abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_79416138
quote:
Op zondag 21 maart 2010 19:41 schreef Swetsenegger het volgende:

[..]

Je zou je kunnen afvragen waarom opeens een groot gedeelte van je traditionele achterban geen trek meer in je partij heeft natuurlijk.
Naja ongeveer 30 zetels in de peilingen. Tis maar wat je "een groot gedeelte" noemt.
Allah Al Watan Al Malik
  zondag 21 maart 2010 @ 19:42:59 #102
10763 popolon
Fetchez la vache!
pi_79416145
Cohen heeft het, als ik een beetje op de hoogte ben, lang niet gek gedaan in A'dam. En de hoge parkeertarieven aanhalen als tegenargument is wel erg, tja. Natuurlijk zijn de tarieven hoog, er is al geen plek in die stad.
Patience is not one of my virtues, neither is memory. Or patience for that matter.
  FOK!-Schrikkelbaas zondag 21 maart 2010 @ 19:43:48 #103
1972 Swetsenegger
Egocentrische Narcist
pi_79416188
quote:
Op zondag 21 maart 2010 19:42 schreef Mutant01 het volgende:

[..]

Naja ongeveer 30 zetels in de peilingen. Tis maar wat je "een groot gedeelte" noemt.
En dat komt door de polarisering. Een grote groep stemmers die je over 4 jaar niet meer terug hebt. Die onvrede onder de traditionele achterban neem je niet weg met de hakken in het zand.
pi_79416322
quote:
Op zondag 21 maart 2010 19:42 schreef popolon het volgende:
Cohen heeft het, als ik een beetje op de hoogte ben, lang niet gek gedaan in A'dam. En de hoge parkeertarieven aanhalen als tegenargument is wel erg, tja. Natuurlijk zijn de tarieven hoog, er is al geen plek in die stad.
Parkeertarieven zijn een zaak van de lokale overheid. Ik ken bijvoorbeeld gemeenten waar betaald parkeren helemaal niet voorkomt. Cohen zal daar geen verandering in brengen.
Op maandag 3 februari 2014 08:10 schreef Enchanter het volgende:[/b]
In discussie gaan met Koos Vogels :') , een grotere mongool is er niet :r
  zondag 21 maart 2010 @ 19:48:18 #105
17153 DeWaasheid
Gematigd extremist
pi_79416425
quote:
Op zondag 21 maart 2010 19:41 schreef KoosVogels het volgende:

[..]

Met het CDA en de VVD weet je het niet maar nooit. Ik zie deze twee partijen zich nog wel achter de PVV scharen. Althans, indien de PVV een groot aantal zetels haalt.

Overigens is het niet alleen een anti-stem. Ik moet bekennen dat ik Cohen als minister-president geen onprettig vooruitzicht vind.
Dat we niet op 1 lijn zitten is steeds duidelijker. Dat Cohen eventueel MP president gaat worden maakt de PVDA absoluut geen andere partij, nog steeds dezelfde doeleinden, idealen etc.
/-=]
|o-0
~~~`
  zondag 21 maart 2010 @ 19:49:17 #106
10763 popolon
Fetchez la vache!
pi_79416495
quote:
Op zondag 21 maart 2010 19:46 schreef KoosVogels het volgende:

[..]

Parkeertarieven zijn een zaak van de lokale overheid. Ik ken bijvoorbeeld gemeenten waar betaald parkeren helemaal niet voorkomt.
Oh, ben ik eigenlijk nooit tegengekomen in een beetje stad.
Patience is not one of my virtues, neither is memory. Or patience for that matter.
pi_79416708
quote:
Op zondag 21 maart 2010 19:48 schreef DeWaasheid het volgende:

[..]

Dat we niet op 1 lijn zitten is steeds duidelijker. Dat Cohen eventueel MP president gaat worden maakt de PVDA absoluut geen andere partij, nog steeds dezelfde doeleinden, idealen etc.
Klopt, maar de PvdA (Cohen) kiest voor een verzoenende aanpak. En dat bevalt mij wel.
pi_79416742
quote:
Op zondag 21 maart 2010 19:49 schreef popolon het volgende:

[..]

Oh, ben ik eigenlijk nooit tegengekomen in een beetje stad.
Een beetje stad zal ook altijd parkeertarieven hanteren. Probleem alleen duidelijk te maken dat de Rijskoverheid niets van doen heeft met parkeertarieven.
  zondag 21 maart 2010 @ 19:59:34 #109
10763 popolon
Fetchez la vache!
pi_79417002
quote:
Op zondag 21 maart 2010 19:54 schreef KoosVogels het volgende:

[..]

Een beetje stad zal ook altijd parkeertarieven hanteren. Probleem alleen duidelijk te maken dat de Rijskoverheid niets van doen heeft met parkeertarieven.
Dat weet ik.
pi_79417227
quote:
Op zondag 21 maart 2010 18:41 schreef dramatiek het volgende:

[..]

je kijkt niet in de spiegel he makker. Jij houdt toch van simpele links rechts vergelijkingen. Gaat prima met 4 kwadranten
Alleen jammer dat de wiskunde erachter niet klopt
Als die personen dat ding zelf hadden ingevuld had het misschien al wat geloofwaardiger geweest
Verder is dit ding op Amerikanen gericht en dus niet toepasbaar in het Nederlandse!
Maar ja..................alles uit de kast om de linkse stokpaardjes maar niet te laten struikelen he.
  zondag 21 maart 2010 @ 20:07:25 #111
265075 Sachertorte
VVD-mentaliteit
pi_79417402
quote:
Op zondag 21 maart 2010 19:07 schreef FunkyHomosapien het volgende:
oja en als Hitler links was, waarom kwam hij dan binnen in linkse partijconferenties, mishandelde de linkse spreker en lieten de storm troopers los op de (linkse) volgelingen? terwijl hij bij rechtse partijconferenties als held ontvangen werd?
Linkse stammenstrijd.

De bolsjewieken hebben de mensjewieken ook afgeslacht. Waren de mensjewieken daarom rechts?
Quousque tandem abutere, PvdA, patientia nostra?
  zondag 21 maart 2010 @ 20:08:34 #112
265075 Sachertorte
VVD-mentaliteit
pi_79417454
quote:
Op zondag 21 maart 2010 19:07 schreef MaGNeT het volgende:
Hitler en Cohen vergelijken

En Wilders met Hitler vergelijken is ook onzin.
Hitler wist de mensen wél bijelkaar te brengen.
  zondag 21 maart 2010 @ 20:14:54 #113
265075 Sachertorte
VVD-mentaliteit
pi_79417749
quote:
Op zondag 21 maart 2010 19:53 schreef KoosVogels het volgende:

[..]

Klopt, maar de PvdA (Cohen) kiest voor een verzoenende aanpak. En dat bevalt mij wel.
Politiek is polariseren. Verzoenen is een eufemisme voor het kaltstellen van ongewenste opvattingen.
pi_79418038
quote:
Op zondag 21 maart 2010 20:14 schreef Sachertorte het volgende:

[..]

Politiek is polariseren. Verzoenen is een eufemisme voor het kaltstellen van ongewenste opvattingen.
Cohen pakte in Amsterdam problemen aan maar verzoende ook.
Polariseren is iets wat Wilders al jaren doet en dat verzoent niet.

Verzoenen en problemen aanpakken gaat prima samen.
  zondag 21 maart 2010 @ 20:23:41 #115
265075 Sachertorte
VVD-mentaliteit
pi_79418219
quote:
Op zondag 21 maart 2010 20:19 schreef MaGNeT het volgende:

[..]

Cohen pakte in Amsterdam problemen aan maar verzoende ook.
Polariseren is iets wat Wilders al jaren doet en dat verzoent niet.

Verzoenen en problemen aanpakken gaat prima samen.
Maar Cohen verzoent helemaal niet. Al die mensen in Almere/Purmerend enz wijst hij af, dat is maar dom autochtoon tuig.
quote:
De antenne van Job Cohen is niet gericht op Almere of Purmerend. Terwijl zich buiten de as Haarlem-Nijmegen een stil drama voltrekt.
Over het enthousiasme voor Job Cohen hoeven we ons geen zorgen te maken. Van Jobmania tot profeet, de verwachtingen stijgen razendsnel. Er zijn er die Nederland voor minder hysterisch hebben verklaard. Dat kan dus alleen nog tegenvallen. Mag ik herinneren aan de komst van W. Bos in 2003? Toen zou ‘de dasloze premier’ Nederland weer heel maken.

Intussen is de koning dood, tijd voor een kanttekening bij de nieuwe koning. Eigenlijk heb ik maar één vraag voor Job Cohen. Wat denkt hij te doen met de kiezers in Almere die nu hebben gestemd op de PVV van Wilders? Dat Cohen erg voor binden en verbinden is, neem ik graag aan. Maar hoe denkt hij de afvallige Almeerders weer terug te halen bij de PvdA. Bos was daar duidelijk in: ‘Dit zijn onze mensen.’ Wilders deugt niet, maar wie de breuk in de samenleving wil helen, moet zich afvragen waar het misging. Wat zegt Cohen?

Waarom?
Aan de reacties op de PVV-overwinning in Almere valt tot nu toe vooral het gebrek aan nieuwsgierigheid op. Dat varieert van nooit meer naar Almere of hek eromheen onder vrienden en bekenden. Tot het stuk in de krant van PvdA-wethouder Duivesteijn – ‘er was beleidsconsensus’, geen problemen verder. Gefeliciteerd daarmee. Waarom overweegt ook met Cohen aan het roer maar 1 procent van die PVV-kiezers om de overstap terug te maken?

Het antwoord is simpel. De PvdA heeft die mensen niets te bieden. Almere – of Purmerend, of Nootdorp, of Pijnacker – ligt niet op de ‘linkse diagonaal’ die loopt van Haarlem naar Nijmegen. Daar wordt het geld verdiend en stemt men tegenwoordig progressief. De segregatie heeft doorgezet, in de vorm van gentrification in de oude steden. Men heeft het fijn onder elkaar. Utrecht met als grootste partij GroenLinks is exemplarisch.

Sociale daling
In Almere gaat het daarentegen niet goed. Boven een crisisverhaal in de krant van 15 januari stond ‘Huizenprijs stort niet in’.
Almere ligt niet op de ‘linkse diagonaal’ van Haarlem naar NijmegenDat klopte nationaal gezien – behalve in Almere waar de prijzen vorig najaar met 7,2 procent waren gedaald. Daarna sprak ik de planoloog Gert Middelkoop. Die doet onderzoek naar Almere. Simpel gezegd: de sociale daling waarvoor de middengroepen bang zijn, is in Almere ruimschoots ingezet.

Het zijn niet de vinexwijken maar de zogeheten ‘bloemkoolwijken’ van de jaren tachtig waar zich een stil drama voltrekt. De eerste generatie kopers is weg. De tweede heeft in de dure tijd een huis gekocht – gefinancierd met DSB-achtige hypotheek. Men heeft een lagere beambtenbaan waar wordt geautomatiseerd, of werkt in de industrie die wordt gesaneerd. De kinderen hebben een slechtere opleiding dan de ouders en zitten tot in de twintig – werkloos – thuis. Hier wordt de gebroken belofte van sociale stijging gevoeld. Niet voor niets adverteert de PVV graag met: wij doen wat de PvdA heeft beloofd.

Allerzwaksten
De Partij van de Arbeid is kortweg de belangstelling voor de wereld van de arbeid kwijtgeraakt. Ik hoorde het Kamerlid Spekman op de radio zeggen hoe graag hij straks in de Kamer weer iets wil doen voor de allerzwaksten. De uitkeringsgerechtigden en de allochtonen zijn bij links inderdaad heel wat beter vertegenwoordigd dan de lagere middenklasse – zie daarvoor ook het afglijdende middelbaar beroepsonderwijs. Die brug vanaf Almere met eeuwigdurende file is een mooi beeld – het lukt ze maar niet om aan te komen bij het Nederland waar het wel goed gaat. En het kan de rest niet bar veel schelen.

Wat gaat Cohen doen? Ik ben er niet gerust op. Zijn antenne is niet gericht op Almere of Purmerend. Hij heeft er bij mijn weten eenmaal iets over gezegd, vorig jaar in de Volkskrant. Hij merkte op dat Amsterdammers minder overtrokken reageren op immigranten dan elders het geval is. Hij voegde eraan toe: ‘Veel Amsterdammers uit de lagere middenklasse wonen tegenwoordig in Almere, Zaanstad, Purmerend. In die groep zit, denk ik, de kern van de rancune.’ Begrijpt u die rancune, was de vervolgvraag. ‘Ja, heel goed. Die begrijp ik echt.’ Maar hoe dat zo kwam, en wat eraan moet gebeuren, die vragen bleven achterwege. En nergens heeft Cohen gezegd: dit zijn onze mensen.
Goed stuk van Martin Sommer.
pi_79418263
quote:
Op zondag 21 maart 2010 20:23 schreef Sachertorte het volgende:

[..]

Maar Cohen verzoent helemaal niet. Al die mensen in Almere/Purmerend enz wijst hij af, dat is maar dom autochtoon tuig.
[..]

Hmm?
  zondag 21 maart 2010 @ 20:26:35 #117
265075 Sachertorte
VVD-mentaliteit
pi_79418370
quote:
Op zondag 21 maart 2010 20:24 schreef MaGNeT het volgende:

[..]

Hmm?
Cohen verzoent dus helemaal niet...
pi_79418695
quote:
Op zondag 21 maart 2010 20:26 schreef Sachertorte het volgende:

[..]

Cohen verzoent dus helemaal niet...
Je doelt op?
  zondag 21 maart 2010 @ 20:36:36 #119
265075 Sachertorte
VVD-mentaliteit
pi_79418924
quote:
Op zondag 21 maart 2010 20:32 schreef MaGNeT het volgende:

[..]

Je doelt op?
Dat is toch duidelijk? Cohen polariseert zeker zoveel als al die anderen. Hij is helemaal geen samenbindend element. Wouter Bos was wat dat betreft heel wat beter, ook een echte rechtse als ondergetekende kon waardering opbrengen voor hem. Bij Cohen heb ik dat niet, die kan wel goed het linker deel van het politieke spectrum samenbrengen, maar de rechtsen helemaal niet.
pi_79419039
quote:
Op zondag 21 maart 2010 20:36 schreef Sachertorte het volgende:

[..]

Dat is toch duidelijk? Cohen polariseert zeker zoveel als al die anderen. Hij is helemaal geen samenbindend element. Wouter Bos was wat dat betreft heel wat beter, ook een echte rechtse als ondergetekende kon waardering opbrengen voor hem. Bij Cohen heb ik dat niet, die kan wel goed het linker deel van het politieke spectrum samenbrengen, maar de rechtsen helemaal niet.
Waar doel je nu op? Op welk feit? Wat heb ik gemist en waar?
  zondag 21 maart 2010 @ 20:41:15 #121
265075 Sachertorte
VVD-mentaliteit
pi_79419254
quote:
Op zondag 21 maart 2010 20:38 schreef MaGNeT het volgende:

[..]

Waar doel je nu op? Op welk feit? Wat heb ik gemist en waar?
Whatever. Stem lekker Cohen joh, past prima bij je.
pi_79419314
quote:
Op zondag 21 maart 2010 20:41 schreef Sachertorte het volgende:

[..]

Whatever. Stem lekker Cohen joh, past prima bij je.
Ik stem geen PvdA.
Maar je noemt Almere en Purmerend in combinatie met Cohen, dus ben ik wel benieuwd wat er is.
  zondag 21 maart 2010 @ 20:48:43 #123
265075 Sachertorte
VVD-mentaliteit
pi_79419727
quote:
Op zondag 21 maart 2010 20:42 schreef MaGNeT het volgende:

[..]

Ik stem geen PvdA.
Maar je noemt Almere en Purmerend in combinatie met Cohen, dus ben ik wel benieuwd wat er is.
Heb je dat stuk van Sommer dan niet gelezen? Die legt uit dat Cohen wel allochtonen kan binden, maar de autochtonen die Amsterdam zijn ontvlucht niet. Dat is toch best belangrijk.
pi_79419799
quote:
Op zondag 21 maart 2010 20:48 schreef Sachertorte het volgende:

[..]

Heb je dat stuk van Sommer dan niet gelezen? Die legt uit dat Cohen wel allochtonen kan binden, maar de autochtonen die Amsterdam zijn ontvlucht niet. Dat is toch best belangrijk.
Oh, dat uit de Volkskrant.

Maar Sommer heeft sowieso een hekel aan Cohen dus die zal toch niets ten voordele van Cohen schrijven.
pi_79419955
Martin Sommer: Wilders splijt alles en iedereen.

Kijk, daar was ik het dan wel weer mee eens.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')