quote:Op maandag 29 maart 2010 13:55 schreef remlof het volgende:
[..]
Dat verklaart een hoop over wat je hier zoal post
Onze reputatie op dat gebied is sinds Paars II anders zwaar beschadigd.quote:Op maandag 29 maart 2010 18:20 schreef Lamon. het volgende:
Ras, afkomst, status moeten minder uitmaken, en het individu moet belangrijk zijn, maar wel bereid zijn zich in te zetten voor een maakbare samenleving op de manier die hij of zij prettig vindt, als het maar wel opbouwend is ipv afbrekend, en het wantrouwen richting anderen door subjectieve media moet uit het koppie gestampt worden.
Dat denk ik ook, al zou ik toch eigenlijk liever een Paars+ zien, met GL erbij.quote:Paars is op dit moment de beste gok, om een klein beetje richting die zaken te gaan, denk ik..
Sociaal democraten en echte liberalen gaan moeilijk samen in tijden waar gigantisch bezuinigd moet worden, tijdens paars konden ze vooral uitdelen, maar nu gaat dat echt niet lukken. Ik zie eigenlijk maar 2 opties.quote:Op maandag 29 maart 2010 18:20 schreef Lamon. het volgende:
Het gaat ook niet meer over links of recht, conservatief of progressief is veel belangrijker, en welke partijen wat zijn is aan iedereen zelf om te bepalen.
Ik denk dat het tijd wordt dat nederland een grotere rol gaat spelen in Europa, minder pikt en meer op zijn strepen gaat staan. Landen die niet waarmaken wat ze beloven eruit houden totdat ze hun zaken op orde hebben, ook moet Nederland imo wat minder extremistisch worden, er is geen zwart of wit, alles is grijs.
Geloof moet kunnen blijven maar compleet ontkoppelt worden van politieke besluiten en opbouwend is gewoon veel belangrijker dan protest nu.
Ras, afkomst, status moeten minder uitmaken, en het individu moet belangrijk zijn, maar wel bereid zijn zich in te zetten voor een maakbare samenleving op de manier die hij of zij prettig vindt, als het maar wel opbouwend is ipv afbrekend, en het wantrouwen richting anderen door subjectieve media moet uit het koppie gestampt worden.
Paars is op dit moment de beste gok, om een klein beetje richting die zaken te gaan, denk ik..
Paars 1 was een goed kabinet, Nederlanders onthouden altijd het slechte, maar vergeten het goede.quote:Op maandag 29 maart 2010 18:25 schreef remlof het volgende:
[..]
Onze reputatie op dat gebied is sinds Paars II anders zwaar beschadigd.
We moeten juist het beste van twee kanten halen. Dat werkt veel beter. De VVD mag flink bezuinigen en de PvdA kan het uitleggen als solidariteit met de volgende generaties en haalt de scherpe kantjes er af voor de minima. Met goede afspraken in het regeerakkoord kan dat zeer goed uitpakken.quote:Op maandag 29 maart 2010 18:26 schreef phpmystyle het volgende:
Beide opties zijn het grofweg wel met elkaar eens en daarom slagvaardig.
Nou ja, het is nog meer dan twee maanden tot de verkiezingen, er kan nog van alles gebeuren. Maar de trends zien er goed uit.quote:Op maandag 29 maart 2010 18:43 schreef Lamon. het volgende:
Maar het wordt paars, dat kan inmiddels bijna niet meer missen
Daar ben ik het wel mee eens, maar ik denk niet dat uiterst links en uiterst rechts makkelijk kunnen regeren met een prijskaartje van 29 miljard, een verdeeld land, immigratie wat niet opgang wil komen.quote:Op maandag 29 maart 2010 18:48 schreef du_ke het volgende:
[..]
We moeten juist het beste van twee kanten halen. Dat werkt veel beter. De VVD mag flink bezuinigen en de PvdA kan het uitleggen als solidariteit met de volgende generaties en haalt de scherpe kantjes er af voor de minima. Met goede afspraken in het regeerakkoord kan dat zeer goed uitpakken.
Oh maar in de Paars of Paars+ varianten zitten geen 'uiterste' partijen. Die kunnen daar wel uit komenquote:Op maandag 29 maart 2010 18:53 schreef phpmystyle het volgende:
[..]
Daar ben ik het wel mee eens, maar ik denk niet dat uiterst links en uiterst rechts makkelijk kunnen regeren met een prijskaartje van 29 miljard, een verdeeld land, immigratie wat niet opgang wil komen.
In de peiling van de Volkskrant had PvdA, VVD en D66 76 zetels. Welke van die partijen is uiterst links? Ik hoop van harte op een nieuw paars.quote:Op maandag 29 maart 2010 18:53 schreef phpmystyle het volgende:
[..]
Daar ben ik het wel mee eens, maar ik denk niet dat uiterst links en uiterst rechts makkelijk kunnen regeren met een prijskaartje van 29 miljard, een verdeeld land, immigratie wat niet opgang wil komen.
Prima, deze is perfect, d66 laat altijd al haar standpunten varen, dus dan wordt het beleid bepaald door het cda en de vvd.quote:Op maandag 29 maart 2010 19:03 schreef timmmmm het volgende:
[..]
In de peiling van de Volkskrant had PvdA, VVD en D66 76 zetels. Welke van die partijen is uiterst links? Ik hoop van harte op een nieuw paars.
Enige wat wat mij betreft beter zou zijn is VVD, CDA en D66
Een CDA met Balkenende, dus wederom extreem conservatief en geloof koppelen aan politieke besluiten?quote:Op maandag 29 maart 2010 19:03 schreef timmmmm het volgende:
[..]
In de peiling van de Volkskrant had PvdA, VVD en D66 76 zetels. Welke van die partijen is uiterst links? Ik hoop van harte op een nieuw paars.
Enige wat wat mij betreft beter zou zijn is VVD, CDA en D66
Inderdaad, weg met Balkenende en weg met religie in de politiek.quote:Op maandag 29 maart 2010 19:07 schreef Lamon. het volgende:
Een CDA met Balkenende, dus wederom extreem conservatief en geloof koppelen aan politieke besluiten?
No offence, maar waarom?
Serieuze vraag.
De combinatie van CDA en VVD is op dit moment dodelijk voor onze vrijheid. Allemaal bekrompen en privacyschendende regeltjes zullen ons ten deel vallen.quote:Op maandag 29 maart 2010 19:05 schreef phpmystyle het volgende:
[..]
Prima, deze is perfect, d66 laat altijd al haar standpunten varen, dus dan wordt het beleid bepaald door het cda en de vvd.
bij VVD, CDA D66 levert VVD de MP. Balkenende wil alleen terug als MP. En Balkenende in het kabinet maar niet als MP kan ik ook wel velen.quote:Op maandag 29 maart 2010 19:07 schreef Lamon. het volgende:
[..]
Een CDA met Balkenende, dus wederom extreem conservatief en geloof koppelen aan politieke besluiten?
No offence, maar waarom?
Serieuze vraag.
quote:Op maandag 29 maart 2010 19:26 schreef timmmmm het volgende:
[..]
bij VVD, CDA D66 levert VVD de MP. Balkenende wil alleen terug als MP. En Balkenende in het kabinet maar niet als MP kan ik ook wel velen.
CDA op zich heb ik niets op tegen, geloof in de politiek ook niet. Het enige wat je aan geloof in de politiek merkt is dat er standpunten gemaakt worden op basis van de normen en waarden die het geloof biedt. Tegen die normen en waarden heb ik niets, die vind ik voor het grootste gedeelte zelfs goed, en ze vertegenwoordigen de normen en waarden van een hele grote groep Nederlanders.
Sommige standpunten van het CDA vind ik heel erg goed, en met verreweg de meeste ben ik het niet oneens. Waarom zou CDA dan niet kunnen, alleen omdat Balkie het niet zo best gedaan heeft, afgelopen jaren?
Dan moet je toch eens naar de woordkeuze kijken. Die is soms heel neutraal, en dan is het een AP bericht. Eigen berichten wisselen erg in kwaliteit vind ik. Ik gebruik het ook veel en vaak, meer het is niet het optimum.quote:Op maandag 29 maart 2010 17:20 schreef Lamon. het volgende:
[..]
Ik ben zo tevreden met Nu.nl.
Sinds ik het nieuws daar vandaan haal ipv andere media, zie ik eindelijk wat mensen bedoelen met objectief nieuws brengen.
Met name de VOC mentaliteit en het normen en waarden relateren aan geloof is juist waar ik afval. Dan ook nog zelfverrijkend bezig zijn, en een extreem gevoel van meerwaarde zetten in het feit dat normen en waarden enkel voortkomen uit gelovige overwegingen als zelfverrijker, dat klopt niet naar mijn gevoel en idee.quote:Op maandag 29 maart 2010 19:26 schreef timmmmm het volgende:
[..]
bij VVD, CDA D66 levert VVD de MP. Balkenende wil alleen terug als MP. En Balkenende in het kabinet maar niet als MP kan ik ook wel velen.
CDA op zich heb ik niets op tegen, geloof in de politiek ook niet. Het enige wat je aan geloof in de politiek merkt is dat er standpunten gemaakt worden op basis van de normen en waarden die het geloof biedt. Tegen die normen en waarden heb ik niets, die vind ik voor het grootste gedeelte zelfs goed, en ze vertegenwoordigen de normen en waarden van een hele grote groep Nederlanders.
Sommige standpunten van het CDA vind ik heel erg goed, en met verreweg de meeste ben ik het niet oneens. Waarom zou CDA dan niet kunnen, alleen omdat Balkie het niet zo best gedaan heeft, afgelopen jaren?
Ik heb niets tegen persoonlijke geloofsbelevenis he, laat dat duidelijk zijn, ik denk enkel dat je dat gewoon binnen die kring waar je dat beleeft moet houden en niet politiek automatisch moet betrekken bij die beleving. Maar je hebt gelijk, daar komen Atheisten en oprecht gelovigen nooit uit, ik veroordeel het geloof iig niet, ik trek enkel mijn twijfels bij het feit dat deze politicus je geloof ook zo beleeft en of hij dat los kan koppelen van het feit of mensen okee zijn, als ze daar niet naar leven.quote:Op maandag 29 maart 2010 20:23 schreef timmmmm het volgende:
Lamon, ik raad jou aan eens een lokale Taizéviering te bezoeken. Dan zie je hoe geloof ook écht gemeend kan. Verder zijn we het dan niet eens, denk ik zo. En daarover kunnen we discussieren tot we een ons wegen (wat in mijn geval vrij lang is) maar komen we er toch niet uit.
Op zich niets mis mee. Maar het is wel altijd zo dat andersdenkenden bij hen minder ruimte krijgen. Zij weten wat goed voor ons allemaal is. Dat opgeheven vingertje, die moraal.quote:Op maandag 29 maart 2010 20:44 schreef timmmmm het volgende:
ik ga het uit proberen te leggen. Mensen richten een politieke partij op omdat ze denken met hun idealen Nederland te kunnen verbeteren. Gelovige mensen doen dat ook. Hun idealen halen ze uit de Bijbel. Waarom zouden ze op die manier niet politiek bij geloof mogen trekken, of andersom? Wat maakt dat anders dan andere partijen, die hun idealen ergens anders op baseren?
Omdat ze in de politiek de neiging hebben mensen uit te sluiten vanwege hun niet geloven.quote:Op maandag 29 maart 2010 20:44 schreef timmmmm het volgende:
ik ga het uit proberen te leggen. Mensen richten een politieke partij op omdat ze denken met hun idealen Nederland te kunnen verbeteren. Gelovige mensen doen dat ook. Hun idealen halen ze uit de Bijbel. Waarom zouden ze op die manier niet politiek bij geloof mogen trekken, of andersom? Wat maakt dat anders dan andere partijen, die hun idealen ergens anders op baseren?
Klopt. De betutteling die het CDA toepast is voor ongelovigen gewoon zonder reden. Dat is lastig te verkroppen.quote:Op maandag 29 maart 2010 21:00 schreef timmmmm het volgende:
Heeft de PvdA (bijvoorbeeld) die neiging niet even hard? Ik begrijp wel wat jullie bedoelen hoor, maar ik zie die betutteling bij vrijwel alle partijen, niet specifiek bij het geloof.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |