abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_79579197
Linzensoep
pi_79579745
Groene asperges van de grill, verse friet en kipkluifjes!
Alleen met zelfspot kun je overleven...
pi_79585361
franse uiensoep.
  donderdag 25 maart 2010 @ 20:59:53 #104
57571 -Mellow-
Hobo on the loose
pi_79585581
pizzadag
eentje met tomatensaus en buffelmozzarella, de ander met tomatensaus, parmezaan, half parmaham en half rode ui en kastanjechamps.

Als toetje chocolademousse met frambozensaus. Ik geloof dat dit mijn best gelukte chocomousse is tot nu toe.
'If the doors of perception were cleansed everything would appear to man as it is, infinite.'
pi_79596584
hoi!

ik wil vandaag 'pittig rundvlees', een beetje indonesisch achtig maken...
Heb een lapje van ongeveer 220 gram en erbij komen pittige sperzieboontjes en naanbrood

iemand nog een fijn recept?

http://www.mijnreceptenbo(...)rundvlees-17243.html

heb wel dit gevonden, maar ben de hele dag thuis, dus kan het wel lekker laten stoven/sudderen!

[ Bericht 39% gewijzigd door motorbloempje op 26-03-2010 08:04:17 ]
Ja doei.
pi_79596716
@Moblo: sorry, ik kan je niet helpen... Ben meer van de authentieke stoofpotten en heb niets met de Indo-keuken.....

Hier staan vanavond in ieder geval groene asperges op het menu. Met wat weet ik nog niet.. MIsschien wel in de vorm van een salade met een lekker stuk rundvlees erbij en wat brood. Mocht iemand iets leuks weten met groene asperges dan hoor ik het graag!
pi_79596930
quote:
Op vrijdag 26 maart 2010 07:54 schreef motorbloempje het volgende:
hoi!

ik wil vandaag 'pittig rundvlees', een beetje indonesisch achtig maken...
Heb een lapje van ongeveer 220 gram en erbij komen pittige sperzieboontjes en naanbrood

iemand nog een fijn recept?

http://www.mijnreceptenbo(...)rundvlees-17243.html

heb wel dit gevonden, maar ben de hele dag thuis, dus kan het wel lekker laten stoven/sudderen!

zou je niet gewoon een lekkere rendang kunnen maken met extra chilipepers? zal zo even aan mijn pinda-vriendje vragen of hij een speciaal receptje heeft.
pi_79596961
heb idd een rendangrecept hier in mijn indonesisch kookboek staan, vraag me alleen af of het geen overkill wordt aan kokosmelk dan
Ja doei.
pi_79597284
quote:
Op vrijdag 26 maart 2010 08:19 schreef motorbloempje het volgende:
heb idd een rendangrecept hier in mijn indonesisch kookboek staan, vraag me alleen af of het geen overkill wordt aan kokosmelk dan
wil je anders receptje voor rendang daging? je hebt btw wel een mini-stukje vlees, ben altijd gewend om in grotere hoeveelheden te koken.
pi_79597319
wij eten altijd heel weinig vlees: doen met z'n tweeën met een stuk kip/gehakt/rund/lam van 200 gram

als het een succes is, dan maak ik volgende keer wel een grotere hoeveelheid en dan vries ik 't in, maar iets nieuws ga ik niet zomaar in grotere hoeveelheden maken, omdat we dat niet opkrijgen en het als het mislukt zonde is om in te vriezen

maar, ja graag!
Ja doei.
pi_79598985
Ik heb net in de supermarkt bedacht dat er vanavond een lauwwarme salade van gegrilde groente (ook met groene asperges dus) met parmezaan op het menu staat. Met daarbij een entrecote van de grill en breekbrood........
pi_79599026
quote:
Op donderdag 25 maart 2010 20:59 schreef -Mellow- het volgende:
Als toetje chocolademousse met frambozensaus. Ik geloof dat dit mijn best gelukte chocomousse is tot nu toe.
Dat schreeuwt om een recept

Ik ga zo eens een sinaasappeltje pellen
pi_79601478
SoL: ik heb 't nu maar even wat geïmproviseerd. her en der wat informatie gezocht en gecombineerd tot

rundvlees rondom bruinbakken en even uit de pan halen
in pan met vet rode chili, sjalotje, knoflook, garam marsala en wat gemberpoeder laten pruttelen. Runderbouillon en wat tomatenblokjes erbij. Daarna ui en rundvlees erin en dat staat nu te pruttelen tot aan het einde van de middag. Het ruikt iig al lekker!

maar recept is nog steeds welkom voor volgende keer
Ja doei.
  vrijdag 26 maart 2010 @ 11:51:49 #114
69880 Lief-visje
Krankzinnig Gewoon !!!
pi_79603521
Nu thee en vanavond varkenshaas met sperziebonen en rijst
Sometimes people write the things that they can't say !
Everyone has secrets !
  vrijdag 26 maart 2010 @ 12:12:57 #115
57571 -Mellow-
Hobo on the loose
pi_79604307
quote:
Op vrijdag 26 maart 2010 09:53 schreef ColdFeet het volgende:

[..]

Dat schreeuwt om een recept

Ik ga zo eens een sinaasappeltje pellen
Doe in een pannetje:

-120g pure chocola (70%)
-45 cc rum
-50g boter
-1 gedroogde chilipeper
-merg vaneen vanillestokje
-1/2 theelepel kaneel
- snufje zout

En laat de boel au bain marie smelten tot een geheel Voeg 50g basterdsuiker toe en roer totdat de suiker is opgenomen. Laat daarna afkoelen

Scheid van 4 eieren de dooiers van de witten.

Klop de eiwitten stijf samen met een schepje suiker en 2 theelepels citroensap. Meng 1/3 van het stijve eiwit voorzichtig door de chocola. Doe daarna beetje bij beetje het chocolademengsel door het eiwit en spatel het er heel voorzichtig doorheen. Laat het geheel een nachtje in de koelkast opstijven.

De structuur was ook echt perfect, heerlijk zacht en stijf genoeg om er bolletjes van te kunnen maken met een ijsschep. Qua smaak is een lekkere mousse nog niet zo moeilijk, maar het wil me nog wel eens gebeuren dat de structuur niet helemaal is zoals bedoeld.

De frambozensaus is simpel: frambozen met een schepje suiker staafmixen
'If the doors of perception were cleansed everything would appear to man as it is, infinite.'
  vrijdag 26 maart 2010 @ 12:16:01 #116
57571 -Mellow-
Hobo on the loose
pi_79604421
edit
pi_79605814
vanochtend bolletje leverkaas en bolletje pindakaas/hagel.

Nu verstandskiezen eruit aan één kant dus voorlopig nog niet eten
Wat er ook gebeurt; altijd blijven lachen :-)
  vrijdag 26 maart 2010 @ 13:13:24 #118
139677 Curiosity
In the devil's playground
pi_79606359
Soto soepje
“Gentlemen, you had my curiosity… but now you have my attention.”
pi_79606904
Is dat niet wat teveel smaken, mellow? Rum, chili, kaneel, vanille? Of is dat juist de droom-combinatie die je zelf nooit zou bedenken?

Ik had als lunch een zelfgebakken volkoren flatbread dat ik voor het bakken met gesmolten knoflookboter had bestreken, met een smeerseltje van geroosterde paprika en walnoot. Yum
pi_79608091
Lunch bestond uit 3 geroosterde volkorenboterhammen.

2 met guacamole, 1 met stukjes avocado en alledrie met wat sockeye zalm
Goede combinatie. Zit nu wel vol
Ja doei.
  vrijdag 26 maart 2010 @ 14:24:53 #121
199397 Windigo
Flavourtarian
pi_79608973
quote:
Op vrijdag 26 maart 2010 13:58 schreef motorbloempje het volgende:
Lunch bestond uit 3 geroosterde volkorenboterhammen.

2 met guacamole, 1 met stukjes avocado en alledrie met wat sockeye zalm
Goede combinatie. Zit nu wel vol
Ik overtref je Ik heb net een heel stokbrood op. Maar ik had dan ook de hele ochtend paardenstront staan scheppen zonder fatsoenlijk ontbijt Stobrood met kruidenkaas dus, en vers sinaasappelsap. Nu nog n bakje yoghurt.

Vanavond Bami Goreng met saté
pi_79609599
Pistoletje met rucola en rosbief
  Moderator vrijdag 26 maart 2010 @ 14:46:21 #123
9859 crew  Karina
Woman
pi_79609825
Voor de lunch had ik een sneetje brood met kaas, een broodje frikandel van de C1000 een kiwi en een glas melk.

Vanavond: lamsshoarma.
Op donderdag 15 mei 2014 22:18 schreef sp3c het volgende:
niet zo tof doen
  vrijdag 26 maart 2010 @ 15:15:11 #124
57571 -Mellow-
Hobo on the loose
pi_79611020
quote:
Op vrijdag 26 maart 2010 13:27 schreef ColdFeet het volgende:
Is dat niet wat teveel smaken, mellow? Rum, chili, kaneel, vanille? Of is dat juist de droom-combinatie die je zelf nooit zou bedenken?
Nee hoor, de smaken passen juist heel erg goed bij elkaar
Het is de droomcombinatie die je prima zelf kan bedenken

Net het laatste restje opgegeten.

Vanavond een stamppotje met rucola, gekarameliseerde rode ui, geitenkaas en een jus van appelperenstroop, boter en wat runderfond.
pi_79617745
Lekker warm op de grill! Jummie jummie!

Grote lappen vlees ook even lekker roosteren....

En het resultaat (zonder vlees, dat heb ik er later nog bijgelegd):

Het was heerlijk!!!
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')