Stel je voor dat je een bruin kleurtje krijgtquote:Op vrijdag 25 juni 2010 11:41 schreef CherryLips het volgende:
[..]
Het is hier binnen in huis 17 graden, lekkerik durf niet naar buiten
Ik ben dinsdag en woensdag al verbrand, een halfuur is al genoeg voor mij.quote:Op vrijdag 25 juni 2010 12:23 schreef jpg97 het volgende:
[..]
Stel je voor dat je een bruin kleurtje krijgt
Waarom zou je dat willen? Lekker met 30 graden op kantoor zitten, woehoe. En als je al vrij bent kan je alsnog helemaal niks doen omdat het te warm is.quote:Op vrijdag 25 juni 2010 11:12 schreef Frutsel het volgende:
Hmmm... vanaf 1 juli temperaturen boven de 30 graden... aldus de laatste prognoses...
Komt ie dan toch nog?
quote:Op vrijdag 25 juni 2010 12:33 schreef ethiraseth het volgende:
[..]
Waarom zou je dat willen? Lekker met 30 graden op kantoor zitten, woehoe. En als je al vrij bent kan je alsnog helemaal niks doen omdat het te warm is.
quote:Op vrijdag 25 juni 2010 12:33 schreef ethiraseth het volgende:
Waarom zou je dat willen? Lekker met 30 graden op kantoor zitten, woehoe. En als je al vrij bent kan je alsnog helemaal niks doen omdat het te warm is.
lang leve de energierekening!quote:Op vrijdag 25 juni 2010 21:56 schreef popolon het volgende:
Lang leve centrale airconditioning.
quote:Op vrijdag 25 juni 2010 21:41 schreef Frutsel het volgende:
las net dat het volgens de laatste run zondag maandag en dinsdag al tegen de 30 zit... en vanaf 1 juli 32 tot 37![]()
hopelijk gaat dat nog naar beneden
quote:Op vrijdag 25 juni 2010 21:41 schreef Frutsel het volgende:
las net dat het volgens de laatste run zondag maandag en dinsdag al tegen de 30 zit... en vanaf 1 juli 32 tot 37![]()
Bron?quote:Op vrijdag 25 juni 2010 21:41 schreef Frutsel het volgende:
37quote:Op vrijdag 25 juni 2010 21:41 schreef Frutsel het volgende:
Tja voor niks gaat de zon op he?quote:
Oh fuck jaaaa!!!!!quote:
Richting de kust nota bene.quote:Op vrijdag 25 juni 2010 23:28 schreef aloa het volgende:
Bij Belgie staat 37 in de kaarten. Misschien dat Nederland het ook wel gaat halen.
[ afbeelding ]
Niet wat ik zo snel bij het kmi zie, maar de gedachte alleen alquote:Op vrijdag 25 juni 2010 21:41 schreef Frutsel het volgende:
quote:Op vrijdag 25 juni 2010 23:39 schreef pietkanarie het volgende:
37 graden... dan kun je mij echt opvegen hoor...
Toen liep ik met m'n tent en tas op Lowlands te sjouwen. Het werd wel even zwart voor de ogenquote:Op vrijdag 25 juni 2010 23:41 schreef Arcee het volgende:
[..]
Moest dat vorig jaar 20 augustus ook dan?
zo ist maar net...tis nooit goed.quote:Op vrijdag 25 juni 2010 21:48 schreef Oksel het volgende:
Zeikerts..
Lekker man. Tot laat buiten zitten, buiten eten, genieten.
We zijn ook net een stel mensen met ons allen.quote:Op zaterdag 26 juni 2010 07:45 schreef joers1 het volgende:
[..]
zo ist maar net...tis nooit goed.
Als t regent zeiken we, bij wind zeiken we ...en nu het weer eindelijk goed is, zeiken we nog
quote:Op zaterdag 26 juni 2010 07:45 schreef joers1 het volgende:
[..]
zo ist maar net...tis nooit goed.
Als t regent zeiken we, bij wind zeiken we ...en nu het weer eindelijk goed is, zeiken we nog
Als het nu al droog is daar dan wordt het nog wat met de vooruitzichten van komende wekenquote:RIJSWIJK - Waterschappen in Twente en Limburg ondernemen actie tegen de aanhoudende droogte. Ze willen voorkomen dat de grondwaterstand en het waterpeil van rivieren en beken te veel zakken.
Vette foto'squote:Op zaterdag 1 mei 2010 21:44 schreef Gitank2 het volgende:
En dan kan je zomeravond(en) eindigen met dit soort schouwspelen
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
![]()
quote:Op zaterdag 26 juni 2010 16:53 schreef popolon het volgende:
Is het nu (die bekende) benauwde warmte dan in NL?
Da's vrij vervelend als 't zo is.
Ik heb weleens 37 graden in de Belgische Ardennen meegemaakt, bij de kleinste dingenquote:Op vrijdag 25 juni 2010 23:39 schreef pietkanarie het volgende:
37 graden... dan kun je mij echt opvegen hoor...
quote:Ook volgend weekeinde tropisch warm
AMSTERDAM – Ook volgende week blijft het zoals verwacht zomers warm en volgend weekeinde wordt het zelfs zeer warm met temperaturen van boven de dertig graden.
Dat voorspellen zowel het KNMI als Meteo Consult.
Morgen wordt het volgens het KNMI zonnig en warm en kan het in het zuidoosten al lokaal tropisch warm worden met dertig graden. Dinsdag en woensdag zal er tijdelijk meer bewolking zijn en wordt het iets koeler.
Weekeinde
Op vrijdag en in het volgende weekeinde zal het echter op meerdere plaatsen tropisch warm worden. Het KNMI houdt het vrijdag op maximaal 31 graden en rept voor zaterdag en zondag van “mogelijk zeer warm weer met tropische temperaturen.”
Wel houdt de meteorologische dienst dan rekening met een toenemende kans op regen- en onweersbuien.
Hittegolf
Ook Meteo Consult verwacht een warme week met “in het zuidoosten van het land een aantal dagen op rij dertig graden of meer.” De meteorologische dienst sluit een hittegolf in die hoek dan ook niet uit.
Meteo Consult verwacht net als het KNMI een kleine dip in het midden van de week, maar de temperatuur zal dan alsnog rond de 24 graden liggen.
Lange termijn
Na volgend weekend is er volgens het KNMI een kans van 30 procent dat het zeer warme zomerweer met tropische temperaturen aanhoudt. Een grotere kans is er dat de temperatuur daalt tot net boven het langjarig gemiddelde. De kans op buien zal volgens die verwachting aanwezig blijven.
Sowieso is het voor zover ik me kan herinneren gemiddeld warmer als de dagen al weer aan het inkorten zijn. Juli Augustus dus.quote:Op vrijdag 25 juni 2010 11:12 schreef Frutsel het volgende:
Hmmm... vanaf 1 juli temperaturen boven de 30 graden... aldus de laatste prognoses...
Komt ie dan toch nog?
Mooi om te zien hoe in deze reeks elke voorspelling maximaal overdreven wordt.quote:Op zondag 27 juni 2010 11:23 schreef Frutsel het volgende:
Laatste runs zien er nog identiek uit... vrijdag en zaterdag volgende week 30-38 graden voor heel nederland en belgie![]()
Ja, dat geloof ik meteen inderdaad! Je kunt ook zo weinig actiefs doen danquote:Op zaterdag 26 juni 2010 21:21 schreef Fredo55 het volgende:
[..]
Ik heb weleens 37 graden in de Belgische Ardennen meegemaakt, bij de kleinste dingen
loop je al te puffen en te hijgen.
quote:Op zondag 27 juni 2010 11:35 schreef Arcee het volgende:
[..]
Mooi om te zien hoe in deze reeks elke voorspelling maximaal overdreven wordt.
Ik heb gewerkt en in de zon gestaan bij 45 graden. Ik kan er tegen, kom maar op met die hittegolf.quote:Op zaterdag 26 juni 2010 21:21 schreef Fredo55 het volgende:
[..]
Ik heb weleens 37 graden in de Belgische Ardennen meegemaakt, bij de kleinste dingen
loop je al te puffen en te hijgen.
Ook met de luchtvochtigheid die we hier in Nederland hebben?quote:Op zondag 27 juni 2010 17:31 schreef Papierversnipperaar het volgende:
[..]
Ik heb gewerkt en in de zon gestaan bij 45 graden. Ik kan er tegen, kom maar op met die hittegolf.
Ging prima afgelopen zomer bij 35 graden.quote:Op zondag 27 juni 2010 17:40 schreef DemonRage het volgende:
[..]
Ook met de luchtvochtigheid die we hier in Nederland hebben?
Dat is zeker wel een voordeel op het moment. Het is wel warm, maar nog niet van die vieze kleffe warmte waar je meteen van gaat zweten.quote:Op zondag 27 juni 2010 18:08 schreef nodisch18 het volgende:
het is helemaal niet vochtig op het moment. procenten of 30 - 50. nooit in de tropen geweest...?
Op het moment niet nee, 't is goed uit te houden. Maar we hebben ook wel eens van die dagen dat het jungle weer is en dan is het wel gruwelijk klam.quote:Op zondag 27 juni 2010 18:08 schreef nodisch18 het volgende:
het is helemaal niet vochtig op het moment. procenten of 30 - 50. nooit in de tropen geweest...?
quote:Op zondag 4 juli 2010 22:47 schreef rubje het volgende:
ik zeg dat we de komende jaren als zonnenliefhebbers echt niet meer het land uithoeven want de temperaturen zullen oplopen en de zomers langer worden is mij verteld.
quote:Op maandag 5 juli 2010 21:00 schreef Frutsel het volgende:
Leuke getalletjes![]()
Zet daar deze week maar 25+ bij en de ultieme noodweerhittezondag![]()
Zondag 11 juli.. remember 25/26 mei 2009?
quote:Op maandag 5 juli 2010 08:10 schreef dimage het volgende:
Temperaturen die oplopen tot ruim boven de 30 graden (gemeten op 2m hoogte) maar lokaal gaat de temperatuur mogelijk richting de 37 a 39 graden.
Totdat hele woonwijken van de stroom worden afgesloten omdat de energiecentrales niet meer voldoende gekoeld kunnen wordenquote:Op maandag 5 juli 2010 00:08 schreef Revolution-NL het volgende:
[..]
Geweldig nieuws!![]()
Global warming FTW
quote:Op maandag 5 juli 2010 21:12 schreef Grrrrrrrr het volgende:
Totdat hele woonwijken van de stroom worden afgesloten omdat de energiecentrales niet meer voldoende gekoeld kunnen worden
Ik voel een nieuwe .zip affaire aankomen. Of tenminste, ik hoop erop.quote:Op maandag 5 juli 2010 21:17 schreef CherryLips het volgende:
39 graden????
Potverdorie, ik ga naakt onder de tuinsproeier liggen
Die 37 graden moet je ook in de winter nog wel kunnen meten, hoewel dat wel afhankelijk is van waar je meetquote:Op maandag 5 juli 2010 21:04 schreef Arcee het volgende:
In dit forum wordt elk weerbericht aangegrepen om te melden dat 37 graden wordt verwacht.
En om dagenlang uit te kijken naar "extreem noodweer", wat meestal neerkomt op drie donderklappen en een millimeter regen.quote:Op maandag 5 juli 2010 21:04 schreef Arcee het volgende:
In dit forum wordt elk weerbericht aangegrepen om te melden dat 37 graden wordt verwacht.
25+ graden FTWquote:Op dinsdag 6 juli 2010 10:44 schreef Klonk het volgende:
en ondertussen is de extreme piek ook al weg uit de 10 daagse, nu een paar dagen warm en dan gewoon lekker zomers
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |