Achteraf heeft dat zich uitgewezen. Met de kennis van nu is het makkelijk oordelen.quote:Op vrijdag 19 maart 2010 11:38 schreef -Strawberry- het volgende:
[..]
Maar er is toch gebleken dat deze persoon niet helemaal in orde was.
Maar die test laat dan toch ook zien of hij geestelijk labiel is? En dat is nou net wel iets van belang als je bij de politie gaat werken. Alleen, zoals ik al zei, zou het verder bij deze zaak toch weinig verschil hebben gemaakt. Hij had haar met of zonder uniform kunnen vermoorden. Dus is verder ook niet erg relevant.quote:Op vrijdag 19 maart 2010 11:26 schreef Krantenman het volgende:
[..]
Nee.
Bij zo'n test wil men vaststellen hoe je onder bepaalde omstandigheden reageert. Wat je 'karakter' is zeg maar. Daaruit kan je nooit afleiden of iemand een potentiële moordenaar is, of in zijn armen krast, of van wurgseks houdt of wat dan ook.
Je kan hooguit iets te weten komen over hoe autoritair iemand is, hoe sociaal hij is t.o.v. collega's, zijn teamwork, etc. etc.
En zoals ik al zei: stel nu dat de resultaten van die test in zijn geval aangeven dat hij een tikkeltje autoritair was, dan zou dat bij de politie zeker geen alarmbellen hebben doen rinkelen. Het zou helemaal gek worden als ze daar plots de voorkeur zouden geven aan met handtasjes zwaaiende homo's.
(no offence voor de homo's hoor, er zijn veel stoere homo's, gewoon bedoeld om een punt te maken)
Klopt, is het ook. Maar daarom kun je er nog wel van lerenquote:Op vrijdag 19 maart 2010 11:44 schreef Citizen.Erased het volgende:
Achteraf heeft dat zich uitgewezen. Met de kennis van nu is het makkelijk oordelen.
Tuurlijk wel, maar hij is dus duidelijk nog gestoorder geworden, niet minder gestoord.quote:Op vrijdag 19 maart 2010 11:34 schreef JohnnyKnoxville het volgende:
[..]
Het wil er bij jou echt niet in dat "een gestoorde" nooit zijn hele leven in dezelfde mate gestoord hoeft te zijn?
Welke conclusies? Mijn twijfels hebben bij die test?quote:Op vrijdag 19 maart 2010 11:26 schreef Re het volgende:
[..]
ik vind het raar dat je gebaseerd op deze riooljournalistiek zulke conclusies wil trekken
Dus als iemand in de puberteit verward was en heeft lopen krassen, dan maakt hem/haar dat de rest van zijn/haar leven een potentiële psychopaat die je uit iedere functie zou moeten weren waarbij hij/zij verantwoordelijkheid draagt voor het leven van anderen?quote:Op vrijdag 19 maart 2010 11:13 schreef -Strawberry- het volgende:
[..]
Verkeerd voorbeeld misschien. Doe dan maar het krassen en die zelfmoordpoging.
Als die ex hem tijdens de wurgseks al nauwelijks kon tegenhouden, dan wat als hij Milly verkracht heeft....
Klopt, maar hij had nogsteeds problemen, daar gaat het om. En van die test verwacht je de labiele persoonlijkheden eruit te pikken. Maar goed, in dit geval dus niet. Uitzonderingen zijn er ook, ik vind het alleen moeilijk te bevatten dat ze bij de politie zo'n gestoord iemand over het hoofd hebben gezien.quote:Op vrijdag 19 maart 2010 11:35 schreef Citizen.Erased het volgende:
[..]
Dat is zeker waar. Daarnaast kun je iemand die ooit op enige wijze problemen gehad heeft daar niet de rest van zijn leven op aan gaan kijken.
Nee. Alleen het feit dat hij deze moord heeft gepleegd laat zien dat hij niet alleen vroeger, maar ook nu nog labiel en daarom ongeschikt voor politiewerk was. "Zware psychische problemen" zelfs.quote:Op vrijdag 19 maart 2010 11:50 schreef Leandra het volgende:
[..]
Dus als iemand in de puberteit verward was en heeft lopen krassen, dan maakt hem/haar dat de rest van zijn/haar leven een potentiële psychopaat die je uit iedere functie zou moeten weren waarbij hij/zij verantwoordelijkheid draagt voor het leven van anderen?
Moeten zquote:Op vrijdag 19 maart 2010 08:41 schreef Surveillance-Fiets het volgende:
NEE ECHT![]()
![]()
![]()
![]()
Vraag je je toch af hoe grondig die selectie bij de politie is geweest........ Hij kwam op maandag ochtend langs voor het gesprek?
Dat is precies het probleem. Als ze echt goed zouden selecteren liepen er amper agenten en hadden we geen leger. Selectiecriteria worden opgerekt teneinde voldoende mensen te kunnen plaatsen.quote:Op vrijdag 19 maart 2010 11:50 schreef Leandra het volgende:
[..]
Dus als iemand in de puberteit verward was en heeft lopen krassen, dan maakt hem/haar dat de rest van zijn/haar leven een potentiële psychopaat die je uit iedere functie zou moeten weren waarbij hij/zij verantwoordelijkheid draagt voor het leven van anderen?
Ik denk dat we dan hele voorraden mensen moeten gaan ontslaan, en direcht de WIA in moeten gooien, want die zijn dan per direct volledig ongeschikt voor de functie die ze hebben en mogen alleen nog maar Bonsai-boompjes kweken, hoewel ook daarbij gevreesd moet worden voor het boompje, voor je het weet gaan ze in de stam zitten kerven en daar is zo'n ding te gevoelig voor.
koffiedik kijkenquote:Op vrijdag 19 maart 2010 11:55 schreef -Strawberry- het volgende:
[..]
Nee. Alleen het feit dat hij deze moord heeft gepleegd laat zien dat hij niet alleen vroeger, maar ook nu nog labiel en daarom ongeschikt voor politiewerk was. "Zware psychische problemen" zelfs.
Is hij minder gestoord geworden door de jaren heen dan? Blijkt niet uit de moord....quote:Op vrijdag 19 maart 2010 11:56 schreef fs180 het volgende:
[..]
Moeten zensen weigeren om gedrag van 50 jaar geleden?
Hoe goed selecteren? in de toekomst kijken bijvoorbeeld?quote:Op vrijdag 19 maart 2010 11:56 schreef Digi2 het volgende:
[..]
Dat is precies het probleem. Als ze echt goed zouden selecteren liepen er amper agenten en hadden we geen leger. Selectiecriteria worden opgerekt teneinde voldoende mensen te kunnen plaatsen.
Omdat jij er blijkbaar van uit gaat dat "een gestoorde" altijd gestoord is, in dezelfde mate.quote:Op vrijdag 19 maart 2010 11:53 schreef -Strawberry- het volgende:
Klopt, maar hij had nogsteeds problemen, daar gaat het om. En van die test verwacht je de labiele persoonlijkheden eruit te pikken. Maar goed, in dit geval dus niet.
Dus het staat zwart op wit dat hij het gedaan heeft, onder welke omstandigheden en met welke reden?quote:Op vrijdag 19 maart 2010 11:57 schreef -Strawberry- het volgende:
[..]
Is hij minder gestoord geworden door de jaren heen dan? Blijkt niet uit de moord....
Daar ga ik helemaal niet van uit, alleen dat was bij hem wel het geval, blijkt wel. Niet dan?quote:Op vrijdag 19 maart 2010 11:58 schreef JohnnyKnoxville het volgende:
[..]
Omdat jij er blijkbaar van uit gaat dat "een gestoorde" [b]altijd[b] gestoord is, in dezelfde mate.
Dat is natuurlijk niet zo, mensen kunnen ook later (NA DE POLITIEKEURING BIJVOORBEELD) psychoses ontwikkelen, om maar een voorbeeld te noemen.
Nee, maar 1+1 = 2. En ik ben hier dan ook alleen bezig met speculatie, is dat verboden?quote:Op vrijdag 19 maart 2010 11:59 schreef fs180 het volgende:
[..]
Dus het staat zwart op wit dat hij het gedaan heeft, onder welke omstandigheden en met welke reden?
Edit: oh een vrouwtje, laat maar dan![]()
quote:Op vrijdag 19 maart 2010 11:50 schreef Leandra het volgende:
[..]
Ik denk dat we dan hele voorraden mensen moeten gaan ontslaan, en direcht de WIA in moeten gooien, want die zijn dan per direct volledig ongeschikt voor de functie die ze hebben en mogen alleen nog maar Bonsai-boompjes kweken, hoewel ook daarbij gevreesd moet worden voor het boompje, voor je het weet gaan ze in de stam zitten kerven en daar is zo'n ding te gevoelig voor.
Bij de landmacht is de psychologische test veel efficiënter heb ik het idee. Natuurlijk zit er wel een verschil tussen een agent en een militair, maar tóch.quote:Op vrijdag 19 maart 2010 12:10 schreef TyVole het volgende:
Die testen bij de politie stellen nou ook weer niet zoveel voor. Ik snap best dat er mensen doorheen glippen die eigenlijk niet geschikt zijn voor dat werk.
het is ook ander soort werk natuurlijk. Ik heb geen ervaring met de test voor het leger, maar met die van de politie wel, en erg zwaar is die test niet.quote:Op vrijdag 19 maart 2010 12:12 schreef Bellatrix het volgende:
[..]
Bij de landmacht is de psychologische test veel efficiënter heb ik het idee. Natuurlijk zit er wel een verschil tussen een agent en een militair, maar tóch.
Achteraf blijkt dat idd.... maar dat wil niet zeggen dat hij een maand geleden ook zo gestoord was, het zegt alleen dat hij vorige week zo gestoord was dat hij een meisje van 12 vermoord heeft, of dat komt doordat hij als kind misbruikt is of als puber heeft lopen krassen is helemaal niet duidelijk.quote:Op vrijdag 19 maart 2010 11:57 schreef -Strawberry- het volgende:
[..]
Is hij minder gestoord geworden door de jaren heen dan? Blijkt niet uit de moord....
Dat betekent niets natuurlijk. Men dacht vroeger ook dat de aarde plat was en iedereen die anders beweerde werd voor gek verklaard.quote:Op vrijdag 19 maart 2010 12:15 schreef fs180 het volgende:
Nee, niet verboden. Maar ik denk dat je aan de hand van de reacties op jouw post wel door zou kunnen hebben dat jouw speculaties niet echt gedeeld worden door de rest van de fokkers hier.
Er werden meer dingen genoemd dan enkel snijden.quote:Maar als hij toen labiel was (dat neem je dan ook maar aan, terwijl niemand iets over zijn gedrag zegt, behalve dat hij zichzelf sneed, wat geen kenmerk van een probleem is) en daarna agent was dan was hij toch gewoon normaal?
Tuurlijk, je hoort ook vaak over moordenaars of wat dan ook dat de mensen om hem heen het echt totaal niet aan zagen komen, omdat het zo'n "aardige man was". En zoals je zelf al zegt, dit zijn theoriën, op een forum, niet vergelijkbaar met echt werk. Dan zou ik ook wat minder speculeren en meer met feiten werken, hoor. Maar dat is hier voor de discussie toch niet nodig?quote:Ik hoop niet dat je jouw theorien toepast op andere beroepen, er zijn namelijk mensen tot dingen in staat waarvan jij het nooit zou verwachten, laat dat duidelijk zijn.
Dat was mijn eerste reactie inderdaad, want ze zijn in hun vak constant met misdadigers e.d. bezig, en dan zien ze het niet wanneer er een zich in hun naaste kring bevindt, aan tests onderworpen en al.quote:En jij verwijt het de politie dat ze van niets wisten, maar hoe durf je ze dat uberhaupt kwalijk te nemen!
Nee klopt, dat hoeft het niet te zeggen, maar dat kán wel natuurlijk. Het is niet uit te sluiten.quote:Op vrijdag 19 maart 2010 12:18 schreef Leandra het volgende:
[..]
Achteraf blijkt dat idd.... maar dat wil niet zeggen dat hij een maand geleden ook zo gestoord was, het zegt alleen dat hij vorige week zo gestoord was dat hij een meisje van 12 vermoord heeft, of dat komt doordat hij als kind misbruikt is of als puber heeft lopen krassen is helemaal niet duidelijk.
Inderdaad. Er zijn genoeg mensen met een fantastische jeugd, goede opleiding, veel vrienden en blah blah blah, en die flippen hem ook. Een slechte jeugd is sowieso geen goed excuus om later in je leven andere mensen pijn te doen. Daar is natuurlijk bijna nooit een excuus voor.quote:Op vrijdag 19 maart 2010 12:23 schreef Leandra het volgende:
Als deze moord verband houdt met zijn instabiliteit in zijn jeugd, en het daardoor "logisch" zou zijn dat hij niet 100% is en dus automatisch geschikt voor politiewerk, hoe zit het dan met mensen die geen rare dingen in hun jeugd hebben meegemaakt en op een gegeven moment door het lint gaan en iets schokkends doen?
Iemand die het in zijn jeugd moeilijk had zou dus in principe nooit kunnen herstellen en alles wat hij in zijn latere leven doet was te verwachten door zijn jeugdprobleem, en iemand die een probleemloze jeugd had kan zomaar vanuit het "niets" door het lint gaan?
Het is ook geen excuus, maar het kan wel een oorzaak zijn natuurlijk. Iemand flipt 'm niet voor niets.quote:Op vrijdag 19 maart 2010 12:25 schreef Bellatrix het volgende:
[..]
Inderdaad. Er zijn genoeg mensen met een fantastische jeugd, goede opleiding, veel vrienden en blah blah blah, en die flippen hem ook. Een slechte jeugd is sowieso geen goed excuus om later in je leven andere mensen pijn te doen. Daar is natuurlijk nooit een excuus voor.
Omdat je als agent juist misdaden behoort te voorkomen/op te lossen? Dus daar faalt ie dan hard in.quote:Op vrijdag 19 maart 2010 12:26 schreef fs180 het volgende:
Alsof criminelen altijd in een boevenpak rondlopen
Waarom zou een agent een slechte agent zijn als hij er na zijn werk een hobby als bijv seriemoordenaar bij heeft?
Nee, want als hij een goeie agent was, had hij zichzelf wel in de boeien geslagen.quote:Op vrijdag 19 maart 2010 12:29 schreef fs180 het volgende:
Maar een agent die besluit een boete niet uit te delen? Of toevallig een weg rechts in te slaan terwijl hij links een aanrijding had kunnen voorkomen? Er zijn toch meerdere agenten? En niemand is verplicht mee te werken aan zijn eigen veroordeling
Edit; behalve dat hij zelf af en toe iemand op gruwelijke wijze uitmoord is hij wel een topagent, geen slecht woord over zijn werk dus.
Als iemand ook kan flippen na een fantastische jeugd, geweldige opleiding en terwijl hij een super baan heeft, dan lijkt het ook alsof iemand "voor niets" flipt, en dat "niets" kan dan eventueel zijn dat zijn vrouw hem heeft verlaten ondanks het feit dat hij 3 ton per jaar verdient, en hij dus niet snapt waarom ze bij hem weg is.quote:Op vrijdag 19 maart 2010 12:27 schreef -Strawberry- het volgende:
[..]
Het is ook geen excuus, maar het kan wel een oorzaak zijn natuurlijk. Iemand flipt 'm niet voor niets.
Qua voorkomen heeft ie idd hard gefaald, maar als hij zichzelf niet gemeld had, dan was het nu waarschijnlijk nog niet opgelost...quote:Op vrijdag 19 maart 2010 12:27 schreef -Strawberry- het volgende:
[..]
Omdat je als agent juist misdaden behoort te voorkomen/op te lossen? Dus daar faalt ie dan hard in.
Maar dat is ook niet "niets". Dan heeft het ook een oorzaak, namelijk een bepaalde afwijking in de hersenen of zo, waardoor die persoon niet met dat soort stress kan omgaan, of er op een verkeerde manier mee omgaat. Anders zou iedereen wel zo reageren, als het niet door een afwijking komt.quote:Op vrijdag 19 maart 2010 12:32 schreef Leandra het volgende:
[..]
Als iemand ook kan flippen na een fantastische jeugd, geweldige opleiding en terwijl hij een super baan heeft, dan lijkt het ook alsof iemand "voor niets" flipt, en dat "niets" kan dan eventueel zijn dat zijn vrouw hem heeft verlaten ondanks het feit dat hij 3 ton per jaar verdient, en hij dus niet snapt waarom ze bij hem weg is.
Mensen flippen dus wel voor iets wat in de ogen van een ander "niets" is.
En als iemand met een probleemloze achtergrond "voor niets" kan flippen, dan kan iemand die als puber heeft lopen krassen dat ook.
Wat erg.quote:Op vrijdag 19 maart 2010 12:34 schreef Bowlingbal het volgende:
[..]
Een topic verder op FOK:
[ afbeelding ]
Sla jij je vriendin (tijdens de sex)?
Dat blijft ook speculatie natuurlijk.quote:Op vrijdag 19 maart 2010 12:33 schreef Leandra het volgende:
[..]
Qua voorkomen heeft ie idd hard gefaald, maar als hij zichzelf niet gemeld had, dan was het nu waarschijnlijk nog niet opgelost...
Gelukkig niet erg betrouwbaar, die polls op fok. Althans dat hoop ik dan maar.quote:Op vrijdag 19 maart 2010 12:34 schreef Bowlingbal het volgende:
[..]
Een topic verder op FOK:
[ afbeelding ]
Sla jij je vriendin (tijdens de sex)?
Misschien kan die persoon dan alleen maar niet met de stress omgaan die het vertrek van zijn vrouw veroorzaakt, maar kan hij prima met de stress omgaan die het oplevert als je 85 man moet ontslaan....quote:Op vrijdag 19 maart 2010 12:35 schreef -Strawberry- het volgende:
[..]
Maar dat is ook niet "niets". Dan heeft het ook een oorzaak, namelijk een bepaalde afwijking in de hersenen of zo, waardoor die persoon niet met dat soort stress kan omgaan, of er op een verkeerde manier mee omgaat. Anders zou iedereen wel zo reageren, als het niet door een afwijking komt.
Dat het topic er is is niet vreemd, zeker gezien het subforum waar het (al een hele tijd) in staat, dat iemand het nodig vindt om de poll uit dat topic hier te posten vind ik wel vreemd en hoogst ongepast, dat de persoon die dat doet een mod is, is helemaal discutabel.quote:
Protocollen worden niet voor niets bedacht. Zonder dat gaat er nog veel en veel meer fout.quote:Op vrijdag 19 maart 2010 11:32 schreef JohnnyKnoxville het volgende:
[..]
Gister op Nederland 1 nog zo een knakker die Nederland "protocolland" noemt.
Als er iets ernstigs gebeurt, wordt er weer een nieuw regeltje of protocolletje ingesteld, en dan denkt iedereen dat de problemen daarmee van de baan zijn.
Het is meer om aan te geven dat het niet zo vreemd is.quote:Op vrijdag 19 maart 2010 12:37 schreef -Strawberry- het volgende:
[..]
Gelukkig niet erg betrouwbaar, die polls op fok. Althans dat hoop ik dan maar.
Of er moeten hier een hoop SM liefhebbers zitten.
Ik denk enkel dat hij wil laten zien dat gewelddadig zijn in bed geen uitzondering is en dat het daarom geen indicatie is dat deze Sander V. zware psychische problemen had. Of de pol betrouwbaar is, is een tweede.quote:Op vrijdag 19 maart 2010 12:44 schreef Leandra het volgende:
[..]
Dat het topic er is is niet vreemd, zeker gezien het subforum waar het in staat, dat iemand het nodig vindt om de poll uit dat topic hier te posten vind ik wel vreemd en hoogst ongepast, dat de persoon die dat doet een mod is, is helemaal discutabel.
Maar misschien is dat wel een parallel aan dit topic.
Dat dacht ik al (zie hierboven).quote:Op vrijdag 19 maart 2010 12:46 schreef Bowlingbal het volgende:
[..]
Het is meer om aan te geven dat het niet zo vreemd is.
Dat. Dankje.quote:Op vrijdag 19 maart 2010 12:47 schreef -Strawberry- het volgende:
[..]
Ik denk enkel dat hij wil laten zien dat gewelddadig zijn in bed geen uitzondering is en dat het daarom geen indicatie is dat deze Sander V. zware psychische problemen had. Of de pol betrouwbaar is, is een tweede.
ja want de ouders totaal negeren en geen medeleven tonen is normaal en maakt je niet verdachtquote:Op vrijdag 19 maart 2010 08:34 schreef Perrin het volgende:
Klinkt allemaal behoorlijk psychopathisch.
Hoorde op de radio dat hij zelfs een kaartje in de bus had gedaan bij de ouders van Milly om ze sterkte te wensen met de verdwijning.
Vooral daarom en om het feit dat alle FOK!kers een IQ van 140, een lul van 23 cm, en een netto salaris van ¤ 5.000,= hebben, en bij een poll het liefst het meest schokkende antwoord invullen (zoals ook uit de poll blijkt) heeft het geen enkele waarde en hoort het niet in dit topic thuis, ook niet om aan te geven "dat het wel vaker gebeurt dat mensen ruige seks hebben" want dat blijkt niet uit die poll.quote:Op vrijdag 19 maart 2010 12:47 schreef -Strawberry- het volgende:
[..]
Ik denk enkel dat hij wil laten zien dat gewelddadig zijn in bed geen uitzondering is en dat het daarom geen indicatie is dat deze Sander V. zware psychische problemen had. Of de pol betrouwbaar is, is een tweede.
Ik denk met een redelijke zekerheid te kunnen stellen dat gewelddadig zijn in bed (zoals bedreven en beschreven m.b.t. Sander V) wel degelijk een uitzondering is. En gelukkig ook maar.quote:Op vrijdag 19 maart 2010 12:47 schreef -Strawberry- het volgende:
[..]
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |