abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  donderdag 8 april 2010 @ 20:00:39 #100
45621 Suzanna
Mama van...
pi_80096162
Hier zijn ze vaak gewoon doodmoe als ze uit school komen, dat is ook vervelend... ze hebben erg lange dagen. En dan toch nog bij een vriendinnetje of vriendje willen spelen he...

Doen ze dat bij jullie ook? Altijd zo zeuren om bij een ander te mogen spelen of dat er een vriendje/vriendinnetje bij jullie mag? Hier is het aan de orde van de dag...
pi_80096197
Hier geen (extra) agressief gedrag na het beginnen met school.
Deze week weer normale dagen naar school geweest. Ging goed!
En ze is de laatste 2 weken een stuk liever tegen Tyler! Ze lopen ook vaak hand in hand.
pi_80096660
Hier ook oudergesprekken, t gaat allemaal goed

Oudste had voor zijn spreekbeurt een ZG+ (10), hij heeft 25 minuten gepraat van wie zou ie dat toch hebben. En dat over donald duck.
soms moet je iets achter laten om verder te komen, soms moet je heel veel achter je laten om een ander mens te worden
  donderdag 8 april 2010 @ 20:28:22 #103
12713 trui
enorm aantrekkelijk!
pi_80097455
quote:
Op donderdag 8 april 2010 20:00 schreef Suzanna het volgende:
Doen ze dat bij jullie ook? Altijd zo zeuren om bij een ander te mogen spelen of dat er een vriendje/vriendinnetje bij jullie mag? Hier is het aan de orde van de dag...
suzanna, hier vragen ze daar ook geregeld om. maar dat is toch geen zeuren? ik vind 't wel leuk als ze dat willen. en 't kan lang niet elke dag dus als het wel uitkomt dan vind ik dat prima.

muks, wat knap van je zoon!
in de haak.
  donderdag 8 april 2010 @ 20:41:31 #104
131983 debuurvrouw
The girl nextdoor
pi_80098127
Ik moedig het juist aan, het spelen. lijkt me heel gezond, eigen vriendjes, zelf je voorkeur ontwikkelen. hier ook regelmatig een tafel vol jongens tussendemiddag. knakworst en tosti's.
Het maakt ook niet uit of je koopt, kraakt of huurt, buurvrouw is steeds in de buurt.
pi_80099187
Hier spelen ze ook veel met vriendjes of bij vriendjes, ze komen maar en ik vind het niet erg
we hebben wel de afspraak dat ze even bellen als ze bij iemand gaan spelen en ik laat een kind altijd naar huis bellen waar ik bij ben. Juist gezellig toch ?
soms moet je iets achter laten om verder te komen, soms moet je heel veel achter je laten om een ander mens te worden
  † In Memoriam † donderdag 8 april 2010 @ 21:23:53 #106
37843 lady-wrb
kortaf
pi_80100378
hier mag het even niet, vanwege de chaos door de verbouwing, maar ergens anders of buiten spelen mag natuurlijk wel, als ik maar weet waar hij uithangt
  donderdag 8 april 2010 @ 22:21:13 #107
22740 Grijs
en eigenwijs
pi_80103583
quote:
Op donderdag 8 april 2010 20:11 schreef Muks het volgende:
(..)
Oudste had voor zijn spreekbeurt een ZG+ (10), hij heeft 25 minuten gepraat van wie zou ie dat toch hebben. En dat over donald duck.
Wat goed!
Daan had laatst ook een spreekbeurt en hij wilde dat helemaal zelf doen, wij mochten niet helpen. Het ging over de Deltawerken. Hij had een 8 en was daarover in eerste instantie wel een beetje teleurgesteld (de vorige keer had hij een 9,5 voor zijn spreekbeurt). Toen heb ik hem gezegd dat wij hem met die 9,5 geholpen hebben, dus dat hij die 9,5 moest delen met ons (zeg maar 3 punten voor ons en nog 6,5 voor hem ). Maar dat hij die 8 helemaal voor zichzelf had. Hij kon er de humor wel van inzien en was gelijk veel tevredener met zijn 8.
"Het meeste werk is onbegonnen werk
...eenmaal begonnen wordt het al snel minder"
- [i]Rikkert Zuiderveld[/i]
  donderdag 8 april 2010 @ 22:25:53 #108
114177 Diaan73
Sinds 31-05-07: Peacewoman!!!
pi_80103836
Ingrid wat fijn dat het zo goed gaat... ook dat Kim met Tyler zo lief gaat.

Muks, wat goed zeg!!

Wat betreft spelen, Twan mag bijna altijd wel een kindje meenemen naar huis als het uitkomt, maar wel om en om. Dus de ene keer bij ons de andere keer bij het vriendje/vriendinnetje. Dit omdat er anders altijd bij ons wordt gespeeld en ik denk dat het andere kind het ook wel leuk vindt dat Twan daar komt. Twan is altijd het liefst thuis.

Grijs, wat een goed verhaal
Make love, not war ☮
  donderdag 8 april 2010 @ 23:09:06 #109
12713 trui
enorm aantrekkelijk!
pi_80105776
gisteren had willem een vriendje mee naar huis die eerder nooit durfde. hij wilde best bij hem thuis afspreken, maar nooit bij iemand anders. dat was volgens z'n moeder ook pas 1x gebeurd ofzo in de afgelopen jaren... maar willem bleef 't vragen en gisteren zei hij ineens tot onze grote verrassing ja. en gelukkig vond ie 't hartstikke gezellig, hij wilde helemaal niet naar huis en vroeg of hij vrijdag weer mocht komen.
in de haak.
  donderdag 8 april 2010 @ 23:16:21 #110
797 She-Wolf
TUFKA Igraine
pi_80106068
Het viel mij wel op dat het vanaf de eerste week al zo leefde, dat 'afspreken'. Ik kan me niet herinneren dat het bij ons op de kleuterschool ook al zo was. Maar ik vind het altijd wel leuk. Dus ik zit hier iedere week wel met andere kinderen aan tafel. Of, ik loop voor niks naar school, dat gebeurt ook regelmatig. En ook na schooltijd, hoewel ze ook wel veel buitenspeelt met kinderen hier uit de wijk, die niet bij haar in de klas zitten. Ook in het weekend is ze eigenlijk altijd wel buiten, mits het lekker weer is.
While you burn at the stake, I dance with the flames...
No more nights, of blood and fire...
  donderdag 8 april 2010 @ 23:43:12 #111
116890 _evenstar_
Ba-dum-tisssschhh
pi_80107266
Arwen vraagt niemand zelf, en wordt ook niet gevraagd.
Ze gaat in de klas voornamelijk met oudere kindjes mee, en die vragen geen "babies" om te spelen.
Ach komt vanzelf wel
Engaging Infinite Improbability Drive..
  donderdag 8 april 2010 @ 23:45:11 #112
12713 trui
enorm aantrekkelijk!
pi_80107352
bij ons begon dat ook niet meteen hoor. beide kinderen hebben er de eerste tijd helemaal niet naar getaald.
in de haak.
  donderdag 8 april 2010 @ 23:56:40 #113
797 She-Wolf
TUFKA Igraine
pi_80107826
Ik had het ook niet zo snel al verwacht, daardoor. Wat misschien wel scheelt is dat ze zo'n beetje het langste meisje van de klas is en ook heel vrij en wijs in haar praten. Daardoor wordt ze ook ouder geschat. In het begin waren het ook vooral de oudere meisjes waar ze mee afsprak. Nu spreekt ze af met wie er maar zin heeft.

Vanavond had ik nog een 10 minuten gesprekje op school en daar zei de nieuwe juf, die nu invalt vanwege zwangerschapsverlof van één van de juffen, dat ze eerlijk gezegd ook dacht dat ze een oudste kleuter was. Wat best lastig is soms, omdat ze daardoor ook overschat wordt. Ik betrap mezelf er ook wel eens op. Dat ik echt even moet denken: "Oh ja, je bent nog maar 4."
While you burn at the stake, I dance with the flames...
No more nights, of blood and fire...
pi_80108588
Ja, apart is dat.. Vorig jaar betrapte de ib'er me ook daarop, ik had het over 'de andere oudste kleuters' terwijl Myrthe nog een jongste kleuter was
  vrijdag 9 april 2010 @ 12:32:29 #115
45621 Suzanna
Mama van...
pi_80119350
Ik vind het best leuk als het 1 (maximaal 2) keer per week is, maar vaker vind ik niet goed. En ja, die van mij zeuren dan behoooorlijk...
Vragen vind ik ook geen zeuren hoor, maar als je dan een keer nee zegt gaaat het er al snel in over.
  vrijdag 9 april 2010 @ 12:46:19 #116
105888 renzell
Ik wil alleen maar zwemmen.
pi_80119779
quote:
Op donderdag 8 april 2010 23:56 schreef She-Wolf het volgende:
Ik had het ook niet zo snel al verwacht, daardoor. Wat misschien wel scheelt is dat ze zo'n beetje het langste meisje van de klas is en ook heel vrij en wijs in haar praten. Daardoor wordt ze ook ouder geschat. In het begin waren het ook vooral de oudere meisjes waar ze mee afsprak. Nu spreekt ze af met wie er maar zin heeft.

Vanavond had ik nog een 10 minuten gesprekje op school en daar zei de nieuwe juf, die nu invalt vanwege zwangerschapsverlof van één van de juffen, dat ze eerlijk gezegd ook dacht dat ze een oudste kleuter was. Wat best lastig is soms, omdat ze daardoor ook overschat wordt. Ik betrap mezelf er ook wel eens op. Dat ik echt even moet denken: "Oh ja, je bent nog maar 4."
Zelfde hier. Juul is ook zo'n reus. Die lijkt wel 6, maar wordt pas 5 overmorgen. En hij is stiekem nog echt een ongeleid projectiel, en zéker nog niet één van de oudste kleuters.

Vanmiddag het eerste kinderfeestje in mijn leven! Drie jongetjes uit z'n klas heeft Julius uitgenodigd. Met zijn vieren vormen ze de terreurbeweging van de klas, als ik de juffen moet geloven. Het zal nog wat worden vanmiddag. Na school proppen we het hele stel in de auto en rijden naar de Speeldernis (een natuurspeeltuin hier in Rotterdam). Daar is het cake eten, schmincken, choco drinken, kado's geven en dan 2 uur lang rausen. Vervolgens neem ik ze mee naar huis en eten we hier als afsluiter nog pannenkoeken. Moet goed komen lijkt me. Ik ben benieuwd!
  vrijdag 9 april 2010 @ 12:51:00 #117
272309 Groofsken
De goeie ouwe zak.
pi_80119934
quote:
Op vrijdag 9 april 2010 12:46 schreef renzell het volgende:

[..]

Zelfde hier. Juul is ook zo'n reus. Die lijkt wel 6, maar wordt pas 5 overmorgen. En hij is stiekem nog echt een ongeleid projectiel, en zéker nog niet één van de oudste kleuters.

Vanmiddag het eerste kinderfeestje in mijn leven! Drie jongetjes uit z'n klas heeft Julius uitgenodigd. Met zijn vieren vormen ze de terreurbeweging van de klas, als ik de juffen moet geloven. Het zal nog wat worden vanmiddag. Na school proppen we het hele stel in de auto en rijden naar de Speeldernis (een natuurspeeltuin hier in Rotterdam). Daar is het cake eten, schmincken, choco drinken, kado's geven en dan 2 uur lang rausen. Vervolgens neem ik ze mee naar huis en eten we hier als afsluiter nog pannenkoeken. Moet goed komen lijkt me. Ik ben benieuwd!
Woehoei, een feestje voor je ongeleide reus , met alle doerakken uit de klas . Veel plezier Rens .
  vrijdag 9 april 2010 @ 13:19:01 #118
12713 trui
enorm aantrekkelijk!
pi_80120985
dat klinkt hartstikke leuk renzell, heel veel plezier! (en gefeliciteerd met je reuzekleuter! )
in de haak.
  vrijdag 9 april 2010 @ 13:59:22 #119
105888 renzell
pi_80122449
Dank jullie wel. Ik heb er zin in! Maar ik ben óók een beetje zenuwachtig.
  vrijdag 9 april 2010 @ 21:28:41 #120
37150 livelink
keek op mijn week ( © DJ11)
pi_80139889
Hoe is het gegaan Renzell? Dapper hoor, om met 4 kleuters op pad te gaan.
Als je goed om je heen kijkt zie je dat alles gekleurd is.
  vrijdag 9 april 2010 @ 22:49:17 #121
1627 dutchie
Eámanë Súrion
pi_80143857
Hier ook weer eens meldt.

Renzell, hoe was het?
En hoe bevalt het nu daar, allemaal gesetteld?

Afspreken wordt hier ook veel gedaan. Sommige kinderen beginnen al een dag van tevoren om er maar zeker van te zijn dat ze de volgende dag iemand hebben. Gelukkig doet L dat niet.
De fladderaar wil het nog wel eens vergeten. Maar komt niks tekort wat spelen betreft.

Een probleem wel aangaande buurtvriendje/klasgenootje. Ze hebben gewoon geen goede chemie samen zeg maar, maar zoeken elkaar wel constant op.
Dan gaat het even goed, maar binnen no time mag ik mijn politie-pet weer opzetten.
Jochie staat hier constant op de stoep, ook op momenten dat L er gewoon geen zin in heeft en bewust niks heeft af gesproken. En dan gaat het weer mis.
Jochie is ook zo 'wild'. Wil alleen maar vechten, racen en ik vind hem gewoon een beetje stiekum. Is ook duidelijk merkbaar jaloers op C en duwt hem dan ineens of trekt hem omver.
Moet hem elke keer weer terecht wijzen, manlief en zelfs oma ook.
En toch blijft hij komen.
Na vandaag (don't get me started ) hou ik de deur even dicht voor hem. Even een afkoelperiode allebei. Hoop dat ze daarna gewoon weer met plezier kunnen spelen ipv venijn.
Zal blij zijn als L volgend jaar in groep 3 zit.
Als je niet lacht, ben je dood.
pi_80144796
Renzell hoe was het en gefeliciteerd!

Dutchie wat lastig zo'n wild vriendje.

Kim gaat weleens spelen, hier is er een paar keer een vriend(innetje) geweest. Niet elke dag, want dan is ze erg hyper. En dat wil ze ook niet.
Bij mijn ouders speelt ze heel leuk met een jongetje uit de straat die 3 is.
  zaterdag 10 april 2010 @ 02:27:50 #123
105888 renzell
pi_80150633
Feestje was een groot succes! De mannen werden eerder 'vrijgelaten' door juf Hannie, want ze waren niet meer te houden. Dus wij (ik en mijn moeder) met 4 héél opgewonden (en héél kleine!) jongetjes, een hoop tasjes, jasjes en kaplaarzen in de auto naar de Speeldernis. En maar kletsen daar achterin. Alle vier het hoogste woord ("IK mag nu iets zeggen, het is míjn feest!").Het was prachtig weer! Ze hebben aan één stuk door gerend en gerausd, met af en toe een pitstop voor cake, schmink, chocomel of chips. Soms ging het iets te ruw en moest er één getroost worden. Soms moest ik het grote kietelmonster spelen en joelden ze het uit van plezier en af en toe waren we er één kwijt en dachten dan meteen dat ie zichzelf verzopen had (2 volwassenen op 4 kleuterjongetjes is echt het minimum!). Om 17 uur heb ik 4 héél besmeurde jongetjes weer in de auto geladen en zijn we pannenkoeken gaan eten (die godzijdank alleen nog maar in de magnetron hoefden ). Toen zijn ze binnen verder gaan rausen. En om 18 uur waren ze kapot en compleet doorgedraaid, jarig Jobje vooral. Al met al; een geslaagde middag!

Wat lastig Dutch! Volgens mij heel goed hoor, zo'n break even. Zou ik ook doen geloof ik.
  zaterdag 10 april 2010 @ 10:05:15 #124
37150 livelink
pi_80152961
Renzell, dat klinkt heel leuk, maar ook heel vermoeiend. Fijn dat het zo geslaagd was!

Dutch, even een afkoelperiode lijkt me een goed plan. Ik herken het wel en vooral dat continue alert zijn en ingrijpen maakt zo'n speelafspraak behoorlijk vermoeiend. Ik ben blij met het mooiere weer wat dat betreft. Als ze buiten spelen gaat het beter, dan kunnen ze makkelijker van elkaar weglopen als het misgaat en dan zoeken ze elkaar gewoon weer op als de boze bui over is. Het lijkt dan allemaal wat natuurlijker te verlopen.
  zaterdag 10 april 2010 @ 11:13:05 #125
1627 dutchie
Eámanë Súrion
pi_80154235
Renzell wat klinkt dat gezellig!
Steek er nog wat van op ook: pannenkoeken vóór het feestje bakken.

Livelink, dat klopt idd van dat het buiten beter gaat. Maar dan nog gaat het mis.
Ik moet alleen C in de gaten houden nu dat hij niet te wild doet, aangezien hij van de week een hap asfalt genomen heeft en zijn tanden bovenin los zitten. Tandarts was heel duidelijk dat hij rustig aan moest doen, dus als ik hem buiten los laat gaan en dan zeker met dat vriendje erbij gaat dat niet goed ben ik bang.
Maar ben idd wel blij dat ze hun energie buiten beter kwijt kunnen.
pi_80154490
quote:
Op donderdag 8 april 2010 23:09 schreef trui het volgende:
gisteren had willem een vriendje mee naar huis die eerder nooit durfde. hij wilde best bij hem thuis afspreken, maar nooit bij iemand anders. dat was volgens z'n moeder ook pas 1x gebeurd ofzo in de afgelopen jaren... maar willem bleef 't vragen en gisteren zei hij ineens tot onze grote verrassing ja. en gelukkig vond ie 't hartstikke gezellig, hij wilde helemaal niet naar huis en vroeg of hij vrijdag weer mocht komen.
Sven is zo'n jongetje dat ook niet snel bij anderen gaat spelen. Is nu 3x gebeurt ofzo (Wel bij een vriendje dat 3 huizen verderop woont, maar dat gaat ook natuurlijker, gewoon buiten spelen en bij elkaar binnenlopen enzo). Het eerste kleuterschooljaar wilde hij ook nooit naar feestjes. Ik ben ook altijd verrast als hij ineens ja zegt op een uitnodiging
Hier had uw advertentie kunnen staan :P
  zaterdag 10 april 2010 @ 11:56:33 #127
45621 Suzanna
Mama van...
pi_80155197
Ah wat vervelend van die tanden Dutch.... komt dat wel weer goed? kunnen ze weer vaster gaan zitten als hij rustig aan doet dan?
Wat ben ik blij dat we wat dat betreft nog niet veel enge dingen hebben gehad hier... hoewel we wel klimgeitjes hebben denk ik dat meiden wat dat betreft wel wat makkelijker zijn (en vaak voorzichtiger zijn ofzo?)...
  zaterdag 10 april 2010 @ 11:57:53 #128
45621 Suzanna
Mama van...
pi_80155224
Oh ja, die van mij spelen het liefste ergens anders. Vind ik een beetje lastig want je moet ze dan met etenstijd of net ervóór gaan ophalen. Dan moet ik natuurlijk de andere meiden ook meenemen op de fiets en dat is gewoon best wel een gedoe. Wonen jullie allemaal in de woonwijk en dus dicht bij elkaar of hoe zit dat bij jullie?
pi_80155445
Wij wonen 8 km van de school af, Suzanna en dat maakt afspreken met vriendjes wat lastiger. Ik moet die 8 km midden door de stad doorkruisen en doe er soms wel een half uur over (in ieder geval een minuut of 20). Ik ben heel snel een uur per rit heen en terug kwijt dus.
Als ik de jongens om 15.00 ga halen en ze willen afspreken dan gaat dat niet zomaar. Ik ga niet weer terug naar huis om om 17.00 weer terug te rijden dat kost gewoon teveel tijd.

Ondertussen is iedereen dit gewend en wordt er 's morgens al afgesproken zodat ik pas tegen half 5 ga rijden. Kinderen die bij ons komen spelen worden ook netjes opgehaald door hun papa of mama. Sommige ouders doen dit niet (vinden het te ver) maar de meeste doen er niet moeilijk over.

Het vergt voor ons dus wat meer organisatie en dat is wel eens lastig maar de school in onze wijk vind ik geen optie dus heb ik gekozen voor de school in de wijk waar ik vandaan kom en mijn ouders ook nog wonen (die ook kunnen bijspringen wanneer nodig).

De 3 dagen dat ik werk verblijven de jongens na school bij mijn ouders en kunnen die dagen wel heel makkelijk afspreken omdat ze in dezelfde wijk zijn en dan haal ik ze na mijn werk gewoon daar op. Geen probleem verder.
  zondag 11 april 2010 @ 23:18:11 #130
37150 livelink
pi_80209685
Ik moet morgen met Job naar de schoolarts. En ook daarvoor moet ik een hele vragenlijst invullen over hem. Ik kan me dat eigenlijk niet meer herinneren met Katja. Is dat iets nieuws of ben ik het gewoon vergeten?
  zondag 11 april 2010 @ 23:19:59 #131
131983 debuurvrouw
The girl nextdoor
pi_80209781
bij mijn weten was die lijst er voor mijn oudste ook al. Over gedrag en zindelijkheid en eten en de mate van tv kijken en computeren. En over welke en hoeveel vriendjes.
Het maakt ook niet uit of je koopt, kraakt of huurt, buurvrouw is steeds in de buurt.
  zondag 11 april 2010 @ 23:24:22 #132
37150 livelink
pi_80210015
Je hebt een goed geheugen, Buurvrouw , dat zijn inderdaad de vragen. En dan moet ik weer toegeven dat ik niet weet wanneer Katja en Job los gingen lopen of gingen praten. Ik heb geen geheugen voor dat soort dingen en ik heb het ook nergens bijgehouden of zo
Ik vind het een beetje raar. Nou voelt het ook wel als een vokomen overbodige vragenlijst in het geval van Job. Inmiddels is er voor hem al een heel dossier en dat zal ook al wel bekend zijn bij de GGD neem ik aan.

Oh ja, ik weet ook echt niet meer op welke leeftijd hij welke ziekte heeft gehad. Ik ga het waterpokkentopic er maar eens op naslaan.
Is dat nou zo gek dat ik dat soort dingen niet meer weet?
  zondag 11 april 2010 @ 23:27:16 #133
131983 debuurvrouw
The girl nextdoor
pi_80210144
quote:
Op zondag 11 april 2010 23:24 schreef livelink het volgende:
Je hebt een goed geheugen, Buurvrouw , dat zijn inderdaad de vragen. En dan moet ik weer toegeven dat ik niet weet wanneer Katja en Job los gingen lopen of gingen praten. Ik heb geen geheugen voor dat soort dingen en ik heb het ook nergens bijgehouden of zo
Ik vind het een beetje raar. Nou voelt het ook wel als een vokomen overbodige vragenlijst in het geval van Job. Inmiddels is er voor hem al een heel dossier en dat zal ook al wel bekend zijn bij de GGD neem ik aan.
Nou, dat geheugen valt wel mee ik ben drie weken geleden nog bij de schoolarts geweest met jongste En toen vroeg ik mij hetzelfde af als jij. Maar navraag leerde dat dit voor oudste ook al gedaan was.
loslopen en praten heb ik dan wel weer onthouden, maar dat is meer omdat ze dat hier vrij typisch deden (vrij vroeg en uit het niets )
pi_80220451
Wij kregen ook nog de SDQ vragenlijst om in te vullen, vooraf met de uitnodiging per post. Met Google is-ie zo te vinden, voor nieuwsgierigen
/edit en met handleiding: klik
  vrijdag 16 april 2010 @ 23:15:25 #135
37150 livelink
pi_80405474
Buurvrouw, ik heb geen zin om afgesloten bankjes terug te lezen, dus daarom maar even hier. Hoe ging de spreekbeurt? Katja is over een paar weken aan de beurt, ik ben wel benieuwd.
  Licht Ontvlambaar maandag 19 april 2010 @ 10:28:57 #136
7020 Sjeen
...gevaarlijke vrouw...
pi_80472574
Die lijst, die heb ik ook moeten invullen inderdaad... Isa is overigens weer goedgekeurd

Op het moment is ze aardig gefrustreerd over het feit dat ze nog niet kan schrijven. Ze wil zo graag, maar kan 'alleen' maar gemakkelijke dingen schrijven (zegt ze zelf). Ik geloof dat het tijd wordt voor groep drie

Dutch, lastig zo'n 'vriendje'... Ik zou ook niet echt weten hoe ermee om te gaan.
You can't start a fire without a spark...
♥ Isa ♥ | In vuur en vlam
A dirty mind is a joy forever!
  maandag 19 april 2010 @ 10:37:06 #137
131983 debuurvrouw
The girl nextdoor
pi_80472783
quote:
Op vrijdag 16 april 2010 23:15 schreef livelink het volgende:
Buurvrouw, ik heb geen zin om afgesloten bankjes terug te lezen, dus daarom maar even hier. Hoe ging de spreekbeurt? Katja is over een paar weken aan de beurt, ik ben wel benieuwd.
Ha! wat lief dat je daarnaar vraagt. En dit topic was ff kwijt. Maar spreekbeurt ging enorm goed en hij had nog een goed gekregen ook Maar hij zei zelf al dat hij de volgende keer meer op tijd ging beginnen. Want nu was hij wel heel moe. Gelukkig wel een beloning voor zijn harde werken nog.

Die eerste spreekbeurt is echt een ellende. Het lijkt wel of ze daar helemaal geen "bagage"voor meekrijgen. Of bij onze school in ieder geval. Oudste was ook al zo aan het kleuten de eerste keer. Maar daarna gaat het dan ook wel. Gelukkig. Oudste knutselt ze nu zo inelkaar.

Wel grappig nog, wat me opviel. Oudste is echt totaal niet bezig met image enzo. Bij Bas nu merkte ik dat hij echt ook bezig was met hoe kom ik over, ben ik wel cool. wat deed de rest.... Grappig! zo verschillend. (hij sprak toen hij 6 was al eens de legendarische woorden dat hij een tattoo wilde op z'n spierbal, later. )
  maandag 19 april 2010 @ 11:05:45 #138
12713 trui
enorm aantrekkelijk!
pi_80473714
haha, die Bas! en wat fijn dat de spreekbeurt goed verliep!

easy, da's dan toch een verschil met onze 'willem'. die vindt het de laatste tijd juist wel leuk om bij anderen te gaan spelen. hoewel hij iemand mee naar huis nemen ook nog altijd net iets veiliger vindt volgens mij, maar hij doet het wel gewoon.

livelink, die lijst komt mij ook nog wel bekend voor. en die mijlpalen, ach, als het niet bijzonder laat of vroeg was is het ook niet zo erg als je er wat naast zit toch?
in de haak.
  maandag 19 april 2010 @ 12:08:45 #139
37150 livelink
pi_80476151
Katja is wel het andere uiterste met haar spreekbeurt qua timing. Ze moet haar spreekbeurt op 21 mei houden en al sinds september wil ze er alvast aan beginnen. Ik heb haar tot nog toe wat kunnen remmen, maar vandaag wil ze echt naar de bibliotheek. Dus na school gaan we wel even kijken. Ze wil het over dolfijnen houden.

Ik was (ben) zelf wel van het type die alles op het laatste moment doet.

Ze hebben ook helemaal niet meer naar die mijlpalen gevraagd verder, maar ik vond het zelf eigenlijk wel stom dat ik dat nergens bij heb gehouden. Maar inderdaad, ze waren beiden niet heel erg snel en ook niet heel erg laat, dus geen bijzonderheden op dat punt.

Isa, nog heel even wachten meid. Job is nu ook echt toe aan groep 3. Ik verdenk hem er wel eens van dat hij stiekem al wel een beetje kan lezen, maar hij houdt bij hoog en bij laag vol van niet.
  maandag 19 april 2010 @ 13:33:38 #140
45621 Suzanna
Mama van...
pi_80479254
Emma eet de laatste tijd graag 'Gestampte luisjes'... ipv gestampte muisjes. Erg komisch.
pi_80481084
quote:
Op maandag 19 april 2010 13:33 schreef Suzanna het volgende:
Emma eet de laatste tijd graag 'Gestampte luisjes'... ipv gestampte muisjes. Erg komisch.
Heeft iemand haar verteld dat voor roze muisjes kleurstof uit luizen gebruikt wordt??
  maandag 19 april 2010 @ 15:58:52 #142
131983 debuurvrouw
The girl nextdoor
pi_80484870
quote:
Op maandag 19 april 2010 12:08 schreef livelink het volgende:
Katja is wel het andere uiterste met haar spreekbeurt qua timing. Ze moet haar spreekbeurt op 21 mei houden en al sinds september wil ze er alvast aan beginnen. Ik heb haar tot nog toe wat kunnen remmen, maar vandaag wil ze echt naar de bibliotheek. Dus na school gaan we wel even kijken. Ze wil het over dolfijnen houden.

Ik was (ben) zelf wel van het type die alles op het laatste moment doet.

Ze hebben ook helemaal niet meer naar die mijlpalen gevraagd verder, maar ik vond het zelf eigenlijk wel stom dat ik dat nergens bij heb gehouden. Maar inderdaad, ze waren beiden niet heel erg snel en ook niet heel erg laat, dus geen bijzonderheden op dat punt.

Isa, nog heel even wachten meid. Job is nu ook echt toe aan groep 3. Ik verdenk hem er wel eens van dat hij stiekem al wel een beetje kan lezen, maar hij houdt bij hoog en bij laag vol van niet.
Hij was in Januari ook al begonnen, maar kon niets vinden over Dijken. Informatie filteren is gewoon heel lastig. En daarna vond hij dus zijn onderwerp stom. En toen mocht hij van zijn juf geen ander onderwerp kiezen en waren de rapen gaar. Nou ja, hij is er nu door.

Leuk toch dat ze zo enthousiast zijn over hun spreekbeurt? Hopelijk kan ze er iets moois van maken. ik wilde dat ik zulke gediciplineerde kinderen had.
  dinsdag 20 april 2010 @ 08:39:56 #143
118901 Lishe
Verse Soep!
pi_80508815
Wat goed, die spreekbeurten! Ik was er vroeger dol op, de kinderen hopelijk ook. Maar wat een spanning zal dat meebrengen.

Ik merk dat onze oudste steeds meer rituelen inbouwt. Als we haar haar gang laten gaan duurt naar bed gaan zo 20 minuten. Ze mag van ons de 3 belangrijkste 'uitvoeren'. (rolgordijn tot bepaalde hoogte, losse dingen onder haar bed en deuren controleren.) Dit vind ik nog redelijk, dat had/heb ik zelf ook.
Maar nu begint ze ook met eten. Bij alles moet de houdbaarheidsdatum gecheckt. En bij twijfel van haar kant eet of drinkt ze het niet. Ze is dan bang dat het giftig is. :s Het helpt wel als wij proeven of laten zien dat ze het echt gewoon kan eten.
Ik wil haar zulke dingen niet verbieden, maar ook voorkomen dat het zich uitbouwt. Is het normaal gedrag voor een 5 jarige? Of moeten we er juist allert op zijn?
Geluk zit in een klein Wolkje
Wil degene die vroeg om een witte kerst ook even vragen naar een mooie zomer?
  Licht Ontvlambaar dinsdag 20 april 2010 @ 08:48:19 #144
7020 Sjeen
...gevaarlijke vrouw...
pi_80508952
Persoonlijk vind ik het niet normaal, maar dat is waarschijnlijk omdat het zich hier niet voordoet. Isa is eigenlijk niet zo'n controletype, gordijnen gaan gewoon helemaal dicht, de deur ook, als het licht op de gang maar brand is het goed...

Maar Luuke gaat dus kijken of de deuren afgesloten zijn? Of begrijp ik dat verkeerd... En het eten, poeh, op mijn komt het dwangmatig over. Geen idee of het een probleem is, dat is natuurlijk aan jullie om dat te bepalen. Maar ik zou er zeker eens met de huisarts over praten, gewoon om eens van een 'buitenstaander' te horen of het iets is waar je je zorgen om moet maken/mee aan de slag moet of dat het voorkomend gedrag op deze leeftijd is, waar je je niet druk om hoeft te maken/niet te veel aandacht aan moet besteden.

Het is wel zo dat op jongere leeftijd sommige dingen echt angstaanjagend kunnen zijn, vooral als je graag controle over dingen wil hebben. En dan is het wel goed dat ze op jullie kan en wil vertrouwen
  dinsdag 20 april 2010 @ 08:53:32 #145
22740 Grijs
en eigenwijs
pi_80509053
Het kan natuurlijk een fase zijn, ik weet niet hoelang dat aan de gang is? Ik vind het een klein beetje herkenbaar: mijn oudste heeft wel een fase gehad waarbij hij moest weten wat er in het eten zat en of dat wel of niet gezond was (hij at wel gewoon alles op). Maar de andere dingen herken ik niet zo.
"Het meeste werk is onbegonnen werk
...eenmaal begonnen wordt het al snel minder"
- [i]Rikkert Zuiderveld[/i]
  dinsdag 20 april 2010 @ 08:54:51 #146
131983 debuurvrouw
The girl nextdoor
pi_80509072
Het komt mij ook niet bekend voor lishe, het lijkt me alleen maar lastig. Maar als je het van jezelf wel herkent en het niet haar leven beinvloed...
Hoe hebben jouw ouders dat gedaan? Hoe gingen die daarmee om? En is het iets wat je nu nog doet of waar je last van ondervindt?
Het wordt denk ik zo'n groot iets als je het met de huisarts bespreekt. Maar misschien is dat het ook wel ik kan het niet inschatten.
Als het lastig wordt en overheersend zou ik er wel met iemand over gaan praten.
  dinsdag 20 april 2010 @ 09:04:50 #147
118901 Lishe
Verse Soep!
pi_80509272
Ik heb het zelf nog een klein beetje, maar geen last ervan. Dus voor mij is het iig geen probleem. Maar ik wil het ook geen probleem laten worden. En stiekem hoopte ik dat het bij kleuters hoorde.
Zolang het beheersbaar blijft ga ik niet naar de huisarts. Als ze rituelen in blijft bouwen wel.
Grijs, nieuw inzicht! Het eetgedoe kan ook best losstaan van die dwang. Dat ga ik eens onderzoeken. Want dat kan ook gewoon een angst zijn zoals sjeen zegt. En dwang gaat om de handeling denk ik?
Dank jullie.
  Licht Ontvlambaar dinsdag 20 april 2010 @ 09:10:13 #148
7020 Sjeen
...gevaarlijke vrouw...
pi_80509407
Ik heb eens nachten niet geslapen omdat ik op het nieuws gehoord had dat kwik in klokjes (van die schermpjes met zwarte cijfers) dodelijk kon zijn. Ik had zo'n klokje naast mijn bed staan... Ik was zo ontzettend bang om dood te gaan. Kan me best voorstellen dat het ook zoiets is, maar dan met eten. Voor hetzelfde geld hebben ze in de klas of op tv het over houdbaarheidsdatums enzo gehad...

En ik heb toevallig in Psychologie Magazine gelezen dat iedereen wel bepaalde dwanghandelingen heeft ik ga even voor je zoeken of dat artikel ook online staan Dat ging over dwanggedachten... Klok-klepel

[ Bericht 8% gewijzigd door Sjeen op 20-04-2010 09:16:31 ]
  dinsdag 20 april 2010 @ 09:21:07 #149
118901 Lishe
Verse Soep!
pi_80509679
Herkenbaar! Ik sliep maanden met mn onderlaken stevig vastgeklemd. Als er dan een vampier zou komen kon hij me niet meenemen, want dan moest hij het bed ook meesleuren. (gelukkig snapte ik toen niet dat De Vampier dan alleen mn hoeslaken mee hoefde te sleuren )

Ik ga op onderzoek waar die vergiftig-vrees vandaan komt!
  dinsdag 20 april 2010 @ 09:42:46 #150
40180 Stiemie
20-07-2007
pi_80510245
Misschien iets opgevangen over iemand met voedselvergiftiging? Omdat ze het over gif heeft als het niet meer goed is? Dan zeg je al snel dat iemand iets gegeten heeft dat niet meer goed was toch?
pi_80516063
Ik herken het hier ook niet, Lishe. Op ouders.nl zag ik dit http://www.ouders.nl/psycho/lpsy0407.htm een vraag over een 14-jarige met uitleg en iets over fases waarin het normaal is.
Je zou het evt met de schoolarts kunnen bespreken, of zijn jullie daar al geweest? En anders de huisarts inderdaad
  dinsdag 20 april 2010 @ 12:45:54 #152
12713 trui
enorm aantrekkelijk!
pi_80516365
goede link, poemojn. daar staat ook in dat er verschillende redenen kunnen zijn voor het dwangmatige gedrag. is het om een angst te bedwingen, of bijvoorbeeld omdat ze er nou eenmaal van houdt om vaak hetzelfde te doen. (het kan natuurlijk ook een combinatie zijn). dat heb je misschien niet zomaar uitgevogeld, maar het kan wel uitmaken voor hoe je er 't best mee om kunt gaan.
ik hoop dat het allemaal een beetje binnen de perken blijft. en wat sjeen ook zei, het hoort ook wel bij mensen om wat rituelen in te bouwen hier en daar hoor, het hoeft niet meteen zorgwekkend te zijn. maar als 't haar echt belemmert is het wel goed om het niet te lang voort te laten duren.
in de haak.
  dinsdag 20 april 2010 @ 14:43:26 #153
1627 dutchie
Eámanë Súrion
pi_80520957
Suzanna, sorry voor mijn trage reactie. OUD zit niet meer zo in 'mijn systeem' zeg maar.
Eigenlijk moet dit nog in het andere topic, maar het jochie wordt over precies 2 maandjes 4, dus mag vast wel.
Tandjes zitten wel los, maar we proberen ze echt zo veel mogelijk te ontzien in de hoop dat ze toch weer vaster gaan zitten.
Het zijn maar melktanden houden we ons voor. Maar ik hou mijn hart vast wat voor wat ons nog te wachten staat met deze brokkenpiloot.

Lishe, heel gek als ik zeg dat je wellicht haar 'neurotische' trekje zelf wel kunt verklaren? Gezien je eigen 'trekje' wat je aanhaalt en wat veranderingen de laatste tijd?
  dinsdag 20 april 2010 @ 15:06:46 #154
12713 trui
enorm aantrekkelijk!
pi_80521863
hey dutchiedemutchie!
ik had 't verhaal over je brokkenpiloot helemaal gemist, au!!

onze 'cato' mag straks voor 't eerst naar zwemles... spannend! ik ben er helemaal zenuwachtig voor. ben zo benieuwd of 't een beetje zal gaan. het is wel op een rottijd: van 17.15 tot 18.00u. dan is ze vast al heel moe... maar ja. we gaan 't toch maar gewoon proberen. willems zwemles kon gelukkig ook naar die tijd verzet worden, anders zouden we de hele middag in 't zwembad kunnen vertoeven (die had 't eerst om 15.45).
in de haak.
  dinsdag 20 april 2010 @ 15:33:27 #155
1627 dutchie
Eámanë Súrion
pi_80522826
Trui, dat had ik niet echt uit gelegd ook volgens mij. Kwam naar boven vanwege het gedrag van dat hele fijne vriendje van L.
Lang verhaal kort:
Meneer fietst al enige tijd, maar hij is nogal roekeloos.
Als je dan al moe bent en 6 x een rondje hard om een boom fietst, waarbij je stuurt door gewoon je stuur om te gooien, dan kan het mis gaan.
Dus stuur blokt ineens door te scherp insturen, kind vliegt over fiets en neemt een hap uit het fietspad.
Gedoe...

Ik kan me je zenuwen wel voorstellen hoor.
Tijd is ook beroerd. Hoe doe je dat met eten dan?
Hier is het nu om 17.30, dus ik kook gelijk als we terugkomen van school. Licht en nadien eet hij nog wat.
Succes en zeker ook voor Cato.
L. mag morgen proefzwemmen

O ja en zussie
pi_80528942
M heeft pas A gehaald [fotootje weg]
Ze heeft nu van 18-18.45 zwemles, dan eten we om 17u. Heeft ook een tijdje van 17.15-18u gehad, en dan maakte ik meestal een ovenschotel die dan om 18.15 ofzo klaar was. 'n Timer op de oven is *erg* handig dan.
(houden we dat er trouwens in, die voorletters ipv namen? )

Wat zielig voor C, Dutchy
Is L zenuwachtig voor het proefzwemmen, of viel het mee?
Hier haalde iedereen z'n diploma bij het afzwemmen. Een kind kwam niet door het gat en mocht het nog een paar keer proberen toen al het publiek weg was. Toen toch nog gehaald.

[ Bericht 9% gewijzigd door poemojn op 20-04-2010 21:49:20 ]
  dinsdag 20 april 2010 @ 20:14:18 #157
12713 trui
enorm aantrekkelijk!
pi_80534369
wat knap van M, gefeliciteerd! dat is ook laat zeg, die tijd van haar zwemles... ik had ook vooraf gekookt (macaroni ). we waren pas om 18.45 terug, en hebben toen snel de hap opgewarmd en gegeten. vooraf eten lijkt me ook niet ideaal eigenlijk. we moeten al om kwart voor 5 weg.

cato's zwemles ging hartstikke goed, ze vond 't best leuk, heeft enthousiast meegedaan en dapper volgehouden. 't was vandaag maar een klein groepje (5 kinderen) dus dat kwam ook erg goed uit. ze vond veel dingen nog wel eng en heeft ook niet alles gedaan, maar ik was echt supertrots op haar. het begin was wel wat stom; het duurde veel te lang voor ze in de chaos van alle kinderen van het vorige lesuur en alle kinderen van haar lesuur wist bij wie ze nou wezen moest. ik kon daar niet bij en zag wel vanachter het raam hoe broerlief haar een beetje 'beschermde' maar hij moest op een gegeven moment ook met zijn juf mee en toen stond cato daar maar wat wezenloos om zich heen te kijken, dat was echt naar. maar goed, toen dat eindelijk was opgelost ging 't dus reuze goed. wel zei ze achteraf dat ze de meester niet leuk vond maar ze wilde niet uitleggen waarom. maar haar positieve conclusie na afloop was: 'zo, nu weet ik ook hoe zwemmen gaat'.

willem daarentegen vond zijn nieuwe groepje echt vreselijk , dus die wil nu graag terug naar z'n eerdere tijd... ik hoop van harte dat het de volgende keren wat beter gaat, want zo'n hele middag in 't zwembad lijkt me echt heel erg vervelend. maar als 't echt niet loopt met hem in dat nieuwe groepje moeten we dat toch maar overwegen (als 't nog kan, qua zwembad). ik heb dit keer niet bij hem gekeken, hij zwemt in een ander bad en daarvoor moet ik naar boven, naar de tribunes. dit keer wilde ik toch wel graag de hele les bij cato kijken. volgende keren maar een beetje afwisselen.

dutchie, jakkes wat een nare val moet dat geweest zijn. zo is willem een keer 2 voortanden (godzijdank ook nog melk-) kwijtgeraakt doordat hij perongeluk een trap tegen z'n mond kreeg tijdens 't voetballen... leuk hoor, sport.
in de haak.
pi_80534647
Cato heeft alweer haar eerste zwemles ereop zitten. Goed zeg

Wat een georganiseer is het toch ook altijd, naar zo'n zwembad. Helemaal als je meer kinderen hebt. En in jouw geval moet je je ook nog kunnen opdelen, trui

Ik heb David in maart aangemeld voor zwemles in het bad van een revalidatiekliniek. Daar geven ze ook zwemles op zaterdag want ik zou niet weten hoe ik het anders doordeweeks zou moeten doen met 3 kinders (en een man die om de week 's avonds weg is).
Er was een wachtlijst tot juli helaas dus we moeten even wachten.
quote:
Op dinsdag 20 april 2010 20:14 schreef trui het volgende:
maar haar positieve conclusie na afloop was: 'zo, nu weet ik ook hoe zwemmen gaat'.
leuk dit
pi_80535657
wat leuk Cato's 1e zwemles! Ik kan niet wachten tot Amber haar diploma's heeft.

Ik heb momenteel een verschrikkelijke tegendraadse en oervervelende en dwarse kleuter. Ze is verschrikkelijk haar grenzen aan het opzoeken en dat resulteerd vaak in "ruzie".
Gister en vandaag was ik een stomme mama en gister heeft ze me geslagen toen ze boos was. Ze moest haar prinsessenjurk uit omdat het bedtijd was maar mevrouw wilde persee in haar jurk slapen. Ze was al aan het schreeuwen en toen mocht ze op de gang. Daar bleef ze doorgaan. Ik heb haar nogmaals vriendelijk gevraagd haar jurk uit te doen maar ze weigerde alsnog. Toen heb ik 'm uitgetrokken bij d'r en dat was een pittige strijd. Ze was zo verschrikkelijk boos, ze ging ervan stotteren...
♥ A ♥ & ♥ T ♥
When you were born, you were crying and everyone around you was smiling. Live your life so that when you die, you're smiling and everyone around you is crying.
  dinsdag 20 april 2010 @ 21:25:54 #160
37150 livelink
pi_80537663
Dwarse kleuters
Als het goed is gaat het vanzelf over, Vicky!

Poemojn, gefeleciteerd met het A-diploma . Goed gedaan, M.
En Dutchy, jij alvast veel succes gewenst voor je oudste morgen.

Al die zwemverhalen hier. Wij hebben Job jammer genoeg van zwemles moeten halen. De badmeester gaf aan dat hij hem niet meer aankon
Zo jammer, want hij is er zo goed in en hij vond zwemvaardigheden eigenlijk hardstikke leuk. Maar hij heeft twee keer een hele moeilijke bui gehad in het zwembad en toen ging het gewoon even niet meer. We hebben wel met de desbetreffende badmeester afgesproken dat Job het na de zomervakantie nog een keertje mag proberen.
  dinsdag 20 april 2010 @ 21:33:37 #161
12713 trui
enorm aantrekkelijk!
pi_80538047
he wat ontzettend jammer livelink...

en dutch, inderdaad veel succes morgen voor L! spannend!

vicky, rot, die situatie met amber. maar als je eenmaal in zo'n conflict zit zit er vaak niks anders op dan het toch uitvechten. leuk is anders! hopelijk ligt ze lekker te slapen nu!
in de haak.
pi_80538773
Wat vervelend Livelink Is er geen andere zwemschool waar hij het nog zou kunnen proberen? Misschien scheelt t als je iets met een kleinere groep vindt bijv.?

Dat soort acties heeft J ook wel eens Vicky. En ze slaapt gewoonlijk niet voor 21u. Soms vind ik haar dan uiteindelijk in bed met allerlei puzzels, en haar 'bruiloftjurk' aan over haar pyjama. Wel zielig als ze zo boos worden dat ze er zelf niet meer uit kunnen krijgen (als ik jou goed begrijp).
Is Amber daarna wel rustig gaan slapen?
  dinsdag 20 april 2010 @ 21:51:34 #163
1627 dutchie
Eámanë Súrion
pi_80538959
Dat is jammer Livelink. Zeker als hij er zo'n plezier in had.
Blijven jullie wel gewoon tussendoor zwemmen, gewoon voor de lol?

Gewoon nog even aanzien toch met Willem, Trui? Ik hoor over veel kinderen die ineens naar een 'volgend badje' mogen bijv. dat die eerste keren in de nieuwe groep vaak een crime zijn. Het wordt makkelijker. Komt goed.

M al A, wat goed zeg!

Dank voor de succes-wensen. Duim morgen maar.
pi_80539096
Wat zonde livelink, vooral omdat het zwemmen echt zijn ding is he.

En nu we het toch over zwemdiploma's hebben hier:

Sven heeft zijn A vorige week zaterdag gehaald

Aanstaande vrijdag beginnen zijn lessen voor B.
  dinsdag 20 april 2010 @ 22:05:44 #165
1627 dutchie
Eámanë Súrion
pi_80539739
Sven
Het afzwem-seizoen is weer begonnen volgens mij.
  dinsdag 20 april 2010 @ 22:06:54 #166
37150 livelink
pi_80539800
We hebben hier maar één zwembad en er is maar één groep voor zwemvaardigheden. Een deel van het probleem is ook dat Job echt wel jong was. De rest van de groep was wel een stuk ouder. Bij het onderdeel survival ging het goed, maar ze waren nu begonnen met het onderdeel snorkelen. En dat was voor Job ten eerste vrij saai en ten tweede ook vrij ingewikkeld. Hij had moeite met het klaren en was het op een gegeven moment zat en ging toen op zijn rug zwemmen met de snorkel. Dat gaat niet goed en al met al werd het te veel frustratie. Het volgende onderdeel is denk ik waterpolo en dan proberen we het nog één keertje.
  dinsdag 20 april 2010 @ 22:09:51 #167
37150 livelink
pi_80539948
Sven, wat goed

Trui, fijn dat het goed ging met Cato. En wat is het erg als je niet kunt ingrijpen terwijl je ziet dat je kind een beetje verloren is. Wij mochten er de eerste les gewoon bij zijn, dat maakt het wat minder onwennig allemaal.
Ik hoop dat Willem toch zijn draai weet te vinden, want een hele middag in het zwembad is wel behoorlijk veel van het goede, ja.
  dinsdag 20 april 2010 @ 22:27:34 #168
12713 trui
enorm aantrekkelijk!
pi_80540836
het stomme is dat ik er ook bij had mogen zijn, maar ik dacht dat ik er beter aan deed om juist een beetje op afstand te blijven (dus achter glas). bovendien was broerlief erbij om haar daar voorbij de douche een beetje op weg te helpen, dacht ik. maar ik had me niet zo gerealiseerd dat er op dit tijdstip natuurlijk allerlei groepen aan vooraf gingen, en dat 't dus best een hectische bedoening zou worden daar bij de doucheruimte en net daarachter (waar ze moeten wachten op hun eigen badjuf/-meester).

sven, wow!!!

dutchie, hier is 't altijd afzwemseizoen geloof ik. alleen voorlopig nog niet voor ons helaas....
in de haak.
  dinsdag 20 april 2010 @ 22:42:42 #169
7554 Spuuglokje
Domestic Goddess
pi_80541639
quote:
Op dinsdag 20 april 2010 09:21 schreef Lishe het volgende:
Herkenbaar! Ik sliep maanden met mn onderlaken stevig vastgeklemd. Als er dan een vampier zou komen kon hij me niet meenemen, want dan moest hij het bed ook meesleuren. (gelukkig snapte ik toen niet dat De Vampier dan alleen mn hoeslaken mee hoefde te sleuren )
Ik slaap nog steeds (dus al meer dan 25 jaar) met de zijkant van mijn dekbed onder mijn lijf gevouwen, zodat ik erop lig en er geen skelethand van onder mijn bed mij uit mijn bed kan sleuren. En toen een jongetje uit de kleuterklas vroeger aan mij verteld had dat oorwurmen zo heten omdat ze 's nachts in je oor kruipen heb ik maanden met m'n handen over m'n oren geslapen. Hier dus erg gevoelig voor dwangmatige controlehandelingen. Ik probeer dus altijd angstvalling ieder ritueel in mijn leven te vermijden. Bang dat ik er nooit meer vanaf kom.
pi_80549930
quote:
Op dinsdag 20 april 2010 21:48 schreef poemojn het volgende:
Wat vervelend Livelink Is er geen andere zwemschool waar hij het nog zou kunnen proberen? Misschien scheelt t als je iets met een kleinere groep vindt bijv.?

Dat soort acties heeft J ook wel eens Vicky. En ze slaapt gewoonlijk niet voor 21u. Soms vind ik haar dan uiteindelijk in bed met allerlei puzzels, en haar 'bruiloftjurk' aan over haar pyjama. Wel zielig als ze zo boos worden dat ze er zelf niet meer uit kunnen krijgen (als ik jou goed begrijp).
Is Amber daarna wel rustig gaan slapen?
Na een gesprekje met papa is ze uiteindelijk gaan slapen maar ze was er denk ik zo verschrikkelijk moe van, ze werd gister pas om half 9 wakker (geen shcool gister).
Gisteravond is ze uiteindelijk ook gaan slapen.

Ze heeft wel "sneeuwwitjejurkstraf". Ze krijgt vrijdag haar jurk pas terug. Ze blijft er echter over zeuren maar ik hou voet bij stuk.
♥ A ♥ & ♥ T ♥
When you were born, you were crying and everyone around you was smiling. Live your life so that when you die, you're smiling and everyone around you is crying.
pi_80552090
quote:
Op dinsdag 20 april 2010 21:25 schreef livelink het volgende:
Al die zwemverhalen hier. Wij hebben Job jammer genoeg van zwemles moeten halen. De badmeester gaf aan dat hij hem niet meer aankon
Zo jammer, want hij is er zo goed in en hij vond zwemvaardigheden eigenlijk hardstikke leuk. Maar hij heeft twee keer een hele moeilijke bui gehad in het zwembad en toen ging het gewoon even niet meer. We hebben wel met de desbetreffende badmeester afgesproken dat Job het na de zomervakantie nog een keertje mag proberen.

herkenning !! (zoals ik wel vaak dingen herken in je verhalen van job)
Wij hebben toen ook een onderbreking van bijna een half jaar ingelast. Jayden kneep, beet en schopte ook keer op keer stennis, trok zelfs het badpak van juf zover naar beneden dat ze in vol ornaat stond aan de bovenkant. Nu zit hij er weer een paar maanden op en het gaat nog steeds niet van harte, maar wel ENORM veel beter. We hebben met juf toen gesproken natuurlijk en afgesproken dat we weer zullen stoppen als het de spuigaten weer gaat uitlopen. Maar tot nu toe is het hanteerbaar en krijgt ie een bui dan laat ze hem links liggen, schenkt en doet niks met hem en hij kan in een hoekje (in het water) wachten tot einde les. (Hij zit overigens in een groepje met 5 kindjes, dus wel lekker klein en goed overzichtelijk en veel eigen aandacht voor wie het nodig heeft)
pi_80552245
quote:
Op dinsdag 20 april 2010 18:05 schreef poemojn het volgende:
Hier haalde iedereen z'n diploma bij het afzwemmen. Een kind kwam niet door het gat en mocht het nog een paar keer proberen toen al het publiek weg was. Toen toch nog gehaald.
ik dacht dat jullie ook bij akwaak zwemden ??? want dat doen wij ook, maar tijdens het proefzwemmen (het eigenlijke afzwemmen) kun je wel degelijk dus niet door mogen naar het afzwemmen waar je als familie en ouders kunt kijken. Tenminste zo werkt het bij onze akwaak. Alicia haalde het proefzwemmen twee weken geleden bv niet en mocht dus niet naar het afzwemmen.
  Licht Ontvlambaar woensdag 21 april 2010 @ 11:12:56 #173
7020 Sjeen
...gevaarlijke vrouw...
pi_80552781
quote:
Op woensdag 21 april 2010 10:54 schreef knorretje het volgende:

[..]

ik dacht dat jullie ook bij akwaak zwemden ??? want dat doen wij ook, maar tijdens het proefzwemmen (het eigenlijke afzwemmen) kun je wel degelijk dus niet door mogen naar het afzwemmen waar je als familie en ouders kunt kijken. Tenminste zo werkt het bij onze akwaak. Alicia haalde het proefzwemmen twee weken geleden bv niet en mocht dus niet naar het afzwemmen.
Volgens mij is het proefzwemmen ook eigenlijk het daadwerkelijke halen van het diploma en het afzwemmen meer voor de sier
pi_80555459
quote:
Op woensdag 21 april 2010 11:12 schreef Sjeen het volgende:

[..]

Volgens mij is het proefzwemmen ook eigenlijk het daadwerkelijke halen van het diploma en het afzwemmen meer voor de sier
Dat is het ook, maar ze moeten met het afzwemmen wel door het gat. Als het in eerste instantie niet lukt mag dat vaak nog achteraf, maar als het dan ook niet lukt haal je het toch niet.
Bij Sven was dat nog spannend, de weken voor het proefzwemmen ging het goed, de laatste les voor het proefzwemmen lukte het ineens niet. En met het proefzwemmen dus ook in eerste instantie niet. Het mislukte 3x en toen het "hoofd zwembad"* tegen hem zei "waarom zwem je er nu niet doorheen, ik heb toch gezien dat je het kan, doe het nu maar gewoon, leek het of er een knop om ging bij Sven. "oja" zei hij, sprong in het water en zwom door het gat

Met het echte afzwemmen ging het in 1x goed (daarna haalden wij op de tribune pas opgelucht adem )

*(het "hoofd zwembad" had hem beoordeeld of hij er aan toe was om af te zwemmen, en wist dus dat hij het wel kon.)
  woensdag 21 april 2010 @ 15:26:49 #175
1394 Tazz
Vakmanschap is... *hips*
pi_80561485
Alvast een tvp-tje... Bijna peuter af. Nog een maandje voordat we doorschuiven!
KDV is reeds opgezegt.
Basisschool verwacht Mahre na de vakantie, BSO geregeld!
"ooit geweten wat je allemaal met de beugel van een Grolsch flesje kan doen???"
  woensdag 21 april 2010 @ 16:52:26 #176
12713 trui
enorm aantrekkelijk!
pi_80564878
vanaf welke leeftijd vinden jullie het trouwens acceptabel om de autostoel te vervangen door alleen zo'n onderzitje? we hebben hier thuis wat discussie over. het lijkt mij veiliger om de rugleuning-met-zijflappen er nog een tijdje aan te laten zitten, zolang ze daar nog inpassen. maar het zit vast lekkerder en wat vrijer zonder die achterkant.
in de haak.
pi_80565076
Mijn persoonlijke mening: zo lang mogelijk
ik vind zo'n zitje zo 'engig'.
♥ A ♥ & ♥ T ♥
  woensdag 21 april 2010 @ 17:09:47 #178
3011 E.T.
hormonaal stuiterballetje
pi_80565538
quote:
Op woensdag 21 april 2010 16:52 schreef trui het volgende:
vanaf welke leeftijd vinden jullie het trouwens acceptabel om de autostoel te vervangen door alleen zo'n onderzitje? we hebben hier thuis wat discussie over. het lijkt mij veiliger om de rugleuning-met-zijflappen er nog een tijdje aan te laten zitten, zolang ze daar nog inpassen. maar het zit vast lekkerder en wat vrijer zonder die achterkant.
ik zat laatst over hetzelfde te denken.
Tijn is binnenkort uit z'n stoel gegroeid en wat ga ik dan doen.. Een stoel erbij, of Saskia op een zitje en Tijn in Saskia d'r stoel.

Drie stoelen op de achterbank is natuurlijk behoorlijk vol, iets meer 'lucht' zou ook wel lekker zijn natuurlijk
I can only please one person per day. Today is not your day. Tomorrow isn't looking too good either.
  woensdag 21 april 2010 @ 17:26:59 #179
1627 dutchie
Eámanë Súrion
pi_80566090
Hij is door!
pi_80566145
David zit al een tijdje op alleen een zittingverhoger in de gordel. Gaat prima.
Damon zit alleen in de gordel.
  woensdag 21 april 2010 @ 17:30:55 #181
255392 De_Taartjesfee
Hoardin' like a hoarder
pi_80566217
quote:
Op woensdag 21 april 2010 17:26 schreef dutchie het volgende:
Hij is door!

Mijn jongens zitten allebei alleen nog op zo`n verhoger. Oudste zit er wel mee voorin, als hij nog wat langer is mag dat ook zonder
I`m not weird. I`m limited edition.
pi_80568733
HIer zit de oudste (1.59) al lang niet meer op een zitverhoger, anders zie ik niets meer door de spiegel.
En jongste nog wel, die is 1.46 en dat past nog net maar die is wel al een twijfel aan het worden

Wisten jullie dat het in sommige landen verplicht is tot het 12e jaar of lengte van 1.50 ?
  woensdag 21 april 2010 @ 18:56:18 #183
116890 _evenstar_
Ba-dum-tisssschhh
pi_80568986
Is het heir niet verplicht tot een lengte van 1.35 ?

en Dutchie
Engaging Infinite Improbability Drive..
  woensdag 21 april 2010 @ 19:41:11 #184
12713 trui
enorm aantrekkelijk!
pi_80570758
evenstar, zo'n zitverhoger is inderdaad verplicht tot 1.35m, en in sommige andere landen tot 1,50m. dat heeft te maken met de gordel, die valt anders niet op de juiste hoogte over de schouder van 't kind oid. maar er zijn volgens mij geen regels over die extra beschermende achterkant/zijkanten?
in de haak.
  woensdag 21 april 2010 @ 19:41:55 #185
12713 trui
enorm aantrekkelijk!
pi_80570793
dutchie, hoera voor L!
in de haak.
pi_80571547
quote:
Op woensdag 21 april 2010 19:41 schreef trui het volgende:
..maar er zijn volgens mij geen regels over die extra beschermende achterkant/zijkanten?
Nee, volgens mij niet.

Ik las net ook weer iets over de heupgordel juist. Dat bij kleiner dan 1.35m de heupgordel niet over de heup zou gaan maar over de buik en dat zou ernstig buikletsel kunnen veroorzaken bij botsing.
Maar goed; niks over zijkanten...
  woensdag 21 april 2010 @ 20:00:31 #187
37150 livelink
pi_80571613
Gefeliciteerd voor L.

Knorretje, heel herkenbaar zoals jij het schrijft over Jayden. Wel fijn dat het nu toch enorm veel beter gaat.
De vorige zwemleraar van Job die hem door A, B en C geloodst heeft was een geweldige leraar. Hij deed het met Job precies goed allemaal. Ik hoorde dat hij zich inmiddels aan het omscholen was tot leraar en nu stage loopt bij het speciaal onderwijs. Ik denk dat hij daar helemaal tot zijn recht komt en ik kan nu al jaloers zijn op de kinderen die van hem les mogen krijgen. En waar Katja allemaal verschillende zwemleraren heeft gehad voelde deze man aan dat Job altijd in zijn groepje moest komen. Achteraf realiseer ik me dat we daar zoveel geluk bij hebben gehad!

Katja en Job zitten hier trouwens allebei nog in een autostoel. Katja klaagde vorig jaar wel dat het te krap was, maar er bleek nog een heleboel mogelijk te zijn met het stellen van de stoel. Sindsdien zit ze weer heerlijk. Zolang het past, blijven ze bij mij in de autostoel. Ze kunnen ook zo lekker slapen in die stoelen. Hoofd tegen de zijsteun en
pi_80573445
Hier ook al een jaar ofzo alleen de zitverhoger nog.
En een paar weken geleden dus uitgetest het werkte voldoende

en Hoera voor L.
wanneer is het diplomazwemmen?
pi_80574590
Dutchie gefeliciteerd!

Knorretje, ja klopt. Zijn we heel tevreden over, ze gaat er nu door voor B. Bij het proefzwemmen moet het wel helemaal goed inderdaad, maar dit gebeurde bij het afzwemmen. Proefzwemmen is ook zonder publiek, we mochten wel op de tribune maar niet direct bij het zwembad kijken. Wat jammer dat Alicia het niet gehaald heeft! Het is wel een nadeel dat je dan zo weer 2 maanden verder bent voor er weer een nieuwe af-/proefzwemronde is he?

Trui, Myrthe zit nog wel in een gewone stoel tijdens de normale autoritjes. Alleen met excursies, als ik niet zelf meerijd, krijgt ze een verhoger mee. Ik heb 1x gehad dat ze zonder stoel vervoerd werd bij zo'n excursie en toen die verhoger gekocht, die is zo licht dat ze hem zelf kan meenemen en ze is er heel trots op. Wil nu juist dat ik niet meega zodat ze daar op kan zitten.
Juist als je een achterbank vol kinderzitjes hebt lijkt een stoel mij prettiger, die beschermt je ook tegen de stoelen vd andere kinderen bij een zijdelingse aanrijding. Dus bij voorkeur gaat ze wel in een stoel.
  woensdag 21 april 2010 @ 21:37:59 #190
1627 dutchie
Eámanë Súrion
pi_80575942
Easy, volg. week woensdag. En hij verheugt zich er nu al op.
Dank jullie wel allemaal voor de gelukswensen.

Livelink, dus Job heeft zijn A, B en C al wel, begrijp ik dat nou goed? En waar was hij nu voor bezig dan?
Total n00b nog steeds op zwemgebied.
  woensdag 21 april 2010 @ 22:14:35 #191
37150 livelink
pi_80577843
Hij was bezig voor zwemvaardigheden. Dat is het vervolg op diploma C.
De kinderen gaan hier a.s. maandag op schoolreisje. Wat geven jullie mee op een schoolreisje aan snoep of zo?
  donderdag 22 april 2010 @ 14:06:34 #192
1627 dutchie
Eámanë Súrion
pi_80596044
Agha.

Schoolreisjes hebben ze hier nog niet echt gehad, maar volgens mij zit dat wel in de planning nog. Ik vraag me af of hij ook de broodjes op zou eten als hij een zak snoep krijgt.
Maar ik ga hier nog wel even over nadenken.
Ben niet zover om alleen maar snoep en chips mee te geven.
Dus ik haak even aan Livelink.
Misschien dat ik er ook nog wat van oppik.
  Jubileum moderator donderdag 22 april 2010 @ 14:39:45 #193
3660 crew  Lois
*trotse mama*
pi_80597217
Iris heeft maandag schoolreisje, naar Sprookjeswonderland, en die krijgt drinken en een minirolletje mentos mee. Misschien nog wat rozijntjes maar dat is het dan ook wel.
En als ze lacht, dan lacht de wereld met haar mee....
Eva ♥ en Iris ♥
  donderdag 22 april 2010 @ 14:45:18 #194
131983 debuurvrouw
The girl nextdoor
pi_80597425
Ik geef nooit snoep mee op schoolreis. Daar zorgen de leraren wel voor. Wel geef ik een uitgebreide lunch mee. met wortelballetjes, plakjes komkommer, minimozzarella en tomaat, coctailworstjes, of wat diepgevroren Sushi. (niet alles natuurlijk, maar een keuze hieruit.) Bram gaat over een week of drie naar de speeltuin ook. die krijgt niks mee, want eten en drinken, snoep en ijs is daar wel. En een tas moet hij dan weer op letten. Die hoeft dan ook geen lunch mee. En als ik m snoep meegeef isie daar zo druk mee bezig dat hij vergeet te genieten van de schoolreis.
  donderdag 22 april 2010 @ 14:58:45 #195
255392 De_Taartjesfee
Hoardin' like a hoarder
pi_80597870
Wij zijn afgelopen maandag op schoolreis geweest. Ze krijgen van mij geen snoep mee maar wel iets meer dan normaal. Beide 3 bolletjes met beleg, 1 pakje taksi 1 pakje wicky 1 flesje water, reep snelle jelle en een pakje chocostars.
Daarnaast nog allebei 5 euro om iets te kopen, omdat het de Efteling was. Waren ze naar de speeltuin gegaan dan hadden ze dat niet gekregen
I`m not weird. I`m limited edition.
  donderdag 22 april 2010 @ 15:32:31 #196
1627 dutchie
Eámanë Súrion
pi_80599222
Buuf, daar dacht ik ook al aan. Gewoon een lekkere mix van leuk voedzaam spul.
pi_80602629
wij hebben aan het begin van het schooljaar de schoolreis altijd, hier gingen ze ook naar een speeltuin en ook in alicia's trommeltje zaten alleen maar wat stukjes komkommer, wortel en radijs en dat soort dingen. School zorgde voor drinken een ijsje en een patatje.
pi_80604977
Kim gaat binnenkort ook voor het eerst op schoolreisje naar Hooghalen geloof ik, een speeltuin.
Ik zou wel mee willen als begeleider, maar heb geen vervoer.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')