Gewoon even op de stoep kijken en als je mieren ziet die duidelijk groter zijn dan de normale mieren die je gewend bent, dan zijn dat koninginnen. Ze hebben vaak vleugels maar verliezen deze na een tijdje (volgens mij als ze bevrucht zijn). Als dat laatste klopt, is het verliezen van de vleugels dus een indicator voor je of ze bevrucht zijn.quote:Op maandag 14 juni 2010 02:00 schreef Chokeme het volgende:
[..]
Kwaliteitspost, maar toch zeur ik nog ff door
Ik bedoelde eigenlijk hoe/of je kan zien welke mieren de bevruchte koninginnen zijn, wanneer je ze wil vangen bij de bruidsvlucht. Of stop je er gewoon een aantal in reageerbuisjes en dan afwachten welke vrouwelijk, en bevrucht zijn ?
Geen idee, maar ik wacht even een antwoord van iemand anders af, want dit wil ik ook weten voor als ik een kolonie neem.quote:En betreffende het nest, ytong/kit/glas is dus alles wat nodig is ?
En kan je inschatten hoe groot een kolonie ongeveer zal worden ? Aangezien ik niet van plan ben zo'n bouwwerk als hierboven ergens gepost is, te maken. Mooiste zou zijn als ik gewoon met 1 keer een nest maken uit kan.
OMGquote:
Zoals iemand al eerder uitlegde. Je kan ze duidelijk herkennen aan de grootte. Als je denkt: dat is een verdomd grote mier, pak hem dan op en stop hem in een reageerbuisje. Donker wegstoppen, dan zul je zien dat ze al gauw begint met eitjes poepen.quote:Op maandag 14 juni 2010 02:00 schreef Chokeme het volgende:
[..]
Kwaliteitspost, maar toch zeur ik nog ff door
Ik bedoelde eigenlijk hoe/of je kan zien welke mieren de bevruchte koninginnen zijn, wanneer je ze wil vangen bij de bruidsvlucht. Of stop je er gewoon een aantal in reageerbuisjes en dan afwachten welke vrouwelijk, en bevrucht zijn ?
In 1 keer een nest bouwen gaat niet lukken. Een kolonie groeit constant, volgens een exponentiële curve. Je zult uiteindelijk minstens elk jaar 1 keer een nest bouwen. Alhoewel het ook wel mogelijk is om populatie control toe te passen. Dit houdt in dat je gewoon genocide pleegt.quote:En betreffende het nest, ytong/kit/glas is dus alles wat nodig is ?
En kan je inschatten hoe groot een kolonie ongeveer zal worden ? Aangezien ik niet van plan ben zo'n bouwwerk als hierboven ergens gepost is, te maken. Mooiste zou zijn als ik gewoon met 1 keer een nest maken uit kan.
Wat je daar ziet is de nachtmerrie van elke mierenhouder.quote:Op maandag 14 juni 2010 08:11 schreef Kimbell het volgende:
[..]
OMGIk zat achter de laptop te roepen om de stofzuiger.
OMG, ruim dat maar es op zegquote:
Vooral het stenen uiterlijk is lastig te maken.quote:Op maandag 14 juni 2010 10:08 schreef Ra-z het volgende:
[..]
dat is nou een vet nest, van de zomer maar eens kijken of het te realiseren is
Je foto's doen het niet.quote:Op maandag 14 juni 2010 10:13 schreef Chung het volgende:
[..]
Vooral het stenen uiterlijk is lastig te maken.
Overigens vroeg iemand gisteren op de chat naar het nest van mijn kolonie. Hier zijn wat foto's.
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
er bestaat gewoon zoiets als transparante kitquote:Op maandag 14 juni 2010 12:22 schreef Levolution het volgende:
[..]
Je foto's doen het niet.
Vraagje over die nest met de 'ingebouwde' rots: Hoe plak je die rots met gangen vast aan het glas van de bak? Kit heeft een kleur dus lijkt me niet heel mooi.
quote:Op maandag 14 juni 2010 13:02 schreef Ra-z het volgende:
[..]
er bestaat gewoon zoiets als transparante kit
Transparante kit, wat al gezegd is. Echter, je hoeft het niet vast te plakken aan het aquarium. Dat is zonde. Je kan beter een dunne glasplaat voor de rots. En dan de rots tegen aquarium aanleggen. Heb je wel dubbel glas, maar dat is geen probleem opzich.quote:Op maandag 14 juni 2010 12:22 schreef Levolution het volgende:
[..]
Je foto's doen het niet.
Vraagje over die nest met de 'ingebouwde' rots: Hoe plak je die rots met gangen vast aan het glas van de bak? Kit heeft een kleur dus lijkt me niet heel mooi.
Moet je voorstellen dat je in de zelfde kamer slaapt.quote:
Als het dubbele glas niet te veel zicht wegneemt is dit inderdaad een beter idee. Maar het is ook belangrijk dat er geen mieren tussen de rots en het glas van het aquarium belanden en daar vast komen te zitten.quote:Op maandag 14 juni 2010 17:51 schreef Chung het volgende:
[..]
Transparante kit, wat al gezegd is. Echter, je hoeft het niet vast te plakken aan het aquarium. Dat is zonde. Je kan beter een dunne glasplaat voor de rots. En dan de rots tegen aquarium aanleggen. Heb je wel dubbel glas, maar dat is geen probleem opzich.
Dan ruimen ze hun vuil niet goed op, en gooien ze het in andere kamers. Dat gaat schimmelen met negatieve gevolgen.quote:Op maandag 14 juni 2010 21:27 schreef Levolution het volgende:
Hey, je foto's doen het. Dat heb je heel mooi gedaan! Ik zie dat je de bak afgedekt hebt maar wel voorzien hebt van ventilatie. Je beestjes hebben het wel lux zeg.
Nog een vraagje trouwens. Stel dat je een beginnende, kleine kolonie hebt, maar je besluit deze al meteen in een grote bak met ytong te doen. Kan dit kwaad? Wat maakt het uit dat de bak te groot voor ze is? In de natuur hebben ze toch ook de hele wereld.
Hm okee goed puntquote:Op maandag 14 juni 2010 21:43 schreef Dynd het volgende:
[..]
Dan ruimen ze hun vuil niet goed op, en gooien ze het in andere kamers. Dat gaat schimmelen met negatieve gevolgen.
quote:Op dinsdag 23 maart 2010 20:09 schreef Harajuku. het volgende:
[..]
Heb je gezien hoe zijn voer eruit ziet?![]()
[ afbeelding ]
Als je nou eerst het topic leest.quote:Op vrijdag 18 juni 2010 21:40 schreef Graseter het volgende:
Hé maar hoe maak je zo'n koel mierending. Dat lijkt me best epic om te hebben
Eerst een beetje stroop in die zak doen.. dan blijven ze wel plakken/zitten vanwege de zoete troep.. En dan gewoon de stofzuigerzak verbranden zodra je klaar bent? En anders in een container gooien, buiten je huis.:Pquote:Op maandag 14 juni 2010 18:35 schreef RhytmicalRemedy het volgende:
[..]
Moet je voorstellen dat je in de zelfde kamer slaapt.
Overigens voor iedereen die Stofzuiger roept, kruipen ze weer uit
wtf, zijn die ontsnapt ofzo?quote:
Ah, zoiets heb ik ook voor m'n hamster. Alleen heb liever een hamster rond lopen dan een leger mieren.quote:Op vrijdag 18 juni 2010 22:02 schreef Dynd het volgende:
[..]
Nee, hij heeft gewoon een heel groot mierenhok.
Zie ik daar nu mieren die geprobeerd hebben te ontsnappen? Rechtsonderaan van die bakquote:Op zondag 13 juni 2010 14:41 schreef Chung het volgende:
Hoe het nest er recentelijk uit zag. Let op al die grote larven!
Je bedoelt het goed, of je trollt heel hard. Maar ik was sarcastisch.quote:Op vrijdag 18 juni 2010 22:07 schreef Graseter het volgende:
[..]
Ah, zoiets heb ik ook voor m'n hamster. Alleen heb liever een hamster rond lopen dan een leger mieren.
Stofzuigerquote:Op vrijdag 18 juni 2010 22:11 schreef Dynd het volgende:
[..]
Je bedoelt het goed, of je trollt heel hard. Maar ik was sarcastisch.
Nee die mieren zijn inderdaad ontsnapt, ik vraag me af hoe hij ze ooit opgeruimd heeft.
Ik hoop echt dat hij trollt.quote:Op vrijdag 18 juni 2010 22:11 schreef Dynd het volgende:
[..]
Je bedoelt het goed, of je trollt heel hard. Maar ik was sarcastisch.
Nee die mieren zijn inderdaad ontsnapt, ik vraag me af hoe hij ze ooit opgeruimd heeft.
Mieren overleven de stofzuiger niet. Dat komt omdat die krengen vet hard zuigen. Heb wel eens vaker de stofzuiger gebruikt om de opstandelingen op te zuigen. Naderhand geen last meer van gehad.quote:Op vrijdag 18 juni 2010 21:45 schreef Green1 het volgende:
[..]
Eerst een beetje stroop in die zak doen.. dan blijven ze wel plakken/zitten vanwege de zoete troep.. En dan gewoon de stofzuigerzak verbranden zodra je klaar bent? En anders in een container gooien, buiten je huis.:P
Die zijn niet ontsnapt. Ze zitten tussen het glas en het plexiglas van het y-tong in. Domme mieren dus.quote:Op vrijdag 18 juni 2010 22:08 schreef Jump het volgende:
[..]
Zie ik daar nu mieren die geprobeerd hebben te ontsnappen? Rechtsonderaan van die bak
Misschien kan je ze online kopen? Ik kan je er eventueel ook wel een paar opsturen. Van plastic dan.quote:Op zondag 20 juni 2010 04:31 schreef Chokeme het volgende:
Lokale apotheek verkoopt reageerbuisjes alleen per 100 :/
Yay \o/ We hebben de mieren inmiddels een weekje in huisquote:Op donderdag 10 juni 2010 11:36 schreef Cocotrimonium het volgende:
Ok, we hebben mieren en een bak besteld..
De mieren: Camponotus ligniperda
De bak
Ben benieuwd
Nee helaas, je kan nooit ideale omstandigheden nabootsen dus ze zullen nooit jouw 'nest' kiezen. Ze gaan liever elders in de grond zitten.quote:Op zaterdag 7 augustus 2010 04:16 schreef Graseter het volgende:
Is het ook mogelijk om iets te maken, buiten neer te zetten en wachten tot er een mieren nest in zit?
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |