Sounddragon | donderdag 25 maart 2010 @ 14:38 |
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() De OP ![]() ![]() ![]() Milde- Krieger 1941 - Due to petrol scarcity during Second World War, 100 to 150 cars were produced with electric propulsion. Top speed 40 kph. Weight 1412 kg. Operating range 100 km. 48 batteries stored at front and rear ends. Mildé - Kriéger 1940-1942 In 1940 was Frankrijk bezet door Duitse militaire troepen. Het was in deze zeer moeilijke periode (1941) dat het bedrijf Mildé-Kriéger werd opgericht om samen aan een project van elektrische voertuigen te werken. Charles Mildé leidde de organisatie en had al vele elektrische moratorium(lijk)wagens ontworpen onder zijn naam. Louis Kriéger, een man op leeftijd (73) en een directe afstammeling van de familie Kriéger, bouwde al vanaf 1880 elektrische voertuigen. Het project werd,om praktische redenen, ontwikkeld op basis van een bestaande auto. Het gekozen model was een La Licorne 6CV uit 1939. Lichtgewicht, compact en had een goed stevig chassis. Deze auto had de perfecte eigenschappen voor een succesvolle conversie. De eerste Mildé-Kriéger werd gehomologeerd op 7 maart 1941 door de Dienst Mijnen onder de code MK 10 type 124. De wagen functioneerde zonder problemen, natuurlijk, het onderzoek naar de prestaties was bij voorkeur gericht op het rijden met de wagen ondanks het gebrek aan brandstoffen. Er wordt geschat dat tijdens deze donkere periode in de Franse geschiedenis tussen de 100 en 150 mildé-Kriéger’s zijn geproduceerd. Het hadden er meer kunnen zijn want de Duitse autoriteiten verbood de productie op 1 oktober 1942 en zo kwam aan dit industriële avontuur van elektrische auto’s bouwen een einde. Mede door een bombardement op één van de Licorne fabrieken zijn er momenteel slechts twee van de elektrische Licorne-mildé-Kriéger auto’s over gebleven. De elektromotor van het type ‘slagschip SAFI’ vervangt de benzine en haalt zijn energie uit 48 batterij elementen die verspreid zijn over de voor- en achterzijde. De auto heeft door zijn gewicht van 1412kg een snelheid van 40 km/h met een bereik van 100km. Museum Collectie Mobil'Eco. Jean Michel Horvat-Christiant Lucas-Robin Buitenhuis www.mobil-eco.com Leuke pta blunders Tjabbo\'s fleshlight Bojo\'s date begin Eind Ook_Gek avatar blunder foto's uit de sc ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() Leuke quotes uit het PTA SC archief quote: quote: quote: quote: quote: quote:vorige deeltjes http://ptaslowchat.tk De code voor de op is hier te vinden [ Bericht 11% gewijzigd door Anne op 25-03-2010 14:57:36 ] | |
ellevehC86 | donderdag 25 maart 2010 @ 14:51 |
Met zo'n OP is het natuurlijk wachten tot iemand over die suffe Kevers gaat lullen ![]() | |
Marijkezwolle | donderdag 25 maart 2010 @ 14:56 |
Ik vind het wel een toffe auto in de OP ![]() Ben nu bezig met The Mentalist serie, die gast rijdt daar ook in een toffe wagen, blijkt het een Citroen te zijn ![]() ![]() | |
Sounddragon | donderdag 25 maart 2010 @ 15:01 |
quote:Zit niet te janken; tis een uniek en niet 13-in-een-dozijn mobiel, tevens de betovergrootopa van de door jou geliefde Toybota Prieel ![]() Alles wat ik tegenkwam waren Vulvo's en spuuglelijke Cayenne's, en een bagger navisysteem ![]() Snel volposten, dan mag jij de volgende ![]() | |
Sounddragon | donderdag 25 maart 2010 @ 15:02 |
quote:Een ouwe DS ![]() | |
ellevehC86 | donderdag 25 maart 2010 @ 15:03 |
quote:Ik zal de volgende inderdaad voor mijn rekening nemen, zal ik je eens leren hoe je een OP moet maken, prutser! ![]() | |
Marijkezwolle | donderdag 25 maart 2010 @ 15:06 |
quote:Wat fijn dat het hoge testosteron niveau ervoor zorgt dat jullie tegen elkaar gaan opbieden voor een OP ![]() ![]() | |
ellevehC86 | donderdag 25 maart 2010 @ 15:09 |
quote:Dit soort dingen kun je ook niet zomaar aan een vrouw overlaten, dus ik begrijp je frustratie volkomen, maakt niet uit hoor Marijke. ![]() | |
Marijkezwolle | donderdag 25 maart 2010 @ 15:12 |
quote: ![]() ![]() | |
ellevehC86 | donderdag 25 maart 2010 @ 15:19 |
quote:Hoezo?, ik ben gewoon erg meegaand met je frustratie ![]() | |
Marijkezwolle | donderdag 25 maart 2010 @ 15:21 |
quote:Ik kan je alleen verzekeren dat mijn geslacht daar weinig mee vandoen heeft ![]() ![]() ![]() | |
Sjoegerd | donderdag 25 maart 2010 @ 15:21 |
tvp | |
Tjabbo | donderdag 25 maart 2010 @ 15:53 |
quote: | |
Barcaconia | donderdag 25 maart 2010 @ 16:25 |
TVP. Zojuist in mijn hotel aangekomen na een lange rit. Het viel me wel mee, ik heb anderhalf uur van de routeplanner's tijd afgereden (gelukkig geen politie gezien ![]() | |
lipje | donderdag 25 maart 2010 @ 18:00 |
quote:met meedraaiende koplampen ![]() | |
Sounddragon | donderdag 25 maart 2010 @ 18:16 |
Gloeiendegloeiende; wanneer krijgen vrouwen nu eens verstand ?? ![]() Vrouwlief komt net thuis; die had de achterdeur van de Chevy FF dichtgedonderd met de ruit half open ![]() MP : gezocht.... ![]() SPOILER | |
Alexxxxx | donderdag 25 maart 2010 @ 18:29 |
quote: | |
Sounddragon | donderdag 25 maart 2010 @ 19:00 |
Ennn. complete achterdeur aangeschaft met elektrisch slot en 3e remlicht, zaterdag FF erin hangen ![]() Wát nou onderdelen lastig te krijgen ![]() | |
Alexxxxx | donderdag 25 maart 2010 @ 19:14 |
Bij een Lada 111 is de onderdelnvoorziening WEL extreemlastig ![]() Daarom ben ik ook zo blij datik haar zojuist met een hamer heb gerepareerd ![]() | |
Paladijn | donderdag 25 maart 2010 @ 19:19 |
![]() | |
Alexxxxx | donderdag 25 maart 2010 @ 19:41 |
quote:De voorwielen wel, de achteriweln zonet niet, mooi rubberspoor door de straat ![]() hoop maar dat ik de NIva niet teveel heb verneukt met slepen ![]() Zo ja, staat de Datsun al weer klaar ![]() | |
Sounddragon | donderdag 25 maart 2010 @ 19:59 |
quote:onderdelen voor yanks zijn echt een makkie, ik had een ster/scheurtje in de koplamp van de Chev, FF bellen, kun je nog merken kiezen ook, gister gebeld, vandaag binnen. Met die deur moet je mazzel hebben, maar die ligt gegarandeerd ergens, je hoeft nooit lang te zoeken. En plan B is gewoon over laten komen; aan de overkant is bijna alles nieuw verkrijgbaar.. origineel of duplicate, maar da's minstens net zo goed ![]() SPOILERWat heb je gerepareerd met die hamer dan ?? die vastgeroeste achtertrommels ? ![]() | |
Alexxxxx | donderdag 25 maart 2010 @ 21:04 |
quote: ![]() | |
ThaFreak | donderdag 25 maart 2010 @ 21:47 |
en we zijn zwart ![]() | |
Sjoegerd | donderdag 25 maart 2010 @ 21:58 |
Die Mercedes die al een tijd hier in de buurt staat heeft al 2 jaar geen APK ![]() | |
Alexxxxx | donderdag 25 maart 2010 @ 21:59 |
quote: ![]() Fijn he? ![]() ![]() | |
Alexxxxx | donderdag 25 maart 2010 @ 22:05 |
Die MED.. om te janken ![]() En nog niemand die een afscheidstopic voor je heeft geopend? Terwijl je al dik een half uur zwart bent? Ik was niet zuur, maar zo word je het wel ![]() ![]() bedankt Italotukker-kaboutertje! | |
Sounddragon | donderdag 25 maart 2010 @ 22:10 |
quote:Eej Swa ![]() | |
Paladijn | donderdag 25 maart 2010 @ 22:36 |
Je wordt gewoon te oud Lexxx ![]() Trouwens Sjoegerd, is een Saab 900 oldtimer niet wat voor je? Er stond vorige week nog een nette voor 500 op't saabforum ![]() En als je meer geld uit wilt geven: ![]() ![]() | |
Sjoegerd | donderdag 25 maart 2010 @ 22:46 |
quote:Saab ![]() | |
Dingest | donderdag 25 maart 2010 @ 23:27 |
Saabforum.nl leest nu een stuk minder fijn met die nieuwe skin vinnik ![]() Een oldtimer-Saab is natuurlijk ook erg leuk. Heb het zelf ook overwogen om een belastingvrije 900 classic te nemen, maar dan wel eentje zonder werk. Anders zou ik er 3 hebben staan in 'projecten'-categorie ![]() Maar ik ben vanmiddag wel zowaar met de 95 bezig geweest ![]() | |
Sjoegerd | donderdag 25 maart 2010 @ 23:42 |
En die 900 Turbo voor 500 euro? Dat kan gewoon niet lijkt me ![]() | |
PeuRac | donderdag 25 maart 2010 @ 23:48 |
quote:Ik heb een goede band met een goede masseuse, daar ga ik morgen voor of anders na t werk even langs. We gaan met een hele grote camper (oude touringcar) waar daktenten op gebouwd zijn. Daar een week lang sporten, dus zeilen, kanoën, mountainbiken, etc. | |
Dingest | donderdag 25 maart 2010 @ 23:55 |
quote:Vast wel, maar op het Saabforum zijn ze heel goed in relativeren ![]() Maar wat ik van de 900s als zwaktepunten weet is in ieder geval: bepaalde turbo's in combinatie met bepaalde motortypen (ik dacht dat de LPT met de 8 valve-motor een gevoelige combo was), dat het hemeltje los hangt komt extreem vaak voor, in die prijsklasse regelmatig een 'klein' defect in de bak, koppeling of motor ('even een flink aantal uurtjes werken en hij doet het weer') en roest - met name op de draagarmen, deuren en wielkasten. Misschien dat Paladijn er een iets andere ervaring mee heeft, maar veel Saab-rijders op dat forum zijn in dat opzicht soms iets té fanatiek naar mijn idee ![]() | |
Sjoegerd | donderdag 25 maart 2010 @ 23:58 |
quote:En dat zijn dan weer prijzige en lastige dingen om op te lossen. Kijk een loszittende hemel, uitlaat en dergelijke dat kan ik zelf nog wel fixen, maar aan een versnellingsbak ga ik niet prutsen. | |
Dingest | donderdag 25 maart 2010 @ 23:59 |
quote:Dat klinkt wel als een heel leuk weekje weg ![]() | |
Dingest | vrijdag 26 maart 2010 @ 00:01 |
quote:Verkijk je ook niet op zo'n hemeltje, volgens mij is dat vervangen ervan vaak nog vrij prijzig. Meestal doen ze dat ook als massa-inkoop. Je kan het met nietjes of lijm wat fixen, maar dat is ook maar tijdelijk en beperkt. Als je het een beetje netjes wil hebben moet je het toch gewoon vervangen. | |
Marijkezwolle | vrijdag 26 maart 2010 @ 06:13 |
quote:Lekker, hopen dat dat de pijn wat verminderd ![]() Klinkt goed! Tof hoor! ![]() | |
Tjabbo | vrijdag 26 maart 2010 @ 08:18 |
quote: ![]() The end of an era... | |
Anne | vrijdag 26 maart 2010 @ 10:50 |
TVP. | |
Paladijn | vrijdag 26 maart 2010 @ 10:53 |
quote:Onzin, je kunt voor wat meer geld een degelijke auto met weinig onderhoud kopen, of voor weinig geld een goedkope auto met veel onderhoud. In mijn ogen kun je beter wat doorsparen voor een beter model of een barrel/oldtimer halen waar je het komende jaar zelf aan gaat sleutelen. Indien je geen geld voor beiden hebt, heeft het momenteel weinig zin naar een auto te kijken. 'Te duur' is heel subjectief bij auto's ![]() Ik hoop trouwens wel dat je niet per se een oldtimer wilt vanwege de wegenbelasting, dat is maar peanuts in vergelijking met alle andere kosten die je hebt om een auto rijdende te houden. En... verzekering wordt er ook niet goedkoper op omdat het niet je tweede auto is. | |
nijnja | vrijdag 26 maart 2010 @ 10:57 |
quote:En niet mooi (voor dat geld) ![]() | |
PeuRac | vrijdag 26 maart 2010 @ 11:04 |
quote:Hoop ik ook, nu zit mn nek helemaal vast ![]() En de massage zal zeker werken, ik word er altijd helemaal ontspannen van en dan trekt de pijn langzaam weg. | |
Sounddragon | vrijdag 26 maart 2010 @ 11:31 |
quote:Deels heb je gelijk, deels = onzin.. een klassieker kost exact hetzelfe om rijdend te houden als een auto van 10 - 15 jaar oud, met als giga voordeel dat je in principe alles wel zelf kunt mits je de spullen en kennis hebt (als je dat niet hebt moet je er niet aan beginnen), je hoeft zelden naar de garage, computers uitlezen kun je zelf of is niet nodig, en het is prima te doen om hem als daily te verzekeren mét de financiële benefits van een klassiekerverzekering ![]() Komen we idd op het subjectieve van 'dure' auto's.. wat men hier vaak als een klassieker ziet, is een barrel van 1500 ¤ wat per ongeluk 25+ jaar oud is , en JA, dán ga er serieus veel geld in zo'n hok om hem rijdend te krijgen/houden duhhuh ![]() Als je gewoon eerlijk geld voor een eerlijke auto betaalt, valt het echt wel mee ![]() If you pay for shit, don't complain about the smell ![]() | |
Ataraxy | vrijdag 26 maart 2010 @ 12:21 |
quote:Is 500,- je max budget? | |
Sjoegerd | vrijdag 26 maart 2010 @ 12:54 |
quote:MX-5 is gewoon een stuk duurder dan wat ik wil uitgeven, het liefst blijf ik onder de 1000 euro qua aanschaf. Daarnaast is een MX-5 ook totaal niet praktisch, meestal als ik passagiers heb zijn het er meer dan 1 ![]() quote:Nee, liefst onder de 1000 euro, maar het kan enigszins opgerekt worden. | |
Erasmo | vrijdag 26 maart 2010 @ 13:13 |
Hehe ![]() ![]() | |
Ataraxy | vrijdag 26 maart 2010 @ 13:14 |
quote:Wil je hem ook mooi vinden, of is een toyota starlet ook goed? ![]() | |
Ataraxy | vrijdag 26 maart 2010 @ 13:15 |
quote:Jammer van die golf... | |
Barcaconia | vrijdag 26 maart 2010 @ 13:15 |
*Note to self: niet meer dronken worden als je de volgende dag op een beurs moet werken ![]() | |
Ataraxy | vrijdag 26 maart 2010 @ 13:21 |
quote:Motorbeurs? ![]() | |
Sjoegerd | vrijdag 26 maart 2010 @ 13:23 |
quote:Kwas al aan het kijken naar een Panda ofzo, voor 500 euro best een goede te krijgen. | |
Barcaconia | vrijdag 26 maart 2010 @ 13:26 |
quote:Nope, vrachtwagens. Wel een mooie tijd gehad gisteren maar damn, nu moet ik de hele dag staan en praten en mijn kop knalt uit elkaar ![]() | |
2cv | vrijdag 26 maart 2010 @ 14:39 |
quote:I love strak parkeren. | |
Sounddragon | vrijdag 26 maart 2010 @ 17:46 |
Ze staan hier op de oprit altijd met de spiegels tegen elkaar, krijg je geen pakkie sigaretten tussen ![]() SPOILER | |
Erasmo | vrijdag 26 maart 2010 @ 18:16 |
quote:Ik krijg maar geen gifje gemaakt van dat filmpje ![]() | |
Paladijn | vrijdag 26 maart 2010 @ 19:46 |
quote:Dat stel ik toch nergens? Elke oudere (10-15+) auto kost geld aan onderhoud, dat zal Sjoegerd wel mee moeten nemen in zijn berekeningen. Wil je als eigenaar zekerheid, dan kun je beter doorsparen voor een frisser model, vind je't niet erg om te sleutelen dan is elk barrel wel een optie. quote:correct. ![]() quote:IMHO doe je er dan beter aan wat extra geld aan de kant te zetten en door te sparen voor een veiligere auto dan een Pinda/Justy/KarstTSwift/starslet/AX. Het is voor de inzittenden redelijk ongezond als je daar iets (boom/andere auto, yadda yadda) mee weet te raken. Just a reminder wat zelfs een moderne en veel veiligere kleine auto doet: ![]() En bedenk jezelf eens hoe lang je er in wilt rijden... is het voor een jaartje, dan kun je gerust een barrel met apk halen om te leren rijden. Stel je budget niet alleen af op een auto die voor je deur stof en vogelschijt vangt, maar ook op de running cost voor bijvoorbeeld het komende jaar. | |
Anne | vrijdag 26 maart 2010 @ 19:52 |
quote:Als ik dat golfje was geweest had ik mijn deur nog even harder open gegooid ![]() | |
Sounddragon | vrijdag 26 maart 2010 @ 20:01 |
quote:Ik bedoel met onderhoud, meer: olie, banden, wissertje, filtertje e.d., en dat heeft een nieuwe auto ook nodig, wat dat betreft maakt het niet zoveel uit wat voor auto je rijdt, misschien dat het interval van de beurten iets uitmaakt, maar dan houdt het ook op.. Herstel/restauratie kosten kun je zelf bepalen door te investeren bij de aanschaf; betaal je meer krijg je meestal ook meer.. Daarom roep ik ook altijd dat al die drama verhalen over het onderhoud van klassiekers de wereld in worden geholpen door het gejank van mensen die voor een duppie op de eerste rang wilden zitten bij aanschaf ![]() SPOILER | |
Sounddragon | vrijdag 26 maart 2010 @ 20:03 |
quote:Als ik dat golfje was geweest had ik me doodgeschaamd ![]() | |
Sjoegerd | vrijdag 26 maart 2010 @ 20:15 |
quote:Ik wil gewoon een simpele goedkope auto om zelfstandig te zijn zonder dat ik telkens bij pappie en mammie moet vragen of de auto mee mag. En ga er ook geen jaren in rijden, na 2 jaar hoop ik toch wel een andere auto te hebben. Vraag me toch af omdat je zo afgeeft op auto's als een Panda, Swift en AX waar je dan zelf mee begonnen bent en voor welk budget. | |
Sjoegerd | vrijdag 26 maart 2010 @ 20:16 |
quote:Ik ook ![]() | |
Sounddragon | vrijdag 26 maart 2010 @ 20:23 |
quote:In een C kadeath van 150 GULDEN ![]() | |
Erasmo | vrijdag 26 maart 2010 @ 21:59 |
quote:Als dat jouw golfje was geweest had ik er hem pontificaal achter gezet ![]() | |
2cv | vrijdag 26 maart 2010 @ 22:13 |
quote:Dat ga jij vervelender vinden dan ik. | |
2cv | vrijdag 26 maart 2010 @ 22:13 |
quote:Jammer ! | |
Erasmo | vrijdag 26 maart 2010 @ 23:23 |
quote:Moet binnenkort maar ff gaan sluiten met een ander programma ![]() Ik heb gisteren trouwens nog een Alto gejumpstart ![]() | |
2cv | vrijdag 26 maart 2010 @ 23:48 |
Gaaf ! ![]() ![]() | |
Paladijn | zaterdag 27 maart 2010 @ 11:13 |
quote:Zoals al gezegd, stel een budget voor jezelf op voor het komende jaar, er komt meer bij een auto kijken dan alleen aanschaf en wegenbelasting. Ik ben begonnen met een Rover 600 vanuit de insteek dat ik veel snelweg km's moest maken en die comfortabel en veilig wilde maken. Ik heb daar wat langer voor doorgespaart ipv meteen een autootje te halen, betaalde mijn ouders gewoon benzinekosten als ik hun auto een keer meehad. Ik heb niet zozeer een aversie voor die conservenblikjes, ze rijden ongetwijfeld nog heerlijk. Ze zijn alleen zo onveilig als de pest en IMHO mag je daar gerust bij stilstaan als je regelmatig mensen meeneemt. Haal je een wat moderner (> 2003) autootje, dan is het een ander verhaal... die zijn al een stuk veiliger - hoewel dat ook relatief is zoals je in het filmpje ziet. Maar goed, maak eens een budget overzicht in excel voor dit jaar en kijk waar je het meeste geld aan kwijt bent, dan kun je daar op 'bezuinigen'. ANWB heeft volgens mij wel een afschrijvingsberekening op hun site staan trouwens. Ik gok dat verbruik met stip op 1 staat, dat heb je met je rechtervoet in de 'hand' ![]() OTOH ben ik wel redelijk verwend geweest qua auto's, MY1999 Rover 618, MY2006 MX5 2.0, MY1993 MX-5 1.6, MY2007 Accord 2.2, MY1996 Saab 9000 - maar heb daarnaast diverse malen 'een keer' in kleinere en andere wagens gereden, wat me mijn keuzes deed waarderen. | |
nijnja | zaterdag 27 maart 2010 @ 11:20 |
quote:Ik heb een Ford fietsmand (mk3), en die voldoet prima hoor. Een keer ergens op geknald (andere auto), maar die auto had way meer schade dan mijn fietsmand. Verder ga je als je zo'n auto hebt (ik tenminste) niet moeiljik doen over een deukje meer of minder... En tegen een boom knallen.., ja, als je daartoe in staat bent, ga je sowieso geen 'kleintje' rijden... | |
Sounddragon | zaterdag 27 maart 2010 @ 14:43 |
Go puppy ![]() | |
Erasmo | zaterdag 27 maart 2010 @ 15:22 |
Onderweg naar operatie nachtvlucht ![]() | |
bietelboer | zaterdag 27 maart 2010 @ 15:33 |
quote:Haha stoere hond ![]() | |
Dingest | zaterdag 27 maart 2010 @ 19:42 |
Net dat ik dacht dat m'n conditie aan de lage kant was, fiets ik op m'n vierde langere dagtocht dit jaar toch weer 86,5 km bij elkaar ![]() Hopen dat het redelijk droog blijft, want ik heb nog drie dagen over en zit nog niet aan m'n quota ![]() | |
Barcaconia | zaterdag 27 maart 2010 @ 22:26 |
Zo, ik ben weer terug van een lange rit! Totaal ongeveer 2000km gereden deze 3 dagen. Ik ga echt nooit meer zuipen als ik op een beurs moet werken. Het was wel erg gezellig. Schaarsgeklede dames die op de bar dansen. Als ik zin heb doe ik wel een pic uploaden ![]() | |
Sounddragon | zaterdag 27 maart 2010 @ 22:45 |
quote:Zin moet je maken ![]() F5F5F5F5F5F5 | |
Barcaconia | zaterdag 27 maart 2010 @ 23:12 |
even wachten dan. Ik zit mobiel. Ff kijken of het lukt. Zijn wel phomepics... | |
Barcaconia | zaterdag 27 maart 2010 @ 23:38 |
helaas geluidsdraak. Vanavond fap je maar op wat anders ![]() | |
Sounddragon | zondag 28 maart 2010 @ 00:01 |
Bad Equipment Bummer ![]() | |
Ataraxy | zondag 28 maart 2010 @ 00:14 |
Weet iemand toevallig waar de tankvlotter van een Fordje Ka zit? Gewoon onder de achterbank of hebben ze het lastig gemaakt? ![]() | |
Sounddragon | zondag 28 maart 2010 @ 00:15 |
Ruk de achterbankzitting eens omhoog zou ik zeggen ![]() | |
Tjabbo | zondag 28 maart 2010 @ 00:17 |
vandaag supra uit winterstal gehaald. ff bougies, olie en filtertje doen: 100 euro. thuis komen en dan merken dat je accu kapot is en de accuklemmen verrot zijn: nog eens 100 euro heerlijk, zo'n hobby ![]() | |
Ataraxy | zondag 28 maart 2010 @ 00:29 |
quote:Het is niet mijn Ka, dus hij staat niet hier. ![]() Als de tank er ongeveer uit moet om bij de vlotter te komen begin ik er niet eens aan, daarom weet ik dat liever van te voren. ![]() | |
Sounddragon | zondag 28 maart 2010 @ 01:20 |
quote:hij is pissed dat hij zo lang binnen heeft gestaan ![]() | |
Sounddragon | zondag 28 maart 2010 @ 01:24 |
quote:mijn ervaring: het spul zit óf onder de achterbank onder een luikje, óf hij zit samen met de pomp en de hele zut aan één plaat die je van onderaf moet demonteren; ik heb nog nooit meegemaakt dat voor zoiets de tank eronderuit moet ![]() SPOILER | |
daNpy | zondag 28 maart 2010 @ 13:33 |
quote:Wij hebben deze test ook gedaan, de Fiat kwam daarbij nog redelijk goed uit de test. En hoevaak knal je nu tegen een Q7 op. Een boom is veel harder ![]() [ Bericht 2% gewijzigd door daNpy op 28-03-2010 13:39:26 ] | |
PeuRac | zondag 28 maart 2010 @ 13:50 |
GVD, ligje ff relaxed vanuit bed de samenvatting van de F1 te kijken, zie je per ongeluk de uitslag ![]() | |
bietelboer | zondag 28 maart 2010 @ 15:52 |
Maar wel een hele mooie uitslag! ![]() | |
Ataraxy | zondag 28 maart 2010 @ 17:13 |
quote:Kwam het ergens tegen bij mijn zoektocht op internet, maar weet niet meer bij welke auto het zou moeten zijn. Misschien klopte het ook niet wat die gene zei. ![]() | |
Dingest | maandag 29 maart 2010 @ 03:39 |
quote:Ik denk dat je de zaak hier wel iets simpeler stelt dan het is ![]() ![]() Ik kan een heel verhaal ophangen over het verschil van kans op een ongeluk in een stadsauto en een grotere auto, of de andere manier van rijden die je doet in een stadsauto t.o.v. een middenklasser waardoor het risico ongeveer net zo groot blijft en dat veel veiligheid afhankelijk is van de bestuurder en niet de auto. Of dat het ongeluk zelf een grote rol speelt op de afloop ervan. Maar het belangrijkste is: een ongeluk behoort tot de risico's die je neemt als je in een auto stapt - ongeacht de auto. Op de fiets ben je nóg kwetsbaarder, om geraakt te worden maar ook om slecht ten val te komen. Kunnen we dat ook maar beter niet doen? ![]() Met een terzijde: de Rover 600 vind ik nog steeds een erg fraaie auto ![]() | |
Dingest | maandag 29 maart 2010 @ 03:44 |
Oeh, trouwens Alex, in de nieuwe DVD van Jeremy Clarkson - "Duel" - gaan ze offroaden en afkraken met o.a. een Niva ![]() ![]() | |
Paladijn | maandag 29 maart 2010 @ 10:36 |
quote:Voor de duidelijkheid, mijn opmerking was gericht op het vaak vervoeren van andere mensen. Rij je er alleen in, dan is elke auto prima... dan is het je eigen verantwoordelijkheid ![]() Juist met andere mensen in de auto gebeuren vaak ongelukken door afleiding, ik zie op de redactie regelmatig verhalen en foto's voorbijkomen van kinderen of andere inzittenden die afleiden, auto komt even in de berm, reageert te extreem en zoinkt door een boom of sloot heen, dat zijn echt niet alleen maar crxjes. Concreet voorbeeld: vriendin die de handrem aantrekt met 120 op de afsluitdijk omdat ze denkt dat het een borstel is ![]() quote:Same here, de 600 kwam ik toevallig tegen tijdens mijn zoektocht en was redelijk snel verknocht aan het mooie design ![]() ![]() ![]() Saab bekijken kan binnenkort wel, geef maar aan wanneer je tijd hebt ![]() | |
Tjabbo | maandag 29 maart 2010 @ 11:27 |
quote:ik denk dat ze blij was dat ze wat rust kreeg ![]() | |
Sounddragon | maandag 29 maart 2010 @ 12:07 |
quote:Er is maar één ding waar een auto blij van wordt, en dat is rijden ![]() | |
Sjoegerd | maandag 29 maart 2010 @ 12:12 |
Mogelijk wordt de Panda vanmiddag al verkocht want er waren kijkers vanmiddag, maar ik heb niet eerder tijd dan vrijdag om te gaan kijken ![]() | |
Marijkezwolle | maandag 29 maart 2010 @ 12:38 |
quote:Balen! ![]() | |
Sjoegerd | maandag 29 maart 2010 @ 12:48 |
quote:Tja in mijn omgeving is mijn pa degene met het meeste verstand er van ![]() | |
Barcaconia | maandag 29 maart 2010 @ 14:55 |
Sjoegerd, je speelt te veel op zeker denk ik! Van fouten leer je en voor 500 euro kun je toch geen perfecte auto verwachten. Ik weet vanaf dit weekend dat ik voorlopig nog niet naar huis hoef ![]() | |
Sjoegerd | maandag 29 maart 2010 @ 14:58 |
quote:Nou, als er iemand is die zich geroepen voelt om mee te gaan dan mag dat ![]() ![]() | |
Barcaconia | maandag 29 maart 2010 @ 15:01 |
Ik snap wel dat je voor zeker wilt gaan met je eerste auto, maar ik geloof dat je het er nu al een half jaar over hebt om iets te kopen, dat is wel heel erg zeker ![]() Zoals ik al eerder zei, imo is de les die je leert als je 1000 euro aan onderdelen uit moet geven aan een auto van 300 euro meer waard dan 1300 euro totaal ![]() | |
Sjoegerd | maandag 29 maart 2010 @ 15:02 |
quote:Punt is ook dat ik gewoon niet alleen wil gaan. En mijn vrienden hebben school enzo, dus dat werkt ook niet echt. En aan mijn moeder heb ik helemaal niks ![]() | |
Barcaconia | maandag 29 maart 2010 @ 15:11 |
Ik begrijp het ook wel, maar ik bedoel maar te zeggen dat je toch een keer de knoop door moet hakken. Zaterdags je pa in de Astra duwen en naar een verkoper toerijden en een auto kopen. Anders blijf je bezig ![]() | |
Sjoegerd | maandag 29 maart 2010 @ 15:14 |
quote:Tja zo werkt het misschien voor jouw, maar voor mij niet ![]() ![]() | |
Marijkezwolle | maandag 29 maart 2010 @ 15:20 |
quote:Ach en het heeft geen haast ![]() ![]() ![]() | |
Sjoegerd | maandag 29 maart 2010 @ 15:23 |
quote:Dat dus, maar ik hoop echt dat ie nog niet verkocht word ![]() ![]() | |
Paladijn | maandag 29 maart 2010 @ 16:44 |
quote:Ik heb juist de indruk dat een auto vaak wel een impulsaankoop is, men vliegt van het ene naar het andere merk/type en haalt spontaan een auto waar nog het nodige extra mis mee blijkt te zijn. En laten we reeel zijn, bij auto's heb je onder de 2000 euro een (zeer) grote kans op gebreken die vroeger of later hersteld moeten worden. Ik ben het wel met Barca eens, budget klaarzetten, auto's uitzoeken, werkplaatshandboek erbij, vervolgns de knoop doorhakken en een auto die je bevalt aanschaffen. Indien je je zorgen maakt over budget kun je het net zo goed laten om een auto te halen, het is nou eenmaal een bodemloze put, de een oogt alleen wat minder diep dan de ander ![]() | |
ellevehC86 | maandag 29 maart 2010 @ 16:49 |
quote:Je bent al een goed eind onderweg als je bij voorbaat kiest voor een "ouwelullenbak" zodat je vantevoren weet dat er geen CRX-sjonnies in hebben gereden. | |
2cv | maandag 29 maart 2010 @ 16:57 |
2 april verloopt mijn rijbewijs. Zal ik het vernieuwen ? ![]() | |
Paladijn | maandag 29 maart 2010 @ 16:59 |
Als die sjonnies hem netjes warmreden en goed onderhouden hebben is dat juist een pluspunt ![]() Het is m.i. doorgaans ook beter om een auto bij een liefhebber/prive-verkoper te halen dan bij een handelaar die de auto slechts doorschuift, alleen al omdat de eersten doorgaans eerlijker zijn over aanwezige gebreken ![]() Trouwens Sjoegerd, voor je begint over auto's die 'er goed uitzien', wat is hier - afgezien van de wieldoppen en ontzettend hippe 90's carphone - (allemaal) mis mee? ![]() ![]() ![]() Op het eerste gezicht redelijke auto, maar binnen 5 minuten waren we weer weg... | |
Marijkezwolle | maandag 29 maart 2010 @ 17:18 |
quote:Is niet lullig bedoeld, maar moet jij niet medisch gekeurd worden? ![]() | |
Sjoegerd | maandag 29 maart 2010 @ 17:23 |
quote:De lak op de motorkap. Ik zie een vlek in andere kleur ![]() Maar ik heb vandaag ook voor een andere auto gemaild. Ik kan namelijk niet wachten tot ik wat van die andere gast hoor ![]() | |
Barcaconia | maandag 29 maart 2010 @ 17:29 |
quote:Merk: Saab. Punt. ![]() | |
2cv | maandag 29 maart 2010 @ 17:33 |
quote:Al gedaan ![]() | |
Paladijn | maandag 29 maart 2010 @ 17:35 |
We hebben geen Saab, het is een Spysaabker ![]() Maar wat er mis is en je niet zo 1-2-3 op de foto's zag: * de verkleuring op de motorkap is geen verkleuring maar schade welke alleen al zorgde dat de motorkap niet open kon * koplamp rv zit de behuizing ingedrukt, zie ^^ * stoelen achterin zakten compleet door * dakbekleding achterin lag compleet los / half weggerot * lekkage achterin * bestuurdersstoel was helemaal niet meer verstelbaar (en nee, was geen elektrische ![]() Kortweg, foto's zeggen niet alles en autoverkopers zijn niet te vertrouwen. | |
Marijkezwolle | maandag 29 maart 2010 @ 17:36 |
quote:Dan laat je je rijbewijs dus gewoon verlengen! ![]() ![]() ![]() | |
#ANONIEM | maandag 29 maart 2010 @ 17:45 |
quote:Nee. | |
2cv | maandag 29 maart 2010 @ 17:56 |
![]() | |
Alexxxxx | maandag 29 maart 2010 @ 20:27 |
quote:Hij is ERG traag ja ![]() weer terug van een leuk weekend ![]() | |
Barcaconia | maandag 29 maart 2010 @ 21:39 |
Deze week 20 graden! ![]() ![]() Vanmiddag even een ratel en torx setje kopen, donderdag het dak en de deuren van mijn auto afhalen ![]() ![]() | |
Anne | maandag 29 maart 2010 @ 21:44 |
3 dagen werken en dan lang weekend ![]() | |
Marijkezwolle | maandag 29 maart 2010 @ 21:52 |
quote:Wat heerlijk! ![]() ![]() ![]() Nog steeds bezig met die kachel? ![]() | |
2cv | maandag 29 maart 2010 @ 21:52 |
Rijbewijs aangevraagd. | |
Barcaconia | maandag 29 maart 2010 @ 21:52 |
Niet meer mee bezig geweest ![]() Komt nog wel ooit goed hoop ik ![]() | |
ThaFreak | maandag 29 maart 2010 @ 21:54 |
quote: quote:vat het wel samen zo ![]() | |
Sounddragon | maandag 29 maart 2010 @ 21:55 |
quote:Niet wéér van de WM he ![]() Be a man ![]() ![]() | |
Barcaconia | maandag 29 maart 2010 @ 22:04 |
Weet je hoe takkeduur dat spul is ![]() Ik koop geen Walmart meer, ik denk dat ik deze keer een budget van ongeveer 100 dollar vrijmaak voor een doppenset met ratel metrics en een ring/steeksleutelset in metrics. | |
Anne | maandag 29 maart 2010 @ 22:12 |
quote:Afgelopen week was het toch 20 graden? | |
Marijkezwolle | maandag 29 maart 2010 @ 22:16 |
quote:Voor zover ik weet geen 20, iets van 17/18, maar ja dat waren 3 dagen en nu is het weer kouder en veel regen ![]() ![]() | |
Anne | maandag 29 maart 2010 @ 22:32 |
Hier was het volgens mij wel 20 ![]() | |
Alexxxxx | maandag 29 maart 2010 @ 22:38 |
Wietze Tjoelker zijn Snap On bus ![]() Bed ![]() | |
Barcaconia | maandag 29 maart 2010 @ 22:39 |
Freightliner ![]() | |
Marijkezwolle | maandag 29 maart 2010 @ 22:39 |
quote:Bij mij in huis in elk geval wel, door het zonnetje op de ramen ![]() ![]() | |
Barcaconia | maandag 29 maart 2010 @ 22:41 |
19 graden ![]() 20 graden ![]() ![]() 20 graden+ ![]() ![]() ![]() | |
bietelboer | maandag 29 maart 2010 @ 22:43 |
Vanavond waarschijnlijk een homokineet gesloopt tijdens het weer op orginele veren/schokkers zetten van de ED ![]() | |
Anne | maandag 29 maart 2010 @ 22:46 |
quote:Balen, die dingen gaan sowieso gruwelijk snel stuk. Bij mijn CRX heb ik ze 2x moeten vervangen. En hoe lang heb ik 'm gehad? 2 jaar hooguit. | |
Anne | maandag 29 maart 2010 @ 22:47 |
quote:30+ graden ![]() ![]() | |
bietelboer | maandag 29 maart 2010 @ 22:51 |
quote:Ding heeft altijd verlaagd rond gereden(al voor ik hem kocht) en nu is de as uit de kineet(bakzijde) geschoten..wel weer terug gekregen maar de boel trilt als een malle als ik die kant op stuur.. Blijkbaar echt een 4e gen kwaal zeg ![]() | |
Sounddragon | maandag 29 maart 2010 @ 23:18 |
quote:Ik heb toevallig pas geleden voor zo'n zelfde budget een Inch set gekocht ![]() Is Snap on daar ook duur dan ?? In de bizz waarin jij zit heb je toch wel ergens een of andere vage zakenrelatie die je aan het werk kan zetten? ![]() SPOILER | |
Barcaconia | dinsdag 30 maart 2010 @ 16:28 |
Ik ken niemand met geheime relaties met een typmiep ![]() En ik ken helaas ook niemand van Snap-On. | |
Anne | dinsdag 30 maart 2010 @ 18:16 |
De TV doet het niet meer ![]() "Afstemmen mislukt" ![]() | |
2cv | dinsdag 30 maart 2010 @ 18:20 |
En er is weer een BX minder op deze aardkloot. | |
Sjoegerd | dinsdag 30 maart 2010 @ 19:04 |
Is het legaal om met een taxibordje op het dak te rijden? ![]() | |
PeuRac | dinsdag 30 maart 2010 @ 19:07 |
Nee, dat is niet legaal, het is zelfs niet toegestaan om in een auto met (licht)blauwe platen te rijden zonder taxi-pas. | |
Sjoegerd | dinsdag 30 maart 2010 @ 19:10 |
quote:Mag het wel op t dashboard? ![]() ![]() | |
Sjoegerd | dinsdag 30 maart 2010 @ 19:39 |
Zo morgenavond bij de AX kijken ![]() | |
#ANONIEM | dinsdag 30 maart 2010 @ 19:44 |
quote: ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() | |
2cv | dinsdag 30 maart 2010 @ 19:50 |
![]() | |
2cv | dinsdag 30 maart 2010 @ 19:53 |
Feauteas | |
Erasmo | dinsdag 30 maart 2010 @ 19:58 |
Dacht even dat je Criezel weer ergens tegenaan had geplant ![]() Maar het is alleen maar dat gare ding ![]() | |
Marijkezwolle | dinsdag 30 maart 2010 @ 20:00 |
quote: ![]() ![]() quote:Die had je toch al eerder laten zien, of ben ik nou gek? ![]() | |
Sjoegerd | dinsdag 30 maart 2010 @ 20:02 |
quote:LINK Dit is m ![]() ![]() | |
Marijkezwolle | dinsdag 30 maart 2010 @ 20:08 |
quote:Ziet er netjes uit ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() | |
Erasmo | dinsdag 30 maart 2010 @ 20:09 |
Ben trouwens even aan het prutsen geweest ![]() ![]() | |
2cv | dinsdag 30 maart 2010 @ 20:10 |
quote:Op een ander forum schoten ze ook al massaal in de stress ![]() | |
Marijkezwolle | dinsdag 30 maart 2010 @ 20:10 |
quote: ![]() Is dat jouw autootje? ![]() | |
2cv | dinsdag 30 maart 2010 @ 20:10 |
quote:Je bent gek. | |
Marijkezwolle | dinsdag 30 maart 2010 @ 20:10 |
quote:Nuut! Je had ze gedaan dat je een BX in 2en ging zagen ![]() ![]() | |
2cv | dinsdag 30 maart 2010 @ 20:11 |
quote:Woehoe ! ! ! ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() | |
2cv | dinsdag 30 maart 2010 @ 20:11 |
quote:Je bent gek want je hebt die foto's nog niet eerder gezien. Die foto's zijn n.l. vandaag pas gemaakt ![]() | |
2cv | dinsdag 30 maart 2010 @ 20:13 |
Die stuiter-BX is echt helemaal super ![]() ![]() ![]() | |
Erasmo | dinsdag 30 maart 2010 @ 20:13 |
quote:Zie ik eruit alsof ik een bx rij? ![]() | |
Sjoegerd | dinsdag 30 maart 2010 @ 20:14 |
quote:Nouja eerst maar eens zien wat het is ![]() | |
2cv | dinsdag 30 maart 2010 @ 20:15 |
quote:11 april toch wel ? ![]() | |
Marijkezwolle | dinsdag 30 maart 2010 @ 20:16 |
quote:Ah, okee, meneer de chagrijn ![]() | |
Marijkezwolle | dinsdag 30 maart 2010 @ 20:16 |
quote:Weet ik veel ![]() ![]() ![]() ![]() | |
2cv | dinsdag 30 maart 2010 @ 20:18 |
Als je weet welke auto van mij is hoe kan je dan denken dat die BX van Erasmo is ? ![]() Ze zei meneer de chagrijn tegen mij ![]() | |
Sounddragon | dinsdag 30 maart 2010 @ 20:20 |
quote:Ik zou het niet doen; taxichauffeurs hebben een schurft aan 'zwartrijders' en een beroerd gevoel voor humor ![]() | |
Sjoegerd | dinsdag 30 maart 2010 @ 20:26 |
quote:Die verhalen las ik al ja ![]() ![]() | |
Marijkezwolle | dinsdag 30 maart 2010 @ 20:36 |
quote:Ehm, nou ja, ik weet wat voor een het is en niet hoe ie eruit ziet ![]() ![]() ![]() | |
Sjoegerd | dinsdag 30 maart 2010 @ 20:46 |
Marijke, was de Samara al zo wit of heb je zo hard gepoetst? ![]() | |
Marijkezwolle | dinsdag 30 maart 2010 @ 21:23 |
quote: ![]() Ze was al gebroken wit (dat is ze nog steeds) alleen dan zonder allerlei troep ![]() ![]() ![]() | |
Sjoegerd | dinsdag 30 maart 2010 @ 21:29 |
quote:Ja, meeste witte auto's van die leeftijd zijn nogal grauwwit aan t worden zeg maar. Ik ben zelf niet echt een poetser dus wit bij mij wordt vanzelf bruin ![]() | |
Marijkezwolle | dinsdag 30 maart 2010 @ 21:38 |
quote:Ja, dat heeft deze verbazingwekkend genoeg nog niet echt. Wel wat plekjes op de lak, maar dat geeft niets ![]() ![]() ![]() Ik ben nu serieus al sinds half 6 bezig om alle kaarten van m'n Tomtom te updaten ![]() ![]() | |
Erasmo | dinsdag 30 maart 2010 @ 21:39 |
quote:Ik anders toch wel een van de apartere auto's hier al zeg ik het zelf ![]() | |
Alexxxxx | dinsdag 30 maart 2010 @ 21:40 |
Sputnik staat er ECHT glimmend bij! Ze glimde me gewoon tegemoet op de donkere parkeerplaats van het weekend hoor ![]() | |
Alexxxxx | dinsdag 30 maart 2010 @ 21:41 |
quote:Eenden zijn Visas voor beginners ![]() | |
Sjoegerd | dinsdag 30 maart 2010 @ 21:42 |
quote:Is die ook nog een beetje zuunig? ![]() ![]() | |
Alexxxxx | dinsdag 30 maart 2010 @ 21:43 |
iemand nog een diesel of zuinige benzineauto oid te leen btw? wil in week 16 ff op en neer naar München (Bauma) en de Niva zuipt mete veel en is me te traag voor dat geintje ![]() | |
Paladijn | dinsdag 30 maart 2010 @ 22:03 |
Een voordeel aan die AX, hij is zonder opties, dus er gaat niets stuk ![]() | |
Paladijn | dinsdag 30 maart 2010 @ 22:04 |
Je rijdt gewoon te snel Lexxx, als ik in de Saab 100 in de 5 rij op de autobahn doet ie 1:16, bij 120+ doet ie 1:10.5 ![]() | |
Sjoegerd | dinsdag 30 maart 2010 @ 22:08 |
quote:Handig toch? ![]() ![]() | |
Marijkezwolle | dinsdag 30 maart 2010 @ 22:11 |
quote:Pics! ![]() ![]() quote:Hihihihi ![]() quote:Mwah, het zuinigste wat ik in 2 keet tanken gehaald heb is 1 op14 ![]() ![]() ![]() quote:Jij ging toch al een auto lenen van iemand? ![]() ![]() | |
Paladijn | dinsdag 30 maart 2010 @ 22:15 |
op papier.... nog nooit op het verbruik gelet zeker? ![]() ![]() Die AX is licht (er zit werkelijk niets in), dus zodra je daar met een paar man inzit gaat het 1.1 motortje vanzelf meer verbruiken - los van optimistische fabriekscijfers. Vraag anders Lexxx eens 1:hoeveel zijn Visa reed ![]() | |
Sjoegerd | dinsdag 30 maart 2010 @ 22:19 |
quote:Praktijkervaringen op het AX-forum ![]() | |
Paladijn | dinsdag 30 maart 2010 @ 22:26 |
* Paladijn mompelt iets over Dingest's opmerking mbt. eigenaren op het saabforum die overmatig positief waren. Het lijkt me sterk dat ie 1:18 doet, eerder rond de 1:15-1:16. Desondanks is dat nog erg netjes met de huidige benzineprijzen ![]() | |
Barcaconia | dinsdag 30 maart 2010 @ 22:44 |
Ik dacht, ik zoek op advies van sounddragon toch maar een beginnerssetje gereedschap van Snapon. Toch maar niet, 3500 dollar voor de set die ik wil ![]() | |
Paladijn | dinsdag 30 maart 2010 @ 22:44 |
Een voordeel van zo'n AX, Drake_ laat zien dat je er prima in kunt hoeken:![]() ![]() Nadeel is dat je plat bent als't misgaat ![]() | |
Paladijn | dinsdag 30 maart 2010 @ 22:44 |
Goede investering Barca ![]() | |
Barcaconia | dinsdag 30 maart 2010 @ 22:47 |
quote:Het is in ieder geval beter in de richting dan de 23 dollar die ik laatst uitgegeven had, die bij de eerste bout afbrak ![]() Maar ik vond dat ik mezelf al een flink budget toegerekend had met ongeveer 250~300 dollar. Helaas. Ik heb alleen een metric ring/steek 6-19, ratel+dop 6-19 en tangen+schroevendraaiers nodig. | |
Sjoegerd | dinsdag 30 maart 2010 @ 22:49 |
quote:Die heeft er nu toch een 1.6-16v blok uit een 106 in liggen? ![]() | |
Paladijn | dinsdag 30 maart 2010 @ 23:01 |
klopt: Project: Citroen AX First , cheap ass ombouwproject.quote: ![]() | |
Alexxxxx | dinsdag 30 maart 2010 @ 23:05 |
quote:100 is een mooie snelheid, maar met elke snelheid zuipt ie zo veel 120+ doet ie in de brand vliegen ![]() quote:Die vind de Niva te onbetrouwbaar, en heeft echt een woon-werk auto nodig ![]() Die auto van die oom van me heeft alleen een casettespeler, dat overleef ik niet ![]() ![]() | |
Sjoegerd | dinsdag 30 maart 2010 @ 23:08 |
quote:Ik vind het wel stoer ![]() ![]() | |
Paladijn | dinsdag 30 maart 2010 @ 23:14 |
quote:100 is idd een prima snelheid, alleen vliegt de rest zo snel voorbij ![]() ![]() Tapedecks zijn trouwens hip: ![]() | |
Barcaconia | dinsdag 30 maart 2010 @ 23:15 |
Ik ga even naar de winkel. Ik heb op internet een mooi allround setje van Craftsman gevonden. De critici schrijven redelijk goed over dit merk en de prijs bevalt me wel. | |
Paladijn | dinsdag 30 maart 2010 @ 23:16 |
quote:Don't even think about it, de auto is op dat moment zeer onstabiel. | |
Alexxxxx | dinsdag 30 maart 2010 @ 23:16 |
IN de 111 reed ik wel meer dan 50% sneller meestal ![]() ![]() | |
Paladijn | dinsdag 30 maart 2010 @ 23:24 |
quote:voor 100+ euro (150+ dollar?) moet je wel een redelijk setje kunnen krijgen. In ieder geval iets wat langer meegaat ![]() Even geheel terzijde trouwens, ik zie net het huis van Giel Beelen te koop staan op geenstijl: http://www.funda.nl/koop/(...)lange-annastraat-42/ Hoe kan het dat mensen voor zo'n ongelooflijk klein en oud hok 350.000 euro neer zouden willen leggen? En nou niet miepen dat het 'midden in het centrum' is, in Leeuwarden heb je voor eenzelfde bedrag een minstens tweemaal zo groot huis in het centrum. En dat is al krankzinnig duur ![]() | |
Erasmo | dinsdag 30 maart 2010 @ 23:41 |
quote:Het enige goede aan een Visa ligt onder de motorkap ![]() quote: ![]() | |
Sjoegerd | dinsdag 30 maart 2010 @ 23:43 |
quote:Radio Kootwijk ![]() ![]() | |
Barcaconia | woensdag 31 maart 2010 @ 00:52 |
quote:Ik heb het maar meteen goed gedaan ![]() ![]() | |
Sounddragon | woensdag 31 maart 2010 @ 01:01 |
quote:picca ?? linkie ?? | |
Barcaconia | woensdag 31 maart 2010 @ 01:03 |
quote:Ik zal dadelijk even pics schieten. | |
2cv | woensdag 31 maart 2010 @ 01:15 |
Iemand enig idee hoe ik een .gifje kan verkleinen zonder dat het een stilstaand plaatje wordt ? ![]() | |
Dingest | woensdag 31 maart 2010 @ 01:24 |
quote:Die Saab-ers zijn zo dol zijn op het merk vanwege 'anders zijn'-eigenschap en dan kan een versnellingsbak-revisie er wel bij want 'je hebt toch wel een Saab'. De meeste Citrofielen zijn iets meer nuchter en geven ondanks hun voorliefde wel direct toe dat de gemiddelde Citroën niet zo bijzonder is en kampt met het nodige onderhoud, maar wel goedkoop ![]() Die vriend van mij met z'n AX - ook een 1.1 TGE - heeft op en neer naar de Nürburgring met één passagier ook 1:19,5 gehaald en er alsnog even 170 mee zitten karren ![]() Naar de Ring reed ik er met de 121 + passagier achteraan (behalve dat stukje dat hij ging planken) en haalde 'slechts' 1:16,5 (normaal gemiddeld 1:13,5). Al vind ik die aanschafprijs voor die door Sjoegerd uitgezochte ook wel een beetje fors in combinatie met km-stand en leeftijd - tenzij er werkelijk niets aan mankeert. Controleer iig naast de versnellingsbak, koppeling en oliesporen goed de homokineten (trillen, geluiden bij scherpe bochten) want die willen nog wel eens gevoelig zijn. Ik zie ook dat hij een dakraampje heeft, kijk even of die niet lekt of heeft gelekt. De AX van m'n kennis heeft ook zo'n ding en lekt. Dicht kitten kan, maar bij hem was dat in de winter kapot gevroren. Het zit nu (weer) met tape dichtgeplakt. [ Bericht 4% gewijzigd door Dingest op 31-03-2010 01:56:16 ] | |
2cv | woensdag 31 maart 2010 @ 01:29 |
Dan heb ik een afwijkende mening. - Citroën rijden is duur, alles gaat kapot. - Veel (niet alle) Citroëns zijn bijzonder. Zowel qua design als qua techniek. | |
Dingest | woensdag 31 maart 2010 @ 01:34 |
quote:Wat Paal zei, gewoon rustiger rijden ![]() ![]() En ik denk niet dat ik je veel blijer zou maken met de 121 ![]() | |
2cv | woensdag 31 maart 2010 @ 01:39 |
Die Niva draait behoorlijk wat toeren en heeft de aerodynamica van een tuinhuisje. Ik weet niet hoeveel dat ding precies verbruikt, maar dat het zo rond de 1:8 tot 1:12 zal liggen zal mij niet verbazen. | |
Barcaconia | woensdag 31 maart 2010 @ 01:40 |
Kun je geen rustigere overbrenging in de tussenbak zetten, voor de hoge gearing? | |
Dingest | woensdag 31 maart 2010 @ 01:50 |
quote:Dat blijkt ![]() Want in de praktijk valt dat allebei bij de gemiddelde modernere Citroëns reuze mee. Tenzij je dus een BX koopt ![]() | |
Dingest | woensdag 31 maart 2010 @ 01:58 |
quote:Fabrieksopgave is 1:9,4 - voor de zuinig- of snelheid hoef je zo'n ding niet te kopen nee ![]() [ Bericht 0% gewijzigd door Dingest op 31-03-2010 02:08:14 ] | |
Dingest | woensdag 31 maart 2010 @ 02:06 |
quote: quote:Zo'n 75 kost op zich niet zoveel meer, maar dat komt ook omdat de jongste al iets van 7 jaar oud is en er vaak redelijke km-standen op staan. Voordeel is wel dat de koppakking vaak al vervangen is: vooral in de 1.8 was die bagger en dan zit er nu al een beter (later) exemplaar in ![]() En ik heb altijd tijd, dus ik laat het van jou afhangen ![]() ![]() | |
Sounddragon | woensdag 31 maart 2010 @ 02:09 |
quote:Ik gebruik meestal deze online editor; kun je hem ook reframen, resizen, bijsnijden e.d. ![]() | |
Marijkezwolle | woensdag 31 maart 2010 @ 07:43 |
quote:In een tapedeck kun je een adapter stoppen zodat je je mp3speler kunt aansluiten. Dus oplossingen genoeg ![]() quote:Wauw, mooie foto! ![]() ![]() quote:Dat zie ik Alex niet doen om heel eerlijk te zijn... Dus dan moet ie het laten doen, dan is het of bij de gratie van een lieve vrijwilliger of het kost waarschijnlijk wel erg veel... quote:Ik vind de Niva erg comfortabel op lange afstanden, alleen maakt ie gewoon erg veel kabaal op de snelweg ![]() ![]() ![]() | |
Erasmo | woensdag 31 maart 2010 @ 10:39 |
quote: | |
Sjoegerd | woensdag 31 maart 2010 @ 11:22 |
Kheb wel zin om vanavond te gaan kijken iig ![]() | |
Paladijn | woensdag 31 maart 2010 @ 11:56 |
quote:Zolang je maar geen MG/Rover van 2003-2005 haalt, daar is op materiaal bezuinigd (veel roestproblemen) ivm het nakende faillisement. En uiteraard rijdt de Saab, het is geen BMW (er zijn al 2 CR E34s met problemen ![]() Bovendien, bij welke auto lijkt de handrem op een borstel: ![]() ![]() Anyway, weer even afwezig.... dagblad gaat morgen over op tabloid formaat dus drukdruk ![]() | |
Erasmo | woensdag 31 maart 2010 @ 11:58 |
Mijn moeder heeft een 45, opzich een leuke auto ![]() | |
Sjoegerd | woensdag 31 maart 2010 @ 14:27 |
Net een Niva gespot hier in Putten ![]() ![]() | |
Sounddragon | woensdag 31 maart 2010 @ 14:34 |
quote:zo horen ze ![]() | |
Marijkezwolle | woensdag 31 maart 2010 @ 15:22 |
quote:Ik kijk nog steeds dat reisverslag van die journalist in Rusland, zag in 1 aflevering zowel mijn auto (alleen zonder zwarte banden) en Alex z'n Niva (maar dan kanariegeel ![]() ![]() Ik ben trouwens erg benieuwd hoe vanavond gaat, wel even een updateje geven he? ![]() ![]() | |
Sjoegerd | woensdag 31 maart 2010 @ 15:34 |
quote:Tuurlijk komt er een update ![]() Als t m word kunnen we witte auto meet doen ![]() | |
Erasmo | woensdag 31 maart 2010 @ 15:35 |
Zo even wat kruipolie tussen mijn motorsteunbouten, die krengen zitten moer en moervast ![]() | |
2cv | woensdag 31 maart 2010 @ 16:05 |
quote:Gaat ik proberen, dankje ! | |
2cv | woensdag 31 maart 2010 @ 16:05 |
quote:Dankje voor de correctie. | |
2cv | woensdag 31 maart 2010 @ 16:06 |
quote:WD40 ? IMAL ? Iets anders ? Welke bouten zijn het overigens ? De 2 kleinen aan de bovenkant of de grotere aan de onderkant ? | |
Erasmo | woensdag 31 maart 2010 @ 16:12 |
WD40 voor de onderste bouten, de bovenste moren gingen gewillig los. | |
2cv | woensdag 31 maart 2010 @ 16:25 |
Zelf gebruik ik IMAL. Volgens de mensen die er meer verstand van hebben is dat beter dan WD40. | |
Barcaconia | woensdag 31 maart 2010 @ 16:27 |
Kutzooi, kabeltje van mijn telefoon kwijt. Nu kan ik geen foto's meer uploaden. Verder ben ik nog bezig om 2 nieuwe differentielen voor de Jeep te kopen. Met luchtgestuurd difflock, een compressor onder de motorkap en een bandenpompsysteem ![]() En natuurlijk mijn standkachel nog ![]() | |
Ataraxy | woensdag 31 maart 2010 @ 16:36 |
Misschien iemand een idee; als de koppeling 'piept' (een beetje zoals een v-snaar klinkt als die aan het begin van zijn einde is) en het gepiep houd op zodra je de koppeling indrukt, is dit dan waarschijnlijk de drukgroep? Het is vooral te horen in de 1 en 2 zonder gas geven, waarschijnlijk omdat anders het motorgeluid de 'piep' overstemd. Kun je hier ook nog mee doorrijden of a.s.a.p. vervangen? Het gaat over een Citroen Saxo '99. | |
2cv | woensdag 31 maart 2010 @ 16:41 |
Druklager inderdaad. Als dat vast loopt, vreet het door de vingers van je koppeling heen en kan je helemaal niet meer koppelen. | |
Barcaconia | woensdag 31 maart 2010 @ 16:47 |
Bij een LandRover defender TD5 hoor je dat geluid 9 van de 10x al vanaf nieuw (alleen bij koude motor). Wij hebben er 140.000km mee rond gereden zonder problemen. Toen ging de auto uit elkaar en hebben we het druklager preventief vervangen omdat het toch open lag. Misschien bij een Saxo anders, maar het zou iig kunnen dat het geen probleem is wil ik maar zeggen ![]() | |
Ataraxy | woensdag 31 maart 2010 @ 16:48 |
quote:Dus ondanks dat hij lekker koppelt en loopt, a.s.a.p vervangen? ![]() | |
Erasmo | woensdag 31 maart 2010 @ 16:55 |
quote:Heb dat hier niet liggen, volgende keer als ik bij de groothandel ben zal ik er eens naar vragen ![]() Zoek de verschillen ![]() ![]() Niet normaal hoe vast die krengen zitten ![]() quote:Da's serieus offroadwerk zeg ![]() | |
Barcaconia | woensdag 31 maart 2010 @ 16:58 |
quote:Valt opzich best mee. Helaas hebben de ingenieurs van Chrysler bedacht dat een JK standaard geen diff nodig heeft op de vooras. Die staat dus altijd gesperd. Aangezien een nieuwe vooras net zo duur is als een set losse differentielen met inschakelbaar slot (voor+achteras) lijkt me dat een betere optie. Ze hebben nu een actie dat je de compressor en bandenpompsysteem er gratis bij krijgt dus geen probleem ![]() Ik heb geen liftkit, offroad banden of iets dergelijks. Als deze banden versleten zijn denk ik dat ik wel wat ga doen, maar dat duurt nog lang. | |
Sjoegerd | woensdag 31 maart 2010 @ 16:59 |
Offroaders ![]() | |
Barcaconia | woensdag 31 maart 2010 @ 17:01 |
Ik heb zin om te sleutelen nu ik die kist gereedschap heb gekocht ![]() Kan ik hem daarna gelijk aansluiten op het koelsysteem en het elektrische systeem. Brandstof kan nog wel even wachten. | |
2cv | woensdag 31 maart 2010 @ 17:13 |
quote:Het punt is dat je nooit helemaal 100% zeker weet wat het probleem is zonder het uit elkaar te halen. Als het alleen piept is het niet erg, een lager kan, al piepend, best wel even mee. Maar als het lager al vast gelopen is en het piept omdat er dingen langs elkaar glijden dan slijten de vingers van je koppeling vrij snel door en heb je een probleem. Dit is overigens een gaar druklager: ![]() Link naar grotere foto | |
Erasmo | woensdag 31 maart 2010 @ 17:24 |
quote:O dat valt wel mee ja ![]() De 2e steun is los ![]() | |
2cv | woensdag 31 maart 2010 @ 17:25 |
Nu de nieuwe motorsteunen er nog in en niet meer zo hard optrekken ![]() | |
Erasmo | woensdag 31 maart 2010 @ 17:32 |
Eerst even een kopje koffie ![]() | |
Barcaconia | woensdag 31 maart 2010 @ 17:32 |
Even wat nieuwe spullen halen voor de Jeep: Koelslangen, boutjes+moertjes, zinkspray en eindlak en een multimeter. Dan kan ik mooi de standkachel monteren, aansluiten op het koelsysteem en de kachelmotor doormeten voor de blower op standje 3 ![]() Nieuw gereedschap is gaaf ![]() | |
Erasmo | woensdag 31 maart 2010 @ 17:35 |
Ik zou stiekem ook wel een Webastotje willen ![]() | |
Sounddragon | woensdag 31 maart 2010 @ 17:41 |
quote:Vandaag mijn slijptol om zeep geholpen, binnenkort ook weer nieuwe blingbling dus ![]() SPOILEREn koop eens een nieuw kabeltje voor je foon/camera... we want pic's ![]() | |
Ataraxy | woensdag 31 maart 2010 @ 17:46 |
quote:Mja, ik denk dat het de druklagers zijn omdat het weg is zodra je de koppeling indrukt de piep weg is. Alleen hoop ik dat ik daar nog wel even mee door kan, misschien toch maar eens langs de citroen specialist rijden... quote:Ik heb idd wel het idee dat het vooral bij koude motor is... | |
Barcaconia | woensdag 31 maart 2010 @ 18:02 |
quote:Doe maar niet kopen. Als je er ooit 1 gehad hebt kun je geen auto meer hebben zonder ![]() ![]() | |
Erasmo | woensdag 31 maart 2010 @ 18:20 |
quote:Ik had er een in de Defender met een tijdklok, ideaal! Nooit geen krabben een lekkere warme auto ![]() | |
2cv | woensdag 31 maart 2010 @ 18:21 |
En bij een Eend direct na het starten tanken ![]() | |
Barcaconia | woensdag 31 maart 2010 @ 18:48 |
quote:Ik heb een complete Eberspacher kachel gekocht op ebay voor relatief weinig geld. Je zou het eens op kunnen zoeken ![]() De mijne is op benzine, die zijn waarschijnlijk minder populair. Zojuist de juiste kabels van de blower gevonden en doorgemeten. Die moet ik even met een relais overbruggen naar de kachel en dan kan ik alles aansluiten. Ik heb de steuntjes voor onder de motorkap net in de primer gespoten dus ik moet nog even wachten tot die droog zijn en in de eindlak kunnen. Dan kan ik alles vastmaken. Ik heb de koelslangen en dergelijke ook al gekocht. | |
Alexxxxx | woensdag 31 maart 2010 @ 19:22 |
[autogespot] binnenkort ff paar dagen London [/autogespot] | |
Paladijn | woensdag 31 maart 2010 @ 19:56 |
Nieuwe achterremblokjes voor de Saab besteld...SPOILERRib uit mijn lijf ![]() | |
Barcaconia | woensdag 31 maart 2010 @ 20:35 |
Goffedomme ![]() Zul je net zien dat ik weer een paar torx bouten los moet schroeven, raad eens welke doppen niet bij mijn set zaten ![]() | |
Sounddragon | woensdag 31 maart 2010 @ 21:15 |
quote: Murphy ![]() Geeft niks; je hebt de rest al wel, en dus kost het je één torxdoppie ![]() In een set zitten meestal toch maar 2 of 3 maten die je vaak gebruikt. SPOILER | |
Barcaconia | woensdag 31 maart 2010 @ 21:20 |
Ik heb al een andere manier gevonden. Ik moest wat kappen loshalen om de kabels van de kachel door het schutbord te krijgen, maar met een welgevormde gebogen kleerhanger en wat tape kon ik de kabel ook erdoorheen wringen ![]() Nu even wachten tot de verf van mijn kachelsteuntjes droog is. Dan kan ik de kachel op zijn plek hangen, kabelboom definitief vastschroeven/tie-wrappen en de koelslangen aansluiten. Ik heb op ebay een nieuw kabeltje voor mijn telefoon besteld ![]() | |
Sjoegerd | woensdag 31 maart 2010 @ 21:21 |
Volgende week kan ik de AX ophalen ![]() | |
Barcaconia | woensdag 31 maart 2010 @ 21:22 |
quote:Nice ![]() ![]() We verwachten veel, veel pics! | |
Sjoegerd | woensdag 31 maart 2010 @ 21:25 |
quote:Die gaan jullie krijgen ![]() ![]() | |
Barcaconia | woensdag 31 maart 2010 @ 21:28 |
Het is dan wel geen V300, maar toch goedgekeurd door mij. ![]() | |
Alexxxxx | woensdag 31 maart 2010 @ 21:28 |
Feli met de Visa-opvolger! | |
Sjoegerd | woensdag 31 maart 2010 @ 21:29 |
quote: quote: ![]() En mijn pa moet wat plekjes lassen ![]() | |
Barcaconia | woensdag 31 maart 2010 @ 21:30 |
quote:correctie. | |
2cv | woensdag 31 maart 2010 @ 21:31 |
Dakraam lekt ook niet inwendig ? Dus dat je raamstijlen van binnen uit oplossen ? Hoe dan ook: gefeliciteerd ! | |
Sjoegerd | woensdag 31 maart 2010 @ 21:35 |
quote:Dat kan ook ![]() quote:Voor zover te zien niet. Enige plekken waren linksvoor bij de koplamp, linksachter bij de achterdeur en rechtsonderin de kofferbak. Interieur zag er verder prima uit dus van lekkage is naar mijn idee geen sprake. En bedankt ![]() | |
Erasmo | woensdag 31 maart 2010 @ 21:54 |
Leuk ragbakje zo'n AX-je ![]() Wou net met de hand starten maar de slinger brak af ![]() | |
2cv | woensdag 31 maart 2010 @ 21:56 |
Waar ? | |
Erasmo | woensdag 31 maart 2010 @ 21:59 |
Bij de kop... | |
2cv | woensdag 31 maart 2010 @ 22:12 |
Hmz. Restjes krijg je er wel uit ? | |
Marijkezwolle | woensdag 31 maart 2010 @ 22:20 |
quote: ![]() ![]() ![]() En wanneer kun je d'r precies ophalen? ![]() ![]() | |
Sjoegerd | woensdag 31 maart 2010 @ 22:33 |
quote:Voor 650 issie van mij ![]() En wanneer precies moet ik nog kijken, want moet natuurlijk wel een lift die kant op hebben. En ook nog overdag, want t ding moet ook overgeschreven worden. | |
Erasmo | woensdag 31 maart 2010 @ 23:02 |
quote:Jup. Moet nou wel op zoek naar een nieuwe. Starten ging ook vreemd, telkens als hij aan wou slaan was het in de verkeerde richting. | |
2cv | woensdag 31 maart 2010 @ 23:16 |
Dat was met de slinger of met de startmotor ? | |
Erasmo | woensdag 31 maart 2010 @ 23:25 |
Met de slingert, met de startmotor doet hij het wel goed. | |
2cv | woensdag 31 maart 2010 @ 23:31 |
Beetje gokwerk: de electronische ontsteking niet bedoeld voor aanslingeren: de vonk komt eerder dan bij contactpunten waardoor de motor terug slaat. Dat kan geen kwaad, tenzij je daardoor een dreun van de slinger krijgt en je pols breekt/verbrijzelt. Houd de slinger dus altijd zo dat hij bij terug slag van de motor uit je hand getrokken wordt in plaats van andersom. Overigens, als het voorheen wel goed wou en nu niet meer dan is dadt wel een reden om eens te gaan kijken wat het kan zijn. | |
Paladijn | woensdag 31 maart 2010 @ 23:41 |
Hoe mol je een Rover? http://www.dumpert.nl/mediabase/888821/dfd6c346/burnout_fail.html Staat nu zelfs te koop ![]() | |
PeuRac | donderdag 1 april 2010 @ 00:17 |
Boeh, 13u op de weg geweest, aan t werk en nu nog ff administratie doen ![]() | |
bietelboer | donderdag 1 april 2010 @ 00:37 |
quote:Wat een mongool zeg ![]() | |
Barcaconia | donderdag 1 april 2010 @ 00:44 |
Kachel zit er helemaal in ![]() Nu alleen nog het bedieningspaneeltje aansluiten (kabels doorverbinden, zijn doorgeknipt bij het uitbouwen...) en de benzineleiding, maar dat kan ik denk ik van de week wel een keer doen. | |
Sjoegerd | donderdag 1 april 2010 @ 00:58 |
quote:Eindelijk ![]() ![]() | |
Barcaconia | donderdag 1 april 2010 @ 01:30 |
quote:Vandaag gebeld... Voor de achteras is niet leverbaar tot mei ![]() | |
Sjoegerd | donderdag 1 april 2010 @ 01:42 |
quote:Valt opzich nog wel mee toch? En doe je dat allemaal zelf? Wat voor werk doe je dan als ik vragen mag? | |
Dingest | donderdag 1 april 2010 @ 01:49 |
quote:Wat een idioten ![]() Al zou zo'n generatie 200 wel een goede opvolger voor de 121 kunnen zijn (alleen niet die ![]() | |
Barcaconia | donderdag 1 april 2010 @ 01:56 |
quote:Differentielen zou ik monteren maar helaas heb ik geen spullen om olie fatsoenlijk af te laten en te verwerken, steekassen loshalen (momentsleutels en dergelijke) etc. Dat moet ik dus helaas laten doen. Werk heeft hier niks mee te maken, sleutelen is een hobby ![]() | |
Sjoegerd | donderdag 1 april 2010 @ 02:38 |
quote:Met werk bedoel ik dat mensen uit de branche zelf vaak dingen zelf doen/kunnen. Meeste boekhouders kunnen net een bandje wisselen zegmaar ![]() | |
Sounddragon | donderdag 1 april 2010 @ 13:12 |
quote:Barca heeft (volgens mij) een schone handenbaan in de vrachtwaggelaanhangsel bizz ![]() En dan is het tof om je handjes lekker thuis vies te maken ![]() | |
Sjoegerd | donderdag 1 april 2010 @ 13:18 |
quote:Maar dan heb je toch enige connectie in de branche ![]() | |
Barcaconia | donderdag 1 april 2010 @ 15:36 |
quote: ![]() | |
Alexxxxx | donderdag 1 april 2010 @ 19:33 |
quote:Tjabbo doet hele toffe dingen met zijn supra, maar is in het dagelijks leven een brave huisvader en IT nerd op een universiteit... Ik ben al jaren in devoertuigbizz werkzaam en kan maar weinig zelf ![]() ![]() Niet iedere postbode is een filatelist, en niet iedere filatelist is een postbode. | |
Barcaconia | donderdag 1 april 2010 @ 19:52 |
Idd, er zijn zoveel mensen die dagelijks met auto's werken maar nog geen steeksleutel vast kunnen houden. Je moet het leuk vinden. Ik zit te wachten tot mijn motorblok afkoelt terwijl ik eigenlijk naar de supermarkt moet. Ik kan het wel weer uitstellen om die kachel aan te sluiten maar daar schiet ik ook weinig mee op... Ik zit nog te twijfelen om mijn dashboard open te snijden. Het paneeltje komt achter de versnellingspook te zitten, ik moet eens kijken hoeveel een vervangingspaneel kost voor de zekerheid ![]() | |
Barcaconia | donderdag 1 april 2010 @ 19:53 |
Maar ik ben wel zeer tevreden met hoe het ingebouwd zit. Als mijn kabeltje binnenkomt zal ik wat foto's posten ![]() | |
Sounddragon | donderdag 1 april 2010 @ 19:57 |
quote:Als je het niet probeert, leer je het nooit ![]() Je gaat mij niet wijsmaken dat jij niet kunt sleutelen na al die jaren hier verplicht meelezen.. dan wil je het inderdaad gewoon niet ![]() | |
PeuRac | donderdag 1 april 2010 @ 20:58 |
Auw, een deurmat wegkoppen is geen goed idee ![]() | |
lipje | donderdag 1 april 2010 @ 21:16 |
quote:Daar durf jij niet meer in te rijden ![]() | |
Alexxxxx | donderdag 1 april 2010 @ 22:29 |
quote:hahah, dat ritje in die 156 was priceless! ![]() ![]() Maar ik ga met een vriend van me.. In zijn Audi quattro ![]() ![]() quote:tuurlijk kan ik het een en ander zelf.. heb nota bene samen met 2cv een motorblok vervangen in een van mijn visas...Maar ik heb de tijd niet om me er hobbymatig mee bezg te houden. Steek mijn tijd tegenwoordig liever in sociale dingen (OMG!! IK???), en in fotos maken en publiceren. ![]() ![]() ![]() ![]() | |
Alexxxxx | donderdag 1 april 2010 @ 22:31 |
quote:Ik zie nu pas dat º ||||| º een Jeep grille is ![]() ![]() quote:Wie heeft je nu weer met je kop tegen de vloer gewerkt? ![]() | |
Erasmo | donderdag 1 april 2010 @ 22:41 |
Verdomme ben mijn Dakar bumper aan het monteren maar heb nieuwe bouten nodig ![]() | |
Barcaconia | donderdag 1 april 2010 @ 23:03 |
quote: ![]() ![]() ![]() | |
Barcaconia | donderdag 1 april 2010 @ 23:07 |
Oh, en vandaag een diepe kras op het spatbord van de Jeep ![]() | |
Sounddragon | vrijdag 2 april 2010 @ 12:39 |
quote:Begin maar alvast te zoeken EllevehC86 ![]() 297 ![]() | |
Paladijn | vrijdag 2 april 2010 @ 13:03 |
o_O ![]() --> ![]() ![]() Fellali 599XX ![]() | |
Barcaconia | vrijdag 2 april 2010 @ 14:23 |
Goeiemorgen iedereen! | |
Erasmo | vrijdag 2 april 2010 @ 14:25 |
Goedemorgen op deze goedemorgen ![]() Boutjes zijn gehaald dus kan weer aan de slag, heb besloten om de oude bumperbouten maar te vervangen door nieuwe 8.8's... |