abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_79597329
quote:
Op vrijdag 26 maart 2010 01:01 schreef DiegoArmandoMaradona het volgende:

[..]

Moet je maar geen huurder worden

Das net zo'n argument als ik wil de BPM voor mijn auto niet betalen
Nee, dat is niet waar. In NL hebben wij democraties besloten ( ) dat de mensen met het meeste inkomen de meeste belasting moeten betalen, niet alleen in absolute waarde maar ook procentueel. Dat menige rijke stinkerd het daar niet mee eens is ligt aan de gierige menselijke natuur. De HRA heft deze maatregel gedeeltelijk op maar erger nog, streeft het doel voorbij waarvoor zij initieel in het leven geroepen is nl. het bevorderen van het huizenbezit. Door het gevoerde RO beleid, lage rente en HRA zijn koopwoningen onbetaalbaar geworden (luister nog eens even goed naar ome Kees, die heeft er tenslotte veel meer verstand van als jij en ik )
De HRA zorg er daardoor voor dat de huizenmarkt niet zal herstellen, als de non-food sector van de economie alleen maar kan overleven door de zeepbel verder op te blazen moeten ze toch echt beter hun best gaan doen
Calm down, your nervous state
I'll sing you a lullaby.
Calm down, cause no mistake
Should keep you up all night
pi_79597410
quote:
Op vrijdag 26 maart 2010 00:46 schreef capricia het volgende:

En wat mij betreft (en misschien sta ik wel alleen), hoeven we echt niet al die miljaren direct te bezuinigen. Zeker als andere Europeesche landen dat ook niet doen. Waarom het braafste jongentje van de klas zijn? Dat houdt in dat wij voor hen betalen...toch?
Het is in feite een duivels dilemma, als we niets doen weten we zeker dat we afstevenen op de afgrond (goodnight Saigon). Het is dus belangrijk dat iemand het voortouw neemt, dat wij als Nederlanders dan maar weer de hete kolen uit het vuur moeten halen, getuigt van VOC mentaliteit
I'll sing you a lullaby.
pi_79598669
quote:
Op vrijdag 26 maart 2010 08:40 schreef xenobinol het volgende:

[..]

Nee, dat is niet waar. In NL hebben wij democraties besloten ( ) dat de mensen met het meeste inkomen de meeste belasting moeten betalen, niet alleen in absolute waarde maar ook procentueel. Dat menige rijke stinkerd het daar niet mee eens is ligt aan de gierige menselijke natuur. De HRA heft deze maatregel gedeeltelijk op maar erger nog, streeft het doel voorbij waarvoor zij initieel in het leven geroepen is nl. het bevorderen van het huizenbezit. Door het gevoerde RO beleid, lage rente en HRA zijn koopwoningen onbetaalbaar geworden (luister nog eens even goed naar ome Kees, die heeft er tenslotte veel meer verstand van als jij en ik )
De HRA zorg er daardoor voor dat de huizenmarkt niet zal herstellen, als de non-food sector van de economie alleen maar kan overleven door de zeepbel verder op te blazen moeten ze toch echt beter hun best gaan doen
Houdt iemand je tegen om een huis te kopen en HRA te krijgen?
"We moeten ons bewust zijn van de superioriteit van onze beschaving, met zijn normen en waarden, welvaart voor de mensen, respect voor mensenrechten en godsdienstvrijheid. Dat respect bestaat zeker niet in de Islamitische wereld".
pi_79598760
quote:
Op vrijdag 26 maart 2010 09:41 schreef DiegoArmandoMaradona het volgende:

Houdt iemand je tegen om een huis te kopen en HRA te krijgen?
Gelukkig geven de bankiers momenteel geen hypotheken meer van 7 maal je bruto inkomen, dus ja... in dat opzicht word ik tegen gehouden
I'll sing you a lullaby.
pi_79599105
Ik word ook tegen gehouden met het kopen van een Ferrari, moet de overheid mij nu ook helpen?
"We moeten ons bewust zijn van de superioriteit van onze beschaving, met zijn normen en waarden, welvaart voor de mensen, respect voor mensenrechten en godsdienstvrijheid. Dat respect bestaat zeker niet in de Islamitische wereld".
pi_79603057
quote:
Op vrijdag 26 maart 2010 09:56 schreef DiegoArmandoMaradona het volgende:
Ik word ook tegen gehouden met het kopen van een Ferrari, moet de overheid mij nu ook helpen?
De overheid zou de BPM voor je kunnen verlagen, daar zou ik overigens geen enkele moeite mee hebben
I'll sing you a lullaby.
pi_79608113
Goed dat jij mij gelijk geeft en dus weet dat je eigen visie niet klopt
pi_79608317
quote:
Op vrijdag 26 maart 2010 11:40 schreef xenobinol het volgende:

[..]

De overheid zou de BPM voor je kunnen verlagen, daar zou ik overigens geen enkele moeite mee hebben
Ik heb een briljant idee: de opbrengsten van die BPM kunnen gebruikt worden om de rente op de financiering van een auto aftrekbaar te maken. Op die manier wordt het eigen autobezit gestimuleerd, en kunnen mensen eindelijk de ferrari rijden die ze verdienen
pi_79609059
quote:
Op vrijdag 26 maart 2010 13:58 schreef DiegoArmandoMaradona het volgende:
Goed dat jij mij gelijk geeft en dus weet dat je eigen visie niet klopt
Ik geef je geen gelijk, ik zeg dat ik het niet erg zou vinden als de BPM verlaagd of afgeschaft zou worden. Daarmee word jouw Ferrari goedkoper. Door de HRA worden huizen juist duurder omdat mensen een hogere hypotheeksom kunnen lenen i.cm. de relatieve schaarste neemt de verhouding kwaliteit/prijs steeds verder af, is toch niet zo moeilijk om dat te begrijpen?
I'll sing you a lullaby.
pi_79609132
quote:
Op vrijdag 26 maart 2010 14:04 schreef sintesi het volgende:

[..]

Ik heb een briljant idee: de opbrengsten van die BPM kunnen gebruikt worden om de rente op de financiering van een auto aftrekbaar te maken. Op die manier wordt het eigen autobezit gestimuleerd, en kunnen mensen eindelijk de ferrari rijden die ze verdienen
Klinkt aardig, maar in feite worden alleen bankiers erg rijk van al deze subsidie maatregelen. Ik zie liever sobere degelijke bankiers die gewoon een normaal inkomen verdienen.
I'll sing you a lullaby.
pi_79609282
quote:
Op vrijdag 26 maart 2010 14:27 schreef xenobinol het volgende:

[..]

Ik geef je geen gelijk, ik zeg dat ik het niet erg zou vinden als de BPM verlaagd of afgeschaft zou worden. Daarmee word jouw Ferrari goedkoper. Door de HRA worden huizen juist duurder omdat mensen een hogere hypotheeksom kunnen lenen i.cm. de relatieve schaarste neemt de verhouding kwaliteit/prijs steeds verder af, is toch niet zo moeilijk om dat te begrijpen?
Jij kan ook gebruik maken van de facaliteit dus de kwaliteit/prijs gaat niet achteruit
pi_79609344
De enige die echt de klos zijn zijn Belgen en Duitsers die in het grensgebied wonen en niet in Nederland werken.

Het zou een start zijn om bijvoorbeeld de HRA af te schaffen voor mensen die in het buitenland wonen
pi_79609865
quote:
Op vrijdag 26 maart 2010 14:33 schreef DiegoArmandoMaradona het volgende:

Jij kan ook gebruik maken van de facaliteit dus de kwaliteit/prijs gaat niet achteruit
Kom op zeg, doe eens beter je best
I'll sing you a lullaby.
pi_79610183
quote:
Op vrijdag 26 maart 2010 14:47 schreef xenobinol het volgende:

[..]

Kom op zeg, doe eens beter je best
Nee, hoef ik niet want das een keiharde waarheid
pi_79610282
quote:
Op vrijdag 26 maart 2010 14:55 schreef DiegoArmandoMaradona het volgende:

[..]

Onderbouwing?
Op donderdag 6 september 2012 @ 21:41 schreef Shakkara het volgende:
Uiteraard is het volgens Rutte en consorten de schuld van een imaginair links kabinet dat we ooit ergens in het verleden gehad schijnen te hebben.
pi_79610303
quote:
Op vrijdag 26 maart 2010 14:55 schreef DiegoArmandoMaradona het volgende:

Onderbouw eens
I'll sing you a lullaby.
pi_79610350
quote:
Op vrijdag 26 maart 2010 14:57 schreef xenobinol het volgende:

[..]

Onderbouw eens
Iedereen die in Nederland werkt belasting betaald heeft recht op HRA, dus per saldo zorgt HRA niet voor een slechtere prijskwaliteit of betaalbaarheid
pi_79610874
quote:
Op vrijdag 26 maart 2010 14:58 schreef DiegoArmandoMaradona het volgende:

Iedereen die in Nederland werkt belasting betaald heeft recht op HRA, dus per saldo zorgt HRA niet voor een slechtere prijskwaliteit of betaalbaarheid
Onder welke steen heb jij geleefd de laatste jaren
I'll sing you a lullaby.
pi_79610906
Onderbouwing is niet je sterkste kant wel
pi_79614355
quote:
Op vrijdag 26 maart 2010 15:12 schreef DiegoArmandoMaradona het volgende:
Onderbouwing is niet je sterkste kant wel
Welles nietes

Neemt natuurlijk niet weg dat jij het gewoon helemaal verkeerd ziet en ik gelijk heb
I'll sing you a lullaby.
pi_79614395
quote:
Op vrijdag 26 maart 2010 16:37 schreef xenobinol het volgende:

[..]

Welles nietes

Neemt natuurlijk niet weg dat jij het gewoon helemaal verkeerd ziet en ik gelijk heb
Dan zal je eerst moeten onderbouwen waar ik er naast zit
pi_79615778
quote:
Op vrijdag 26 maart 2010 00:53 schreef DiegoArmandoMaradona het volgende:

Maar ach misschien zit ik er wel naast
Niet misschien hoor, je zit er dik naast
I'll sing you a lullaby.
pi_79616034
quote:
Op vrijdag 26 maart 2010 17:14 schreef xenobinol het volgende:

[..]

Niet misschien hoor, je zit er dik naast
Moet je eerst met iets komen
pi_79619151
quote:
Op vrijdag 26 maart 2010 17:21 schreef DiegoArmandoMaradona het volgende:

Moet je eerst met iets komen
Genoeg te lezen gehad toch?

Maar ok... ik zal nog een voorbeeld geven.

Er was eens een dorpje genaamd Damville:

Stel er zijn 100 mensen in Damville die een huis willen kopen, de huizen zouden zelfs met een mooie winst 100k per stuk moeten gaan kosten. De gemeente heeft echter besloten dat er slechts 50 huizen gebouwd mogen worden, de projectontwikkelaar ziet zijn kans schoon en besluit de prijzen te verhogen. De gemeente ziet dat ook en verteld de projectontwikkelaar dat in de toekomst de bouwgrond hem veel meer gaat kosten. De 50 huizen worden verkocht aan de 'gelukkigen'. Een paar jaar later staat de gemeente weer de bouw van 50 huizen toe, maar ondertussen is het aantal mensen dat een huis wil kopen weer opgelopen tot 100 er word nog steeds niet voldaan aan de vraag van de markt. De prijzen van de duurdere bouwgrond zijn ondertussen ook in de nieuwe prijsstelling verwerkt, ze kosten nu 150k. Maar wat geeft dat de rente is ondertussen gedaald, dus we kunnen meer lenen. De 50 huizen vliegen als warme broodjes over de toonbank. Nog steeds zitten er 50 mensen te wachten op de kans een woning te bemachtigen. Ondertussen zijn er mensen die Damville wel weer gezien hebben (zo leuk wonen is het er nou ook weer niet ) en hun woning te koop zetten. Het loopt enorm storm aan 'kijkers' en deze beginnen als gekken tegen elkaar op te bieden. Ze grijpen hun calculator erbij en berekenen wat hun maandelijkse lasten zijn. De HRA bied hoop, door de aftrek van de rente kunnen ze nog net even wat extra lenen om de overige bieders af te troeven. Knallende champagne kurken zijn het resultaat (bij de makelaars en banken wel te verstaan). Op het laatst zijn de laatste 'sukkels' enkel nog maar in staat om een huis te kunnen kopen door over te gaan tot de 'aflossingsvrije hypotheek' want centjes om af te lossen hebben ze niet, ze kunnen het simpelweg niet meer betalen. Men betaald nu 300k voor een woning die een paar jaar geleden slecht 100k gekost heeft.

Was dat nou zo moeilijk
I'll sing you a lullaby.
pi_79621526
Geef gewoon je punt.

[ Bericht 60% gewijzigd door PietjePuk007 op 26-03-2010 20:00:45 ]
pi_79622053
Loop eens niet schelden .
Op maandag 30 november 2009 19:30 schreef Ian_Nick het volgende:
Pietje's hobby is puzzelen en misschien ben jij wel het laatste stukje O+
  vrijdag 26 maart 2010 @ 20:41:32 #227
288972 droom_econoom8
voorheen droom_econoom7
pi_79624049
Hugo Priemus: De huizenprijzen blijven waarschijnlijk jaaaaaaren dalen,
=Jongeren die lid zijn van een vakbond zijn matennaaiers!=
Disclaimer: Mijn uitingen zijn slechts mijn mening en niet meer dan dat. Onder geen beding mogen mijn uitingen worden opgevat als advies! Ik accepteer geen enkele aansprakelijkheid.
pi_79624203
naja waarom niet, kan iedereen weer goedkoper groter gaan wonen Als nu ook eens de grondprijzen dalen...
  vrijdag 26 maart 2010 @ 20:49:44 #229
129292 LXIV
Cultuurmoslim
pi_79624467
quote:
Op vrijdag 26 maart 2010 20:44 schreef inXs het volgende:
naja waarom niet, kan iedereen weer goedkoper groter gaan wonen Als nu ook eens de grondprijzen dalen...
Of de prijzen nu dalen of stijgen, de huizen worden er niet groter of kleiner van!

Het enige effect is dat je als starter minder schuld opbouwt.
The End Times are wild
pi_79625246
Ik financier liever 500.000 tegen 3% dan 300.000 tegen 6%, maar daar zal LXIV wel weer anders over denken
pi_79626661
aardig blijven graag Maar daar heb je wel een punt, er spelen meer elementen mee bij de aankoop van een huis, niet alleen de prijs is relevant, maar ook de rentestanden.. Ik kan me het verhaal nog goed herinneren van mijn oom en tante dat rond 1980 hun renteperiode afliep.. Ik meen dat ze van 6% naar 13% gingen....
pi_79631731
quote:
Op vrijdag 26 maart 2010 21:06 schreef DiegoArmandoMaradona het volgende:
Ik financier liever 500.000 tegen 3% dan 300.000 tegen 6%, maar daar zal LXIV wel weer anders over denken
Ik financier liever 300k tegen 3% terwijl ik hetzelfde huis koop waar nu 500k voor betaald moet worden
I'll sing you a lullaby.
pi_79631813
- niet doen, nogmaals -

[ Bericht 95% gewijzigd door PietjePuk007 op 26-03-2010 23:45:58 ]
pi_79643540
Even kijken hoe dit forum bevalt na een half jaartje tweakers.net... Hoewel LXIV de boel hier voldoende onder controle lijkt te hebben. Meteen al een aardig berichtje om op te reageren gevonden.
quote:
We hebben het dan over dezelfde woning die 500k ipv 300k is, toch? Nou koop jij dan die 2-onder-1-kapper maar voor de 500k plus de lening van 500k tegen 3%, ik ga voor de andere voor 300k met jouw bijbehorende tarief! Even kijken:
1) Jij kunt je hypo niet gunstiger maken door te herfinancieren, want de rente gaat niet lager. Ik misschien wel, van 6% naar 5% b.v.
2) Aflossen hakt er voor jou nauwelijks in. Je blijft je leven rente slaaf.
3) Stel de woning is op een gegeven moment 400k waard. Dan kan ik verkopen en met de winst alles aflossen, terwijl jij met een restschuld blijft zitten.

Kortom: kopen bij de combinatie van lage rentestand en hoge prijzen is niet zo gunstig als het lijkt.
  zaterdag 27 maart 2010 @ 15:15:24 #235
129292 LXIV
Cultuurmoslim
pi_79644534
quote:
500K @ 3% (aflossingsvrij) *,59 (HRA) = 265K aan rente betalen(30 jr), restschuld = 500K, dus 765K betalen.

300K @ 6% (aflossingsvrij) *,59 (HRA) = 318K aan rente betalen, restschuld = 300K, dus 618K betalen

Als je ook nog gaat aflossen, dus als de rente steeds minder wordt, is het nog gunstiger om tegen 6% te lenen.
The End Times are wild
pi_79644620
Het gaat in elk geval nog niet hard met die daling van de huizenprijzen.
Als het niet wil branden moet je beter stoken.
pi_79644635
quote:
Op vrijdag 26 maart 2010 20:41 schreef droom_econoom8 het volgende:
Hugo Priemus: De huizenprijzen blijven waarschijnlijk jaaaaaaren dalen,
Dit is de keiharde waarheid inderdaad.
pi_79645009
Ik ben bang dat niemand de waarheid weet en dat iedereen maar wat roept vanuit hun eigen expertise. We moeten eerst even afwachten of we er na 2012 nog zijn, pas dan is het relevant om te praten over huizenprijzen en schulden.....
  zaterdag 27 maart 2010 @ 16:12:45 #239
129292 LXIV
Cultuurmoslim
pi_79645714
quote:
Op zaterdag 27 maart 2010 15:19 schreef du_ke het volgende:
Het gaat in elk geval nog niet hard met die daling van de huizenprijzen.
Neuh. Maar met de verkopen ook niet. Ik verwacht voor dit jaar een bescheiden 5% daling. Je zult nu wel gaan zien dat mensen die in 2008 hun huis te koop gezet hebben zonder HRA komen te zitten, waardoor de maandlasten fors gaan stijgen. Dat is een extra incentive om tóch maar te verkopen.

Verder de onzekerheid over de afschaffing van de HRA en de te verwachten stijgende rente (al mag dat van mij nog wel even uitbiljven), en er is een recept voor een bearmarket van een paar jaar lang.
The End Times are wild
  zaterdag 27 maart 2010 @ 16:27:10 #240
288972 droom_econoom8
voorheen droom_econoom7
pi_79646122
quote:
Op zaterdag 27 maart 2010 16:12 schreef LXIV het volgende:

[..]

Neuh. Maar met de verkopen ook niet. Ik verwacht voor dit jaar een bescheiden 5% daling. Je zult nu wel gaan zien dat mensen die in 2008 hun huis te koop gezet hebben zonder HRA komen te zitten, waardoor de maandlasten fors gaan stijgen. Dat is een extra incentive om tóch maar te verkopen.

Verder de onzekerheid over de afschaffing van de HRA en de te verwachten stijgende rente (al mag dat van mij nog wel even uitbiljven), en er is een recept voor een bearmarket van een paar jaar lang.

Waarom denk je dan dat de daling op 5% blijft?

Als nu al in VERKIEZINGSTIJD het H-woord valt, waarom zou een starter dan de euvele moed hebben om nu in te stappen? Als dit echt wordt afgeschaft, ben je de rest van je leven aan het werken om de hypotheek af te ronden. Voor uitbetaalde babyboomers geen punt, het afschaffen van de HRA maakt hun vergrijzing betaalbaar, maar voor andere generaties een ramp!
=Jongeren die lid zijn van een vakbond zijn matennaaiers!=
Disclaimer: Mijn uitingen zijn slechts mijn mening en niet meer dan dat. Onder geen beding mogen mijn uitingen worden opgevat als advies! Ik accepteer geen enkele aansprakelijkheid.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')