abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_79485068
Voor de gelegenheid maar even kloontje aangemaakt...

Beste fokkers, ik ben redelijk radeloos. Ik sta op het moment van trouwen maar er is een ander bloempje m'n leven binnen komen wandelen. Ik heb geen idee wat ik nu moet, ik verwacht ook geen antwoord van jullie in die zin, maar misschien helpt het om er wat over te babbelen. Wat achtergrondinfo:

We hebben nu 7 jaar een relatie, over 3 maanden gaan we trouwen. Alles is geregeld.
M'n partner is een heel lieve meid. Helaas heeft ze in d'r jeugd hersenvliesontsteking gekregen en daar een lichte hersenbeschadiging aan over gehouden. Dit uit zich in niet kunnen rekenen en sociaal minder vaardig, alles zwart zit zien. Zij heeft lom daarna mbo gedaan, ik hbo. De afgelopen 7 jaar waren wisselend, grotendeels leuk, maar ook best vaak ruzies over de stomste dingen. Uitpraten lukt niet, ze zit dan in een modus waarin ze vastloopt. Ze heeft gevoel voor humor, maar die is behoorlijk verschillend tussen ons. Waar de meeste ruzies uit komen is het niet willen knokken voor dingen zoals opleiding, relatie zomaar opgeven omdat we even ruzie hebben etc. Ik heb voor veel dingen moeten knokken om iets te bereiken, bij haar is dit anders.

Toen ik haar leerde kennen was het bij haar liefde op het eerste gezicht. Ik vond haar wel leuk en we hebben snel daarna een relatie gekregen. Na een paar dagen zijn we min of meer gaan samenwonen omdat we dat wilden en daarnaast scheelde het 1 uur rijden voor mij richting werk. Na een tijd kwam ik erachter dat ze echt iemand nodig had om haar te steunen. Ze heeft grote moeilijkheden om (de juiste) beslissingen te nemen, met geld om te gaan en om wat van haar leven te maken. Omdat ik van haar hou en haar een kei vind wilde ik haar maatje zijn voor het leven; dus trouwen.

Tijdje geleden ben ik een andere vrouw tegengekomen. Het klikt tussen ons geweldig. Ze heeft dezelfde vage humor, is lief, ondernemend, ziet er leuk uit en ik kan met haar over alles praten. Sexuele spanning is er ook (en nee dat is in m'n huidige relatie weg, we hebben best fijne sex, maar tis niet zo spetterend / passievol). Ik had de hoop om (goede) vrienden met haar te worden, echter zij wil wat anders. Ze is heel duidelijk dat ze een relatie wil.

Mijn idee is om m'n huwelijk door te zetten. Ik ken de ander niet goed genoeg om een relatie van 7 jaar op het spel te zetten. Ik denk ook best gelukkig te kunnen zijn met m'n partner, alleen.. tja.. Het voelt zo goed met de andere vrouw. Ik ben bang dat dat gevoel gaat knagen en invloed heeft op m'n relatie. Ik merk nu al dat ik een rotgevoel heb dat ik niet helemaal eerlijk kan zijn over m'n gevoelens. Ik wil niet een relatie met de een en vreemdgaan met de ander, dat verdienen ze beide niet.

Als ik de trouwpartij uitstel maak ik m'n partner diep ongelukkig, ik ben bang voor wat ze gaat doen daarna. Ze heeft al eerder gedreigd met zelfmoord. Ze staat zowieso behoorlijk negatief in het leven. Na het trouwen kan ik de andere vrouw beter leren kennen en komen we hopelijk tot de ontdekking dat het een bevlieging was en beter vrienden kunnen zijn. Wat vinden jullie ervan?
pi_79485186
De 2 reacties hieronder ben ik het eigenlijk veel meer mee eens
  dinsdag 23 maart 2010 @ 12:11:42 #3
137776 boem-dikkie
Jedi Mind Baby!
pi_79485195
Het lijkt me raar dat jij een relatie waar je onzeker over bent niet wil beëindigen omdat je bang bent voor wat je partner zal gaan doen.. Je klinkt erg onzeker over alles en dat lijkt me niet echt handig als je gaat trouwen. Natuurlijk is een kleine ruzie op zijn tijd niet erg en gewoon normaal maar zoals jij dat beschrijft lijkt het meer alsof er elk moment een einde aan je relatie kan komen...
Ik weet niks van Hindoes. Wel van Samoerai en andere dingen.
pi_79485211
het klinkt bijna alsof je geen liefdes relatie meer hebt met je partner maar meer een verzorger voor haar bent?

en ik zou sowieso niet gaan voor het die andere vrouw beter leren kennen en dan hopelijk er achter komen dat het een bevlieging is
wat als je er achter komt dat het dat niet is?
gewoon stoppen die ander te zien!
He said how many sugars do you like in your tea?
I said forget about the sugar have a spoon full of me,
[Rhu SC]Deel 1 dus? O+
Your job is to feed me, do me and die
  dinsdag 23 maart 2010 @ 12:14:08 #5
126003 Daniel1976
de omnibus dubitandum
pi_79485273
Drijgen met zelfmoord is nooit een goede reden om bij iemand te blijven, als je nu al twijfelt kun je beter niet trouwen. Das dan nog weer beter dan tijdens je huwelijk vreemd gaan omdat het toch niet helemaal liep zoals gepland. Aan de andere kant elke verliefdheid is een bevlieging en als je je best er voor doet gaat het altijd over.
Maar wil je dat wel echt?
pi_79485348
Met wie zie ik mezelf liever. Ja met de andere vrouw.

Hmm m'n huidige relatie wil ik niet als een wandelend kruitvat bestempelen. Ik weet alleen van te voren waar een ruzie in eindigt, dikke tranen, het niet kunnen uitpraten en weer verder gaan. Soms kan ik later nog wel wat kwijt over het waarom en hoe ik me daarbij voelde etc. maar ik heb niet het idee dat het aankomt. Ben ik onzeker, ja over m'n relatie wel. Eigenlijk sinds ze ruim een jaar geleden een chat-relatie gehad heeft met een ex-vakantievriend.
pi_79485403
Je staat niet voor niets open voor een verliefdheid op een ander. Ik denk dat je voor jezelf een afweging moet gaan maken waarbij je bekijkt wat je mist in je huidige relatie waardoor je verliefd bent geworden op iemand anders. En als je erachter bent wat je precies mist, een aantal dingen geef je al aan, moet je afwegen of dat wat je wel hebt voor jou genoeg is om ermee door te gaan. Ook kun je kijken of je wat je mist terug kunt brengen in je relatie.

Het belangrijkste is uiteindelijk of je van wat je hebt gelukkig wordt en dat voor de rest van je leven zou willen. Dat je vriendin ongelukkig word als jij het uitmaakt dat lijkt me logisch, maar is haar geluk belangrijker dan je eigen geluk? Ik zou me in elk geval niet laten tegenhouden door de labiliteit van mijn partner in zo'n keuze.
pi_79485414
hoe oud zijn jullie eigenlijk?
[Rhu SC]Deel 1 dus? O+
  dinsdag 23 maart 2010 @ 12:18:45 #9
126003 Daniel1976
de omnibus dubitandum
pi_79485436
quote:
Op dinsdag 23 maart 2010 12:16 schreef twijfeldetwijfel het volgende:

Hmm m'n huidige relatie wil ik niet als een wandelend kruitvat bestempelen. Ik weet alleen van te voren waar een ruzie in eindigt, dikke tranen, het niet kunnen uitpraten en weer verder gaan. Soms kan ik later nog wel wat kwijt over het waarom en hoe ik me daarbij voelde etc. maar ik heb niet het idee dat het aankomt. Ben ik onzeker, ja over m'n relatie wel. Eigenlijk sinds ze ruim een jaar geleden een chat-relatie gehad heeft met een ex-vakantievriend.
Gelezen, begrepen.

Man, JIJ weet al lang wat je moet doen, nu alleen nog de moed verzamelen en alles in goede banen proberen te leiden.
  dinsdag 23 maart 2010 @ 12:18:58 #10
245626 error_404
nee, toch niet...
pi_79485440
Het feit dat je twijfelt, zegt natuurlijk meer dan genoeg.
Op vrijdag 4 september 2009 schreef MarkyMarkx het volgende: Held _O_
hier schreef tong80 het volgende: _O_ :P
hier schreef stevenmac26 het volgende: :D
pi_79485455
Even een korte situatieschets:
- Je hebt al langer een relatie met iemand
- Deze persoon is geestelijk minder capabel dan wat jij bent
- Je hebt vaak ruzie, mondt uit in langer niet met elkaar praten
- Je zoekt ander contact
- Deze dame is leuker in de omgang
- Het klikt met deze persoon, hartstikke leuk en aardig
- Je weet nu niet wat je moet doen

Ten eerste is de vrouw in jouw leven (de eerste vrouw, met wie je al langer een relatie hebt) door deze 'stoornis' van haar anders in het leven gaan staan dan ze voorheen deed. Je gaf zelf al aan dat ze hiervoor ondersteuning nodig heeft. Jij kan dat haar kennelijk niet bieden, je zoekt compassie bij iemand anders;

Ten tweede heb je zelf al aangegeven dat het vaak niet botert tussen je huidige vriendin en jezelf. Dat zorgt al voor wat spanning in je relatie. Ongezonde spanning. Ruzies die je niet kan oplossen.

Mijn advies is dat je samen met haar hulp zoekt naar een instantie die haar op de juiste weg kan helpen, gezien ze aan zelfmoord denkt, mocht je haar verlaten. Ik zou het vooralsnog slecht vinden dat je überhaupt haar zou verlaten, maar dat moet je compleet zelf weten.

[ Bericht 1% gewijzigd door Metalfrost op 23-03-2010 12:31:22 ]
Google is your friend, abuse your friends
pi_79485534
quote:
Simpele oplossing: bruiloft cancellen
De oude oude layout was veel beter!!
vosss is de naam,
met dubbel s welteverstaan.
pi_79485538
een in 7 jaar opgebouwde band met iemand moet je niet op het spel zetten voor nieuwsgierigheid.
Op donderdag 22 juli 2010 01:22 schreef xmamacitax het volgende:
mijn nederlands is 1000 x beter dan de joune
pi_79485569
quote:
Op dinsdag 23 maart 2010 12:18 schreef error_404 het volgende:
Het feit dat je twijfelt, zegt natuurlijk meer dan genoeg.
Inderdaad. Verder beschrijf je vooral dingen aan je partner die je niet leuk vindt.
Wat is wel leuk aan haar?

Je wordt verliefd op een ander als je iets mist in je relatie, denk eens goed na of dit er ooit gaat komen.
pi_79485583
quote:
Op dinsdag 23 maart 2010 12:19 schreef Metalfrost het volgende:
Even een korte situatieschets:
- Je hebt al langer een relatie met iemand
- Deze persoon is geestelijk minder capabel dan wat jij bent
- Je hebt vaak ruzie, mondt uit in langer niet met elkaar praten
- Je gaat vreemd
- Deze dame is leuker in de omgang
- Het klikt met deze persoon, hartstikke leuk en aardig
- Je weet nu niet wat je moet doen

Ten eerste is de vrouw in jouw leven (de eerste vrouw, met wie je al langer een relatie hebt) door deze 'stoornis' van haar anders in het leven gaan staan dan ze voorheen deed. Je gaf zelf al aan dat ze hiervoor ondersteuning nodig heeft. Jij kan dat haar kennelijk niet bieden, je zoekt compassie bij iemand anders en dus ga je vreemd;

Ten tweede heb je zelf al aangegeven dat het vaak niet botert tussen je huidige vriendin en jezelf. Dat zorgt al voor wat spanning in je relatie. Ongezonde spanning. Ruzies die je niet kan oplossen.

Mijn advies is dat je samen met haar hulp zoekt naar een instantie die haar op de juiste weg kan helpen, gezien ze aan zelfmoord denkt, mocht je haar verlaten. Ik zou het vooralsnog slecht vinden dat je überhaupt haar zou verlaten, maar dat moet je compleet zelf weten.
huh hij is toch nog helemaal niet vreemd geweest
[Rhu SC]Deel 1 dus? O+
pi_79485666
quote:
Op dinsdag 23 maart 2010 12:21 schreef Flashwin het volgende:
een in 7 jaar opgebouwde band met iemand moet je niet op het spel zetten voor nieuwsgierigheid.
Wel als hij zichzelf liever samen met die andere vrouw ziet
De oude oude layout was veel beter!!
vosss is de naam,
met dubbel s welteverstaan.
  dinsdag 23 maart 2010 @ 12:26:45 #17
105393 IkWilbert
-Tukker 4 life-
pi_79485720
cold feet
* I intend to live forever, so far so good! *
pi_79485724
quote:
Op dinsdag 23 maart 2010 12:23 schreef rhubarbje het volgende:

[..]

huh hij is toch nog helemaal niet vreemd geweest
quote:
Tijdje geleden ben ik een andere vrouw tegengekomen. Het klikt tussen ons geweldig. Ze heeft dezelfde vage humor, is lief, ondernemend, ziet er leuk uit en ik kan met haar over alles praten. Sexuele spanning is er ook (en nee dat is in m'n huidige relatie weg, we hebben best fijne sex, maar tis niet zo spetterend / passievol). Ik had de hoop om (goede) vrienden met haar te worden, echter zij wil wat anders. Ze is heel duidelijk dat ze een relatie wil.
Lijkt mij van wel
ik kan het ook verkeerd hebben
pi_79485754
quote:
Op dinsdag 23 maart 2010 12:26 schreef Metalfrost het volgende:

[..]

[..]

Lijkt mij van wel
ik kan het ook verkeerd hebben
je hoeft toch helemaal geen sex te hebben om sexuele spanning te hebben?
[Rhu SC]Deel 1 dus? O+
pi_79485836
quote:
Op dinsdag 23 maart 2010 12:27 schreef rhubarbje het volgende:

[..]

je hoeft toch helemaal geen sex te hebben om sexuele spanning te hebben?
eh, ok.

Ik wijzig het wel even
pi_79485890
quote:
Op dinsdag 23 maart 2010 12:25 schreef vosss het volgende:

[..]

Wel als hij zichzelf liever samen met die andere vrouw ziet
Dat gevoel heeft hij nu...maar het gras van de buren lijkt altijd groener.

7 jaar iemand van binnen kennen, dingen meegemaakt hebben met die persoon weegt zwaarder dan een nieuw spannend iets. Maar goed, wie weet werkt het goed uit en is hij gelukkiger dan ooit tevoren. Maar toch zou ik liever voor een goede basis gaan en dat heeft hij met zijn huidige partner.
pi_79485917
Leeftijden: partner: 29, 'leuke vrouw' 24, ik 30
Ik ben absoluut niet vreemd gegaan. Ik heb contact met haar omdat we een gezamelijke hobby hebben en daar ook fijn kunnen babbelen. Ik heb geen idee of het echt wat wordt met haar, ik ben bang dat dat ook niet het belangrijkste is. Het probleem bij mij is meer het openstaan voor andere vrouwen wat idd iets aangeeft over m'n huidige relatie, dat kan ik wel volgen.

Ik weet wat er mis is in de huidige relatie, het niet kunnen praten bijv. ik heb heel lang gedacht dat we dit samen konden oplossen, het is ook wel iets verbeterd, maar ik heb niet het idee dat het ooit goedkomt.
  dinsdag 23 maart 2010 @ 12:34:00 #23
254446 Mevrouw_voor_jou
Mevrouw_voor_jou
pi_79485964
quote:
Op dinsdag 23 maart 2010 12:32 schreef twijfeldetwijfel het volgende:
Leeftijden: partner: 29, 'leuke vrouw' 24, ik 30
Ik ben absoluut niet vreemd gegaan. Ik heb contact met haar omdat we een gezamelijke hobby hebben en daar ook fijn kunnen babbelen. Ik heb geen idee of het echt wat wordt met haar, ik ben bang dat dat ook niet het belangrijkste is. Het probleem bij mij is meer het openstaan voor andere vrouwen wat idd iets aangeeft over m'n huidige relatie, dat kan ik wel volgen.

Ik weet wat er mis is in de huidige relatie, het niet kunnen praten bijv. ik heb heel lang gedacht dat we dit samen konden oplossen, het is ook wel iets verbeterd, maar ik heb niet het idee dat het ooit goedkomt.
Dan is er nog een overweging over, neem je daar genoegen mee?
pi_79486036
Het klinkt alsof je al jaren ongelukkig bent in je huidige relatie, maar de moed niet hebt om knopen door de hakken. Je laat alles maar aanmodderen en klampt je vast aan de goede dingen die er nog wél zijn. Je durft het haar niet aan te doen.

Tot enkele tientallen jaren terug was het heel gebruikelijk om een relatie tot in de treurigheid door te blijven zetten. Scheiden was immers not done. In het geniep werd er buiten de deur veel gesekst en eenmaal thuis was alles weer schone schijn. Tegenwoordig wordt de scheiding vaak al aangevraagd als er een jonger exemplaar interesse toont. Echt willen knokken voor een relatie zie je niet veel meer.

Je zal zelf een afweging moeten maken.

Ik zou je beslissing niet af laten hangen van die andere match trouwens.
"In case of dissension, never dare to judge till you've heard the other side."
pi_79486040
quote:
Op dinsdag 23 maart 2010 12:32 schreef twijfeldetwijfel het volgende:

Nee, als je open blijft staan voor andere vrouwen komt het idd niet goed.

Wees een man en maak voor jezelf uit wat je nou wil met je huidige partner. Nu komt het over van..ja ze wilde zo graag trouwen dus ik zei maar ja maar eigenlijk had ik geen flauw idee wat ik nou wilde. Wees eerlijk tegen haar, dat verdient ze op zn minst.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')