quote:Beste PVV-stemmer
David Pinto, 22-03-2010
volkskrant
Mij is gevraagd wat mijn reactie zou zijn als iemand tegen mij zegt dat hij of zij op de PVV wil stemmen. Mijn reactie zou zijn:
Ik kan me goed voorstellen waarom je op PVV wilt stemmen. Niet om mijn gelijk te halen. Ik heb namelijk ruim 20 jaar via de media ervoor gewaarschuwd dat de typisch Nederlandse aanpak, wat ik ‘doodknuffelen’ van migranten heb genoemd, alleen maar verliezers oplevert.
Migranten worden afhankelijk gemaakt van softe maar wel z.g. ‘progressieve lieden’, à la Job Cohen. En de autochtone bevolking moet met lede ogen dagelijks zien wat en hoeveel zij voortdurend moet inleveren dankzij deze aanpak. Materieel en immaterieel. De langzaam opgebouwde belangrijk goed van de vrijheid van meningsuiting, moet definitief wijken voor de angst om zich kritisch te uiten over moslims en hun religie. De tijd dat je in dit landje overal en in welk tunnel dan ook veilig kon fietsen zonder gevaar om van de fiets gesleurd te worden, uitgekleed en beroofd te worden, is definitief voorbij.
Deze softe progressieve politici zijn ook laf. Als iemand zich bikkelhard opstelt tegen zijn eigen moslimbroeders, dan wordt hij op handen gedragen en krijgt een mooie baan. Al gaat het om een volkomen middelmatig figuur, in alle opzichten.
Of is dat juist een extra aanbeveling? Nederland is immers wars van excelleren, hoge kwaliteit en deskundigheid. Zijn naam moet echter geen Jan of Kees zijn. Nee, hij moet wel Ahmed heten, zoals Ahmed Marcouch en Ahmed Aboutaleb.
En zolang de oude politiek doorgaat en de vertrouwde figuren een prominente rol daarbinnen blijven spelen, is de kans voor verbetering nihil. Daarom zal ik jouw stem op PVV begrijpen.
Natuurlijk roept Geert Wilders soms onverstandige en onuitvoerbare zaken (daarom zal ik zelf ook niet op hem stemmen). Dat weet ik heel goed. Maar welke politicus doet dat niet? De ergste dingen worden met de mantel der liefde bedekt.
Wat te zeggen van de volkomen oneerlijke stap van Wim Kok naar de club bankiers die hij eerst verfoeide? En van de enorme blunders van Cohen met de exorbitant dure Noord-Zuidlijn en de Diamantbuurt waarbij hij misdragingen en het wegpesten van bewoners ongestraft liet passeren? Hoor je de overwegend linkse media hierover morren? Wat moet er nog gebeuren voordat de goegemeente in de Lage Landen wakker wordt geschut en zich verlost van de naïeve, softe elite die de groep verliezers steeds groter en verbitterder maakt?
Als diverse therapieën niet helpen, kent de psychologie er altijd nog één: de schoktherapie.
Ja. Iedereen die beweert van niet, moet eens vaker kranten gaan lezen.quote:En van de enorme blunders van Cohen met de exorbitant dure Noord-Zuidlijn en de Diamantbuurt waarbij hij misdragingen en het wegpesten van bewoners ongestraft liet passeren? Hoor je de overwegend linkse media hierover morren?
QFTquote:
quote:De tijd dat je in dit landje overal en in welk tunnel dan ook veilig kon fietsen zonder gevaar om van de fiets gesleurd te worden, uitgekleed en beroofd te worden, is definitief voorbij.
Hehe, ik vroeg me ook al af wanneer dat wel kon ja.quote:Op maandag 22 maart 2010 14:58 schreef Kiegie het volgende:
[..]
![]()
Populistisch gebral en suggestieve bangmakerij.
Dit kon in 1912 ook al niet.
Boeven en straatrovers zijn van alle tijden, meneer Pinto!
Je moet eens op de "weblog" van meneer Pinto kijken (en nee, ik doe 'm geen plezier met gratis reclame, gewoon de eerste link via Google als je op David Pinto zoekt), je lacht je dood.quote:Op maandag 22 maart 2010 14:57 schreef Citizen.Erased het volgende:
Het zoveelste betoog van Pinto waarbij je je af moet vragen over de beweringen allemaal wel juist zijn.
Wát een jaloezie.quote:Deze softe progressieve politici zijn ook laf. Als iemand zich bikkelhard opstelt tegen zijn eigen moslimbroeders, dan wordt hij op handen gedragen en krijgt een mooie baan. Al gaat het om een volkomen middelmatig figuur, in alle opzichten.
Of is dat juist een extra aanbeveling? Nederland is immers wars van excelleren, hoge kwaliteit en deskundigheid. Zijn naam moet echter geen Jan of Kees zijn. Nee, hij moet wel Ahmed heten, zoals Ahmed Marcouch en Ahmed Aboutaleb
Met grof geschut ja!quote:
quote:@David Pinto (13:24u) -
1. 'De langzaam opgebouwde belangrijk goed van de vrijheid...' moet zijn: 'Het langzaam opgebouwde belangrijke goed van de vrijheid...'.
2. '...overal en in welk tunnel dan ook...' is krom Nederlands, maar in elk geval had er '...in welke tunnel dan ook...' moeten staan.
3. '...zonder gevaar om van de fiets gesleurd te worden, uitgekleed en beroofd te worden...' moet zijn: '...zonder gevaar (voor of om) van de fiets gesleurd,
uitgekleed en beroofd te worden...'.
4. 'volkomen middelmatige figuren' krijgen een mooie baan, als ze zich maar hard tegen hun medemoslems opstellen. Want volgens U is Nederland 'wars van excelleren, hoge kwaliteit en deskundigheid'. U wil me toch niet met droge ogen vertellen dat Wilders, Brinkman, Agema, de Roon, Graus en de Mos al die mooie eigenschappen wel in huis hebben?
5. Een deskundig politicus mag van U eigenlijk geen Ahmed heten, wel Jan of Kees. Kan het nog flauwer? Ik roep toch ook niet dat een goed leider beter niet Moshe of Itzhak moet heten, maar liever Arie of Klaas? Waarom roept U zulke onzin? Kritiek op namen werd mij op mijn vijfde al afgeleerd. U niet?
6. Voortbordurend op het vorige: noemt U mij dan eens de bijzondere kwaliteiten van de PVV (bijv. op het gebied van het klimaat, theologie, economie, juridisch terrein, en ga zo maar door - Wilders heeft enkele brevetjes rechten, maar is al vroeg daarmee gestopt).
7. '...kans voor verbetering...': dit moet zijn: '...kans op verbetering...'.
8. '...jouw stem op PVV...': dit moet zijn: '...jouw stem op de PVV...'.
9. Men roept eerder 'dingen' dan 'zaken'. Kwestie van aanvoelen.
10. De stap van Kok naar ING mag dan veel geweest zijn, hij was zeer zeker niet oneerlijk (= in strijd met de waarheid). Dit is een grote betekenisfout.
11. Cohen kan niet verantwoordelijk gesteld worden voor alle ellende rondom de Noord-Zuidlijn. Hij heeft geen vetorecht, en dat project is geentameerd door wethouder Geert Dales (VVD, leest U dit?).
12. '...overwegend linkse media...'. Ja ja, als je het maar vaak genoeg roept... dat wist Goebbels ook. Nederland kent ook de Telegraaf, GeenStijl, Elsevier, HP/deTijd, de AVRO, de TROS, de EO, de KRO, en alle RTL-netten. Linkse media? Kom nou!
13. '...wakker wordt geschut...': dit moet zijn: '...wakker wordt geschud...'.
14. De psychologie kent geen schoktherapie. De psychiatrie kent 'electro-convulsive therapy', ofwel ECT: gedoseerde stroomschokken verhogen de niveaus van neurotrofe substanties in de hersenen, waardoor depressie verminderd kan worden. De psychologie kent hooguit confrontatietherapie, je zou kunnen denken aan cognitieve gedragstherapie, waarbij iemand met een angststoornis blootgesteld wordt aan datgene wat hem/haar zo bang maakt; dit heet ook wel 'flooding'. Maar dit heeft U zeker niet bedoeld.
Wat een ongelooflijk raak stuk.quote:Op maandag 22 maart 2010 15:31 schreef Mutant01 het volgende:
lol @ één van die reacties op de website:
[..]
Erg vermakelijkquote:Op maandag 22 maart 2010 15:03 schreef KingOfMars het volgende:
[..]
Je moet eens op de "weblog" van meneer Pinto kijken (en nee, ik doe 'm geen plezier met gratis reclame, gewoon de eerste link via Google als je op David Pinto zoekt), je lacht je dood.
Wil je nu zeggen dat als iemand een belachelijke brief/mail/column naar de Volkskrant stuurt die wordt geplaatst, het vervolgens de schuld is van de Linkse Media dat die brief PVV stemmers belachelijk maakt?quote:Op maandag 22 maart 2010 16:02 schreef zatoichi het volgende:
Hij heeft wel gelijk over de linkse media; het feit dat de volkskrant zijn brief heeft gepubliceerd maakt van dergelijke PVV stemmers natuurlijk weer een lachertje...
Precies! Ik was alleen even een sarcasme smiley als posticoon te plaatsen...quote:Op maandag 22 maart 2010 16:16 schreef ethiraseth het volgende:
[..]
Wil je nu zeggen dat als iemand een belachelijke brief/mail/column naar de Volkskrant stuurt die wordt geplaatst, het vervolgens de schuld is van de Linkse Media dat die brief PVV stemmers belachelijk maakt?
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |