Nee, dat is niet waar. In NL hebben wij democraties besloten (quote:Op vrijdag 26 maart 2010 01:01 schreef DiegoArmandoMaradona het volgende:
[..]
Moet je maar geen huurder worden
Das net zo'n argument als ik wil de BPM voor mijn auto niet betalen
Het is in feite een duivels dilemma, als we niets doen weten we zeker dat we afstevenen op de afgrond (goodnight Saigon). Het is dus belangrijk dat iemand het voortouw neemt, dat wij als Nederlanders dan maar weer de hete kolen uit het vuur moeten halen, getuigt van VOC mentaliteitquote:Op vrijdag 26 maart 2010 00:46 schreef capricia het volgende:
En wat mij betreft (en misschien sta ik wel alleen), hoeven we echt niet al die miljaren direct te bezuinigen. Zeker als andere Europeesche landen dat ook niet doen. Waarom het braafste jongentje van de klas zijn? Dat houdt in dat wij voor hen betalen...toch?
Houdt iemand je tegen om een huis te kopen en HRA te krijgen?quote:Op vrijdag 26 maart 2010 08:40 schreef xenobinol het volgende:
[..]
Nee, dat is niet waar. In NL hebben wij democraties besloten () dat de mensen met het meeste inkomen de meeste belasting moeten betalen, niet alleen in absolute waarde maar ook procentueel. Dat menige rijke stinkerd het daar niet mee eens is ligt aan de gierige menselijke natuur. De HRA heft deze maatregel gedeeltelijk op maar erger nog, streeft het doel voorbij waarvoor zij initieel in het leven geroepen is nl. het bevorderen van het huizenbezit. Door het gevoerde RO beleid, lage rente en HRA zijn koopwoningen onbetaalbaar geworden (luister nog eens even goed naar ome Kees, die heeft er tenslotte veel meer verstand van als jij en ik
)
De HRA zorg er daardoor voor dat de huizenmarkt niet zal herstellen, als de non-food sector van de economie alleen maar kan overleven door de zeepbel verder op te blazen moeten ze toch echt beter hun best gaan doen
Gelukkig geven de bankiers momenteel geen hypotheken meer van 7 maal je bruto inkomen, dus ja... in dat opzicht word ik tegen gehoudenquote:Op vrijdag 26 maart 2010 09:41 schreef DiegoArmandoMaradona het volgende:
Houdt iemand je tegen om een huis te kopen en HRA te krijgen?
De overheid zou de BPM voor je kunnen verlagen, daar zou ik overigens geen enkele moeite mee hebbenquote:Op vrijdag 26 maart 2010 09:56 schreef DiegoArmandoMaradona het volgende:
Ik word ook tegen gehouden met het kopen van een Ferrari, moet de overheid mij nu ook helpen?
Ik heb een briljant idee: de opbrengsten van die BPM kunnen gebruikt worden om de rente op de financiering van een auto aftrekbaar te maken. Op die manier wordt het eigen autobezit gestimuleerd, en kunnen mensen eindelijk de ferrari rijden die ze verdienenquote:Op vrijdag 26 maart 2010 11:40 schreef xenobinol het volgende:
[..]
De overheid zou de BPM voor je kunnen verlagen, daar zou ik overigens geen enkele moeite mee hebben
Ik geef je geen gelijk, ik zeg dat ik het niet erg zou vinden als de BPM verlaagd of afgeschaft zou worden. Daarmee word jouw Ferrari goedkoper. Door de HRA worden huizen juist duurder omdat mensen een hogere hypotheeksom kunnen lenen i.cm. de relatieve schaarste neemt de verhouding kwaliteit/prijs steeds verder af, is toch niet zo moeilijk om dat te begrijpen?quote:Op vrijdag 26 maart 2010 13:58 schreef DiegoArmandoMaradona het volgende:
Goed dat jij mij gelijk geeft en dus weet dat je eigen visie niet klopt
Klinkt aardig, maar in feite worden alleen bankiers erg rijk van al deze subsidie maatregelen. Ik zie liever sobere degelijke bankiers die gewoon een normaal inkomen verdienen.quote:Op vrijdag 26 maart 2010 14:04 schreef sintesi het volgende:
[..]
Ik heb een briljant idee: de opbrengsten van die BPM kunnen gebruikt worden om de rente op de financiering van een auto aftrekbaar te maken. Op die manier wordt het eigen autobezit gestimuleerd, en kunnen mensen eindelijk de ferrari rijden die ze verdienen
Jij kan ook gebruik maken van de facaliteit dus de kwaliteit/prijs gaat niet achteruitquote:Op vrijdag 26 maart 2010 14:27 schreef xenobinol het volgende:
[..]
Ik geef je geen gelijk, ik zeg dat ik het niet erg zou vinden als de BPM verlaagd of afgeschaft zou worden. Daarmee word jouw Ferrari goedkoper. Door de HRA worden huizen juist duurder omdat mensen een hogere hypotheeksom kunnen lenen i.cm. de relatieve schaarste neemt de verhouding kwaliteit/prijs steeds verder af, is toch niet zo moeilijk om dat te begrijpen?
Kom op zeg, doe eens beter je bestquote:Op vrijdag 26 maart 2010 14:33 schreef DiegoArmandoMaradona het volgende:
Jij kan ook gebruik maken van de facaliteit dus de kwaliteit/prijs gaat niet achteruit
Nee, hoef ik niet want das een keiharde waarheidquote:Op vrijdag 26 maart 2010 14:47 schreef xenobinol het volgende:
[..]
Kom op zeg, doe eens beter je best
Onderbouwing?quote:Op vrijdag 26 maart 2010 14:55 schreef DiegoArmandoMaradona het volgende:
[..]
Nee, hoef ik niet want das een keiharde waarheid
Onderbouw eensquote:Op vrijdag 26 maart 2010 14:55 schreef DiegoArmandoMaradona het volgende:
Nee, hoef ik niet want das een keiharde waarheid
Iedereen die in Nederland werkt belasting betaald heeft recht op HRA, dus per saldo zorgt HRA niet voor een slechtere prijskwaliteit of betaalbaarheidquote:
Onder welke steen heb jij geleefd de laatste jarenquote:Op vrijdag 26 maart 2010 14:58 schreef DiegoArmandoMaradona het volgende:
Iedereen die in Nederland werkt belasting betaald heeft recht op HRA, dus per saldo zorgt HRA niet voor een slechtere prijskwaliteit of betaalbaarheid
Welles nietesquote:Op vrijdag 26 maart 2010 15:12 schreef DiegoArmandoMaradona het volgende:
Onderbouwing is niet je sterkste kant wel
Dan zal je eerst moeten onderbouwen waar ik er naast zitquote:Op vrijdag 26 maart 2010 16:37 schreef xenobinol het volgende:
[..]
Welles nietes![]()
Neemt natuurlijk niet weg dat jij het gewoon helemaal verkeerd ziet en ik gelijk heb
Niet misschien hoor, je zit er dik naastquote:Op vrijdag 26 maart 2010 00:53 schreef DiegoArmandoMaradona het volgende:
Maar ach misschien zit ik er wel naast
Moet je eerst met iets komenquote:Op vrijdag 26 maart 2010 17:14 schreef xenobinol het volgende:
[..]
Niet misschien hoor, je zit er dik naast![]()
Genoeg te lezen gehad toch?quote:Op vrijdag 26 maart 2010 17:21 schreef DiegoArmandoMaradona het volgende:
Moet je eerst met iets komen
Of de prijzen nu dalen of stijgen, de huizen worden er niet groter of kleiner van!quote:Op vrijdag 26 maart 2010 20:44 schreef inXs het volgende:
naja waarom niet, kan iedereen weer goedkoper groter gaan wonenAls nu ook eens de grondprijzen dalen...
Ik financier liever 300k tegen 3% terwijl ik hetzelfde huis koop waar nu 500k voor betaald moet wordenquote:Op vrijdag 26 maart 2010 21:06 schreef DiegoArmandoMaradona het volgende:
Ik financier liever 500.000 tegen 3% dan 300.000 tegen 6%, maar daar zal LXIV wel weer anders over denken
We hebben het dan over dezelfde woning die 500k ipv 300k is, toch? Nou koop jij dan die 2-onder-1-kapper maar voor de 500k plus de lening van 500k tegen 3%, ik ga voor de andere voor 300k met jouw bijbehorende tarief! Even kijken:quote:Op vrijdag 26 maart 2010 21:06 schreef DiegoArmandoMaradona het volgende:
Ik financier liever 500.000 tegen 3% dan 300.000 tegen 6%, maar daar zal LXIV wel weer anders over denken
500K @ 3% (aflossingsvrij) *,59 (HRA) = 265K aan rente betalen(30 jr), restschuld = 500K, dus 765K betalen.quote:Op vrijdag 26 maart 2010 21:06 schreef DiegoArmandoMaradona het volgende:
Dit is de keiharde waarheid inderdaad.quote:Op vrijdag 26 maart 2010 20:41 schreef droom_econoom8 het volgende:
Hugo Priemus: De huizenprijzen blijven waarschijnlijk jaaaaaaren dalen,
Neuh. Maar met de verkopen ook niet. Ik verwacht voor dit jaar een bescheiden 5% daling. Je zult nu wel gaan zien dat mensen die in 2008 hun huis te koop gezet hebben zonder HRA komen te zitten, waardoor de maandlasten fors gaan stijgen. Dat is een extra incentive om tóch maar te verkopen.quote:Op zaterdag 27 maart 2010 15:19 schreef du_ke het volgende:
Het gaat in elk geval nog niet hard met die daling van de huizenprijzen.
quote:Op zaterdag 27 maart 2010 16:12 schreef LXIV het volgende:
[..]
Neuh. Maar met de verkopen ook niet. Ik verwacht voor dit jaar een bescheiden 5% daling. Je zult nu wel gaan zien dat mensen die in 2008 hun huis te koop gezet hebben zonder HRA komen te zitten, waardoor de maandlasten fors gaan stijgen. Dat is een extra incentive om tóch maar te verkopen.
Verder de onzekerheid over de afschaffing van de HRA en de te verwachten stijgende rente (al mag dat van mij nog wel even uitbiljven), en er is een recept voor een bearmarket van een paar jaar lang.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |