Samen hoeft niet. Met andere katten kan waarschijnlijk wel; er was nog een derde die al geplaatst is & ik begrijp dat deze man nog andere katten gehad heeft over de laatste jaren van zijn leven dus ze zijn wel gezelschap van andere katten gewend.quote:Op dinsdag 23 maart 2010 23:54 schreef JJH het volgende:
Moeten ze samen geplaatst worden en kunnen ze met andere katten?
misschien welquote:Op woensdag 24 maart 2010 08:49 schreef nokwanda het volgende:
Ze hebben hun hele leven samen doorgebracht? Zijn ze dol op elkaar?
Ik kan het helaas echt niet doen. We hebben er al 8 en de ruimte is nu echt vol.
Maar ik hoop zoooooo dat iemand die kleintjes samen kan nemen.
Heuy!!! Miss Bliss en Re zijn nu een paar dagen weg, maar zouden deze twee niets voor hen zijn?
Maar als ze samen gewend zijn is dat wel fijner voor ze lijkt mij? Helemaal omdat die ene zo schuw is?quote:Op woensdag 24 maart 2010 00:06 schreef Sheriam het volgende:
[..]
Samen hoeft niet. Met andere katten kan waarschijnlijk wel; er was nog een derde die al geplaatst is & ik begrijp dat deze man nog andere katten gehad heeft over de laatste jaren van zijn leven dus ze zijn wel gezelschap van andere katten gewend.
Als we daar echt op kunnen rekenen is er misschien wel een logeeradres te regelen, maar dan moeten ze wel 2x verhuizen, 2x wennen. Zou liever hebben dat ze in 1x ergens terecht kunnen, vooral voor Draakje zou 't nogal stressen zijn denk ik. Nelis zou 't waarschijnlijk heel best vinden, zolang 'ie op het logeeradres tot eind April ook maar iemand heeft die z'n buik kroelt :-) Wie zijn Bliss & Re en wanneer komen zij terug?quote:Op woensdag 24 maart 2010 09:12 schreef tombolafan het volgende:
[..]
misschien wel
En anders... anders kunnen ze misschien wel bij mijMaar nu nog niet, pas eind april ben ik "vrij" (heb nu 2 logeerkatten)
Ze zien er wel onwijs lief uit namelijk
Nee dat snap ik, dat het idealer is als ze meteen bij iemand voor altijd terecht kunnenquote:Op woensdag 24 maart 2010 09:21 schreef Sheriam het volgende:
[..]
Als we daar echt op kunnen rekenen is er misschien wel een logeeradres te regelen, maar dan moeten ze wel 2x verhuizen, 2x wennen. Zou liever hebben dat ze in 1x ergens terecht kunnen, vooral voor Draakje zou 't nogal stressen zijn denk ik. Nelis zou 't waarschijnlijk heel best vinden, zolang 'ie op het logeeradres tot eind April ook maar iemand heeft die z'n buik kroelt :-) Wie zijn Bliss & Re en wanneer komen zij terug?
Tsja, dat zou wel fijn zijn, heeft Draakje nog 1 vertrouwd maatje en natuurlijk is 't ook prettig omdat ze dan allebei onder dak zijn! Maar het is Woensdag, ze moeten MORGEN uit het huis waar ze nu zitten.quote:Op woensdag 24 maart 2010 09:15 schreef tombolafan het volgende:
[..]
Maar als ze samen gewend zijn is dat wel fijner voor ze lijkt mij? Helemaal omdat die ene zo schuw is?
Nou ja, helemaal als het katten uit een groep zijn lijkt het me fijner als ze samen geplaatst wordenquote:Op woensdag 24 maart 2010 09:39 schreef Sheriam het volgende:
[..]
Tsja, dat zou wel fijn zijn, heeft Draakje nog 1 vertrouwd maatje en natuurlijk is 't ook prettig omdat ze dan allebei onder dak zijn! Maar het is Woensdag, ze moeten MORGEN uit het huis waar ze nu zitten.Een goed, veilig onderdak is het belangrijkste, met wat geduld zal ook Draakje in haar eentje vast kunnen wennen aan een nieuw baasje. In mijn ervaring zijn katten tenslotte individualisten, tenzij ze inderdaad echt uit 't zelfde nest komen of moeder en dochter zijn ofzo... en ze maakten dus deel uit van een klein groepje katten wat over de jaren heen langzaam van samenstelling wisselde. Voor zover ik begreep heeft meneer over de jaren heen altijd meerdere katten gehad, ging er wel eens eentje dood, kwam er weer eentje bij....
Dit jaar worden ze 14 en 15quote:
Vrijdag.quote:Op woensdag 24 maart 2010 09:21 schreef Sheriam het volgende:
[..]
Wie zijn Bliss & Re en wanneer komen zij terug?
Morgen dus. En Dierenthuis is toch voor onplaatsbare dieren? Tsja het asiel was dus erg negatief maar ik denk toch niet dat ze helemaal onplaatsbaar zijn -er zijn wel mensen die oudere katten nemen enzo. Alleen de tijd is heeeel erg kort. Ik denk dat Draakje zich in zo'n opvang wel op haar plaats zal voelen maar voor Nelis zou ik wel heel graag een gewoon huis met baasje willen vinden.... Die wil vast meer persoonlijke aandacht!quote:Op woensdag 24 maart 2010 15:05 schreef oh-oh het volgende:
Ze moeten dus vandaag of morgen weg?
Is Stichting Dierenthuis mss een optie anders???
Een asiel lijkt me echt niks voor zulke oudjes waarvan 1 zo angstig
Ja maar hoe hoop je dat nog voor morgen te regelen?quote:Op woensdag 24 maart 2010 15:26 schreef Sheriam het volgende:
[..]
Morgen dus. En Dierenthuis is toch voor onplaatsbare dieren? Tsja het asiel was dus erg negatief maar ik denk toch niet dat ze helemaal onplaatsbaar zijn -er zijn wel mensen die oudere katten nemen enzo. Alleen de tijd is heeeel erg kort. Ik denk dat Draakje zich in zo'n opvang wel op haar plaats zal voelen maar voor Nelis zou ik wel heel graag een gewoon huis met baasje willen vinden.... Die wil vast meer persoonlijke aandacht!
En je kunt ze zelf dus ook niet tijdelijk even nemen of zo?quote:Op woensdag 24 maart 2010 15:26 schreef Sheriam het volgende:
[..]
Morgen dus. En Dierenthuis is toch voor onplaatsbare dieren? Tsja het asiel was dus erg negatief maar ik denk toch niet dat ze helemaal onplaatsbaar zijn -er zijn wel mensen die oudere katten nemen enzo. Alleen de tijd is heeeel erg kort. Ik denk dat Draakje zich in zo'n opvang wel op haar plaats zal voelen maar voor Nelis zou ik wel heel graag een gewoon huis met baasje willen vinden.... Die wil vast meer persoonlijke aandacht!
Ik woon op 1 (wel grote) kamer met een poes die zelf best wel een beetje bangig is, ex-zwerfster en qua karakter lijkt ze best wel op Draakje. Die zal er niet blij mee zijn als ik ze hier neerzet, want je kan aan zo'n poes tenslotte niet uitleggen dat 't tijdelijk is. Hoewel ik er wel aan zit te denken als 't niet anders gaat lukken.quote:Op woensdag 24 maart 2010 15:28 schreef Harajuku. het volgende:
[..]
En je kunt ze zelf dus ook niet tijdelijk even nemen of zo?
Nou ja, als ze tijdelijk ergens kunnen kunnen ze over een maand wel bij mij... Maar nu nog niet door de logees...quote:Op woensdag 24 maart 2010 15:05 schreef oh-oh het volgende:
Ze moeten dus vandaag of morgen weg?
Is Stichting Dierenthuis mss een optie anders???
Een asiel lijkt me echt niks voor zulke oudjes waarvan 1 zo angstig
Weet jij zelf iemand die ze voor morgen tijdelijk voor je zou willen nemen?quote:Op woensdag 24 maart 2010 15:48 schreef tombolafan het volgende:
[..]
Nou ja, als ze tijdelijk ergens kunnen kunnen ze over een maand wel bij mij... Maar nu nog niet door de logees...
Nee, ik heb ook al lopen denken... Normaal zou mn moeder dat wel doen, maar die zitten midden in een verbouwing dus dat wordt niks... en verder heeft iedereen die ik ken al katten die niet echt dol zijn op andere kattenquote:Op woensdag 24 maart 2010 15:49 schreef oh-oh het volgende:
[..]
Weet jij zelf iemand die ze voor morgen tijdelijk voor je zou willen nemen?
Ik kan ze hier ook niet kwijt, voor een maand helemaal niet. Meh, er zal toch heus wel iemand zijn, dit is FOKquote:Op woensdag 24 maart 2010 15:51 schreef tombolafan het volgende:
[..]
Nee, ik heb ook al lopen denken... Normaal zou mn moeder dat wel doen, maar die zitten midden in een verbouwing dus dat wordt niks... en verder heeft iedereen die ik ken al katten die niet echt dol zijn op andere katten
Zou wel moeten he...quote:Op woensdag 24 maart 2010 15:52 schreef Harajuku. het volgende:
[..]
Ik kan ze hier ook niet kwijt, voor een maand helemaal niet. Meh, er zal toch heus wel iemand zijn, dit is FOK
oh, ik zie dat ik mn scherm te lang open had staanquote:Op woensdag 24 maart 2010 18:52 schreef tombolafan het volgende:
Waarom moeten ze per morgen weg? Moet dan het huis leeg waar ze nu wonen? En zijn er geen buren waar ze misschien tijdelijk heen kunnen?
En tijdelijk naar het asiel misschien? Dat ik ze over een maand daar haal, tenzij ze eerder met zijn tweeen weg kunnen? Hoewel dat natuurlijk ook niet ideaal is...
Waar woon je dan? Ook in Leiden net als de kattekoppen?quote:Op woensdag 24 maart 2010 19:10 schreef Sheriam het volgende:
Ik ga na het eten bellen met de verzorgster en kijken wat er uit dat ene emailtje is gekomen, en of dat ze nog een tijdelijk plekje in de buurt weet als ze weet dat er nu hard gezocht wordt op Fok! & 't er toch wel naar uit ziet dat ze binnen afzienbare tijd onderdak komen. En anders inderdaad toch maar tijdelijk hier...
Tombolafan, zou echt heel fijn zijn als jij ze zou willen hebben maar ik hoop nog op een eerdere oplossing... ik ben half April ook zelf 1x een nachtje weg en dan is ruzie/spanning in huis niet handig. M'n moeder voert Sylvie maar ze heeft zelf weinig ervaring met dieren, en is ook al aardig op leeftijd. Ze zou erg onthand zitten mocht er iets gebeuren als een vechtpartij of protest door plassen naast de bak of dergelijke dingen.
Nope, ik zit in Zeist, een flink end uit de buurt dus!quote:Op woensdag 24 maart 2010 19:19 schreef nokwanda het volgende:
[..]
Waar woon je dan? Ook in Leiden net als de kattekoppen?
Als het nodig is wil ik dan best wel voor de katten komen zorgen zodat je veilig weg kunt. Ik heb wel ervaring met stresskattengedrag
Je kent me niet, maar goed.... dat kan ik iig doen om te helpen.
Dan wachten we af tot ze thuiskomen (als zich geen eerdere gegadigden melden en ze zich zelf niet mobiel in 't draadje meldenquote:Op woensdag 24 maart 2010 22:44 schreef Ingetje79 het volgende:
TVP voor de hopelijk goede afloop![]()
Ik vind het ook wel MB/Re-stel, maar ik denk niet dat zij 2 katten erbij willen.
Iets met weinig te ruimte enzo
En daarbij dartelen die op dit moment romantisch door Euro Disney, dus ik zou ff afwachten tot ze weer thuis zijn.
Al weet ik haast wel zeker dat ze stiekem mobiel zitten te Fok!ken daar![]()
Als de ander dan sneu zit te verpieteren wil ik die ook wel nemen uiteraard. Ik wilde een oude kat uit het asiel halen om een beter leven te geven, maar deze katten voldoen prima aan die eisquote:Op woensdag 24 maart 2010 22:59 schreef Sheriam het volgende:
[..]
Dan wachten we af tot ze thuiskomen (als zich geen eerdere gegadigden melden en ze zich zelf niet mobiel in 't draadje melden) Eentje onderdak zou ook al mooi zijn :-)
Tombolafan, hoe zit 't met jou, als jouw logeerpoezen weg zijn, zoek je dan een stelletje, of wil je er ook 1 nemen als de ander al eerder onder dak is (bij MB/Re of elders)?
quote:Op donderdag 25 maart 2010 00:00 schreef tombolafan het volgende:
[..]
Als de ander dan sneu zit te verpieteren wil ik die ook wel nemen uiteraard. Ik wilde een oude kat uit het asiel halen om een beter leven te geven, maar deze katten voldoen prima aan die eisIk ga in mijn omgeving toch nog even zoeken naar een tijdelijk adres, maar ik vrees het ergste. Ik hoor wel als ik gewild ben als eigenaar
Psssst, zou Cat niet als tijdelijk adres willen/kunnen dienen?quote:Op donderdag 25 maart 2010 00:00 schreef tombolafan het volgende:
[..]
Als de ander dan sneu zit te verpieteren wil ik die ook wel nemen uiteraard. Ik wilde een oude kat uit het asiel halen om een beter leven te geven, maar deze katten voldoen prima aan die eisIk ga in mijn omgeving toch nog even zoeken naar een tijdelijk adres, maar ik vrees het ergste. Ik hoor wel als ik gewild ben als eigenaar
Ja maarrrr....ze gaat ergens eind april/begin mei ook weer RedCatten, dus ik dacht zo dat ze deze 2 wel ff 3 weekjes kon "bewaren"quote:
quote:Op donderdag 25 maart 2010 00:21 schreef Ingetje79 het volgende:
[..]
Ja maarrrr....ze gaat ergens eind april/begin mei ook weer RedCatten, dus ik dacht zo dat ze deze 2 wel ff 3 weekjes kon "bewaren"![]()
Mogguh Cat![]()
quote:Op donderdag 25 maart 2010 11:08 schreef Naamah het volgende:
Ja kut. Ik huisgenoot toch maar even vragen (eigenlijk in de hoop dat ie zou zeggen: nee, kan niet, wil ik niet, geen sprake van en dat het dan gewoon niet zou kunnen.. Zegt ie: ja leuk!
Ja kut. Ik huisgenoot toch maar even vragen (eigenlijk in de hoop dat ie zou zeggen: nee, kan niet, wil ik niet, geen sprake van en dat het dan gewoon niet zou kunnen.. Zegt ie: ja leuk!
Hebben de poezels spullen als in kattenbak en mandjes etc.? Zijn ze 'zindelijk' (ook geen stressplasserij)? Kunnen ze 's nachts wel gewoon alleen zijn of is kater dan ernstig verongelijkt?
Hebben de poezels spullen als in kattenbak en mandjes etc.? Zijn ze 'zindelijk' (ook geen stressplasserij)? Kunnen ze 's nachts wel gewoon alleen zijn of is kater dan ernstig verongelijkt?
Eenoog, en nu weer?quote:Op donderdag 25 maart 2010 11:23 schreef Fille.des.Fleurs het volgende:
Hoe zouden ze het doen op 't land? Vriendlief zoekt nog katten, maar deuren staan daar altijd open, buiten lopen kippen en het wordt wel van ze verwacht dat er wat muizen worden gevangen (hoewel mijn kat er op termijn bij komt en die kan er ook wel wat van denk ik zo).
Hij woont bij nijmegen trouwens, maar er valt evt wel wat te regelen toch?
ze zijn oud he... en die ene is schuwig... Denk niet dat dat handig is met deuren die altijd open staanquote:Op donderdag 25 maart 2010 11:23 schreef Fille.des.Fleurs het volgende:
Hoe zouden ze het doen op 't land? Vriendlief zoekt nog katten, maar deuren staan daar altijd open, buiten lopen kippen en het wordt wel van ze verwacht dat er wat muizen worden gevangen (hoewel mijn kat er op termijn bij komt en die kan er ook wel wat van denk ik zo).
Hij woont bij nijmegen trouwens, maar er valt evt wel wat te regelen toch?
Ja, ik zie nu ook dat er nog een optie is dus komt vast al goed danquote:Op donderdag 25 maart 2010 11:24 schreef tombolafan het volgende:
[..]
ze zijn oud he... en die ene is schuwig... Denk niet dat dat handig is met deuren die altijd open staan
Neenee, sowieso dan alleen de overbruggingsmaand, zodat ze daarna naar jou toe kunnen. Of iets anders, maar in elk geval om wat meer tijd te creëren aangezien ze daar morgen weg moeten.quote:Op donderdag 25 maart 2010 11:16 schreef tombolafan het volgende:
[..]
Maar als je in hoopte deat ie nee zou zeggen, wil je het zelf dan wel echt?of wil je alleen die overbruggingsmaand?
Oh, dat zou tof zijn want volgens mij wil Tombola heel graagquote:Op donderdag 25 maart 2010 11:28 schreef Naamah het volgende:
[..]
Neenee, sowieso dan alleen de overbruggingsmaand, zodat ze daarna naar jou toe kunnen. Of iets anders, maar in elk geval om wat meer tijd te creëren aangezien ze daar morgen weg moeten.
quote:Op donderdag 25 maart 2010 11:28 schreef Naamah het volgende:
[..]
Neenee, sowieso dan alleen de overbruggingsmaand, zodat ze daarna naar jou toe kunnen. Of iets anders, maar in elk geval om wat meer tijd te creëren aangezien ze daar morgen weg moeten.
quote:Op donderdag 25 maart 2010 11:31 schreef Harajuku. het volgende:
[..]
Oh, dat zou tof zijn want volgens mij wil Tombola heel graag
quote:Op donderdag 25 maart 2010 11:28 schreef Naamah het volgende:
[..]
En anders heb ik nog wel kattenbak(ken)quote:Op donderdag 25 maart 2010 11:08 schreef Naamah het volgende:
De kattenbak kan naar ik aanneem mee, ze wonen nu tenslotte ook in huis en als ze allebei weggaan, hoeft er niks achter te blijven. Hun eigen spullen zullen vast en zeker gewoon mee mogen verhuizen. Of ze ook allebei een kattenkratje hebben weet ik niet, ken genoeg mensen die 1 kratje hebben voor meerdere poezen (als ze niet op dezelfde tijd gevaccineerd worden, is de kans klein dat je ze tegelijk hoeft te vervoeren).quote:Op donderdag 25 maart 2010 11:08 schreef Naamah het volgende:
Hahahahaha, mn stiefzusje belt net dat ze ook wel een maand bij haar kunnen eventueelquote:Op donderdag 25 maart 2010 12:02 schreef Naamah het volgende:
Naja, wat mij betreft mag het. Wel echt voor tijdelijk, dus ik hoop niet in de steek gelaten te worden mocht tombolofan er vanaf moeten zien.. En ik heb wel wat support nodig op kattengebied, ben geen kenner. Maar he, het is Fok! Moet goedkomen, lijkt me
Wanneer moeten ze daar nou echt weg? Ben jij daar zelf nog en in de gelegenheid ze mee te nemen de goede kant op? Ik woon in Utrecht..
Maar ik vind het wel onwijs lief van je dat je ze tijdelijk wilde nemen Naamahquote:Op donderdag 25 maart 2010 12:05 schreef tombolafan het volgende:
[..]
Hahahahaha, mn stiefzusje belt net dat ze ook wel een maand bij haar kunnen eventueel
Die woont in Alkmaar (ook wel ver weg van Leiden, maar dichter bij mij) dus misschien is dat handiger?
Sowieso gaat het goed komen dus!!!
Okee, maar voor mij zou het in principe handiger zijn als ze naar Alkmaar gaanquote:Op donderdag 25 maart 2010 12:12 schreef Sheriam het volgende:
Ik probeer de verzorgster te bellen, ze geeft nu geen gehoor maar ze had wel toegezegd dat ze ze bij mij zou komen brengen morgen als 't niet gelukt was wat anders te vinden. Ik zit zelf in Zeist, dan moet brengen naar Utrecht ook kunnen.![]()
En natuurlijk blijf ik regelmatig online om te helpen... en als er echt iets niet goed gaat zit ik dus redelijk in de buurt (hoewel ik geen eigen vervoer heb, ben verstokt OV'er/fietser).
quote:Op donderdag 25 maart 2010 12:15 schreef Sheriam het volgende:
Ah, al weer geninja'd, wat is Fok! toch snel somsWat fijn dat er zoveel mensen willen helpen
en eh, dat "morgen", is dat overdag? of 's avonds? Want ik denk dat mn stiefzusje pas 's avonds thuis is... (mochten ze naar Alkmaar komen dan hequote:Op donderdag 25 maart 2010 12:15 schreef Sheriam het volgende:
Ah, al weer geninja'd, wat is Fok! toch snel somsWat fijn dat er zoveel mensen willen helpen
quote:Op donderdag 25 maart 2010 12:20 schreef Loveless85 het volgende:
Tombolafan; saviour of the lost and lonely
Dat weet ik niet, heb zonet 't antwoordapparaat ingesproken, tegen mij zei ze 'sochtends. Maar ik had dan ook al gezegd dat ik Vrijdag vrij was... Tot 'savonds moet geregeld kunnen worden, de tijd die overbrugd moet worden is nu al terug van permanent tot een maand tot een aantal uren, dat moet wel gaan lukkenquote:Op donderdag 25 maart 2010 12:17 schreef tombolafan het volgende:
[..]
en eh, dat "morgen", is dat overdag? of 's avonds? Want ik denk dat mn stiefzusje pas 's avonds thuis is... (mochten ze naar Alkmaar komen dan he)
Okee, ik heb net met mijn stiefzusje gesproken, in principe zouden ze vanavond of morgenavond gebracht kunnen worden, ze is vanaf 19.00 thuis... PM anders even als je iets hoort van de verzorgster? Ook als je weet of ze al mandjes etc. hebben?quote:Op donderdag 25 maart 2010 12:29 schreef Sheriam het volgende:
[..]
Dat weet ik niet, heb zonet 't antwoordapparaat ingesproken, tegen mij zei ze 'sochtends. Maar ik had dan ook al gezegd dat ik Vrijdag vrij was... Tot 'savonds moet geregeld kunnen worden, de tijd die overbrugd moet worden is nu al terug van permanent tot een maand tot een aantal uren, dat moet wel gaan lukken![]()
Ik ga zodadelijk zelf ook even weg, moet een paar boodschappen doen in 't dorp & aan het eind van de middag naar een bijeenkomst over de nieuwbouw in de wijk, en mobiel internet heb ik nog niet. Maar ik kijk tussendoor hier & voor bericht van de verzorgster, en vanavond ben ik sowieso thuis & online.
Jeeeeeeej inderdaad!quote:
Ik vind het geweldig wat je doet!quote:Op donderdag 25 maart 2010 12:37 schreef tombolafan het volgende:
[..]
Okee, ik heb net met mijn stiefzusje gesproken, in principe zouden ze vanavond of morgenavond gebracht kunnen worden, ze is vanaf 19.00 thuis... PM anders even als je iets hoort van de verzorgster? Ook als je weet of ze al mandjes etc. hebben?
Ik ook!quote:Op donderdag 25 maart 2010 13:06 schreef Vikingsmeisje het volgende:
[..]
Ik vind het geweldig wat je doet!
Heerlijk he?quote:Op donderdag 25 maart 2010 13:23 schreef lies1947 het volgende:
ik had kippevel bij het lezen van dit topic.
onnavolgbaar!!!!!!!!
Nee....jij bent lief!quote:Op donderdag 25 maart 2010 13:35 schreef tombolafan het volgende:
![]()
![]()
Ik weet niet wat ik moet zeggen nu![]()
Ik wilde sowieso alweer katten hoor, dus het is niet een heeeeeel erge opoffering
Jullie zijn lief
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |