abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  vrijdag 26 maart 2010 @ 09:35:52 #126
58834 Catbert
The evil HR Director.
pi_79598506
quote:
Op vrijdag 26 maart 2010 09:26 schreef matthijs.. het volgende:
Had je het filmpje al gezien, waar ik boven de link van plaatsen. Er zijn genoeg getuigenissen van mensen, die helemaal als homoseksueel hebben geleefd en nu getrouwd zijn en door God veranderd zijn en hem dienen.
Cognitieve dissonantie. Als iemand claimt X te zijn zal hij zich daarnaar gaan gedragen om dat het daarvan afwijken in sociale groepen niet geaccepteerd wordt. Iemand die homo is in een groep waarin dat niet geaccepteerd wordt, en ook claimt geen homo te zijn, zal dit gaan verdringen, soms zelf zo sterk dat ze zelf geloven geen homo meer te zijn. Dit heeft dus niks te maken met goddelijke invloeden maar gewoon met sociale druk.
"[...] a large number of the teenagers claiming Asperger's are, in fact, merely dicks."
pi_79598609
quote:
Op vrijdag 26 maart 2010 09:31 schreef Demise het volgende:

[..]

Ja, dat is ten dele hypocriet. Ik geloof niet in de Bijbel, ik geloof in God. De Bijbel is voor mij de grootste puzzel die ik ken, omdat ik wat ik lees probeer te rijmen met het beeld dat ik van God heb, en dat lukt niet.

Matthijs kan trouwens moeilijk een probleem met vrouwelijke homoseksuelen hebben, want de Bijbel zegt alleen: Een man zal niet het bed delen met een andere man. Maar dat was even tussendoor.

Ik ben een wetenschapper in hart en nieren. Ik houd van de logica van DNA, van natuurkunde, van de sterrenkunde. Ik geloof in de evolutietheorie. En toch geloof ik ook in God. Mijn beeld van God is namelijk niet dat van een Almachtige, ik denk dat God in iedereen zit. Als je een jongetje in en steegje in elkaar geslagen ziet worden door een groepje andere jongens, zit God in dat jongetje. Want zodra die jou aankijkt, geeft hij jou een kans een goed mens te zijn. Zodra jij die kans aanpakt en ingrijpt, zit God ook in jou. Naar mijn idee zit God in de liefde van mensen, in de persoon die de deur openhoudt voor een onbekende. In de glimlach die je terugkrijgt.
Dat is niet de God die in de Bijbel wordt beschreven, maar lijkt meer op de Heilige Geest. Als je het Nieuwe Testament leest, zie je dat Jezus vaak een verhaal vertelt om een onderliggende boodschap duidelijk te maken. Ik ben van mening dat je de hele Bijbel zo kunt zien. Ik denk dat de Bijbel ons niets meer kan vertellen dan te proberen een goed mens te zijn, dat geloven in God gelijk staat aan geloven in het goede van de mens.
En ik vind het niet erg om mezelf te verduidelijken, hoor. Je komt niet vaak iemand tegen met een geloofsbeeld als dat van mij, net zo min als iemand die dat begrijpt.
Je bent dus geen christen maar je gelooft in 'een bepaalde energie' a la boedhisme?
Doe eens lief!
  vrijdag 26 maart 2010 @ 09:40:39 #128
58834 Catbert
The evil HR Director.
pi_79598643
quote:
Op vrijdag 26 maart 2010 09:39 schreef Prenzlauer het volgende:
Je bent dus geen christen maar je gelooft in 'een bepaalde energie' a la boedhisme?
Ik vind een christen vertellen dat 'ie geen christen is omdat 'ie niet 100% de bijbel volgt net zo kortzichtig als veel christenen zelf zijn.

Als ze d'r een eigen draai aan wil geven, laat d'r lekker?
"[...] a large number of the teenagers claiming Asperger's are, in fact, merely dicks."
pi_79598690
quote:

[..]

_!1!!
pi_79598721
Ik ben zelf niet gelovig en heb al 8 jaar een relatie met een gelovige meid. Niks aan het handje.
pi_79598826
quote:
Op maandag 22 maart 2010 22:01 schreef MdMa98 het volgende:
Ik heb kort geleden een meisje ontmoet die gelovig is. Ze zat dan weer bij e.o.a aftakking waarbij sex gewoon mocht. Maar ondanks dat, werkte het totaal niet, ik ben niet gelovig.

Voorbeeld:

Zondagochtend de televisie even aan, en ja start op nederland 1... heilige zang..

Ik; Getver, direct zet ik hem op een andere zender
Zij: Ja maar ik vind het mooi om te kijken
Ik:
Zij:
Heb ook ooit een korte relatie gehad met een gelovig iemand, maar daar was niet heel veel van te merken, behalve dan het bidden en de dankwoodjes en op zondag naar de kerk. Verder deed ze gewoon precies waar ze zelf zin in had. En ze hield van voetbal en formule 1 Het is nota bene uitgegaan, omdat zij op vakantie in Spanje (met vriendinnen uiteraard, niet met mij) zich gewoon lekker door de eerste de beste liet uitwonen

Later bleek ze ook gewoon nog haar ex-vriend te zien

Ach, ik heb flink van haar genoten in die periode, dus achteraf kan ik er wel om glimlachen
  vrijdag 26 maart 2010 @ 09:48:10 #132
240358 Ad_rem
bij de zaak
pi_79598861
quote:
Op vrijdag 26 maart 2010 09:43 schreef Scorpie het volgende:
Ik ben zelf niet gelovig en heb al 8 jaar een relatie met een gelovige meid. Niks aan het handje.
En als er kinderen komen? (Of als je kinderen geschonken worden. Een gelovige vertelde me een keer doodleuk dat een 14 jarig meisje geen abortus moest plegen omdat dit een geschenk/wonder van god was.) Laten jullie ze dan helemaal vrij? Al enig idee hoe je dit aanpakt kwa scholen naar de kerk gaan etc.?
People demand freedom of speech as a compensation
for the freedom of thought which they seldom use.
  vrijdag 26 maart 2010 @ 09:49:26 #133
240358 Ad_rem
bij de zaak
pi_79598899
quote:
Op vrijdag 26 maart 2010 09:47 schreef Robar het volgende:

[..]

Heb ook ooit een korte relatie gehad met een gelovig iemand, maar daar was niet heel veel van te merken, behalve dan het bidden en de dankwoodjes en op zondag naar de kerk. Verder deed ze gewoon precies waar ze zelf zin in had. En ze hield van voetbal en formule 1 Het is nota bene uitgegaan, omdat zij op vakantie in Spanje (met vriendinnen uiteraard, niet met mij) zich gewoon lekker door de eerste de beste liet uitwonen

Later bleek ze ook gewoon nog haar ex-vriend te zien

Ach, ik heb flink van haar genoten in die periode, dus achteraf kan ik er wel om glimlachen
Tja mensen zijn zondig he. Maar zij heeft tenminste nog uitzicht op de hemel. Wij moeten het met onze tijd hier doen.
  vrijdag 26 maart 2010 @ 10:01:23 #134
295984 Demise
I saw you look away
pi_79599291
quote:

[..]

Nee. Ik geloof wel in God, alleen niet in het beeld van God dat de meeste mensen hanteren.
"Hell is other people." - Jean-Paul Sartre
"A first sign of the beginning of understanding is the wish to die." - Franz Kafka
"Never memorize what you can look up in books." - Albert Einstein
pi_79599450
quote:
Op vrijdag 26 maart 2010 09:48 schreef Ad_rem het volgende:

[..]

En als er kinderen komen? (Of als je kinderen geschonken worden. Een gelovige vertelde me een keer doodleuk dat een 14 jarig meisje geen abortus moest plegen omdat dit een geschenk/wonder van god was.) Laten jullie ze dan helemaal vrij? Al enig idee hoe je dit aanpakt kwa scholen naar de kerk gaan etc.?
Ja, dat is allemaal al afgestemd. Ik vind het belangrijk dat ze ons beiden standpunt begrijpen, en dat betekent dus ook dat ze naar de kerk zullen gaan, en dat soort dingen. Qua school is het geen issue; ik heb zelf op een christelijke basisschool gezeten en daar heb ik totaal geen problemen mee.
pi_79599488
quote:
Op vrijdag 26 maart 2010 09:49 schreef Ad_rem het volgende:

[..]

Tja mensen zijn zondig he. Maar zij heeft tenminste nog uitzicht op de hemel. Wij moeten het met onze tijd hier doen.
Toppunt was trouwens dat ik tijdens de sex meerdere keren de godverdommes om de oren kreeg
En ik wist heul niet dat gelovigen dat goedje smakelijk vonden
  vrijdag 26 maart 2010 @ 10:08:48 #137
58834 Catbert
The evil HR Director.
pi_79599531
quote:
Op vrijdag 26 maart 2010 10:07 schreef Robar het volgende:
Toppunt was trouwens dat ik tijdens de sex meerdere keren de godverdommes om de oren kreeg
quote:
Op dinsdag 23 maart 2010 11:07 schreef Catbert het volgende:
Gristenmeisjes zijn super: doen alsof ze heel braaf enzo zijn maar juist door die brave opvoeding slaan ze helemaal door. Wilde seksbeesten zijn het!
pi_79599592
quote:
Op vrijdag 26 maart 2010 10:07 schreef Robar het volgende:

[..]

pi_79599623
quote:
Op vrijdag 26 maart 2010 10:08 schreef Catbert het volgende:

[..]

[..]

Whehehe, dat kan ik dus beamen.
  vrijdag 26 maart 2010 @ 11:59:23 #140
240358 Ad_rem
bij de zaak
pi_79603819
quote:
Op vrijdag 26 maart 2010 10:06 schreef Scorpie het volgende:

[..]

Ja, dat is allemaal al afgestemd. Ik vind het belangrijk dat ze ons beiden standpunt begrijpen, en dat betekent dus ook dat ze naar de kerk zullen gaan, en dat soort dingen. Qua school is het geen issue; ik heb zelf op een christelijke basisschool gezeten en daar heb ik totaal geen problemen mee.
Hm ok naar de kerk gaan is ook nog niet zo slecht (kwa ideeën staan er ook behoorlijk veel goede dingen in de bijbel) de meeste kinderen zien trouwens zelf het 'licht' al vroeg. Moeten ze dan bv ook naar de kerk als ze nietmeer willen? Ga je zelf dan mee naar de kerk? En christelijke basisscholen zou ik m'n kinderen ook heensturen alleen al om het feit dat op veel (degene die niet streng zijn) van die basisscholen betere kwaliteit leveren dan openbare.
pi_79603908
quote:
Op vrijdag 26 maart 2010 09:40 schreef Catbert het volgende:

[..]

Ik vind een christen vertellen dat 'ie geen christen is omdat 'ie niet 100% de bijbel volgt net zo kortzichtig als veel christenen zelf zijn.

Als ze d'r een eigen draai aan wil geven, laat d'r lekker?
Ik vertel haar helemaal niets, ik ben gewoon geïnteresseerd.
Doe eens lief!
  vrijdag 26 maart 2010 @ 12:31:50 #142
273325 matthijs..
gereddoorJezus
pi_79605080
quote:
Op vrijdag 26 maart 2010 09:31 schreef Demise het volgende:

[..]

Ja, dat is ten dele hypocriet. Ik geloof niet in de Bijbel, ik geloof in God. De Bijbel is voor mij de grootste puzzel die ik ken, omdat ik wat ik lees probeer te rijmen met het beeld dat ik van God heb, en dat lukt niet.

Matthijs kan trouwens moeilijk een probleem met vrouwelijke homoseksuelen hebben, want de Bijbel zegt alleen: Een man zal niet het bed delen met een andere man. Maar dat was even tussendoor.

Ik ben een wetenschapper in hart en nieren. Ik houd van de logica van DNA, van natuurkunde, van de sterrenkunde. Ik geloof in de evolutietheorie. En toch geloof ik ook in God. Mijn beeld van God is namelijk niet dat van een Almachtige, ik denk dat God in iedereen zit. Als je een jongetje in en steegje in elkaar geslagen ziet worden door een groepje andere jongens, zit God in dat jongetje. Want zodra die jou aankijkt, geeft hij jou een kans een goed mens te zijn. Zodra jij die kans aanpakt en ingrijpt, zit God ook in jou. Naar mijn idee zit God in de liefde van mensen, in de persoon die de deur openhoudt voor een onbekende. In de glimlach die je terugkrijgt.
Dat is niet de God die in de Bijbel wordt beschreven, maar lijkt meer op de Heilige Geest. Als je het Nieuwe Testament leest, zie je dat Jezus vaak een verhaal vertelt om een onderliggende boodschap duidelijk te maken. Ik ben van mening dat je de hele Bijbel zo kunt zien. Ik denk dat de Bijbel ons niets meer kan vertellen dan te proberen een goed mens te zijn, dat geloven in God gelijk staat aan geloven in het goede van de mens.
En ik vind het niet erg om mezelf te verduidelijken, hoor. Je komt niet vaak iemand tegen met een geloofsbeeld als dat van mij, net zo min als iemand die dat begrijpt.
Je probeert God te maken, naar het beeld dat jij graag zou hebben. De boodschap die je hier vertelt, is totaal niet de boodschap van Jezus. Door de hele bijbel zie je dat God mensen oproept om rechtsomkeer te maken, van nature heeft de mens een zondige natuur en is slecht. Jezus zegt johannes3vers5 Jezus antwoordde: Voorwaar, voorwaar, Ik zeg u, tenzij iemand geboren wordt uit water en Geest, kan hij het Koninkrijk Gods niet binnengaan. zoals de mens van nature is, heeft hij niet de heilige geest in zich wonen, maar staat vanwege zijn zonden onder het oordeel.
pi_79605261
*topic niet helemaal doorgelezen*

Ik heb zelf wel relaties en/of vriendschappen gehad met gelovige meisjes. Nooit problemen mee gehad eerlijk gezegd. Zij moesten natuurlijk van mij net zo goed accepteren dat ik niet gelovig was als ik van hen dat zij het wel waren. Ik maakte gewoon aan het begin meteen duidelijk wat mijn standpunt was (agnost) en dat dat nooit ging veranderen en zij respecteerden dat. Ik vond het eigenlijk altijd wel interessant: ik ben van nature nieuwsgierig en wil altijd wel meer van dingen weten, dus als zij me wat konden vertellen over wat er in de bijbel stond dan vond ik dat prima. Seks was ook nooit een probleem.
"The sunshine bores the daylights outta me!"
  vrijdag 26 maart 2010 @ 12:54:57 #144
4283 nietzman
Geen zin meer.
pi_79605768
quote:
Op vrijdag 26 maart 2010 12:31 schreef matthijs.. het volgende:
Je probeert God te maken, naar het beeld dat jij graag zou hebben. De boodschap die je hier vertelt, is totaal niet de boodschap van Jezus. Door de hele bijbel zie je dat God mensen oproept om rechtsomkeer te maken, van nature heeft de mens een zondige natuur en is slecht. Jezus zegt johannes3vers5 Jezus antwoordde: Voorwaar, voorwaar, Ik zeg u, tenzij iemand geboren wordt uit water en Geest, kan hij het Koninkrijk Gods niet binnengaan. zoals de mens van nature is, heeft hij niet de heilige geest in zich wonen, maar staat vanwege zijn zonden onder het oordeel.
Ezekiel 23:19-20 NET
Yet she increased her prostitution, remembering the days of her youth when she engaged in prostitution in the land of Egypt. She lusted after their genitals – as large as those of donkeys, and their seminal emission was as strong as that of stallions.
Ik ga naar huis.
  vrijdag 26 maart 2010 @ 13:05:44 #145
240358 Ad_rem
bij de zaak
pi_79606095
Sex=bah zei Paulus.

Maargoed waar het op neer komt is dat Mathijs ook gewoon kist voor een van de 1000-en manieren waarop je de bijbel kunt interpreteren en gebruiken. Kijk alleen al hoeveel afscheidingen er binnen het christendom zijn. En iedereen ook nog denken dat die weg de ware is. Ome Albert zei het al: "Er zijn twee dingen oneindig: het heelal en de menselijke domheid, van de eerste ben ik niet zeker."

[ Bericht 35% gewijzigd door Ad_rem op 26-03-2010 13:14:42 ]
pi_79609345
Ontopic; denk dat het niet gaat werken.. Heb zelf een jaartje geleden een meisje ontmoet, super knap en leuk maar ze was dus christelijk gereformeerd Maandje mee aan lopen knooien, bij der ouders geweest etc en het was echt een ramp, altjid maar over het geloof etc.. dus gelijk maar weer afgekapt.
  vrijdag 26 maart 2010 @ 15:15:52 #147
295984 Demise
I saw you look away
pi_79611048
quote:
Op vrijdag 26 maart 2010 12:01 schreef Prenzlauer het volgende:

[..]

Ik vertel haar helemaal niets, ik ben gewoon geïnteresseerd.
Nog even op terugkomen: ik denk dat alle religies in feite op hetzelfde neerkomen. Je hebt het standaardbeeld van een geloofsrichting, maar in werkelijkheid zitten daar altijd gradaties in. Of ik God nu God, Allah of Jaweh noem, dat verandert niets aan mijn manier van geloven. Net zo min als dat ik verander als ik een andere naam aanneem. Ik identificeer mijn manier van geloven het meeste met het christendom, daarom noem ik mezelf christen.
quote:
Op vrijdag 26 maart 2010 12:31 schreef matthijs.. het volgende:

[..]

Net zoals jij God maakt zoals jij God graag ziet. Mijn boodschap is inderdaad niet die van Jezus, het is mijn persoonlijke interpretatie van het geloof. Niemand kan mij met zekerheid vertellen en bewijzen dat God wel of niet bestaat, net zo min als dat iemand mij kan zeggen hoe die God dan bestaat en hoe die God dan het geloof bedoeld heeft. Geloof heeft alleen nut als het je leven verrijkt, dus ik zou nooit geloven op een manier die mijn leven belemmert of in de weg staat.
"Hell is other people." - Jean-Paul Sartre
"A first sign of the beginning of understanding is the wish to die." - Franz Kafka
"Never memorize what you can look up in books." - Albert Einstein
  vrijdag 26 maart 2010 @ 16:59:47 #148
292678 Sneaf
"sarcasme"
pi_79615263
quote:
Op vrijdag 26 maart 2010 15:15 schreef Demise het volgende:

[..]

Nog even op terugkomen: ik denk dat alle religies in feite op hetzelfde neerkomen. Je hebt het standaardbeeld van een geloofsrichting, maar in werkelijkheid zitten daar altijd gradaties in. Of ik God nu God, Allah of Jaweh noem, dat verandert niets aan mijn manier van geloven. Net zo min als dat ik verander als ik een andere naam aanneem. Ik identificeer mijn manier van geloven het meeste met het christendom, daarom noem ik mezelf christen.
[..]

Net zoals jij God maakt zoals jij God graag ziet. Mijn boodschap is inderdaad niet die van Jezus, het is mijn persoonlijke interpretatie van het geloof. Niemand kan mij met zekerheid vertellen en bewijzen dat God wel of niet bestaat, net zo min als dat iemand mij kan zeggen hoe die God dan bestaat en hoe die God dan het geloof bedoeld heeft. Geloof heeft alleen nut als het je leven verrijkt, dus ik zou nooit geloven op een manier die mijn leven belemmert of in de weg staat.
Mooi geschreven Zelf geloof ik dat er meer is dan wat we weten. Een energie wellicht? God zal ik het niet noemen. Doet me toch te veel denken aan een christelijke god. Vind goed dat je dit met ons deelt God is immers heel vrij interpreteerbaar, voor ieder persoon is god iets anders. Vind altijd jammer als mensen de bijbel letter voor letter volgen. Naar mijn mening is de bijbel nog altijd door de mens geschreven en niet door god. Bedoel hier niet mee te zeggen dat die niet bestaat maar wel dat je de bijbel met wat zout mag nemen Dat jij dat wel kan scheiden vind ik een positieve ontwikkeling en het geloof alleen gebruikt om je leven te verbeteren(oa andere lief hebben enzo).
pi_79615323
Religie is voor volgelingen.
  zaterdag 27 maart 2010 @ 06:48:54 #150
273325 matthijs..
gereddoorJezus
pi_79636295
quote:
Op vrijdag 26 maart 2010 15:15 schreef Demise het volgende:

[..]

[..]

Allah is niet hetzelfde als God, wegen zoals het boedisme en de islam leiden naar het eeuwig verderf.
Je bent geen christen, de woorden van Jezus neem je niet serieus. Wat je leert is hypocriet en niet de waarheid.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')