Die 2e, op hoeveel mm heb je die geschoten en met wat voor sluitertijd? Moet toch wel 1/10000 ofzo zijnquote:Op maandag 18 april 2011 20:52 schreef CompuMess het volgende:
Voor het geval het nog niet is begrepen, dit is dus...
[ afbeelding ]
Er zitten wel wat vlekjes op dat ding.
[ afbeelding ]
Thanks!quote:Op maandag 18 april 2011 23:52 schreef Neo-Mullen het volgende:
[..]
Die 2e, op hoeveel mm heb je die geschoten en met wat voor sluitertijd? Moet toch wel 1/10000 ofzo zijn
Hoe dan ook: niceeeeee
Thanksquote:Op dinsdag 19 april 2011 07:18 schreef CompuMess het volgende:
[..]
Thanks!
Het valt allemaal wel mee hoor, hij is geschoten met een gewone 18-200VR.
Door de lage stand (het was 7:02) en de mist was het mogelijk om de zon nog met onbeschermd objectief te fotograferen. Weergave van eindresultaat is wel iets groter dan normaal.
Hier is iets van de EXIF:
Focal Length: 200.0 mm (300 dus)
Light Source: Unknown (ik dacht zelf dat het de zon was...)
Metering Mode: Spot
Subject Distance: 4294967295 m (heb zelf het idee dat het ietsie verder is...)
Max Aperture Value: 5.7
Exposure Compensation: +1
Aperture Value: 8.0
Shutter Speed Value: 1/1250
Exposure Program: Aperture-priority AE
F Number: 8.0
Exposure Time: 1/1250
Je kunt natuurlijk wel kijken of er 's ochtends mist is bij het weerbericht, of de zon schijnt en of er veel/weinig wolken zijn.quote:Op maandag 18 april 2011 23:49 schreef een2drie het volgende:
Is een mooie zonsondergang of opkomst eigenlijk te voorspellen? Of is het gewoon gokken en geluk hebben?
Momenteel werkt 06:00 uur ook nog hoor!quote:Op dinsdag 19 april 2011 11:46 schreef Neo-Mullen het volgende:
[..]
Thanksook eens proberen als ik de 70-300 IS USM weer eens mag lenen
![]()
[..]
Je kunt natuurlijk wel kijken of er 's ochtends mist is bij het weerbericht, of de zon schijnt en of er veel/weinig wolken zijn.
Om erachter te komen hoe mooi dat echt uitziet, dan moet je toch om 05:00u je bed uit
2e ziet er leuk uit.. alleen heel jammer van die witte autoquote:Op zondag 22 mei 2011 02:09 schreef Iemand91 het volgende:
Ook maar eens wat posten, niet perfect en de eerste zullen vast velen te donker vinden, maar ergens vind ik 'm wat hebben:
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
9 mei in het mooie plaatsje Rouveen.quote:Op zondag 22 mei 2011 12:51 schreef Suncatcher het volgende:
[..]
2e ziet er leuk uit.. alleen heel jammer van die witte auto
Wanneer en waar gemaakt?
Die voor het huis staat!!!!quote:
Vet! Met welke lens/diafragma/sluitertijd heb je die geschoten?quote:Op vrijdag 20 mei 2011 22:27 schreef -CRASH- het volgende:
Is alleen wat gecropt.....
Een buizerd die voor de lens kwam.
[ afbeelding ]
Zonnevlek 1216
[ afbeelding ]
Holy fucking shitquote:Op zondag 5 juni 2011 00:20 schreef -CRASH- het volgende:
Een paar Panorama's van de afgelopen avond
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
Geschoten met een Olympus SP590-UZquote:Op maandag 23 mei 2011 19:56 schreef een2drie het volgende:
[..]
Vet! Met welke lens/diafragma/sluitertijd heb je die geschoten?
Ik ben laatst ook een keer op jacht gegaan
Dit vond ik de best gelukte foto, maar er staan nog meer online op Flickr.
[ afbeelding ]
Ze doen het niet meer helaasch...quote:Op zondag 5 juni 2011 00:20 schreef -CRASH- het volgende:
Een paar Panorama's van de afgelopen avond
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
Het is ook een panorama eigenlijk.quote:Op maandag 6 juni 2011 22:13 schreef Ilse86 het volgende:
Ooh, die is erg mooi. Vind het vooral mooi dat je een panorama formaat gebruikt hebt.
Een tijdje terug weer een vrij dramatische zonsondergang gehad, dus even uit het dakraam een kiekje geschoten van de lucht met het silhouette van de kerk erbij.
[ afbeelding ]
En dat bootje dan aan de horizonquote:Op maandag 6 juni 2011 23:28 schreef Omniej het volgende:
[..]
Het is ook een panorama eigenlijk.(hoewel de oorspronkelijke panorama nog drie keer zo breed is, maar ik vond dit sterker)
Die van jou is ook tof, mooi silhouet. Vind het altijd een stuk mooier als er een interessant silhouet in beeld staat, in plaats van alleen de zonsondergang zelf... (zoals bij mijn laatste)
quote:Op maandag 6 juni 2011 16:48 schreef Omniej het volgende:
[..]
Ze doen het niet meer helaasch...
Ik heb nog een zonsondergangetje van afgelopen woensdag:
[ link | afbeelding ]
Noordwijk sunset
quote:Op woensdag 8 juni 2011 15:27 schreef Pizza_Boom het volgende:
Dankje! De lucht was ideaal om te fotograferen. De laatste, #330_2015 alias 5 hierzo, was genomen om 10 voor 11! Ik fietste langs een weiland en dacht: WAUW! Dat moet op de foto. En ook alles uit het handje.
#4 heb ik nog niet eerder zo gezien trouwens op dat punt. Kom er vaker en was de eerste keer dat ik die weerspiegeling zo zag. Murphy werkte mee!![]()
#4: In Uitgeest!![]()
![]()
KLIKquote:Op dinsdag 7 juni 2011 08:03 schreef CompuMess het volgende:
Lekkere platen weer!
@-Crash- : #2 zou ik wel eens groter willen zien.
Dank! Apart, mooi en ook wat dreigend, zo met die draaiende "tentakels".quote:
Wolkje van voorgisteren was dreigender (is wel geen zonsopkomst/ondergang]quote:Op woensdag 8 juni 2011 19:17 schreef CompuMess het volgende:
[..]
Dank! Apart, mooi en ook wat dreigend, zo met die draaiende "tentakels".
En dit soort plekken zijn de plekken die Limburg niet kent...quote:Op woensdag 8 juni 2011 19:27 schreef Timmos het volgende:
Een veel te vroege zonsopkomst in de ''achtertuin''
[ afbeelding ]
"Achtertuin"quote:Op woensdag 8 juni 2011 20:22 schreef Pizza_Boom het volgende:
Ah, nice! Cybershots blijven an sich best vooruitstrevende gevalletjes.
@ Timmos: Zo'n achtertuin? Doe mij die maar![]()
Je hebt eigenlijk gewoon nergens zo'n uitgestrekt zicht, zo over het vlakke land. Soms mis ik dat welquote:Op donderdag 9 juni 2011 00:37 schreef Timmos het volgende:
[..]
"Achtertuin".. Het is een minuutje of 2 lopen..
@Neo - Volgens mij is er overal wel water waar een keer wat mist en dergelijke op staat..
Heeeeel erg mooiquote:Op woensdag 8 juni 2011 19:27 schreef Timmos het volgende:
Een veel te vroege zonsopkomst in de ''achtertuin''
[ afbeelding ]
Such a shame...quote:Op woensdag 6 juli 2011 13:20 schreef Schanulleke het volgende:
Helaas had ik gisteren wel tijd maar niet het geluk voor een mooie zonsondergang.
[ link | afbeelding ]
Untitled by Gilles 1972, on Flickr
Hoi japjaan,quote:Op dinsdag 12 juli 2011 09:11 schreef japjaan het volgende:
Hele mooie foto's hier! Heb nog veel te leren
Heb zelf sinds een week een Canon EOS 1100D. Hiervoor nooit een echte camera gehad, alleen een beetje gespeeld met een telefoon. Heb ook nog niet veel verstand van belichtingen enzo.
De foto's zijn iets donkerder geworden dan ik hoopte helaas. Misschien nog wat anders bewerken vanavond ofzo. Maar verschilt ook weer per monitor volgens mij, op het werk is hij VEEL te donker en thuis is hij wel redelijk
Ben benieuwd wat jullie er van vinden!
---8<---
Hey bedankt voor je reactie! Ik denk dat ik ze inderdaad wat te donker heb gemaakt en weet sowieso dat mijn monitor niet echt ideaal is voor fotobewerking. Ik ga vanmiddag even proberen ze wat lichter te maken, denk je dat dat nog kan lukken met de instellingen die ik heb gebruikt of heb ik gefaald?quote:Op dinsdag 12 juli 2011 09:43 schreef CompuMess het volgende:
[..]
Hoi japjaan,
ook hier zijn de foto's veel te donker om knap te kunnen bekijken, waarschijnlijk staat je monitor thuis niet helemaal lekker afgesteld.
Als ik de EXIF info in je foto's bekijk zie ik ook dat je een belichtingscompensatie hebt ingesteld. Bij de prikkeldraadfoto is deze vrij hoog (- 5/3 ) waardoor de foto veel korter is belicht dan wenselijk is.
Better, much better!quote:Op dinsdag 12 juli 2011 16:07 schreef japjaan het volgende:
Hoe vinden jullie 'm zo? Had hem gister dus veel te donker gemaakt met Lightroom. De originele foto viel best mee!
[ link | afbeelding ]
IMG_0332-3 by japjaan, on Flickr
Thanks!quote:Op dinsdag 12 juli 2011 21:20 schreef CompuMess het volgende:
[..]
Better, much better!
Persoonlijk zou ik nog een strook van de onderkant afhalen, er is nu te veel zwart naar mijn smaak.
Hoeft niet hoor, hij kan ook beroerd zijn ingesteld.quote:Op woensdag 13 juli 2011 09:10 schreef japjaan het volgende:
[..]
Thanks!En dat is misschien best wel een goed idee ja..
Moet in het vervolg de foto's minder donker bewerken op mijn monitor thuis.. hier op 't werk was die andere ook niet te zien. Kut monitor dus thuis
Bedankt! Ga ik vanmiddag thuis even doorlopenquote:Op woensdag 13 juli 2011 10:42 schreef CompuMess het volgende:
[..]
Hoeft niet hoor, hij kan ook beroerd zijn ingesteld.
Kijk eens op deze site, daar kan je de nodige afsteltips vinden voor een monitor.
Wat een ontzettend gave foto'squote:Op vrijdag 29 juli 2011 13:01 schreef ETA het volgende:
Een rondje om de wereld:
[ afbeelding ]
Namen, België.
[ afbeelding ]
Op de Noordelijke IJszee
[ afbeelding ]
LA
[ afbeelding ]
Lima
[ afbeelding ]
"Zonsondergang" Antarctica
[ afbeelding ]
Luxor
[ afbeelding ]
Op de Nijl
[ afbeelding ]
Wadi Rum
[ afbeelding ]
Jing Hong, China
welk vulkanisch as? volgens mij is dat gewoon vocht en troep in de lucht hoor, en redeijk standaard (hier in de omgeving iig wel)quote:Op zondag 4 september 2011 16:20 schreef -CRASH- het volgende:
Niemand die gisteren iets is opgevallen toen de zon al aardig lang
verdwenen was achter de horizon.......
Het was een prachtig shouwspel toen de zonnestralen nog op
het vulkanisch as botsten.....
Klikbaar
[ link | afbeelding ]
[ link | afbeelding ]
[ link | afbeelding ]
Mooie foto's! Die eerste mag je echter best even rechttrekken. Ik zie die schepen gewoon naar rechts glijden nu.quote:Op maandag 5 september 2011 23:18 schreef whitetiger300 het volgende:
Paar foto's van de afgelopen maand, gemaakt op Ameland.
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
later nog maar even op zoek naar wat foto's die wat ouder en mooier zijn...
Nope geen vocht.... De zon was allang onderquote:Op maandag 5 september 2011 09:51 schreef polariteit het volgende:
[..]
welk vulkanisch as? volgens mij is dat gewoon vocht en troep in de lucht hoor, en redeijk standaard (hier in de omgeving iig wel)
quote:Vulcanic Sunset
Sky watchers in Europe should be alert for volcanic sunsets. "For the past week, we've seen unusual twilight rays probably caused by high-attitude aerosols from Nabro, a volcano which erupted in Eritrea on June 13th," reports Petr Horalek from the Ondejov Observatory of the Astronomical Institute of the Academy of Sciences of the Czech Republic. This is how the sky looked on Aug. 23rd:
"Around 20 minutes after sunset these significant crepuscular rays appeared like shining fingers in the western sky," he describes. "The rays were so strong, I could see them almost directly overhead; and in the south, they stretched across the horizon like great red and purple stripes."
Purple is one of the telltale colors of a volcanic sunset. Fine volcanic aerosols in the stratosphere scatter blue light which, when mixed with ordinary sunset red, produces a violet hue. Another set of photos taken last night by Martin Popek in the Czech city of Nýdek highlights the purple signature.
And more photo's
Ik denk dat een hele serie van de foto's hier hun software filter flink richting rood/roze hebben staan.quote:Op maandag 5 september 2011 10:19 schreef Bloemkool het volgende:
Mooie foto's.
Gebruiken jullie nog bepaalde filters of maken jullie de foto's met 'standaard' lenzen?
Die van mij bedoel je..?quote:
Het water is net dikke drab, geweldig!quote:Op vrijdag 28 oktober 2011 20:49 schreef LaMaleta het volgende:
Mooie foto photolex alleen jammer van het wegdek op de foto.
[ afbeelding ]
In nederland heb je mooiere zonsondergangen dan in spanje!
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |