quote:Op donderdag 25 maart 2010 15:59 schreef Keshet het volgende:
Wij hadden de naam ook al vrij vlot en daar was ik erg blij mee toen Teigetje geboren werd!
Welkom Tierrr! Gefeliciteerd!Ik wens je een hele fijne zwangerschap toe!
Enne, Becky, ik vind het zo bizar om jou te zien posten hier he! Je liep een paar weken voor op mij en nu ben ik al weer bijna 2 maanden mama terwijl jij net met verlof bent enzo! Succes met de laatste loodjes!![]()
Is dit niet bij uitstek iets waar ze zorgverlof voor moeten verlenen? Een collega van mij kreeg haar tweeling ook veel te vroeg en volgens mij is die inclusief zorgverlof ruim een half jaar thuisgeweest om ook thuis nog even met de kids te kunnen wennen....quote:Op donderdag 25 maart 2010 16:13 schreef Keshet het volgende:
Ook weer aangepast Flugel!
Yup, als je voor de 32 weken zwangerschap bevalt krijg je je verlof, 16 weken, in 1 keer. Mijn verlof eindigt 26 mei; wat inhoudt dat ik waarschijnlijk al aan het werk moet voor Teigetje thuis is.
Tegen die tijd even puzzelen hoe we dat op gaan lossen.
Het besef dat ik zwangerschapsverlof had kwam trouwens pas na een week ofzo.
En MissZiggy wil er misschien ook nog wel bij! Zwangerschap en geboorte deel 638quote:Op donderdag 25 maart 2010 16:15 schreef Hobbesje het volgende:
Mag ik er mss ook bijop?
28 oktober: Hobbesje
Op zich is het vrij logisch dat dit soort dingen niet voor kosten van werkgevers komt. Maar het is wel raar dat er niet wettelijk iets geregeld is voor dit soort gevallen. Hopelijk vinden jullie toch een goede manier om dit op te lossen!quote:Op donderdag 25 maart 2010 16:33 schreef Keshet het volgende:
Hobbesje: Je staat er bij!
MissZiggy: Als je er ook bij wilt geef je dan een seintje (zodat een modje je er bij kan plaatsen?)
@Koningin: Hoofdpijn kan duiden op een hoge bloeddruk volgens mij. Bel je vk even.
Zorgverlof moet in je cao geregeld zijn. Laat ik nou bij een bedrijf werken wat geen cao heeft.![]()
In de wet is er ook iets geregeld:
"Werknemers die moeten zorgen voor een thuiswonend ziek kind, partner of ouders kunnen hiervoor kortdurend zorgverlof opnemen. Een werknemer kan per twaalf maanden maximaal twee maal het aantal uren dat hij in een week werkt opnemen. Over de verlofuren wordt zeventig procent van het salaris doorbetaald."
Ik kan dus wel 2 hele weken vrij nemen!![]()
Het kanquote:Op donderdag 25 maart 2010 16:15 schreef Koningin het volgende:
Ik had nog gevraagd of hoofdpijn ook een zwangerschapskwaal is?
is er niet iets van een kraamhotel in de buurt? Waar dus ook wel artsen lopen, maar je in principe door de vk begeleid wordt?quote:Op vrijdag 26 maart 2010 09:59 schreef tessie het volgende:
Ik wil eigenlijk écht niet meer in het Flevoziekenhuis bevallen. Maar ja, als het thuis niet lukt, zal ik wel moeten vrees ik
Dan zou ik eerder kiezen voor het AMC, denk ik.quote:Op vrijdag 26 maart 2010 12:29 schreef tessie het volgende:
Ik heb zelf goede ervaringen met het Boven IJ ziekenhuis in Amsterdam, normaal gesproken ga ik ook altijd daar naar mijn eigen gyn. Dus als het kan, wil ik liever daar bevallen. Maar om nou met 5cm ontsluiting nog helemaal naar Amsterdam te gaan, zie ik dan ook weer niet zittenMaar ik heb nog een half jaar om wat te bedenken, komt vast wel goed.
Mja, ik was ook niet erg blij toen ik met een zeiknatte broek (na 3 keer verwisselen had ik de hoop op een droge broek maar opgegevenquote:Op vrijdag 26 maart 2010 14:30 schreef tessie het volgende:
Het lijkt me dus sowieso niet handig dat wanneer de bevalling al begonnen is, om nog helemaal naar welk gedeelte van Amsterdam dan ook te rijdenWe hebben zelf ook geen auto, dus dan zou ik eerst iemand moeten bellen om ons te brengen, dat duurt dan allemaal veel te lang lijkt me.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |