Inhoudelijk valt daar niks op af te dingen.quote:Op donderdag 25 maart 2010 18:44 schreef Ad_rem het volgende:
Hier is het verhaal ook nog een keer samengevat:
[ afbeelding ]
komt voor mij over als een naamchristen en dan bedoel ik aan de hand van dit stuk, misschien dat hij het anders bedoeld, dat weet ik niet.quote:Op donderdag 25 maart 2010 22:05 schreef Captainblub het volgende:
Ik ben zelf niet gelovig, mijn vriend wel. Hij is dan wel niet echt extreem gelovig en .vind dat de bijbel meer een guidline is dan echt een boek waar je je letterlijk aan moet houden Zijn familie is verder ook niet gelovig en hij heeft zelf bewust de keuze gemaakt om te geloven.
Ik vind dat als je elkaar daar allebei vrij in laat er geen probleem zou moeten zijn. Oké, uitersten moet je niet bij elkaar zetten dat werkt waarschijnlijk niet. Ik heb met mijn vriend in het begin van onze relatie ook wel eens een gesprek gehad over het geloof, hij heeft mij uitgelegd waarom hij gelooft en ik hem waarom niet. Als je het snapt van elkaar, het kan accepteren en elkaar daar gewoon vrij in kan laten en elkaar niets opleggen, dan zo het naar mijn mening moeten werken. Ik accepteer het dat mensen geloven, zolang ze maar accepteren dat ik niet geloof, en daar heb ik tot nu toe nog geen problemen mee gehad.
Zulke kwalificaties kunnen in een béétje topic over christenen niet ontbreken.quote:Op vrijdag 26 maart 2010 07:38 schreef matthijs.. het volgende:
[..]
komt voor mij over als een naamchristen
wat hij daarmee bedoeld is me niet duidelijk, of de bijbel is helemaal Gods woord of niet.
Dit is dan iets voor hem om over na te denken en een waasrchuwing
Matthijs is dan ook zo iemand die vind dat het best is als je een vrouw verkracht, zolang je daarna maar met haar trouwt en d'r vader 50 zilverstukken overhandigt.quote:Op vrijdag 26 maart 2010 07:38 schreef matthijs.. het volgende:
komt voor mij over als een naamchristen en dan bedoel ik aan de hand van dit stuk, misschien dat hij het anders bedoeld, dat weet ik niet.
(citeer "vind dat de bijbel meer een guidline is dan echt een boek waar je je letterlijk aan moet houden)
wat hij daarmee bedoeld is me niet duidelijk, of de bijbel is helemaal Gods woord of niet.
Exodus 21:7quote:Op vrijdag 26 maart 2010 07:38 schreef matthijs.. het volgende:
Ik ben tegen verkrachting en verkrachtig vind ik een erge zonden. Je moet weten wat er met de wet wordt bedoeldquote:Op vrijdag 26 maart 2010 07:46 schreef DustPuppy het volgende:
[..]
Matthijs is dan ook zo iemand die vind dat het best is als je een vrouw verkracht, zolang je daarna maar met haar trouwt en d'r vader 50 zilverstukken overhandigt.
En ongehoorzame kinderen dienen natuurlijk ter plekke gestenigd te worden, dat lijkt me duidelijk.
Dit doet niks af aan wat er staat, vriend. Ik merk trouwens dat jij het stenigen van ongehoorzame kinderen niet afkeurt?quote:Op vrijdag 26 maart 2010 08:57 schreef matthijs.. het volgende:
Ik ben tegen verkrachting en verkrachting vind ik een erge zonden. Je moet weten wat er met de wet wordt bedoeld
galaten3vers10 Want allen, die het van werken der wet verwachten, liggen onder de vloek; want er staat geschreven: Vervloekt is een ieder, die zich niet houdt aan alles, wat geschreven is in het boek der wet, om dat te doen.
vers11 En dat door de wet niemand voor God gerechtvaardigd wordt, is duidelijk; immers, de rechtvaardige zal uit geloof leven.
Sorry hoor, ik ben gelovig en ik ben het hier niet mee eens. Je hoeft niet te vinden dat de Bijbel Gods woord is om christelijk te zijn, zoals je niet kerkelijk hoeft te zijn om te geloven. Dan zijn er ook nog eens verschillende manieren om 'Gods woord' te interpreteren. Je kunt letterlijk de Bijbel willen naleven, wat je niet gaat lukken, met al die contradicties, maar je kunt ook zeggen dat de Bijbel meer een metafoor is en de boodschap die het voor jou uitdraagt, naleven.quote:Op vrijdag 26 maart 2010 07:38 schreef matthijs.. het volgende:
[..]
komt voor mij over als een naamchristen en dan bedoel ik aan de hand van dit stuk, misschien dat hij het anders bedoeld, dat weet ik niet.
(citeer "vind dat de bijbel meer een guidline is dan echt een boek waar je je letterlijk aan moet houden)
Jezus eigen woorden zijn om jezelf te verloochenen matteus16vers24 Toen zeide Jezus tot zijn discipelen: Indien iemand achter Mij wil komen, die verloochene zichzelf en neme zijn kruis op en volge Mij. 25 Want ieder, die zijn leven zal willen behouden, die zal het verliezen; maar ieder, die zijn leven verloren heeft om Mijnentwil, die zal het vindenquote:Op vrijdag 26 maart 2010 09:06 schreef Demise het volgende:
[..]
Sorry hoor, ik ben gelovig en ik ben het hier niet mee eens. Je hoeft niet te vinden dat de Bijbel Gods woord is om christelijk te zijn, zoals je niet kerkelijk hoeft te zijn om te geloven. Dan zijn er ook nog eens verschillende manieren om 'Gods woord' te interpreteren. Je kunt letterlijk de Bijbel willen naleven, wat je niet gaat lukken, met al die contradicties, maar je kunt ook zeggen dat de Bijbel meer een metafoor is en de boodschap die het voor jou uitdraagt, naleven.
Ik ben biseksueel. Dat is, volgens de Bijbel, fout. Toch geloof ik niet dat het Gods wil is dat ik mezelf verloochen en ontken. God houdt van iedereen, dus God accepteert mij zoals ik ben en wil zijn.
Dat is dan mijn visie, natuurlijk.
en deze vrouw dan, die leefde in zonden als homosekueel en hoe God haar heeft veranderd.quote:Op vrijdag 26 maart 2010 09:13 schreef matthijs.. het volgende:
[..]
Jezus eigen woorden zijn om jezelf te verloochenen matteus16vers24 Toen zeide Jezus tot zijn discipelen: Indien iemand achter Mij wil komen, die verloochene zichzelf en neme zijn kruis op en volge Mij. 25 Want ieder, die zijn leven zal willen behouden, die zal het verliezen; maar ieder, die zijn leven verloren heeft om Mijnentwil, die zal het vinden
Dan was ze dus bi-seksueel en heeft haar geloof haar zo ver gekregen haar homoseksuele kant te onderdrukken. Lekker spannend.quote:Op vrijdag 26 maart 2010 09:15 schreef matthijs.. het volgende:
en deze vrouw dan, die leefde in zonden als homosekueel en hoe God haar heeft veranderd.
En mijn eerste deel van het verhaal legt uit waarom ik me niet houd aan de letterlijke betekenis van Bijbelteksten, maar daar ga je niet op in. Bovendien kun je niet 'bekeren' van homoseksueel/biseksueel zijn. Dat ben je, net zoals jij een man (neem ik aan) bent en ik een vrouw. Je kunt wel doen alsof je het verandert (operaties, hormonen), maar uiteindelijk verandert dat niets aan je genen.quote:Op vrijdag 26 maart 2010 09:13 schreef matthijs.. het volgende:
[..]
Jezus eigen woorden zijn om jezelf te verloochenen matteus16vers24 Toen zeide Jezus tot zijn discipelen: Indien iemand achter Mij wil komen, die verloochene zichzelf en neme zijn kruis op en volge Mij. 25 Want ieder, die zijn leven zal willen behouden, die zal het verliezen; maar ieder, die zijn leven verloren heeft om Mijnentwil, die zal het vinden
De waarheid is hetzelfde en tijdloos, net zoals de mens hetzelfde is als toen (van nature slecht en ongehoorzaam) en God is voor eeuwig dezelfde. Wat ik al eerder zei je begrijpt denk ik niet hoe God de wet bedoeld heeft en dat de wet ook mij schuldig verklaard voor God en dat ik door genade leef.quote:Op vrijdag 26 maart 2010 09:12 schreef Catbert het volgende:
Ik heb persoonlijk helemaal niks met gelovigen die in deze tijd de bijbel letterlijk quoten alsof het een wetboek is. Dat was het misschien toen het geschreven is, maar je kunt geen 2000 jaar oude teksten aan lopen halen alsof het wetten zijn. Ons juridisch systeem is ook voor een groot deel gebaseerd op dat van de Romeinen maar gelukkig hebben we niet meer dezelfde wetten. We zijn 2000 jaar verder undso.
De god uit het oude testament is heel anders dan de god uit het nieuwe testament.quote:Op vrijdag 26 maart 2010 09:19 schreef matthijs.. het volgende:
De waarheid is hetzelfde en tijdloos, net zoals de mens hetzelfde is als toen (van nature slecht en ongehoorzaam) en God is voor eeuwig dezelfde. Wat ik al eerder zei je begrijpt denk ik niet hoe God de wet bedoeld heeft en dat de wet ook mij schuldig verklaard voor God en dat ik door genade leef.
Niet lullig bedoelt maar, is dat niet hypocriet?quote:Op vrijdag 26 maart 2010 09:06 schreef Demise het volgende:
[..]
Sorry hoor, ik ben gelovig en ik ben het hier niet mee eens. Je hoeft niet te vinden dat de Bijbel Gods woord is om christelijk te zijn, zoals je niet kerkelijk hoeft te zijn om te geloven. Dan zijn er ook nog eens verschillende manieren om 'Gods woord' te interpreteren. Je kunt letterlijk de Bijbel willen naleven, wat je niet gaat lukken, met al die contradicties, maar je kunt ook zeggen dat de Bijbel meer een metafoor is en de boodschap die het voor jou uitdraagt, naleven.
Ik ben biseksueel. Dat is, volgens de Bijbel, fout. Toch geloof ik niet dat het Gods wil is dat ik mezelf verloochen en ontken. God houdt van iedereen, dus God accepteert mij zoals ik ben en wil zijn.
Dat is dan mijn visie, natuurlijk.
Is anders prima hoor, volgens El Bible.quote:Op vrijdag 26 maart 2010 08:57 schreef matthijs.. het volgende:
Ik ben tegen verkrachting en verkrachtig vind ik een erge zonden.
God heeft die 'wet' niet geschreven, dat hebben mensen gedaan. En aangezien deze slecht en ongehoorzaam zijn is de kans dat ze God 'wil' exact opgevolgd hebben bij het schrijven van dit wetboek exact opgevolgd hebben.quote:Op vrijdag 26 maart 2010 09:19 schreef matthijs.. het volgende:
De waarheid is hetzelfde en tijdloos, net zoals de mens hetzelfde is als toen (van nature slecht en ongehoorzaam) en God is voor eeuwig dezelfde. Wat ik al eerder zei je begrijpt denk ik niet hoe God de wet bedoeld heeft en dat de wet ook mij schuldig verklaard voor God en dat ik door genade leef.
Had je het filmpje al gezien, waar ik boven de link van plaatsen. Er zijn genoeg getuigenissen van mensen, die helemaal als homoseksueel hebben geleefd en nu getrouwd zijn en door God veranderd zijn en hem dienen.quote:Op vrijdag 26 maart 2010 09:19 schreef Demise het volgende:
[..]
En mijn eerste deel van het verhaal legt uit waarom ik me niet houd aan de letterlijke betekenis van Bijbelteksten, maar daar ga je niet op in. Bovendien kun je niet 'bekeren' van homoseksueel/biseksueel zijn. Dat ben je, net zoals jij een man (neem ik aan) bent en ik een vrouw. Je kunt wel doen alsof je het verandert (operaties, hormonen), maar uiteindelijk verandert dat niets aan je genen.
Er zijn wel meer filmpjes te vinden van mensen die zichzelf voor de gek houden.quote:Op vrijdag 26 maart 2010 09:26 schreef matthijs.. het volgende:
Er zijn genoeg getuigenissen van mensen, die helemaal als homoseksueel hebben geleefd en nu getrouwd zijn en door God veranderd zijn en hem dienen.
de hersenen van homoseksuelen reageren heel anders doordat zij in de foetus bloot zijn gesteld aan bepaalde hormonen. Het is dus onmogelijk dat zij veranderd zijn en mij dunkt dat ze dat doen zodat ze nog steeds met hun familie en vrienden om kunnen blijven gaan aangezien jullie gemeenschap behoorlijk intolerant is.quote:Op vrijdag 26 maart 2010 09:26 schreef matthijs.. het volgende:
[..]
Had je het filmpje al gezien, waar ik boven de link van plaatsen. Er zijn genoeg getuigenissen van mensen, die helemaal als homoseksueel hebben geleefd en nu getrouwd zijn en door God veranderd zijn en hem dienen.
Ja, dat is ten dele hypocriet. Ik geloof niet in de Bijbel, ik geloof in God. De Bijbel is voor mij de grootste puzzel die ik ken, omdat ik wat ik lees probeer te rijmen met het beeld dat ik van God heb, en dat lukt niet.quote:Op vrijdag 26 maart 2010 09:21 schreef Prenzlauer het volgende:
[..]
Niet lullig bedoelt maar, is dat niet hypocriet?
De dingen die je niet wilt accepteren sla je af als metafoor zodat je nog steeds in diezelfde god die jou verketterd kan geloven....
Net als dat smoesje over dat men het Oude Testament niet serieus moeten nemen omdat het Nieuwe Testament de verbetering is....Dus de almachtige had een foutje gemaakt, was te koppig om er zelf wat aan te doen dus moest zijn zoon, die via onverklaarbare redenen zijn zoon is, het maar even opknappen en bekopen met de dood.
Je zegt zelf al dat er zoveel tegenstellingen in dat boek staan, hoe kan je het dan toch nog serieus nemen?En dan bedoel ik oprecht, ben erg benieuwd naar de beweegredenen.
Nog meer sprookjes. Je kunt net zo min onthomo-en ( Onderdrukken jaquote:Op vrijdag 26 maart 2010 09:26 schreef matthijs.. het volgende:
[..]
Had je het filmpje al gezien, waar ik boven de link van plaatsen. Er zijn genoeg getuigenissen van mensen, die helemaal als homoseksueel hebben geleefd en nu getrouwd zijn en door God veranderd zijn en hem dienen.
Nee, ik weet al wat die vrouw gaat zeggen en ik hoef het niet zonodig te horen. Ik leef helemaal als biseksueel, heb een vriend, ben veranderd door God en sta gelijk aan God. Zoveel verschilt dat niet van jou zin.quote:Op vrijdag 26 maart 2010 09:26 schreef matthijs.. het volgende:
[..]
|
|
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |