Hoi japjaan,quote:Op dinsdag 12 juli 2011 09:11 schreef japjaan het volgende:
Hele mooie foto's hier! Heb nog veel te leren
Heb zelf sinds een week een Canon EOS 1100D. Hiervoor nooit een echte camera gehad, alleen een beetje gespeeld met een telefoon. Heb ook nog niet veel verstand van belichtingen enzo.
De foto's zijn iets donkerder geworden dan ik hoopte helaas. Misschien nog wat anders bewerken vanavond ofzo. Maar verschilt ook weer per monitor volgens mij, op het werk is hij VEEL te donker en thuis is hij wel redelijk
Ben benieuwd wat jullie er van vinden!
---8<---
Hey bedankt voor je reactie! Ik denk dat ik ze inderdaad wat te donker heb gemaakt en weet sowieso dat mijn monitor niet echt ideaal is voor fotobewerking. Ik ga vanmiddag even proberen ze wat lichter te maken, denk je dat dat nog kan lukken met de instellingen die ik heb gebruikt of heb ik gefaald?quote:Op dinsdag 12 juli 2011 09:43 schreef CompuMess het volgende:
[..]
Hoi japjaan,
ook hier zijn de foto's veel te donker om knap te kunnen bekijken, waarschijnlijk staat je monitor thuis niet helemaal lekker afgesteld.
Als ik de EXIF info in je foto's bekijk zie ik ook dat je een belichtingscompensatie hebt ingesteld. Bij de prikkeldraadfoto is deze vrij hoog (- 5/3 ) waardoor de foto veel korter is belicht dan wenselijk is.
Better, much better!quote:Op dinsdag 12 juli 2011 16:07 schreef japjaan het volgende:
Hoe vinden jullie 'm zo? Had hem gister dus veel te donker gemaakt met Lightroom. De originele foto viel best mee!
[ link | afbeelding ]
IMG_0332-3 by japjaan, on Flickr
Thanks!quote:Op dinsdag 12 juli 2011 21:20 schreef CompuMess het volgende:
[..]
Better, much better!
Persoonlijk zou ik nog een strook van de onderkant afhalen, er is nu te veel zwart naar mijn smaak.
Hoeft niet hoor, hij kan ook beroerd zijn ingesteld.quote:Op woensdag 13 juli 2011 09:10 schreef japjaan het volgende:
[..]
Thanks!En dat is misschien best wel een goed idee ja..
Moet in het vervolg de foto's minder donker bewerken op mijn monitor thuis.. hier op 't werk was die andere ook niet te zien. Kut monitor dus thuis
Bedankt! Ga ik vanmiddag thuis even doorlopenquote:Op woensdag 13 juli 2011 10:42 schreef CompuMess het volgende:
[..]
Hoeft niet hoor, hij kan ook beroerd zijn ingesteld.
Kijk eens op deze site, daar kan je de nodige afsteltips vinden voor een monitor.
Wat een ontzettend gave foto'squote:Op vrijdag 29 juli 2011 13:01 schreef ETA het volgende:
Een rondje om de wereld:
[ afbeelding ]
Namen, België.
[ afbeelding ]
Op de Noordelijke IJszee
[ afbeelding ]
LA
[ afbeelding ]
Lima
[ afbeelding ]
"Zonsondergang" Antarctica
[ afbeelding ]
Luxor
[ afbeelding ]
Op de Nijl
[ afbeelding ]
Wadi Rum
[ afbeelding ]
Jing Hong, China
welk vulkanisch as? volgens mij is dat gewoon vocht en troep in de lucht hoor, en redeijk standaard (hier in de omgeving iig wel)quote:Op zondag 4 september 2011 16:20 schreef -CRASH- het volgende:
Niemand die gisteren iets is opgevallen toen de zon al aardig lang
verdwenen was achter de horizon.......
Het was een prachtig shouwspel toen de zonnestralen nog op
het vulkanisch as botsten.....
Klikbaar
[ link | afbeelding ]
[ link | afbeelding ]
[ link | afbeelding ]
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |