Om het goed te doen is best moeilijk, denk ik.quote:Op vrijdag 26 maart 2010 10:42 schreef Tazar_Yoot het volgende:
[..]
Dan vraag ik me toch echt af hoe moeilijk het is om een touchscreen te maken.
Als ik de HTC's en dergelijke van collega's hier zo zie: heel moeilijk. Geen enkele haalt het bij de iPhone.quote:Op vrijdag 26 maart 2010 10:42 schreef Tazar_Yoot het volgende:
[..]
En in hoeverre is de software en/of de hardware bepalendquote:Op vrijdag 26 maart 2010 10:42 schreef Tazar_Yoot het volgende:
[..]
Smartphones beginnen nu pas in de buurt van de iPhone te komen qua bediening en interface (waarbij het meeste nog "geleend" is ook, maar soit). Collega van me was ook helemaal blij met z'n HD2 die nu ook ein-de-lijk redelijk reageerde a la iPhone, maar de iPhone kon dit dus al bijna 3 jaar geleden.quote:Op vrijdag 26 maart 2010 11:00 schreef Tazar_Yoot het volgende:
En dan wou ik nog bijna de Moterola droid kopen ook
Ik weet dat dit een Apple SC is. maar de iPhone hoef je echt niet aan te prijzen hoorquote:Op vrijdag 26 maart 2010 11:11 schreef KingOfMars het volgende:
[..]
Smartphones beginnen nu pas in de buurt van de iPhone te komen qua bediening en interface (waarbij het meeste nog "geleend" is ook, maar soit). Collega van me was ook helemaal blij met z'n HD2 die nu ook ein-de-lijk redelijk reageerde a la iPhone, maar de iPhone kon dit dus al bijna 3 jaar geleden.
Alleen jammer dat de Blackberry een interface heeft die ontworpen is door drie dronken mongoloide Canadeesjes op een powertrip.quote:Op vrijdag 26 maart 2010 11:21 schreef Tazar_Yoot het volgende:
[..]
Ik weet dat dit een Apple SC is. maar de iPhone hoef je echt niet aan te prijzen hoor
Want iPhone loopt qua communicatie telefoon ver achter op bijv. de Blackberry.
De prijs natuurlijk. Op dit moment heb ik nog steeds een iBook, maar steeds meer nieuwe software werkt daar gewoon niet op. Vandaar dat ik hem een keer wil vervangen voor een nieuwe Apple-laptop. Verder wil ik natuurlijk weten hoe de kwaliteit van dat ding is. Je hoort best wel vaak klachten over de gewone MacBook.quote:
Ik zal er niet op in gaan op de SC in zn eer te behouden. Maar ben het totaal niet met je eensquote:Op vrijdag 26 maart 2010 11:22 schreef KingOfMars het volgende:
[..]
Alleen jammer dat de Blackberry een interface heeft die ontworpen is door drie dronken mongoloide Canadeesjes op een powertrip.
Ieder zijn eigen smaak natuurlijk, maar ver achter lopen, nee. 'Multitasking' is ook maar een buzzword dat door iedereen gebruikt wordt om de iPhone af te kraken terwijl de gemiddelde gebruiker dit echt niet mist. Misschien ben jij niet een gemiddelde gebruiker en heb je een goede reden om het wel te missen, maar dat wil nog niet zeggen dat de iPhone 'ver achter loopt qua communicatie'. Wat dat met multitasking te maken heeft ontgaat me trouwens ookquote:Op vrijdag 26 maart 2010 11:21 schreef Tazar_Yoot het volgende:
[..]
Ik weet dat dit een Apple SC is. maar de iPhone hoef je echt niet aan te prijzen hoor
Dus ik hoop dat een eventuele opvolger (mocht die ooit komen) daar verandering in brengt (lees: multitasking)
De meeste mensen multitasken geeneens op hun telefoon. Wordt zwaar overdreven allemaal. Evenals MMS.quote:Op vrijdag 26 maart 2010 11:26 schreef De_Hertog het volgende:
[..]
Ieder zijn eigen smaak natuurlijk, maar ver achter lopen, nee. 'Multitasking' is ook maar een buzzword dat door iedereen gebruikt wordt om de iPhone af te kraken terwijl de gemiddelde gebruiker dit echt niet mist. Misschien ben jij niet een gemiddelde gebruiker en heb je een goede reden om het wel te missen, maar dat wil nog niet zeggen dat de iPhone 'ver achter loopt qua communicatie'. Wat dat met multitasking te maken heeft ontgaat me trouwens ook
Dat bedoel ik ja. Vroeg een keer aan iemand wat hij dan dacht te missen. 'Nou gewoon, dat je een email schrijft of wat surft, een telefoontje krijgt en daarna gewoon verder kunt gaan waar je gebleven was'. Dat is dus geen multitaskingquote:Op vrijdag 26 maart 2010 11:26 schreef KingOfMars het volgende:
[..]
De meeste mensen multitasken geeneens op hun telefoon. Wordt zwaar overdreven allemaal. Evenals MMS..
Ik heb een vorige generatie MBP (de non-unibody) en ben over de kwaliteit zeer te spreken. Afgezien van de batterij doet alles het nog perfect na bijna drie jaar intensief gebruik. Maar in de unibodies zit weer een veeel betere accu, dus laat je daar niet door weerhouden.quote:Op vrijdag 26 maart 2010 11:23 schreef Captain_Maximum het volgende:
[..]
De prijs natuurlijk. Op dit moment heb ik nog steeds een iBook, maar steeds meer nieuwe software werkt daar gewoon niet op. Vandaar dat ik hem een keer wil vervangen voor een nieuwe Apple-laptop. Verder wil ik natuurlijk weten hoe de kwaliteit van dat ding is. Je hoort best wel vaak klachten over de gewone MacBook.
Je mag in deze SC best kritiek hebben op Apple-producten hoor. Het is geen kerkquote:Op vrijdag 26 maart 2010 11:25 schreef Tazar_Yoot het volgende:
[..]
Ik zal er niet op in gaan op de SC in zn eer te behouden. Maar ben het totaal niet met je eens
Als ik aan het smsen ben, wil ik wel tegelij rarretjes kunnen uitpakken op mijn telefoonquote:Op vrijdag 26 maart 2010 11:29 schreef De_Hertog het volgende:
[..]
Dat bedoel ik ja. Vroeg een keer aan iemand wat hij dan dacht te missen. 'Nou gewoon, dat je een email schrijft of wat surft, een telefoontje krijgt en daarna gewoon verder kunt gaan waar je gebleven was'. Dat is dus geen multitasking
Dan zou ik geen WM7-telefoon aanschaffen.quote:Op vrijdag 26 maart 2010 11:34 schreef koffiekoekje het volgende:
[..]
Als ik aan het smsen ben, wil ik wel tegelij rarretjes kunnen uitpakken op mijn telefoon![]()
'Ik wil muziek kunnen luisteren tijdens het spelen van een spelletje'quote:Op vrijdag 26 maart 2010 11:29 schreef De_Hertog het volgende:
[..]
Dat bedoel ik ja. Vroeg een keer aan iemand wat hij dan dacht te missen. 'Nou gewoon, dat je een email schrijft of wat surft, een telefoontje krijgt en daarna gewoon verder kunt gaan waar je gebleven was'. Dat is dus geen multitasking
quote:Op vrijdag 26 maart 2010 11:21 schreef Tazar_Yoot het volgende:
[..]
Dus ik hoop dat een eventuele opvolger (mocht die ooit komen) daar verandering in brengt (lees: multitasking)
Bedankt voor de info. Welk formaat hebben jullie eigenlijk?quote:Op vrijdag 26 maart 2010 11:30 schreef Svyatagor het volgende:
[..]
Ik heb een vorige generatie MBP (de non-unibody) en ben over de kwaliteit zeer te spreken. Afgezien van de batterij doet alles het nog perfect na bijna drie jaar intensief gebruik. Maar in de unibodies zit weer een veeel betere accu, dus laat je daar niet door weerhouden.
Mijn vrouw heeft de nieuwste generatie MBP en is er ook zeer gelukkig mee. In vergelijking met de kunststof MacBook-unibodies is de alu MBP volgens mij wel veel sterker.. Mijns inziens het prijsverschil waard.
En over het OS en alle andere Apple-evangeliën hoef ik je niks te vertellen, neem ik aan.
Yup, heb 'm ook staan. Blijft genieten. Die RUIMTE!quote:Op vrijdag 26 maart 2010 19:16 schreef NiGeLaToR het volgende:
Zow mensen, eindelijk een Apple draadje gevonden
Overigens is mijn iMac net binnen, maar ruimt mijn MB het veld:
[TK] MacBook 13,3" Wit, 2,16Ghz, 2Gb, 120Gb incl nieuwe accu
Tis met die 27" imac net of je een tv op je bureau hebt staan.. relaxed!
quote:Op vrijdag 26 maart 2010 21:58 schreef Gebraden_Wombat het volgende:
[ afbeelding ]
Nee, dit is geen Chinese knock-off. Dit is de nieuwste Samsung._
Waarom in het Apple topic?quote:Op vrijdag 26 maart 2010 19:33 schreef KaMo het volgende:
Iemand ervaring met dit beeldscherm?
http://www.computerland.nl/ProductDetails.aspx?src=HWI&en=NS00704886
Tering, schaamteloos gewoon.quote:Op vrijdag 26 maart 2010 21:58 schreef Gebraden_Wombat het volgende:
[ afbeelding ]
Nee, dit is geen Chinese knock-off. Dit is de nieuwste Samsung._
De vorige generatie MacBook Pro was er alleen maar in 15 inch, die heb ik dus. Mijn vrouw heeft de 13 inch unibody.quote:Op vrijdag 26 maart 2010 16:56 schreef Captain_Maximum het volgende:
[..]
Bedankt voor de info. Welk formaat hebben jullie eigenlijk?
Omdat ik hem wil gebruiken voor mijn Mac Miniquote:Op vrijdag 26 maart 2010 22:05 schreef NiGeLaToR het volgende:
[..]
Waarom in het Apple topic?
Maargoed, nee, ik zou sowieso iets nemen met een hogere reso en glanzend schermNet zoals mijn 27" iMac
Wellicht... ik zou toch liever voor deze resolutie gaan. 23" en een iets hogere resolutie dan full HD.quote:Op zaterdag 27 maart 2010 01:18 schreef KaMo het volgende:
[..]
Omdat ik hem wil gebruiken voor mijn Mac Mini
Full HD is toch prima voor 24", veel meer pixels heb je toch niet nodig?
Als je je Safari-venster rechts hebt en je wilt even je geschiedenis induiken, ben je toch even zoet met de benodigde muisbeweging.quote:Op vrijdag 26 maart 2010 19:21 schreef Roel_Jewel het volgende:
[..]
Yup, heb 'm ook staan. Blijft genieten. Die RUIMTE!
Er is 1 macbook alu geweest, de unibody. En die is heel snel bestempeld als macbook pro (met toevoeging van een cardreader en firewire). De macbook white heeft daar naast bestaan en is er nu ook als unibody. Maar dan kunststof.quote:Op zaterdag 27 maart 2010 09:54 schreef LeNick het volgende:
Over 2 uurtjes sta ik eindelijk met een MacBook in m'n handen!Die nieuwste, die hele witte, heet nu toch unibody? Die vorige was de alu, vond ik ook erg mooi, maar nu dat deze witte de nieuwste is neem ik die maar
Nope, hier op iMac met Chrome werkt 't prima.quote:Op zaterdag 27 maart 2010 10:26 schreef Swetsenegger het volgende:
Op dumpert zie ik opeens geen beelden meer, wel geluidAnderen daar last van?
Hm, welke combinatie gebruik je? Meerdere browsers geprobeerd? Ook problemen met Flash op andere sites?quote:Op zaterdag 27 maart 2010 10:40 schreef Swetsenegger het volgende:
Hmz, bij vrouwlief ook. Ik begrijp er geen reet van.
En wat beeld moest zijn was wit? Daar heb ik nl af en toe last van. Vaak na doorklikken naar andere filmpjes.quote:Op zaterdag 27 maart 2010 10:26 schreef Swetsenegger het volgende:
Op dumpert zie ik opeens geen beelden meer, wel geluidAnderen daar last van?
Hij doet het wel in firefox. Net geupgrade naar de nieuwste safari, flsh uninstalled en opnieuw installed... geen resultaat. Heb inderdaad van de week wel flip4mac en perian update binnen gehaald.quote:Op zaterdag 27 maart 2010 10:44 schreef Roel_Jewel het volgende:
[..]
Hm, welke combinatie gebruik je? Meerdere browsers geprobeerd? Ook problemen met Flash op andere sites?
Inderdaad blijft het beeld wit en onderaan staat dat hij nog 1 item moet laden.quote:Op zaterdag 27 maart 2010 10:52 schreef koffiekoekje het volgende:
[..]
En wat beeld moest zijn was wit? Daar heb ik nl af en toe last van. Vaak na doorklikken naar andere filmpjes.
Vermoed dat het iets met click to Flash of met Perian te maken heeft. (sinds recente update)
Nu overigens geen last van ...
Heel vreemdquote:Op zaterdag 27 maart 2010 11:00 schreef Swetsenegger het volgende:
[..]
Hij doet het wel in firefox. Net geupgrade naar de nieuwste safari, flsh uninstalled en opnieuw installed... geen resultaat. Heb inderdaad van de week wel flip4mac en perian update binnen gehaald.
Overigens heb ik op andere websites geen problemen met flash en ik had dumpert gewhitelist in click2flash.
Paar crashes met 3.0.1. gehad. Hopen dat dat hiermee is opgelost.quote:This update improves overall stability and fixes issues in a number of areas. The key areas addressed include:
- Upgrading Aperture 1.x and 2.x libraries
- Importing libraries from iPhoto or from earlier versions of Aperture
- Importing hierarchical folders of photos into a library
- Adding names and confirming matches in Faces
- Reordering snapshots on the Faces corkboard
- Creating and saving print presets
- Duplicating metadata presets
- Adjustments using Curves, Straighten and Retouching
- Navigation of photos in the Viewer using scrolling
- Importing ratings, color labels and GPS data from XMP sidecar files
- PTC metadata compatibility
- Deleting photos when emptying the Aperture Trash
- Exporting versions and libraries
- The update is recommended for all users of Aperture 3.
For detailed information on this update, please visit this website: http://support.apple.com/kb/TS2518
Kan overigens gewoon veilig met de serial die iedereen gebruikt.quote:Op zaterdag 27 maart 2010 11:25 schreef Roel_Jewel het volgende:
Aperture-update 3.0.2
[..]
Paar crashes met 3.0.1. gehad. Hopen dat dat hiermee is opgelost.
quote:Op zaterdag 27 maart 2010 12:29 schreef katerwater het volgende:
Ik heb hier nog een kapotte imac g5 liggen (start niet meer op).
Zou je daar nog iets mee kunnen doen?
Hmm, ik dacht dat er van de vorige generatie ook een 17 inch versie was. Zelf zit ik nog te twijfelen tussen de 15 inch en 17 inch. Op dit moment heb ik 12 inch en dat vind ik toch wel aan de kleine kant.quote:Op vrijdag 26 maart 2010 22:06 schreef Svyatagor het volgende:
[..]
De vorige generatie MacBook Pro was er alleen maar in 15 inch, die heb ik dus. Mijn vrouw heeft de 13 inch unibody.
Ik had hiervoor een witte 13 inch MacBook en wilde op een gegeven moment graag iets meer schermruimte en performance. Maar als ik nu weer een laptop zou kopen, zou ik toch weer voor de 13 inch gaan. Voor de dingen die ik met laptop op de bank of 'op locatie' doe (surfen, mailen, schrijven, presentaties maken) heb ik niet meer dan 13 inch nodig, en dat vervoert toch wel iets makkelijker.
Voor de meer grafische dingen (foto, video en audiobewerking) die ik toch voornamelijk thuis aan het bureau doe, heb ik een extern scherm (al komt er binnenkort ook een iMac).
Gefeliciteerd.quote:Op zaterdag 27 maart 2010 15:04 schreef ex het volgende:
Sinds gisteravond een bezitter van een normale macbook.. dus ik kom ook gezellig mee doen..
Dank, ben al behoorlijk gewend, maar ik kom dan ook van ubuntu af :-).quote:
ja, ja.quote:Op zaterdag 27 maart 2010 15:31 schreef ex het volgende:
Hebben mensen hier Unison aangeschaft? Is het, het geld waard?
Search -> NZB -> Grab -> Par -> Rar.quote:Op zaterdag 27 maart 2010 15:38 schreef LeNick het volgende:
Ook mijn eerste post hier in dit topic van mijn nieuwe aanwinst, een nieuwe (geen pro) MacBook!Wat een heerlijk ding. Ik als vast Usenet gebruiker (FTD i.c.m Sabnzbplus) ga is ff kijken wat dat Unison is..
Is dat ALLES in een?
webvideo.quote:Op zaterdag 27 maart 2010 15:45 schreef Christiaan het volgende:
Waarom Perian en f4m? VLC werkt stukken beter.
Omdat je met Perian en F4M ook gelijk alle formaten video kan gebruiken in Garageband/iMovie/Keynote/whatever.quote:Op zaterdag 27 maart 2010 15:45 schreef Christiaan het volgende:
Waarom Perian en f4m? VLC werkt stukken beter.
Ja wel grappig!quote:Op zondag 28 maart 2010 11:33 schreef Swetsenegger het volgende:
Hadden we deze al mee gekregen: http://gizmodo.com/550300(...)ogether-again-photos
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |