Waarom denk je dat veel Joden bij de NSB zaten? Tegen het communisme.quote:Op dinsdag 23 maart 2010 11:47 schreef Kentoet het volgende:
[..]
Tuurlijk
Ik ben in ieder geval blij dat mijn opa op Jappen en Moffen joeg ipv op "communisten"
Signaal wat je afgeeft naar iedere oorlogsmisdadiger. Ongeacht welke oorlog.quote:Op dinsdag 23 maart 2010 11:51 schreef MikeyMo het volgende:
Maar wie schiet er nou hier mee wat op?
De nabestaanden zijn nog steeds hun familielid kwijt en de nabestaanden die er nu nog zijn hebben dat familielid in veel gevallen nooit persoonlijk gekend.
De straat wordt er niet veiliger op. Eventuele celruimte kun je beter besteden aan een echt boefje
Boere heeft zijn leven kunnen leven, nu nog de rolstoelgebonde man opsluiten heeft totaal geen (maatschappelijk) nut
Hij heeft moorden begaan,quote:Op dinsdag 23 maart 2010 11:51 schreef MikeyMo het volgende:
Maar wie schiet er nou hier mee wat op?
De nabestaanden zijn nog steeds hun familielid kwijt en de nabestaanden die er nu nog zijn hebben dat familielid in veel gevallen nooit persoonlijk gekend.
De straat wordt er niet veiliger op. Eventuele celruimte kun je beter besteden aan een echt boefje
Boere heeft zijn leven kunnen leven, nu nog de rolstoelgebonde man opsluiten heeft totaal geen (maatschappelijk) nut
denk je dat je wanneer geindoctrineerd door propaganda je midden in een oorlog zit, onderdeel bent van de winnende partij (op dat moment) je werkelijk er bij stil staat: goh, misschien moet ik me wel verantwoorden voor deze daden of een paar jaarquote:Op dinsdag 23 maart 2010 11:52 schreef Keltie het volgende:
[..]
Signaal wat je afgeeft naar iedere oorlogsmisdadiger. Ongeacht welke oorlog.
Je zou zo'n daad kunnen laten verjaren?quote:Op dinsdag 23 maart 2010 11:55 schreef Pietverdriet het volgende:
[..]
Hij heeft moorden begaan,
Je kan geen uitzondering maken omdat ie oud is.
Dat.quote:Op dinsdag 23 maart 2010 11:55 schreef Pietverdriet het volgende:
[..]
Hij heeft moorden begaan,
Je kan geen uitzondering maken omdat ie oud is.
Het is dan ook een hypothese.quote:Op dinsdag 23 maart 2010 11:46 schreef Keltie het volgende:
[..]
Hij draagt een kutpunt aan.
Marokkanen, of je ze mag of niet, zijn niet onze bezetters. Wij zijn ook niet in oorlog met Marokko.
Bron? Volgens Wiki stonden die mensen bekend als anti-Duits. Bovenstaand verhaal is er niet terug te vinden.quote:Op dinsdag 23 maart 2010 11:37 schreef Keltie het volgende:
Ze pakten het verzet niet. Ze pakten de belangrijkste mensen in het dorp (Arts, burgermeester, schooldirecteur en dergelijke) om het moraal in het dorp te breken. Ook al hadden deze mensen niets met het verzet te maken.
Door deze acties zijn veel verzetsleden later ook "in de problemen" gekomen. Begonnen zich af te vragen of ze nu meer goed of kwaad hadden gedaan.
[..]
Dat is niet aan de rechter maar aan de wetgever, en, zoals ik al zei, in D verjaard moord niet (terecht imho)quote:Op dinsdag 23 maart 2010 12:02 schreef MikeyMo het volgende:
[..]
Je zou zo'n daad kunnen laten verjaren?
Dan kunnen we iedere oorlogsmisdadiger vrijuit laten gaan.quote:Op dinsdag 23 maart 2010 12:02 schreef MikeyMo het volgende:
[..]
denk je dat je wanneer geindoctrineerd door propaganda je midden in een oorlog zit, onderdeel bent van de winnende partij (op dat moment) je werkelijk er bij stil staat: goh, misschien moet ik me wel verantwoorden voor deze daden of een paar jaar
Het is terecht dat oorlogsmisdadigers worden vervolgd, dat oorlogsmisdadigers van de winnende partij zelden worden vervolgd is niet zo terecht.quote:Op dinsdag 23 maart 2010 12:05 schreef Keltie het volgende:
[..]
Dan kunnen we iedere oorlogsmisdadiger vrijuit laten gaan.
Met andere woorden: als je lang genoeg weg blijft , ontkom je aan je straf. Lekkere instelling!quote:Op dinsdag 23 maart 2010 12:02 schreef MikeyMo het volgende:
[..]
Je zou zo'n daad kunnen laten verjaren?
Kan jij aan de functie zien of iemand anti-duits is of niet?quote:Op dinsdag 23 maart 2010 12:03 schreef nummer_zoveel het volgende:
[..]
Bron? Volgens Wiki stonden die mensen bekend als anti-Duits. Bovenstaand verhaal is er niet terug te vinden.
Dat komt omdat de overwinnaar de regels bepaalt. Er zou een onafhankelijk instituut moeten zijn die deze mensen mag opeisen.quote:Op dinsdag 23 maart 2010 12:07 schreef Pietverdriet het volgende:
[..]
Het is terecht dat oorlogsmisdadigers worden vervolgd, dat oorlogsmisdadigers van de winnende partij zelden worden vervolgd is niet zo terecht.
Klopt. Er zijn ook nog behoorlijk wat schadalige bombardementen door de geallieerden uitgevoerd op Duitsland (Hamburg, Dresden?)quote:Op dinsdag 23 maart 2010 12:07 schreef Pietverdriet het volgende:
[..]
Het is terecht dat oorlogsmisdadigers worden vervolgd, dat oorlogsmisdadigers van de winnende partij zelden worden vervolgd is niet zo terecht.
Weet niet? Vraag het aan de nabestaanden van de Joodse slachtoffers.quote:Op dinsdag 23 maart 2010 12:12 schreef Bastard het volgende:
Is het vreemd om te denken "het was oorlog" er werd gemoord omdat het moest?
Ik denk dat de nabestaanden van weggevoerden daar geen boodschap aan hebben.quote:Op dinsdag 23 maart 2010 12:12 schreef Bastard het volgende:
quote:Op dinsdag 23 maart 2010 12:09 schreef Keltie het volgende:
[..]
Maar goed, zo pakte het verzet ook regelmatig iemand die, achteraf, niet fout bleek te zijn.
Er moesten burgers gedood worden?quote:Op dinsdag 23 maart 2010 12:12 schreef Bastard het volgende:
Nee denk het ook niet. Maar wat ik bedoel te zeggen is.. er waren 2 kampen toen, en toevalligerwijs stonden wij aan de goeie kant maar ook wij hebben in de oorlog mannen doodgeschoten die een vader waren, of een broer, een neef en waarom.. omdat het oorlog was en moest.quote:Op dinsdag 23 maart 2010 12:16 schreef KoosVogels het volgende:
[..]
Ik denk dat de nabestaanden van weggevoerden daar geen boodschap aan hebben.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |