quote:
Op maandag 29 maart 2010 23:43 schreef oh-oh het volgende:Nou ik snap wel waar je ze kan kopen, maar hoe kun je een nieuwe kolonie maken?
Als je een koningin weg haalt uit een nest, dan sterft die kolonie toch uit of niet?
Oh en een meelworm, das in t engels een maggot, geen meal worm, maar dat is wel een maaltijdworm, dus mss is het wel een woordgrapje van je
Een kolonie komt voort uit een vruchtbare koningin. Al de kolonie volwassen is dan brengt zij mannetjes en prinsessen voort die kunnen vliegen. Ze paren in de lucht, de bruidsvlucht. De mannetjes sterven en de koninginnen zoeken een plek om een kolonie op te starten. In gevangenschap is dit vrijwel niet mogelijk. Dus je koopt vrijwel altijd je kolonie van een ander die in staat is om een kolonie uit te graven of een koningin te vangen na de bruidsvlucht.
Zonder een koningin worden er geen nieuwe eitjes gelegd. De kolonie sterft langzaam uit, want de werksters sterven van ouderdom. Echter, sommige mierensoorten hebben meerdere koninginnen binnen ee kolonie. En,
meelworm in het engels.
quote:
Op maandag 29 maart 2010 23:44 schreef Dynd het volgende:Hoe zit jou basin trouwens in elkaar? Ik vind ytong maar niks en dit vind ik echt heel mooi en je kan ook nog eens best veel zien. Ik denk eraan om te beginnen met een simpele soort zoals de Lasius Niger, gewoon om te kijken hoe het gaat.
Mijn basin bestaat uit y-tong, zand en reageerbuisjes. In een zandnest kan je niet zo duidelijk zien wat er precies gebeurd, in een y-tong nest juist wel. Wat ik film gebeurd in de buitenwereld. In de buitenwereld voeder je de mieren voedsel. Elk nest heeft een buitenwereld nodig. Als je duidelijk wilt zien wat er gebeurd, dan is een combinatie van een grote bak als buitenwereld en een y-tong nest de beste oplossing. In de OT kan je lezen hoe je het beste kan beginnen.