Beterschap voor kim!quote:Op dinsdag 23 maart 2010 12:54 schreef Djeez het volgende:
[..]
Dank jullie voor jullie medeleven. Nee, Kim krijgt geen antibiotoca. Hiermee verkort je idd de ziekteduur, maar slechts met enkele uren. Dit weegt volgens de artsen niet op tegen het leed van Kim (lees krijsen en het niet willen doorslikken) En idd, zoals Piglet de uitleg gaf is de goede
Daar kan ik me alles bij voorstellen ja!quote:Op dinsdag 23 maart 2010 20:32 schreef _Ingrid_ het volgende:
Ik durf haar niet alleen te laten slapen. Of ze gaat bij mij in bed, of ik met matras naast haar bed.
Hoop dat de koorts wat zakt. Wat een schrik zit er dan bij je in zeg! Heel veel sterkte de komende periode.quote:Op donderdag 25 maart 2010 14:18 schreef Rewimo het volgende:
En hoe is het nu, Ingrid? Wat leuk, post van de klas
En grijze krokussen
Wel redelijk. Ze slaapt overdag nog veel. Koorts is iets minder. Net naar de dokter (voor Djeez) en een paar boodschapjes gedaan. Nu is ze doodmoe.quote:Op donderdag 25 maart 2010 14:18 schreef Rewimo het volgende:
En hoe is het nu, Ingrid? Wat leuk, post van de klas
En grijze krokussen
Bedankt voor het reageren !! Onwijs lief !quote:Op donderdag 25 maart 2010 17:38 schreef Muks het volgende:
Wie zijn kind is hier net als die van ons slimmer dan gemiddeld ? Ik zoek even contact, maar graag via PM
Ik weet dat de EO deze post opvangt. Wat ze er verder mee doen weet ik niet.quote:Op woensdag 31 maart 2010 22:59 schreef livelink het volgende:
Ik denk dat ze bij de post wel een hele afdeling hebben waar al dat soort kaarten voor Sinterklaas, Kerstman en hemel terecht komen. Wel een leuk idee eigenlijk. Een postvakje voor de hemel.
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
[ Bericht 1% gewijzigd door Grijs op 01-04-2010 17:10:17 ]"Het meeste werk is onbegonnen werk
...eenmaal begonnen wordt het al snel minder"
- [i]Rikkert Zuiderveld[/i]
Ik had het ook opgegeven maar D kent het nu een jaar ongeveer (hij is nu 9). Alleen wel op "zijn manier" en nog wat traag.quote:Op maandag 5 april 2010 22:52 schreef livelink het volgende:
Job krijgt het niet voor elkaar om het te leren. School heeft het opgegeven en ik heb me er op gestort, maar het kwartje valt maar niet. Ik word er echt een beetje wanhopig van.
Jij bedoelt deze? Die wil mijn zoon echt niet in ieder geval. Hij heeft ze wel gehad in groep n1 en 2 trouwens.quote:Op dinsdag 6 april 2010 22:42 schreef poemojn het volgende:
Is dat dan een verschil tussen jongens en meisjes? Myrthe's gymschoenen hebben gewoonlijk elastiek (en gebruikt ze nooit).
leuk he die kleuterschoolquote:Op woensdag 7 april 2010 13:10 schreef pinquit het volgende:
of een 'kind totaal veranderd na begin op school, is dit normaal?'
Ik ga inderdaad eens een 5minuutje met haar regelen na schooltijdquote:Op woensdag 7 april 2010 13:34 schreef moussy het volgende:
Klinkt wel heftig pinqik herken het (gelukkig..) niet. Heb je al met de juf gesproken hoe hij op school is?
Doenquote:Op woensdag 7 april 2010 13:39 schreef pinquit het volgende:
[..]
Ik ga inderdaad eens een 5minuutje met haar regelen na schooltijdeens vragen hoe hij daar is.
Kost niet veel, is wel een uitkomstquote:Op woensdag 7 april 2010 07:18 schreef livelink het volgende:
Die hebben wij ook voor Job. Maar hij heeft ook schoenen met veters (die de hele tijd los gaan ondanks driedubbele knoop) en de juffrouw werd compleet gestoord van telkens opnieuw zijn veters strikken. Die schoenen mag hij nu dus niet meer aan naar school, maar hij wil ze wel heel graag aan. Dan is de andere optie dat hij zelf leert strikken, maar dat lukt dus ook niet. Nu ben ik linkshandig en het lijkt alsof ik het dan ook verkeerd voordoe voor rechtshandige kinderen. Dat probleem had ik bij Katja ook indertijd. Bij haar viel het kwartje pas toen de buurvrouw haar liet zien hoe het moest. Misschien moet ik de buurvrouw ook maar eens inschakelen voor Job.
suzanna, hier vragen ze daar ook geregeld om. maar dat is toch geen zeuren? ik vind 't wel leuk als ze dat willen. en 't kan lang niet elke dag dus als het wel uitkomt dan vind ik dat prima.quote:Op donderdag 8 april 2010 20:00 schreef Suzanna het volgende:
Doen ze dat bij jullie ook? Altijd zo zeuren om bij een ander te mogen spelen of dat er een vriendje/vriendinnetje bij jullie mag? Hier is het aan de orde van de dag...
Wat goed!quote:Op donderdag 8 april 2010 20:11 schreef Muks het volgende:
(..)
Oudste had voor zijn spreekbeurt een ZG+ (10), hij heeft 25 minuten gepraatvan wie zou ie dat toch hebben. En dat over donald duck.
Zelfde hier. Juul is ook zo'n reus. Die lijkt wel 6, maar wordt pas 5 overmorgen. En hij is stiekem nog echt een ongeleid projectiel, en zéker nog niet één van de oudste kleuters.quote:Op donderdag 8 april 2010 23:56 schreef She-Wolf het volgende:
Ik had het ook niet zo snel al verwacht, daardoor. Wat misschien wel scheelt is dat ze zo'n beetje het langste meisje van de klas is en ook heel vrij en wijs in haar praten. Daardoor wordt ze ook ouder geschat. In het begin waren het ook vooral de oudere meisjes waar ze mee afsprak. Nu spreekt ze af met wie er maar zin heeft.
Vanavond had ik nog een 10 minuten gesprekje op school en daar zei de nieuwe juf, die nu invalt vanwege zwangerschapsverlof van één van de juffen, dat ze eerlijk gezegd ook dacht dat ze een oudste kleuter was. Wat best lastig is soms, omdat ze daardoor ook overschat wordt. Ik betrap mezelf er ook wel eens op. Dat ik echt even moet denken: "Oh ja, je bent nog maar 4."
Woehoei, een feestje voor je ongeleide reusquote:Op vrijdag 9 april 2010 12:46 schreef renzell het volgende:
[..]
Zelfde hier. Juul is ook zo'n reus. Die lijkt wel 6, maar wordt pas 5 overmorgen. En hij is stiekem nog echt een ongeleid projectiel, en zéker nog niet één van de oudste kleuters.
Vanmiddag het eerste kinderfeestje in mijn leven!Drie jongetjes uit z'n klas heeft Julius uitgenodigd. Met zijn vieren vormen ze de terreurbeweging van de klas, als ik de juffen moet geloven.
Het zal nog wat worden vanmiddag. Na school proppen we het hele stel in de auto en rijden naar de Speeldernis (een natuurspeeltuin hier in Rotterdam). Daar is het cake eten, schmincken, choco drinken, kado's geven en dan 2 uur lang rausen. Vervolgens neem ik ze mee naar huis en eten we hier als afsluiter nog pannenkoeken. Moet goed komen lijkt me. Ik ben benieuwd!
Sven is zo'n jongetje dat ook niet snel bij anderen gaat spelen. Is nu 3x gebeurt ofzo (Wel bij een vriendje dat 3 huizen verderop woont, maar dat gaat ook natuurlijker, gewoon buiten spelen en bij elkaar binnenlopen enzo). Het eerste kleuterschooljaar wilde hij ook nooit naar feestjes. Ik ben ook altijd verrast als hij ineens ja zegt op een uitnodigingquote:Op donderdag 8 april 2010 23:09 schreef trui het volgende:
gisteren had willem een vriendje mee naar huis die eerder nooit durfde. hij wilde best bij hem thuis afspreken, maar nooit bij iemand anders. dat was volgens z'n moeder ook pas 1x gebeurd ofzo in de afgelopen jaren... maar willem bleef 't vragen en gisteren zei hij ineens tot onze grote verrassing ja. en gelukkig vond ie 't hartstikke gezellig, hij wilde helemaal niet naar huis en vroeg of hij vrijdag weer mocht komen.
Nou, dat geheugen valt wel meequote:Op zondag 11 april 2010 23:24 schreef livelink het volgende:
Je hebt een goed geheugen, Buurvrouw, dat zijn inderdaad de vragen. En dan moet ik weer toegeven dat ik niet weet wanneer Katja en Job los gingen lopen of gingen praten. Ik heb geen geheugen voor dat soort dingen en ik heb het ook nergens bijgehouden of zo
![]()
Ik vind het een beetje raar. Nou voelt het ook wel als een vokomen overbodige vragenlijst in het geval van Job. Inmiddels is er voor hem al een heel dossier en dat zal ook al wel bekend zijn bij de GGD neem ik aan.
Ha! wat lief dat je daarnaar vraagt. En dit topic was ff kwijt.quote:Op vrijdag 16 april 2010 23:15 schreef livelink het volgende:
Buurvrouw, ik heb geen zin om afgesloten bankjes terug te lezen, dus daarom maar even hier. Hoe ging de spreekbeurt? Katja is over een paar weken aan de beurt, ik ben wel benieuwd.
Heeft iemand haar verteld dat voor roze muisjes kleurstof uit luizen gebruikt wordt??quote:Op maandag 19 april 2010 13:33 schreef Suzanna het volgende:
Emma eet de laatste tijd graag 'Gestampte luisjes'... ipv gestampte muisjes. Erg komisch.
Hij was in Januari ook al begonnen, maar kon niets vinden over Dijken. Informatie filteren is gewoon heel lastig. En daarna vond hij dus zijn onderwerp stom. En toen mocht hij van zijn juf geen ander onderwerp kiezen en waren de rapen gaar.quote:Op maandag 19 april 2010 12:08 schreef livelink het volgende:
Katja is wel het andere uiterste met haar spreekbeurt qua timing. Ze moet haar spreekbeurt op 21 mei houden en al sinds september wil ze er alvast aan beginnen. Ik heb haar tot nog toe wat kunnen remmen, maar vandaag wil ze echt naar de bibliotheek. Dus na school gaan we wel even kijken. Ze wil het over dolfijnen houden.
Ik was (ben) zelf wel van het type die alles op het laatste moment doet.
Ze hebben ook helemaal niet meer naar die mijlpalen gevraagd verder, maar ik vond het zelf eigenlijk wel stom dat ik dat nergens bij heb gehouden. Maar inderdaad, ze waren beiden niet heel erg snel en ook niet heel erg laat, dus geen bijzonderheden op dat punt.
Isa, nog heel even wachten meid. Job is nu ook echt toe aan groep 3. Ik verdenk hem er wel eens van dat hij stiekem al wel een beetje kan lezen, maar hij houdt bij hoog en bij laag vol van niet.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |