abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_79485068
Voor de gelegenheid maar even kloontje aangemaakt...

Beste fokkers, ik ben redelijk radeloos. Ik sta op het moment van trouwen maar er is een ander bloempje m'n leven binnen komen wandelen. Ik heb geen idee wat ik nu moet, ik verwacht ook geen antwoord van jullie in die zin, maar misschien helpt het om er wat over te babbelen. Wat achtergrondinfo:

We hebben nu 7 jaar een relatie, over 3 maanden gaan we trouwen. Alles is geregeld.
M'n partner is een heel lieve meid. Helaas heeft ze in d'r jeugd hersenvliesontsteking gekregen en daar een lichte hersenbeschadiging aan over gehouden. Dit uit zich in niet kunnen rekenen en sociaal minder vaardig, alles zwart zit zien. Zij heeft lom daarna mbo gedaan, ik hbo. De afgelopen 7 jaar waren wisselend, grotendeels leuk, maar ook best vaak ruzies over de stomste dingen. Uitpraten lukt niet, ze zit dan in een modus waarin ze vastloopt. Ze heeft gevoel voor humor, maar die is behoorlijk verschillend tussen ons. Waar de meeste ruzies uit komen is het niet willen knokken voor dingen zoals opleiding, relatie zomaar opgeven omdat we even ruzie hebben etc. Ik heb voor veel dingen moeten knokken om iets te bereiken, bij haar is dit anders.

Toen ik haar leerde kennen was het bij haar liefde op het eerste gezicht. Ik vond haar wel leuk en we hebben snel daarna een relatie gekregen. Na een paar dagen zijn we min of meer gaan samenwonen omdat we dat wilden en daarnaast scheelde het 1 uur rijden voor mij richting werk. Na een tijd kwam ik erachter dat ze echt iemand nodig had om haar te steunen. Ze heeft grote moeilijkheden om (de juiste) beslissingen te nemen, met geld om te gaan en om wat van haar leven te maken. Omdat ik van haar hou en haar een kei vind wilde ik haar maatje zijn voor het leven; dus trouwen.

Tijdje geleden ben ik een andere vrouw tegengekomen. Het klikt tussen ons geweldig. Ze heeft dezelfde vage humor, is lief, ondernemend, ziet er leuk uit en ik kan met haar over alles praten. Sexuele spanning is er ook (en nee dat is in m'n huidige relatie weg, we hebben best fijne sex, maar tis niet zo spetterend / passievol). Ik had de hoop om (goede) vrienden met haar te worden, echter zij wil wat anders. Ze is heel duidelijk dat ze een relatie wil.

Mijn idee is om m'n huwelijk door te zetten. Ik ken de ander niet goed genoeg om een relatie van 7 jaar op het spel te zetten. Ik denk ook best gelukkig te kunnen zijn met m'n partner, alleen.. tja.. Het voelt zo goed met de andere vrouw. Ik ben bang dat dat gevoel gaat knagen en invloed heeft op m'n relatie. Ik merk nu al dat ik een rotgevoel heb dat ik niet helemaal eerlijk kan zijn over m'n gevoelens. Ik wil niet een relatie met de een en vreemdgaan met de ander, dat verdienen ze beide niet.

Als ik de trouwpartij uitstel maak ik m'n partner diep ongelukkig, ik ben bang voor wat ze gaat doen daarna. Ze heeft al eerder gedreigd met zelfmoord. Ze staat zowieso behoorlijk negatief in het leven. Na het trouwen kan ik de andere vrouw beter leren kennen en komen we hopelijk tot de ontdekking dat het een bevlieging was en beter vrienden kunnen zijn. Wat vinden jullie ervan?
pi_79485186
De 2 reacties hieronder ben ik het eigenlijk veel meer mee eens
  dinsdag 23 maart 2010 @ 12:11:42 #3
137776 boem-dikkie
Jedi Mind Baby!
pi_79485195
Het lijkt me raar dat jij een relatie waar je onzeker over bent niet wil beëindigen omdat je bang bent voor wat je partner zal gaan doen.. Je klinkt erg onzeker over alles en dat lijkt me niet echt handig als je gaat trouwen. Natuurlijk is een kleine ruzie op zijn tijd niet erg en gewoon normaal maar zoals jij dat beschrijft lijkt het meer alsof er elk moment een einde aan je relatie kan komen...
Ik weet niks van Hindoes. Wel van Samoerai en andere dingen.
pi_79485211
het klinkt bijna alsof je geen liefdes relatie meer hebt met je partner maar meer een verzorger voor haar bent?

en ik zou sowieso niet gaan voor het die andere vrouw beter leren kennen en dan hopelijk er achter komen dat het een bevlieging is
wat als je er achter komt dat het dat niet is?
gewoon stoppen die ander te zien!
He said how many sugars do you like in your tea?
I said forget about the sugar have a spoon full of me,
[Rhu SC]Deel 1 dus? O+
Your job is to feed me, do me and die
  dinsdag 23 maart 2010 @ 12:14:08 #5
126003 Daniel1976
de omnibus dubitandum
pi_79485273
Drijgen met zelfmoord is nooit een goede reden om bij iemand te blijven, als je nu al twijfelt kun je beter niet trouwen. Das dan nog weer beter dan tijdens je huwelijk vreemd gaan omdat het toch niet helemaal liep zoals gepland. Aan de andere kant elke verliefdheid is een bevlieging en als je je best er voor doet gaat het altijd over.
Maar wil je dat wel echt?
pi_79485348
Met wie zie ik mezelf liever. Ja met de andere vrouw.

Hmm m'n huidige relatie wil ik niet als een wandelend kruitvat bestempelen. Ik weet alleen van te voren waar een ruzie in eindigt, dikke tranen, het niet kunnen uitpraten en weer verder gaan. Soms kan ik later nog wel wat kwijt over het waarom en hoe ik me daarbij voelde etc. maar ik heb niet het idee dat het aankomt. Ben ik onzeker, ja over m'n relatie wel. Eigenlijk sinds ze ruim een jaar geleden een chat-relatie gehad heeft met een ex-vakantievriend.
pi_79485403
Je staat niet voor niets open voor een verliefdheid op een ander. Ik denk dat je voor jezelf een afweging moet gaan maken waarbij je bekijkt wat je mist in je huidige relatie waardoor je verliefd bent geworden op iemand anders. En als je erachter bent wat je precies mist, een aantal dingen geef je al aan, moet je afwegen of dat wat je wel hebt voor jou genoeg is om ermee door te gaan. Ook kun je kijken of je wat je mist terug kunt brengen in je relatie.

Het belangrijkste is uiteindelijk of je van wat je hebt gelukkig wordt en dat voor de rest van je leven zou willen. Dat je vriendin ongelukkig word als jij het uitmaakt dat lijkt me logisch, maar is haar geluk belangrijker dan je eigen geluk? Ik zou me in elk geval niet laten tegenhouden door de labiliteit van mijn partner in zo'n keuze.
pi_79485414
hoe oud zijn jullie eigenlijk?
[Rhu SC]Deel 1 dus? O+
  dinsdag 23 maart 2010 @ 12:18:45 #9
126003 Daniel1976
de omnibus dubitandum
pi_79485436
quote:
Op dinsdag 23 maart 2010 12:16 schreef twijfeldetwijfel het volgende:

Hmm m'n huidige relatie wil ik niet als een wandelend kruitvat bestempelen. Ik weet alleen van te voren waar een ruzie in eindigt, dikke tranen, het niet kunnen uitpraten en weer verder gaan. Soms kan ik later nog wel wat kwijt over het waarom en hoe ik me daarbij voelde etc. maar ik heb niet het idee dat het aankomt. Ben ik onzeker, ja over m'n relatie wel. Eigenlijk sinds ze ruim een jaar geleden een chat-relatie gehad heeft met een ex-vakantievriend.
Gelezen, begrepen.

Man, JIJ weet al lang wat je moet doen, nu alleen nog de moed verzamelen en alles in goede banen proberen te leiden.
  dinsdag 23 maart 2010 @ 12:18:58 #10
245626 error_404
nee, toch niet...
pi_79485440
Het feit dat je twijfelt, zegt natuurlijk meer dan genoeg.
Op vrijdag 4 september 2009 schreef MarkyMarkx het volgende: Held _O_
hier schreef tong80 het volgende: _O_ :P
hier schreef stevenmac26 het volgende: :D
pi_79485455
Even een korte situatieschets:
- Je hebt al langer een relatie met iemand
- Deze persoon is geestelijk minder capabel dan wat jij bent
- Je hebt vaak ruzie, mondt uit in langer niet met elkaar praten
- Je zoekt ander contact
- Deze dame is leuker in de omgang
- Het klikt met deze persoon, hartstikke leuk en aardig
- Je weet nu niet wat je moet doen

Ten eerste is de vrouw in jouw leven (de eerste vrouw, met wie je al langer een relatie hebt) door deze 'stoornis' van haar anders in het leven gaan staan dan ze voorheen deed. Je gaf zelf al aan dat ze hiervoor ondersteuning nodig heeft. Jij kan dat haar kennelijk niet bieden, je zoekt compassie bij iemand anders;

Ten tweede heb je zelf al aangegeven dat het vaak niet botert tussen je huidige vriendin en jezelf. Dat zorgt al voor wat spanning in je relatie. Ongezonde spanning. Ruzies die je niet kan oplossen.

Mijn advies is dat je samen met haar hulp zoekt naar een instantie die haar op de juiste weg kan helpen, gezien ze aan zelfmoord denkt, mocht je haar verlaten. Ik zou het vooralsnog slecht vinden dat je überhaupt haar zou verlaten, maar dat moet je compleet zelf weten.

[ Bericht 1% gewijzigd door Metalfrost op 23-03-2010 12:31:22 ]
Google is your friend, abuse your friends
pi_79485534
quote:
Simpele oplossing: bruiloft cancellen
De oude oude layout was veel beter!!
vosss is de naam,
met dubbel s welteverstaan.
pi_79485538
een in 7 jaar opgebouwde band met iemand moet je niet op het spel zetten voor nieuwsgierigheid.
Op donderdag 22 juli 2010 01:22 schreef xmamacitax het volgende:
mijn nederlands is 1000 x beter dan de joune
pi_79485569
quote:
Op dinsdag 23 maart 2010 12:18 schreef error_404 het volgende:
Het feit dat je twijfelt, zegt natuurlijk meer dan genoeg.
Inderdaad. Verder beschrijf je vooral dingen aan je partner die je niet leuk vindt.
Wat is wel leuk aan haar?

Je wordt verliefd op een ander als je iets mist in je relatie, denk eens goed na of dit er ooit gaat komen.
pi_79485583
quote:
Op dinsdag 23 maart 2010 12:19 schreef Metalfrost het volgende:
Even een korte situatieschets:
- Je hebt al langer een relatie met iemand
- Deze persoon is geestelijk minder capabel dan wat jij bent
- Je hebt vaak ruzie, mondt uit in langer niet met elkaar praten
- Je gaat vreemd
- Deze dame is leuker in de omgang
- Het klikt met deze persoon, hartstikke leuk en aardig
- Je weet nu niet wat je moet doen

Ten eerste is de vrouw in jouw leven (de eerste vrouw, met wie je al langer een relatie hebt) door deze 'stoornis' van haar anders in het leven gaan staan dan ze voorheen deed. Je gaf zelf al aan dat ze hiervoor ondersteuning nodig heeft. Jij kan dat haar kennelijk niet bieden, je zoekt compassie bij iemand anders en dus ga je vreemd;

Ten tweede heb je zelf al aangegeven dat het vaak niet botert tussen je huidige vriendin en jezelf. Dat zorgt al voor wat spanning in je relatie. Ongezonde spanning. Ruzies die je niet kan oplossen.

Mijn advies is dat je samen met haar hulp zoekt naar een instantie die haar op de juiste weg kan helpen, gezien ze aan zelfmoord denkt, mocht je haar verlaten. Ik zou het vooralsnog slecht vinden dat je überhaupt haar zou verlaten, maar dat moet je compleet zelf weten.
huh hij is toch nog helemaal niet vreemd geweest
[Rhu SC]Deel 1 dus? O+
pi_79485666
quote:
Op dinsdag 23 maart 2010 12:21 schreef Flashwin het volgende:
een in 7 jaar opgebouwde band met iemand moet je niet op het spel zetten voor nieuwsgierigheid.
Wel als hij zichzelf liever samen met die andere vrouw ziet
De oude oude layout was veel beter!!
vosss is de naam,
met dubbel s welteverstaan.
  dinsdag 23 maart 2010 @ 12:26:45 #17
105393 IkWilbert
-Tukker 4 life-
pi_79485720
cold feet
* I intend to live forever, so far so good! *
pi_79485724
quote:
Op dinsdag 23 maart 2010 12:23 schreef rhubarbje het volgende:

[..]

huh hij is toch nog helemaal niet vreemd geweest
quote:
Tijdje geleden ben ik een andere vrouw tegengekomen. Het klikt tussen ons geweldig. Ze heeft dezelfde vage humor, is lief, ondernemend, ziet er leuk uit en ik kan met haar over alles praten. Sexuele spanning is er ook (en nee dat is in m'n huidige relatie weg, we hebben best fijne sex, maar tis niet zo spetterend / passievol). Ik had de hoop om (goede) vrienden met haar te worden, echter zij wil wat anders. Ze is heel duidelijk dat ze een relatie wil.
Lijkt mij van wel
ik kan het ook verkeerd hebben
pi_79485754
quote:
Op dinsdag 23 maart 2010 12:26 schreef Metalfrost het volgende:

[..]

[..]

Lijkt mij van wel
ik kan het ook verkeerd hebben
je hoeft toch helemaal geen sex te hebben om sexuele spanning te hebben?
[Rhu SC]Deel 1 dus? O+
pi_79485836
quote:
Op dinsdag 23 maart 2010 12:27 schreef rhubarbje het volgende:

[..]

je hoeft toch helemaal geen sex te hebben om sexuele spanning te hebben?
eh, ok.

Ik wijzig het wel even
pi_79485890
quote:
Op dinsdag 23 maart 2010 12:25 schreef vosss het volgende:

[..]

Wel als hij zichzelf liever samen met die andere vrouw ziet
Dat gevoel heeft hij nu...maar het gras van de buren lijkt altijd groener.

7 jaar iemand van binnen kennen, dingen meegemaakt hebben met die persoon weegt zwaarder dan een nieuw spannend iets. Maar goed, wie weet werkt het goed uit en is hij gelukkiger dan ooit tevoren. Maar toch zou ik liever voor een goede basis gaan en dat heeft hij met zijn huidige partner.
pi_79485917
Leeftijden: partner: 29, 'leuke vrouw' 24, ik 30
Ik ben absoluut niet vreemd gegaan. Ik heb contact met haar omdat we een gezamelijke hobby hebben en daar ook fijn kunnen babbelen. Ik heb geen idee of het echt wat wordt met haar, ik ben bang dat dat ook niet het belangrijkste is. Het probleem bij mij is meer het openstaan voor andere vrouwen wat idd iets aangeeft over m'n huidige relatie, dat kan ik wel volgen.

Ik weet wat er mis is in de huidige relatie, het niet kunnen praten bijv. ik heb heel lang gedacht dat we dit samen konden oplossen, het is ook wel iets verbeterd, maar ik heb niet het idee dat het ooit goedkomt.
  dinsdag 23 maart 2010 @ 12:34:00 #23
254446 Mevrouw_voor_jou
Mevrouw_voor_jou
pi_79485964
quote:
Op dinsdag 23 maart 2010 12:32 schreef twijfeldetwijfel het volgende:
Leeftijden: partner: 29, 'leuke vrouw' 24, ik 30
Ik ben absoluut niet vreemd gegaan. Ik heb contact met haar omdat we een gezamelijke hobby hebben en daar ook fijn kunnen babbelen. Ik heb geen idee of het echt wat wordt met haar, ik ben bang dat dat ook niet het belangrijkste is. Het probleem bij mij is meer het openstaan voor andere vrouwen wat idd iets aangeeft over m'n huidige relatie, dat kan ik wel volgen.

Ik weet wat er mis is in de huidige relatie, het niet kunnen praten bijv. ik heb heel lang gedacht dat we dit samen konden oplossen, het is ook wel iets verbeterd, maar ik heb niet het idee dat het ooit goedkomt.
Dan is er nog een overweging over, neem je daar genoegen mee?
pi_79486036
Het klinkt alsof je al jaren ongelukkig bent in je huidige relatie, maar de moed niet hebt om knopen door de hakken. Je laat alles maar aanmodderen en klampt je vast aan de goede dingen die er nog wél zijn. Je durft het haar niet aan te doen.

Tot enkele tientallen jaren terug was het heel gebruikelijk om een relatie tot in de treurigheid door te blijven zetten. Scheiden was immers not done. In het geniep werd er buiten de deur veel gesekst en eenmaal thuis was alles weer schone schijn. Tegenwoordig wordt de scheiding vaak al aangevraagd als er een jonger exemplaar interesse toont. Echt willen knokken voor een relatie zie je niet veel meer.

Je zal zelf een afweging moeten maken.

Ik zou je beslissing niet af laten hangen van die andere match trouwens.
"In case of dissension, never dare to judge till you've heard the other side."
pi_79486040
quote:
Op dinsdag 23 maart 2010 12:32 schreef twijfeldetwijfel het volgende:

Nee, als je open blijft staan voor andere vrouwen komt het idd niet goed.

Wees een man en maak voor jezelf uit wat je nou wil met je huidige partner. Nu komt het over van..ja ze wilde zo graag trouwen dus ik zei maar ja maar eigenlijk had ik geen flauw idee wat ik nou wilde. Wees eerlijk tegen haar, dat verdient ze op zn minst.
pi_79486068
Heb dan de ballen en praat er over met je vriendin dat je het niet meer ziet zitten.
Van dreigementen over zelfmoord zou ik me niks aantrekken, je blijft toch niet bij iemand omdat je haar zielig vindt?

Er komt niks positiefs over haar, dus de relatie zal ook wel niet best zijn of ooit nog worden. Straks ben je tien jaar verder, en zit je nog steeds met hetzelfde probleem.
  dinsdag 23 maart 2010 @ 12:39:21 #27
177580 maffemuts
Maf en mutsig
pi_79486153
Lastige situatie TS,
Al geloof ik dat je hersens er op een of andere manier al uit zijn, alleen je hart nog niet.
Ik zou in jouw geval in iedergeval beide "relatie's" eens onder de loep nemen, want aan de ene kant zeg je nog van je huidige vriendin te houden ( al dan niet als partner) Aan de andere kant wil je met iemand zijn die blijkbaar wel "normaal" is.
Daarbij is het redelijk normaal om zo kort voor je voorgenomen huwelijk te twijfelen of je het wel allemaal wil etc. Het is natuurlijk wel een grote stap om jezelf als ware vast te leggen, de reden vind ik dan echter weer n beetje flauwtjes "ik weet niet wat mijn partner doet als ik het zou cancelen" Dit is geen goede basis om het door te zetten en is zelfs oneerlijk naar je partner! Wees eerlijk naar beiden en vooral naar jezelf. Als je naar de toekomst kijkt (met beide partners) wie maakt jou dan gelukkig ?
Gewoon n stuiterballetje
http://youtu.be/JI-o25K6B-E
pi_79486357
quote:
Op dinsdag 23 maart 2010 12:36 schreef Flashwin het volgende:

[..]

Nee, als je open blijft staan voor andere vrouwen komt het idd niet goed.

Wees een man en maak voor jezelf uit wat je nou wil met je huidige partner. Nu komt het over van..ja ze wilde zo graag trouwen dus ik zei maar ja maar eigenlijk had ik geen flauw idee wat ik nou wilde. Wees eerlijk tegen haar, dat verdient ze op zn minst.

Ik vind ook dat, wil gaan doen een goede baan, en zijn zoon moeten begrijpen
pi_79486406
quote:
Op dinsdag 23 maart 2010 12:45 schreef ignaciorjh het volgende:

[..]

pi_79486507
tvp voor mevr van der Tuin.
Als je te stom bent om inhoudelijk te reageren, kan je natuurlijk altijd nog de spelling/gramatica gaan lopen afzeiken om toch nog te kunnen doen alsof je meedoet.
pi_79486615
Misschien kan je een time out van beide vrouwen nemen. En dan heel goed nadenken en praten met mensen. Als ik in jouw schoenen zou staan, zou ik zo niet het huwelijk in willen gaan. Ik bedoel met al die twijfels.
pi_79486956
zoals ik het lees blijf je voor de verkeerde redenen bij je verloofde, als je het huwelijk zou cancelen dan zou ze wel eens zelfmoord kunnen plegen enz,
het mag duidelijk zijn dat je nu niet met je hart en je hoofd in de relatie zit, anders zou je niet eens nadenken over wat er mogelijk zou kunnen gebeuren met een andere vrouw.

ga voor jezelf na wat de reden is dat je wel zou trouwen, en weer eerlijk tegen je huidige vriendin.
S. 2014
J. 2016
pi_79487299
quote:
Op dinsdag 23 maart 2010 12:47 schreef nummer_zoveel het volgende:

[..]

Hoe weet u
pi_79488108
Hou je wel oprecht van haar? Want het beeld dat je nu van haar (en jullie relatie) schetst is behoorlijk negatief. Ik snap niet echt waarom je uberhaupt met haar wilt gaan trouwen, jullie relatie klinkt alles behalve stabiel en als ik het zo lees is er van echte liefde al helemaal weinig sprake.

Ik zou nog maar eens goed nadenken wat je echt wilt. Je trouwt niet met iemand omdat je diegene 'wel leuk' vindt, maar omdat je voor altijd bij die persoon wilt blijven. Wil jij dat?

[ Bericht 49% gewijzigd door Devz op 23-03-2010 13:42:48 ]
pi_79488296
Wat er leuk is aan m'n huidige partner:
- ze is lief
- zorgzaam
- we hebben veel meegemaakt samen
- leuke familie (ja weet ik geen reden)
- ze steunt me door dik en dun
Het is ook weer niet zo dat ik haar zielig vind. Zielig is ze niet, ze heeft alleen een handje nodig. Ze is met mij gelukkig (ja dit merk ik en heb bevestiging van anderen) en ik dacht met haar op een gelukkige manier oud te kunnen worden.

Haar dreiging is ook niet de enige reden om moeite te hebben met cancellen, het is een heel moeilijke keuze. Aan de ene kant wil je niemand teleurstellen inc. jezelf, dat is al een conflict heb ik het idee. Je hebt al jaren wat, dat gooi je ook niet zomaar weg. Ik voel toch wat voor d'r anders zou ik op een andere manier met d'r omgaan. Ik ben niet bot / afstandelijk of wat dan ook tegen haar.
  dinsdag 23 maart 2010 @ 13:41:04 #36
80443 snakelady
ssss...ssss...
pi_79488404
Als je nu al zo denkt over je verloofde dan zou ik er niet mee door gaan.
Ja je zal haar kwetsen, maar beter nu dan na het trouwen en wie weet eventueel kinderen.

Je leeft maar een keer en je kan niet bij iemand blijven waar geen liefde meer is.
Je bent niet je verloofde haar verzorgere, je behoort haar liefde, haar sexuele partner, haar maatje enz. te zijn en andersom hetzelfde.

Mijn advies, hoe lullig het ook is voor je verloofde, geef jezelf en ook haar de kans om echt gelukkig te zijn door deze relatie stop te zetten.
"One cries because one is sad. For example, I cry because others are stupid, and that makes me sad."
pi_79488425
Ik vergeleek m'n partner met de andere vrouw, ik noem daarbij de pluspunten van de ander op die ik bemerk als negatief bij m'n partner. Het is niet zo dat we een rotleven hebben nu samen. Zeker niet.

In het begin hebben we een hele leuke relatie gehad. Dus ja.. idd als snel samenwonen. Ieder z'n eigen hok maar wel zoveel mogelijk bij elkaar willen zijn en elkaar niet willen missen.
  dinsdag 23 maart 2010 @ 13:42:12 #38
48870 Abbadon
Gevallen Engel
pi_79488450
quote:
Op dinsdag 23 maart 2010 13:38 schreef twijfeldetwijfel het volgende:
- ze is lief
- zorgzaam
ik ken huisdieren met dezelfde eigenschappen
Give a man a fire and he'll be warm for a day. Set a man on fire and he'll be warm for the rest of his life.
  dinsdag 23 maart 2010 @ 13:51:09 #39
80443 snakelady
ssss...ssss...
pi_79488803
quote:
Op dinsdag 23 maart 2010 13:41 schreef twijfeldetwijfel het volgende:
Ik vergeleek m'n partner met de andere vrouw, ik noem daarbij de pluspunten van de ander op die ik bemerk als negatief bij m'n partner. Het is niet zo dat we een rotleven hebben nu samen. Zeker niet.

In het begin hebben we een hele leuke relatie gehad. Dus ja.. idd als snel samenwonen. Ieder z'n eigen hok maar wel zoveel mogelijk bij elkaar willen zijn en elkaar niet willen missen.
Weet je, mijn man en ik zijn nu 13 jaar bij elkaar, we zijn gek op elkaar, hebben elkaar lief, hebben dezelfde humor, sexueel gezien liggen we helemaal op een lijn.

Mocht dit allemaal wegvallen en mocht de liefde er niet meer zijn voor elkaar, en dan heb ik het ook over van elkaar houden zoals je van je broer of zus houdt of gewoon de gewenning aan elkaar.
Dan zet ik er een einde achter, ik kan me namenlijk niet voorstellen om de rest van mijn leven bij iemand te zijn terwijl ik liever bij een ander zou willen zijn.

En uiteraard is het niet zo dat je er meteen een einde aan maakt als je een dipje hebt, maar bij jou heb ik de indruk dat je eigenlijk niet eens meer verliefd op haar bent maar het meer een gewenning is.

Wees eerlijk tegen jezelf, als je zou weten dat je je verloofde er niet mee zou kwetsen, welke keuze je ook maakt, wat zou je dan doen?
"One cries because one is sad. For example, I cry because others are stupid, and that makes me sad."
pi_79488810
quote:
Op dinsdag 23 maart 2010 13:42 schreef Abbadon het volgende:

[..]

ik ken huisdieren met dezelfde eigenschappen
Zelfde leuke familie

En het eerste zorgzame huisdier moet ik nog tegenkomen. Hoe lief ook, m'n hond heeft nog nooit met een kopje thee klaar gezeten als ik thuiskwam van een lange dag werken.
pi_79488832
.
Als je te stom bent om inhoudelijk te reageren, kan je natuurlijk altijd nog de spelling/gramatica gaan lopen afzeiken om toch nog te kunnen doen alsof je meedoet.
  dinsdag 23 maart 2010 @ 13:53:47 #42
48870 Abbadon
Gevallen Engel
pi_79488910
quote:
Op dinsdag 23 maart 2010 13:51 schreef nummer_zoveel het volgende:

[..]

Zelfde leuke familie

En het eerste zorgzame huisdier moet ik nog tegenkomen. Hoe lief ook, m'n hond heeft nog nooit met een kopje thee klaar gezeten als ik thuiskwam van een lange dag werken.
van de andere kant hebben je huisdieren vast een beter ontwikkeld gevoel voor sarcasme
Give a man a fire and he'll be warm for a day. Set a man on fire and he'll be warm for the rest of his life.
pi_79488990
quote:
Op dinsdag 23 maart 2010 13:38 schreef twijfeldetwijfel het volgende:
- ze is lief
- zorgzaam
Het is ook weer niet zo dat ik haar zielig vind. Zielig is ze niet, ze heeft alleen een handje nodig. Ze is met mij gelukkig (ja dit merk ik en heb bevestiging van anderen) en ik dacht met haar op een gelukkige manier oud te kunnen worden.

Haar dreiging is ook niet de enige reden om moeite te hebben met cancellen, het is een heel moeilijke keuze. Aan de ene kant wil je niemand teleurstellen inc. jezelf, dat is al een conflict heb ik het idee. Je hebt al jaren wat, dat gooi je ook niet zomaar weg. Ik voel toch wat voor d'r anders zou ik op een andere manier met d'r omgaan. Ik ben niet bot / afstandelijk of wat dan ook tegen haar.
Ik mis in het rijtje:
- we houden van elkaar
of
- ik hou van haar.

Wat je nu lijkt te hebben is een maatje waarmee je je bed deelt.

Helemaal niets mee mis.

Echter, je leeft maar een keer, is dit het maximum van wat je denkt te kunnen hebben? Als ik zo je hele topic doorlees heb je een maatje door dik en dun, maar niet een normale relatie. Ik zou voor mijzelf zeggen "Fuck it, ik wil meer uit het leven dan over 40 jaar met spijt terug kijken".

Het komt me allemaal passieloos en liefdeloos over.
  dinsdag 23 maart 2010 @ 13:58:07 #44
48870 Abbadon
Gevallen Engel
pi_79489070
TS, je klinkt als iemand die zijn leven lekker door heeft laten kabbelen, omdat het wel min of meer prima ging...niet bijzonder goed, niet bijzonder slecht...en het is altijd fijn als iemand je nodig heeft...en zolang je niet iets tegenkomt dat je wakker schudt, kan dat jaren en jaren goed gaan....maar je klinkt niet echt enthousiast of gelukkig over je huidige relatie....je bent 7 jaar samen dus je gaat maar trouwen, want dat hoort er dan zo ondertussen wel een beetje bij...en je vind het op zich wel best zo...en ze is ook best lief enzo...

en dan kom je iemand tegen....tja, de timing is kut, maar van de andere kant was de timing nog kutter geweest als je al getrouwd was...
pi_79489401
quote:
Op dinsdag 23 maart 2010 12:45 schreef ignaciorjh het volgende:

[..]

lol wut?
  dinsdag 23 maart 2010 @ 14:14:42 #46
238120 Duimelot
Ssssssssimsssssssalabimbambom
pi_79489735
Bij twijfel NIET trouwen!
pi_79490029
Ik denk inderdaad dat ik het trouwen afblaas, ik laat het effe bezinken en praat er van het weekend met m'n ouders over. Ik vind het wel mega-lullig. Op m'n gemak kan ik dan kijken hoe we(?) verder kunnen. Echt het leven is zo ... soms.
pi_79490324
quote:
Op dinsdag 23 maart 2010 14:21 schreef twijfeldetwijfel het volgende:
Ik denk inderdaad dat ik het trouwen afblaas, ik laat het effe bezinken en praat er van het weekend met m'n ouders over. Ik vind het wel mega-lullig. Op m'n gemak kan ik dan kijken hoe we(?) verder kunnen. Echt het leven is zo ... soms.
Het leven is te kort om bij iemand te blijven waar je niet op de goede manier van houdt. Probeer om vrienden te blijven, zodat je haar nog wel als vriend kan steunen. Maar ook niet in die mate waarop je dat nu lijkt te doen. Ze is verantwoordelijk voor haar eigen daden, hoewel het misschien iets gecompliceerder ligt door haar hersenbeschadiging. (Ik vraag me ook af hoe dat goed kan gaan, iemand van normale intelligentie met iemand die daar beperkingen in heeft, maar goed, dat is een andere discussie.)

Laat je niet gek maken door mensen die zeggen dat alles al geregeld is en de trouwjurk al uitgezocht en weet ik wat. Allemaal volslagen onbelangrijk in het groter geheel. Laat je ook niet weerhouden door praktische zaken als een nieuw huis te moeten zoeken. Dat zijn allemaal bijzaken.

Zure appel, even bijten.
  dinsdag 23 maart 2010 @ 15:02:52 #49
254446 Mevrouw_voor_jou
Mevrouw_voor_jou
pi_79491644
quote:
Op dinsdag 23 maart 2010 14:21 schreef twijfeldetwijfel het volgende:
Hey natuurlijk is het moeilijk. Maar als je weet wat je wil kun je jezelf dat voor ogen houden en dat maakt het iets makkelijker. Daarnaast schakel inderdaad je ouders in, maar praat ook met vrienden hierover. Zij kunnen je helpen hier doorheen te komen.
pi_79491759
In elk geval niet gaan trouwen.
Als je nu zoveel twijfels hebt, is trouwen wel het laatste wat je moet doen.
Zoals jij de relatie met je partner beschrijft is het gelijkwaardige ver te zoeken waar dat dan ook door moge kome.
Ik zou dit bespreekbaar maken met partner al dan niet met therapie en daarna eens verder kijken.Maar in elk geval niet trouwen!
  dinsdag 23 maart 2010 @ 16:52:49 #51
126003 Daniel1976
de omnibus dubitandum
pi_79496686
Das duidelijk dan. Hebben we met z'n allen weer een (aanstaand) huwelijk gesloopt.

Maarja de kans dat dat huwelijk ooit goed komt is ook maar heel klein natuurlijk.
  dinsdag 23 maart 2010 @ 16:54:07 #52
19440 Maanvis
Centuries in a lifetime
pi_79496750
Ik heb even een muntje opgegooid, en het werd munt. Dus niet gaan trouwen.
Trots lid van het 👿 Duivelse Viertal 👿
Een gedicht over Maanvis
Het ONZ / [KAMT] Kennis- en Adviescentrum Maanvis Topics , voor al je vragen over mijn topiques!
pi_79496844
Als je al twijfelt over trouwen en een relatie van 7 jaar die je verder als goed en prima en iets wat je voldoening geeft omschrijft dan weet je denk ik al genoeg...

Als je al die dingen zo aan de kant wil schuiven voor wat nieuwsgierigheid en een flirterig / verliefd gevoel ben je duidelijk niet aan dat huwelijk toe.
  Eurovisie Songfestival Queen dinsdag 23 maart 2010 @ 17:17:54 #54
163650 Greys
pi_79497788
Zo. Over lastige situatie gesproken...
Ik wens TS in elk geval veel wijsheid bij zijn beslissing.

Ga je alles op het spel zetten voor een mogelijke bevlieging?
Of is zijn relatie sowieso al niet goed genoeg meer om het trouwen door te zetten...
Ik ga er nog even over nadenken
IT'S GREYSIE IT'S PARTY
pi_79497803
quote:
Op dinsdag 23 maart 2010 16:56 schreef Loveless85 het volgende:
Als je al twijfelt over trouwen en een relatie van 7 jaar die je verder als goed en prima en iets wat je voldoening geeft omschrijft dan weet je denk ik al genoeg...

Als je al die dingen zo aan de kant wil schuiven voor wat nieuwsgierigheid en een flirterig / verliefd gevoel ben je duidelijk niet aan dat huwelijk toe.
Dat. Het feit dat je twijfelt is veelzeggend. En het beeld wat je hier geeft van je aanstaande is niet echt positief en rooskleurig te noemen. Maar als je al 7 jaar een relatie hebt zijn er hopelijk nog wel veel goede kanten te vinden.

Wat zou eerlijker zijn tov van haar?
Trouwen en jij gaat daarna je gevoel eens uitzoeken met de kans op een snelle scheiding?
Of het huwelijk uitstellen en nu je gevoelens onder de loep nemen?

Ik ga voor antwoord B.
Op donderdag 21 juli 2011 23:08 schreef Loveless85 het volgende:
Dan heb je safe = condoom
Double dutch = condoom en pil
quadruple Cat = pil, MAP, condoom, castratie, prikpil, spiraaltje, zaaddodende pasta en voor het jodelen de bergen uit
pi_79497872
Zoals als ik het lees is het meer gewenning en is ze gewend aan je zorg en geef jij veel om haar, en wil je daarom samen blijven. Het klinkt nou niet echt als een spetterende liefdesrelatie ofzo, en als 2 personen die zo verliefd nog zijn na 7 jaar dat ze dolgraag willen trouwen
pi_79498100
quote:
Op dinsdag 23 maart 2010 17:17 schreef Greys het volgende:
Zo. Over lastige situatie gesproken...
Ik wens TS in elk geval veel wijsheid bij zijn beslissing.

Ga je alles op het spel zetten voor een mogelijke bevlieging?
Of is zijn relatie sowieso al niet goed genoeg meer om het trouwen door te zetten...
Ik ga er nog even over nadenken
Ik vind dat zelfs zonder die andere vrouw TS zijn huidige relatie niet moet doorzetten. Het klinkt als een patient/zorgverlener relatie if you ask me, which you don't, maar je weet dat ik toch antwoord.
  Eurovisie Songfestival Queen dinsdag 23 maart 2010 @ 17:40:08 #58
163650 Greys
pi_79498673
quote:
Op dinsdag 23 maart 2010 17:25 schreef conleche het volgende:

[..]

Ik vind dat zelfs zonder die andere vrouw TS zijn huidige relatie niet moet doorzetten. Het klinkt als een patient/zorgverlener relatie if you ask me, which you don't, maar je weet dat ik toch antwoord.
Een beetje wel ja.
Maar als hij die andere niet was tegengekomen was hij gewoon blij getrouwd waarschijnlijk...
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
IT'S GREYSIE IT'S PARTY
pi_79498800
quote:
Op dinsdag 23 maart 2010 17:40 schreef Greys het volgende:

[..]

Een beetje wel ja.
Maar als hij die andere niet was tegengekomen was hij gewoon blij getrouwd waarschijnlijk...
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Ja, dus eigenlijk is de nieuwe een verlossend engeltje, of dat nu wel of niet wat wordt!!
SPOILER

[ Bericht 0% gewijzigd door conleche op 23-03-2010 17:51:19 ]
pi_79498848
quote:
Op dinsdag 23 maart 2010 17:25 schreef conleche het volgende:

[..]

Dat.
Het is altijd veel makkelijker om anderen advies te geven, maar als je zelf in een soortgelijke situatie zit zie je het vaak niet.

TS, ik weet hoe moeilijk het is maar wees eerlijk tegen jezelf, bekijk wat de ware redenen zijn dat je bij je huidige partner blijft. Is dat gewenning? (en dat klinkt heel hard maar gewenning kent heel veel varianten, ook een liefdevolle) Dan is dat niet de juiste reden om bij haar te blijven, laat staan met haar te trouwen.

Ja, je bent iets gewend en nu krijg je te zien dat het ook anders kan. Doe daar iets mee. Wat je er mee doet is alleen aan jou, maar doe iets, ga niet zitten wachten want vanzelf komt het zeker niet.
  dinsdag 23 maart 2010 @ 18:06:56 #61
167595 mirved
Infobesitas
pi_79499691
Ik zou zeker je huwelijk even uit stellen en er de komende weken eens over gaan nadenken en met haar over praten.
Science flies you to the moon. Religion flies you into buildings.
  dinsdag 23 maart 2010 @ 22:14:21 #62
94676 Garisson72
weten is weten dat je nix weet
pi_79511003
quote:
Op dinsdag 23 maart 2010 17:44 schreef conleche het volgende:
SPOILER
SPOILER
Qua lichtschijnsel: ik denk dat TS eigenlijk niet wil trouwen, anders had hij niet opengestaan voor dat nieuwe 'bloempje'. (of all the goddamn jeuktermen in this world ) Nu zijn eega-to-be (en ongewijfeld soon-ex-to-be) echter ziek is, speelt schuldgevoel hem parten en dat noopt hem te geloven dat hij bij haar wil blijven. Maar dat zou dus zijn om de verkeerde redenen, en dat zou binnen afzienbare tijd wel eens op kunnen gaan breken. Aldus denk ik.

Maar hey, misschien is het ook wel cold feet just before the wedding, zou ook niet de eerste keer zijn. Dat je in blinde angst nog eens om je heen kijkt en dat 'bloempje' ziet.

Bloempje.
Breasts! helping men to avoid eye contact since 1865.
  dinsdag 23 maart 2010 @ 22:45:10 #63
127809 SuperrrTuxxx
Zwerver met een wekker
pi_79512664
quote:
Op dinsdag 23 maart 2010 12:08 schreef twijfeldetwijfel het volgende:

Helaas heeft ze in d'r jeugd hersenvliesontsteking gekregen en daar een lichte hersenbeschadiging aan over gehouden. Dit uit zich in niet kunnen rekenen en sociaal minder vaardig, alles zwart zit zien. Zij heeft lom daarna mbo gedaan, ik hbo.
Ik snap niet dat je dit erbij haalt, is dit nou ineens "de" reden waarom je haar niet meer wil?
Heddegijdagezeedgehadjamindedawerkelukwoarhoedoedegijdahoedoedegijdahoeheddegijdagedoan.
Don't you ever get stuck in the sky when you're high?
pi_79512836
inderdaad
pi_79513812
Mijn inziens maakt het nog niet eens heel veel uit wat de reden precies is, het feit dat je twijfelt is belangrijker. Een reden kan je weg relativeren/bagetaliseren, maar een gevoel niet. Tuurlijk is verdomd lullig dat je haar gevraagd hebt of dat je ja gezegd hebt. Het zal dan ook als een behoorlijke donderslag bij heldere hemel komen voor haar. Maar denk je dat je zelf gelukkig zal worden in een huwelijk waar je eigenlijk niet voor de volle 100% voor gaat? En daarbij zal het voor haar ook verschrikkelijk zijn als je over een paar maanden met dit nieuws komt. Hoe dan ook, een goed moment is er niet meer, maar ik denk wel dat op dit moment eerlijk zijn beter is dan er over een paar maanden mee aan te komen.

Maar dit alles natuurlijk alleen als jouw gevoel van twijfel dusdanig is waardoor je het niet meer kan negeren Twijfel hoort natuurlijk wel bij een relatie, zeker als je zo'n stap gaat nemen! Dus ik denk dat je dat goed voor jezelf moet afwegen.

[ Bericht 19% gewijzigd door Everlong op 23-03-2010 23:29:17 ]
pi_79514524
quote:
Op dinsdag 23 maart 2010 12:08 schreef twijfeldetwijfel het volgende:
Omdat ik van haar hou en haar een kei vind wilde ik haar maatje zijn voor het leven; dus trouwen.
dus
Fok!-reputatiemeter van Rijsttafel:
Slecht [-----X----------------------------------------------------------] Goed
pi_79517736
Trouwen en na 3 maanden weer scheiden omdat jouw afhankelijke vrouw het toch niet voor je is, is erger dan het nu uitmaken.

Uitmaken is de enige optie. Je gaat no way zo nog 50 jaar doorleven.
The only limit is your own imagination
Ik ben niet gelovig aangelegd en maak daarin geen onderscheid tussen dominees, imams, scharenslieps, autohandelaren, politici en massamedia

Waarom er geen vliegtuig in het WTC vloog
pi_79517740
quote:
Op dinsdag 23 maart 2010 22:45 schreef SuperrrTuxxx het volgende:

[..]

Ik snap niet dat je dit erbij haalt, is dit nou ineens "de" reden waarom je haar niet meer wil?
Ik vind het belangrijke info om een beeld bij te vormen. TS is in de kracht van zijn leven en zijn aanstaande is dat gewoon niet. Geef je dat op voor nog meer ruzie (die houden echt niet op als er een ring aan je vinger zit...) en nog meer verlangen naar iets anders, of neem je de moeilijke -maar verstandige- beslissing nu?
Ik ben niet gelovig aangelegd en maak daarin geen onderscheid tussen dominees, imams, scharenslieps, autohandelaren, politici en massamedia

pi_79519089
Dank voor de reacties allemaal.
Waarom ik de hersenvliesontsteking noem? Het is iets wat ik onderschat heb, waar ik achter heb moeten komen in de relatie en waar ik een hoop problemen aan wijt. Als ik haar vergelijk met haar ouders of broertje dan is ze op sommige punten zo verschillend. Bijvoorbeeld in het inschatten van situaties, iets is leuk of het is niets, iets ertussen bestaat bij haar niet. En als je het erover hebt kan het opeens helemaal de andere kant opslaan. Iemand die je voor de 2de keer ziet die je vraagt hoe het gaat vertellen dat je moeder suiker heeft en wat voor onderzoeken enzo ze allemaal krijgt. Ze is erg lief en spontaan maar ze wordt toch snel door dit soort dingen vaak als bijzonder gezien.

Het is niet zo dat ze niet helder is ofso. Ze is alleen beetje anders. Ik dacht dat het wel bij zou trekken, ze is ook best veranderd de afgelopen jaren en zeker in het begin ging het prima. Alleen langzamerhand lopen we steeds weer tegen dezelfde problemen in een iets andere verpakking aan, ik merk nu ook dat ze weinig meer verandert. Het afgelopen jaar ben ik zelf degene die erg verandert is, ik heb het idee dat de afstand hierdoor ook groter geworden is. Ik zie haar nu anders, zeker als ik met anderen ben en haar in een genante situatie zie belanden, ik zie het wel aankomen en kan haar vaak wel opvangen, maar.. terwijl dit vroeger vanzelfsprekend was doe ik het nu meer met een zucht.
pi_79519132
quote:
Op woensdag 24 maart 2010 08:37 schreef twijfeldetwijfel het volgende:
Waarom ik de hersenvliesontsteking noem? Het is iets wat ik onderschat heb, waar ik achter heb moeten komen in de relatie en waar ik een hoop problemen aan wijt. Als ik haar vergelijk met haar ouders of broertje dan is ze op sommige punten zo verschillend. Bijvoorbeeld in het inschatten van situaties, iets is leuk of het is niets, iets ertussen bestaat bij haar niet. En als je het erover hebt kan het opeens helemaal de andere kant opslaan. Iemand die je voor de 2de keer ziet die je vraagt hoe het gaat vertellen dat je moeder suiker heeft en wat voor onderzoeken enzo ze allemaal krijgt. Ze is erg lief en spontaan maar ze wordt toch snel door dit soort dingen vaak als bijzonder gezien.

Het is niet zo dat ze niet helder is ofso. Ze is alleen beetje anders. Ik dacht dat het wel bij zou trekken, ze is ook best veranderd de afgelopen jaren en zeker in het begin ging het prima. Alleen langzamerhand lopen we steeds weer tegen dezelfde problemen in een iets andere verpakking aan, ik merk nu ook dat ze weinig meer verandert. Het afgelopen jaar ben ik zelf degene die erg verandert is, ik heb het idee dat de afstand hierdoor ook groter geworden is. Ik zie haar nu anders, zeker als ik met anderen ben en haar in een genante situatie zie belanden, ik zie het wel aankomen en kan haar vaak wel opvangen, maar.. terwijl dit vroeger vanzelfsprekend was doe ik het nu meer met een zucht.
Dat ga je niet nog es 50 jaar volhouden. Dat weet je van binnen ook natuurlijk.

Dus uitmaken ipv trouwen. Sterkte.

pi_79519163
ik plaats even een ordinaire tvp.
A command line lets you get intimate with your computer, data and protocols. GUIs are like wearing full body condoms.
pi_79519213
Misschien moet je je huidige vriendin zwanger maken, met een kind erbij komt vast alles goed! Dat zie je zo vaak!!

.
pi_79522041
tip 1: doe niet wat bovenstaande zegt
tip 2: ga niet trouwen! Je kan beter spijt hebben van niet getrouwd te zijn dan van wel getrouwd te zijn
ik spreek uit ervaring
  woensdag 24 maart 2010 @ 10:27:46 #74
127809 SuperrrTuxxx
Zwerver met een wekker
pi_79522286
quote:
Op woensdag 24 maart 2010 03:32 schreef El_Matador het volgende:

[..]

Ik vind het belangrijke info om een beeld bij te vormen. TS is in de kracht van zijn leven en zijn aanstaande is dat gewoon niet. Geef je dat op voor nog meer ruzie (die houden echt niet op als er een ring aan je vinger zit...) en nog meer verlangen naar iets anders, of neem je de moeilijke -maar verstandige- beslissing nu?
Maar hij wist toch al aan het begin van de relatie dat ze door de hersenvliesontsteking anders is.
Heddegijdagezeedgehadjamindedawerkelukwoarhoedoedegijdahoedoedegijdahoeheddegijdagedoan.
  woensdag 24 maart 2010 @ 10:30:59 #75
48870 Abbadon
Gevallen Engel
pi_79522395
quote:
Op woensdag 24 maart 2010 10:27 schreef SuperrrTuxxx het volgende:

[..]

Maar hij wist toch al aan het begin van de relatie dat ze door de hersenvliesontsteking anders is.
quote:
Op woensdag 24 maart 2010 08:37 schreef twijfeldetwijfel het volgende:
Waarom ik de hersenvliesontsteking noem? Het is iets wat ik onderschat heb, waar ik achter heb moeten komen in de relatie en waar ik een hoop problemen aan wijt.
dat dus
  woensdag 24 maart 2010 @ 10:33:55 #76
127809 SuperrrTuxxx
Zwerver met een wekker
pi_79522507
quote:
Op woensdag 24 maart 2010 10:30 schreef Abbadon het volgende:

[..]

[..]

dat dus
Oeps, ik moet nog wakkerworden denk ik.
pi_79537516
Ik vraag me in dit topic zo af, heb jij háár ten huwelijk gevraagd TS? Of zij jou? En als jij haar gevraagd hebt, waarom heb je dat dan gedaan als je zoveel twijfels hebt of je dit nog wel volhoudt? je gaat toch niet vragen of iemand met je wilt trouwen als je twijfelt? Hoe kan het dat de zekerheid die je een paar maanden geleden voelde, nu ineens als sneeuw voor de zon verdwenen is?
I had a signature once. It was awful.
pi_79538131
quote:
Op woensdag 24 maart 2010 17:14 schreef zoeperzazke het volgende:
Ik vraag me in dit topic zo af, heb jij háár ten huwelijk gevraagd TS? Of zij jou? En als jij haar gevraagd hebt, waarom heb je dat dan gedaan als je zoveel twijfels hebt of je dit nog wel volhoudt? je gaat toch niet vragen of iemand met je wilt trouwen als je twijfelt? Hoe kan het dat de zekerheid die je een paar maanden geleden voelde, nu ineens als sneeuw voor de zon verdwenen is?
Hier ben ik ook wel benieuwd naar. TS is nu iemand anders tegengekomen en nu zit ie hoe het anders kan, denk ik... Ik ben wel benieuwd wanneer je het je aanstaande vrouw gaat vertellen? Ik zou niet echt gecharmeerd zijn als mijn aanstaande man de bruiloft afzegt
pi_79539039
TS, beloof je dat je echt met ons deelt hoe dit afloopt.. Heb het topic net zitten lezen en ik ben zeer benieuwd hoe dit afloopt. Ik zeg trouwens ook duidelijk; niet trouwen.

/tvp
  woensdag 24 maart 2010 @ 22:36:37 #80
30789 RonaldV
Phabulous Phantoms
pi_79551274
TS, ik denk dat je gewoon last hebt van de zenuwen over je huwelijk, gecombineerd met 'the 7 year itch'. Ik heb een soortgelijke situatie als jij, qua partner, en ook de rest van je verhaal herken ik voor een groot deel wel. Desondanks zijn we al 24 jaar bij elkaar, en hebben we twee geweldige kinderen (pubers) die goed met de beperking van hun moeder om kunnen gaan.

Natuurlijk is je 'bloem' interessant, maar geloof me: ook als je met haar gaat samenleven, zullen er altijd verleidingen (zoals zij nu) langs komen, en je zult er altijd weerstand aan kunnen bieden, als je dat maar wilt. Het gras is in de volgende wei nou eenmaal altijd groener.
- "Blind faith in your leaders, or in anything, will get you killed" Bruce Springsteen - War
- Door controle aan de landsgrenzen op te heffen kan men nu grenzenloos gaan controleren...
- Privacy Matters
  woensdag 24 maart 2010 @ 23:08:02 #81
140414 Vandaag...
overwegend zonnig
pi_79552855
Ik denk dat je je huidige relatie moet beoordelen los van die nieuwe dame.

Gaat het je nou om de problemen waar je tegen aan loopt in je huidige relatie? En zijn die nog op te lossen (heeft ze bijvoorbeeld professionele hulp)?
Je hebt toch ooit een keuze gemaakt voor je huidige partner, dan vind ik eigenlijk ook dat je het wel alle kans moet geven en goed onderzoekt of je je niet teveel laat leiden door een vluchtige verliefdheid op een ander. Als je met die nieuwe 7 jaar samen bent is het met haar vast ook niet allemaal even jofel meer.
pi_79556775
Volg je hart. Maar vergeet niet; het gras is altijd groener aan de overzijde.

Stiekeme tvp
pi_79582412
Toch even een tvp-tje

Succes met je keuze!
Finito...
pi_79585533
Natuurlijk dienen er geen overhaaste beslissingen genomen te worden. En moet je 7 jaar niet zomaar aan de kant schuiven. Maar als je, in alle eerlijkheid en los van de bloem, voelt dat het niet goed zit en dat je er niet gelukkig van wordt. Dan kan je er nu nog in relatieve eenvoud een punt achter zetten. Iets wat hoe langer hoe moeilijker wordt.
pi_79589832
quote:
Op donderdag 25 maart 2010 20:58 schreef uithangbord het volgende:
Natuurlijk dienen er geen overhaaste beslissingen genomen te worden. En moet je 7 jaar niet zomaar aan de kant schuiven. Maar als je, in alle eerlijkheid en los van de bloem, voelt dat het niet goed zit en dat je er niet gelukkig van wordt. Dan kan je er nu nog in relatieve eenvoud een punt achter zetten. Iets wat hoe langer hoe moeilijker wordt.

Precies. Nu is het moment om keuzes te maken, hoe moeilijk en vervelend die ook kunnen zijn.
pi_79604160
Ik zou proberen een goed gesprek met je partner te voeren, misschien zelfs wel met een tussenpersoon die gewoon neutraal is.
Verder het contact met die andere meid verbreken, want je snapt natuurlijk zelf wel dat dat er geen extra goeds aan doet he.

Je moet je nu eerst focussen op het redden van je huwelijk of hoe je het allemaal gaat afkappen.

Bye the way beetje lullig van die meid om te zeggen dat ze een relatie met je wilt terwijl ze weet dat je gaat trouwen..
I solemnly swear i'm up to no good
pi_79697073
Eventjes een update. Er is veel gebeurd de laatste dagen, ik heb haar verteld hoe het in mijn ogen tussen ons gaat. Ook gevraagd wat zij ervan vond. Volgens haar waren er wel problemen, maar ging het best goed. Na veel overleg ook met haar ouders erbij is besloten de bruiloft te cancellen. Ze kon zich er wel in vinden dat ik onze relatie omschrijf als vriendschap, maar.. zij vindt dit geen probleem.

Ik ben tijdelijk bij vrienden gaan slapen. We zien elkaar na het werk en proberen veel te praten, maar het leek me beter even wat afstand te nemen voor de nacht. Bedoeling is dat we binnenkort met een relatietherapeut praten, meer om duidelijk te krijgen wat er mis is gelopen dan om iets te redden. Ze weet dat ik er zo in zit. Onze vrienden en familie reageren gelukkig met heel veel steun voor ons beiden.

De andere vrouw zie ik voorlopig niet meer. September begint een nieuw seizoen voor onze hobby, dit seizoen maak ik niet af. Moet maar even kijken of ik daar dan zin in heb. Voorlopig maakt het het alleen maar ingewikkeld.

Ik heb haar gevraagd voor verloving, ongeveer 3 jaar geleden. Zij heeft mij gevraagd om te trouwen, ik heb haar hand vervolgens gevraagd bij haar ouders, ongeveer 2 jaar geleden. We moesten de bruiloft ver van tevoren plannen omdat veel van onze vrienden in het buitenland wonen en we er wat speciaals van wilden maken. Was het 2 jaar geleden anders, ja.. Er is daarna van alles gebeurd. Zij is iemand tegengekomen die ze tijdelijk leuker vond. Er zijn mensen overleden in onze omgeving, we hebben veel meegemaakt. We hebben veel steun gehad aan elkaar in deze tijd, als maatjes. Nu ging het met ons beide goed en zouden we gelukkig met elkaar moeten kunnen zijn, genieten van het leven, maar dat lukt niet.
pi_79697141
Want verliefd zijn is veel leuker en makkelijker dan ...
A command line lets you get intimate with your computer, data and protocols. GUIs are like wearing full body condoms.
pi_79706416
Ik denk dat je er goed aan doet om in therapie te gaan samen. En goed dat jullie in overleg de bruiloft hebben gecanceld.
Sterkte ermee verder!
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')