Ja lach maar, en erodome maar soppen met haar levendige fantasiequote:
quote:Op woensdag 24 maart 2010 12:51 schreef erodome het volgende:
Ik had prettiger kunnen sterven als ik me nooit randi voor had moeten stellen in zijn bed met een ander, of dat nu om een man of vrouw zou gaan...snik, een levendige fantasie is soms best vervelend
Is er geen enkel paranormaal fenomeen of esoterisch onderwerp waar je denkt dat er een kern van waarheid in zit?quote:Op woensdag 24 maart 2010 14:37 schreef JoepiePoepie het volgende:
[..]
Hmm, blijkbaar hebben de believers dus geen een vreemd een ander gevoel voor humor t.o.v. de non-believers
Het placebo-effect. Dat wordt m.i. vaak toegeschreven aan energetisch genezen. Dus ja, het werkt wel, maar op een andere manier dan gedacht. Dat is mijn theorie in ieder geval.quote:Op woensdag 24 maart 2010 15:18 schreef senesta het volgende:
[..]
Is er geen enkel paranormaal fenomeen of esoterisch onderwerp waar je denkt dat er een kern van waarheid in zit?
Mee eensquote:Op woensdag 24 maart 2010 15:21 schreef Amos_ het volgende:
[..]
Het placebo-effect. Dat wordt m.i. vaak toegeschreven aan energetisch genezen. Dus ja, het werkt wel, maar op een andere manier dan gedacht. Dat is mijn theorie in ieder geval.
Tot nu toe alleen nog maar in het spook op mijn antwoordapparaatquote:Op woensdag 24 maart 2010 15:18 schreef senesta het volgende:
Is er geen enkel paranormaal fenomeen of esoterisch onderwerp waar je denkt dat er een kern van waarheid in zit?
Nou het punt is meer dat je hier natuurlijk (in dit subforum) alleen de extremen van beide kanten zal zien. Klinkt wat "negatief" maar iedereen in het grijze midden zal niet de tijd/moeite nemen om hierop in te haken.quote:Op woensdag 24 maart 2010 15:43 schreef Bastard het volgende:
Ik geloof niet (of kan het mij echt niet voorstellen) dat de groep 'ongelovige' om jullie maar over 1 kam te scheren voor het gemakt, in geen enkele vorm van 'paranomaliteit' of een esotherie's onderwerp geloven.
Echt een totaal ander beeld hebben over het leven en hoe je daar deel van uitmaakt dan dat ik dat heb. Soms echt ongeloofelijk
Precies, dus we blijven altijd discusseren hier in TRUquote:Op woensdag 24 maart 2010 16:07 schreef Amos_ het volgende:
Alleen kun je het niet aan een mens overlaten om te bepalen wat wel/geen pareidolie is.
Zo werken onze hersenen nu eenmaal...
Dat zeg ik toch, vrouwmenschquote:
Nee hoor.quote:Op woensdag 24 maart 2010 16:08 schreef Bastard het volgende:
[..]
Precies, dus we blijven altijd discusseren hier in TRU
Want na 2012 zijn we er toch niet meer.quote:
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Knowledge is power, use it wisely.
TRU-Bandstemmenontcijferaar 2010
quote:Op woensdag 24 maart 2010 16:10 schreef Amos_ het volgende:
[..]
Want na 2012 zijn we er toch niet meer.Ah daar zijn de meningen over verdeeld.SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.The truth was in here.
Ik zou het wel een welkome afwisseling van al het aardse vinden.quote:Op woensdag 24 maart 2010 16:11 schreef Bastard het volgende:
[..]
Ah daar zijn de meningen over verdeeld.
Ik had het tegen Bastard, knulliequote:
quote:
Kom eerst maar eens met een goede definitie van 'gestoord'quote:Op woensdag 24 maart 2010 16:34 schreef Cristal het volgende:
Mijn test; wie aan kan tonen dat Randi gestoord is krijgt 1 euro.
quote:Op woensdag 24 maart 2010 16:34 schreef Cristal het volgende:
Mijn test; wie aan kan tonen dat Randi gestoord is krijgt 1 euro.
Die gast spoort niet helemaal met z'n kinderachtige testjes (en je hoeft niet paranormaal te zijn om dat te zien dat die man gewoon zielig is)quote:Op woensdag 24 maart 2010 16:36 schreef _Led_ het volgende:
[..]
Kom eerst maar eens met een goede definitie van 'gestoord'
En wat is er exact "kinderachtig" aan de tests die hij samen met de vermeende paragnosten samenstelt? En waarom is hij exact zielig?quote:Op woensdag 24 maart 2010 16:37 schreef Cristal het volgende:
[..]
Die gast spoort niet helemaal met z'n kinderachtige testjes (en je hoeft niet paranormaal te zijn om dat te zien dat die man gewoon zielig is)
'kinderachtige testjes'quote:Op woensdag 24 maart 2010 16:37 schreef Cristal het volgende:
Die gast spoort niet helemaal met z'n (en je hoeft niet paranormaal te zijn om dat te zien dat die man gewoon zielig is)
Omdat hij nog steeds denkt dat je iets boven-natuurlijks met een test kan verklarenquote:Op woensdag 24 maart 2010 16:40 schreef Amos_ het volgende:
[..]
En wat is er exact "kinderachtig" aan de tests die hij samen met de vermeende paragnosten samenstelt? En waarom is hij exact zielig?
Maar dat denkt hij dus niet alleen, maar ook de paranormaal begaafde mensen die de testen ondergaanquote:Op woensdag 24 maart 2010 16:43 schreef Cristal het volgende:
Omdat hij nog steeds denkt dat je iets boven-natuurlijks met een test kan verklaren
dit dusquote:Op woensdag 24 maart 2010 16:44 schreef JoepiePoepie het volgende:
[..]
Maar dat denkt hij dus niet alleen, maar ook de paranormaal begaafde mensen die de testen ondergaan.
Dat is geen vreemde opstelling toch? Als jij zegt dat je altijd een voorwerp X kan raden dmv telepathie, dan is dat gewoon te testen. Bijvoorbeeld.quote:Op woensdag 24 maart 2010 16:43 schreef Cristal het volgende:
[..]
Omdat hij nog steeds denkt dat je iets boven-natuurlijks met een test kan verklaren
Maar niet onder die grote druk die Randi op je uitoefend.quote:Op woensdag 24 maart 2010 16:47 schreef Amos_ het volgende:
[..]
Dat is geen vreemde opstelling toch? Als jij zegt dat je altijd een voorwerp X kan raden dmv telepathie, dan is dat gewoon te testen. Bijvoorbeeld.
Volgens mij zit je nu te vissen/trollen want welke grote druk heb je het over? Men komt VRIJWILLIG naar hem toe, en het wordt allemaal in overleg/samenspraak opgezet.quote:Op woensdag 24 maart 2010 16:51 schreef Cristal het volgende:
[..]
Maar niet onder die grote druk die Randi op je uitoefend.
mensen zijn gewoon niet dol op Randi en vertrouwen hem voor geen meterquote:Op woensdag 24 maart 2010 16:54 schreef Amos_ het volgende:
[..]
Volgens mij zit je nu te vissen/trollen want welke grote druk heb je het over? Men komt VRIJWILLIG naar hem toe, en het wordt allemaal in overleg/samenspraak opgezet.
En in een tv-studio met groot publiek is geen druk?
Mensen zijn gewoon niet dol op mensen die ongefundeerd roepen paranormale gaven te hebben, maar dat niet willen laten zien/kunnen aantonen, en vertrouwen die voor geen meter.quote:Op woensdag 24 maart 2010 17:33 schreef Summers het volgende:
mensen zijn gewoon niet dol op Randi en vertrouwen hem voor geen meter
, wen er aan .
Je hebt het mis want ze gaan de test toch doen (dus vertrouwen ze randi)quote:Op woensdag 24 maart 2010 17:33 schreef Summers het volgende:
[..]
mensen zijn gewoon niet dol op Randi en vertrouwen hem voor geen meter
, wen er aan .
Daar komt bij dat het feit dat je iets ziet, niet automatisch betekend dat het ook echt is. Als ik twee appels en een banaan (als mond) neer leg, ziet ook iedereen er een gezicht in. Dat wil niet automatisch zeggen dat het ook echt een gezicht is (ook al zie je dit erin). Verder denk ik dat het handig is om van waarschijnlijkheidsfactoren uit te gaan. Als pareidolie uitgesloten is (motivatie incluus), dan kan er best aan wat anders gedacht worden (immers, pareidolie is uitgesloten, dus zoek je verder).quote:Op woensdag 24 maart 2010 16:07 schreef Amos_ het volgende:
Alleen kun je het niet aan een mens overlaten om te bepalen wat wel/geen pareidolie is.
Zo werken onze hersenen nu eenmaal...
Mensen vertellen gewoon wat ze ervaren , simpeler gaat het echt niet voor je worden ,quote:Op woensdag 24 maart 2010 17:36 schreef JoepiePoepie het volgende:
[..]
Mensen zijn gewoon niet dol op mensen die ongefundeerd roepen paranormale gaven te hebben, maar dat niet willen laten zien/kunnen aantonen, en vertrouwen die voor geen meter.
Wen eraan.
Maar als er vervolgens niets met die 'kennis' gedaan kan worden dan is het niet meer dan een leuke anekdote voor op een borrel of iets.quote:Op woensdag 24 maart 2010 20:06 schreef Summers het volgende:
[..]
Dat betekent dat we vooruitgang kunnen maken en nog meer kennis op kunnen doen ,
dingen in een ander licht gaan zien enz ,
Nou nee, dat zou erg naar zijn, het is meer zoiets van van sommige mensen wil je liever niet weten dat ze seksueel actief zijn in welke vorm dan ook.quote:Op woensdag 24 maart 2010 13:22 schreef JoepiePoepie het volgende:
[..]
Dus als iemand aan jou vertelt dat ie hetero of homo is, zie je in je gedachten zo iemand ook meteen seks bedrijven!
Hoi erodome, ik ben hetero.
quote:
We zijn nog steeds bij de "aantoon" fase en nog lang niet bij de "verklaar" fase. De test van Randi wil niks verklaren, enkel iets aantonen. ("o kun jij dit? Dit kan aangetoond worden, waarbij de wetenschappelijke verklaringen uitgesloten moeten zijn om van iets paranormaals te kunnen spreken).quote:Op woensdag 24 maart 2010 16:43 schreef Cristal het volgende:
[..]
Nou ja, Randi (randy) staat natuurlijk wel synoniem voor 'geil'quote:Op woensdag 24 maart 2010 21:04 schreef erodome het volgende:
Nou nee, dat zou erg naar zijn, het is meer zoiets van van sommige mensen wil je liever niet weten dat ze seksueel actief zijn in welke vorm dan ook.
Het is als weten dat achter die link iets zit wat afschuwelijk walgelijk is en wat je liever niet had willen zien en dan toch klikken
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |