Maggots zijn maden.quote:Op maandag 29 maart 2010 23:43 schreef oh-oh het volgende:
Nou ik snap wel waar je ze kan kopen, maar hoe kun je een nieuwe kolonie maken?
Als je een koningin weg haalt uit een nest, dan sterft die kolonie toch uit of niet?
Oh en een meelworm, das in t engels een maggot, geen meal worm, maar dat is wel een maaltijdworm, dus mss is het wel een woordgrapje van je![]()
Is deze soort ook te houden in alleen een glazen terrarium, met bodembedekker e.d. zonder ytong nest? (zegmaar dat ze een eigen nest bouwen in de 'buitenwereld') en zo ja is een 20x20cm bak bijvoorbeeld dan al groot genoeg of hebben ze echt meer ruimte nodig?quote:Op donderdag 8 april 2010 18:46 schreef Chung het volgende:
Vandaag een nieuwe soort binnen gekregen. Deze soorten zijn echt heel erg agressief.![]()
Over de ruimte hangt af van de grootte van de kolonie, maar met zo'n (zandnest) in de buitenwereld zul je erg weinig kunnen zien van het nest zelf.quote:Op vrijdag 11 juni 2010 10:04 schreef Ra-z het volgende:
[..]
Is deze soort ook te houden in alleen een glazen terrarium, met bodembedekker e.d. zonder ytong nest? (zegmaar dat ze een eigen nest bouwen in de 'buitenwereld') en zo ja is een 20x20cm bak bijvoorbeeld dan al groot genoeg of hebben ze echt meer ruimte nodig?
Alleen exotische mieren mag je niet loslaten. (Als je die bestelt moet je ook een Risk form invullen) Wat je daarmee moet doen weet ik eigenlijk ook niet. Verkopen is mogelijk, er is best wat vraag naar een goede kolonie.quote:Op zaterdag 12 juni 2010 21:58 schreef Green1 het volgende:
Wat ik me af vraag.. Wat doe je er mee als je een andere soort wilt hebben? Je zei dat je ze niet los mag laten, toch?
Als je de koningin wegneemt, misschien sterft de kolonie dan vanzelf uit? Of vervangen ze hun koningin?quote:Op zaterdag 12 juni 2010 22:04 schreef Dynd het volgende:
[..]
Alleen exotische mieren mag je niet loslaten. (Als je die bestelt moet je ook een Risk form invullen) Wat je daarmee moet doen weet ik eigenlijk ook niet. Verkopen is mogelijk, er is best wat vraag naar een goede kolonie.En anders ze laten sterven.
Je kan bovenin de ytong een waterbassin uithakken, daar eventueel een druppelflesje in hangen. Je kan ook een dubbele bodem maken waar de mieren niet in kunnen maar waar jij wel water in kan doen (bijvoorbeeld door een buisje).quote:Op zaterdag 12 juni 2010 20:17 schreef Dynd het volgende:
Deze setup wordt veel gebruikt, erg leuk ja, alleen weet ik niet hoe je het ytong zo moet bevochtigen.
(En je hoeft niet perse talk te gebruiken als anti-ontsnappingsmiddel he, er zijn nog zat alternatieven. PTFE bijvoorbeeld. )
Dat eerste, tenzij je een Polygyne soort hebt. (Eentje met meerdere eierleggende koninginnen).quote:Op zaterdag 12 juni 2010 22:43 schreef Levolution het volgende:
[..]
Als je de koningin wegneemt, misschien sterft de kolonie dan vanzelf uit? Of vervangen ze hun koningin?
Je mag ze absoluut niet loslaten. Tenzij het kolonies zijn die je in de buurt hebt gevangen. Er zijn altijd wel mensen die een gratis kolonie willen. Er vanaf komen is niet zo een probleem.quote:Op zaterdag 12 juni 2010 21:58 schreef Green1 het volgende:
Wat ik me af vraag.. Wat doe je er mee als je een andere soort wilt hebben? Je zei dat je ze niet los mag laten, toch?
Laat ons weten hoe je het gaat inrichten enzo. Ben benieuwd. Heb je je al ingelezen in de soort?quote:Op donderdag 10 juni 2010 11:36 schreef Cocotrimonium het volgende:
Ok, we hebben mieren en een bak besteld..
De mieren: Camponotus ligniperda
De bak
Ben benieuwd
Ja, prima te houden in alleen zand. Ze hebben zelfs altijd voorkeur voor zandnesten. Nadeel is dat zandnesten lastig vochtig te houden zijn. Je kan ze niet observeren, omdat ze in het zand zitten. 20x20cm bak voldoet prima voor een kleine kolonie. Odontoponera transversa nesten worden niet zo groot. Hooguit 300-400 werksters.quote:Op vrijdag 11 juni 2010 10:04 schreef Ra-z het volgende:
[..]
Is deze soort ook te houden in alleen een glazen terrarium, met bodembedekker e.d. zonder ytong nest? (zegmaar dat ze een eigen nest bouwen in de 'buitenwereld') en zo ja is een 20x20cm bak bijvoorbeeld dan al groot genoeg of hebben ze echt meer ruimte nodig?
In Nederland heb je de grootste kans om Lasius niger te vangen. Die komen werkelijk overal voor. Mieren onder en bij stoepranden zijn bijna altijd de soort Lasius niger. Eventuele bruidsvluchten kunnen we melden in dit topicquote:Op vrijdag 11 juni 2010 04:42 schreef Chokeme het volgende:
Als ik het goed begrijp kan je dus (om te beginnen dan met een reageerbuisje) met een blok ytong, kit, en een glasplaatje zelf een nest maken ? En dan ben je verder alleen mieren, en voer nodig ?
En hoe weet je welke mieren je moet hebben bij de bruidsvlucht ? Het leukste lijkt me om ze zelf te vangen.
De soort is Myrmecia brevinoda. Ze komen alleen voor in Australie. Ze zijn te houden, maar ze zijn heel duur. In een y-tong nest doen ze het primaquote:Op maandag 7 juni 2010 05:14 schreef Chokeme het volgende:
[..]
Welke soort is dat ? En zijn die een beetje te houden ?
SPOILER: Dit filmpje als laatst kijken!Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.En sluit je nest ook nooit af met katoen want dan krijg je dit.
En dat is niet leuk! Zeker niet als je zo'n groot nest hebt:Ik ga vanavond zeker weer kijken! Die Dubias zijn altijd erg leuk om te zien.quote:Chung: Voedertijd
Heb je ook Meelworm poppen?Op zondag 6 juni 2010 12:30 schreef Flounder het volgende:
'Jezus, je bent een echte Nederlander he?'
Op maandag 5 november 2012 01:17 schreef tarantism het volgende:
'speciaal ingelogd om deze post te eren _O_ :D'
quote:Op zondag 13 juni 2010 15:40 schreef RhytmicalRemedy het volgende:
Talk is niet aan te raden voor de meest gehouden soort: Lasius niger.
Ze lopen er gewoon overheen!Oei, dat is wel ernstigSPOILER: Dit filmpje als laatst kijken!Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.En sluit je nest ook nooit af met katoen want dan krijg je dit.
En dat is niet leuk! Zeker niet als je zo'n groot nest hebt:
[..]
Ik ga vanavond zeker weer kijken! Die Dubias zijn altijd erg leuk om te zien.
Heb je ook Meelworm poppen?
Ik ga vanavond ook maar eens kijken als ik het niet vergeet. Ben benieuwd naar die stream.This isn't even my final form.
quote:Op zondag 13 juni 2010 15:40 schreef RhytmicalRemedy het volgende:
Talk is niet aan te raden voor de meest gehouden soort: Lasius niger.
Ze lopen er gewoon overheen!Tering.. dat zou echt een van mijn grootste nachtmerries zijn.SPOILER: Dit filmpje als laatst kijken!Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.En sluit je nest ook nooit af met katoen want dan krijg je dit.
[..]
Ik ga vanavond zeker weer kijken! Die Dubias zijn altijd erg leuk om te zien.
Heb je ook Meelworm poppen?
En lekker trouwens voor die kakkerlakken, dat ze levend opgegeten worden. Ik haat kakkerlakken namelijk.![]()
Ik heb het filmpje gezien, maar ik zie niet zo goed wat daar gebeurt?quote:Op zondag 13 juni 2010 15:40 schreef RhytmicalRemedy het volgende:
En sluit je nest ook nooit af met katoen want dan krijg je dit.
[..]
Het ging vooral om die tweedequote:Op zondag 13 juni 2010 20:56 schreef Kimbell het volgende:
[..]
Ik heb het filmpje gezien, maar ik zie niet zo goed wat daar gebeurt?
Oh, fuckquote:
Kwaliteitspost, maar toch zeur ik nog ff doorquote:
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |