Gelezen, begrepen.quote:Op dinsdag 23 maart 2010 12:16 schreef twijfeldetwijfel het volgende:
Met wie zie ik mezelf liever. Ja met de andere vrouw.
Hmm m'n huidige relatie wil ik niet als een wandelend kruitvat bestempelen. Ik weet alleen van te voren waar een ruzie in eindigt, dikke tranen, het niet kunnen uitpraten en weer verder gaan. Soms kan ik later nog wel wat kwijt over het waarom en hoe ik me daarbij voelde etc. maar ik heb niet het idee dat het aankomt. Ben ik onzeker, ja over m'n relatie wel. Eigenlijk sinds ze ruim een jaar geleden een chat-relatie gehad heeft met een ex-vakantievriend.
Simpele oplossing: bruiloft cancellenquote:Met wie zie ik mezelf liever. Ja met de andere vrouw.
Inderdaad. Verder beschrijf je vooral dingen aan je partner die je niet leuk vindt.quote:Op dinsdag 23 maart 2010 12:18 schreef error_404 het volgende:
Het feit dat je twijfelt, zegt natuurlijk meer dan genoeg.
huh hij is toch nog helemaal niet vreemd geweestquote:Op dinsdag 23 maart 2010 12:19 schreef Metalfrost het volgende:
Even een korte situatieschets:
- Je hebt al langer een relatie met iemand
- Deze persoon is geestelijk minder capabel dan wat jij bent
- Je hebt vaak ruzie, mondt uit in langer niet met elkaar praten
- Je gaat vreemd
- Deze dame is leuker in de omgang
- Het klikt met deze persoon, hartstikke leuk en aardig
- Je weet nu niet wat je moet doen
Ten eerste is de vrouw in jouw leven (de eerste vrouw, met wie je al langer een relatie hebt) door deze 'stoornis' van haar anders in het leven gaan staan dan ze voorheen deed. Je gaf zelf al aan dat ze hiervoor ondersteuning nodig heeft. Jij kan dat haar kennelijk niet bieden, je zoekt compassie bij iemand anders en dus ga je vreemd;
Ten tweede heb je zelf al aangegeven dat het vaak niet botert tussen je huidige vriendin en jezelf. Dat zorgt al voor wat spanning in je relatie. Ongezonde spanning. Ruzies die je niet kan oplossen.
Mijn advies is dat je samen met haar hulp zoekt naar een instantie die haar op de juiste weg kan helpen, gezien ze aan zelfmoord denkt, mocht je haar verlaten. Ik zou het vooralsnog slecht vinden dat je überhaupt haar zou verlaten, maar dat moet je compleet zelf weten.
Wel als hij zichzelf liever samen met die andere vrouw zietquote:Op dinsdag 23 maart 2010 12:21 schreef Flashwin het volgende:
een in 7 jaar opgebouwde band met iemand moet je niet op het spel zetten voor nieuwsgierigheid.
quote:Op dinsdag 23 maart 2010 12:23 schreef rhubarbje het volgende:
[..]
huh hij is toch nog helemaal niet vreemd geweest
Lijkt mij van welquote:Tijdje geleden ben ik een andere vrouw tegengekomen. Het klikt tussen ons geweldig. Ze heeft dezelfde vage humor, is lief, ondernemend, ziet er leuk uit en ik kan met haar over alles praten. Sexuele spanning is er ook (en nee dat is in m'n huidige relatie weg, we hebben best fijne sex, maar tis niet zo spetterend / passievol). Ik had de hoop om (goede) vrienden met haar te worden, echter zij wil wat anders. Ze is heel duidelijk dat ze een relatie wil.
je hoeft toch helemaal geen sex te hebben om sexuele spanning te hebben?quote:Op dinsdag 23 maart 2010 12:26 schreef Metalfrost het volgende:
[..]
[..]
Lijkt mij van wel
ik kan het ook verkeerd hebben
eh, ok.quote:Op dinsdag 23 maart 2010 12:27 schreef rhubarbje het volgende:
[..]
je hoeft toch helemaal geen sex te hebben om sexuele spanning te hebben?
Dat gevoel heeft hij nu...maar het gras van de buren lijkt altijd groener.quote:Op dinsdag 23 maart 2010 12:25 schreef vosss het volgende:
[..]
Wel als hij zichzelf liever samen met die andere vrouw ziet
Dan is er nog een overweging over, neem je daar genoegen mee?quote:Op dinsdag 23 maart 2010 12:32 schreef twijfeldetwijfel het volgende:
Leeftijden: partner: 29, 'leuke vrouw' 24, ik 30
Ik ben absoluut niet vreemd gegaan. Ik heb contact met haar omdat we een gezamelijke hobby hebben en daar ook fijn kunnen babbelen. Ik heb geen idee of het echt wat wordt met haar, ik ben bang dat dat ook niet het belangrijkste is. Het probleem bij mij is meer het openstaan voor andere vrouwen wat idd iets aangeeft over m'n huidige relatie, dat kan ik wel volgen.
Ik weet wat er mis is in de huidige relatie, het niet kunnen praten bijv. ik heb heel lang gedacht dat we dit samen konden oplossen, het is ook wel iets verbeterd, maar ik heb niet het idee dat het ooit goedkomt.
Nee, als je open blijft staan voor andere vrouwen komt het idd niet goed.quote:Op dinsdag 23 maart 2010 12:32 schreef twijfeldetwijfel het volgende:
Ik weet wat er mis is in de huidige relatie, het niet kunnen praten bijv. ik heb heel lang gedacht dat we dit samen konden oplossen, het is ook wel iets verbeterd, maar ik heb niet het idee dat het ooit goedkomt.
quote:Op dinsdag 23 maart 2010 12:36 schreef Flashwin het volgende:
[..]
Nee, als je open blijft staan voor andere vrouwen komt het idd niet goed.
Wees een man en maak voor jezelf uit wat je nou wil met je huidige partner. Nu komt het over van..ja ze wilde zo graag trouwen dus ik zei maar ja maar eigenlijk had ik geen flauw idee wat ik nou wilde. Wees eerlijk tegen haar, dat verdient ze op zn minst.
quote:Op dinsdag 23 maart 2010 12:45 schreef ignaciorjh het volgende:
[..]
Ik vind ook dat, wil gaan doen een goede baan, en zijn zoon moeten begrijpen
ik ken huisdieren met dezelfde eigenschappenquote:Op dinsdag 23 maart 2010 13:38 schreef twijfeldetwijfel het volgende:
Wat er leuk is aan m'n huidige partner:
- ze is lief
- zorgzaam
- we hebben veel meegemaakt samen
- leuke familie (ja weet ik geen reden)
- ze steunt me door dik en dun
Weet je, mijn man en ik zijn nu 13 jaar bij elkaar, we zijn gek op elkaar, hebben elkaar lief, hebben dezelfde humor, sexueel gezien liggen we helemaal op een lijn.quote:Op dinsdag 23 maart 2010 13:41 schreef twijfeldetwijfel het volgende:
Ik vergeleek m'n partner met de andere vrouw, ik noem daarbij de pluspunten van de ander op die ik bemerk als negatief bij m'n partner. Het is niet zo dat we een rotleven hebben nu samen. Zeker niet.
In het begin hebben we een hele leuke relatie gehad. Dus ja.. idd als snel samenwonen. Ieder z'n eigen hok maar wel zoveel mogelijk bij elkaar willen zijn en elkaar niet willen missen.
Zelfde leuke familiequote:Op dinsdag 23 maart 2010 13:42 schreef Abbadon het volgende:
[..]
ik ken huisdieren met dezelfde eigenschappen
van de andere kant hebben je huisdieren vast een beter ontwikkeld gevoel voor sarcasmequote:Op dinsdag 23 maart 2010 13:51 schreef nummer_zoveel het volgende:
[..]
Zelfde leuke familie![]()
En het eerste zorgzame huisdier moet ik nog tegenkomen. Hoe lief ook, m'n hond heeft nog nooit met een kopje thee klaar gezeten als ik thuiskwam van een lange dag werken.
Ik mis in het rijtje:quote:Op dinsdag 23 maart 2010 13:38 schreef twijfeldetwijfel het volgende:
Wat er leuk is aan m'n huidige partner:
- ze is lief
- zorgzaam
- we hebben veel meegemaakt samen
- leuke familie (ja weet ik geen reden)
- ze steunt me door dik en dun
Het is ook weer niet zo dat ik haar zielig vind. Zielig is ze niet, ze heeft alleen een handje nodig. Ze is met mij gelukkig (ja dit merk ik en heb bevestiging van anderen) en ik dacht met haar op een gelukkige manier oud te kunnen worden.
Haar dreiging is ook niet de enige reden om moeite te hebben met cancellen, het is een heel moeilijke keuze. Aan de ene kant wil je niemand teleurstellen inc. jezelf, dat is al een conflict heb ik het idee. Je hebt al jaren wat, dat gooi je ook niet zomaar weg. Ik voel toch wat voor d'r anders zou ik op een andere manier met d'r omgaan. Ik ben niet bot / afstandelijk of wat dan ook tegen haar.
lol wut?quote:Op dinsdag 23 maart 2010 12:45 schreef ignaciorjh het volgende:
[..]
Ik vind ook dat, wil gaan doen een goede baan, en zijn zoon moeten begrijpen
Het leven is te kort om bij iemand te blijven waar je niet op de goede manier van houdt. Probeer om vrienden te blijven, zodat je haar nog wel als vriend kan steunen. Maar ook niet in die mate waarop je dat nu lijkt te doen. Ze is verantwoordelijk voor haar eigen daden, hoewel het misschien iets gecompliceerder ligt door haar hersenbeschadiging. (Ik vraag me ook af hoe dat goed kan gaan, iemand van normale intelligentie met iemand die daar beperkingen in heeft, maar goed, dat is een andere discussie.)quote:Op dinsdag 23 maart 2010 14:21 schreef twijfeldetwijfel het volgende:
Ik denk inderdaad dat ik het trouwen afblaas, ik laat het effe bezinken en praat er van het weekend met m'n ouders over. Ik vind het wel mega-lullig. Op m'n gemak kan ik dan kijken hoe we(?) verder kunnen. Echt het leven is zo ... soms.
Hey natuurlijk is het moeilijk. Maar als je weet wat je wil kun je jezelf dat voor ogen houden en dat maakt het iets makkelijker. Daarnaast schakel inderdaad je ouders in, maar praat ook met vrienden hierover. Zij kunnen je helpen hier doorheen te komen.quote:Op dinsdag 23 maart 2010 14:21 schreef twijfeldetwijfel het volgende:
Ik denk inderdaad dat ik het trouwen afblaas, ik laat het effe bezinken en praat er van het weekend met m'n ouders over. Ik vind het wel mega-lullig. Op m'n gemak kan ik dan kijken hoe we(?) verder kunnen. Echt het leven is zo ... soms.
Dat. Het feit dat je twijfelt is veelzeggend. En het beeld wat je hier geeft van je aanstaande is niet echt positief en rooskleurig te noemen. Maar als je al 7 jaar een relatie hebt zijn er hopelijk nog wel veel goede kanten te vinden.quote:Op dinsdag 23 maart 2010 16:56 schreef Loveless85 het volgende:
Als je al twijfelt over trouwen en een relatie van 7 jaar die je verder als goed en prima en iets wat je voldoening geeft omschrijft dan weet je denk ik al genoeg...
Als je al die dingen zo aan de kant wil schuiven voor wat nieuwsgierigheid en een flirterig / verliefd gevoel ben je duidelijk niet aan dat huwelijk toe.
Ik vind dat zelfs zonder die andere vrouw TS zijn huidige relatie niet moet doorzetten. Het klinkt als een patient/zorgverlener relatie if you ask me, which you don't, maar je weet dat ik toch antwoord.quote:Op dinsdag 23 maart 2010 17:17 schreef Greys het volgende:
Zo. Over lastige situatie gesproken...
Ik wens TS in elk geval veel wijsheid bij zijn beslissing.
Ga je alles op het spel zetten voor een mogelijke bevlieging?
Of is zijn relatie sowieso al niet goed genoeg meer om het trouwen door te zetten...
Ik ga er nog even over nadenken
Een beetje wel ja.quote:Op dinsdag 23 maart 2010 17:25 schreef conleche het volgende:
[..]
Ik vind dat zelfs zonder die andere vrouw TS zijn huidige relatie niet moet doorzetten. Het klinkt als een patient/zorgverlener relatie if you ask me, which you don't, maar je weet dat ik toch antwoord.
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.IT'S GREYSIE IT'S PARTY
quote:Op dinsdag 23 maart 2010 17:40 schreef Greys het volgende:
[..]
Een beetje wel ja.
Maar als hij die andere niet was tegengekomen was hij gewoon blij getrouwd waarschijnlijk...Ja, dus eigenlijk is de nieuwe een verlossend engeltje, of dat nu wel of niet wat wordt!!SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
[ Bericht 0% gewijzigd door conleche op 23-03-2010 17:51:19 ]
Dat.quote:Op dinsdag 23 maart 2010 17:25 schreef conleche het volgende:
[..]
Ik vind dat zelfs zonder die andere vrouw TS zijn huidige relatie niet moet doorzetten. Het klinkt als een patient/zorgverlener relatie if you ask me, which you don't, maar je weet dat ik toch antwoord.
quote:Op dinsdag 23 maart 2010 17:44 schreef conleche het volgende:
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Qua lichtschijnsel: ik denk dat TS eigenlijk niet wil trouwen, anders had hij niet opengestaan voor dat nieuwe 'bloempje'. (of all the goddamn jeuktermen in this world) Nu zijn eega-to-be (en ongewijfeld soon-ex-to-be) echter ziek is, speelt schuldgevoel hem parten en dat noopt hem te geloven dat hij bij haar wil blijven. Maar dat zou dus zijn om de verkeerde redenen, en dat zou binnen afzienbare tijd wel eens op kunnen gaan breken. Aldus denk ik.
Maar hey, misschien is het ook wel cold feet just before the wedding, zou ook niet de eerste keer zijn. Dat je in blinde angst nog eens om je heen kijkt en dat 'bloempje' ziet.
Bloempje.Breasts! helping men to avoid eye contact since 1865.
Ik snap niet dat je dit erbij haalt, is dit nou ineens "de" reden waarom je haar niet meer wil?quote:Op dinsdag 23 maart 2010 12:08 schreef twijfeldetwijfel het volgende:
Helaas heeft ze in d'r jeugd hersenvliesontsteking gekregen en daar een lichte hersenbeschadiging aan over gehouden. Dit uit zich in niet kunnen rekenen en sociaal minder vaardig, alles zwart zit zien. Zij heeft lom daarna mbo gedaan, ik hbo.
dusquote:Op dinsdag 23 maart 2010 12:08 schreef twijfeldetwijfel het volgende:
Omdat ik van haar hou en haar een kei vind wilde ik haar maatje zijn voor het leven; dus trouwen.
Ik vind het belangrijke info om een beeld bij te vormen. TS is in de kracht van zijn leven en zijn aanstaande is dat gewoon niet. Geef je dat op voor nog meer ruzie (die houden echt niet op als er een ring aan je vinger zit...) en nog meer verlangen naar iets anders, of neem je de moeilijke -maar verstandige- beslissing nu?quote:Op dinsdag 23 maart 2010 22:45 schreef SuperrrTuxxx het volgende:
[..]
Ik snap niet dat je dit erbij haalt, is dit nou ineens "de" reden waarom je haar niet meer wil?
Dat ga je niet nog es 50 jaar volhouden. Dat weet je van binnen ook natuurlijk.quote:Op woensdag 24 maart 2010 08:37 schreef twijfeldetwijfel het volgende:
Dank voor de reacties allemaal.
Waarom ik de hersenvliesontsteking noem? Het is iets wat ik onderschat heb, waar ik achter heb moeten komen in de relatie en waar ik een hoop problemen aan wijt. Als ik haar vergelijk met haar ouders of broertje dan is ze op sommige punten zo verschillend. Bijvoorbeeld in het inschatten van situaties, iets is leuk of het is niets, iets ertussen bestaat bij haar niet. En als je het erover hebt kan het opeens helemaal de andere kant opslaan. Iemand die je voor de 2de keer ziet die je vraagt hoe het gaat vertellen dat je moeder suiker heeft en wat voor onderzoeken enzo ze allemaal krijgt. Ze is erg lief en spontaan maar ze wordt toch snel door dit soort dingen vaak als bijzonder gezien.
Het is niet zo dat ze niet helder is ofso. Ze is alleen beetje anders. Ik dacht dat het wel bij zou trekken, ze is ook best veranderd de afgelopen jaren en zeker in het begin ging het prima. Alleen langzamerhand lopen we steeds weer tegen dezelfde problemen in een iets andere verpakking aan, ik merk nu ook dat ze weinig meer verandert. Het afgelopen jaar ben ik zelf degene die erg verandert is, ik heb het idee dat de afstand hierdoor ook groter geworden is. Ik zie haar nu anders, zeker als ik met anderen ben en haar in een genante situatie zie belanden, ik zie het wel aankomen en kan haar vaak wel opvangen, maar.. terwijl dit vroeger vanzelfsprekend was doe ik het nu meer met een zucht.
Maar hij wist toch al aan het begin van de relatie dat ze door de hersenvliesontsteking anders is.quote:Op woensdag 24 maart 2010 03:32 schreef El_Matador het volgende:
[..]
Ik vind het belangrijke info om een beeld bij te vormen. TS is in de kracht van zijn leven en zijn aanstaande is dat gewoon niet. Geef je dat op voor nog meer ruzie (die houden echt niet op als er een ring aan je vinger zit...) en nog meer verlangen naar iets anders, of neem je de moeilijke -maar verstandige- beslissing nu?
quote:Op woensdag 24 maart 2010 10:27 schreef SuperrrTuxxx het volgende:
[..]
Maar hij wist toch al aan het begin van de relatie dat ze door de hersenvliesontsteking anders is.
dat dusquote:Op woensdag 24 maart 2010 08:37 schreef twijfeldetwijfel het volgende:
Dank voor de reacties allemaal.
Waarom ik de hersenvliesontsteking noem? Het is iets wat ik onderschat heb, waar ik achter heb moeten komen in de relatie en waar ik een hoop problemen aan wijt.
Oeps, ik moet nog wakkerworden denk ik.quote:
Hier ben ik ook wel benieuwd naar. TS is nu iemand anders tegengekomen en nu zit ie hoe het anders kan, denk ik... Ik ben wel benieuwd wanneer je het je aanstaande vrouw gaat vertellen? Ik zou niet echt gecharmeerd zijn als mijn aanstaande man de bruiloft afzegtquote:Op woensdag 24 maart 2010 17:14 schreef zoeperzazke het volgende:
Ik vraag me in dit topic zo af, heb jij háár ten huwelijk gevraagd TS? Of zij jou? En als jij haar gevraagd hebt, waarom heb je dat dan gedaan als je zoveel twijfels hebt of je dit nog wel volhoudt? je gaat toch niet vragen of iemand met je wilt trouwen als je twijfelt? Hoe kan het dat de zekerheid die je een paar maanden geleden voelde, nu ineens als sneeuw voor de zon verdwenen is?
quote:Op donderdag 25 maart 2010 20:58 schreef uithangbord het volgende:
Natuurlijk dienen er geen overhaaste beslissingen genomen te worden. En moet je 7 jaar niet zomaar aan de kant schuiven. Maar als je, in alle eerlijkheid en los van de bloem, voelt dat het niet goed zit en dat je er niet gelukkig van wordt. Dan kan je er nu nog in relatieve eenvoud een punt achter zetten. Iets wat hoe langer hoe moeilijker wordt.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |