abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  dinsdag 23 maart 2010 @ 14:15:33 #1
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_79489772
Het verspreid zich als een inktvlek door een ander deel van FOK dus maar een eigen topic-je gemaakt om ervaringen en tips en trucs uit te wisselen.

Waar gaat het om?

Het Heller Programma
In dit dieet van Rachael en Richard Heller mag je 2 keer per dag vezelrijke, magere, koolhydraatarme maaltijden eten. Daarnaast mag je 1 keer per dag (een uur lang) onbeperkt koolhydraten eten.

Hoewatwaar?
Je vindt uitleg over het programma in het boek "Het Heller Programma" - ISBN 90-274-6948-2
Alleen nog 2e hands verkrijgbaar, bij oa Bol.
De Engelstalige versie is wel nog gewoon verkrijgbaar.

Ik vond een mooie samenvatting op Gezondheidsnet.nl
quote:
Het Heller-programma
Afvallen zonder hongergevoel

Het Heller-programma is een afslankmethode voor wie verslaafd is aan koolhydraten. Het helpt je een nieuwe levensstijl te vinden. Je eet dagelijks twee koolhydraatarme maaltijden en één koolhydraatrijke maaltijd. Daardoor heb je minder snel een hongergevoel. Ook wordt er minder overtollig vet opgeslagen.

Wat houdt het in?
Overgewicht als gevolg van een koolhydraatverslaving is door het volgen van het Heller-programma goed te behandelen. De verslaving komt voort uit een verstoorde insulineverhouding. Daarom wordt het insulineniveau gereguleerd. Daardoor worden gewichtsschommelingen beperkt. In de Verenigde Staten is de methode al een groot succes gebleken.

Hoe werkt het?
In het Heller-programma mag je dagelijks twee vezelrijke, magere, koolhydraatarme maaltijden eten. Daarnaast krijg je één zogenaamde beloningsmaaltijd. Daarin mag je werkelijk álles – dus ook koolhydraten – eten.

Voorwaarde is wel dat je niet langer dan een uur over de maaltijd doet. Uit onderzoek blijkt namelijk dat als koolhydraten gedurende korte tijd worden gegeten, de overproductie van insuline afneemt. Dit betekent dat het lichaam overtollige calorieën minder als vet opslaat. Bovendien kan het lichaam het opgeslagen vet beter afbreken.

Voor- en nadelen
Het Heller-programma zorgt voor een verminderd hongergevoel. Ook neemt de opslag van overtollig vet af. Nadeel is dat het Heller-programma geen dieet is waarbij je snel afvalt. Het is een programma voor het leven. Om een koolhydraatverslaving succesvol te behandelen, moet je je hele levensstijl veranderen.

Voor wie geschikt?
Het Heller-programma is geschikt voor mensen die verslaafd zijn aan koolhydraten en hun eetgewoonten structureel willen veranderen. Je hebt een koolhydraatverslaving als je regelmatig verlangt naar koolhydraatrijke producten. Dat zijn onder meer brood, rijst, pasta, aardappels, ijs, chocola, koekjes, zoutjes en fruit.

Mensen met een koolhydraatverslaving hebben een verstoorde insulineverhouding. Hun hersenen krijgen bij het innemen van koolhydraten niet het signaal om te stoppen met eten. Het eten van koolhydraatrijke voeding veroorzaakt dus een dwangimpuls om te eten. Door het teveel aan insuline houdt het lichaam energie vast, die als vet wordt opgeslagen.
  dinsdag 23 maart 2010 @ 14:16:20 #2
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_79489814
En dan nog een persoonlijke toevoeging:

Ja, het is natuurlijk het zoveelste 'dieet', en deze is al oud zelfs, maar het werkt wel. Al is het maar om niet meer continue van die vreselijke vreetbuien te hebben.
Ik voel me echt zoveel beter, en is pas dag 10 ofzo.
pi_79489925
Koolhydraatverslaafde meldt zich.

tips en tricks zijn meer dan welkom!
♥ A ♥ & ♥ T ♥
When you were born, you were crying and everyone around you was smiling. Live your life so that when you die, you're smiling and everyone around you is crying.
  dinsdag 23 maart 2010 @ 14:19:59 #4
56471 pinquit
oh my lama!
pi_79489959
Laat ik eens tvp'en
erf de ogen van je kind - kijk erdoor
  dinsdag 23 maart 2010 @ 14:21:59 #5
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_79490030
Dit schreef ik net naar een ander die me vroeg wat ik dan zoal at overdag:

Gisteren had ik roereieren bij het ontbijt, 2 eitjes, 100 kalkoenreepjes, wat paprika er doorheen.
vandaag was het driekwart komkommer met wat huttekase en pate
Kwark met zoetstof mag ook. Of Optimel Kwark, maar dat vind ik zelf niet lekker.

Voor de lunch had ik dus vandaag een groenteprutje met stukjes kipfilet erbij.
Maar ook wel salade met gerookte kip, augurkje, paprika
Hetzelfde als hierboven maar dan met garnaaltjes
Maar je mag bijv. ook knakworstjes, of van de week had ik een hamburger met wat groente erbij, sla erbij en je bent klaar.
Oh, en de buuf had het over 'Unox soep uit een zak'.

Er bestaat ook iets als atkins broodmix waarmee je low-carb brood maakt.
Er zijn allerlei sites (als je zoekt op Atkins kom je een hoop tegen) met tips en trucs.

Ik ben ook nog maar net anderhalve week bezig dus ik ben nog aan het puzzelen.
Moet nog op zoek naar wat variatie-recepten.
  dinsdag 23 maart 2010 @ 14:22:29 #6
114177 Diaan73
Sinds 31-05-07: Peacewoman!!!
pi_79490056
Als ik het zo lees, ben ik ook een koolhydraatverslaafde...

Ik ga denk een combi doen, anders wordt mn eten te eenzijdig. ik lust dus gewoon te weinig
Make love, not war ☮
pi_79490122
Ik weet nog wel dat mijn halve familie dit dieet volgde. Het heeft ze toen wel enorm geholpen en ze zijn een stuk of 15-20 kilo kwijtgeraakt. Wat ik me vooral goed herinner is hoe 's avonds na het eten grote bakken met chocola op tafel werden gezet en er flink werd geschranst. Ik heb nooit begrepen hoe ze nog zoveel meuk naar binnen kregen na een avondmaaltijd, maar goed. Het werkte wel, al was het tijdelijk. Inmiddels zijn ze er allemaal vanaf gestapt en zit een groot deel van de kilo's er weer aan.
pi_79490164
tvp
  dinsdag 23 maart 2010 @ 14:27:40 #9
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_79490251
quote:
Op dinsdag 23 maart 2010 14:23 schreef de_nachtwacht het volgende:
Ik weet nog wel dat mijn halve familie dit dieet volgde. Het heeft ze toen wel enorm geholpen en ze zijn een stuk of 15-20 kilo kwijtgeraakt. Wat ik me vooral goed herinner is hoe 's avonds na het eten grote bakken met chocola op tafel werden gezet en er flink werd geschranst. Ik heb nooit begrepen hoe ze nog zoveel meuk naar binnen kregen na een avondmaaltijd, maar goed. Het werkte wel, al was het tijdelijk. Inmiddels zijn ze er allemaal vanaf gestapt en zit een groot deel van de kilo's er weer aan.
Dat is dus idd wel het nadeel, maar dat geldt voor zo ongeveer alles. Noem het een dieet, noem het een aangepast eetpatroon, je moet het wel gewoon vol zien te houden, de rest van je leven.

En hier zal ook wel een berg psychologie in zitten want hoe dan ook mag je geen tussendoortjes, en dat geldt ook voor zoveel dieten en eetpatronen.
Maar vooralsnog heb ik er geen moeite mee niet meer te snoepen of wat dan ook terwijl ik voorheen echt als een dolle aan het eten was en nog geen 5 minuten na een maaltijd, lunch of diner bijvoorbeeld, al weer aan het plannen was wat ik nu weer eens ging eten.

Ik was hard op weg zo'n Jerry Springer type te worden.
En ik hoop toch heel erg dat ik dat kan voorkomen.

En over dat schranzen, dat probeer ik nu ook wel te beperken want anders leer je er nooit vanaf te komen, het is me wel goed als ik gewoon een bakje chocoladevla kan hebben als toetje ofzo.
En het feit dat je wel gewoon eens een pizza kan eten 's avonds, maar ik eet verder ook 's avonds gewoon gezond want anders gaat er idd nauwelijks iets vanaf omdat je alsnog aan een hoog aantal Kcals komt.
pi_79490307
tvp ga dit eens volgen wil wel wat ervaringen lezen.
pi_79490384
ik kan niet leven zonder brood
ik ga hier stiekem meelezen
'Met een banaan door het water, later'
Franky boy | fanmail, hatemail, lovemail, sexmail | Tom
pi_79490388
quote:
Op dinsdag 23 maart 2010 14:21 schreef Brighteyes het volgende:
Oh, en de buuf had het over 'Unox soep uit een zak'.
Is niet altijd even koolhydraat-arm.
Bestiality sure is a fun thing to do. But I have to say this as a warning to you:
With almost all animals you can have a ball, but the hedgehog can never be buggered at all.
  dinsdag 23 maart 2010 @ 14:32:24 #13
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_79490451
quote:
Op dinsdag 23 maart 2010 14:30 schreef Jordy-B het volgende:

[..]

Nee, dat had ik dus ook bedacht, maar er schijnen er bij te zitten die er wel binnen passen.
Nu ben ik geen soep-fan, dus ik kan ook wel zonder.

Mirjam, onze goeroe zweert bij het Atkins brood. Schijnt prima te doen te zijn.

Dat goeroe is een grapje, maar ik weet niet of degene die de hype gestart is er op zit te wachten hier genoemd te worden, ik wacht wel tot ze zich zelf meldt.
  Redactie Frontpage / Spellchecker dinsdag 23 maart 2010 @ 14:36:54 #14
13151 crew  Rewimo
Nederduitse/Mevrouw qltel
pi_79490605
Ik lees even mee omdat ik wel tips kan gebruiken op het gebied van eiwitrijke maaltijden. Ik moet veel eiwitten eten.

Hoe doe je dat eigenlijk op je werk? Daar kun je over het algemeen geen eieren bakken of groenteprutjes maken.

Ik neem nu kwark mee en kaas maar dat word ik ook weleens zat
Most people don't listen with the intention to understand, they listen with the intention to reply.
<a href="http://bijenzonderzorgen.nl/" target="_blank" rel="nofollow">http://bijenzonderzorgen.nl/</a> beslist geen BIJ-zaak!
  dinsdag 23 maart 2010 @ 14:38:16 #15
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_79490664
Ik heb de mazzel dat er een magnetron staat hier, dus thuis klaarmaken en hier even opwarmen.
Ik heb een eigen kamer, nog wel, maar straks moet mijn room-mate het er maar gewoon mee doen.
pi_79490706
tvp

en ik ben dus niet zo heel strikt met geen (gezonde) tussendoortjes en zulks, het moet wel een leven lang te doen zijn, vooralsnog werkt het ook hier.
Zomerkind <3 & Winterkind <3
Polkadotflying
Want zo is het ook!
初戀的香味就這樣被我們尋回
pi_79490765
koolhydraatverslaafde hiero
pi_79490857
TVP want zéér KH verslaafd, ben nu weer aan het lowcarben en dat werkt op zich prima, alleen met sporten erbij is het te zwaar eigenlijk, dus dan zou ik misschien mijn koolhydraten een paar uur voor het sporten kunnen eten. Ik ga me eens verdiepen!
  dinsdag 23 maart 2010 @ 14:51:11 #19
97868 Krullehoofd
Knap, intelligent en eerlijk.
pi_79491157
Ik ben het sowieso wel eens dat men minder koolhydraten naar binnen moet werken. Ben het alleen niet helemaal eens met de koolhydraatrijke schranspartijen.

Maar toch een tvp hier voor de ervaringen
Een frigide vrouw beminnen is als een lekke fietsband oppompen....
pi_79491230
tvp. misschien dat ik dit ook wel ga volgen. even eerst wat ervaringen lezen.
  dinsdag 23 maart 2010 @ 14:53:18 #21
131983 debuurvrouw
The girl nextdoor
pi_79491256
quote:
Op dinsdag 23 maart 2010 14:30 schreef Jordy-B het volgende:

[..]

Nee, maar de meesten wel. En als je plusminus 5 gram per 100 aanhoudt zit je wel safe. mosterdsoep, mijn favo heeft maar 3,7 per 100 gram!

wél die van Unox, anderen zitten weer anders in de khd.
Het maakt ook niet uit of je koopt, kraakt of huurt, buurvrouw is steeds in de buurt.
  dinsdag 23 maart 2010 @ 14:54:16 #22
97868 Krullehoofd
pi_79491301
quote:
Op dinsdag 23 maart 2010 14:44 schreef conleche het volgende:
TVP want zéér KH verslaafd, ben nu weer aan het lowcarben en dat werkt op zich prima, alleen met sporten erbij is het te zwaar eigenlijk, dus dan zou ik misschien mijn koolhydraten een paar uur voor het sporten kunnen eten. Ik ga me eens verdiepen!
Beter is om direct na het sporten wat koolhydraten te eten. Dit ivm met de uitgeputte glycogeen voorraden in je spieren. Op dat moment worden de koolhydraten omgezet in glucose, en deze glucose wordt in je lichaam omgezet in spierglycogeen, waar je dus je energie vandaan haalt tijdens het sporten.
  dinsdag 23 maart 2010 @ 14:55:46 #23
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_79491363
quote:
Op dinsdag 23 maart 2010 14:39 schreef huuphuup het volgende:
tvp

en ik ben dus niet zo heel strikt met geen (gezonde) tussendoortjes en zulks, het moet wel een leven lang te doen zijn, vooralsnog werkt het ook hier.
In het boek staan ook die 4 verschillende eetschema's. Ik ga nu eerst voor de basics en als ik wat meer richting streef kom, of een van mijn streef's dan ben ik idd wel van plan om naar het schema met de low carb tussendoortjes over te stappen.

Ik mis vooral mijn appeltje tijdens het autorijden.
  dinsdag 23 maart 2010 @ 14:56:10 #24
131983 debuurvrouw
The girl nextdoor
pi_79491384
quote:
Op dinsdag 23 maart 2010 14:51 schreef Krullehoofd het volgende:
Ik ben het sowieso wel eens dat men minder koolhydraten naar binnen moet werken. Ben het alleen niet helemaal eens met de koolhydraatrijke schranspartijen.

Nou ja, dat doe ik dus niet. Wel zo nu en dan, een gebakje, die ik dan overdag niet eet. Maar ik "moet" geen chocola na het eten. ik heb al eens een poos helemaal lowcarb gegeten, maar met een gezin is dat geen doen. Nu eet ik gewoon mee. Wel zo makkelijk!
én sinds 4 januari 9 kilo afgevallen
Het maakt ook niet uit of je koopt, kraakt of huurt, buurvrouw is steeds in de buurt.
  dinsdag 23 maart 2010 @ 14:57:45 #25
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_79491454
quote:
Op dinsdag 23 maart 2010 14:51 schreef Krullehoofd het volgende:

Eens hoor, maar als avondeten gewoon lekker chili con carne met een toetje en evt. nog iets van fruit oid tijdens dat beloningsuur zijn voor mij prima en nauwelijks echt schranzen. Kan je nog een klein stukje chocola nemen bijv.
Het idee is dat de hele behoefte naar dat schranzen af gaat nemen, dat de 'verslaving' steeds minder wordt en dat dat schranzen er dus vanzelf een beetje af gaat.
pi_79491490
quote:
Op dinsdag 23 maart 2010 14:54 schreef Krullehoofd het volgende:

[..]

Beter is om direct na het sporten wat koolhydraten te eten. Dit ivm met de uitgeputte glycogeen voorraden in je spieren. Op dat moment worden de koolhydraten omgezet in glucose, en deze glucose wordt in je lichaam omgezet in spierglycogeen, waar je dus je energie vandaan haalt tijdens het sporten.
Hmmmmm ja, maar de vraag is of er zich dan nog KH's in mijn lichaam bevinden de volgende dag als ik wéér wil sporten. Aangezien je de rest van de tijd lowcarbt. Zou het even moeten uitproberen. Was gisteren na het hardlopen echt enorm misselijk, omdat ik al ruim een week best streng aan het lowcarben ben. Vandaag crackers toegevoegd. Maar op zich is er wel iets voor te zeggen om die koolhydraten in één keer naar binnen te werken, hoewel ik me nooit zou volstoppen. Dat vind ik nonsens, maar dat hoeft natuurlijk ook niet.....
  dinsdag 23 maart 2010 @ 14:59:16 #27
131983 debuurvrouw
The girl nextdoor
pi_79491512
quote:
Op dinsdag 23 maart 2010 14:54 schreef Krullehoofd het volgende:

[..]

Werkt dat niet beter met eiwit dan?? Dat meen ik te begrijpen, dat eiwit er voor zorgt dat je niet je spieren afbreekt maar je vet (wellicht iets klok-klepeligs hoor, ik doe ook maar wat )
  dinsdag 23 maart 2010 @ 15:02:02 #28
97868 Krullehoofd
pi_79491610
quote:
Op dinsdag 23 maart 2010 14:56 schreef debuurvrouw het volgende:

[..]

Nou ja, dat doe ik dus niet. Wel zo nu en dan, een gebakje, die ik dan overdag niet eet. Maar ik "moet" geen chocola na het eten. ik heb al eens een poos helemaal lowcarb gegeten, maar met een gezin is dat geen doen. Nu eet ik gewoon mee. Wel zo makkelijk!
én sinds 4 januari 9 kilo afgevallen
Netjes ! Gefeliciteerd.

Koolhydraten eet je voor je energie. Koolhydraten die je lichaam niet kan gebruiken om op te slaan als glycogeen worden omgezet in vet, eigenlijk voor later gebruik. Dus hoe actiever je bent, hoe meer koolhydraten je binnen moet krijgen. Voor opgroeiende kinderen is dit dus wel belangrijk.
pi_79491664
Ik heb echt een afkeer tegen diëten.. leer gewoon normaal te eten en dit soort kunstgrepen zijn niet nodig. Gewicht gaat er dan wel minder snel af, maar het komt ook niet meer terug!
  dinsdag 23 maart 2010 @ 15:04:06 #30
131983 debuurvrouw
The girl nextdoor
pi_79491692
quote:
Op dinsdag 23 maart 2010 15:02 schreef Krullehoofd het volgende:

[..]

Netjes ! Gefeliciteerd.

Koolhydraten eet je voor je energie. Koolhydraten die je lichaam niet kan gebruiken om op te slaan als glycogeen worden omgezet in vet, eigenlijk voor later gebruik. Dus hoe actiever je bent, hoe meer koolhydraten je binnen moet krijgen. Voor opgroeiende kinderen is dit dus wel belangrijk.
ja, daarom eten die ook gewoon volkoren boterhammen
  dinsdag 23 maart 2010 @ 15:06:27 #31
1592 Puckzzz
Bitch please!
pi_79491793
Ik eet al ruim anderhalf jaar low carb low cal en ben er in de eerste 8 (strengere) maanden 20 KG mee afgevallen. Nu is het een manier van eten/leven geworden en is het puur een kwestie van op peil houden.
Ik ben nooit gestopt de dingen die ik lekker vind mezelf te ontzeggen, maar ik eet het wel met mate. Dus geen zak chips op schoot bij de TV maar een bakje, dat soort dingen. Van het weekend nog een pizza gehad met extra kaas en champignons...héérlijk!
Maargoed, dingen als brood, pasta, aardappelen alles met mate en heel veel verse (zo mogelijk rauwe) groente.

Een beetje common sense eigenlijk
Hey! Het is OK om alleen je eerste twee teennagels te lakken als je van plan bent peeptoes te gaan dragen!
  dinsdag 23 maart 2010 @ 15:10:05 #32
97868 Krullehoofd
pi_79491946
quote:
Op dinsdag 23 maart 2010 14:58 schreef conleche het volgende:

[..]

Hmmmmm ja, maar de vraag is of er zich dan nog KH's in mijn lichaam bevinden de volgende dag als ik wéér wil sporten. Aangezien je de rest van de tijd lowcarbt. Zou het even moeten uitproberen. Was gisteren na het hardlopen echt enorm misselijk, omdat ik al ruim een week best streng aan het lowcarben ben. Vandaag crackers toegevoegd. Maar op zich is er wel iets voor te zeggen om die koolhydraten in één keer naar binnen te werken, hoewel ik me nooit zou volstoppen. Dat vind ik nonsens, maar dat hoeft natuurlijk ook niet.....
Koolhydraten heb je dan niet meer. Die zijn dan inmiddels omgezet in glycogeen om je voorraden in je spieren weer op te vullen. In rust gebruik je voornamelijk vet als energiebron. Bij zwaardere lichamelijke activiteiten zoals sporten zullen de glycogeen voorraden aangesproken worden.
  dinsdag 23 maart 2010 @ 15:11:22 #33
97868 Krullehoofd
pi_79491993
quote:
Op dinsdag 23 maart 2010 15:04 schreef debuurvrouw het volgende:

[..]

ja, daarom eten die ook gewoon volkoren boterhammen
Goede keuze.
  dinsdag 23 maart 2010 @ 15:17:48 #34
24188 Belana
kloon van belana
pi_79492261
Ik doe ook mee
Ik ben vorig jaar gestopt met roken en daardoor een paar kilo aangekomen. Vorig jaar al eens geprobeert ze er af te krijgen, maar dat wilde niet lukken. Dit bevalt me wel goed. het is makkelijk, voelt als gewoon eten.
Soms eet ik na het avond eten een reep chocola op, maar dat wordt wel minder denk ik. Ondanks dat ben ik in een week een kilo afgevallen en daar ben ik erg blij mee
Ideeen opdoen over vooral de low carb maaltijden, dat is mijn insteek. Want het boek heb ik niet, ik doe eigenlijk maar wat naar aanleiding van wat tips van debuurvrouw, BE en Huuphuup.
stormy waters...
sailin'
pi_79492403
Maar wat ik me dan afvraag, ga je er dan ook nog naast sporten?
  dinsdag 23 maart 2010 @ 15:25:25 #36
97868 Krullehoofd
pi_79492588
quote:
Op dinsdag 23 maart 2010 14:58 schreef conleche het volgende:

[..]

Was gisteren na het hardlopen echt enorm misselijk, omdat ik al ruim een week best streng aan het lowcarben ben.
Overigens dat misselijke gevoel wordt veroorzaakt door een glycogeen tekort in je spieren. Misselijkheid is namelijk een kenmerk daarvan.
pi_79492748
quote:
Op dinsdag 23 maart 2010 15:25 schreef Krullehoofd het volgende:

[..]

Overigens dat misselijke gevoel wordt veroorzaakt door een glycogeen tekort in je spieren. Misselijkheid is namelijk een kenmerk daarvan.
Ja dat was me duidelijk en omdat ik het sporten niet wil opgeven, ben ik langzaam weer KH's aan het toevoegen. Het is voor mij wel moeilijk de balans te vinden met de koolhydraten-inname, want ik ben er dol op, maar als ik ze teveel eet, dan ben ik zo weer verslaafd. Dan heb ik echt de godganse dag trek.
  dinsdag 23 maart 2010 @ 15:29:34 #38
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_79492804
quote:
Op dinsdag 23 maart 2010 15:21 schreef KingOfMars het volgende:
Gisterenavond mijn eerste softbalwedstrijd gehad! En als ik op maandag geen wedstrijden heb dan zwem ik 45 minuten. Sowieso dus vanaf nu 1 keer in de week trainen en 1 keer wedstrijd.
En verder wandel ik 2-3 keer in de week (als het niet regent) minstens een half uur met mijn kinderen. Dus ik kom wel aan mijn beweging denk ik zo.
  dinsdag 23 maart 2010 @ 15:29:46 #39
259886 pessie
There's a new chef in tow
pi_79492815
ik weet dat ik hier niet hoor, maar heb toch even de uitleg doorgelezen. Het komt op mij niet over als dieet maar als levensstijl. Maar, gaan jullie nu echt voor de rest van jullie leven 2 koolhydraatarme maaltijden en 1 beloningsmaaltijd per dag eten? Want, voor zover ik het nu eventjes begrijp, als je dat niet doet kom je gewoon weer aan, en dat lijkt me dan niet de bedoeling...
pi_79492987
quote:
Op dinsdag 23 maart 2010 15:28 schreef conleche het volgende:

[..]

Ja dat was me duidelijk en omdat ik het sporten niet wil opgeven, ben ik langzaam weer KH's aan het toevoegen. Het is voor mij wel moeilijk de balans te vinden met de koolhydraten-inname, want ik ben er dol op, maar als ik ze teveel eet, dan ben ik zo weer verslaafd. Dan heb ik echt de godganse dag trek.
en langzame koolhydraten dan? Grof volkorenbrood met pindakaas bijvoorbeeld, reageer je daar ook zo sterk op?
  dinsdag 23 maart 2010 @ 15:36:01 #41
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_79493101
quote:
Op dinsdag 23 maart 2010 15:29 schreef pessie het volgende:
ik weet dat ik hier niet hoor, maar heb toch even de uitleg doorgelezen. Het komt op mij niet over als dieet maar als levensstijl. Maar, gaan jullie nu echt voor de rest van jullie leven 2 koolhydraatarme maaltijden en 1 beloningsmaaltijd per dag eten? Want, voor zover ik het nu eventjes begrijp, als je dat niet doet kom je gewoon weer aan, en dat lijkt me dan niet de bedoeling...
Dat geldt toch voor elk dieet of zogenaamde aanpassing van je eetpatroon? Dat je niet moet bingen zoals je altijd deed?

Op enig moment kan je wel langzaam die KH's weer introduceren, maar met mate, eens verslaafd... altijd verslaafd.
En ja... ik hoop toch wel dat ik de ruggegraat heb om dit, of een iets minder strenge vorm ervan vol te blijven houden. De andere optie is namelijk dat ik me als een malloot vol ga vreten... Geen optie dus wmb...
  dinsdag 23 maart 2010 @ 15:36:33 #42
97868 Krullehoofd
pi_79493127
quote:
Op dinsdag 23 maart 2010 14:59 schreef debuurvrouw het volgende:

[..]

Werkt dat niet beter met eiwit dan?? Dat meen ik te begrijpen, dat eiwit er voor zorgt dat je niet je spieren afbreekt maar je vet (wellicht iets klok-klepeligs hoor, ik doe ook maar wat )
Normaal neem je dan ook een combinatie van beide in. Koolhydraten om je glycogeen voorraden te herstellen en eiwitten zijn de bouwblokken voor je spieren. Sporten is niets anders dan spieren gebruiken en kapot maken. De eiwitten heb je nodig om ze weer op te bouwen.

Eiwitten gaan inderdaad spierafbraak tegen als je zwaar aan het diëten bent. Omdat je lichaam onder stress staat door het diëten wordt het stress hormoon cortisol aangemaakt, dit zorgt ervoor dat je juist vet vasthoudt of ophoopt. Vetverbranding zal op een laag pitje gaan staan hierdoor, je lichaam zal in eerste instantie glycogeen gaan gebruiken als energie, maar dat is op een gegeven moment ook op, waardoor je lichaam genoodzaakt is om spieren af te breken, uit dit afbraakproces komen eiwitten vrij die vervolgens als energie zullen dienen. Daarom is het een goede keuze om extra eiwitten te eten als je zwaar aan het diëten bent.
  dinsdag 23 maart 2010 @ 15:40:23 #43
131983 debuurvrouw
The girl nextdoor
pi_79493340
quote:
Op dinsdag 23 maart 2010 15:21 schreef KingOfMars het volgende:
2keer drie kwartier Zumba, en drie kwartier Pilates. Dat deed ik al voordat ik hieraan begon trouwens. ik zit nu nog een paar kilo boven een gezond BMI. Het gekke is dat mensen mij veel lichter schatten dan ik ben! Als ik zeg dat ik nog 11 kilo wil afvallen (dan zit ik echt gewoon goed, BMI-Wise) denken ze gelijk dat ik anorexia heb.

Het voordeel van deze leefwijze is dat ik géén graas-behoefte meer heb. zo ontzettend apart maar zo heerlijk om mee te maken. Het is aan iemand die het niet heeft niet uit te leggen dat je echt de hele dag vreetneigingen hebt. Eerst dacht ik dat ik zonder ruggegraat geboren was, nu merk ik dat het een reactie is op het eten van carbs. En in mijn geval dus ook de langzame, want ik at echt grof meergranen-volkoren.
pi_79493378
quote:
Op dinsdag 23 maart 2010 15:33 schreef computergirl het volgende:

[..]

en langzame koolhydraten dan? Grof volkorenbrood met pindakaas bijvoorbeeld, reageer je daar ook zo sterk op?
Minder hoor en vorig jaar ben ik ook het hele jaar stabiel gebleven met veel sport en gewoon gezond eten met veel 'goede langzame' koolhydraten en dan gaat het prima, maar toen ben ik minder gaan sporten (ipv 5x maar 2x in de week gemiddeld) en nam ik toch langzaam meer ongezonde koolhydraten. En toen was ik weer verslaafd. Gelukkig na +3 kilo al aan de bel getrokken en nu sport ik weer volop en de lowcarb van nu is vooral om die verslaving in te dammen en dat werkt na een week al prima en nu bouw ik langzaam weer gezonde KH's in. Maar het principe om dat binnen een uur te doen heb ik nog nooit geprobeerd en op zich wel iets wat ik zou kunnen proberen. Even inlezen, dus ik denk dat ik het boek wel ga halen.

[ Bericht 0% gewijzigd door conleche op 23-03-2010 19:15:04 ]
  dinsdag 23 maart 2010 @ 15:43:12 #45
97868 Krullehoofd
pi_79493474
quote:
Op dinsdag 23 maart 2010 15:28 schreef conleche het volgende:

[..]

Dat zou wel het stomste zijn wat je moet doen. Het sporten opgeven omdat je geen of weinig KH's wil eten. Uiteindelijk heb je die KH's nodig om actief te zijn.

Voeding met een lage GI index moet je uitgangspunt zijn. Die houden je bloedsuikerspiegel stabiel waardoor je dus dan niet de godganse dag met een hongergevoel loopt.

[ Bericht 0% gewijzigd door Krullehoofd op 24-03-2010 18:51:48 ]
  dinsdag 23 maart 2010 @ 15:44:05 #46
131983 debuurvrouw
The girl nextdoor
pi_79493516
quote:
Op dinsdag 23 maart 2010 15:36 schreef Krullehoofd het volgende:

[..]

Normaal neem je dan ook een combinatie van beide in. Koolhydraten om je glycogeen voorraden te herstellen en eiwitten zijn de bouwblokken voor je spieren. Sporten is niets anders dan spieren gebruiken en kapot maken. De eiwitten heb je nodig om ze weer op te bouwen.

Eiwitten gaan inderdaad spierafbraak tegen als je zwaar aan het diëten bent. Omdat je lichaam onder stress staat door het diëten wordt het stress hormoon cortisol aangemaakt, dit zorgt ervoor dat je juist vet vasthoudt of ophoopt. Vetverbranding zal op een laag pitje gaan staan hierdoor, je lichaam zal in eerste instantie glycogeen gaan gebruiken als energie, maar dat is op een gegeven moment ook op, waardoor je lichaam genoodzaakt is om spieren af te breken, uit dit afbraakproces komen eiwitten vrij die vervolgens als energie zullen dienen. Daarom is het een goede keuze om extra eiwitten te eten als je zwaar aan het diëten bent.
Ah oké had ik het toch goed begrepen, bedankt voor de uitgebreide uitleg!
Overigens is dit geen crash-dieet. Ik zit echt op een keurige 10 % gewichtsverlies per week. En het voelt ook niet als zwaar dieten. Dat kan ik ook niet, daarvoor vind ik eten gewoon veel te leuk en lekker.
pi_79494244
quote:
Op dinsdag 23 maart 2010 15:44 schreef debuurvrouw het volgende:

[..]

Ah oké had ik het toch goed begrepen, bedankt voor de uitgebreide uitleg!
Overigens is dit geen crash-dieet. Ik zit echt op een keurige 10 % gewichtsverlies per week. En het voelt ook niet als zwaar dieten. Dat kan ik ook niet, daarvoor vind ik eten gewoon veel te leuk en lekker.
Tering 10 % per week? Als je 90 kilo bent 9 kilo per week?
  dinsdag 23 maart 2010 @ 15:59:21 #48
97868 Krullehoofd
pi_79494263
Ondanks dat ik mij dan ook niet zo kan vinden in dit soort diëten, zoals in mijn posts nu al naar voren komt, ben ik wel benieuwd naar de ervaringen dus...
  dinsdag 23 maart 2010 @ 16:00:33 #49
97868 Krullehoofd
pi_79494323
quote:
Op dinsdag 23 maart 2010 15:58 schreef Hardrebel het volgende:

[..]

Tering 10 % per week? Als je 90 kilo bent 9 kilo per week?

Een mega-crash dieet dus...
  dinsdag 23 maart 2010 @ 16:01:46 #50
131983 debuurvrouw
The girl nextdoor
pi_79494386
quote:
Op dinsdag 23 maart 2010 16:00 schreef Krullehoofd het volgende:

[..]

Een mega-crash dieet dus...

maar ik bedoelde dus nog geen kilo per week.
  dinsdag 23 maart 2010 @ 16:10:59 #51
24188 Belana
kloon van belana
pi_79494832
wat is nou goed, eiwitrijk voedsel dan? ik wil wel weten of dat voldoende is namelijk.

edit, even gezocht en dat zit dus veel in vis, magere zuivel produkten, ei, noten, sojamelk.
allemaal produkten die ik neem, prima dus.
stormy waters...
sailin'
  dinsdag 23 maart 2010 @ 16:18:19 #52
19479 Mr.J
Train, eat, sleep. Repeat.
pi_79495162
quote:
Op dinsdag 23 maart 2010 16:01 schreef debuurvrouw het volgende:
maar ik bedoelde dus nog geen kilo per week.
Een kg per week vind ik veel. Je lichaam heeft tijd nodig zijn setpoint aan te passen naar je nieuwe fysieke gesteldheid. Te snel zakken is te snelle crash in TSH --> T4/T3 waardoor je verbranding ook een stuk omlaag gaat.

Gewoon rustig aan, dan hou je gewicht mooi vast.
Godfather Bodybuilding topic reeks
pi_79495317
Oke, dit komt veul te confronterend aan.
I wonder if the stars sign, the life that is to be mine. - Enya
  dinsdag 23 maart 2010 @ 16:33:04 #54
255392 De_Taartjesfee
Hoardin' like a hoarder
pi_79495816
Jo hoi deze snaaier en daarna draaier ( ) komt zich ook ff melden
Ik word dus echt letterlijk onwel als ik veel KH`s eet, misselijk, klam zweet, draaierig enzo..tot ik weer wat eet en dan begint het feestje weer opnieuw
Nu afkicken dus. Ik ben voornamelijk op zoek naar wat lichte maar toch wel voedzame ontbijtrecepten. Ik ben namelijk ook nog maagpatient dus kan niet zomaar alles eten
I`m not weird. I`m limited edition.
pi_79496820
tvp, niet omdat ik wil gaan Helleren (ik heb glutenintollerantie en lactoseintollerantie) maar omdat ik benieuwd ben naar recepten die eiwitrijk zijn. Door de gluten mis ik veel koolhydraten uit brood en die moet ik vervangen. Dat doe ik deels met eiwitten
soms moet je iets achter laten om verder te komen, soms moet je heel veel achter je laten om een ander mens te worden
pi_79498064
Hier al bijna 4kg kwijt sinds ik begonnen ben (2.5week geleden)
Lotte!
Noah!
  dinsdag 23 maart 2010 @ 17:40:26 #57
131983 debuurvrouw
The girl nextdoor
pi_79498684
quote:
Op dinsdag 23 maart 2010 16:18 schreef Mr.J het volgende:

[..]

Een kg per week vind ik veel. Je lichaam heeft tijd nodig zijn setpoint aan te passen naar je nieuwe fysieke gesteldheid. Te snel zakken is te snelle crash in TSH --> T4/T3 waardoor je verbranding ook een stuk omlaag gaat.

Gewoon rustig aan, dan hou je gewicht mooi vast.
Er staat nog geen kilo per week hè?
pi_79500467
Ik lees hier ook even mee... Heb een tijd terug het Atkins dieet gedaan, maar vond dat vooral met het avondeten erg vervelend en lastig, dus dit dieet klinkt wel een stuk beter!
...and together we'll stand on the threshold of a dream[
  dinsdag 23 maart 2010 @ 18:41:25 #59
797 She-Wolf
TUFKA Igraine
pi_79500992
Kan iemand mij een pm-tje sturen met meer info hierover, recepten oid? Ik ben zwaar KH verslaafd, en moet toch écht nog de nodige kilo's kwijt. Ze hoeven er niet snel af, maar ze moeten wel weg
While you burn at the stake, I dance with the flames...
No more nights, of blood and fire...
pi_79501066
Ik ga dit ook volgen. Ik weet al heel lang dat ik slecht reageer op koolhydraten, in die zin, dat ik vrijwel continu honger heb. In het verleden heb ik Atkins gedaan en viel er onwijs van af. Ik hield het alleen niet lang vol, op een gegeven moment was ik continu misselijk en was de eetlust helemaal weg. En dat is nu ook weer niet de bedoeling.
Lastig vind ik het wel om koolhydraatarm te eten als ik overdag de deur uit ben. 's ochtends om 6:30 roerei te eten lijkt me niets. En de hele dag alleen sla eten ook niet. Hoop uit dit topic inspiratie te halen!

[ Bericht 0% gewijzigd door cinnamongirl op 23-03-2010 18:59:33 ]
pi_79501109
Vanmiddag heb ik trouwens low-carb gelunched, maar wel vettig: 3 plakjes salami met daarin augurkjes gerold, en wat blokjes Gruyere.
  dinsdag 23 maart 2010 @ 19:01:58 #62
1062 Tinkepink
Niet zeuren maar poetsen
pi_79501828
Eet al ruim 1,5 op een dergelijke manier, al doe ik niet aan volschransen De koolhydraatmaaltijd is bij #s morgens (dus brinta ed) en de rest van de dag probeer ik zo min mogelijk koolhydraten te eten. Als ik me er heel netjes aan hou val ik ongeveer een halve kilo per week af (moet natuurlijk wel sporten). Anders blijf ik icm met sport stabiel. Laat ik het helemaal los, dan kom ik iets aan en voel ik me minder prettig.
Geen zorgen voor de dag van morgen.
  dinsdag 23 maart 2010 @ 19:27:33 #63
24188 Belana
kloon van belana
pi_79502939
ik heb nog steeds 's avonds trek in vanalles, dat wordt zelfs de laatste dagen erger. echt gewoonte eten, of komt het dan door die koolhydraten die ervoor zorgen dat je meer trek hebt?
Vooral chocola trek... en mijn uur is allang voorbij natuurlijk
Maarja, het afvallen vind ik wel prettig....dus tja... ff doorzetten maar he
stormy waters...
sailin'
  dinsdag 23 maart 2010 @ 19:57:45 #64
14746 k_i_m
Oldbies Automatisering BV.
pi_79504347
Hee, wat leuk. Een Heller topic .
In my life
Why do I smile
At people who I'd much rather kick in the eye ?
  dinsdag 23 maart 2010 @ 20:09:32 #65
139516 uniekhoorn
uniek, zoals ieder ander
pi_79504841
Wat een fijn topic... Hoop te leren

Alleen al bewust zijn wat je naar binnen werkt qua eiwitten/vetten/koolhydraten... Nou dan ben je al een heel eind met gezond eten en, waar nodig, afvallen... Respect. Niet alles draait om kcal.

Hmmm, dit is ongeveer mijn normale dag:

4 x fruit (druiven, sinaasappel, appel, peer, kiwi of zo)
250 ml yoghurt
4 x volkorenboterham met vooral mager vleesbeleg
400 gram soep met balletjes
blokje choco, handje chips
Veel groente, 100 gram vlees en 50 gram pasta/rijst/aardappels

Hiermee 30 kg afgevallen in 2 jaar, na het stoppen met roken..

Maar dit is niet echt wat het dieet behelst he?
Nu doen en genieten, doodgaan kan altijd nog!
Zolang er alcohol verkocht wordt, heb ik geen probleem.
Je moet het leven nemen met een korreltje zout..... schijfje limoen en een shot tequilla
  dinsdag 23 maart 2010 @ 20:12:32 #66
139516 uniekhoorn
uniek, zoals ieder ander
pi_79504957
quote:
Op dinsdag 23 maart 2010 19:27 schreef Belana het volgende:
ik heb nog steeds 's avonds trek in vanalles, dat wordt zelfs de laatste dagen erger. echt gewoonte eten, of komt het dan door die koolhydraten die ervoor zorgen dat je meer trek hebt?
Vooral chocola trek... en mijn uur is allang voorbij natuurlijk
Maarja, het afvallen vind ik wel prettig....dus tja... ff doorzetten maar he
Hey, wat goed dat je nog steeds niet rookt!

Wat kan helpen, als je een "eetbui" voelt aankomen is gewoon echt je eigen een schop onder je kont geven en even de keuken schoonmaken of dweilen, even douchen, tanden poetsen of (jaaaaaaaaaaaaaaaaaaah lente) naar buiten voor een wandeling.
Je moet het leven nemen met een korreltje zout..... schijfje limoen en een shot tequilla
  dinsdag 23 maart 2010 @ 20:16:23 #67
11803 Vivi
Computer off. Life on.
pi_79505141
quote:
Op dinsdag 23 maart 2010 14:44 schreef conleche het volgende:
Ik zeg alleen Co gedag! .
Ik adem in en kalmeer. Ik adem uit en glimlach.
pi_79505156
Ik had dit zelf al zo'n beetje uitgevonden. De koolhydraattroep vervang ik door eiwitten. Bij mij was de reden niet echt overgewicht maar meer dat ik vaak flauwtes had en hongerkicks. Dat is nu grotendeels voorbij en ik voel me veel alerter ook.
Yesterday is history, tomorrow is a mystery, but today is a gift, that's why it is called the present.
  dinsdag 23 maart 2010 @ 20:17:21 #69
94046 PM-girl
Is geen haartje betoeterd...
pi_79505189
Ik heb dit topic en de uitleg doorgelezen. Een en ander is me duidelijk geworden, waaronder dat ik wellicht ook een koolhydraatverslaving heb. Ik ben dol op pasta, chips, fruit, koek, chocola én fruit.

En net dat laatste (samen met brood) vind ik wel wat vreemd. Ik vind fruit gewoon zo'n belangrijk onderdeel van je dagelijkse voeding, bij voorkeur minimaal twee keer per dag. En daar zitten toch ook gewoon heel veel dingen in die je nodig hebt, die niet te vervangen zijn door een vitamine pil (ik sprak pas iemand die "Hellert" en het fruit vervangt door een pil en dat een volwaardige vervanger vond )

Hoe zien de Hellers dat 'gemis'? Is het een gemis? Is het fruit tijdens het beloningsuur voldoende? Is de vermindering/stopzetting van het eten van het fruit/brood van invloed op je spijsvertering?
...maar weI in de aap gelogeerd :P
*
Ik stuur al sinds oktober 2006 PM's, word ik dan nu PM-woman?
Laat maar: PMS-girl it is.....
  dinsdag 23 maart 2010 @ 20:18:27 #70
1592 Puckzzz
Bitch please!
pi_79505245
quote:
Op dinsdag 23 maart 2010 20:16 schreef 11_Dreams het volgende:
Ik had dit zelf al zo'n beetje uitgevonden. De koolhydraattroep vervang ik door eiwitten. Bij mij was de reden niet echt overgewicht maar meer dat ik vaak flauwtes had en hongerkicks. Dat is nu grotendeels voorbij en ik voel me veel alerter ook.
En waar haal je die eiwitten uit? Dat flauwe gevoel ken ik wel en het gevaar is dan er groot om te gaan snacken
Hey! Het is OK om alleen je eerste twee teennagels te lakken als je van plan bent peeptoes te gaan dragen!
  dinsdag 23 maart 2010 @ 20:18:40 #71
94046 PM-girl
pi_79505252
Anderzijds, ik ben absoluut geen sporter dus ik heb de koolhydraten daarvoor niet nodig.
*
  dinsdag 23 maart 2010 @ 20:19:45 #72
14746 k_i_m
pi_79505304
Ik eet maar 1 keer per dag fruit. Of ik dat nou 's ochtends doe of na het avondeten maakt voor mijn fruit inname eigenlijk weinig verschil .
In my life
Why do I smile
  dinsdag 23 maart 2010 @ 20:22:57 #73
24188 Belana
kloon van belana
pi_79505471
quote:
Op dinsdag 23 maart 2010 20:12 schreef uniekhoorn het volgende:

[..]

Hey, wat goed dat je nog steeds niet rookt!

Wat kan helpen, als je een "eetbui" voelt aankomen is gewoon echt je eigen een schop onder je kont geven en even de keuken schoonmaken of dweilen, even douchen, tanden poetsen of (jaaaaaaaaaaaaaaaaaaah lente) naar buiten voor een wandeling.
heej hoi! dankje! En ik moet zeggen, het niet gaan snaaien is eigenlijk net als het niet roken, de momenten gaan voorbij
stormy waters...
sailin'
  dinsdag 23 maart 2010 @ 20:23:08 #74
94046 PM-girl
pi_79505482
quote:
Op dinsdag 23 maart 2010 20:19 schreef k_i_m het volgende:
Ik eet maar 1 keer per dag fruit. Of ik dat nou 's ochtends doe of na het avondeten maakt voor mijn fruit inname eigenlijk weinig verschil .
Dan is er inderdaad weinig verschil.

Ik ontdek hierdoor ook dat ik erg weinig weet van voedingsstoffen in zijn algemeen, zitten er in elke fruitsoort koolhydraten?
*
pi_79505567
quote:
Op dinsdag 23 maart 2010 20:16 schreef Vivi het volgende:

[..]

Ik zeg alleen Co gedag! .
Ik zeg alleen: tonguh?? Oh. Nee, verkeerde topic. Was dit niet wat jij ook deed, eik?

Ik zie ook K_I_M! Hoi!!

Nu maar even eten machen. Wel 1 van de mindere punten van lowcarb is dat je eetlust gewoon echt weg is.
  dinsdag 23 maart 2010 @ 20:26:24 #76
24188 Belana
kloon van belana
pi_79505636
ik eet eigenlijk nooit fruit Ik hou er niet van erg genoeg, alleen zomerfruit, dat dan weer wel.

ik merk wel dat mijn darmen last hebben van wat vezelgebrek, want ik ging altijd netjes iedere dag naar het toilet en nu... duurt wel een paar dagen. dat vind ik wel ff wat minder. terwijl ik voor mijn gevoel toch nog wel genoeg vezls binnenkrijg (al is het alleen maar van de Pacha-koffievervanger die ik drink)
stormy waters...
sailin'
pi_79505663
quote:
Op dinsdag 23 maart 2010 20:23 schreef PM-girl het volgende:

[..]

Ik ontdek hierdoor ook dat ik erg weinig weet van voedingsstoffen in zijn algemeen, zitten er in elke fruitsoort koolhydraten?
Ja maar niet in elke fruitsoort evenveel. Er zijn zat koolhydratentellers te googelen en die zijn best handig.
  dinsdag 23 maart 2010 @ 20:28:27 #78
24188 Belana
kloon van belana
pi_79505745
quote:
Op dinsdag 23 maart 2010 20:24 schreef conleche het volgende:

[..]

Ik zeg alleen: tonguh?? Oh. Nee, verkeerde topic. Was dit niet wat jij ook deed, eik?

Ik zie ook K_I_M! Hoi!!

Nu maar even eten machen. Wel 1 van de mindere punten van lowcarb is dat je eetlust gewoon echt weg is.
ik kende van jou het low carben, maar ik had er vorig jaar moeite mee om het in de praktijk te brengen, ik vind dit Heller gebeuren makkelijk omdat ik 's avonds lekker gewoon mee eet. ontbijt en lunch kan ik wel bedenken.
stormy waters...
sailin'
  dinsdag 23 maart 2010 @ 20:31:38 #79
94046 PM-girl
pi_79505892
quote:
Op dinsdag 23 maart 2010 20:26 schreef Belana het volgende:
ik eet eigenlijk nooit fruit Ik hou er niet van erg genoeg, alleen zomerfruit, dat dan weer wel.

ik merk wel dat mijn darmen last hebben van wat vezelgebrek, want ik ging altijd netjes iedere dag naar het toilet en nu... duurt wel een paar dagen. dat vind ik wel ff wat minder. terwijl ik voor mijn gevoel toch nog wel genoeg vezls binnenkrijg (al is het alleen maar van de Pacha-koffievervanger die ik drink)
Dat zou ik wel een nadeel vinden eigenlijk.

En koolhyratentellers zal ik eens gaan googlen, zonder te Helleren kun je natuurlijk jezelf toch bewust zijn van wat je eet.
Ik zal maar niet verklappen dat ik tot vorige week nog nooit had nagedacht over wat koolhydraten eigenlijk waren, ik had er een heel ander idee bij.
*
  dinsdag 23 maart 2010 @ 20:32:11 #80
139516 uniekhoorn
uniek, zoals ieder ander
pi_79505919
quote:
Op dinsdag 23 maart 2010 20:23 schreef PM-girl het volgende:

[..]

Dat kan je makkelijk even opzoeken met bijv. http://www.calorielijst.nl

Belana, dat klopt, die momenten moet je voorbij.
Maar je echt bewust van zijn wat je naar binnen werkt overdag dat is erg belangrijk.
Zelf kies ik er voor om veel te eten, heel veel maar alleen dingen die weinig kcal bevatten.
  dinsdag 23 maart 2010 @ 20:33:36 #81
14746 k_i_m
pi_79505975
Co! .
In my life
Why do I smile
  dinsdag 23 maart 2010 @ 20:35:39 #82
14746 k_i_m
pi_79506058
quote:
Op dinsdag 23 maart 2010 20:26 schreef Belana het volgende:

Moet je ook een keer Atkins brood bakken en dan veel thee drinken En ik heb sinds het stoppen met roken echt een enorm problematische stoelgang waar niks hielp, maar het gaat ineens echt geweldig .
In my life
Why do I smile
  dinsdag 23 maart 2010 @ 20:36:05 #83
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_79506076
Hier ook een tragere stoelgang. Niet moeilijk nog, alleen veel minder vaak.
Heb dus vanavond een gedroogde pruim en wat roosvicee laxo (met pruimen dus) gedronken. Ik merk dat ik het last vind om aan mijn vezels te komen gedurende de dag.

Ik las hierboven over 'veel alerter' dat gevoel heb ik idd ook. Een veel opgeruimder gevoel.
  dinsdag 23 maart 2010 @ 20:42:42 #84
24188 Belana
kloon van belana
pi_79506384
Ondanks dat ik minder naar de wc ga, heb ik nu juist een veel minder opgezette buik, dat is wel heel prettig!
En meer energie heb ik, ben niet meer zo moe.
stormy waters...
sailin'
  dinsdag 23 maart 2010 @ 20:45:28 #85
3011 E.T.
hormonaal stuiterballetje
pi_79506510
Ik ben het boek aan het lezen
Ben alleen nog niet bij praktijkgerichte dingen gekomen
I can only please one person per day. Today is not your day. Tomorrow isn't looking too good either.
  dinsdag 23 maart 2010 @ 20:46:06 #86
24188 Belana
kloon van belana
pi_79506538
quote:
Op dinsdag 23 maart 2010 20:35 schreef k_i_m het volgende:

[..]

Moet je ook een keer Atkins brood bakken en dan veel thee drinken En ik heb sinds het stoppen met roken echt een enorm problematische stoelgang waar niks hielp, maar het gaat ineens echt geweldig .
waar kan je dat atkins brood kopen?
stormy waters...
sailin'
pi_79506604
Dit volg ik even.
  dinsdag 23 maart 2010 @ 20:51:20 #88
139516 uniekhoorn
uniek, zoals ieder ander
pi_79506776
quote:
Op dinsdag 23 maart 2010 20:46 schreef Belana het volgende:

[..]

Als je nou 5 sneetjes volkorenbrood of 5 sneetjes atkins brood eet... Hmmmmm dan ga ik voor volkoren.. waarom?? Omdat het leerzaam is om het zelf op te zoeken
  dinsdag 23 maart 2010 @ 20:51:53 #89
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_79506802
Bij de grotere filialen van AH moeten ze het hebben Belana.
Ik ga het binnenkort ook eens zoeken, ben er wel benieuwd naar.
  dinsdag 23 maart 2010 @ 20:52:53 #90
24188 Belana
kloon van belana
pi_79506864
quote:
Op dinsdag 23 maart 2010 20:51 schreef uniekhoorn het volgende:

[..]

Als je nou 5 sneetjes volkorenbrood of 5 sneetjes atkins brood eet... Hmmmmm dan ga ik voor volkoren.. waarom?? Omdat het leerzaam is om het zelf op te zoeken
quote:
Op dinsdag 23 maart 2010 20:51 schreef Brighteyes het volgende:
Bij de grotere filialen van AH moeten ze het hebben Belana.
Ik ga het binnenkort ook eens zoeken, ben er wel benieuwd naar.
zie je, dit is sneller
thanks BE ik zal ook eens kijken.
stormy waters...
sailin'
pi_79507234
Ik tvp ook even. Ik ben wel verslaafd zo te lezen, vooral brood en pasta en cornflakes.
Als ik het goed begrijp, kun je 's avonds wel een beetje pasta bv eten?
Lijkt volgens mij wel een beetje op het Dr, Frank dieet.
  dinsdag 23 maart 2010 @ 23:03:39 #92
19479 Mr.J
pi_79513582
Ach, wat voor naam het dieet ook heeft, voeding aanpassen om gewicht te verminderen is redelijk simpel (snelle) kh's omlaag en opvangen met eiwitten en vetten.

Echter niet alle kh's eruit gooien, zeker niet de complexe zoals brinta/havermout, zilvervliesrijst en volkorenpasta.
pi_79514153
Dag Heller-ladies, in hoeverre is het 'noodzakelijk' om het boek aan te schaffen? Of kan je met info van internet ook aardig uit de voeten?
No one can make you feel inferior without your consent - Eleanor Roosevelt
pi_79518088
quote:
Op dinsdag 23 maart 2010 20:46 schreef Belana het volgende:

[..]

Ik heb het dus nog niet kunnen vinden. Ik ben bij verschillende supermarkten (en ook grote AH's geweest) en bij een paar natuurwinkels.
Helaas.

Wel vond ik bij de Jumbo koolhydraatarm brood. Zij hebben dit in de diepvries (wel vragen bij het brood).
Ze bakken en snijden er een voor me en ik koop dan een bevroren exemplaar die ik thuis later zelf opbak.
Het kost daar 1,95 (is wel een klein brood).
pi_79518102
quote:
Op dinsdag 23 maart 2010 19:27 schreef Belana het volgende:
Ik heb dat ook.
Ik had gisteravond echt honger, ook in bed.

Maar ja, ik doe het wel rustig aan verder (ik geef ook nog bv) dus de ene dag eet ik weer meer dan de andere (en ook wel eens tussendoortjes).
Ik ben dus nog niet echt aan het "Heller-en"
maar ik ben het wel heel erg zat dat ik mijn voor zwangerschap jeansbroeken nog niet aankan
pi_79518139
Koolhydraatarm ontbijten moet wel lastig zijn, denk ik. Het stomme is dat ik het op m'n werk niet kan permitteren om flauw of onscherp te worden, dus goed moet ontbijten.
  woensdag 24 maart 2010 @ 07:19:12 #97
24188 Belana
kloon van belana
pi_79518228
quote:
Op woensdag 24 maart 2010 06:55 schreef lily het volgende:

[..]

Ik heb dat ook.
Ik had gisteravond echt honger, ook in bed.

Maar ja, ik doe het wel rustig aan verder (ik geef ook nog bv) dus de ene dag eet ik weer meer dan de andere (en ook wel eens tussendoortjes).
Ik ben dus nog niet echt aan het "Heller-en"
maar ik ben het wel heel erg zat dat ik mijn voor zwangerschap jeansbroeken nog niet aankan
wel oppassen idd ivm je borstvoeding, dan hebn je toch aardig wat voedingsstoffen nodig denk ik.
Ik moet zeggen, ik mis brood niet echt, maar de vezels ervan wel denk ik.
Maar mijn buik is dus wel echt minder opgezet en daardoor zit alle kleding gewoon net ff beter. Ik denk dat als ik nog 2 kilo kwijt ben ik eigenlijk wel tevreden ben, dan ben ik terug op mijn gewicht van voor mijn zwangerschappen en van voor het stoppen met roken.
stormy waters...
sailin'
pi_79518307
Ik ben dol op brood. Ik zou de hele dag brood kunnen eten

broodjes, stokbrood, volkoren, beschuit, crackers....alles!

woensdag 24 maart 2010 @ 08:05:53 #99
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_79518545
quote:
Op dinsdag 23 maart 2010 23:16 schreef geppie het volgende:
Dag Heller-ladies, in hoeverre is het 'noodzakelijk' om het boek aan te schaffen? Of kan je met info van internet ook aardig uit de voeten?
Vlgs mij kan het wel zonder boek en kom je met i-net en dit topic ook wel een eind.
pi_79518560
quote:
Op dinsdag 23 maart 2010 16:33 schreef De_Taartjesfee het volgende:
Ik word dus echt letterlijk onwel als ik veel KH`s eet, misselijk, klam zweet, draaierig enzo..tot ik weer wat eet en dan begint het feestje weer opnieuw
Dat is hypoglycemie.

Heb ik ook gehad, ik ben er van afgekomen door mij aan het GI-dieet te houden waar de nadruk ligt op het laag houden van je bloedsuikerspiegel.
  woensdag 24 maart 2010 @ 08:48:14 #101
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_79519307
Hmmm, gaan morgen dim summen met mijn werk (waarschijnlijk) maar ik weet niet goed hoe ik dat ga doen. Halve kaart is in het chinees en wat er in het NL staat stemt me niet blij. (varkensbloed, varkensdarmen )
Ik neem wel een salade mee, dan kan ik die evt. later nog eten. Ga ik daar wel vragen of ik iets van roergebakken groente met garnalen kan krijgen ofzo.
  woensdag 24 maart 2010 @ 08:49:32 #102
131983 debuurvrouw
The girl nextdoor
pi_79519333
quote:
Op dinsdag 23 maart 2010 20:31 schreef PM-girl het volgende:

[..]

Dat zou ik wel een nadeel vinden eigenlijk.

En koolhyratentellers zal ik eens gaan googlen, zonder te Helleren kun je natuurlijk jezelf toch bewust zijn van wat je eet.
Ik zal maar niet verklappen dat ik tot vorige week nog nooit had nagedacht over wat koolhydraten eigenlijk waren, ik had er een heel ander idee bij.
http://www.caloriechecker.nl.

Die heb ik een poos gebruikt, voornamelijk om mijn vetinname te monitoren. Want als je niet oppast is dat best hoog.
Oh en kwark heeft ook 4 gram koolhydraten per 100 gram Het kán dus zijn dat als je er gevoelig voor bent je daar vreetkicks van houdt. (heb ik onthouden uit het boek)
  woensdag 24 maart 2010 @ 08:49:54 #103
19479 Mr.J
pi_79519343
quote:
Op woensdag 24 maart 2010 07:01 schreef clumsy_clown het volgende:
Koolhydraatarm ontbijten moet wel lastig zijn, denk ik.
Imo ook niet verstandig. Je komt uit je slaap en je lichaam moet gewoon opstarten, daar heb je kh's voor nodig. 50 tot 100gram havermout/brinta oid is al genoeg, maar geen kh's zou ik zeker niet aanraden.
  woensdag 24 maart 2010 @ 08:50:43 #104
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_79519366
quote:
Op woensdag 24 maart 2010 08:49 schreef Mr.J het volgende:

[..]

Imo ook niet verstandig. Je komt uit je slaap en je lichaam moet gewoon opstarten, daar heb je kh's voor nodig. 50 tot 100gram havermout/brinta oid is al genoeg, maar geen kh's zou ik zeker niet aanraden.
Ik zit nu aan een roerei met 1 paprika en een klein uitje er doorheen, dat is toch ook niet heel slecht?
  woensdag 24 maart 2010 @ 08:55:50 #105
131983 debuurvrouw
The girl nextdoor
pi_79519493
quote:
Op woensdag 24 maart 2010 08:50 schreef Brighteyes het volgende:

[..]

Ik zit nu aan een roerei met 1 paprika en een klein uitje er doorheen, dat is toch ook niet heel slecht?
Voel jíj je er goed bij? heb je het idee dat je er goed mee op gang komt? Dan is het oké toch?

ik heb drie opstarters daar komen geen koolhydraten aan te pas.
pi_79519515
Welke zijn dat, buurvrouw?
  woensdag 24 maart 2010 @ 08:58:51 #107
131983 debuurvrouw
The girl nextdoor
pi_79519567
quote:
Op woensdag 24 maart 2010 08:56 schreef lily het volgende:
Welke zijn dat, buurvrouw?
Zoon één twee en drie.
  woensdag 24 maart 2010 @ 09:00:55 #108
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_79519614
Daar heb ik er idd ook 2 van. Het was 5.15 vanochtend!

Ik voel me hier prima bij hoor! Heb jarenlang ontbeten met Brinta, beviel me ook goed, maar wel veel sneller trek enzo.
  woensdag 24 maart 2010 @ 09:13:25 #109
24188 Belana
kloon van belana
pi_79519876
buuf en BE, jullie hebben het over komkommer met huttenkase en pate gehad. Ik zie dat met die pate niet voor me, vertel eens iets uitgebreider?
stormy waters...
sailin'
  woensdag 24 maart 2010 @ 09:15:24 #110
131983 debuurvrouw
The girl nextdoor
pi_79519935
quote:
Op woensdag 24 maart 2010 09:13 schreef Belana het volgende:
buuf en BE, jullie hebben het over komkommer met huttenkase en pate gehad. Ik zie dat met die pate niet voor me, vertel eens iets uitgebreider?
roompaté (want de minste koolhydraten) van appie, en dat smeer ik in mijn uitgeholde komkommer. niet ingewikkelder dan dat. Vooral uitgevonden omdat ik helemaal flauw werd van alleen hüttekase.
  woensdag 24 maart 2010 @ 09:16:27 #111
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_79519964
Same here. En dat is stiekem heel lekker.
  woensdag 24 maart 2010 @ 09:21:32 #112
24188 Belana
kloon van belana
pi_79520091
sorry, ik snap het niet. een uitgeholde komkommer? waar blijft de rest van de komkommer dan? doe eens uitgebreider zijn
stormy waters...
sailin'
  woensdag 24 maart 2010 @ 09:22:00 #113
24188 Belana
kloon van belana
pi_79520101
ik doe namelijk gewoon komkommer in stukjes met huttenkase erdoor
stormy waters...
sailin'
pi_79520105
Een goed dieet bestaat niet. Elk mens is zo verschillend, dat er geen algemeen dieet kan bestaan. Ik heb laatste jaar veel informatie gelezen, en bij deze bronnen ben ik uitgekomen.

Het beste kun je hier mee beginnen.

http://www.amazon.co.uk/Metabolic-Typing-Diet-William-Wolcott/dp/0767905644/ref=sr_1_1?ie=UTF8&s=books&qid=1269418664&sr=8-1. Om te begrijpen wat voor JOU werkt.

Dit is ook een goed boek: http://www.amazon.co.uk/H(...)/ref=pd_bxgy_b_img_b Een idee krijgen van het "grote plaatje"

http://www.amazon.co.uk/Good-Calories-Bad-Controversial-Science/dp/1400033462/ref=sr_1_1?ie=UTF8&s=books&qid=1269419204&sr=8-1 Echt leren wat voor een effect bepaald eten op je lichaam heeft, allemaal wetenschappelijk onderbouwd.

Informatie lezen van Joseph Mercola.

En verder filmpjes van deze man kijken:

http://www.youtube.com/user/undergroundwellness?blend=1&ob=4#g/u

Ik probeer dit dieet niet af te kraken (weet er niet genoeg over). Maar als je serieus over je gezondheid/gewicht bent zou ik deze boeken en bronnen toch serieus lezen

[ Bericht 26% gewijzigd door sweetysven op 24-03-2010 09:29:53 ]
  woensdag 24 maart 2010 @ 09:28:37 #115
1062 Tinkepink
Niet zeuren maar poetsen
pi_79520296
Niet vervelend bedoeld, maar schiet je met pate niet vreselijk je doel voorbij? Naast dat het bijzonder calorierijk is, zit het vol met vetten. Persoonlijk zou ik een gezonder alternatief kiezen als je geen zin meer hebt in huttenkase. Huttenkase met kruiden en tomaat, magere kruidenkaas met kruiden, bepaalde soorten smeerkaas, gesnipperde groente-kip salade met een beetje yoghurt....
pi_79520385
quote:
Op woensdag 24 maart 2010 09:28 schreef Tinkepink het volgende:
Niet vervelend bedoeld, maar schiet je met pate niet vreselijk je doel voorbij? Naast dat het bijzonder calorierijk is, zit het vol met vetten. Persoonlijk zou ik een gezonder alternatief kiezen als je geen zin meer hebt in huttenkase. Huttenkase met kruiden en tomaat, magere kruidenkaas met kruiden, bepaalde soorten smeerkaas, gesnipperde groente-kip salade met een beetje yoghurt....
Dat vetten per definitie slecht voor je zijn is echt een groot misverstand. Zorg ervoor dat je goede vetten binnen krijgt.
pi_79520415
quote:
Op woensdag 24 maart 2010 09:31 schreef sweetysven het volgende:

[..]

Dat vetten per definitie slecht voor je zijn is echt een groot misverstand. Zorg ervoor dat je goede vetten binnen krijgt.
die zal je in pate niet vinden
  woensdag 24 maart 2010 @ 09:33:46 #118
285351 dalaiblama
too much bla
pi_79520463
KH-vrij ontbijten is een heel slecht idee. S'ochtends heb je KH's nodig om op te starten, bovendien werk je vreetbuien in de hand als je s'ochtends de KH's weglaat.
Beste ritme is:
Ontbijt: Kh's + eiwitten
Tussendoor: groenten of appeltje, yoghurt/kwark
Lunch: meervoudige kh's + eiwit ( goed brood met kipfilet of zilvervliesrijst/volkorenpasta met vlees/vis, of groenten met vlees/vis )
Tussendoortje : groenten
Voor het sporten; iets eiwitrijks, geen KH's!
Half uurtje na het sporten : appeltje ofzo
Avondeten: eiwit + groenten

Fruit is trouwens helemaal geen noodzaak; levert alleen maar suikers. Eerder een dikmaker dan een gezonde gewoonte. Met mate zijn handige fruitsoorten als appels en rood fruit natuurlijk prima. Beter dan snoep in elk geval.
Hierboven zie je dat het best Heller proof kan; door een beetje KH in de ochtend te doen en goeie kh's bij je lunch en de rest van de dag helemaal low carb te doen. Denk aan vlees/vis met gorenten of gekookte ei.
  woensdag 24 maart 2010 @ 09:36:11 #119
1062 Tinkepink
Niet zeuren maar poetsen
pi_79520515
quote:
Op woensdag 24 maart 2010 09:31 schreef sweetysven het volgende:

[..]

Mee eens. Maar dan zou ik in plaats van pate kiezen voor een gezondere variant.
En @dalai: veel mensen krijgen vreselijke honger van appels. In die gevallen is citrusfruit of bijvoorbeeld frambozen misschien een beter alternatief.
  woensdag 24 maart 2010 @ 09:37:26 #120
285351 dalaiblama
too much bla
pi_79520560
quote:
Op woensdag 24 maart 2010 09:22 schreef sweetysven het volgende:
Een goed dieet bestaat niet. Elk mens is zo verschillend, dat er geen algemeen dieet kan bestaan. Ik heb laatste jaar veel informatie gelezen, en bij deze bronnen ben ik uitgekomen.

Het beste kun je hier mee beginnen.

http://www.amazon.co.uk/Metabolic-Typing-Diet-William-Wolcott/dp/0767905644/ref=sr_1_1?ie=UTF8&s=books&qid=1269418664&sr=8-1. Om te begrijpen wat voor JOU werkt.

Dit is ook een goed boek: http://www.amazon.co.uk/H(...)/ref=pd_bxgy_b_img_b Een idee krijgen van het "grote plaatje"

http://www.amazon.co.uk/Good-Calories-Bad-Controversial-Science/dp/1400033462/ref=sr_1_1?ie=UTF8&s=books&qid=1269419204&sr=8-1 Echt leren wat voor een effect bepaald eten op je lichaam heeft, allemaal wetenschappelijk onderbouwd.

Informatie lezen van Joseph Mercola.

En verder filmpjes van deze man kijken:

http://www.youtube.com/user/undergroundwellness?blend=1&ob=4#g/u

Ik probeer dit dieet niet af te kraken (weet er niet genoeg over). Maar als je serieus over je gezondheid/gewicht bent zou ik deze boeken en bronnen toch serieus lezen

Vroeger, toen mensen nog niet dik waren bestonden deze dieten ook niet.
Omdat mensen van hun reet afkwamen en de hele dag druk waren. Wie genoeg beweegt hoeft zich nooit druk te maken om eten.
Als je niet genoeg sport/beweegt, zul je helaas aan de andere kant van de weegschaal moeten inleveren. Dat betekent dat 1 van de twee stoffen moet wijken; hetzij de vetten, hetzij de kh's. Van beiden krijgen we teveel binnen.

Overigens is inmiddels wel aangetoond dat goede koolhydraten en weinig vetten eten, de meest duurzame manier is om te eten. Low carb werkt prima voor even, maar het is niet haalbaar als leefwijze en je verliest vooral veel vocht en eet gauw teveel vet ( wat weer nare dingen doet met je organen en aderen ).

Het beste dieet is nog altijd meer bewegen dat je vreet. Makkelijk he?
  woensdag 24 maart 2010 @ 09:37:55 #121
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_79520569
quote:
Op woensdag 24 maart 2010 09:33 schreef dalaiblama het volgende:
KH-vrij ontbijten is een heel slecht idee. S'ochtends heb je KH's nodig om op te starten, bovendien werk je vreetbuien in de hand als je s'ochtends de KH's weglaat.
Beste ritme is:
Ontbijt: Kh's + eiwitten
Tussendoor: groenten of appeltje, yoghurt/kwark
Lunch: meervoudige kh's + eiwit ( goed brood met kipfilet of zilvervliesrijst/volkorenpasta met vlees/vis, of groenten met vlees/vis )
Tussendoortje : groenten
Voor het sporten; iets eiwitrijks, geen KH's!
Half uurtje na het sporten : appeltje ofzo
Avondeten: eiwit + groenten

Fruit is trouwens helemaal geen noodzaak; levert alleen maar suikers. Eerder een dikmaker dan een gezonde gewoonte. Met mate zijn handige fruitsoorten als appels en rood fruit natuurlijk prima. Beter dan snoep in elk geval.
Hierboven zie je dat het best Heller proof kan; door een beetje KH in de ochtend te doen en goeie kh's bij je lunch en de rest van de dag helemaal low carb te doen. Denk aan vlees/vis met gorenten of gekookte ei.
Maar waarom heb ik dan nu al 12 dagen geen enkele vreetbui meer gehad terwijl ik hiervoor, met keurig Brinta als ontbijt, de hele dag als een dolle liep te vreten?

Dan toch liever even zo om mijn lichaam goed op de weg naar beneden te krijgen en na verloop van tijd de kh's voorzichtig terug introduceren...
  Redactie Frontpage / Spellchecker woensdag 24 maart 2010 @ 09:38:13 #122
13151 crew  Rewimo
pi_79520575
Er zijn ook veel magere vleeswaren die je volgens mij kunt inzetten in plaats van paté. Kipfilet, kalkoen, rosbief, rookvlees enz. Combineert goed met augurk of komkommer. Overigens heb je ook wel wat vet nodig, als is het maar voor die beruchte stoelgang

Nog een handige site: www.calorietabel.nl
Most people don't listen with the intention to understand, they listen with the intention to reply.
<a href="http://bijenzonderzorgen.nl/" target="_blank" rel="nofollow">http://bijenzonderzorgen.nl/</a> beslist geen BIJ-zaak!
  Redactie Frontpage / Spellchecker woensdag 24 maart 2010 @ 09:41:13 #123
13151 crew  Rewimo
pi_79520650
O, en een andere tip: aardbeien Daar zit heel weinig in, zowel qua calorieën als suikers. En het wordt weer aardbeientijd!
  woensdag 24 maart 2010 @ 09:42:33 #124
285351 dalaiblama
too much bla
pi_79520690
quote:
Op woensdag 24 maart 2010 09:37 schreef Brighteyes het volgende:

[..]

Maar waarom heb ik dan nu al 12 dagen geen enkele vreetbui meer gehad terwijl ik hiervoor, met keurig Brinta als ontbijt, de hele dag als een dolle liep te vreten?

Dan toch liever even zo om mijn lichaam goed op de weg naar beneden te krijgen en na verloop van tijd de kh's voorzichtig terug introduceren...
Elk lichaam werkt anders. Daarnaast spelen psychologische factoren een heel grote rol bij dieten
Als je erin gelooft, werkt het ook. Elk dieet.
Je moet altijd doen wat voor je werkt hoor! Het lichaam heeft echter een natuurlijk behoefte aan kh's. Helemaal s'ochtends. Als je dat tegenwerkt gaat het op een later moment erom vragen. Vaak heviger dan nodig. Als dat voor jou niet geldt is dat toch tof!

Maar KH's weglaten bij je ontbijt blijft een slecht idee, het is gewoonweg niet goed voor je lichaam.
ps; excuus voor het binnenvallen en beter denken te weten, maar ik zie hier bijna elke paar maanden dezelfde mensen op steeds een ander dieet springen. Volgens mij kun je beter naar een leefwijze waarin je je niets ontzegt, let op je vetinname en flink beweegt. Dan hoef je ook niet elke keer weer het wiel opnieuw uit te vinden.
pi_79520709
Heel goede ondergrond voor allerlei beleg, want knapperig en maar 0,1 gram KH/100gr: knabbelspek, of knabbelbacon. Vooral die bacon is lekker en weegt ook nog eens niks. 45 gram per zakje, dus met de inname van verzadigde vetten valt het dan best mee, want je eet zo'n zakje niet ineens leeg natuurlijk.
pi_79520746
Hmm ik moet ook maar eens aan de lijn, zo voor de zomer. Ik ben niet zo van de diëten, maar een beetje minderen met de koolhydraten kan nooit kwaad denk ik. Is er ergens een eenvoudige lijst met voedsel en het aantal koolhydraten-suikers-vetten? Ik vind op internet alleen maar van die onwijs uitgebreide lijsten waarop elk type jam en soort aardappel uitgebreid genoteerd staat. Ik wil gewoon een eenvoudige richtlijn voor khd-arm voedsel. Jam = jam, vind ik Iemand die weet waar ik zoiets vind?
De supermarkten hier zijn niet zo uitgebreid als in NL, dus vaak is er alleen de standaardvariant ergens van te vinden, en niet light en extra light producten. Zo´n mega-lijst is dus erg onpraktisch
  Redactie Frontpage / Spellchecker woensdag 24 maart 2010 @ 09:49:16 #127
13151 crew  Rewimo
pi_79520909
www.calorietabel.nl noemde ik net, heb je daar iets aan?
  woensdag 24 maart 2010 @ 09:50:57 #128
97868 Krullehoofd
pi_79520959
quote:
Op woensdag 24 maart 2010 09:00 schreef Brighteyes het volgende:
Daar heb ik er idd ook 2 van. Het was 5.15 vanochtend!

Ik voel me hier prima bij hoor! Heb jarenlang ontbeten met Brinta, beviel me ook goed, maar wel veel sneller trek enzo.
Laat me raden, je gooide er ook suiker doorheen ? Want kale brinta is niet om te vreten toch ?
pi_79521063
quote:
Op woensdag 24 maart 2010 09:49 schreef Rewimo het volgende:
www.calorietabel.nl noemde ik net, heb je daar iets aan?
Is op zich een prima lijst, maar ik zoek meer iets beknopters. Details als zoetzure of tafelzure augurk vind ik minder interessant. Ik zoek iets wat mee kan naar de winkel zeg maar, zonder mijn pc mee te slepen
Of anders gezegd, ik wil er geen studie van maken
pi_79521150
quote:
Op woensdag 24 maart 2010 09:32 schreef computergirl het volgende:

[..]

die zal je in pate niet vinden
Eet dan geen paté simpel. Goede vetten vind je vooral in biologisch vlees, noten, olfijfolie en kokosolie. Vetten van niet-biologisch vlees zou ik sowieso wegsnijden net als het vel van niet-biologisch kip.
pi_79521245
quote:
Op woensdag 24 maart 2010 09:37 schreef dalaiblama het volgende:

[..]

Vroeger, toen mensen nog niet dik waren bestonden deze dieten ook niet.
Omdat mensen van hun reet afkwamen en de hele dag druk waren. Wie genoeg beweegt hoeft zich nooit druk te maken om eten.
Als je niet genoeg sport/beweegt, zul je helaas aan de andere kant van de weegschaal moeten inleveren. Dat betekent dat 1 van de twee stoffen moet wijken; hetzij de vetten, hetzij de kh's. Van beiden krijgen we teveel binnen.

Overigens is inmiddels wel aangetoond dat goede koolhydraten en weinig vetten eten, de meest duurzame manier is om te eten. Low carb werkt prima voor even, maar het is niet haalbaar als leefwijze en je verliest vooral veel vocht en eet gauw teveel vet ( wat weer nare dingen doet met je organen en aderen ).

Het beste dieet is nog altijd meer bewegen dat je vreet. Makkelijk he?
Vetten zijn essentieel in je voeding. Er zit echter een groot verschil tussen goede en slechte vetten. Geen vetten eten is echt geen goed idee.

En natuurlijk is beweging zeer belangrijk, maar meer bewegen dan je eet is ook geen goed plan. Dit moet in evenwicht zijn.
pi_79521250
Hoe weet je nou wanneer je koolhydraatverslaafd bent?
pi_79521512
quote:
Op woensdag 24 maart 2010 08:58 schreef debuurvrouw het volgende:

[..]

Zoon één twee en drie.
oh

mijn oudste telt al voor 3
pi_79521595
quote:
Op woensdag 24 maart 2010 08:48 schreef Brighteyes het volgende:
Hmmm, gaan morgen dim summen met mijn werk (waarschijnlijk) maar ik weet niet goed hoe ik dat ga doen. Halve kaart is in het chinees en wat er in het NL staat stemt me niet blij. (varkensbloed, varkensdarmen )
Ik neem wel een salade mee, dan kan ik die evt. later nog eten. Ga ik daar wel vragen of ik iets van roergebakken groente met garnalen kan krijgen ofzo.
linkje naar de kaart? dan kijk ik anders wel even voor je, dingen als gestoomde vis- of garnalenballen kunnen prima net als biefstukreepjes gebakken met knoflookschijfjes en fishcake.
Polkadotflying
Want zo is het ook!
初戀的香味就這樣被我們尋回
  woensdag 24 maart 2010 @ 10:10:42 #135
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_79521596
quote:
Op woensdag 24 maart 2010 09:50 schreef Krullehoofd het volgende:

[..]

Laat me raden, je gooide er ook suiker doorheen ? Want kale brinta is niet om te vreten toch ?
Nee gadver, Brinta met suiker is niet te vreten!!!! Zonder is erg
  woensdag 24 maart 2010 @ 10:11:11 #136
285351 dalaiblama
too much bla
pi_79521615
quote:
Op woensdag 24 maart 2010 09:59 schreef Scorpie het volgende:
Blijkbaar als je vreetbuien hebt!. Men vergeet alleen dat vrouwen niet voor niets in dit topic te vinden zijn. Alle vrouwen hebben vreetbuien en die zijn hormonaal.
KH-verslaving is een hele mooi marketing term.
Wat (over) eten uitlokt is de combinatie suiker+vet, omdat onze hersenen daar gek op zijn

En ja, natuurlijk heb je vetten nodig ik heb ook niet gezegd dat je die weg moet laten. Je moet ze alleen beperken als je op gewicht wilt komen en blijven. Aziaten en dan vooral Japanners eten ook veel kh's en weinig vet. ( veeeel groen ). Enige vetten die ze binnenkrijgen komen uit vis, vlees en nootsoorten.
Dat is voldoende. Meer dan dat heb je echt niet nodig.
Feit is dat zo'n voedingspatroon voor het leven gezonder is en effectiever. KH's zijn onmisbaar.
Helaas willen dieetgoeroe's je geloven dat die barstende koppijn en dat klotehumeur bij het lowcarben het afkicken van suikers is, maar het is gewoon je lijf wat in opstand komt en zonder brandstof zit. Ga maar eens sporten met low carb. Dat het lichaam dan uit pure nood overschakelt op verbranden van vetten is eerder een overlevingsmechanisme dan iets goeds.
Ik begrijp niet waarom mensen denken dat het nodig is om te lijden. Sporten moet pijn doen, dieten moeten 'werken' door zogenaamde detox/afkick verschijnselen en we zijn zogenaamd allemaal verslaafd.
En daarom worden nog steeds mensen heel erg rijk van deze onzin.
  woensdag 24 maart 2010 @ 10:11:12 #137
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_79521619
quote:
Op woensdag 24 maart 2010 10:10 schreef huuphuup het volgende:

[..]

linkje naar de kaart? dan kijk ik anders wel even voor je, dingen als gestoomde vis- of garnalenballen kunnen prima net als biefstukreepjes gebakken met knoflookschijfjes en fishcake.

http://www.cheungwing.nl/
pi_79521658
Maar 's morgens komkommer met huttenkase bijvoorbeeld...

Heb je dan niet heel snel weer honger?
  woensdag 24 maart 2010 @ 10:15:15 #139
97868 Krullehoofd
pi_79521797
quote:
Op woensdag 24 maart 2010 09:43 schreef conleche het volgende:
Heel goede ondergrond voor allerlei beleg, want knapperig en maar 0,1 gram KH/100gr: knabbelspek, of knabbelbacon. Vooral die bacon is lekker en weegt ook nog eens niks. 45 gram per zakje, dus met de inname van verzadigde vetten valt het dan best mee, want je eet zo'n zakje niet ineens leeg natuurlijk.
Als snack vervanger is dit wel ideaal. Qua eiwit/vet/kh verhoudingen een goede snack. Beter dan chips, maar zit er niet teveel zout in ?

Ik zou dit overigens niet nemen als basis voeding.
  woensdag 24 maart 2010 @ 10:16:24 #140
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_79521837
quote:
Op woensdag 24 maart 2010 10:11 schreef lily het volgende:

Nee, niet sneller dan anders.
Ik eet om een uur of half 9 en heb gewoon om 12 uur trek in mijn lunch.

Ik lees alle reacties over hoe dit niet gezond kan zijn wel, maar ik kan of doe er niet zo veel mee. Reageren heb ik geen zin in, kost me te veel energie, en als dit nu voor mij werkt, eindelijk eens afvallen zonder dat ik de hele dag door aan het denken ben over of aan eten, dan hou ik dat graag nog even zo. Eerst maar eens richting een gezond gewicht, dan over naar terug introduceren van kh's bij ontbijt en lunch. Ik ga er dus maar gewoon niet meer op in want het is zo'n oeverloze discussie waar we toch niet uit gaan komen.
  woensdag 24 maart 2010 @ 10:18:32 #141
97868 Krullehoofd
pi_79521912
quote:
Op woensdag 24 maart 2010 10:10 schreef Brighteyes het volgende:

[..]

Nee gadver, Brinta met suiker is niet te vreten!!!! Zonder is erg
Mijn standaard ontbijt bestaat uit Brinta, koude melk en extra eiwitten (eiwitpoeder). Van wat jij beschrijft heb ik geen last. Maar misschien komt dat omdat ik extra eiwitten toevoeg.
  woensdag 24 maart 2010 @ 10:18:39 #142
1062 Tinkepink
Niet zeuren maar poetsen
pi_79521918
quote:

Als je veel huttenkase eet niet. Daar zitten veel eiwitten in en die verzadigen lang.
pi_79521956
Ik dieet normaal nooit dus daar heb ik niet eens ervaring mee.
Maar ik zit nu met een aantal overtollige kilo's en die moeten er gewoon af.

En als ik tegelijkertijd van dat snaaigevoel af kan komen, nou graag.
pi_79522054
quote:
Op woensdag 24 maart 2010 09:59 schreef Scorpie het volgende:
Door snelle koolhydraten te eten stijgt je bloedsuiker en daalt hij weer en voor mensen die er gevoelig voor zijn roept dat een constante honger naar meer koolhydraten op. Als je alleen gezonde KH's eet, (de langzame suikers) zal dit fenomeen zich minder voor doen. En als je alle koolhydraten weglaat, dan gaat de trek naar eten bijna helemaal weg. Bij iedereen ligt de balans anders volgens mij. De één kan veel meer koolhydraten eten zonder ook maar iets te merken dan de ander, dus je zal voor je zelf moeten uitvinden hoeveel koolhydraten je per dag kan invoeren, zodat je je optimaal voelt. Als je ook nog wilt afvallen, dan moet je zelfs even minder KH's eten dan dat.
  woensdag 24 maart 2010 @ 10:23:02 #145
24188 Belana
kloon van belana
pi_79522112
quote:

voor mij werkt het prima, beter dan kwark, want dat heb ik nou een paar keer gedaan, ook vandaag, en ik heb alweer een uur honger. dat schiet dus niet op. echt op die eiwitten letten dus.
stormy waters...
sailin'
  woensdag 24 maart 2010 @ 10:24:29 #146
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_79522171
quote:
Op woensdag 24 maart 2010 10:18 schreef Krullehoofd het volgende:

[..]

Mijn standaard ontbijt bestaat uit Brinta, koude melk en extra eiwitten (eiwitpoeder). Van wat jij beschrijft heb ik geen last. Maar misschien komt dat omdat ik extra eiwitten toevoeg.
Ja, en mss omdat jij een man en dus niet hormonaal bent?
Het varieert wel hoor, ik kan op zich best heel lang voort op Brinta, dat wel, ik vind het het ideale ontbijt, maar nu gewoon even niet.
  woensdag 24 maart 2010 @ 10:26:09 #147
1062 Tinkepink
Niet zeuren maar poetsen
pi_79522233
Mijn humeur is het meest blij met brinta of weetabix, maar mijn honger is het langst gestild met bijvoorbeeld eieren of kipfilet.
pi_79522324
quote:
Op woensdag 24 maart 2010 10:23 schreef Belana het volgende:

[..]

voor mij werkt het prima, beter dan kwark, want dat heb ik nou een paar keer gedaan, ook vandaag, en ik heb alweer een uur honger. dat schiet dus niet op. echt op die eiwitten letten dus.
ik ga het proberen
pi_79522377
quote:
Op woensdag 24 maart 2010 10:15 schreef Krullehoofd het volgende:

[..]

Als snack vervanger is dit wel ideaal. Qua eiwit/vet/kh verhoudingen een goede snack. Beter dan chips, maar zit er niet teveel zout in ?

Ik zou dit overigens niet nemen als basis voeding.
Er zit wel wat zout in maar minder dan in chips en zo. En ik neem het juist niet als snack, maar als cracker/broodvervanger. Dat wil zeggen: tot ik de gewone KH's weer ga toevoegen. Snacken doe ik bijna niet meer, heb al bijna geen trek genoeg voor mijn normale maaltijden. Maar nogmaals, dit is niet voor mijn hele leven hè. Nu mijn KH trek weer weg is, mag ik ze weer langzaam invoeren, de goede dan. Dan worden die knabbelspekjes weer vervanger voor volkoren brood of crackers.
  woensdag 24 maart 2010 @ 10:32:39 #150
24188 Belana
kloon van belana
pi_79522460
quote:
Op woensdag 24 maart 2010 10:28 schreef lily het volgende:

[..]

ik ga het proberen
en vreemd eigenlijk, want in magere kwark zitten dus meer eiwitten dan in huttenkase
Maargoed, het zal persoonlijk zijn denk ik.
stormy waters...
sailin'
  woensdag 24 maart 2010 @ 10:34:23 #151
97868 Krullehoofd
pi_79522524
quote:
Op woensdag 24 maart 2010 10:24 schreef Brighteyes het volgende:

[..]

Ja, en mss omdat jij een man en dus niet hormonaal bent?
Het varieert wel hoor, ik kan op zich best heel lang voort op Brinta, dat wel, ik vind het het ideale ontbijt, maar nu gewoon even niet.
Daar heb je een punt maar testosteron is toch ook een hormoon

Brinta is imo inderdaad het meest ideale en beste ontbijt wat er bestaat. Maar dat is niet het onderwerp van dit topic.
pi_79523590
quote:
Op woensdag 24 maart 2010 10:30 schreef conleche het volgende:
Snacken doe ik bijna niet meer, heb al bijna geen trek genoeg voor mijn normale maaltijden.
Wat maf hoe dat werkt zeg...
en het lijkt me momenteel stiekem zalig om geen trek meer te hebben
  woensdag 24 maart 2010 @ 11:09:24 #153
97868 Krullehoofd
pi_79523905
quote:
Op woensdag 24 maart 2010 10:30 schreef conleche het volgende:

[..]

Maar nogmaals, dit is niet voor mijn hele leven hè. Nu mijn KH trek weer weg is, mag ik ze weer langzaam invoeren, de goede dan. Dan worden die knabbelspekjes weer vervanger voor volkoren brood of crackers.
Wat zijn de uiteindelijke doelen die je graag wilt bereiken met dit ?
pi_79524207
quote:
Op woensdag 24 maart 2010 11:09 schreef Krullehoofd het volgende:

[..]

Wat zijn de uiteindelijke doelen die je graag wilt bereiken met dit ?
Ik weeg 59 en wil 57 wegen, maar dat heeft geen haast. Enige doel is om die KH verslaving te onderdrukken. En belangrijker, onderdrukt te houden.
  woensdag 24 maart 2010 @ 11:31:01 #155
97868 Krullehoofd
pi_79524820
quote:
Op woensdag 24 maart 2010 11:16 schreef conleche het volgende:

[..]

Ik weeg 59 en wil 57 wegen, maar dat heeft geen haast. Enige doel is om die KH verslaving te onderdrukken. En belangrijker, onderdrukt te houden.
Het ene doel heb je al bijna bereikt dus. Ik bedoel die 2 kg dat gaat je heus wel lukken. Niet dat ik het eens ben dat je naar kg lichaamsgewicht moet kijken, maar dat zal wel een rare hersenspinsel van mij zijn

Imo om die KH verslaving te onderdrukken, wat nodig is is doorzettingsvermogen en de wil om je levensstijl aan te passen. Dus niet leven om te kunnen eten, maar eten om te kunnen leven.
pi_79524970
quote:
Op woensdag 24 maart 2010 11:31 schreef Krullehoofd het volgende:

[..]

Het ene doel heb je al bijna bereikt dus. Ik bedoel die 2 kg dat gaat je heus wel lukken. Niet dat ik het eens ben dat je naar kg lichaamsgewicht moet kijken, maar dat zal wel een rare hersenspinsel van mij zijn

Imo om die KH verslaving te onderdrukken, wat nodig is is doorzettingsvermogen en de wil om je levensstijl aan te passen. Dus niet leven om te kunnen eten, maar eten om te kunnen leven.
Ja da's de ideale situatie ja. Maar geloof me: als je de hele dag door trek hebt dan kan je dat niet negeren voor de rest van je leven.

Je moet die verslaving echt niet onderschatten en als je het zelf niet voelt, dan is het ook bijna niet voor te stellen. Ik kan het nu al bijna niet meer voorstellen.

En wat betreft die 2 kilo, ik had ook kunnen zeggen: als m'n lievelingsjeans weer oké zit en ik weet toevallig dat dat over ± 2 kilo is.
  woensdag 24 maart 2010 @ 11:38:26 #157
277759 caroline88
The Unstoppable
pi_79525112
KH verslaafd? Ik kan wel een heel brood opeten maar ik ben natuurlijk niet verslaafd

Ik betwijfel of Helleren gezond is en weet zeker dat het niets voor mij is. Ik ben geen fan van vlees, en verder zijn er persoonlijke omstandigheden die Helleren vrijwel onmogelijk maken. Gelukkig heb ik een manier van afslanken die wel werkt en ook gezond is.

TIP Huttenkase: probeer het eens te mengen met knoflookpoeder en flink peper eroverheen. Op een schijfje komkommer, lekkere snack.

Proteine helpt beter tegen de trek dan koolhydraten.

Lage GI is helemaal puin. Suiker is niet goed voor ons. Gelukkig houd ik al lang meer van zilvervliesrijst dan van witte rijst. Volkorenbrood eet ik niet omdat overal mout is toegevoegd voor de illusie van gezond brood. (Lang leve Kid's wit).

Nog even een tip over Light producten. Wees je ervan bewust dat er vaak vetten worden weggelaten en suikers worden toegevoegd. Light is niet hetzelfde als gezond. Bewuste keus is ook niet hetzelfde als gezond.
  woensdag 24 maart 2010 @ 11:47:37 #158
285351 dalaiblama
too much bla
pi_79525443
Maar waarom moet je dan steeds weer low carben? Het is namelijk niet echt een manier om het gevoel onderdrukt te houden, want jij moet het steeds weer opnieuw doen. Dat geeft toch al aan dat het geen permanente oplossing is?

Overigens vind ik de term KH verslaving een heel misleidende. Allereerst bestaat dat niet, want je bent verslaafd aan suikers en vetten en iedereen is daar gevoelig voor ( bewezen ). De 1 heeft meer discipline om het te onderdrukken dan de ander. Daarnaast heb je er alleen last v an als je toegeeft aan het eten van suikers en vetten. Van goede KH bronnen blijf je echt wel verzadigd en als dat niet zo is, dan is er iets mis met je leptine.
Ik vind het echt zorgelijk dat iedereen blind achter een diagnose huppelt zonder dat er goede wetenschappelijke argumenten voor zijn.
Die zogenaamde khverslaving, noemt men in de medische wereld gewoon hypoglycemie en dat is een suikerstofwisselingsstoornis.
Jullie hebben daar dus allemaal last van? ZOnder dat je ooit een druppel bloed hebt geprikt?

Excuus voor het ge-emmer tussendoor, maar ik vind het echt schokkend wat hier allemaal voor zoete koek wordt geslikt. Daarbij is de rage om KH's overal de schuld van te geven wel heel doorzichtig.
Ga dit verhaal maar eens ophangen bij specialisten die obese mensen behandelen.
  woensdag 24 maart 2010 @ 11:50:04 #159
97868 Krullehoofd
pi_79525555
quote:
Op woensdag 24 maart 2010 11:34 schreef conleche het volgende:

[..]

Ja da's de ideale situatie ja. Maar geloof me: als je de hele dag door trek hebt dan kan je dat niet negeren voor de rest van je leven.

Je moet die verslaving echt niet onderschatten en als je het zelf niet voelt, dan is het ook bijna niet voor te stellen. Ik kan het nu al bijna niet meer voorstellen.

En wat betreft die 2 kilo, ik had ook kunnen zeggen: als m'n lievelingsjeans weer oké zit en ik weet toevallig dat dat over ± 2 kilo is.
Die trek, ja ik zeg en denk toch nog steeds dat dat komt door het continue gestuiter van je bloedsuikerspiegel door de voornamelijk simpele (enkelvoudige) KH's. En deze zijn wat mij betreft dan ook het meest verslavend. Maar ik kan goed begrijpen dat je helemaal knettergek wordt als je hier dus last van hebt, begrijp me niet verkeerd.

Over die lievelingsjeans, dan moet je natuurlijk wel op de juiste plekken ehh euhhmm wat minder zijn geworden hè ?
  woensdag 24 maart 2010 @ 11:53:38 #160
62233 Jelief
ikke lief!
pi_79525708
verslaafde meld zich. Ik dacht dat ik de enige was écht!
Ik eet de hele dag door, niet fijn.
Dusss morgen maar beginnen met boodschappen.

Ik heb nog een lowcarb dieet/receptenboekliggen van dr frank. Daarstaan welbruikbare menusuggesties in al staat er ook veel tussen dat ik niet lust of eet.

En kan iedereen die commentaar heeft op het volgen van een dieet dat doen in een aprttopic over de zin en onzin van dieëten? Ja een gezonde levenstijl met een gezond dieet is het beste maar sommige mensen hebben een houvast nodig om dat te bereiken, die redden dat niet 'zomaar'.En hoe je dat dan doet maakt niet zoveel uit dacht ik zo.
Begin maar gewoon, op hoop van zegen.
Begin maar gewoon,hier en nu.
Je kunt niet alles voorzien.
Begin er maar gewoon aan te werken.
  woensdag 24 maart 2010 @ 11:53:53 #161
1592 Puckzzz
Bitch please!
pi_79525717
Even een vraag tussen het ge-emmer door dan
Eiwitten gaan dus voor het grootste deel het hongergevoel tegen?
Dus het beste om te eten zou iets moeten zijn met een laag calorie en KH gehalte en een hoog eiwit gehalte? Of zie ik dit nu veel te zwart wit. En kleven er ook nadelen aan een hoge(re) eiwit inname?
  woensdag 24 maart 2010 @ 11:57:37 #162
3011 E.T.
pi_79525855
quote:
Op woensdag 24 maart 2010 11:47 schreef dalaiblama het volgende:
Die specialisten hebben we hier in huis al lang gezien en daar heb ik m'n geloof ook al zo'n beetje in verloren..

En helemaal van die 'self-proclaimed huiskamer specialisten' die in een dieet-topic vooral gaan roepen dat je evenwichtig en normaal moet eten en meer moet bewegen.. Als het zó simpel zou zijn, hadden veel minder mensen een probleem met hun gewicht
I can only please one person per day. Today is not your day. Tomorrow isn't looking too good either.
pi_79525877
quote:
Op woensdag 24 maart 2010 11:47 schreef dalaiblama het volgende:
Maar waarom moet je dan steeds weer low carben? Het is namelijk niet echt een manier om het gevoel onderdrukt te houden, want jij moet het steeds weer opnieuw doen. Dat geeft toch al aan dat het geen permanente oplossing is?

Overigens vind ik de term KH verslaving een heel misleidende. Allereerst bestaat dat niet, want je bent verslaafd aan suikers en vetten en iedereen is daar gevoelig voor ( bewezen ). De 1 heeft meer discipline om het te onderdrukken dan de ander. Daarnaast heb je er alleen last v an als je toegeeft aan het eten van suikers en vetten. Van goede KH bronnen blijf je echt wel verzadigd en als dat niet zo is, dan is er iets mis met je leptine.
Ik vind het echt zorgelijk dat iedereen blind achter een diagnose huppelt zonder dat er goede wetenschappelijke argumenten voor zijn.
Die zogenaamde khverslaving, noemt men in de medische wereld gewoon hypoglycemie en dat is een suikerstofwisselingsstoornis.
Jullie hebben daar dus allemaal last van? ZOnder dat je ooit een druppel bloed hebt geprikt?

Excuus voor het ge-emmer tussendoor, maar ik vind het echt schokkend wat hier allemaal voor zoete koek wordt geslikt. Daarbij is de rage om KH's overal de schuld van te geven wel heel doorzichtig.
Allebei mijn ouders hebben suikerziekte, dus dat ik gevoelig ben voor stijgende en dalende bloedsuikerspiegel is me wel duidelijk. (om nog maar niet te zwijgen van de bijna flauwvalpartijen die voorkomen worden door wat suikerrijks te drinken).

En ik vind je inderdaad wat irritant worden. Met je discipline.
  woensdag 24 maart 2010 @ 12:02:08 #164
285351 dalaiblama
too much bla
pi_79526011
quote:
Op woensdag 24 maart 2010 11:57 schreef E.T. het volgende:

[..]

Die specialisten hebben we hier in huis al lang gezien en daar heb ik m'n geloof ook al zo'n beetje in verloren..

En helemaal van die 'self-proclaimed huiskamer specialisten' die in een dieet-topic vooral gaan roepen dat je evenwichtig en normaal moet eten en meer moet bewegen.. Als het zó simpel zou zijn, hadden veel minder mensen een probleem met hun gewicht
Je hebt gelijk, de oplossing ligt in het Heller dieet. Alle dikke mensen acuut genezen!.

@ Conleche: Ja, discipline. Is nogal een vloekwoord tegenwoordig he? Met twee ouders met suikerziekte is je gevoeligheid nogal logisch. Suikerziekte heeft een hoge erfelijkheidsfactor.
Het is alleen een beetje jammer dat je termen gebruikt die niet bestaan en dat je mensen iets aanpraat wat ze wellicht helemaal niet hebben.

Maar hey, jullie blijven vrouwen, dus ik weet dat ik beter kan maken dat ik wegkom. Dat moet ik thuis ook als ze weer heilig van iets is overtuigd.
Ik kom over een paar maanden wel weer Itoldyouso-en.
  woensdag 24 maart 2010 @ 12:10:54 #165
105095 ElectricEye
Je Maintiendrai
pi_79526334
teeveepee.

Dit is een heel interessante methode, hier ga ik me over inlezen.
Sic transit gloria mundi
--- --- --- --- --- --- ---
I drink, therefore I am!
pi_79526392
quote:
Op woensdag 24 maart 2010 12:02 schreef dalaiblama het volgende:

[..]

Je hebt gelijk, de oplossing ligt in het Heller dieet. Alle dikke mensen acuut genezen!.

@ Conleche: Ja, discipline. Is nogal een vloekwoord tegenwoordig he? Met twee ouders met suikerziekte is je gevoeligheid nogal logisch. Suikerziekte heeft een hoge erfelijkheidsfactor.
Het is alleen een beetje jammer dat je termen gebruikt die niet bestaan en dat je mensen iets aanpraat wat ze wellicht helemaal niet hebben.

Maar hey, jullie blijven vrouwen, dus ik weet dat ik beter kan maken dat ik wegkom. Dat moet ik thuis ook als ze weer heilig van iets is overtuigd.
Ik kom over een paar maanden wel weer Itoldyouso-en.
Hmmm, ik volg dit nu al 15 jaar of zo. Dus lowcarben afwisselen met zo gezond mogelijk eten, mét gezonde 'koolhydraten'. Af en toe sluipt het er toch in dat ik teveel rotzooi eet en dan lowcarb ik weer even totdat m'n trek in junk weer weg is. Dat gaat dus prima. Dus kom jij in een paar maanden maar fijn weer eens kijken.

En nog één ding over discipline: er is niet tegen constante trek te vechten. Het is een oerdrift. En nogmaals, als je het niet kent, kan je er niet over oordelen. Ik ben gestopt met roken, geen enkel probleem. Maar dit is gewoon te sterk om altijd tegen te vechten, want je kan niet ophouden met eten all together.
  woensdag 24 maart 2010 @ 12:16:58 #167
3011 E.T.
pi_79526573
quote:
Op woensdag 24 maart 2010 12:02 schreef dalaiblama het volgende:
Ben jij obese?
Heb je obese mensen in je gezin?
Ken je uberhaupt obese mensen irl?

Ik heb nl. zo'n vermoeden dat jij een prima gezond gewicht hebt, gewoon normaal kunt eten, paar keer per week een koekje bij de koffie, in het weekend een biertje en wat chips, 2x per week een uurtje sporten en prima op gewicht blijven..
Tel je zegeningen, maar ga dan niet naar anderen roepen dat het zo simpel is.

en nee, ik ben niet obese maar ken ze wel van heel dichtbij
  woensdag 24 maart 2010 @ 12:20:16 #168
285351 dalaiblama
too much bla
pi_79526686
quote:
Op woensdag 24 maart 2010 12:12 schreef conleche het volgende:

[..]

Hmmm, ik volg dit nu al 15 jaar of zo. Dus lowcarben afwisselen met zo gezond mogelijk eten, mét gezonde 'koolhydraten'. Af en toe sluipt het er toch in dat ik teveel rotzooi eet en dan lowcarb ik weer even totdat m'n trek in junk weer weg is. Dat gaat dus prima. Dus kom jij in een paar maanden maar fijn weer eens kijken.
Op welk moment? Als je streng bent voor jezelf of als je jezelf weer laat gaan?.
Heb je zelf niet door dat je je eigen theorie steeds ontkracht? Het is tijdelijk lapmiddel, net als elk dieet.
Ik reageer niet zo fel omdat ik jullie iets slechts toewens, integendeel. Ik ben fel omdat er onwaarheden worden geroepen en mensen aandoeningen worden aangepraat.
Jij bent jij en de andere dames zijn ook weer anders. Bewust met je eten omgaan is altijd een goed idee, maar je moet ten alle tijden streven naar een manier van leven en eten die bij je past en die je vol kan houden.
Niet jezelf oplappen om de zoveel tijd. Of je moet de lichamelijke stress van het jojo-en leuk vinden.

En niet boos worden van de termen discipline. Er bestaan geen mensen die gezond eten, veel bewegen en dik zijn. Of ze moeten een stoornis hebben.
Dus waarom er dan uitgehaad moet worden omdat ik suggereer dat het idd zo simpel is als gezond eten en veel bewegen is mij een raadsel.
Als het aan mij lag waren jullie met een kus op de mond tien kilo lichter, maar dat werkt helaas niet. Maar een beetje achtzaamheid bij het verkondigen van een ingrijpend dieet is wel zo verstandig en dat is het enige wat ik duidelijk wil maken.
Niet iedereen lijd aan hypoglycemie en niet iedereen kan kh beperking volhouden ( of is het goed voor ).
Proberen kan natuurlijk geen kwaad.

Kanttekening voor de eiwitvraag: Bij gezonde mensen kunnen veel eiwitten absoluut geen kwaad en is er geen wetenschappelijk bewijs voor enig gevaar voor nieren en lever.
Bij mensen die lastige nieren hebben of die medicatie slikken ( dagelijks ), is dit wel af te raden en kan het zelfs ronduit gevaarlijk zijn.
Voor je KH beperkende dieten uitprobeert, moet je jezelf er dus ook altijd van vergewissen dat je nieren en lever sterk en gezond zijn.

En nu rot ik echt op meisjes. Ik wens jullie alleen maar veel afvalsucces en prachtige lijven voor de zomer!
  woensdag 24 maart 2010 @ 12:21:25 #169
51435 mrSPLIFFY
Its evolution baby!!
pi_79526720
dan is t goed... als je ong. een kilo per week afvalt ben je goed bezig...

als ik naar mezelf kijk...

Ik kom er steeds meer achter dat ik gewoon eet/ vet / koolhydraat verslaafd ben...

ik heb geen moeite om te stoppen met roken bijvoorbeeld... doet me niets.... 15 jaar gerookt, ben zo gestopt geen moeite.. rook alleen nog eens in de kroeg gewoon omdat t lekker is...

Maar 's avonds gewoon niet een zak chips eten of chocolade of nootjes... lukt me gewoon niet...

heb al diabetes... echt zo moeilijk.....

zou je hiervoor ook niet naar een psycholoog kunnen gaan eigenlijk? ben gewoon verslaafd...
☐ Geschikt | ☑ Ongeschikt
Carved upon my stone my body lie, but still I roam...
  woensdag 24 maart 2010 @ 12:22:58 #170
97868 Krullehoofd
pi_79526773
Om te zorgen dat dit topic in ieder geval over heller blijft gaan, heb ik het volgende topic geopend.

De zin en onzin van diëten
  woensdag 24 maart 2010 @ 12:25:15 #171
285351 dalaiblama
too much bla
pi_79526856
quote:
Op woensdag 24 maart 2010 12:16 schreef E.T. het volgende:

[..]

Ben jij obese?
Heb je obese mensen in je gezin?
Ken je uberhaupt obese mensen irl?

Ik heb nl. zo'n vermoeden dat jij een prima gezond gewicht hebt, gewoon normaal kunt eten, paar keer per week een koekje bij de koffie, in het weekend een biertje en wat chips, 2x per week een uurtje sporten en prima op gewicht blijven..
Tel je zegeningen, maar ga dan niet naar anderen roepen dat het zo simpel is.

en nee, ik ben niet obese maar ken ze wel van heel dichtbij

Nee
Ja
Ja

Niet zoveel aannemen. Net als het gemak waarmee je elk dieet aanneemt, ben je blijkbaar ook makkelijk in andere aannames. Niet doen.

Ik moet overigens gewoon werken voor een gezond lichaam. Altijd volkorenproducten eten omdat ze langer verzadigen, veel groenten, zelden suiker/vet combi's als koek, snoep/chips en frituurzaken en elke dag goed bewegen al is het maar een half uur.
Ik ontzeg mezelf niets, want ik eet weleens iets lekkers. Op mijn junkdag, eens in de week en ik geniet er ook van. Dat maakt het een heel leven haalbaar.
Die fatalistische houding dat overgewicht je overkomt is natuurlijk pathetisch. Als je niet ziekt bent, is het je eigen schuld.
  woensdag 24 maart 2010 @ 12:25:46 #172
1592 Puckzzz
Bitch please!
pi_79526867
Zeg zou er tussen het gekibbel door nog naar een vraag van mij gekeken kunnen worden? Dit topic gaat allang niet meer over het hele Heller gebeuren zo...
  woensdag 24 maart 2010 @ 12:28:36 #173
51435 mrSPLIFFY
Its evolution baby!!
pi_79526974
dat hele eiwit inname daar is dar dr frank dieet op gebaseerd...

en eet s morgens maar eens een goeie bak kwark, duurt t erg lang voor je weer honger hebt hoor
☐ Geschikt | ☑ Ongeschikt
Carved upon my stone my body lie, but still I roam...
pi_79526985
quote:
Op woensdag 24 maart 2010 12:20 schreef dalaiblama het volgende:

[..]

Op welk moment? Als je streng bent voor jezelf of als je jezelf weer laat gaan?.
Heb je zelf niet door dat je je eigen theorie steeds ontkracht? Het is tijdelijk lapmiddel, net als elk dieet.
Ik reageer niet zo fel omdat ik jullie iets slechts toewens, integendeel. Ik ben fel omdat er onwaarheden worden geroepen en mensen aandoeningen worden aangepraat.
Jij bent jij en de andere dames zijn ook weer anders. Bewust met je eten omgaan is altijd een goed idee, maar je moet ten alle tijden streven naar een manier van leven en eten die bij je past en die je vol kan houden.
Niet jezelf oplappen om de zoveel tijd. Of je moet de lichamelijke stress van het jojo-en leuk vinden.

En niet boos worden van de termen discipline. Er bestaan geen mensen die gezond eten, veel bewegen en dik zijn. Of ze moeten een stoornis hebben.
Dus waarom er dan uitgehaad moet worden omdat ik suggereer dat het idd zo simpel is als gezond eten en veel bewegen is mij een raadsel.
Als het aan mij lag waren jullie met een kus op de mond tien kilo lichter, maar dat werkt helaas niet. Maar een beetje achtzaamheid bij het verkondigen van een ingrijpend dieet is wel zo verstandig en dat is het enige wat ik duidelijk wil maken.
Niet iedereen lijd aan hypoglycemie en niet iedereen kan kh beperking volhouden ( of is het goed voor ).
Proberen kan natuurlijk geen kwaad.

Kanttekening voor de eiwitvraag: Bij gezonde mensen kunnen veel eiwitten absoluut geen kwaad en is er geen wetenschappelijk bewijs voor enig gevaar voor nieren en lever.
Bij mensen die lastige nieren hebben of die medicatie slikken ( dagelijks ), is dit wel af te raden en kan het zelfs ronduit gevaarlijk zijn.
Voor je KH beperkende dieten uitprobeert, moet je jezelf er dus ook altijd van vergewissen dat je nieren en lever sterk en gezond zijn.

En nu rot ik echt op meisjes. Ik wens jullie alleen maar veel afvalsucces en prachtige lijven voor de zomer!

Waar spreek ik mezelf tegen dan? Ik zeg eerlijk dat ik af en toe in de valkuil trap van teveel junk eten. 80% van de tijd eet ik gezond en sport ik veel en soms sluipt het er ineens in dat ik een periode te weinig sport of teveel troep eet. Sue me. Ik heb een manier gevonden om mezelf weer tot de orde te roepen. Want als ik een periode teveel KH's heb gegeten en dat dan gewoon weer wil terugschroeven, dan werkt dat dus niet.
pi_79527147
Het is makkelijker om die discipline overeind te houden als je niet constant honger hebt. Ik heb de hele dag trek als ik overdag veel koolhydraathoudende voedingsmiddelen eet. Het is een feit dat eiwitten beter en langer verzadigen dan koolhydraten. Ik merk het verschil zelf heel goed. Eén plus één is twee!
pi_79527161
Hoeveel gram koolhydraten mag zo'n koolhydraatarme maaltijd trouwens bevatten?

[ Bericht 0% gewijzigd door cinnamongirl op 24-03-2010 12:45:07 ]
  woensdag 24 maart 2010 @ 12:52:15 #177
24188 Belana
kloon van belana
pi_79527345
Ik heb net heerlijk gelunched: uitje met courgette, paprika, garnalen en olijven met provencaalse kruiden
Zalig! en voldoende ook.
stormy waters...
sailin'
  woensdag 24 maart 2010 @ 12:57:37 #178
3011 E.T.
pi_79527557
quote:
Op woensdag 24 maart 2010 12:25 schreef dalaiblama het volgende:

[..]

Nee
Ja
Ja

Niet zoveel aannemen. Net als het gemak waarmee je elk dieet aanneemt, ben je blijkbaar ook makkelijk in andere aannames. Niet doen.

Ik moet overigens gewoon werken voor een gezond lichaam. Altijd volkorenproducten eten omdat ze langer verzadigen, veel groenten, zelden suiker/vet combi's als koek, snoep/chips en frituurzaken en elke dag goed bewegen al is het maar een half uur.
Ik ontzeg mezelf niets, want ik eet weleens iets lekkers. Op mijn junkdag, eens in de week en ik geniet er ook van. Dat maakt het een heel leven haalbaar.
Die fatalistische houding dat overgewicht je overkomt is natuurlijk pathetisch. Als je niet ziekt bent, is het je eigen schuld.
Als je gewoon zou lezen, zou je gelezen hebben dat ik niet "elk dieet zomaar aanneem" of uberhaupt iets zomaar aanneemt.. Dat is nou exact wel wat jij in dit topic doet door mij te vertellen over mijn vermeende houding dat overgewicht je gewoon overkomt.

Maar goed, ik ben wel klaar met je. Wees blij dat jouw levensstijl voor jou goed werkt.. Maar neem nou ook eens gewoon aan dat het voor sommige mensen gewoon echt niet zo werkt.
  woensdag 24 maart 2010 @ 13:06:39 #179
50936 The_Hives
Is nu tripple oom Hives O+ !!!
pi_79527913
quote:
Op woensdag 24 maart 2010 12:28 schreef mrSPLIFFY het volgende:
dat hele eiwit inname daar is dar dr frank dieet op gebaseerd...

en eet s morgens maar eens een goeie bak kwark, duurt t erg lang voor je weer honger hebt hoor
uurtje
AFC AJAX Kampioen 2012-2013
Fok! Federatie
1918,1919,1931,1932,1934,1937,1939,1947,1957,1960,1966,1967,1968,1970,1972,1973,1977,1979,1980 1982,1983,1985,1990,1994,1995,1996,1998,2002,2004,2011,2012,2013
  woensdag 24 maart 2010 @ 13:20:12 #180
19479 Mr.J
pi_79528421
quote:
Op woensdag 24 maart 2010 08:50 schreef Brighteyes het volgende:

[..]

Nee hoor, dat is niet slecht. Maar je mist een stukje energie die je uit kh's kan krijgen.
  woensdag 24 maart 2010 @ 13:27:42 #181
19479 Mr.J
pi_79528670
quote:
Op woensdag 24 maart 2010 12:39 schreef cinnamongirl het volgende:
Hoeveel gram koolhydraten mag zo'n koolhydraatarme maaltijd trouwens bevatten?
Ligt aan de kh bron. Ik heb nu maaltijden met nog geen 10 gram kh's ( ), maar ook maaltijden met dik 80 gram.
  woensdag 24 maart 2010 @ 13:29:02 #182
131983 debuurvrouw
The girl nextdoor
pi_79528730
quote:
Op woensdag 24 maart 2010 13:20 schreef Mr.J het volgende:

[..]

Nee hoor, dat is niet slecht. Maar je mist een stukje energie die je uit kh's kan krijgen.
Wat denk je dat een dieet is? Dat is juist minder energie binnen krijgen dan je verbruikt waardoor je het teveel aan energie wat je bij je draagt in de vorm van vet gaat verbruiken.

ik vind het gewoon fijn dat ik minder eetlust heb, dat het eeuwige gegraas over is. en het zal mij echt jeuken of het al dan niet wetenschappelijk onderbouwd is.
Ja, dieet is niet goed, en nee ik ben inderdaad te dik geworden door vreten. dit helpt mij om van die vreeetbuien af te komen en dat is een bevrijding! nu kan ik dus door sporten en geen carbs afvallen. Daarna ga ik heus weer brood toevoegen. Behalve als die vreetbuien weer terugkomen, dan zijn ze gauw weer weg.

Nog een tip van mijn dietiste-vriendin: multivitje om de b vitaminen die he alleen uit granen haalt aan te vullen, én als je weer koolhydraten gaat eten: elke gram neemt ook 3 of 4 gram water op. Je komt dus weer aan, maar dat is puur vocht.
pi_79529902
quote:
Op woensdag 24 maart 2010 13:06 schreef The_Hives het volgende:

[..]

uurtje
ja joh?

op 3 of 4 boterhammen heb ik echt tegen 11 uur wel weer trek als ik om 8 uur ontbijt, maar met een bak kwark alleen red ik het makkelijk tot een uur of 1.

Ik wist dat dus echt niet dat eiwitten de honger veel beter stillen dan koolhydraten. En dan denk je goed bezig te zijn met je brood en fruit enzo maar ondertussen na heel korte tijd gewoon weer schreeuwende trek
quote:
Op woensdag 24 maart 2010 11:53 schreef Puckzzz het volgende:
Even een vraag tussen het ge-emmer door dan
Eiwitten gaan dus voor het grootste deel het hongergevoel tegen?
Dus het beste om te eten zou iets moeten zijn met een laag calorie en KH gehalte en een hoog eiwit gehalte? Of zie ik dit nu veel te zwart wit. En kleven er ook nadelen aan een hoge(re) eiwit inname?
zo kun je het ook zien ja.
Heller adviseert om 3 maaltijden te nemen per dag, 2 koolhydraat-arme (niet meer dan 5 gram KH per 100 gram product) en 1 maaltijd mag zoveel bevatten als je wilt, mits het maar binnen een uur op is.

Ikzelf ontbijt dus idd met een bakje kwark, omdat ik het zelf lekker vindt en omdat ik niet van omelet hou en dan zijn je ontbijtopties snel bekeken en in groente heb ik gewoon niet echt trek als ik net wakker ben 's middags zijn er enorm veel variaties mogelijk, zolang je de carbs maar weglaat.

Ik heb ook gewoon een gezin en hoewel mijn kind nu nog klein is vind ik het wel heel fijn dat als ze straks groter is dat we dan 's avonds gewoon "normaal" eten. Dat vind ik hét grote voordeel van dit dieet gebeuren.
Polkadotflying
Want zo is het ook!
初戀的香味就這樣被我們尋回
  woensdag 24 maart 2010 @ 14:08:28 #184
50936 The_Hives
Is nu tripple oom Hives O+ !!!
pi_79530281
quote:
Op woensdag 24 maart 2010 13:59 schreef huuphuup het volgende:

[..]

ja joh?

ja als ik een bak kwark van een halve liter op heb (vaak ook nog met fruit erin) heb ik één tot echt max twee uur later weer honger.

Een grote maag zal ik maar zeggen

of gewoon een vreetzak
AFC AJAX Kampioen 2012-2013
Fok! Federatie
1918,1919,1931,1932,1934,1937,1939,1947,1957,1960,1966,1967,1968,1970,1972,1973,1977,1979,1980 1982,1983,1985,1990,1994,1995,1996,1998,2002,2004,2011,2012,2013
  woensdag 24 maart 2010 @ 14:12:53 #185
97868 Krullehoofd
pi_79530459
quote:
Op woensdag 24 maart 2010 14:08 schreef The_Hives het volgende:

[..]

ja als ik een bak kwark van een halve liter op heb (vaak ook nog met fruit erin) heb ik één tot echt max twee uur later weer honger.

of gewoon een vreetzak
lintwormen
pi_79530506
quote:
Op dinsdag 23 maart 2010 20:18 schreef Puckzzz het volgende:

[..]

En waar haal je die eiwitten uit? Dat flauwe gevoel ken ik wel en het gevaar is dan er groot om te gaan snacken
Kwark, Hüttenkäse, in mijn geval vleesvervangers en ei (ersalade)
Ik val er niks van af trouwens. Aankomen gebeurt bij mij ook vrijwel niet. Mijn lijf heeft is nogal koppig denk ik want het is altijd vrij stabiel.
Yesterday is history, tomorrow is a mystery, but today is a gift, that's why it is called the present.
pi_79530714
quote:

[..]

of gewoon een vreetzak
whehe, of wat dinges zegt, lintworm!

nee serieus, ik gaf het het voordeel van de twijfel omdat ik dacht dat ik schreeuwende honger zou hebben na een uur met alleen kwark (ik deed er altijd cruesli of muesli door), maar tot mn verbazing had ik rond lunchtijd alleen lichte trek.
Genoeg trek zeg maar om wel zin in de lunch te hebben maar niet die echte flauw-gevoel-ik-móét-nu-wat-eten honger.

Viel me alles mee!

Maar goed, het zal vast ook vallen of staan met je bewegingspatroon en mate van activiteit. Ik werk vanuit huis en heb een baby waarmee ik nog niet eens op de fiets mag, veel verder dan naar de supermarkt lopen en weer terug kom ik dus niet qua bewegen op het moment
Polkadotflying
Want zo is het ook!
初戀的香味就這樣被我們尋回
pi_79531338
Jammer dat er hier maar weinig melkproducten als kwark te koop zijn. Yoghurt is er wel redelijk, maar dan heb ik dus ook echt na 1,5 uur weer honger. Omelet krijg ik ´s avonds niet eens weg, laat staan ´s morgens. Brood it is dus, al zou ik graag wat anders hebben.
Ik ga kijken of ik zo´n heller boek ergens goedkoop op de kop kan tikken. Allicht handig voor wat meer inspiratie...
pi_79532229
quote:
Op woensdag 24 maart 2010 14:37 schreef Pyttpytt het volgende:
Jammer dat er hier maar weinig melkproducten als kwark te koop zijn. Yoghurt is er wel redelijk, maar dan heb ik dus ook echt na 1,5 uur weer honger.
Melk en yoghurt zijn niet low-carb...en die kun je niet nemen als/bij de koolhydraatarme maaltijd! Wel bij de derde maaltijd, uiteraard.
pi_79532705
quote:
Op woensdag 24 maart 2010 15:01 schreef cinnamongirl het volgende:

[..]

Melk en yoghurt zijn niet low-carb...en die kun je niet nemen als/bij de koolhydraatarme maaltijd! Wel bij de derde maaltijd, uiteraard.
Euw... haha
Nou ja, dan nogmaals mijn verzoek of iemand weet waat ik een eenvoudig lijstje kan vinden, zonder teveel details
  woensdag 24 maart 2010 @ 15:16:05 #191
97868 Krullehoofd
pi_79532768
quote:
Op woensdag 24 maart 2010 15:01 schreef cinnamongirl het volgende:

[..]

Ik vind yoghurt nou ook weer niet high-carb. Wat is het, 100 ML yoghurt is 4 gram KH en 4 gram Eiwitten ??
  woensdag 24 maart 2010 @ 15:18:10 #192
19479 Mr.J
pi_79532853
quote:
Op woensdag 24 maart 2010 13:29 schreef debuurvrouw het volgende:

Wat denk je dat een dieet is?
Denk dat ik daar iets meer van weet dan jij.

Verder is een dieet imo geen goed middel. Structurele veranderingen in oa je voedingspatroon wel. En bij dat laatste is een vermindering van kh's een goed idee, maar ze niet zomaar schrappen zonder dat je ook maar enig idee hebt hoe je lichaam met voeding om gaat.
  woensdag 24 maart 2010 @ 15:20:05 #193
19479 Mr.J
pi_79532932
En voor de mensen met honger; wat als je een halve komkommer erbij eet? Genoeg maagvulling, geen kcal of kh bom (e/k/v/kcal = 1,20 / 4,40 / 0,40 / 26,00).
  woensdag 24 maart 2010 @ 15:22:10 #194
131983 debuurvrouw
The girl nextdoor
pi_79533018
quote:
Op woensdag 24 maart 2010 15:18 schreef Mr.J het volgende:

[..]

Denk dat ik daar iets meer van weet dan jij.

Verder is een dieet imo geen goed middel. Structurele veranderingen in oa je voedingspatroon wel. En bij dat laatste is een vermindering van kh's een goed idee, maar ze niet zomaar schrappen zonder dat je ook maar enig idee hebt hoe je lichaam met voeding om gaat.
Nee, want inderdaad bodybuilding is een heel gezonde manier van omgaan met je lichaam En verder is natuurlijk iedereen hier zonder kennis. en als je goed gelezen had had je ook gezien dat er geen koolhydraten geschrapt zijn. Maar verder ben ik het helemaal met je eens.

Geen boterham meer nemen is een structurele verandering van mijn eetpatroon!
pi_79533273
quote:
Op woensdag 24 maart 2010 15:16 schreef Krullehoofd het volgende:

[..]

Ik vind yoghurt nou ook weer niet high-carb. Wat is het, 100 ML yoghurt is 4 gram KH en 4 gram Eiwitten ??
Ja, 5 gram per ons voor melk, maar 100 ml yoghurt/melk is wel érg weinig. Is maar een half glas. Je neemt er dus al snel teveel van.
  woensdag 24 maart 2010 @ 15:31:48 #196
1062 Tinkepink
Niet zeuren maar poetsen
pi_79533438
quote:

[..]

of gewoon een vreetzak
Ik ook hoor Iedereen is anders. Bij mij werkt het heel goed om 's morgens ieder uur wat te eten en dan vanaf een uur of 2 wat rustiger aan te doen. Alleen dan voorkom ik duizelingen ed. Dit is totaal voedingsmiddelen onafhankelijk.
  woensdag 24 maart 2010 @ 15:33:54 #197
19479 Mr.J
pi_79533530
quote:
Op woensdag 24 maart 2010 15:22 schreef debuurvrouw het volgende:

[..]

Nee, want inderdaad bodybuilding is een heel gezonde manier van omgaan met je lichaam
Iig beter dan iemand die door zijn of haar schranspartijen zich uit pure ellende vastklampt aan weer een dieet.
quote:
En verder is natuurlijk iedereen hier zonder kennis.
Dat zeg ik niet.

Ik geef alleen iemand een tip en jij komt daarop mij even de les lezen of ik wel weet wat een dieet is.
quote:
en als je goed gelezen had had je ook gezien dat er geen koolhydraten geschrapt zijn.

Ik reageerde op een post van Brighteyes en dan specifiek over haar ontbijt. Maybe eerst even de eerdere discussie nalopen voor je gaat posten?
  woensdag 24 maart 2010 @ 15:36:23 #198
97868 Krullehoofd
pi_79533633
quote:

[..]

Nee, want inderdaad bodybuilding is een heel gezonde manier van omgaan met je lichaam En verder is natuurlijk iedereen hier zonder kennis. en als je goed gelezen had had je ook gezien dat er geen koolhydraten geschrapt zijn. Maar verder ben ik het helemaal met je eens.

Ik denk dat de bodybuilding discussie in een ander topic thuis hoort.
  woensdag 24 maart 2010 @ 15:37:40 #199
131983 debuurvrouw
The girl nextdoor
pi_79533683
quote:
Op woensdag 24 maart 2010 15:36 schreef Krullehoofd het volgende:

[..]

Ik denk dat de bodybuilding discussie in een ander topic thuis hoort.
Net als de discussie over of een dieet wel zinvol is mi.
pi_79533696
Nou, dan kunnen de bodybuilders hier ook wel wegblijven, nofi.
  woensdag 24 maart 2010 @ 15:38:04 #201
97868 Krullehoofd
pi_79533700
quote:
Op woensdag 24 maart 2010 15:27 schreef cinnamongirl het volgende:

[..]

Ja, 5 gram per ons voor melk, maar 100 ml yoghurt/melk is wel érg weinig. Is maar een half glas. Je neemt er dus al snel teveel van.
een beetje kom is zo'n 250 ml, dus op zich valt het wel mee, dan krijg je zo'n 10 gr KH binnen.
pi_79533872
quote:
Op woensdag 24 maart 2010 15:14 schreef Pyttpytt het volgende:

[..]

Euw... haha
Nou ja, dan nogmaals mijn verzoek of iemand weet waat ik een eenvoudig lijstje kan vinden, zonder teveel details
Waarom maak je dat zelf niet aan de hand van zo'n grote teller? Dan schrijf je een keer de producten op die jij gebruikt en voila. In de supermarkten zal je toch de verpakking moeten lezen, want elk merk heeft weer een andere samenstelling. Op den duur weet je alles blindelings te vinden.
  woensdag 24 maart 2010 @ 15:45:03 #203
131983 debuurvrouw
The girl nextdoor
pi_79533982
quote:
Op woensdag 24 maart 2010 15:33 schreef Mr.J het volgende:

[..]

Iig beter dan iemand die door zijn of haar schranspartijen zich uit pure ellende vastklampt aan weer een dieet.
[..]

Dat zeg ik niet.

Ik geef alleen iemand een tip en jij komt daarop mij even de les lezen of ik wel weet wat een dieet is.
[..]

Ik reageerde op een post van Brighteyes en dan specifiek over haar ontbijt. Maybe eerst even de eerdere discussie nalopen voor je gaat posten?
ik volg de discussie, en ik geef antwoord op jou reactie, namelijk dat een dieet juist is het inperken van je energieinname. en hoe je dat doet is aan jezelf.
en dit is geen pure ellende. Je heb tblijkbaar echt geen idee. Jij bent van mening dat mensen die dat hebben zonder ruggegraat zijn, en puur op wilskracht iets kunnen bereiken.

Ondanks het feit dat meerdere mensen je hier vertellen dat ze dit anders ervaren.
  woensdag 24 maart 2010 @ 15:48:23 #204
19479 Mr.J
pi_79534115
quote:
Op woensdag 24 maart 2010 15:45 schreef debuurvrouw het volgende:

[..]

ik volg de discussie, en ik geef antwoord op jou reactie, namelijk dat een dieet juist is het inperken van je energieinname. en hoe je dat doet is aan jezelf.
Prima. En als je goed mijn posts had gelezen had je kunnen zien dat ik dat principe ondersteun met als kanttekening dat er momenten zijn zoals het onbijt waar je deze imo goed kan gebruiken.
  woensdag 24 maart 2010 @ 15:50:34 #205
131983 debuurvrouw
The girl nextdoor
pi_79534209
quote:
Op woensdag 24 maart 2010 15:48 schreef Mr.J het volgende:

[..]

Prima. En als je goed mijn posts had gelezen had je kunnen zien dat ik dat principe ondersteun met als kanttekening dat er momenten zijn zoals het onbijt waar je deze imo goed kan gebruiken.
behalve als je daardoor de hele dag trek hebt. En dan vooral trek in zoet.
  woensdag 24 maart 2010 @ 15:59:12 #206
1592 Puckzzz
Bitch please!
pi_79534597
quote:
Op woensdag 24 maart 2010 15:14 schreef Pyttpytt het volgende:

[..]

Euw... haha
Ik gebruik deze als richtlijn: http://www.calorietabel.nl/index.php?idd=a

Op basis van deze lijst ben ik nu een nieuwe lijst aan het maken met lage cal en carb en hoog eiwit gehaltes.
Best verbazend op wat voor producten je dan soms uitkomt.
pi_79534886
quote:
Op woensdag 24 maart 2010 15:42 schreef conleche het volgende:

[..]

Waarom maak je dat zelf niet aan de hand van zo'n grote teller? Dan schrijf je een keer de producten op die jij gebruikt en voila. In de supermarkten zal je toch de verpakking moeten lezen, want elk merk heeft weer een andere samenstelling. Op den duur weet je alles blindelings te vinden.
Het idee is dus juist om anders te eten dan ik nu doe, dus opzoeken wat ik nu (veel) eet, heeft weinig zin. En alle producten afgaan in die lijst om te kijken welke lowcarb zijn, vind ik echt teveel werk, en onzin. Dan kan ik net zo goed in de supermarkt van elk product de achterkant bestuderen.

Plus dat er bij calorietabel.nl echt de meest rare dingen staan. Wtf is theeworst of tv-worstjes
  woensdag 24 maart 2010 @ 16:19:17 #208
1062 Tinkepink
Niet zeuren maar poetsen
pi_79535343
quote:
Op woensdag 24 maart 2010 16:06 schreef Pyttpytt het volgende:
.... Dan kan ik net zo goed in de supermarkt van elk product de achterkant bestuderen....
Vind je dat echt zo raar om te doen? Went snel hoor, en op een gegeven moment is het niet meer nodig, dan weet je het wel.
  woensdag 24 maart 2010 @ 16:24:40 #209
38223 Takkembah
Beetje gek en raar
pi_79535513
Klinkt een beetje als South Beach dit.... werkt ws wel als een tiet
Alexa en Seth zijn lief
See everything; overlook a great deal; correct a little
  woensdag 24 maart 2010 @ 16:26:43 #210
1592 Puckzzz
Bitch please!
pi_79535578
quote:
Op woensdag 24 maart 2010 16:06 schreef Pyttpytt het volgende:

[..]

Het idee is dus juist om anders te eten dan ik nu doe, dus opzoeken wat ik nu (veel) eet, heeft weinig zin. En alle producten afgaan in die lijst om te kijken welke lowcarb zijn, vind ik echt teveel werk, en onzin. Dan kan ik net zo goed in de supermarkt van elk product de achterkant bestuderen.

Plus dat er bij calorietabel.nl echt de meest rare dingen staan. Wtf is theeworst of tv-worstjes
Dat doe ik bij elk nieuw product wat ik koop Maar van de meeste weet ik het wel gewoon zo'n beetje.
En je hoeft in de tabel toch alleen maar op te zoeken van welk product je iets wilt weten?

En ik ben wel de lijst aan het nagaan welke producten low cal, KH en eiwitrijk zijn. Maar die krijg jij dan lekker niet want je vind het onzin
  woensdag 24 maart 2010 @ 16:29:56 #211
131983 debuurvrouw
The girl nextdoor
pi_79535690
quote:
Op woensdag 24 maart 2010 16:24 schreef Takkembah het volgende:
Klinkt een beetje als South Beach dit.... werkt ws wel als een tiet
Beter vol te houden. omdat ik 's avonds gewoon met de rest mee kan eten. Dat aparte geprut moet ik niet hebben.
  woensdag 24 maart 2010 @ 17:29:12 #212
139516 uniekhoorn
uniek, zoals ieder ander
pi_79538074
Huh? tabellen lezen in de supermarkt is ontzettend belangrijk.. je komt rare dingen tegen hoor!
  woensdag 24 maart 2010 @ 17:31:28 #213
285351 dalaiblama
too much bla
pi_79538163
quote:

[..]

Sorry hoor, maar dit is dus wat ik bedoel. Van die tuthola's ( met alle respect ) met een dikke reet die wel ff denken te weten hoe het werkt. Bodybuilding is DE wetenschap bij uitstek als het gaat om gewichtsbeheersing.
Als je ergens de absolute waarheid over voeding gaat ontdekken dan is dat bij bodybuilding. Of denk jij dat die mensen een vetpercentage onder de 10% bereiken omdat ze anabolen slikken??? Maar goed, voor de blinde schapen met een 'koolhydraatverslaving' is dit wrs voor dovemansoren.

Ik ga weer wieberen voor de stoom mijn oren uitkomt.
  woensdag 24 maart 2010 @ 17:39:06 #214
285351 dalaiblama
too much bla
pi_79538407
quote:
Op woensdag 24 maart 2010 15:37 schreef cinnamongirl het volgende:
Nou, dan kunnen de bodybuilders hier ook wel wegblijven, nofi.
Of wat dacht je van de tegengas wel eens een keer accepteren? Zoals discussie ook bedoeld is? Misschien kun je je voorstellen dat mensen die er wel verstand van hebben niet lijdzaam willen toezien hoe mensen stunten met dieten die invloed hebben op je hormoon en insuline huishouding. Zoals dit Heller dieet, zoals low carb etc. Jullie weten helemaal niet wat KH's doen in je lichaam en denken toch wel ff de keuze te kunnen maken ze (gedeeltelijk ) of helemaal weg te laten. Enig idee wat dat met je hormoonhuishouding doet? En wat voor gevolgen dat kan hebben? Of wat het overmatig eten van eiwitten met je lever en nieren doet? Als jij niet 100% zeker weet dat je lever en nieren sterk en gezond zijn, dan kan veel eiwitten eten zelfs fatale gevolgen hebben.
Maar daar mogen we niets over zeggen, WANT WIJ HEBBEN MASSAAL EEN KH VERSLAVING HOOR!!!!

Waarom toch iedere keer de mensen wegjagen die WEL weten waar ze het over hebben omdat dat hun werk is?
Waarom zijn het elke keer dezelfde dames ( en mannen ) die hier in een willekeurige nieuw dieet trappen? Omdat ze zoooo goed weten hoe het moet? Omdat ze een structurele goede leef en eetstijl hebben?
Nee! Die klampen zich aan elk nieuw dieet vast omdat ze verdomde koppig zijn en elke keer het idee hebben dat dit nieuwe dieet ECHT WERKT!!!
Luister nou gewoon eens naar wat J zegt; of neem adviezen aan van wetenschappers of professionals. Dan hoef je ook niet jaar in, jaar uit een nieuw dieet te propageren.

Kennis is macht.

En nogmaals, een KH verslaving bestaat niet.
  woensdag 24 maart 2010 @ 17:47:01 #215
131983 debuurvrouw
The girl nextdoor
pi_79538641
quote:
Op woensdag 24 maart 2010 17:31 schreef dalaiblama het volgende:

[..]

Sorry hoor, maar dit is dus wat ik bedoel. Van die tuthola's ( met alle respect ) met een dikke reet die wel ff denken te weten hoe het werkt. Bodybuilding is DE wetenschap bij uitstek als het gaat om gewichtsbeheersing.
Als je ergens de absolute waarheid over voeding gaat ontdekken dan is dat bij bodybuilding. Of denk jij dat die mensen een vetpercentage onder de 10% bereiken omdat ze anabolen slikken??? Maar goed, voor de blinde schapen met een 'koolhydraatverslaving' is dit wrs voor dovemansoren.

Nou wat een respect. En ik wíl niet eens een vetpercentage onder de 10 %. Weet je wat dat met je hormoonhuishouding doet.
En die internist die low carb hoog eiwit promoot is natuurlijk ook bij de LOI afgestudeerd nee precies.

Er is een ander topic, waar je de zin en onzin van dieten mag vinden.dit topic gaat over Heller. En ja, dan verneuk ik mijn gezondheid, daar ben ik toch lekker zelf bij? jij hebt je punt gemaakt, waarvoor hartelijke dank. Ga ik nu weer gewoon met de andere dikkontige tuthola's receptjes uitwisselen uit de Libelle oké?
pi_79538660
Ik (en mijn dikke reet) bedoelde met "ik ben koolhydraatverslaafde" alleen maar dat ik producten waar veel koolhydraten inzitten erg lekker vind en er dus teveel van eet.
Verder helemaal niks.

Ik weet er verder niks van, ik heb nog nooit gedieet. Het is maar een term voor mij.
  woensdag 24 maart 2010 @ 17:52:24 #217
1592 Puckzzz
Bitch please!
pi_79538793
quote:
Op woensdag 24 maart 2010 17:39 schreef dalaiblama het volgende:

[..]

<knip>
Als je even verder had gelezen op de vorige pagina ipv enkel en alleen maar op te gaan in de discussie had je mijn vraag misschien gelezen.

Wat doet bijvoorbeeld een (te) hoge inname van eiwitten met je lichaam.
Jij schijnt de expert te zijn...dus leg eens uit?
  woensdag 24 maart 2010 @ 17:57:57 #218
139516 uniekhoorn
uniek, zoals ieder ander
pi_79538990
dalaiblama, je gaat wel vrij ver hoor...
Alleen mensen al bewust maken van WAT ze eten, dat is al onmogelijk.. Zie dagelijks op het werk nog mensen 4 eierkoeken eten... Echt, als ze zich een beetje verdiepen in de materie dan wéten ze gewoon dat een andere keus beter is maar zo werkt het niet!

Serieus zijn er mensen die denken dat melk uit een fabriek komt, laat staan dat ze weten wat de vetgehalte van volle, halvolle of magere melk is.

Een dieeet, dat is waar iedereen mee begint en dat begint meestal met zo weinig mogelijk eten.

Echt, ik denk dat 80% niet weet waar ze mee bezig zijn... Productkennis is vrij onbekend hoor, dat speklapjes vet zijn, lukt over het algemeen wel maar dat saucijsjes ofzo, ook vet zijn dat is over het algemeen vrij onbekend.
  woensdag 24 maart 2010 @ 18:00:24 #219
285351 dalaiblama
too much bla
pi_79539085
quote:
Op woensdag 24 maart 2010 17:52 schreef Puckzzz het volgende:

[..]

Als je even verder had gelezen op de vorige pagina ipv enkel en alleen maar op te gaan in de discussie had je mijn vraag misschien gelezen.

Wat doet bijvoorbeeld een (te) hoge inname van eiwitten met je lichaam.
Jij schijnt de expert te zijn...dus leg eens uit?
Misschien moet jij beter lezen, want ik heb niet 1 keer, maar 2 keer geantwoord op die vraag! Lees maar terug, ik heb pagina's geleden nog op je vraag geantwoord.

De uitgrebreide versie: bij de afbraak van eiwitten ontstaan een aantal afvalstoffen, waaronder ureum en purine.
Beiden kunnen kwaad, ofhankelijk van hoe sterk je nieren zijn. Dit kan zich uiten in nierfalen, jicht en meer van dat soort fraais.
Eiwitten zijn hoe dan ook een belasting voor je nieren. Dat is geen probleem als je 100% gezond bent. Weet je echter niet zeker dat je nieren goed werken, of heb je lever/nierklachten of slik je dagelijks medicijnen, dan is low carb zo'n beetje het domste wat je kunt doen.
  woensdag 24 maart 2010 @ 18:09:04 #220
63594 Lienekien
Sunshower kisses...
pi_79539336
quote:
Op woensdag 24 maart 2010 17:31 schreef dalaiblama het volgende:

[..]

Ik ben wel benieuwd naar die 'absolute waarheid over voeding'. Kennelijk moeten we allemaal aan het bodybuilden!
The love you take is equal to the love you make.
  woensdag 24 maart 2010 @ 18:12:59 #221
1592 Puckzzz
Bitch please!
pi_79539442
quote:
Op woensdag 24 maart 2010 18:00 schreef dalaiblama het volgende:

[..]

Misschien moet jij beter lezen, want ik heb niet 1 keer, maar 2 keer geantwoord op die vraag! Lees maar terug, ik heb pagina's geleden nog op je vraag geantwoord.

De uitgrebreide versie: bij de afbraak van eiwitten ontstaan een aantal afvalstoffen, waaronder ureum en purine.
Beiden kunnen kwaad, ofhankelijk van hoe sterk je nieren zijn. Dit kan zich uiten in nierfalen, jicht en meer van dat soort fraais.
Eiwitten zijn hoe dan ook een belasting voor je nieren. Dat is geen probleem als je 100% gezond bent. Weet je echter niet zeker dat je nieren goed werken, of heb je lever/nierklachten of slik je dagelijks medicijnen, dan is low carb zo'n beetje het domste wat je kunt doen.
Maar low carb is niet hetzelfde als veel eiwitten.

Ik denk dat een aantal mensen gewoon de carbs die normaal gesproken hun motortje draaiende houdt willen verwisselen met eiwitten waardoor je langer geen hongergevoel krijgt. Een mens heeft carbs nodig, maar er zit wel érg veel in veel dingen.

Maargoed ik kan me vergissen hoor. Ik ben ook maar een muts zonder dikke reet die alleen maar haar gewicht op peil wil houden.
Ik vind vooral je toon erg vijandig...is echt niet nodig imho.
  woensdag 24 maart 2010 @ 18:46:40 #222
19479 Mr.J
pi_79540513
quote:
Op woensdag 24 maart 2010 15:50 schreef debuurvrouw het volgende:

[..]

behalve als je daardoor de hele dag trek hebt. En dan vooral trek in zoet.
En dat komt door een lage bloedsuikerspiegel veroorzaakt door pieken in je insulinespiegel die op hun beurt veroorzaakt worden door kh's met een hoge GI.

KH's met een lage GI -zoals wat ik voorstelde voor toevoegen bij je ontbijt- creeeren niet die insulinepiek, die zorgen nl. voor een gelijkmatige insulineafgifte waardoor de "trek naar iets zoetigs" (nagenoeg) niet aanwezig is.
  woensdag 24 maart 2010 @ 18:49:06 #223
19479 Mr.J
pi_79540580
quote:
Op woensdag 24 maart 2010 18:09 schreef Lienekien het volgende:
Ik ben wel benieuwd naar die 'absolute waarheid over voeding'. Kennelijk moeten we allemaal aan het bodybuilden!
Nee hoor, maar wat dalaiblama bedoeld is dat er enorm veel kennis in deze hoek van de sportwereld te vinden is over voeding. Meer dan bij andere sporten het geval is.

Dus als een "bodybuilder" wat goedbedoeld advies geeft is het misschien dat even goed tot je te nemen ipv deze direct af te serveren met de vraag of hij wel weet wat een dieet is.
pi_79540645
Maar brood blijft een "slechte" keuze? GI-technisch gezien?
pi_79540692
In het kader van dit topic willen we gewoon overdag geen honger zodat we zonder vreetbuien de dag doorkomen en zo makkelijk op gewicht kunnen blijven en/of af te vallen.

Verder zijn de meeste dames hier heus wel slim genoeg om niet te hongeren, voldoende voedingsstoffen binnen te krijgen en ook nog wat aan beweging te doen. En dat is al heel wat naast het hebben van een druk schema van werk, opvoeding, studie etc.
  woensdag 24 maart 2010 @ 18:54:28 #226
19479 Mr.J
pi_79540760
quote:
Op woensdag 24 maart 2010 17:57 schreef uniekhoorn het volgende:
dalaiblama, je gaat wel vrij ver hoor...
Alleen mensen al bewust maken van WAT ze eten, dat is al onmogelijk.. Zie dagelijks op het werk nog mensen 4 eierkoeken eten... Echt, als ze zich een beetje verdiepen in de materie dan wéten ze gewoon dat een andere keus beter is maar zo werkt het niet!
Sad but true.
quote:
Een dieeet, dat is waar iedereen mee begint en dat begint meestal met zo weinig mogelijk eten.
Ik weet uit eigen ervaring hoe lastig/onmogelijk het is mensen te laten inzien dat minder eten niet de oplossing is maar anders eten wel.

Een maatje van mij zit weer op een crash dieet. 800/900kcals per dag, dagen met alleen salade etc. En dan stug volhouden dat het werkt omdat hij toch afvalt? Ja klopt, je raakt veel vocht kwijt en je spiermassa gaat er meer aan dan dat je je vetreserves aanspreekt. Daarnaast gaat je verbranding als reactie flink omlaag dus als je na 4 weken weer wat meer wilt eten komt dat er 2x zo snel aan in de vorm van vetreserves. Zonde.
  woensdag 24 maart 2010 @ 18:55:22 #227
1592 Puckzzz
Bitch please!
pi_79540796
Ik vind trouwens de opmerking over de bodybuilders niet onlogisch. Als er érgens mensen op hun eten letten zijn het wel bodybuilders (of boksers om mijn part). Dus daar valt best wel wat lering uit te halen.
Als de helft van de mensen half zo gedisciplineerd met hun dieet bezig zou zijn zou een groot deel van deze mensen niet te dik zijn.

Discipline is echt wel de sleutel tot een normaal gewicht. Maar wanneer je overgewicht hebt en dit komt door -wat ik zelf altijd zei - 'het goede leven' is het heel erg lastig dit te doorbreken. Een woord als discipline klinkt al gauw alsof je net bij het Korps Mariniers gedropt bent
  woensdag 24 maart 2010 @ 18:56:02 #228
19479 Mr.J
pi_79540821
quote:
Op woensdag 24 maart 2010 18:51 schreef lily het volgende:
Maar brood blijft een "slechte" keuze? GI-technisch gezien?
Persoonlijk vind ik bruin brood niet direct een slechte keuze, mits niet te veel. Zit nl ook vaak veel zout in.
  woensdag 24 maart 2010 @ 18:57:54 #229
1592 Puckzzz
Bitch please!
pi_79540883
Waar staat GI eigenlijk voor?
  woensdag 24 maart 2010 @ 18:58:39 #230
97868 Krullehoofd
pi_79540912
Enige nuancering in de discussie rondom eiwitten en nierproblemen is hier wel op zijn plaats denk ik. Zeker gezien de hoeveelheid voedsel (eiwitten/kh/vetten) die de dames met de dikke kondten hier naar binnen werken.

Als je voldoende water drinkt dan worden de afvalstoffen op een natuurlijke manier het lichaam uitgewerkt en blijven ze dus niet ophopen. Je moet altijd genoeg water drinken, zeker als je aan het diëten bent. Stelregel is toch wel per 1000 Kcal = 1 liter water. En dit is wel minimaal.
pi_79540930
quote:
Op woensdag 24 maart 2010 18:57 schreef Puckzzz het volgende:
glycemische index

Ik ben ook gaan googlen
  woensdag 24 maart 2010 @ 18:59:25 #232
19479 Mr.J
pi_79540934
quote:
Op woensdag 24 maart 2010 18:55 schreef Puckzzz het volgende:Discipline is echt wel de sleutel tot een normaal gewicht. Maar wanneer je overgewicht hebt en dit komt door -wat ik zelf altijd zei - 'het goede leven' is het heel erg lastig dit te doorbreken. Een woord als discipline klinkt al gauw alsof je net bij het Korps Mariniers gedropt bent
Klopt, maar streng dieten en veel discipline hoeft niet altijd direct. Wel er de tijd voor nemen en niet verwachten wat je in x jaar hebt opgebouwd in een maandje kwijt te zijn.

Rustig aan steeds maar je huidige voedingspatroon aanpassen, niet te grote stappen dat het je tegen gaat staan, kleine stapjes die te zijn overzien. Geen koekjes meer bij de thee in de avond, wat meer water/thee drinken en maar 2 ipv 4 a5x per week snacks (frituur etc) is een mooie en te overziene stap die iedereen kan zetten en binnen wat tijd resultaat zal opleveren icm wat lichaamsactiviteit.
  woensdag 24 maart 2010 @ 19:00:37 #233
277759 caroline88
The Unstoppable
pi_79540971
quote:
Op woensdag 24 maart 2010 18:57 schreef Puckzzz het volgende:
Glycemische index.
  woensdag 24 maart 2010 @ 19:13:52 #234
1592 Puckzzz
Bitch please!
pi_79541379
quote:
Op woensdag 24 maart 2010 18:59 schreef Mr.J het volgende:

[..]

Klopt, maar streng dieten en veel discipline hoeft niet altijd direct. Wel er de tijd voor nemen en niet verwachten wat je in x jaar hebt opgebouwd in een maandje kwijt te zijn.

Rustig aan steeds maar je huidige voedingspatroon aanpassen, niet te grote stappen dat het je tegen gaat staan, kleine stapjes die te zijn overzien. Geen koekjes meer bij de thee in de avond, wat meer water/thee drinken en maar 2 ipv 4 a5x per week snacks (frituur etc) is een mooie en te overziene stap die iedereen kan zetten en binnen wat tijd resultaat zal opleveren icm wat lichaamsactiviteit.
Ik heb het anderhalf jaar geleden al gedaan wel streng in het begin, maar toch geleidelijk. In een maand of 8 - 9 zo'n 20 KG afgevallen. Dit heb ik net even uitgerekend, dat is nog 1.6 KG per week. Ik heb dit nooit eerder uitgerekend en vind dit achteraf gezien best veel. Maar het kost me sindsdien geen enkele moeite om op gewicht te blijven. Ik eet lekkere dingen wanneer ik daar zin in heb maar ik blijf opletten.

En balansen...ik háát de uitdrukking...maar het is wel waar.
  woensdag 24 maart 2010 @ 19:20:44 #235
19479 Mr.J
pi_79541623
quote:
Op woensdag 24 maart 2010 19:13 schreef Puckzzz het volgende:

[..]

Ik heb het anderhalf jaar geleden al gedaan wel streng in het begin, maar toch geleidelijk. In een maand of 8 - 9 zo'n 20 KG afgevallen. Dit heb ik net even uitgerekend, dat is nog 1.6 KG per week.
Per maand toch?
  woensdag 24 maart 2010 @ 19:39:30 #236
1592 Puckzzz
Bitch please!
pi_79542471
quote:
Op woensdag 24 maart 2010 19:20 schreef Mr.J het volgende:

[..]

Per maand toch?
Heb ik verkeerd gerekend? Kan goed zijn hoor
in 8 (zeg 9) maanden 20 KG....iets meer dan 2 KG per maand dan?
pi_79542890
quote:
Op woensdag 24 maart 2010 17:39 schreef dalaiblama het volgende:

[..]

Of wat dacht je van de tegengas wel eens een keer accepteren? Zoals discussie ook bedoeld is? Misschien kun je je voorstellen dat mensen die er wel verstand van hebben niet lijdzaam willen toezien hoe mensen stunten met dieten die invloed hebben op je hormoon en insuline huishouding. Zoals dit Heller dieet, zoals low carb etc. Jullie weten helemaal niet wat KH's doen in je lichaam en denken toch wel ff de keuze te kunnen maken ze (gedeeltelijk ) of helemaal weg te laten. Enig idee wat dat met je hormoonhuishouding doet? En wat voor gevolgen dat kan hebben? Of wat het overmatig eten van eiwitten met je lever en nieren doet? Als jij niet 100% zeker weet dat je lever en nieren sterk en gezond zijn, dan kan veel eiwitten eten zelfs fatale gevolgen hebben.
Maar daar mogen we niets over zeggen, WANT WIJ HEBBEN MASSAAL EEN KH VERSLAVING HOOR!!!!

Waarom toch iedere keer de mensen wegjagen die WEL weten waar ze het over hebben omdat dat hun werk is?
Waarom zijn het elke keer dezelfde dames ( en mannen ) die hier in een willekeurige nieuw dieet trappen? Omdat ze zoooo goed weten hoe het moet? Omdat ze een structurele goede leef en eetstijl hebben?
Nee! Die klampen zich aan elk nieuw dieet vast omdat ze verdomde koppig zijn en elke keer het idee hebben dat dit nieuwe dieet ECHT WERKT!!!
Luister nou gewoon eens naar wat J zegt; of neem adviezen aan van wetenschappers of professionals. Dan hoef je ook niet jaar in, jaar uit een nieuw dieet te propageren.

Kennis is macht.

En nogmaals, een KH verslaving bestaat niet.
Ja laten we allemaal doen wat jij zegt dan, heeft straks iedereen diabetes.
Natuurlijk bestaat KH verslaving wel. We eten namelijk minder vet als vroeger en zijn daarom zijn we maar meer koolhydraten gaan eten. Meer vet eten en minder koolhydraten is het verstandigste wat je kan doen. En let wel, dan vooral meer Verzadigd vet, want dat je daardoor hart-en vaatziekten krijgt is echt een fabeltje.
pi_79542955
Leuk al die "deskundigen" die elkaar te lijf gaan zodat je als leek helemaal niet meer weet waar je goed aan doet. Helpt echt!

Maar goed, ik ga de restanten spareribs en friet maar eens opruimen hier...
  woensdag 24 maart 2010 @ 21:41:51 #239
62233 Jelief
ikke lief!
pi_79548405
quote:

[..]

of gewoon een vreetzak
Probeer het eens zonder fruit, in fruit zitten veel fruitsuikers =koolhydraten!
Begin maar gewoon, op hoop van zegen.
Begin maar gewoon,hier en nu.
Je kunt niet alles voorzien.
Begin er maar gewoon aan te werken.
  woensdag 24 maart 2010 @ 21:52:32 #240
19479 Mr.J
pi_79548929
quote:
Op woensdag 24 maart 2010 19:39 schreef Puckzzz het volgende:

[..]

Heb ik verkeerd gerekend? Kan goed zijn hoor
in 8 (zeg 9) maanden 20 KG....iets meer dan 2 KG per maand dan?
Ja klopt, maar je zei per week.
quote:
Op woensdag 24 maart 2010 19:50 schreef KingOfMars het volgende:
Maar goed, ik ga de restanten spareribs en friet maar eens opruimen hier...
Mag hopen dat dit sarcastisch is bedoeld.
pi_79549107
quote:
Op woensdag 24 maart 2010 21:52 schreef Mr.J het volgende:

Mag hopen dat dit sarcastisch is bedoeld.
Nee, eigenlijk niet .
  donderdag 25 maart 2010 @ 08:37:10 #242
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_79558042
Zooo, gaat het nu weer gewoon over Heller hier!

Gisteren als 'lekker' na het avond eten, aan het eind van mijn 60 mins heerlijk een witte boterham met chocopasta gegeten!
Sowieso eet ik eig. nooit witbrood, maar nu was het echt lekker!

Weegschaal is nog steeds heel aardig, trouwring, here I come!
Dat is mijn eerste doel. Trouwring weer om. Ik vertik het om die groter te laten maken.

Vandaag die lunch, als ik hem haal en ik heb tips gekregen van wat ik kan bestellen, gaat helemaal goedkomen dus!
pi_79558428
tvp
I know what I did wasn't clever
But me and you we're meant to be together
  donderdag 25 maart 2010 @ 09:01:34 #244
131983 debuurvrouw
The girl nextdoor
pi_79558485
quote:
Op donderdag 25 maart 2010 08:37 schreef Brighteyes het volgende:
Zooo, gaat het nu weer gewoon over Heller hier!

Gisteren als 'lekker' na het avond eten, aan het eind van mijn 60 mins heerlijk een witte boterham met chocopasta gegeten!
Sowieso eet ik eig. nooit witbrood, maar nu was het echt lekker!

Weegschaal is nog steeds heel aardig, trouwring, here I come!
Dat is mijn eerste doel. Trouwring weer om. Ik vertik het om die groter te laten maken.

Vandaag die lunch, als ik hem haal en ik heb tips gekregen van wat ik kan bestellen, gaat helemaal goedkomen dus!
die "lekker" is niet verplicht hè ik probeer echt zoveel te eten dat ik gewoon vol zit. En dat drie keer. Vol wordt ook steeds sneller bereikt, dat is wel fijn.
Voor mij persoonlijk werkt het gewoon goed om "gezonde" keuzes te maken. zodat ik niet wen aan grote hoeveel heden chocola of weet ik wat. mijn bedoeling is echt om die kilo's er af te houden, met zo nu en dan eens een uitspatting. En zo doe ik het nu ook al.

Ik gebruik Heller als middel om die snackattacks af te leren. hopelijk blijven ze weg, als het geen gewoonte meer is.
  donderdag 25 maart 2010 @ 09:06:34 #245
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_79558591
I know, maar het is wel fijn. En ik denk dat als ik dat niet meer zou doen, dat het dan zelfs te hard zou gaan.

En ik probeer het idd ook wel bij het normale te houden hoor. 'Vroegah' at ik dan gewoon 6 sneetjes ofzo, gewoon omdat het kon en omdat het lekker was.
  Licht Ontvlambaar donderdag 25 maart 2010 @ 09:49:12 #246
7020 Sjeen
...gevaarlijke vrouw...
pi_79559765
Interessant topic om te lezen en om vervolgens te concluderen dat ik in elk geval niet koolhydraatverslaafd ben... Veel succes dames!
You can't start a fire without a spark...
♥ Isa ♥ | In vuur en vlam
A dirty mind is a joy forever!
pi_79559831
Maar wacht eens, als de zin in eten je gewoon vergaat dan klopt er toch iets niet?
Buuf, hoe zit dat?
Go hard or go home
  donderdag 25 maart 2010 @ 09:55:28 #248
131983 debuurvrouw
The girl nextdoor
pi_79560033
quote:
Op donderdag 25 maart 2010 09:50 schreef Noek het volgende:
Maar wacht eens, als de zin in eten je gewoon vergaat dan klopt er toch iets niet?
Buuf, hoe zit dat?
de zin in eten niet, de zin in ik móet nu een pak koekjes, Ik kan het niet uitleggen. Maar ik liep de hele dag te grazen. Hapje dit, blokje kaas, handje dropjes, stukje ontbijtkoek, al met al dus gewoon reteveel. En nu krijg ik gewoon trek zo tussen de middag, en dan eet ik. Gewoon normaal, maar zonder carbs. En dan 's avonds krijg ik weer trek, maar dan is het tijd voor avondeten. dus dat doe ik dan. en voor de rest heb ik géén drang tot snack.
En misschien wel helemaal niet goed, maar dat is 20 kilo overgewicht ook niet. dus ik heb nog heus wel trek, maar niet meer áltijd.
  donderdag 25 maart 2010 @ 10:05:32 #249
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_79560395
quote:
Op donderdag 25 maart 2010 09:50 schreef Noek het volgende:
Buuf, hoe zit dat?
De trek wordt gewoon wel heel veel minder.

Ik geloof dat het Conleche was die zei dat ze idd heel weinig eetlust had, maar dat was op volledig low-carben. Ik denk dat door Heller, doordat je iig 's avonds nog eet, dat eea nog wel op peil blijft.
  donderdag 25 maart 2010 @ 10:34:29 #250
1592 Puckzzz
Bitch please!
pi_79561439
Hmmm, ik heb nu een half bakje cottage cheese op en vind het niet zo spannend smaken. Ik denk dat ik morgenvroeg toch maar eens de extra moeite ga nemen om er wat roerei en wat salade bij te maken. Vandaag even heel basic omdat ik straks ga lunchen met de dames van kantoor die allemaal zwanger zijn. Op zich leuk natuurlijk maar we gaan naar Mac Donalds
pi_79561791
Wat ik heel lekker vind: uitje fruiten, daarna tomaat in stukjes erdoor mee bakken. Na een minuutje of 5, 2 of 3 eitjes erdoor roeren, een eetlepel crème fraîche en peper zout. (Die crème fraîche maakt het echt lekkerder! ) Da's de basis, maar je kan er ook nog ham doordoen, of champignons of andere groenten/kruiden. Ik neem het mee als lunch, want het is koud ook lekker.
  donderdag 25 maart 2010 @ 10:47:23 #252
255392 De_Taartjesfee
Hoardin' like a hoarder
pi_79561929
Huttekase met kaneel smaakt trouwens een beetje naar rijstebrij Best lekker
pi_79564738
quote:
Op donderdag 25 maart 2010 09:55 schreef debuurvrouw het volgende:

[..]

de zin in eten niet, de zin in ik móet nu een pak koekjes, Ik kan het niet uitleggen. Maar ik liep de hele dag te grazen. Hapje dit, blokje kaas, handje dropjes, stukje ontbijtkoek, al met al dus gewoon reteveel. En nu krijg ik gewoon trek zo tussen de middag, en dan eet ik. Gewoon normaal, maar zonder carbs. En dan 's avonds krijg ik weer trek, maar dan is het tijd voor avondeten. dus dat doe ik dan. en voor de rest heb ik géén drang tot snack.
En misschien wel helemaal niet goed, maar dat is 20 kilo overgewicht ook niet. dus ik heb nog heus wel trek, maar niet meer áltijd.
Ah so. Geen snaaibuien meer lijkt me ideaal. Na het avondeten heb ik altijd zo'n zin in zoet en niet een beetje ook. Eigenlijk is dat belachelijk natuurlijk want ik hoor vol te zitten. Ben alleen bang dat ik af ga vallen en dat wil ik juist niet. Zou alleen wel van die snaaibuien af willen want ik prop toch een lading zooi naar binnen op een dag.

Wel gaaf dat het je geen enkele moeite kost. Stoer!
Go hard or go home
pi_79565327
quote:
Op woensdag 24 maart 2010 16:26 schreef Puckzzz het volgende:

[..]

Dat doe ik bij elk nieuw product wat ik koop Maar van de meeste weet ik het wel gewoon zo'n beetje.
En je hoeft in de tabel toch alleen maar op te zoeken van welk product je iets wilt weten?

En ik ben wel de lijst aan het nagaan welke producten low cal, KH en eiwitrijk zijn. Maar die krijg jij dan lekker niet want je vind het onzin
Ik eet bijna alleen maar vers, geen pakjes, poeders en andere rare dingen. Dus nee, ik bestudeer niet alles, en een appel heeft geen supermarkt-etiketje. En ik vond het ook geen onzin om na te gaan wat er goed en slecht is, dus
Heb inmiddels een heuse interactieve lijst gevonden waar ik de producten die ik veel eet of zou kunnen eten aan kan klikken en daar een eigen lijstje van kan maken. Dus niet zo'n kansloos lijstje wat elke soort aardappelpuree op vernoemd staat, maar een fatsoenlijke lijst, waar je ook maaltijden op kan samenstellen, en die dan fijn voor je uitrekent hoeveel het inhoudt.
En na daar even goed op gekeken te hebben, denk ik niet dat ik een KHD-addict ben. Eet er niet zoveel als ik dacht!
Dus succes allemaal, dit topic is kennelijk niet voor mij
  donderdag 25 maart 2010 @ 12:28:24 #255
131983 debuurvrouw
The girl nextdoor
pi_79565653
quote:
Op donderdag 25 maart 2010 10:43 schreef conleche het volgende:
Wat ik heel lekker vind: uitje fruiten, daarna tomaat in stukjes erdoor mee bakken. Na een minuutje of 5, 2 of 3 eitjes erdoor roeren, een eetlepel crème fraîche en peper zout. (Die crème fraîche maakt het echt lekkerder! ) Da's de basis, maar je kan er ook nog ham doordoen, of champignons of andere groenten/kruiden. Ik neem het mee als lunch, want het is koud ook lekker.
Ik mag alleen van Heller geen ui en geen tomaat

Ik heb net Atkinscrackers met makreel op. Atkinscracker is een soort kruising tussen uitgedroogde roggebrood en grasbrok. Maar het vervangt wel mijn standaard sla-met-ei of sla-met-garnaal.
pi_79565993
quote:
Op donderdag 25 maart 2010 12:28 schreef debuurvrouw het volgende:

[..]

En toen was ik alweer genezen.
Go hard or go home
  donderdag 25 maart 2010 @ 12:43:31 #257
131983 debuurvrouw
The girl nextdoor
pi_79566096
quote:
Op donderdag 25 maart 2010 12:39 schreef Noek het volgende:

[..]

En toen was ik alweer genezen.
in je gouden uurtje wel hoor.
pi_79566110
quote:

[..]

Ik heb net Atkinscrackers met makreel op. Atkinscracker is een soort kruising tussen uitgedroogde roggebrood en grasbrok. Maar het vervangt wel mijn standaard sla-met-ei of sla-met-garnaal.
Oh echt niet? Geen ui en tomaat? Hmmm, ik moet het boek eerst maar gaan lezen dan, voor ik me hier meng, want wat zit daar nu weer voor filosofie achter?

Die Atkinscrackers zijn echt heel vies ja! :d Probeer die knabbelbacon dingen eens als ondergrond: veel lekkerder en minder KH's dan de Atkinscrackers.
pi_79566132
quote:
Op donderdag 25 maart 2010 12:43 schreef debuurvrouw het volgende:

[..]

in je gouden uurtje wel hoor.
Heet het 'gouden uurtje'? Really??
pi_79566217
quote:

[..]

Ik ga daar allemaal niet op letten. Ik heb het daar veel te druk voor! Ik eet gewoon alle groenten, maar geen fruit overdag. Verder: altijd wel 1 Wasa Original Crisp cracker, eieren, kipfilet, kaas, rookvlees.

Tip van Flip: let op bewerkte vleeswaren zoals worst(beleg). Daar zitten vaak veel verborgen koolhydraten in. In goedkope hamburgers zit vaak een deel zetmeel.

[ Bericht 2% gewijzigd door cinnamongirl op 25-03-2010 12:56:18 ]
  donderdag 25 maart 2010 @ 13:10:56 #261
131983 debuurvrouw
The girl nextdoor
pi_79566946
quote:
Op donderdag 25 maart 2010 12:44 schreef conleche het volgende:

[..]

Heet het 'gouden uurtje'? Really??
Geen idee. 'T was een ingeving.

Heb al eens een poosje gesouthbeached en daar moet je er nog veel strenger op letten, qua suikerspiegel invloed van ook groentes.
Wat ik daar las dat bleekselderij -1 calorie is én het werkt vochtafdrijvend. Ook nog eens.
  donderdag 25 maart 2010 @ 13:57:06 #262
1592 Puckzzz
Bitch please!
pi_79569022
quote:
Op donderdag 25 maart 2010 12:44 schreef conleche het volgende:

[..]

Oh echt niet? Geen ui en tomaat? Hmmm, ik moet het boek eerst maar gaan lezen dan, voor ik me hier meng, want wat zit daar nu weer voor filosofie achter?
Dat vraag ik me ook af! Daar zit toch bijna niets in? Geen KH iig....
  donderdag 25 maart 2010 @ 14:01:53 #263
131983 debuurvrouw
The girl nextdoor
pi_79569235
Ik heb het even nagekeken, en het heeft te maken met de glycemische index. ui en tomaat heeft dus wél een KH gehalte hoger dan 4 per 100. Twee eetlepels ui en een halve tomaat mag,
pi_79569463
Mwah, ik denk dat mijn 2 koolhydraatarme maaltijden toch wel zo´n 15 gram khd opleveren. Toch blijft de honger onderdrukt. In totaal kom ik dagelijks soms wel op 120-150 gram khd terecht. Ter vergelijking: bij Atkins mag je maar 20 gram khd per dag.
  donderdag 25 maart 2010 @ 14:08:50 #265
1592 Puckzzz
Bitch please!
pi_79569503
Ohja, die index was er ook nog

Waar vind ik dat overzicht?
  donderdag 25 maart 2010 @ 14:09:38 #266
131983 debuurvrouw
The girl nextdoor
pi_79569537
quote:
Op donderdag 25 maart 2010 14:07 schreef cinnamongirl het volgende:
Mwah, ik denk dat mijn 2 koolhydraatarme maaltijden toch wel zo´n 15 gram khd opleveren. Toch blijft de honger onderdrukt. In totaal kom ik dagelijks soms wel op 120-150 gram khd terecht. Ter vergelijking: bij Atkins mag je maar 20 gram khd per dag.
uiteindelijk is het wel fijn daar meer op uit te komen denk ik ook. En als je geen last hebt van tomaat is het prima toch? Het schijnt dat tomaat, als je er gevoelig voor bent, een honger reactie kan geven. Dus even proberen denk ik dan.
pi_79569607
quote:
Op donderdag 25 maart 2010 14:09 schreef debuurvrouw het volgende:

[..]

uiteindelijk is het wel fijn daar meer op uit te komen denk ik ook. En als je geen last hebt van tomaat is het prima toch? Het schijnt dat tomaat, als je er gevoelig voor bent, een honger reactie kan geven. Dus even proberen denk ik dan.
Hm, ik eet dermate weinig tomaat dat dat geen hongerreactie teweeg kan brengen...waar ik wel honger van krijg, zijn zoetstoffen. Ik laat de cola-light dus ook maar staan overdag...
  donderdag 25 maart 2010 @ 15:35:15 #268
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_79572438
quote:

[..]

Ik eet toch wel regelmatig een beetje ui (tot 2 eetl. mag) en 3 sherry-tomaatjes in de sla soms.

Ik zie dat je al schreef van die ui en tomaat.
  donderdag 25 maart 2010 @ 15:37:17 #269
131983 debuurvrouw
The girl nextdoor
pi_79572511
quote:
Op donderdag 25 maart 2010 15:35 schreef Brighteyes het volgende:

[..]

Ik eet toch wel regelmatig een beetje ui (tot 2 eetl. mag) en 3 sherry-tomaatjes in de sla soms.
doe jij eigenlijk het Sherry-dieet?
  donderdag 25 maart 2010 @ 15:37:49 #270
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_79572529
Oh fuck!
Mijn hersens wat doe ik!

*weer werken gaat!
  donderdag 25 maart 2010 @ 15:39:02 #271
131983 debuurvrouw
The girl nextdoor
pi_79572576
quote:
Op donderdag 25 maart 2010 15:37 schreef Brighteyes het volgende:
Oh fuck!
Mijn hersens wat doe ik!

*weer werken gaat!
*aai*
pi_79572626
quote:
Op donderdag 25 maart 2010 12:47 schreef cinnamongirl het volgende:

[..]

Ik ga daar allemaal niet op letten. Ik heb het daar veel te druk voor! Ik eet gewoon alle groenten, maar geen fruit overdag. Verder: altijd wel 1 Wasa Original Crisp cracker, eieren, kipfilet, kaas, rookvlees.

Tip van Flip: let op bewerkte vleeswaren zoals worst(beleg). Daar zitten vaak veel verborgen koolhydraten in. In goedkope hamburgers zit vaak een deel zetmeel.
Die original crisp zijn ook mijn lievelingscrackers inderdaad!! En ik weet wel dat ui vrij zoetig is en dat er dus meer KH's in zitten dan in sla, maar ik eet geen grote ui in een keer, dus dat blijf ik dan maar doen.
  donderdag 25 maart 2010 @ 16:57:27 #273
19479 Mr.J
pi_79575802
quote:
Op donderdag 25 maart 2010 14:07 schreef cinnamongirl het volgende:
Ter vergelijking: bij Atkins mag je maar 20 gram khd per dag.
! Dat overleef ik nooit!
pi_79576663
quote:
Op donderdag 25 maart 2010 16:57 schreef Mr.J het volgende:

[..]

! Dat overleef ik nooit!
Da's alleen de 1e twee weken. Daarna voeg je geleidelijk telkens koolhydraten toe.
  donderdag 25 maart 2010 @ 17:23:03 #275
97868 Krullehoofd
pi_79576878
Normaal functioneren kan je dan toch ook niet meer ? Althans die eerste twee weken.
pi_79580547
hihi sherry tomaten

die knabbelgevallen moeten we hier misschien ook maar eens binnenhalen.
koop je die gewoon bij de supermarkt?
Zomerkind &lt;3 & Winterkind &lt;3
Polkadotflying
Want zo is het ook!
初戀的香味就這樣被我們尋回
pi_79584712
Hebben jullie nog meer ideen voor een Kh arm ontbijt? De gekookte eieren komen me mijn neus uit, roerei is ook geen succes smorgens en kwark vind ik niet zo.
En is huttekase net zoiets als kwark?
  donderdag 25 maart 2010 @ 20:49:05 #278
24188 Belana
kloon van belana
pi_79585099
huttenkase is meer kazig en met komkommer enorm lekker, mijn favo ontbijtje
stormy waters...
sailin'
  donderdag 25 maart 2010 @ 20:54:11 #279
24188 Belana
kloon van belana
pi_79585330
quote:
Op donderdag 25 maart 2010 10:43 schreef conleche het volgende:
dat klinkt lekker en makkelijk! die onthoud ik!
stormy waters...
sailin'
pi_79585407
quote:
Op donderdag 25 maart 2010 20:49 schreef Belana het volgende:
huttenkase is meer kazig en met komkommer enorm lekker, mijn favo ontbijtje
meer kazig..dat klinkt goed
Dan ga ik dat maar eens proberen
  donderdag 25 maart 2010 @ 20:57:10 #281
24188 Belana
kloon van belana
pi_79585471
ik doe er dan wel peper en zout door, want het is wat flauw
stormy waters...
sailin'
pi_79588179
Waar kopen jullie de huttenkase? Ik ken dat niet en kan het hier niet vinden. (super de boer) En is het een beetje te betalen?
  donderdag 25 maart 2010 @ 21:53:52 #283
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_79588258
Geen idee wat het kost en ze moeten het gewoon hebben bij de super de boer, kan niet missen. Staat in het koelvak in de buurt van dingen als mozzarella en boursin etc. Anders even erom vragen.
  donderdag 25 maart 2010 @ 21:55:03 #284
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_79588510
Tnx. Was het zeker uitverkocht dan. Best duur nog, of misschien gebruik je niet zoveel.
Ga ik volgende week weer kijken of het er is. Eens testen of het lekker is.
  vrijdag 26 maart 2010 @ 07:00:48 #286
24188 Belana
kloon van belana
pi_79596215
Nog steeds -1, zo hard gaat het echt niet en dat is juist prima. Ik kan dit prima volhouden, het IS gewoon meer een andere manier van eten dan dat het een dieet is, dat maakt het zo prettig.
ik zit een week voor mijn menstruatie en normaal ben ik dan rustig nog een pond zwaarder dan normaal, dus die -1 nog steeds is fijn
stormy waters...
sailin'
  vrijdag 26 maart 2010 @ 08:21:51 #287
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_79596991
Dat heb ik idd ook. Gewoon het feit dat je niet meer zo neurotisch aan het bedenken bent wat je eens zal gaan snaaien vind ik al meegenomen.
Bij mij gaat het wel ietsje harder, maar er moet dan ook een flink stuk meer af.

Oh, en ik hoorde k_i_m en Buuf ook over weken dat je niet zo zeer gewicht verliest maar wel aan je kleren merkt dat je af valt. En voor wat ik nu kwijt ben heb ik het idee dat ik veel te veel het idee heb dat ik het al kan merken. Maar mss zijn die hele 2,5 kilo er wel echt allemaal van mijn buik af gegaan.
pi_79597022
Ik doe dan wel niet aan het heller dieet, maar eet wel minder koolhydraten en dit is voor mij de enige manier die goed helpt, goed vol te houden is en de kilo's blijven weg ook nadat ik weer wel kh's ga eten.
  vrijdag 26 maart 2010 @ 08:49:32 #289
131983 debuurvrouw
The girl nextdoor
pi_79597460
quote:
Op vrijdag 26 maart 2010 08:21 schreef Brighteyes het volgende:
Dat heb ik idd ook. Gewoon het feit dat je niet meer zo neurotisch aan het bedenken bent wat je eens zal gaan snaaien vind ik al meegenomen.
Bij mij gaat het wel ietsje harder, maar er moet dan ook een flink stuk meer af.

Oh, en ik hoorde k_i_m en Buuf ook over weken dat je niet zo zeer gewicht verliest maar wel aan je kleren merkt dat je af valt. En voor wat ik nu kwijt ben heb ik het idee dat ik veel te veel het idee heb dat ik het al kan merken. Maar mss zijn die hele 2,5 kilo er wel echt allemaal van mijn buik af gegaan.
ja. Die zijn níet leuk, die weken. ik vind ongesteld worden met dit dieet wel grappig trouwens. die week houd ik meer vocht vast, maar die zie ik dan niet op de weegschaal. Ná die week verdwijnt er dus ineens best veel!
pi_79598038
Ik heb mijn eerste komkommer met huttenkase ontbijt achter mijn kiezen.
Dat viel niet tegen. Lekker en genoeg.

Hoeveel huttenkase gebruiken jullie eigenlijk per ontbijt?
pi_79599278
quote:
Op donderdag 25 maart 2010 19:08 schreef huuphuup het volgende:
hihi sherry tomaten

die knabbelgevallen moeten we hier misschien ook maar eens binnenhalen.
koop je die gewoon bij de supermarkt?
Bij Albert Heijn. Staat op de balie bij de vers verpakte vleeswaren. Ze hebben knabbelspek en knabbelbacon. Moet je maar even proberen wat je lekkerder vindt, ik vind de bacon het lekkerst.
pi_79600379
quote:
Op vrijdag 26 maart 2010 10:00 schreef conleche het volgende:

[..]

Bij Albert Heijn. Staat op de balie bij de vers verpakte vleeswaren. Ze hebben knabbelspek en knabbelbacon. Moet je maar even proberen wat je lekkerder vindt, ik vind de bacon het lekkerst.
thanks, ga k eens even kijken.
Zomerkind &lt;3 & Winterkind &lt;3
Polkadotflying
Want zo is het ook!
初戀的香味就這樣被我們尋回
pi_79600601
Maar is dat niet ontzettend vet? of maakt dat voor dat Heller dieet niks uit?
  vrijdag 26 maart 2010 @ 10:45:26 #294
255392 De_Taartjesfee
Hoardin' like a hoarder
pi_79600787
Is dat boek de moeite waard om te bestellen of kun je het met informatie van hier ook wel af?
En ik heb nog steeds interesse in recepten voor het ontbijt. Na een week hutjeskaas ben ik wel toe aan iets anders

[ Bericht 0% gewijzigd door De_Taartjesfee op 26-03-2010 10:45:38 (O-)) ]
pi_79600808
quote:
Op vrijdag 26 maart 2010 10:39 schreef Bla_Bla_Bla het volgende:
Maar is dat niet ontzettend vet?
Dat is echt idd ontzettend vet. Bijna puur vet. Is in geen enkel dieet gezond lijkt me.
  vrijdag 26 maart 2010 @ 11:02:35 #296
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_79601476
Ik vind het wel makkelijk om het te hebben TF, maar je komt met hier ook wel ene eind hoor. Ik zou eerst eens kijken of je het niet kan lenen in de bieb.
pi_79601674
Ik heb ooit een tijd Atkins dieet gevolgd en er ook goed mee afgevallen, want je hebt gewoon geen honger als je low carb eet!

Maar nu.. er moeten weer wat kilo's af, maar ik ben intussen al een tijd vegetarier. Is het dan ook te doen? Want tja, vlees is nu net low carb. Ik eet sowieso bijna geen dierlijke producten, dus ook liever geen eieren. Is hier iemand die dit dieet als vegetarier volgt? Of is dat eigenlijk niet te doen?
pi_79601761
quote:
Op vrijdag 26 maart 2010 10:39 schreef Bla_Bla_Bla het volgende:
Maar is dat niet ontzettend vet? of maakt dat voor dat Heller dieet niks uit?
Per 100 gram:
510 kcal
65 gram eiwit
28 gram vet
0,1 gram koolhydraten

Het weegt niets. Zo'n heel zakje knabbelbacon is 45 gram. En daar doe ik dus best lang mee. Ik eet per keer zo'n 5 à 6 stukjes. Weegt nog geen 10 gram. Dus per saldo heb ik dan zo'n 50 calorieen gegeten en 2,8 gram vet. Ik vind het meevallen. (komt natuurlijk nog bij voor beleg, maar dit is als je het als snack zou eten.)
pi_79601840
quote:
Op vrijdag 26 maart 2010 11:07 schreef Beautiful__Disaster het volgende:
Maar nu.. er moeten weer wat kilo's af, maar ik ben intussen al een tijd vegetarier. Is het dan ook te doen? Want tja, vlees is nu net low carb. Ik eet sowieso bijna geen dierlijke producten, dus ook liever geen eieren. Is hier iemand die dit dieet als vegetarier volgt? Of is dat eigenlijk niet te doen?
Ik eet vegetarisch en het is wel te doen.
Ik volg het Heller dieet nog niet maar probeer wel minder koolhydraten te eten.

Ik heb wel een lijst voor je?
pi_79601856
quote:
Op vrijdag 26 maart 2010 11:10 schreef conleche het volgende:
Hm oke, voor de afwisseling is het dus voor een keer best oke
En ik heb echt dringend afwisseling en ideen nodig
pi_79602761
quote:
Op vrijdag 26 maart 2010 11:12 schreef lily het volgende:

[..]

Ik eet vegetarisch en het is wel te doen.
Ik volg het Heller dieet nog niet maar probeer wel minder koolhydraten te eten.

Ik heb wel een lijst voor je?
Wat voor lijst heb je? Zelf gemaakt ofzo met producten die je eet?
Ik heb ook nog niet gekeken hoe het zit met koolhydraten in soja producten. Alleen weet ik dat er in soja melk minder koolhydraten zitten dan gewone melk, net als in yoghurt. Ik eet namelijk ook geen gewone yoghurt en melk. Maar hoe het met die vleesvervangers en koolhydraten zit weet ik nog niet..
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')