Weet je Sacher, ik vind deze discussie nogal zinloos. Heb gisteren sinds lange tijd weer eens een retelange docu bekeken over de opkomst van de nazi's. Het enige wat je daaruit kunt opmaken is dat het vreselijke mensen waren met een verderfelijk gedachtegoed. Of deze mensen links of rechts waren doet er eigenlijk niet toe. Ze waren fout, klaar.quote:Op zondag 21 maart 2010 22:42 schreef Sachertorte het volgende:
[..]
En extreem-rechts is economisch hartstikke links.
Op wie stemt Constant Kusters ook alweer? Niet op de VVD, niet op de PVV, partijen die als rechts worden gezien.
Je weet hoe ik over de nazi's denk, hun gedachtegoed is extreem verwerpelijk. Maar juist daarom is het zaak dat gedachtegoed goed te analyseren, en er niet alleen een onbenullig labeltje als extreem-rechts op te plakken. Wat deden ze nu concreet? Naast joden en andere groeperingen vernietigen, bleken ze ook een tamelijk traditionele sociaal-democratische economische politiek te voeren, met veel aandacht voor de positie en verheffing van de arbeider (ten koste van de zittende elite), dmv staatsturing.quote:Op zondag 21 maart 2010 22:45 schreef KoosVogels het volgende:
[..]
Weet je Sacher, ik vind deze discussie nogal zinloos. Heb gisteren sinds lange tijd weer eens een retelange docu bekeken over de opkomst van de nazi's. Het enige wat je daaruit kunt opmaken is dat het vreselijke mensen waren met een verderfelijk gedachtegoed. Of deze mensen links of rechts waren doet er eigenlijk niet toe. Ze waren fout, klaar.
En ik heb dat de geschiedenis zich niet herhaalt.
Mooi, dan heeft de pvv er een bondgenoot bijquote:Op zondag 21 maart 2010 22:45 schreef KoosVogels het volgende:
[..]
Weet je Sacher, ik vind deze discussie nogal zinloos. Heb gisteren sinds lange tijd weer eens een retelange docu bekeken over de opkomst van de nazi's. Het enige wat je daaruit kunt opmaken is dat het vreselijke mensen waren met een verderfelijk gedachtegoed. Of deze mensen links of rechts waren doet er eigenlijk niet toe. Ze waren fout, klaar.
En ik heb dat de geschiedenis zich niet herhaalt.
Dit maakt het label links/rechts ook zou fout, want je kan er teveel zaken aan koppelen.quote:Op zondag 21 maart 2010 22:50 schreef Sachertorte het volgende:
[..]
Je weet hoe ik over de nazi's denk, hun gedachtegoed is extreem verwerpelijk. Maar juist daarom is het zaak dat gedachtegoed goed te analyseren, en er niet alleen een onbenullig labeltje als extreem-rechts op te plakken. Wat deden ze nu concreet? Naast joden en andere groeperingen vernietigen, bleken ze ook een tamelijk traditionele sociaal-democratische economische politiek te voeren, met veel aandacht voor de positie en verheffing van de arbeider (ten koste van de zittende elite), dmv staatsturing.
Eerlijk is eerlijk. Het ging economisch gezien weer de goede kant op met Duitsland nadat de nazi's aan de macht kwamen. Hoewel het natuurlijk wel artificiele welvaart was. Dat had ik overigens even gemist gisteren. Enerzijds kreeg hij iedereen weer aan het werk door het leger nieuw leven in te blazen. Echter, het geld moest natuurlijk ook ergens vandaan komen. Van wie leende Ome Adolf eigenlijk geld?quote:Op zondag 21 maart 2010 22:50 schreef Sachertorte het volgende:
[..]
Je weet hoe ik over de nazi's denk, hun gedachtegoed is extreem verwerpelijk. Maar juist daarom is het zaak dat gedachtegoed goed te analyseren, en er niet alleen een onbenullig labeltje als extreem-rechts op te plakken. Wat deden ze nu concreet? Naast joden en andere groeperingen vernietigen, bleken ze ook een tamelijk traditionele sociaal-democratische economische politiek te voeren, met veel aandacht voor de positie en verheffing van de arbeider (ten koste van de zittende elite), dmv staatsturing.
Misschien moet jij ook maar eens een docu over de nazi's gaan kijken. De parallelen met de PVV zijn onmiskenbaar.quote:Op zondag 21 maart 2010 22:51 schreef phpmystyle het volgende:
[..]
Mooi, dan heeft de pvv er een bondgenoot bij
Dat ik zo benadruk dat de NSDAP tamelijk traditioneel linkse opvattingen had op tal van punten, is nu net vanwege de onzinnige manier waarop de links/rechtslabeltjes geplakt worden.quote:Op zondag 21 maart 2010 22:53 schreef JoaC het volgende:
[..]
Dit maakt het label links/rechts ook zou fout, want je kan er teveel zaken aan koppelen.
D66 is bijvoorbeeld qua integratie het omgekeerde van de PVV
De PVV is daarentegen economisch richting de SP gegaan (180 graden)
Daardoor staat D66 zowel tegenover de SP als de PVV op flink aantal punten.
Zou je dan de PVV links gaan noemen of de SP rechts?
Wilders heeft niet zo'n harde schreeuwstemquote:Op zondag 21 maart 2010 22:55 schreef KoosVogels het volgende:
[..]
Misschien moet jij ook maar eens een docu over de nazi's gaan kijken. De parallelen met de PVV zijn onmiskenbaar.
Een van de weinige verschillen. Daarnaast zal je weinig foto's van Hitler treffen waarop een keppeltje droeg.quote:Op zondag 21 maart 2010 22:57 schreef phpmystyle het volgende:
[..]
Wilders heeft niet zo'n harde schreeuwstem
Zoals alle staten aan hun geld komen. En ja, het was uiteraard artificieel. Aan het begin van WWII was Duitsland feitelijk failliet.quote:Op zondag 21 maart 2010 22:55 schreef KoosVogels het volgende:
[..]
Eerlijk is eerlijk. Het ging economisch gezien weer de goede kant op met Duitsland nadat de nazi's aan de macht kwamen. Hoewel het natuurlijk wel artificiele welvaart was. Dat had ik overigens even gemist gisteren. Enerzijds kreeg hij iedereen weer aan het werk door het leger nieuw leven in te blazen. Echter, het geld moest natuurlijk ook ergens vandaan komen. Van wie leende Ome Adolf eigenlijk geld?
Serieus, het zou reeeler zijn om banger voor wespen of mieren te zijn dan Wilders. Of heb jij je zolder en kelder al heimelijk ingericht voor evt,,quote:Op zondag 21 maart 2010 23:00 schreef KoosVogels het volgende:
[..]
Een van de weinige verschillen. Daarnaast zal je weinig foto's van Hitler treffen waarop een keppeltje droeg.
Zelf geld produceren? Dat kan niet want dat leidt tot inflatie. En er was nog geen wereldbank.quote:Op zondag 21 maart 2010 23:00 schreef Sachertorte het volgende:
[..]
Zoals alle staten aan hun geld komen. En ja, het was uiteraard artificieel. Aan het begin van WWII was Duitsland feitelijk failliet.
Ik dacht dat jullie dat al hadden gedaan voor het geval dat de moslims ons land plotseling overnemen.quote:Op zondag 21 maart 2010 23:01 schreef phpmystyle het volgende:
[..]
Serieus, het zou reeeler zijn om banger voor wespen of mieren te zijn dan Wilders. Of heb jij je zolder en kelder al heimelijk ingericht voor evt,,
Ik heb inderdaad al een zoldertje vrijgemaakt ja, voor het geval dat er nog meer groenlinkse volkerts van der gees komen,quote:Op zondag 21 maart 2010 23:04 schreef KoosVogels het volgende:
[..]
Ik dacht dat jullie dat al hadden gedaan voor het geval dat de moslims ons land plotseling overnemen.
Het gevaar is dat de NSDAP het allemaal aanbood, maar alleen voor mensen die in de Leitkultur pasten.quote:Op zondag 21 maart 2010 22:56 schreef Sachertorte het volgende:
[..]
Dat ik zo benadruk dat de NSDAP tamelijk traditioneel linkse opvattingen had op tal van punten, is nu net vanwege de onzinnige manier waarop de links/rechtslabeltjes geplakt worden.
Ooh ik dacht dat mensen zoals jij zich drukker maken om de tsunami van islamisering.quote:Op zondag 21 maart 2010 23:06 schreef phpmystyle het volgende:
[..]
Ik heb inderdaad al een zoldertje vrijgemaakt ja, voor het geval dat er nog meer groenlinkse volkerts van der gees komen,
Ik dacht dat mensen zoals jij zich drukker maken om de wilderianen hier in dit land te bestrijden.quote:Op zondag 21 maart 2010 23:07 schreef KoosVogels het volgende:
[..]
Ooh ik dacht dat mensen zoals jij zich drukker maken om de tsunami van islamisering.
omgedraaide wereld.quote:Op zondag 21 maart 2010 23:10 schreef phpmystyle het volgende:
[..]
Ik dacht dat mensen zoals jij zich drukker maken om de wilderianen hier in dit land te bestrijden.
Bestijden?quote:Op zondag 21 maart 2010 23:10 schreef phpmystyle het volgende:
[..]
Ik dacht dat mensen zoals jij zich drukker maken om de wilderianen hier in dit land te bestrijden.
Nee, elders lenen (obligaties ed).quote:Op zondag 21 maart 2010 23:04 schreef KoosVogels het volgende:
[..]
Zelf geld produceren? Dat kan niet want dat leidt tot inflatie. En er was nog geen wereldbank.
Iedereen had elke munt nodig op dat momentquote:Op zondag 21 maart 2010 23:11 schreef Sachertorte het volgende:
[..]
Nee, elders lenen (obligaties ed).
Jawel, maar dat maakt het onderliggende principe niet fundamenteel anders. De Nederlandse verzorgingsstaat is ook niet voor iedereen toegankelijk (althans in theorie).quote:Op zondag 21 maart 2010 23:07 schreef JoaC het volgende:
[..]
Het gevaar is dat de NSDAP het allemaal aanbood, maar alleen voor mensen die in de Leitkultur pasten.
Te bevechten, verketteren, demonisering, jeweetzz.quote:
|
|
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |