abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_101584369
Mooie foto's.
Gebruiken jullie nog bepaalde filters of maken jullie de foto's met 'standaard' lenzen?
De Euro was een goed idee ... en dat had het moeten blijven.
pi_101616693
Paar foto's van de afgelopen maand, gemaakt op Ameland.

later nog maar even op zoek naar wat foto's die wat ouder en mooier zijn...
  dinsdag 6 september 2011 @ 13:43:36 #278
146875 aaipod
Primus inter pares
pi_101630154
quote:
0s.gif Op maandag 5 september 2011 23:18 schreef whitetiger300 het volgende:
Paar foto's van de afgelopen maand, gemaakt op Ameland.
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]

later nog maar even op zoek naar wat foto's die wat ouder en mooier zijn...
Mooie foto's! Die eerste mag je echter best even rechttrekken. Ik zie die schepen gewoon naar rechts glijden nu.
pi_101659245
quote:
0s.gif Op maandag 5 september 2011 09:51 schreef polariteit het volgende:

[..]

welk vulkanisch as? volgens mij is dat gewoon vocht en troep in de lucht hoor, en redeijk standaard (hier in de omgeving iig wel)
Nope geen vocht.... De zon was allang onder
Dus geen sralen die je door de wolken heen ziet (idd als het vochtig)
Maar stalen die de hoge atmosfeer raken waar vulkaanas aanwezig is
(waarschijnlijk nog van de vulkaan in Eritrea )

En je ziet het verschil... De stralen staan omhoog gericht
quote:
Vulcanic Sunset

Sky watchers in Europe should be alert for volcanic sunsets. "For the past week, we've seen unusual twilight rays probably caused by high-attitude aerosols from Nabro, a volcano which erupted in Eritrea on June 13th," reports Petr Horalek from the Ondejov Observatory of the Astronomical Institute of the Academy of Sciences of the Czech Republic. This is how the sky looked on Aug. 23rd:

"Around 20 minutes after sunset these significant crepuscular rays appeared like shining fingers in the western sky," he describes. "The rays were so strong, I could see them almost directly overhead; and in the south, they stretched across the horizon like great red and purple stripes."

Purple is one of the telltale colors of a volcanic sunset. Fine volcanic aerosols in the stratosphere scatter blue light which, when mixed with ordinary sunset red, produces a violet hue. Another set of photos taken last night by Martin Popek in the Czech city of Nýdek highlights the purple signature.

And more photo's

[ Bericht 24% gewijzigd door -CRASH- op 07-09-2011 00:21:32 ]
<a href="http://www.vwkweb.nl/" rel="nofollow" target="_blank">[b]Vereniging voor weerkunde en klimatologie[/b]</a>
<a href="http://www.estofex.org/" rel="nofollow" target="_blank">[b]ESTOFEX[/b]</a>
  FOK!fotograaf zondag 11 september 2011 @ 17:44:38 #280
341889 Pizza_Boom
manusje van alles
pi_101823641
Ik vind die fotos op Ameland wel fraai, alleen dat scheve van de eerste foto past, vind ik, niet bij een foto met water erop.

Vanochtend uit werk reed ik in de zonsopgang naar huis, langs een molen, toen ik de volgende setting tegenkwam. Helaas is het niet helemaal gelukt met de 1/3 regel, omdat ik anders aan een van beide kanten prominente bedrijfsreclame in mijn beeld had... En daar had ik geen zin in.
Ik heb hem ook in lichtere varianten geschoten, maar het gras was niet bepaald echt fotogeniek, dus ook hier weer de keuze voor een relatief donkere foto. Tevens zouden de zichtbare vlaggen dan ook te identificeren zijn als reclame.

Uitgeester poldermolen in het ochtendgloren by Sporingerdam, on Flickr

A330
Sigma 55 - 200 F4 - 5,6
f/4,0
60 mm
1/1600
Iso 100
Date: 11-09-2011 7:27
Bewerkingen: puntje flare (hinderlijk overbelicht) eruit gehaald.
The summer is magic!
Nobody on the road, nobody on the beach.
I feel it in the air, the summer is out of reach.

"Censorship is telling a man he can't have a steak just because a baby can't chew it."
  zondag 11 september 2011 @ 18:14:57 #281
350622 Skippy_ball
Wear suncreen!
pi_101824631
quote:
0s.gif Op maandag 5 september 2011 10:19 schreef Bloemkool het volgende:
Mooie foto's.
Gebruiken jullie nog bepaalde filters of maken jullie de foto's met 'standaard' lenzen?
Ik denk dat een hele serie van de foto's hier hun software filter flink richting rood/roze hebben staan.
Disclaimer: bovenstaande tekst kan meningen bevatten welke voor feiten aangezien kunnen worden. De auteur is niet aansprakelijk voor schade in enige vorm die is ontstaan uit de interpretatie en het daar naar handelen door de lezer.
pi_101842544
Ja was spijtig van die scheve strand foto, maar de hele reeks die ik heb gemaakt daar met het helm erop is wat scheef doordat ik tot mijn enkels in het zand wegzakte toen ik die foto maakte want ik stond tegen een stijle duin aan ;)

poldermolen staat er trouwens prachtig op, juist ook omdat het een wat donkere foto is.

hier nog een foto die ik laatst gemaakt heb op Ameland
pi_102552285
Vandaag na 'n lange tijd weer eens een poging gedaan.. :)

pi_102563787
Wow.. Echt een mooie plaat!
pi_102565258
quote:
0s.gif Op vrijdag 30 september 2011 21:32 schreef Ilse86 het volgende:
Wow.. Echt een mooie plaat!
Die van mij bedoel je..? :@

Had al een half jaar Kootwijkerzand op het oog en ben er al meerdere keren geweest maar de zon stond telkens niet goed - Eind september / Begin oktober en een half jaar later -begin maart - komt ie precies in het midden op. Vandaag had ik eindelijk geluk, ook vanwege de mist. Als er van de winter sneeuw ligt doe ik nog eens een poging.. *;

[ Bericht 2% gewijzigd door Suncatcher op 30-09-2011 23:20:11 ]
pi_102576038
Ik bedoelde die van jou ja ;) Mijn quote knopje doet soms een beetje moeilijk, dus vandaar.. Maar wel goed dat je het niet opgegeven hebt. Ben benieuwd naar de sneeuw versie!
pi_103092120
Deze dagen is het weer prijsschieten...

Vanavond:

Sunset 14.10.2011 by renegesink, on Flickr
"Light thinks it travels faster than anything. It doesn't. For wherever light travels it finds darkness has got there first and is waiting for it."
  FOK!fotograaf zondag 16 oktober 2011 @ 13:37:20 #288
148247 taxibabe
pi_103145202
@ Ener-G, de laatste dagen zijn er zeker mooie luchten! Die van jou is prachtig, mooie overgang naar het blauw.

Ik was eigenlijk 10 minuten te laat:
pi_103145651
En niemand die gisteren de bijzonder grote zonnepilaar gezien heeft....
Het was ongeveer vanaf 18:15 al vaag te zien tot ongveer 19:30

18:24

18:56
<a href="http://www.vwkweb.nl/" rel="nofollow" target="_blank">[b]Vereniging voor weerkunde en klimatologie[/b]</a>
<a href="http://www.estofex.org/" rel="nofollow" target="_blank">[b]ESTOFEX[/b]</a>
  Moderator vrijdag 21 oktober 2011 @ 08:33:45 #290
42184 crew  DaMart
pi_103361130
De lucht net na de zonsopkomst was erg kleurrijk vanochtend:

vrijdag 21 oktober 2011 @ 10:12:46 #291
303083 Ladysin
koekieloekie
pi_103362833
"you gotta preserve the present for those in the future"
  zaterdag 22 oktober 2011 @ 21:23:18 #292
220026 Treces
Hier had uw tekst kunnen staan
pi_103429370
Voor de mensen met Android, ik heb aan Android app gemaakt die weergeeft hoe laat de zon ondergaat. Misschien wel handig voor dit topic hier!
pi_103675760
Eindelijk heb ik een ander plaatje op mijn desktop :D

pi_103684427
Mooie foto photolex alleen jammer van het wegdek op de foto.

In nederland heb je mooiere zonsondergangen dan in spanje!
Op onbegeleid verlof...
pi_104143453
Met een lange sluitertijd voor het mist effect in de zee!

Op onbegeleid verlof...
pi_106375081
Ondanks dat dit topic al even stil zit zijn er de afgelopen maand genoeg mooie zonsondergangen te zien geweest, zoals vandaag. Zijn er trouwens nog meer mensen die de zonsondergang van vandaag gezien hebben? Ik was namelijk net iets te laat voor de mooiste plaatjes

Deze van een tijdje terug vind ik ook leuk, vooral omdat het veel moeite koste om de boom recht voor de veel te felle zon te krijgen (op een fiets door de duinen)
  woensdag 4 januari 2012 @ 11:13:15 #297
127809 SuperrrTuxxx
Zwerver met een wekker
pi_106388914
quote:
0s.gif Op vrijdag 28 oktober 2011 20:49 schreef LaMaleta het volgende:
Mooie foto photolex alleen jammer van het wegdek op de foto.

[ afbeelding ]
In nederland heb je mooiere zonsondergangen dan in spanje!
Het water is net dikke drab, geweldig! :D
Heddegijdagezeedgehadjamindedawerkelukwoarhoedoedegijdahoedoedegijdahoeheddegijdagedoan.
Don't you ever get stuck in the sky when you're high?
pi_106394010
prachtige platen, vooral de Long Exposure plaat van LaMatela en het boomsilhouet van whitetiger.

zelf ook nog twee, had ik hier nog niet geplaatst volgens mij:

Clouds, colors, wetness and reflections... by Marcel Tuit, on Flickr

Kwade Hoek by Marcel Tuit, on Flickr
Voor wat foto's, kijk hier
pi_106504411
Die laatste zag ik al voorbij komen op flickr! dat is zeker een mooi plaat!

Deze is van rond de kerst, gemaakt in frankrijk

sunset by Danoontjepower, on Flickr

En deze is gemaakt op landgoed Heidestein, ergens in oktober geloof ik.

finding a shady spot by Danoontjepower, on Flickr
Sla niet, Prei wel
pi_106591904
kan heel goed, daar staat ie idd op :P

Die tweede van jou is ook gaaf, met die lange schaduw.
Voor wat foto's, kijk hier
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')