abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  dinsdag 23 maart 2010 @ 16:09:00 #26
8372 Bastard
Persona non grata
pi_79494744
quote:
Op dinsdag 23 maart 2010 16:04 schreef oh-oh het volgende:

[..]

Ja true, maar gewoon het idee he
Ik geloof dat ik dr ook best uren naar zou kunnen turen .
Dat inderdaad... erg boeiend om te zien! Leuk topic!
The truth was in here.
pi_79495041
Leuk! Tvp
pi_79495146
En dan moet je net een bak vol deze jongens hebben: http://en.wikipedia.org/wiki/Paraponera .

pi_79496227
Ja, Parapona sp. Sommige soorten kunnen steken. Parapona sp. is heer en meester op dat gebied. Maar goed, die soort is ontiegelijk duur. Edit: en pijnlijk.

Wat dacht je hiervan:

Deze wordt 35mm groot.

Een soort army ant op mm papier. Let op de verschillende grootte van de werksters.
pi_79499483
Ruik je ze in een kamer waar niet veel gelucht wordt?
pi_79499739
Je ruikt niks, geurloos. Geluidloos. Zorg dan wel dat alles netjes schoon maakt. Als je eens in de 2 maanden de buitenwereld schoonmaakt, dan kan het restafval schimmelen.
pi_79503707
Voor mijn vogelspinnen, schorpioenen en bidsprinkhanen houd ik voederdieren zoals Blaptica dubia kakkerlakken en krekels.
Zijn dit geschikte voederdieren voor beginner soorten?

Ik begrijp dat kolonies te groot kunnen worden voor het terrarium.
Ga je dit tegen of houdt de populatie zichzelf in stand door bijvoorbeeld kanibalisme?

Aangezien ik nooit alle andere terraria mier proof krijg lopen mijn andere geleedpotigen gevaar bij een uitbraak van agressieve soorten dus ik moet eerst maar eens goed orienteren voor ik dit project aan de to do lijst toevoeg.
Ik vind het wel heel mooi.
  dinsdag 23 maart 2010 @ 19:56:47 #33
176471 oh-oh
Sure...fine...whatever...
pi_79504313
Oh ik zou serieus wel heel graag een bidsprinkhaan willen hebben, kun je daar eens een topic over openen???
Op dinsdag 20 december 2011 03:07 schreef minthy het volgende:
Zelfs ik zou oh-oh doen, alleen al op basis van haar postgedrag en ui O+
'Outside of a dog, a book is man's best friend. Inside of a dog it's too dark to read.'
( Groucho Marx )
pi_79504525
Ik hou zelf ook Blaptica dubia. Deze zijn vooral handig voor grote kolonies. Echter, kleine kolonies accepteren het ook wel, maar dan wel als hele kleine stukjes. Krekels worden zowat altijd geaccepteerd.

De groei van de kolonie is afhankelijk van de hoeveelheid eitjes die een koningin legt. Als je een balans weet te vinden in de hoeveelheid voedsel die je geeft, dan zal de populatie niet groeien, maar ook niet krimpen.

En niet elke soort is agressief. Wat ik veel lees is dat mensen verschillende soorten mieren houden in een terrarium. Zo houden ze bijvoorbeeld een soort die alleen 's nachts actief is en een soort die alleen overdag actief is. Als je de juiste soorten kiest kan je ze misschien zelfs samen met je bidsprinkhaan of vogelspin samen houden. Mocht je meer specifieke vragen hierover hebben, stel ze dan op het AntForum. Ik weet namelijk niet zoveel af van community tanks.
  dinsdag 23 maart 2010 @ 20:09:03 #35
182666 Harajuku.
C'est magnifique.
pi_79504826
quote:
Op dinsdag 23 maart 2010 19:56 schreef oh-oh het volgende:
Oh ik zou serieus wel heel graag een bidsprinkhaan willen hebben, kun je daar eens een topic over openen???
Heb je gezien hoe zijn voer eruit ziet?

I liked it. I was good at it. It made me feel alive.
pi_79504877
LoL.

Je kan anders ook krekels voeren hoor.

Schattig he.
  Moderator dinsdag 23 maart 2010 @ 20:14:08 #37
121347 crew  senesta
Risicovol
pi_79505041
Ik vind dit topic echt hartstikke leuk maar ik vind het vele noemen van dat forum wat minder, ik laat hem in je Openingspost staan maar de rest ga ik weghalen want het begint nu echt een beetje spammerige vormen aan te nemen
JoOlz: "So much good shit in senesta's head, I call it Ideahhrea."
  Moderator dinsdag 23 maart 2010 @ 20:22:45 #38
121347 crew  senesta
Risicovol
pi_79505461
quote:
Op dinsdag 23 maart 2010 20:09 schreef Harajuku. het volgende:

[..]

[ afbeelding ]

Oooh ik krijg daar echt zo de kriebels van
JoOlz: "So much good shit in senesta's head, I call it Ideahhrea."
  dinsdag 23 maart 2010 @ 20:28:14 #39
182666 Harajuku.
C'est magnifique.
pi_79505733
quote:
Op dinsdag 23 maart 2010 20:22 schreef senesta het volgende:

[..]

Oooh ik krijg daar echt zo de kriebels van
Ik zit nu ook al overal rond te kijken of er niet per ongeluk iets rondloopt hier
I liked it. I was good at it. It made me feel alive.
pi_79517423
quote:
Op dinsdag 23 maart 2010 20:01 schreef Chung het volgende:
Ik hou zelf ook Blaptica dubia. Deze zijn vooral handig voor grote kolonies. Echter, kleine kolonies accepteren het ook wel, maar dan wel als hele kleine stukjes. Krekels worden zowat altijd geaccepteerd.

De groei van de kolonie is afhankelijk van de hoeveelheid eitjes die een koningin legt. Als je een balans weet te vinden in de hoeveelheid voedsel die je geeft, dan zal de populatie niet groeien, maar ook niet krimpen.

En niet elke soort is agressief. Wat ik veel lees is dat mensen verschillende soorten mieren houden in een terrarium. Zo houden ze bijvoorbeeld een soort die alleen 's nachts actief is en een soort die alleen overdag actief is. Als je de juiste soorten kiest kan je ze misschien zelfs samen met je bidsprinkhaan of vogelspin samen houden. Mocht je meer specifieke vragen hierover hebben, stel ze dan op het AntForum. Ik weet namelijk niet zoveel af van community tanks.
Bedankt voor de info!
Populatie beheersbaar d.m.v. voedsel aanbod. Check.

Ik doelde meer op het uitbreken van de mieren in de kamer waar de terraria staan met een plundertocht naar de nabijgelegen bakken tot gevolg.
Ik zie al een stroom mieren voor me met kleine stukjes spin die in 1 richting reizen.
Het naast elkaar leven van dag en nacht actieve mieren in 1 terrarium klinkt wel heel interesant.
Als ik serieus ben zal ik zeker het forum bezoeken en eventueel een goed boek of twee aanschaffen.
pi_79517487
quote:
Op dinsdag 23 maart 2010 19:56 schreef oh-oh het volgende:
Itt de andere dieren heb ik de bidsprinkhanen nog niet in huis maar de insectaria zijn nagenoeg klaar.
In april ga ik naar een grote beurs waar ik naast 2 boomvogelspinnen 1 of meerdere bidsprinkhanen aan ga schaffen.
Ondertussen ben ik nog wat kennis op doen want ze stellen iets meer eisen dan dieren die ik al heb.
Zodra ze er zijn lijkt het me leuk om er een topic aan te wijden.

soortje met een hoge 'wow!' factor.

Back on topic nu.
We hadden het over mieren.

[ Bericht 6% gewijzigd door Vengerr op 24-03-2010 02:18:39 ]
  woensdag 24 maart 2010 @ 08:35:56 #42
176471 oh-oh
pi_79519047
quote:
Op dinsdag 23 maart 2010 20:09 schreef Harajuku. het volgende:

[..]

[ afbeelding ]
Dat zijn ook best toffe beestjes
'Outside of a dog, a book is man's best friend. Inside of a dog it's too dark to read.'
( Groucho Marx )
pi_79520021
Wat kost zo'n kleine begin kolonie? Ik snap dat het per soort verschilt, maar stel dat ik de goedkoopste neem, waarschijnlijk is dat de Lasius Niger? Hoe groot is zo'n kleine kolonie dan? Hoeveel werksters, mannetjes en koninginnen ongeveer?
hoi
pi_79529258
Een kleine kolonie, dus een koningin met eerste generatie werksters kun je kopen op het forum tegen verzendkosten. Het betreft dan de soort Lasius niger of Myrmica rubra. Deze soorten twee soorten zijn wijdverspreid te vinden in Nederland. Messor barbarus is een zadenetende soort en komt voor in Europa. Deze soort is ook voor 5 euro te vinden in de winkels of anders via via. Het voordeel van Messor barbarus is dat je ze niet perse insecten hoeft te geven. En de werksters vertonen verschillen in groottes.
pi_79560703
quote:
Op woensdag 24 maart 2010 13:41 schreef Chung het volgende:
Een kleine kolonie, dus een koningin met eerste generatie werksters kun je kopen op het forum tegen verzendkosten. Het betreft dan de soort Lasius niger of Myrmica rubra. Deze soorten twee soorten zijn wijdverspreid te vinden in Nederland. Messor barbarus is een zadenetende soort en komt voor in Europa. Deze soort is ook voor 5 euro te vinden in de winkels of anders via via. Het voordeel van Messor barbarus is dat je ze niet perse insecten hoeft te geven. En de werksters vertonen verschillen in groottes.
Oke en wat eten die Messor barbarus dan nog meer? Ook suikerwater?
Ja dat verschil in groottes is wel tof!
hoi
pi_79583389
De messor sp. is een soort die zaden eet. Daarnaast accepteren ze ook suikerwater. Het dieet is niet alleen beperkt tot zaden. Ze nemen net zo goed ook insecten aan, maar dit is niet noodzakelijk. Met insecten groeien ze sneller.

Verschil in grootte komt vanwege het feit dat elke werkster een eigen taak heb. Je ziet vaak dat met elke eerste nieuwe grote werkster die uit komt, de kolonie beschikking heeft tot nieuwe zaden. Want, voorheen hadden ze geen grote werkster met sterke kaken.
  maandag 29 maart 2010 @ 22:57:22 #49
176471 oh-oh
pi_79728576
Holy moly, best bruut, die filmpjes
Hoe vermoorden ze nu uiteindelijk hun prooi?
Eten ze hem levend op, of steken ze of wat?
Oh en wat ik me ook nog even vast en zeker heel dom zat af te vragen, hoe kom je nu aan een losse koninging om een kolonie mee te starten?
Waar haal je die vandaan?
( Groucho Marx )
pi_79730838
Het hangt af van de soort af hoe ze hun prooi doden. Afhankelijk van de soort steken ze, bijten ze etc. De soort op de video die ik hiervoor gepost heb is zeer agressief. Ze doden hun prooi door te zwermen over hun prooi heen. Ze bijten hun prooi constant, totdat de prooi vermoeid raakt. Daarna slepen ze de prooi levend het nest in.

Er zijn talloze websites waar je mierenkolonies kan kopen. Nog beter is om kolonies via particulieren te kopen. Dat wordt vaak verkocht via verschillende fora.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')