for:
performance of Logic Pro 9 and Main Stage 2 when running in 64-bit mode.
printing reliability.
sleep and wake reliability when using Bonjour wake on demand.
a color issue in iMovie with HD content.
glowing, stuck, or dark pixels when viewing video from the iMac (Late 2009) built-in iSight camera.
an issue in which the Finder reports a -36 error when copying directories to a drive formatted as FAT32.
reliability of photo screen savers.
compatibility issues with OpenGL-based applications.
an issue in which shadows in PDF of Aperture book are black instead of gray.
an issue in which the microphone level in iChat may not increase the volume after reducing it to prevent a feedback event.
the reliability of certain third-party USB devices.
the Accounts preference pane can now limit login to members of groups hosted by a non-Apple directory service, such as Active Directory.
DNS server ordering as specified in Network Preferences and DNS reliability. For details about how Mac OS X v10.6 handles unresponsive DNS servers, see this article.
the reliability and compatibility of QuickTime X.
Data Collection: Mac OS X v10.6.3 can collect diagnostic and usage information from your Mac and send it to Apple for analysis automatically. The information is only collected with your explicit consent, and is submitted anonymously to Apple. For more details, see this article.
AirPort and wireless networking fixes for:
general reliability for wireless connections.
improvements to 802.1X reliability, including closed network connections , and WPA2.
sleep/wake reliability for current iMac models when connected to 2.4GHz wireless networks.
Date and Time fixes provided for:
Daylight Saving Time rules to reflect recent changes in areas including Argentina, Fiji, Pakistan, and Antarctica.
Directory Services fixes provided for:
an issue that could cause the system to become unstable or unresponsive when bound to an LDAP server using SSL.
an issue in which the 802.1X Loginwindow Profile is in place, but the wireless network is not available, directory authentication over Ethernet will now succeed.
File Services fixes provided for:
an issue that could prevent saving files from Microsoft Office 2008 to an SMB server volume.
issues copying, renaming or deleting files on an SMB server volume.
clear-text authentication enabling to an SMB file server.
iCal fixes provided for:
changing the invitation list for a single instance of a recurring event will no longer "un-book" the location of the meeting.
an issue in which new invitations on a Microsoft Exchange server might not appear in the Notification pane.
properly showing recurring Microsoft Exchange events which have a set end date. For details, see this article.
Mail fixes and improvements provided for:
an issue that causes background message colors to display incorrectly in Mail.
signing and encrypting messages, such as when using an Entrust PKI (Public Key Infrastructure).
synchronization of the "Sent" mailbox on a Microsoft Exchange server.
an issue that could cause Mail to delete mailboxes on a Microsoft Exchange server that is hosted behind an Internet load balancer.
Mobile Accounts fixes and improvements provided for:
home directory synchronization when the home directory is stored on an SMB file server.
properly warning mobile users in an Active Directory domain about upcoming password expiration.
creating a Mobile Account that uses smart card authentication, without using a command-line tool.
reliability in background synchronization.
MobileMe fixes and improvements provided for:
an issue in which movies could not be viewed in Safari when visiting www.me.com/gallery.
reliability of iDisk Sync.
reliability of syncing calendars.
Parental Control fixes and improvements provided for:
restoring Safari bookmarks functionality to parental controls users.
better handling of Safari bookmark management when using Parental Controls.
more reliable application launch restrictions when using Parental Control.
Rosetta fixes provided for:
an issue that prevented files with the # or & characters in their names from opening in Rosetta applications.
System Imaging fixes and improvements provided for:
the asr command, which now accepts the "--allow fragmented catalog" option, for restoring images that have a fragmented catalog file. For details, type man asr in Terminal.
the installer command, which can now be used to upgrade a Mac OS X v10.5 system with a QuickTime 7 Pro key installed to Mac OS X v10.6.
Time Machine fixes and improvements provided for:
reliability from Time Machine-to-Time Capsule backups, including multiple computers.
an issue with Time Machine in which system backups could be restored onto unsupported Mac configurations.
an issue in which a Time Machine backup might not work using an AirPort connection.
Xsan fixes and improvements provided for:
the reliability of Fibre channel connections to an Xserve RAID.
an issue that could cause the size of certain Fibre channel LUNs to be mis-reported.
Hoe doe je datquote:Op maandag 29 maart 2010 20:59 schreef LeNick het volgende:
Als dat de enige oplossing zou zijn dan moet dat, maar het mooist is natuurlijk dat gelijk de film opent en niet eerst een mapje.. Overigens wel tamelijk geniaal dat je het zoals hierboven (screenshot is van mijzelf) kan doenBij Windows kan dat niet zo mooi
quote:Op maandag 29 maart 2010 23:00 schreef chiren het volgende:
[..]
hoe heb jij die films op zo'n vette plank met cover?
ik run snow leopard iig...
Werkelijk geen idee!quote:
Zie 't hier ook idd!quote:Op maandag 29 maart 2010 23:14 schreef Walter_Sobchak het volgende:
En een nieuwe manier van backuppen met Time Machine? Volgens mij ging dat toch altijd met procenten....
[ afbeelding ]
Dat doe ik soms ook, werkt ook via "Toon info". Dit bijvoorbeeld is een map:quote:Op maandag 29 maart 2010 20:57 schreef Tonio-mcdo het volgende:
@Lenick
Volgens mij had Twylight een tijdje geleden een mogelijkheid om 'mappen' de filmcovers mee te geven, bedoel je dat?
quote:Op dinsdag 30 maart 2010 00:10 schreef KaMo het volgende:
Ah, dus je moet zelf voor elke film een icoontje maken met PS?
Nope, zo blijft het wat exclusiever.quote:Op dinsdag 30 maart 2010 00:10 schreef KaMo het volgende:
Ik dacht dat het een standaart feature was.
Gereserveerd, al een tijdje geleden.quote:Op zondag 28 maart 2010 16:27 schreef o.us het volgende:
iPhone 3GS houder hier. Iemand die overweegt de iPad te halen?
De apps worden gewoon moddervetquote:Op dinsdag 30 maart 2010 00:18 schreef Walter_Sobchak het volgende:
iPad...ik weet nog steeds niet of ik hem wil halen. Ik zit hier nu prima op de bank op mijn MBA te tikken. Die klap ik in een seconde dicht en til ik met twee vingers op. Vooralsnog zie ik nog geen meerwaarde in een iPad, want boeken lezen doe ik niet en een filmpje kijken op de iPhone gaat net zo goed.
Maar ja, meerwaarde is ook niet altijd het belangrijkste bij een Apple product
Vind ik wel. Ik ga niet iets nutteloos kopen omdat het toevallig van Apple is.quote:Op dinsdag 30 maart 2010 00:18 schreef Walter_Sobchak het volgende:
iPad...ik weet nog steeds niet of ik hem wil halen. Ik zit hier nu prima op de bank op mijn MBA te tikken. Die klap ik in een seconde dicht en til ik met twee vingers op. Vooralsnog zie ik nog geen meerwaarde in een iPad, want boeken lezen doe ik niet en een filmpje kijken op de iPhone gaat net zo goed.
Maar ja, meerwaarde is ook niet altijd het belangrijkste bij een Apple product
Thanks! Alleen 1 probleempje, als ik de leathershelves.png erin sleep of ernaar toe blader, verandert mijn achtergrond nietquote:Op maandag 29 maart 2010 23:33 schreef Kankerkachelsverkopert het volgende:
Stap 1
Alleereerst heb je wat Finder Shelves nodig, hier bijvoorbeeld een downloadlink van een mooi pakketje (bron: MacThemes), in het voorbeeld gebruiken we LeatherShelves.png uit dit zipje.
Stap 2
Klik met je rechtermuisknop in de filmmap (of een andere map) en klik vervolgens op "Toon weergaveopties", dan krijg je dit venster en die stel je in zoals afgebeeld:
[ afbeelding ]
In de dropzone naast achtergrond gooien we dus in dit voorbeeld LeatherShelves.png.
Stap 3
Hoesjes! In het voorbeeld gebruik ik de DVD Plastic Case PSD van DeviantArt (URL).
Voor degene die niet zo goed zijn in Photoshop maak ik morgen nog wel een post.![]()
Stap 4
Nadat je hoesje is opgeslagen als png, open je die png in Finder en copy je de png uit de navigatiekolom, dat ding hier rechts dus:
[ afbeelding ]
Stap 5
Rechtermuisknop op de film waar je het hoesje op wil toepassen, druk op "Toon info" en je krijgt dit venster:
[ afbeelding ]
Hier selecteer je het miniatuur helemaal linksbovenin, en plak je het nieuwe hoesje. Om het overzicht wat netter te houden doe ik ook altijd de naam verbeteren (downloads hebben vaak een kutnaam) en de extensie verbergen.
Gewenste resultaat:
[ afbeelding ]
Blu Ray "stijl"
Aangezien ik bij Blu Ray films een andere feeling wil hebben heb ik het hier wat anders gedaan, de Finder Shelve komt nog uit hetzelfde zipje maar dit keer is het MetalShelves.png met Blu-ray Box PSD als hoesje.
[ afbeelding ]
Klik op het vakje wat je naartoe moet slepen, dan krijg je een browse-venstertje om een achtergrond te zoekenquote:Op dinsdag 30 maart 2010 02:28 schreef chiren het volgende:
[..]
Thanks! Alleen 1 probleempje, als ik de leathershelves.png erin sleep of ernaar toe blader, verandert mijn achtergrond niet![]()
de grootte van de iconen en het aanpassen van de filmpictogrammen is geen probleem
Taxiquote:Op dinsdag 30 maart 2010 00:03 schreef Kankerkachelsverkopert het volgende:
[..]
Dat doe ik soms ook, werkt ook via "Toon info". Dit bijvoorbeeld is een map:
[ afbeelding ]
Met daarin:
[ afbeelding ]
![]()
Verder download ik nooit ondertitels bij films, alleen Frans kan ik niet goed dus deze keer wel.
Staat er op de iPod niet iets van crossfade?quote:Op dinsdag 30 maart 2010 01:25 schreef heartwork het volgende:
Kan ik hier ook terecht met een vraag over mijn ipod?
Ik vraag het gewoon eerst, zie ik het vanzelf.
Mijn ipod (classic 120 gb) speelt bij sommige nummers de laatste paar seconden niet af. Gek word ik er van. Bij mijn vorige ipod (ipod photo 20gb uit 2005) had ik hier nooit last van. Ik heb niets aan de nummers verandert (geen bestandsnaam gewijzigd ofzo). Wel heb ik mijn imac verruild voor een nieuwer exemplaar, maar daar kan het toch niet aan liggen lijkt mij.
Ik word er echt Gek van en hoop vurig dat iemand mij hier mee kan helpen.
Anders kan ik hem altijd nog formateren natuurlijk, maar dan ben ik gelijk al mijn playlists kwijt en dat is natuurlijk ook weer niet de bedoeling.
(Edit: Bij Itunes weet ik dat je stop time kan uitzetten en het kan laten 'overvloeien', maar zo'n optie zie ik niet in mn ipod staan, Meen me te herinneren dat je vroeger dat wel allemaal kon regelen -overlap dus).
quote:Op dinsdag 30 maart 2010 02:28 schreef chiren het volgende:
[..]
Thanks! Alleen 1 probleempje, als ik de leathershelves.png erin sleep of ernaar toe blader, verandert mijn achtergrond niet![]()
de grootte van de iconen en het aanpassen van de filmpictogrammen is geen probleem
quote:
Jup, zo doe ik het, ik kan wel andere bestanden/afbeeldingen selecteren als achtergrond, maar ik krijg die shelves niet te zien, achtergrond blijft wit :S! Ook niet als ik er naartoe browse oid...quote:Op dinsdag 30 maart 2010 12:36 schreef Kankerkachelsverkopert het volgende:
[..]
[ afbeelding ]
En doe je het al zo? Ik doe dus:
1. De map "Shelves Update" openen en LeatherShelves.png selecteren.
2. De map "Films" openen en weergaveopties openen.
3. Afbeelding selecteren en LeatherShelves.png droppen.
?![]()
[..]
Ik heb ze laatst nog alle 4 achter mekaar gekeken.
1tje van begin september vorig jaar met 4gb erin geprikt, de MB990 versie. voor 750 euroquote:Op maandag 29 maart 2010 22:16 schreef Gebraden_Wombat het volgende:
[..]
Wat kost dat als ik vragen mag? Altijd leuk om de marktwaarde van je laptop te weten
Als dat zo is, komt die iPad er bij voorlopig niet. En hopelijk wordt ie ook door andere providers aangeboden dan T-Mobile.quote:Daringfireball's John Gruber sarcastically links out to today's Wall Street Journal rumor about the coming Verizon iPhone. Gruber points out the lack of details in the article, but then goes on to coyly list features that he seems to know are coming in the next iPhone. The features include:
- A4-family CPU system-on-a-chip
- 960x640 double-resolution display
- second front facing camera
- 3rd party multitasking in iPhone 4
The front camera and multitasking have both been suggested before. There has been overwhelming evidence that Apple has been working on video chat for the iPhone OS. Meanwhile, multitasking was believed to have been originally planned for iPhone 3.x but later scrapped. The double-resolution display is completely new information, though would make sense given the increasingly high resolution screens of the competition.
Ik ben niet zo'n fan van dergelijke programma'squote:Op dinsdag 30 maart 2010 12:43 schreef jakkop het volgende:
Waarom niet gewoon Boxee/XBMC gebruiken om je films te bewonderen?
Zeer vreemd.quote:Op dinsdag 30 maart 2010 12:41 schreef chiren het volgende:
[..]
Jup, zo doe ik het, ik kan wel andere bestanden/afbeeldingen selecteren als achtergrond, maar ik krijg die shelves niet te zien, achtergrond blijft wit :S! Ook niet als ik er naartoe browse oid...
Ja, dit soort aandacht in stoffige ouderwetse mainstream media is dus echt dodelijk voor de hipheid van Apple's nieuwe gadgetsquote:Op dinsdag 30 maart 2010 13:05 schreef Kankerkachelsverkopert het volgende:
Ik hoorde net de iPhone HD rumors op het fucking ANP-nieuws, het moet niet gekker worden..
Ik verwacht bij de volgende iTunes/iPhoneOS update een apart gedeelte (of een andere oplossing) voor de 'Adult' apps.quote:Op dinsdag 30 maart 2010 11:55 schreef KingOfMars het volgende:
En toch begint dat zo ondertussen een imagoprobleem te worden voor Apple. Het idee dat je met een Apple niks mag of kan. Mogen ze wel eens wat PR tegenaan gooien. Al die appstore opschoon acties helpen ook niet echt.
Wat is ie lelijk he, die laptop ad rechterkant?quote:
quote:Op dinsdag 30 maart 2010 11:23 schreef Junkie het volgende:
[..]
Staat er op de iPod niet iets van crossfade?
En misschien kan je "Aaneensluitend album" aan of uit vinken.
Album selecteren - rechtermuisklik: info tonen - opties:
[ afbeelding ]
quote:Op dinsdag 30 maart 2010 16:26 schreef Walter_Sobchak het volgende:
Ook bij CERN gebruiken ze Apple om natuurkundige geschiedenis te schrijven![]()
[ afbeelding ]
Natuurlijk gebruiken ze daar Macs. Je weet toch dat toen Tim Berners-Lee in 1990 het web uitvond toen hij nog bij CERN werkte, dat deed op een NeXTcube? Het besturingssysteem wat daarop draait (NeXTSTEP) is in feite gewoon Mac OS X.quote:Op dinsdag 30 maart 2010 16:26 schreef Walter_Sobchak het volgende:
Ook bij CERN gebruiken ze Apple om natuurkundige geschiedenis te schrijven![]()
[ afbeelding ]
Ja, Interface Builder is een applicatie die bijna 1-op-1 is overgezet van NeXTSTEP naar Mac OS X. Ook concepten zoals de Inspector komen uit NeXTSTEP.quote:Op dinsdag 30 maart 2010 16:42 schreef De_Hertog het volgende:
Die band is ook erg herkenbaar voor mensen die Cocoa programmeren, iedere klasse heeft NS als prefix
Onderste is inderdaad in iTunes.quote:Op dinsdag 30 maart 2010 16:23 schreef heartwork het volgende:
[..]
bedankt voor je reactie.
Ik zie nergens iets van crossfade staan. Ik heb naar mijn kunnen de ipod/itunes al helemaal uitgeplozen, maar kom niets verder. Het blijft gewoon afgekapt worden. Het gaat een nummer of 10 goed en dan is het weer feest.
Klopt het dat jouw venster van windows is? Of kijk jij nu misschien via Itunes ipv de ipod zelf?
In itunes doen alle nummers het gewoon zonder probleem. Het ligt echt aan de ipod.
You can't empty the Trash or move a file to the Trashquote:Op dinsdag 30 maart 2010 16:53 schreef Lakai het volgende:
Ik heb best vaak dat ik een bestand niet uit mijn prullenbak kan verwijderen. Reden is dat het 'in gebruik' is.
Hoe kun je achterhalen door wat?
1?quote:Op dinsdag 30 maart 2010 17:34 schreef KneusTeun het volgende:
Waneer komt steam uit in april? is er een exacte datum?
En iPhoto 8.1.2quote:Op dinsdag 30 maart 2010 22:43 schreef Roel_Jewel het volgende:
iTunes 9.1 is uit.
Of nog niet geactiveerdquote:Op woensdag 31 maart 2010 00:34 schreef Junkie het volgende:
De iBookstore is niet via de iTunes Store in iTunes te vinden.
Die zal dan wel enkel via de iPad zelf bereikbaar zijn.![]()
Beetje jammer, had al een kijkje willen nemen.
Hang je ook rond op OMT?quote:Op woensdag 31 maart 2010 00:52 schreef Tonio-mcdo het volgende:
Donderdag begin ik bij Onemorething.![]()
Af en toe ja, maar dat zal vanaf 1 april wel meer worden gok ik.quote:Op woensdag 31 maart 2010 00:53 schreef Kankerkachelsverkopert het volgende:
[..]
Hang je ook rond op OMT?
Heb destijds CS4 vergeleken tussen mijn oude 24" 2.8 C2D extreme en i7 en dat verschil was aanzienlijk. Wellicht even wat benchmarks googlen?quote:Op woensdag 31 maart 2010 08:40 schreef Swetsenegger het volgende:
Heeft het voor CS3 zin om de corei5 imac te verkiezen boven de core2duo?
Gaat wel vaker mis met de ruimte voor vertalingen bij zowel de Apple site als software. Misschien daar maar eens solliciterenquote:Op woensdag 31 maart 2010 08:22 schreef Walter_Sobchak het volgende:
[ afbeelding ]
Hebben ze de designer van Zune ingehuurd voor iTunes 9.1?
Het filmpje op de Apple website over de Bookstore ziet er iig trés geil uit.quote:Op woensdag 31 maart 2010 00:34 schreef Junkie het volgende:
De iBookstore is niet via de iTunes Store in iTunes te vinden.
Die zal dan wel enkel via de iPad zelf bereikbaar zijn.![]()
Beetje jammer, had al een kijkje willen nemen.
En dan maar hopen dat die binnen een paar jaar ook in Nederland beschikbaar isquote:Op woensdag 31 maart 2010 13:19 schreef Maravilla het volgende:
[..]
Het filmpje op de Apple website over de Bookstore ziet er iig trés geil uit.
Haha, elke keer als ik weer een plaatje of filmpje van de GUI van de Zune HD zie, kan ik m'n lachen niet in houden. Ook op de nieuwe Windows Phone 7 zetten ze de trend trouwens door van het consequent niet laten passen van teksten op het schermquote:Op woensdag 31 maart 2010 08:22 schreef Walter_Sobchak het volgende:
[ afbeelding ]
Hebben ze de designer van Zune ingehuurd voor iTunes 9.1?
Het idee is wel aardig, maar in dat filmpje laten ze iedere keer de 'hele' interface zien terwijl je op je telefoon alleen het middelste stukje ziet. Dan is het echt niet meer zo intuitief, zeker als er een keer alleen 'pr' voor profile of zo staat.quote:Op woensdag 31 maart 2010 13:52 schreef Gebraden_Wombat het volgende:
Zo slecht vind ik het niet hoor. Het idee van op deze manier omgaan met de kleine schermpjes van telefoons is in elk geval erg origineel en vernieuwend:
Ja preciesquote:Op woensdag 31 maart 2010 13:59 schreef De_Hertog het volgende:
Dat zie je op die foto zelf nota bene ook al. Hoe moet je nou weten dat 'v' voor 'what's new' staat?
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |