Welnee, mensen stemden op Marijnissen, niet op de SP. En Roemer deed 't bij P&W niet echt geweldig.quote:Op donderdag 25 maart 2010 19:05 schreef JohnDDD het volgende:
Ik verwacht een stijging van de SP (Roemer presenteert zich goed, SP doet goede, SP-achtige uitspraken die mogelijk veel mensen trekken)
Even zonder politieke voorkeuren, paars is toch het enige enigszins reeele kabinet wat op dit moment te bedenken valt, of mis ik nog een optie?quote:
Nee hoor, mee eens.quote:Op donderdag 25 maart 2010 19:09 schreef Lamon. het volgende:
Even zonder politieke voorkeuren, paars is toch het enige enigszins reeele kabinet wat op dit moment te bedenken valt, of mis ik nog een optie?
quote:Op donderdag 25 maart 2010 19:11 schreef remlof het volgende:
Femke is weer veel op TV geweest
Oh, okee.quote:Op donderdag 25 maart 2010 19:13 schreef Arcee het volgende:
[..]
Nee hoor, mee eens.
Maar ik was blij dat je even hielp het topic vol te posten.
Komt nog bij dat Balkenende gewoon gesteund blijft door zijn partij.quote:Op donderdag 25 maart 2010 19:50 schreef remlof het volgende:
Een PvdA-CDA plus D66 en/of GroenLinks kabinet is in principe ook nog wel mogelijk denk ik.
Als de PvdA de grootste partij is en Balkenende en Verhagen zijn vertrokken liggen de verhoudingen heel anders dan de afgelopen drie jaar.
Maar ik zou ook liever een Paars+ zien hoor
Breed links of paars. Alles liever dan weer een grote christelijke partij in de coalitiequote:Op donderdag 25 maart 2010 19:50 schreef remlof het volgende:
Een PvdA-CDA plus D66 en/of GroenLinks kabinet is in principe ook nog wel mogelijk denk ik.
Als de PvdA de grootste partij is en Balkenende en Verhagen zijn vertrokken liggen de verhoudingen heel anders dan de afgelopen drie jaar.
Maar ik zou ook liever een Paars+ zien hoor
Ik denk niet dat Balkie het haalt tot 9 juni.quote:Op donderdag 25 maart 2010 19:56 schreef Lamon. het volgende:
[..]
Komt nog bij dat Balkenende gewoon gesteund blijft door zijn partij.
Ik vrees van wel.quote:Op donderdag 25 maart 2010 20:03 schreef Naj_Geetsrev het volgende:
[..]
Ik denk niet dat Balkie het haalt tot 9 juni.
Zolang het CDA maar niet de grootste wordt. Alleen dan zitten we nog langer met die minkukel opgescheept.quote:Op donderdag 25 maart 2010 20:19 schreef Lamon. het volgende:
[..]
Ik vrees van wel.
Waarom weet ik ook niet zo goed, maar de partij heeft wederom vertrouwen in hem.
Ik heb het vermoeden dat het alleen maar schone schijn is.quote:Op donderdag 25 maart 2010 20:19 schreef Lamon. het volgende:
[..]
Ik vrees van wel.
Waarom weet ik ook niet zo goed, maar de partij heeft wederom vertrouwen in hem.
Hij is op een heilige missie om Nederland te veranderen met zijn geloof.quote:Op donderdag 25 maart 2010 20:29 schreef Ascendancy het volgende:
[..]
Zolang het CDA maar niet de grootste wordt. Alleen dan zitten we nog langer met die minkukel opgescheept.
Ik snap nog steeds niet hoe hij het kan verkopen dat hij alleen premier wil worden. Het is een wanvertoning
Hebben weer een relletje nodig denk ik.quote:Op donderdag 25 maart 2010 22:32 schreef phpmystyle het volgende:
het gaat wel erg slecht met de pvv.
Ik verwacht dat Wilders rond mei wel weer wat meer actie zal gaan vertonen, wat bekende kamerleden erbij op de lijst, goed verkiezingsprogramma, wat film propaganda, wat bashen.quote:Op donderdag 25 maart 2010 22:35 schreef BasEnAad het volgende:
[..]
Hebben weer een relletje nodig denk ik.
Ga toch in Jezuitenstan wonen man, hier ben je niet welkomquote:Op donderdag 25 maart 2010 22:38 schreef phpmystyle het volgende:
[..]
Liever een grote Cu dan een groot GL.
Iedereen is hier welkom .quote:Op donderdag 25 maart 2010 22:44 schreef JohnDDD het volgende:
[..]
Ga toch in Jezuitenstan wonen man, hier ben je niet welkom
Auteur van de door mij geciteerde post is een landverrader.quote:
Landverrader?quote:Op donderdag 25 maart 2010 22:56 schreef JohnDDD het volgende:
[..]
Auteur van de door mij geciteerde post is een landverrader.
Nee wat ik maar bedoel te zeggen: liever de CU groot dan GL groot? GL is een liberale, democratische club die opkomt voor de rechten van iedereen, mens, dier en milieu. De CU wil dat we hier teruggaan naar 1910.
partijen als de CU zijn fundamenteel in strijd met de scheiding tussen kerk en staat en met de nederlandse grondwet en met alles waar nederland voor staat!quote:Op donderdag 25 maart 2010 22:58 schreef phpmystyle het volgende:
[..]
Landverrader?
Dit heb ik niet te nemen.
Eh nee. Lees eens waar scheiding van kerk en staat voor staat. Er is niks wat een partij als de CU verbiedt te bestaan.quote:Op donderdag 25 maart 2010 23:07 schreef JohnDDD het volgende:
[..]
partijen als de CU zijn fundamenteel in strijd met de scheiding tussen kerk en staat en met de nederlandse grondwet en met alles waar nederland voor staat!
Dat is ijdele hoop, de rest klopt wel.quote:Op donderdag 25 maart 2010 22:38 schreef phpmystyle het volgende:
[..]
Ik verwacht dat Wilders rond mei wel weer wat meer actie zal gaan vertonen, wat bekende kamerleden erbij op de lijst, goed verkiezingsprogramma, wat film propaganda, wat bashen.
Ik ook maar denk dat er nog wel verschuivingen komen. Kiezers zijn erg beïnvloedbaar voor politieke debat. Als Wilders met een paar anti-islamitische oneliners komt loopt de helft van de SPers plots weer naar hem over.quote:Op vrijdag 26 maart 2010 01:12 schreef Jane het volgende:
De PVV lijkt dus inderdaad over z'n top heen.
Ben daar persoonlijk wel blij mee.
Vind je dit zelf nou niet slap? Je geeft nu zelf al aan dat Wilder nog wel even wat gaat rellen en bashen, en dat hij het dan wel redt. Het echte leven is geen FOK!, waar je alleen maar goed hoeft te bashen om het "goed" te doen. Daarmee kom je er een politiek Den Haag nietquote:Op donderdag 25 maart 2010 22:38 schreef phpmystyle het volgende:
[..]
Ik verwacht dat Wilders rond mei wel weer wat meer actie zal gaan vertonen, wat bekende kamerleden erbij op de lijst, goed verkiezingsprogramma, wat film propaganda, wat bashen.
Fred teeven ontslaan en dan volgt de verdubbeling!quote:
hihi ja nu al? hihi aha huhuquote:
Kan je die bovenste optie nog vervangen door averechts?quote:
Minder aandacht in de media.quote:Op vrijdag 26 maart 2010 09:16 schreef Ryan3 het volgende:
Wat is de reden waarom de PVV achteruit boert, volgens jullie?
Mm, valt toch mee. Misschien niet echt spectakel, maar gister las ik bijv. weer dat Wilders, ondanks dat hij helemaal niet wil bepalen hoe de kerken dienen te handelen, ze wel wil inzetten in zijn strijd tegen de Islamisering. Hij haalt zeker wel stabiel 2 x per week de publiciteit.quote:
Zuur dat ze 6 zetels boven het CDA staan, en het CDA weer is gedaald?quote:
En ik denk ook dat de kiezers teleurgesteld zijn over de houding van de PVV in Almere en in Den Haag. Ze realiseren zich dat de PVV toch niet gaat regeren.quote:
Ik denk dat dat verschillende redenen heeft.quote:Op vrijdag 26 maart 2010 09:16 schreef Ryan3 het volgende:
Ik heb me allang neergelegd bij het grootste CDA-verlies sinds 1994. Nu maar hopen dat PvdA en Cohen fors dalen de komende maanden. Er is namelijk niets erger dan de PvdA.quote:Op vrijdag 26 maart 2010 10:05 schreef ethiraseth het volgende:
[..]
Zuur dat ze 6 zetels boven het CDA staan, en het CDA weer is gedaald?
Dat zijn wel interessante redenen, laat me er nog even over nadenken.quote:Op vrijdag 26 maart 2010 11:56 schreef partizan het volgende:
[..]
Ik denk dat dat verschillende redenen heeft.
o.a.
- De houding van de PVV in Den Haag en Almere. Mensen gaan beseffen dat OOK de PVV niet vies is van politieke spelletjes en weinig op heeft met de mensen die op hun gestemd hebben.
- Mensen gaan bij echte verkiezingen stemmen met hun verstand terwijl je tijdens een lopende kabinetsperiode wat gemakkelijker je onvrede uit met je hart ( of onderbuik ).
- Mensen raken uitgekeken op het kunstje dat Wilders constant aan het opvoeren is. Islam-bashing is even leuk voor de verandering maar daar moet het niet bij blijven.
- Andere partijen profileren zich meer omdat de verkiezingen naderen. Wilders heeft niet langer het monopolie in de media.
Zo maar een paar redenen waarom de Wilders machine begint te haperen.
Dat dus.quote:Op vrijdag 26 maart 2010 10:49 schreef BasEnAad het volgende:
[..]
En ik denk ook dat de kiezers teleurgesteld zijn over de houding van de PVV in Almere en in Den Haag. Ze realiseren zich dat de PVV toch niet gaat regeren.
Ik denk ook dat de campagne steeds meer zal gaan over de economie, de bezuinigingsmaatregelen etc. Niet echt een onderwerp voor de PVV, lijkt me.quote:Op vrijdag 26 maart 2010 11:56 schreef partizan het volgende:
[..]
o.a.
- De houding van de PVV in Den Haag en Almere. Mensen gaan beseffen dat OOK de PVV niet vies is van politieke spelletjes en weinig op heeft met de mensen die op hun gestemd hebben.
- Mensen gaan bij echte verkiezingen stemmen met hun verstand terwijl je tijdens een lopende kabinetsperiode wat gemakkelijker je onvrede uit met je hart ( of onderbuik ).
- Mensen raken uitgekeken op het kunstje dat Wilders constant aan het opvoeren is. Islam-bashing is even leuk voor de verandering maar daar moet het niet bij blijven.
- Andere partijen profileren zich meer omdat de verkiezingen naderen. Wilders heeft niet langer het monopolie in de media.
Ben het met alle punten eens. Denk dat mensen ook beginnen te beseffen dat de enige vernieuwing van Wilders een verbale vernieuwing is. Als je door al die retoriek heen prikt blijft er vaak weinig vernieuwing over. Een stadscommando wordt dan een politieagent, een straatterrorist wordt dan een kind met problemen etc. Het enige wat de PVV dan nog uniek maakt is het koppelen van inburgeringsproblemen met een godsdienst, het discrimineren van mensen die die godsdienst aanhangen en het in de hoek zetten van een groot deel van de bevolking. Het unieke van de PVV is dus vooral het negativisme, de verharding, de polarisering, de discriminatie en het buitenproportionele. Iemand die een progressief, liberaal en sociaal Nederland wil gaat daar dus niet op stemmen.quote:Op vrijdag 26 maart 2010 11:56 schreef partizan het volgende:
[..]
o.a.
Een stem op de PVV is een stem voor de oppositie. Dat de PVV waarschijnlijk niet mee gaat regeren, wil niet zeggen dat je stem verloren gaat.quote:Op vrijdag 26 maart 2010 12:52 schreef marky het volgende:
[..]
Dat dus.
Een stem op de PVV is een verloren stem.
Als je hoopt op verandering door een stem op de PVV en de PVV komt niet op een machtsplek terrecht dan is het een verloren stem.quote:Op vrijdag 26 maart 2010 15:22 schreef timmmmm het volgende:
[..]
Een stem op de PVV is een stem voor de oppositie. Dat de PVV waarschijnlijk niet mee gaat regeren, wil niet zeggen dat je stem verloren gaat.
Dus een stem op de PVV is of een stem voor droeve roeptoeters in de oppositie of voor nog een periode Balkenende aan de macht mochten ze wel gaan regeren.quote:Op vrijdag 26 maart 2010 15:22 schreef timmmmm het volgende:
[..]
Een stem op de PVV is een stem voor de oppositie. Dat de PVV waarschijnlijk niet mee gaat regeren, wil niet zeggen dat je stem verloren gaat.
achteruit boert?quote:Op vrijdag 26 maart 2010 09:16 schreef Ryan3 het volgende:
Het is ook de enige coalitie die niet meteen ten dode opgeschreven is, misschien zijn mensen toch niet zo dom als ze soms lijken, en snappen ze dat wel...quote:
PVV en CDA?quote:Op vrijdag 26 maart 2010 20:22 schreef remlof het volgende:
[..]
Het gaat goed, de twee partijen die ik persé niet in de regering wil zien blijven zakken
Zowel rechts als links blijven even groot, de zetels verschuiven alleen naar de Paars-partijen.quote:
De PVV waar je zo gek op bent is links hoor, heb je buiten het racistische gedeelte de rest van het partij programma wel eens gelezen?quote:
Noem eens een communistisch standpunt van ze op? En ja, natuurlijk ken ik het programma van A tot en met Z.quote:Op vrijdag 26 maart 2010 20:50 schreef Lamon. het volgende:
[..]
De PVV waar je zo gek op bent is links hoor, heb je buiten het racistische gedeelte de rest van het partij programma wel eens gelezen?
Je moet stemmen wat je wilt, maar als je zo tegen links bent, steun je een bijna extreem linkse partij, tegen communisme aan.
Eigen land eerst, geen Europa. Extreem conservatief. Mensen mogen zich niet onderscheiden. De overheid moet alles kunnen bepalen. Verboden op zoveel mogelijk zaken. Boeken verbieden. Kledingsvoorschriften...quote:Op vrijdag 26 maart 2010 20:50 schreef phpmystyle het volgende:
[..]
Noem eens een communistisch standpunt van ze op?
Sorry, maar op deze parodie weiger ik in te gaan. Eigen land eerst? Nog even en je vergelijkt ze met de NVU. Extreem conservatief? Ze zijn de sgp niet hoor. Mensen mogen zich prima onderscheiden, Geert doet zelf nog het gekst met dat kapseltje van hemquote:Op vrijdag 26 maart 2010 20:54 schreef Lamon. het volgende:
[..]
Eigen land eerst, geen Europa. Extreem conservatief. Mensen mogen zich niet onderscheiden. De overheid moet alles kunnen bepalen. Verboden op zoveel mogelijk zaken. Boeken verbieden. Kledingsvoorschriften...
Overdrijven is ook een vakquote:Op vrijdag 26 maart 2010 20:54 schreef Lamon. het volgende:
[..]
Eigen land eerst, geen Europa. Extreem conservatief. Mensen mogen zich niet onderscheiden. De overheid moet alles kunnen bepalen. Verboden op zoveel mogelijk zaken. Boeken verbieden. Kledingsvoorschriften...
CDA VVD PVV hebben maar 70 zetels, en dat terwijl nederland van orgine toch wel rechts was.quote:Op vrijdag 26 maart 2010 21:14 schreef Lavenderr het volgende:
[..]
De VVD valt wel mee toch? Gaat best redelijk. Zelfs 2 zetels erbij in de peilingen!
Dat hangt er natuurlijk vanaf wat je van origine vindt. Nederland is al jaaaaren een verzorgingsstaat waar niemand tekort heeft, omdat de rijken (verplicht) de armen betalen. Links gedachtengoed.quote:Op vrijdag 26 maart 2010 21:17 schreef phpmystyle het volgende:
[..]
CDA VVD PVV hebben maar 70 zetels, en dat terwijl nederland van orgine toch wel rechts was.
Ik ben ook geen voorstander van drugs of identiteitsverhullende kleding. Dat betekent niet dat ik vind dat de overheid het recht heeft te beslissen wat jij 's ochtends aan je kont trekt of wat jij leest of wat jij in je vrije tijd opsteekt. Zolang je er niemand kwaad mee doet mag je van mij die vrijheid.quote:Op vrijdag 26 maart 2010 20:58 schreef phpmystyle het volgende:
[..]
Sorry, maar op deze parodie weiger ik in te gaan. Eigen land eerst? Nog even en je vergelijkt ze met de NVU. Extreem conservatief? Ze zijn de sgp niet hoor. Mensen mogen zich prima onderscheiden, Geert doet zelf nog het gekst met dat kapseltje van hemVerbieden? Ach, ik ben niet zo'n voorstander van drugs/nazisme/en identiteids verhullende kleding.
Vroeger was het zo dat het meestal toch wel overwegend rechts en liberaal was. En ja, ook cda en vvd moedigde de verzorgingstaat aan, toen wel, maar met het inzicht van nu snapt iedereen dat ie onhoudbaar aan het worden is.quote:Op vrijdag 26 maart 2010 21:19 schreef timmmmm het volgende:
[..]
Dat hangt er natuurlijk vanaf wat je van origine vindt. Nederland is al jaaaaren een verzorgingsstaat waar niemand tekort heeft, omdat de rijken (verplicht) de armen betalen. Links gedachtengoed.
Hoe is de vlaktaks links dan? Omdat de kloof tussen arm en rijk groter wordt?quote:Op vrijdag 26 maart 2010 20:50 schreef Lamon. het volgende:
[..]
De PVV waar je zo gek op bent is links hoor, heb je buiten het racistische gedeelte de rest van het partij programma wel eens gelezen?
Je moet stemmen wat je wilt, maar als je zo tegen links bent, steun je een bijna extreem linkse partij, tegen communisme aan.
Het is pas maart, er kan nog zoveel gebeuren, het kan zomaar weer omslaan. Nu gaat de PvdA enorm goed, zal door Cohen komen, maar de sympathie kan ineens weer naar een andere partij gaan.quote:Op vrijdag 26 maart 2010 21:17 schreef phpmystyle het volgende:
[..]
CDA VVD PVV hebben maar 70 zetels, en dat terwijl nederland van orgine toch wel rechts was.
Nee, dat snap ik niet. Leg het me eens uit.quote:Op vrijdag 26 maart 2010 21:21 schreef phpmystyle het volgende:
[..]
Vroeger was het zo dat het meestal toch wel overwegend rechts en liberaal was. En ja, ook cda en vvd moedigde de verzorgingstaat aan, toen wel, maar met het inzicht van nu snapt iedereen dat ie onhoudbaar aan het worden is.
Mooi, dan vind jij ook dat coffeeshops dicht moeten. En met dat laatste bedoelde je die kopvoddentaks? Dat was vast een grapje van Geert, wat wel serieus is dat hoofddoeken verboden moet worden op scholen, ik mag ook geen petje op.quote:Op vrijdag 26 maart 2010 21:21 schreef timmmmm het volgende:
[..]
Ik ben ook geen voorstander van drugs of identiteitsverhullende kleding. Dat betekent niet dat ik vind dat de overheid het recht heeft te beslissen wat jij 's ochtends aan je kont trekt of wat jij leest of wat jij in je vrije tijd opsteekt. Zolang je er niemand kwaad mee doet mag je van mij die vrijheid.
Dat is waar, maar cda gaat niet meer schieten, vvd ook niet. Misschien dat Wilders op 1 mei nog wat geks doet (of hij zakt verder of hij stijgt dan weer), anyway, en misschien dat hij met kopstukken komt als hiddema moskovisch etc.quote:Op vrijdag 26 maart 2010 21:22 schreef Lavenderr het volgende:
[..]
Het is pas maart, er kan nog zoveel gebeuren, het kan zomaar weer omslaan. Nu gaat de PvdA enorm goed, zal door Cohen komen, maar de sympathie kan ineens weer naar een andere partij gaan.
Ik heb nog nooit zulke spannende verkiezingen meegemaakt
Hier hebben we het eerder over gehad, grappen maken moet hij maar tegen zijn oude moedertje doen, in de Kamer, als reactie op de begroting zelfs, weiger ik te accepteren dat je grappen maakt, en neem ik derhalve alles serieus. Artikel 1 afschaffen, en al die andere kromme voorstellen waren zeker ook grapjes?quote:Op vrijdag 26 maart 2010 21:23 schreef phpmystyle het volgende:
[..]
Mooi, dan vind jij ook dat coffeeshops dicht moeten. En met dat laatste bedoelde je die kopvoddentaks? Dat was vast een grapje van Geert, wat wel serieus is dat hoofddoeken verboden moet worden op scholen, ik mag ook geen petje op.
Dan moet de begroting zelf ook serieus zijn.quote:Op vrijdag 26 maart 2010 21:25 schreef timmmmm het volgende:
[..]
Hier hebben we het eerder over gehad, grappen maken moet hij maar tegen zijn oude moedertje doen, in de Kamer, als reactie op de begroting zelfs, weiger ik te accepteren dat je grappen maakt, en neem ik derhalve alles serieus. Artikel 1 afschaffen, en al die andere kromme voorstellen waren zeker ook grapjes?
Als je coffeshops sluit kun je meteen de omvang van de politie verdrievoudigen. Mensen zullen canabis blijven gebruiken ( zoals Geert vroeger ook deed ) en het is ondoenlijk dat te bestrijden.quote:Op vrijdag 26 maart 2010 21:23 schreef phpmystyle het volgende:
[..]
Mooi, dan vind jij ook dat coffeeshops dicht moeten. En met dat laatste bedoelde je die kopvoddentaks? Dat was vast een grapje van Geert, wat wel serieus is dat hoofddoeken verboden moet worden op scholen, ik mag ook geen petje op.
Dat zou iemand hem idd eens moeten vertellen ja, maar alles wat ik zeg is wat hij letterlijk zegt hoor.quote:
Ja, daarom staat de PvdA ook bovenaan de peilingen nu, omdat men de verzorginsstaat zat is.quote:Op vrijdag 26 maart 2010 21:21 schreef phpmystyle het volgende:
[..]
Vroeger was het zo dat het meestal toch wel overwegend rechts en liberaal was. En ja, ook cda en vvd moedigde de verzorgingstaat aan, toen wel, maar met het inzicht van nu snapt iedereen dat ie onhoudbaar aan het worden is.
Wanneer jij het over 'vroeger' hebt, over welke periode praat je dan precies?quote:Op vrijdag 26 maart 2010 21:21 schreef phpmystyle het volgende:
[..]
Als het een grapje was liet de PVV in Almere er vast geen regeringsverantwoordelijkheid voor lopen.quote:Op vrijdag 26 maart 2010 21:23 schreef phpmystyle het volgende:
[..]
Volgens mij is dat de laatste decennia in Nederland gewoon rechts hoorquote:Op vrijdag 26 maart 2010 20:54 schreef Lamon. het volgende:
[..]
Wanneer dan tochquote:Op vrijdag 26 maart 2010 21:21 schreef phpmystyle het volgende:
[..]
Vroeger was het zo dat het meestal toch wel overwegend rechts en liberaal was.
Gelukkig............. krijgen we de golden 90's terug. Is ook wel nodig na de puinhopen van de Fortuyn revoltequote:Op zaterdag 27 maart 2010 14:30 schreef Naj_Geetsrev het volgende:
Als ik het zo zie, neigt het erg naar paars+. PvdA/VVD/CDA zie ik niet zo een twee drie gebeuren. Dat wordt een vechtkabinet,
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |