abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  dinsdag 23 maart 2010 @ 16:52:49 #51
126003 Daniel1976
de omnibus dubitandum
pi_79496686
Das duidelijk dan. Hebben we met z'n allen weer een (aanstaand) huwelijk gesloopt.

Maarja de kans dat dat huwelijk ooit goed komt is ook maar heel klein natuurlijk.
  dinsdag 23 maart 2010 @ 16:54:07 #52
19440 Maanvis
Centuries in a lifetime
pi_79496750
Ik heb even een muntje opgegooid, en het werd munt. Dus niet gaan trouwen.
Trots lid van het 👿 Duivelse Viertal 👿
Een gedicht over Maanvis
Het ONZ / [KAMT] Kennis- en Adviescentrum Maanvis Topics , voor al je vragen over mijn topiques!
pi_79496844
Als je al twijfelt over trouwen en een relatie van 7 jaar die je verder als goed en prima en iets wat je voldoening geeft omschrijft dan weet je denk ik al genoeg...

Als je al die dingen zo aan de kant wil schuiven voor wat nieuwsgierigheid en een flirterig / verliefd gevoel ben je duidelijk niet aan dat huwelijk toe.
  Eurovisie Songfestival Queen dinsdag 23 maart 2010 @ 17:17:54 #54
163650 Greys
pi_79497788
Zo. Over lastige situatie gesproken...
Ik wens TS in elk geval veel wijsheid bij zijn beslissing.

Ga je alles op het spel zetten voor een mogelijke bevlieging?
Of is zijn relatie sowieso al niet goed genoeg meer om het trouwen door te zetten...
Ik ga er nog even over nadenken
IT'S GREYSIE IT'S PARTY
pi_79497803
quote:
Op dinsdag 23 maart 2010 16:56 schreef Loveless85 het volgende:
Als je al twijfelt over trouwen en een relatie van 7 jaar die je verder als goed en prima en iets wat je voldoening geeft omschrijft dan weet je denk ik al genoeg...

Als je al die dingen zo aan de kant wil schuiven voor wat nieuwsgierigheid en een flirterig / verliefd gevoel ben je duidelijk niet aan dat huwelijk toe.
Dat. Het feit dat je twijfelt is veelzeggend. En het beeld wat je hier geeft van je aanstaande is niet echt positief en rooskleurig te noemen. Maar als je al 7 jaar een relatie hebt zijn er hopelijk nog wel veel goede kanten te vinden.

Wat zou eerlijker zijn tov van haar?
Trouwen en jij gaat daarna je gevoel eens uitzoeken met de kans op een snelle scheiding?
Of het huwelijk uitstellen en nu je gevoelens onder de loep nemen?

Ik ga voor antwoord B.
Op donderdag 21 juli 2011 23:08 schreef Loveless85 het volgende:
Dan heb je safe = condoom
Double dutch = condoom en pil
quadruple Cat = pil, MAP, condoom, castratie, prikpil, spiraaltje, zaaddodende pasta en voor het jodelen de bergen uit
pi_79497872
Zoals als ik het lees is het meer gewenning en is ze gewend aan je zorg en geef jij veel om haar, en wil je daarom samen blijven. Het klinkt nou niet echt als een spetterende liefdesrelatie ofzo, en als 2 personen die zo verliefd nog zijn na 7 jaar dat ze dolgraag willen trouwen
pi_79498100
quote:
Op dinsdag 23 maart 2010 17:17 schreef Greys het volgende:
Zo. Over lastige situatie gesproken...
Ik wens TS in elk geval veel wijsheid bij zijn beslissing.

Ga je alles op het spel zetten voor een mogelijke bevlieging?
Of is zijn relatie sowieso al niet goed genoeg meer om het trouwen door te zetten...
Ik ga er nog even over nadenken
Ik vind dat zelfs zonder die andere vrouw TS zijn huidige relatie niet moet doorzetten. Het klinkt als een patient/zorgverlener relatie if you ask me, which you don't, maar je weet dat ik toch antwoord.
  Eurovisie Songfestival Queen dinsdag 23 maart 2010 @ 17:40:08 #58
163650 Greys
pi_79498673
quote:
Op dinsdag 23 maart 2010 17:25 schreef conleche het volgende:

[..]

Ik vind dat zelfs zonder die andere vrouw TS zijn huidige relatie niet moet doorzetten. Het klinkt als een patient/zorgverlener relatie if you ask me, which you don't, maar je weet dat ik toch antwoord.
Een beetje wel ja.
Maar als hij die andere niet was tegengekomen was hij gewoon blij getrouwd waarschijnlijk...
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
IT'S GREYSIE IT'S PARTY
pi_79498800
quote:
Op dinsdag 23 maart 2010 17:40 schreef Greys het volgende:

[..]

Een beetje wel ja.
Maar als hij die andere niet was tegengekomen was hij gewoon blij getrouwd waarschijnlijk...
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Ja, dus eigenlijk is de nieuwe een verlossend engeltje, of dat nu wel of niet wat wordt!!
SPOILER

[ Bericht 0% gewijzigd door conleche op 23-03-2010 17:51:19 ]
pi_79498848
quote:
Op dinsdag 23 maart 2010 17:25 schreef conleche het volgende:

[..]

Dat.
Het is altijd veel makkelijker om anderen advies te geven, maar als je zelf in een soortgelijke situatie zit zie je het vaak niet.

TS, ik weet hoe moeilijk het is maar wees eerlijk tegen jezelf, bekijk wat de ware redenen zijn dat je bij je huidige partner blijft. Is dat gewenning? (en dat klinkt heel hard maar gewenning kent heel veel varianten, ook een liefdevolle) Dan is dat niet de juiste reden om bij haar te blijven, laat staan met haar te trouwen.

Ja, je bent iets gewend en nu krijg je te zien dat het ook anders kan. Doe daar iets mee. Wat je er mee doet is alleen aan jou, maar doe iets, ga niet zitten wachten want vanzelf komt het zeker niet.
  dinsdag 23 maart 2010 @ 18:06:56 #61
167595 mirved
Infobesitas
pi_79499691
Ik zou zeker je huwelijk even uit stellen en er de komende weken eens over gaan nadenken en met haar over praten.
Science flies you to the moon. Religion flies you into buildings.
  dinsdag 23 maart 2010 @ 22:14:21 #62
94676 Garisson72
weten is weten dat je nix weet
pi_79511003
quote:
Op dinsdag 23 maart 2010 17:44 schreef conleche het volgende:
SPOILER
SPOILER
Qua lichtschijnsel: ik denk dat TS eigenlijk niet wil trouwen, anders had hij niet opengestaan voor dat nieuwe 'bloempje'. (of all the goddamn jeuktermen in this world ) Nu zijn eega-to-be (en ongewijfeld soon-ex-to-be) echter ziek is, speelt schuldgevoel hem parten en dat noopt hem te geloven dat hij bij haar wil blijven. Maar dat zou dus zijn om de verkeerde redenen, en dat zou binnen afzienbare tijd wel eens op kunnen gaan breken. Aldus denk ik.

Maar hey, misschien is het ook wel cold feet just before the wedding, zou ook niet de eerste keer zijn. Dat je in blinde angst nog eens om je heen kijkt en dat 'bloempje' ziet.

Bloempje.
Breasts! helping men to avoid eye contact since 1865.
  dinsdag 23 maart 2010 @ 22:45:10 #63
127809 SuperrrTuxxx
Zwerver met een wekker
pi_79512664
quote:
Op dinsdag 23 maart 2010 12:08 schreef twijfeldetwijfel het volgende:

Helaas heeft ze in d'r jeugd hersenvliesontsteking gekregen en daar een lichte hersenbeschadiging aan over gehouden. Dit uit zich in niet kunnen rekenen en sociaal minder vaardig, alles zwart zit zien. Zij heeft lom daarna mbo gedaan, ik hbo.
Ik snap niet dat je dit erbij haalt, is dit nou ineens "de" reden waarom je haar niet meer wil?
Heddegijdagezeedgehadjamindedawerkelukwoarhoedoedegijdahoedoedegijdahoeheddegijdagedoan.
Don't you ever get stuck in the sky when you're high?
pi_79512836
inderdaad
pi_79513812
Mijn inziens maakt het nog niet eens heel veel uit wat de reden precies is, het feit dat je twijfelt is belangrijker. Een reden kan je weg relativeren/bagetaliseren, maar een gevoel niet. Tuurlijk is verdomd lullig dat je haar gevraagd hebt of dat je ja gezegd hebt. Het zal dan ook als een behoorlijke donderslag bij heldere hemel komen voor haar. Maar denk je dat je zelf gelukkig zal worden in een huwelijk waar je eigenlijk niet voor de volle 100% voor gaat? En daarbij zal het voor haar ook verschrikkelijk zijn als je over een paar maanden met dit nieuws komt. Hoe dan ook, een goed moment is er niet meer, maar ik denk wel dat op dit moment eerlijk zijn beter is dan er over een paar maanden mee aan te komen.

Maar dit alles natuurlijk alleen als jouw gevoel van twijfel dusdanig is waardoor je het niet meer kan negeren Twijfel hoort natuurlijk wel bij een relatie, zeker als je zo'n stap gaat nemen! Dus ik denk dat je dat goed voor jezelf moet afwegen.

[ Bericht 19% gewijzigd door Everlong op 23-03-2010 23:29:17 ]
pi_79514524
quote:
Op dinsdag 23 maart 2010 12:08 schreef twijfeldetwijfel het volgende:
Omdat ik van haar hou en haar een kei vind wilde ik haar maatje zijn voor het leven; dus trouwen.
dus
Fok!-reputatiemeter van Rijsttafel:
Slecht [-----X----------------------------------------------------------] Goed
pi_79517736
Trouwen en na 3 maanden weer scheiden omdat jouw afhankelijke vrouw het toch niet voor je is, is erger dan het nu uitmaken.

Uitmaken is de enige optie. Je gaat no way zo nog 50 jaar doorleven.
The only limit is your own imagination
Ik ben niet gelovig aangelegd en maak daarin geen onderscheid tussen dominees, imams, scharenslieps, autohandelaren, politici en massamedia

Waarom er geen vliegtuig in het WTC vloog
pi_79517740
quote:
Op dinsdag 23 maart 2010 22:45 schreef SuperrrTuxxx het volgende:

[..]

Ik snap niet dat je dit erbij haalt, is dit nou ineens "de" reden waarom je haar niet meer wil?
Ik vind het belangrijke info om een beeld bij te vormen. TS is in de kracht van zijn leven en zijn aanstaande is dat gewoon niet. Geef je dat op voor nog meer ruzie (die houden echt niet op als er een ring aan je vinger zit...) en nog meer verlangen naar iets anders, of neem je de moeilijke -maar verstandige- beslissing nu?
Ik ben niet gelovig aangelegd en maak daarin geen onderscheid tussen dominees, imams, scharenslieps, autohandelaren, politici en massamedia

pi_79519089
Dank voor de reacties allemaal.
Waarom ik de hersenvliesontsteking noem? Het is iets wat ik onderschat heb, waar ik achter heb moeten komen in de relatie en waar ik een hoop problemen aan wijt. Als ik haar vergelijk met haar ouders of broertje dan is ze op sommige punten zo verschillend. Bijvoorbeeld in het inschatten van situaties, iets is leuk of het is niets, iets ertussen bestaat bij haar niet. En als je het erover hebt kan het opeens helemaal de andere kant opslaan. Iemand die je voor de 2de keer ziet die je vraagt hoe het gaat vertellen dat je moeder suiker heeft en wat voor onderzoeken enzo ze allemaal krijgt. Ze is erg lief en spontaan maar ze wordt toch snel door dit soort dingen vaak als bijzonder gezien.

Het is niet zo dat ze niet helder is ofso. Ze is alleen beetje anders. Ik dacht dat het wel bij zou trekken, ze is ook best veranderd de afgelopen jaren en zeker in het begin ging het prima. Alleen langzamerhand lopen we steeds weer tegen dezelfde problemen in een iets andere verpakking aan, ik merk nu ook dat ze weinig meer verandert. Het afgelopen jaar ben ik zelf degene die erg verandert is, ik heb het idee dat de afstand hierdoor ook groter geworden is. Ik zie haar nu anders, zeker als ik met anderen ben en haar in een genante situatie zie belanden, ik zie het wel aankomen en kan haar vaak wel opvangen, maar.. terwijl dit vroeger vanzelfsprekend was doe ik het nu meer met een zucht.
pi_79519132
quote:
Op woensdag 24 maart 2010 08:37 schreef twijfeldetwijfel het volgende:
Waarom ik de hersenvliesontsteking noem? Het is iets wat ik onderschat heb, waar ik achter heb moeten komen in de relatie en waar ik een hoop problemen aan wijt. Als ik haar vergelijk met haar ouders of broertje dan is ze op sommige punten zo verschillend. Bijvoorbeeld in het inschatten van situaties, iets is leuk of het is niets, iets ertussen bestaat bij haar niet. En als je het erover hebt kan het opeens helemaal de andere kant opslaan. Iemand die je voor de 2de keer ziet die je vraagt hoe het gaat vertellen dat je moeder suiker heeft en wat voor onderzoeken enzo ze allemaal krijgt. Ze is erg lief en spontaan maar ze wordt toch snel door dit soort dingen vaak als bijzonder gezien.

Het is niet zo dat ze niet helder is ofso. Ze is alleen beetje anders. Ik dacht dat het wel bij zou trekken, ze is ook best veranderd de afgelopen jaren en zeker in het begin ging het prima. Alleen langzamerhand lopen we steeds weer tegen dezelfde problemen in een iets andere verpakking aan, ik merk nu ook dat ze weinig meer verandert. Het afgelopen jaar ben ik zelf degene die erg verandert is, ik heb het idee dat de afstand hierdoor ook groter geworden is. Ik zie haar nu anders, zeker als ik met anderen ben en haar in een genante situatie zie belanden, ik zie het wel aankomen en kan haar vaak wel opvangen, maar.. terwijl dit vroeger vanzelfsprekend was doe ik het nu meer met een zucht.
Dat ga je niet nog es 50 jaar volhouden. Dat weet je van binnen ook natuurlijk.

Dus uitmaken ipv trouwen. Sterkte.

pi_79519163
ik plaats even een ordinaire tvp.
A command line lets you get intimate with your computer, data and protocols. GUIs are like wearing full body condoms.
pi_79519213
Misschien moet je je huidige vriendin zwanger maken, met een kind erbij komt vast alles goed! Dat zie je zo vaak!!

.
pi_79522041
tip 1: doe niet wat bovenstaande zegt
tip 2: ga niet trouwen! Je kan beter spijt hebben van niet getrouwd te zijn dan van wel getrouwd te zijn
ik spreek uit ervaring
  woensdag 24 maart 2010 @ 10:27:46 #74
127809 SuperrrTuxxx
Zwerver met een wekker
pi_79522286
quote:
Op woensdag 24 maart 2010 03:32 schreef El_Matador het volgende:

[..]

Ik vind het belangrijke info om een beeld bij te vormen. TS is in de kracht van zijn leven en zijn aanstaande is dat gewoon niet. Geef je dat op voor nog meer ruzie (die houden echt niet op als er een ring aan je vinger zit...) en nog meer verlangen naar iets anders, of neem je de moeilijke -maar verstandige- beslissing nu?
Maar hij wist toch al aan het begin van de relatie dat ze door de hersenvliesontsteking anders is.
Heddegijdagezeedgehadjamindedawerkelukwoarhoedoedegijdahoedoedegijdahoeheddegijdagedoan.
  woensdag 24 maart 2010 @ 10:30:59 #75
48870 Abbadon
Gevallen Engel
pi_79522395
quote:
Op woensdag 24 maart 2010 10:27 schreef SuperrrTuxxx het volgende:

[..]

Maar hij wist toch al aan het begin van de relatie dat ze door de hersenvliesontsteking anders is.
quote:
Op woensdag 24 maart 2010 08:37 schreef twijfeldetwijfel het volgende:
Waarom ik de hersenvliesontsteking noem? Het is iets wat ik onderschat heb, waar ik achter heb moeten komen in de relatie en waar ik een hoop problemen aan wijt.
dat dus
Give a man a fire and he'll be warm for a day. Set a man on fire and he'll be warm for the rest of his life.
  woensdag 24 maart 2010 @ 10:33:55 #76
127809 SuperrrTuxxx
Zwerver met een wekker
pi_79522507
quote:
Op woensdag 24 maart 2010 10:30 schreef Abbadon het volgende:

[..]

[..]

dat dus
Oeps, ik moet nog wakkerworden denk ik.
pi_79537516
Ik vraag me in dit topic zo af, heb jij háár ten huwelijk gevraagd TS? Of zij jou? En als jij haar gevraagd hebt, waarom heb je dat dan gedaan als je zoveel twijfels hebt of je dit nog wel volhoudt? je gaat toch niet vragen of iemand met je wilt trouwen als je twijfelt? Hoe kan het dat de zekerheid die je een paar maanden geleden voelde, nu ineens als sneeuw voor de zon verdwenen is?
I had a signature once. It was awful.
pi_79538131
quote:
Op woensdag 24 maart 2010 17:14 schreef zoeperzazke het volgende:
Ik vraag me in dit topic zo af, heb jij háár ten huwelijk gevraagd TS? Of zij jou? En als jij haar gevraagd hebt, waarom heb je dat dan gedaan als je zoveel twijfels hebt of je dit nog wel volhoudt? je gaat toch niet vragen of iemand met je wilt trouwen als je twijfelt? Hoe kan het dat de zekerheid die je een paar maanden geleden voelde, nu ineens als sneeuw voor de zon verdwenen is?
Hier ben ik ook wel benieuwd naar. TS is nu iemand anders tegengekomen en nu zit ie hoe het anders kan, denk ik... Ik ben wel benieuwd wanneer je het je aanstaande vrouw gaat vertellen? Ik zou niet echt gecharmeerd zijn als mijn aanstaande man de bruiloft afzegt
pi_79539039
TS, beloof je dat je echt met ons deelt hoe dit afloopt.. Heb het topic net zitten lezen en ik ben zeer benieuwd hoe dit afloopt. Ik zeg trouwens ook duidelijk; niet trouwen.

/tvp
  woensdag 24 maart 2010 @ 22:36:37 #80
30789 RonaldV
Phabulous Phantoms
pi_79551274
TS, ik denk dat je gewoon last hebt van de zenuwen over je huwelijk, gecombineerd met 'the 7 year itch'. Ik heb een soortgelijke situatie als jij, qua partner, en ook de rest van je verhaal herken ik voor een groot deel wel. Desondanks zijn we al 24 jaar bij elkaar, en hebben we twee geweldige kinderen (pubers) die goed met de beperking van hun moeder om kunnen gaan.

Natuurlijk is je 'bloem' interessant, maar geloof me: ook als je met haar gaat samenleven, zullen er altijd verleidingen (zoals zij nu) langs komen, en je zult er altijd weerstand aan kunnen bieden, als je dat maar wilt. Het gras is in de volgende wei nou eenmaal altijd groener.
- "Blind faith in your leaders, or in anything, will get you killed" Bruce Springsteen - War
- Door controle aan de landsgrenzen op te heffen kan men nu grenzenloos gaan controleren...
- Privacy Matters
  woensdag 24 maart 2010 @ 23:08:02 #81
140414 Vandaag...
overwegend zonnig
pi_79552855
Ik denk dat je je huidige relatie moet beoordelen los van die nieuwe dame.

Gaat het je nou om de problemen waar je tegen aan loopt in je huidige relatie? En zijn die nog op te lossen (heeft ze bijvoorbeeld professionele hulp)?
Je hebt toch ooit een keuze gemaakt voor je huidige partner, dan vind ik eigenlijk ook dat je het wel alle kans moet geven en goed onderzoekt of je je niet teveel laat leiden door een vluchtige verliefdheid op een ander. Als je met die nieuwe 7 jaar samen bent is het met haar vast ook niet allemaal even jofel meer.
pi_79556775
Volg je hart. Maar vergeet niet; het gras is altijd groener aan de overzijde.

Stiekeme tvp
pi_79582412
Toch even een tvp-tje

Succes met je keuze!
Finito...
pi_79585533
Natuurlijk dienen er geen overhaaste beslissingen genomen te worden. En moet je 7 jaar niet zomaar aan de kant schuiven. Maar als je, in alle eerlijkheid en los van de bloem, voelt dat het niet goed zit en dat je er niet gelukkig van wordt. Dan kan je er nu nog in relatieve eenvoud een punt achter zetten. Iets wat hoe langer hoe moeilijker wordt.
pi_79589832
quote:
Op donderdag 25 maart 2010 20:58 schreef uithangbord het volgende:
Natuurlijk dienen er geen overhaaste beslissingen genomen te worden. En moet je 7 jaar niet zomaar aan de kant schuiven. Maar als je, in alle eerlijkheid en los van de bloem, voelt dat het niet goed zit en dat je er niet gelukkig van wordt. Dan kan je er nu nog in relatieve eenvoud een punt achter zetten. Iets wat hoe langer hoe moeilijker wordt.

Precies. Nu is het moment om keuzes te maken, hoe moeilijk en vervelend die ook kunnen zijn.
pi_79604160
Ik zou proberen een goed gesprek met je partner te voeren, misschien zelfs wel met een tussenpersoon die gewoon neutraal is.
Verder het contact met die andere meid verbreken, want je snapt natuurlijk zelf wel dat dat er geen extra goeds aan doet he.

Je moet je nu eerst focussen op het redden van je huwelijk of hoe je het allemaal gaat afkappen.

Bye the way beetje lullig van die meid om te zeggen dat ze een relatie met je wilt terwijl ze weet dat je gaat trouwen..
I solemnly swear i'm up to no good
pi_79697073
Eventjes een update. Er is veel gebeurd de laatste dagen, ik heb haar verteld hoe het in mijn ogen tussen ons gaat. Ook gevraagd wat zij ervan vond. Volgens haar waren er wel problemen, maar ging het best goed. Na veel overleg ook met haar ouders erbij is besloten de bruiloft te cancellen. Ze kon zich er wel in vinden dat ik onze relatie omschrijf als vriendschap, maar.. zij vindt dit geen probleem.

Ik ben tijdelijk bij vrienden gaan slapen. We zien elkaar na het werk en proberen veel te praten, maar het leek me beter even wat afstand te nemen voor de nacht. Bedoeling is dat we binnenkort met een relatietherapeut praten, meer om duidelijk te krijgen wat er mis is gelopen dan om iets te redden. Ze weet dat ik er zo in zit. Onze vrienden en familie reageren gelukkig met heel veel steun voor ons beiden.

De andere vrouw zie ik voorlopig niet meer. September begint een nieuw seizoen voor onze hobby, dit seizoen maak ik niet af. Moet maar even kijken of ik daar dan zin in heb. Voorlopig maakt het het alleen maar ingewikkeld.

Ik heb haar gevraagd voor verloving, ongeveer 3 jaar geleden. Zij heeft mij gevraagd om te trouwen, ik heb haar hand vervolgens gevraagd bij haar ouders, ongeveer 2 jaar geleden. We moesten de bruiloft ver van tevoren plannen omdat veel van onze vrienden in het buitenland wonen en we er wat speciaals van wilden maken. Was het 2 jaar geleden anders, ja.. Er is daarna van alles gebeurd. Zij is iemand tegengekomen die ze tijdelijk leuker vond. Er zijn mensen overleden in onze omgeving, we hebben veel meegemaakt. We hebben veel steun gehad aan elkaar in deze tijd, als maatjes. Nu ging het met ons beide goed en zouden we gelukkig met elkaar moeten kunnen zijn, genieten van het leven, maar dat lukt niet.
pi_79697141
Want verliefd zijn is veel leuker en makkelijker dan ...
A command line lets you get intimate with your computer, data and protocols. GUIs are like wearing full body condoms.
pi_79706416
Ik denk dat je er goed aan doet om in therapie te gaan samen. En goed dat jullie in overleg de bruiloft hebben gecanceld.
Sterkte ermee verder!
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')