Echte koppen rollen er inderdaad nooit. De hoofdrechercheur uit de zaak Vaatstra gaat rustig door met blunderen, Thom Karremans wordt kolonel en Ad Melkert krijgt een hoge functie bij het UNDP.quote:Op donderdag 18 maart 2010 19:48 schreef nokwanda het volgende:
[..]
Dat is in bijna iedere zaak op het moment zo. En echte koppen rollen er nooit. Het lijkt wel alsof alleen nog rollende koppen en stille tochten nationale rouwprocessen helpen. Ik vraag me eigenlijk af wat nabestaanden daarvan vinden en of die dat ook meestal zo voelen.

Daar heb ik ook al over lopen puzzelen, maar stel dat de moeder zich gewoon de juiste woorden niet meer kon herinneren die ze gewisseld had?quote:Op donderdag 18 maart 2010 20:36 schreef shmoopy het volgende:
En de buurmannen zijn pas zaterdag en zondag verhoord.
Weird...

Omdat hij een goed bestuurder is.quote:Op donderdag 18 maart 2010 20:59 schreef Hanoying het volgende:
[..]
Ad Melkert krijgt een hoge functie bij het UNDP.

Dat was net inderdaad ook bij Netwerk te zien.quote:Op donderdag 18 maart 2010 20:48 schreef Loveless85 het volgende:
Kom net van ouders die in een plaatsje naast Dordrecht wonen en dus de Dordrecht-editie van het AD hebben.
Daar word overigens wel melding gemaakt van het feit dat diverse buren de vraag over de kat hebben gehad, en dus op de een of andere manier duidelijk was dat ze wellicht met een kat oid 'gelokt' was

Winkelcentrum sluit ook.quote:Op donderdag 18 maart 2010 20:46 schreef shmoopy het volgende:
Ik heb toch echt weer moeite met zo'n buurt die een stille tocht organiseerd.
Zijn altijd dezelfde types, van die buurtregelaars die dat wel even oppakken.
Het zal ongewtijfeld goed bedoeld zijn, maar ik heb daar altijd zo'n dubbel gevoel bij.

Tsja tv moet gemaakt worden denkt omrpep NL. Vreselijk drama dit. Ik heb geen zin om alles doortelezen. Maar is er meer bekend over de motivatie of aanleiding?quote:Op dinsdag 16 maart 2010 20:47 schreef Theoria_Colorum het volgende:
[..]
Hoe halen ze het toch iedereen keer weer in hun hoofd om te denken dat de mening van De Vries zo relevant zou zijn.

Ja zoiets denk ik. Kan geen ander scenario bedenken waarin het anders niet meteen duidelijk was dat hij het was.quote:Op donderdag 18 maart 2010 21:02 schreef Felixa het volgende:
[..]
Dat was net inderdaad ook bij Netwerk te zien.
Dan heeft Milly misschien niet alleen tegen haar moeder gezegd dat de buurman voor de deur stond, maar dat de buurman met een/zijn kat voor de deur stond.

Ik acht het toch echt heel wat waarschijnlijker dat de politie op eigen initiatief heeft besloten het 'buurman' niet naar buiten te brengen om de aandacht niet te zeer te focusen op de directe omgeving hoor.quote:Op donderdag 18 maart 2010 20:59 schreef yvonne het volgende:
[..]
Daar heb ik ook al over lopen puzzelen, maar stel dat de moeder zich gewoon de juiste woorden niet meer kon herinneren die ze gewisseld had?
Stel dat ze pas later herinnerde dat ze "buurman" zei?
Schok doet rare dingen met je.

Hetzelfde hier en toch denk ik dat iedereen zijn of haar eigen manier heeft om dit soort nieuws te verwerken en misschien helpt een stille tocht voor familie, vrienden, klasgenootjes etc. Maar ja, stille tochten worden nou nooit georganiseerd als een ander 12 jarig kind aan leukemie overlijdt, dus het is imo ook nog eens een soort openbaar vertoon van verontwaardiging en niet alleen van verdriet.quote:Op donderdag 18 maart 2010 20:46 schreef shmoopy het volgende:
Ik heb toch echt weer moeite met zo'n buurt die een stille tocht organiseert.
Zijn altijd dezelfde types, van die buurtregelaars die dat wel even oppakken.
Het zal ongewtijfeld goed bedoeld zijn, maar ik heb daar altijd zo'n dubbel gevoel bij.

Zo zit de gemiddelde Hollander in mekaar inderdaad. Bron: zie fok.quote:Op donderdag 18 maart 2010 18:29 schreef Pek het volgende:
[..]
Op het werk vandaag was de hovenier (zeg geen tuinman!) wat aan het schoffelen en heeft een recordaantal: "Heejjj, je staat toch geen 12-jarige meisjes te begraven hea?" naar zijn hoofd gekregen, daar kan je op wachten. Zo zit de mensch nu eenmaal in elkaar

quote:Op donderdag 18 maart 2010 21:01 schreef Dichtpiet. het volgende:
[..]
Omdat hij een goed bestuurder is.
Of ben jij zo eentje die denkt dat hij Pim Fortuyn heeft vermoord?
offtopic btw

Dat meisje haal je er niet meer mee terug nee. Maar zou de politie dat ook toegeven als de verdachte dat zelf toegeeft/zou bekennen, denk je?quote:Op donderdag 18 maart 2010 21:12 schreef shmoopy het volgende:
Dat ongepaste gegeil van zo'n journalist op informatie over hoe ze vermoord is en of ze misbruikt is, alsof men een vanzelfsprekend recht heeft op die info.
Bah.

Hahaha je wilt weten of het een knappe man was in uniform ? /fokstijlquote:Op donderdag 18 maart 2010 11:28 schreef Isabeau het volgende:
Zijn er eigenlijk ook mensen hier die linkjes hadden gevonden naar de dader op datingsites en zo?

Hoe bedoel je precies?quote:Op donderdag 18 maart 2010 21:17 schreef Schenkstroop het volgende:
[..]
Dat meisje haal je er niet meer mee terug nee. Maar zou de politie dat ook toegeven als de verdachte dat zelf toegeeft/zou bekennen?

Het naar buiten brengen van een motief lijkt me wel gewenst.quote:Op donderdag 18 maart 2010 21:24 schreef shmoopy het volgende:
[..]
Hoe bedoel je precies?
Dat als de verdachte dat bekent, dat de politie dat bevestigt?
Want hoe dan ook is dat info achter gesloten deuren en volstrekt onnodig om naar buiten te brengen.

Ja, klopt, maar dat zou ik niet per se ongepast vinden.quote:Op donderdag 18 maart 2010 21:25 schreef Schenkstroop het volgende:
Er wordt publiekelijk toch altijd wel iets over motief geuit van de dader (elke dader) ?

ik maak onnoemelijk veel kleine type-foutjes en afentoe zet ik er wat bij. Als admin moet je toch ook wel kunnen zien wat ik heb veranderd?quote:Op donderdag 18 maart 2010 21:30 schreef shmoopy het volgende:
Schenkstroop, zit niet steeds te ninja-editten.

Ja het is nog steeds hartstikke druk.quote:Op donderdag 18 maart 2010 21:31 schreef Morpheus2002 het volgende:
Ben er net om 20:30 nog langsgereden. Hekken staan nog om het huis van de dader en bij de plek waar alle bloemen e.d. liggen stonden zeker 100 mensen. Ik zag ook nog mensen op straat lopen met bloemen die ernaar op weg waren.

Honden inzetten of beter buurmannen onderzoek had dus niks geholpen.quote:Milly al voor melding bij politie omgebracht
DORDRECHT - Milly Boele was al overleden toen de melding van haar verdwijning bij de politie binnenkwam. Zij is omgebracht tussen half zes en 9 uur 's avonds.
Dat bevestigde burgemeester Arno Brok van Dordrecht donderdag op een persconferentie na een ontmoeting met buurtbewoners.

Als het in mijn stad was en zo dichtbij zou ik het ook wel doen, terwijl ik er normaal niks mee heb al dat openlijke vertoon van 'goh wat vinden we het toch erg'.quote:Op donderdag 18 maart 2010 21:34 schreef yvonne het volgende:
[..]
Ja het is nog steeds hartstikke druk.
Ik denk, ondanks alle bedenkingen die ik altijd heb tegen dit soort zaken, dat we toch meedoen met die tocht.
Het heeft hier een enorme impact gemaakt, winkelcentrum sluit zelfs, er treed een soort groepsgevoel op, heel vreemd.

Zo bedoel ik het niet, hoor.quote:Op donderdag 18 maart 2010 21:33 schreef Schenkstroop het volgende:
[..]
ik maak onnoemelijk veel kleine type-foutjes en afentoe zet ik er wat bij. Als admin moet je toch ook wel kunnen zien wat ik heb veranderd?

Volgens mij is dat toch een bizar soort van kleine troost.quote:Op donderdag 18 maart 2010 21:35 schreef VancouverFan het volgende:
http://www.nu.nl/binnenla(...)itie-omgebracht.html
[..]
Honden inzetten of beter buurmannen onderzoek had dus niks geholpen.

Inderdaad. Zelfs als de politie meteen op pad was gegaan om half 6, dan was de kans dat ze levend gevonden zou worden minimaal.quote:Op donderdag 18 maart 2010 21:38 schreef shmoopy het volgende:
[..]
Volgens mij is dat toch een bizar soort van kleine troost.
Dat je niet de rest van je leven denkt: Hadden ze maar...

Gelukkig zijn er nog mensen die wel kunnen meevoelen met het leed van anderen.quote:Op donderdag 18 maart 2010 17:20 schreef Plasterk het volgende:
OMG
Een stille tocht...
Onbekenden die een condoleanceregister tekenen...
Ik vind het heel erg wat er gebeurd is maar het is nu wel een beetje over de top

Politie valt dus nu écht niets te verwijten.quote:Op donderdag 18 maart 2010 21:35 schreef VancouverFan het volgende:
http://www.nu.nl/binnenla(...)itie-omgebracht.html
[..]
Honden inzetten of beter buurmannen onderzoek had dus niks geholpen.

En natuurlijk had de familie dan misschien niet een week in onzekerheid hoeven te zitten en hoop hoeven houden. De tweets van de broer van Milly laten zien dat de familie nog hoop had dat ze thuis zou komen.quote:Op donderdag 18 maart 2010 21:38 schreef shmoopy het volgende:
[..]

Dan nog, zou je juist de buurman die agent is wel als laatste verdenken toch?quote:Op donderdag 18 maart 2010 20:59 schreef yvonne het volgende:
[..]
Daar heb ik ook al over lopen puzzelen, maar stel dat de moeder zich gewoon de juiste woorden niet meer kon herinneren die ze gewisseld had?
Stel dat ze pas later herinnerde dat ze "buurman" zei?
Schok doet rare dingen met je.

De ouders en broer zijn allang naar de bloemenzee wezen kijken, het zal op de een of andere manier troost geven.quote:Op donderdag 18 maart 2010 21:44 schreef Zhe-AnGeL het volgende:
[..]
Gelukkig zijn er nog mensen die wel kunnen meevoelen met het leed van anderen.
De ouders kunnen daar bv een klein beetje troost uitputten, snappie?
Al is het maar 1 kleine milliseconde seconde troost...dat er zoveel mensen mee leven!

Stond foto van in AD / De Dordtenaarquote:Op donderdag 18 maart 2010 21:49 schreef yvonne het volgende:
[..]
De ouders en broer zijn allang naar de bloemenzee wezen kijken, het zal op de een of andere manier troost geven.

dat snap ik dus niet...quote:Op donderdag 18 maart 2010 20:36 schreef shmoopy het volgende:
En de buurmannen zijn pas zaterdag en zondag verhoord.
Weird...

nee uiteraard niet maar ik wil wel eens weten waarom als milly duidelijk zei dat de buurman aan de deur stond en ze daarna verdwijnt die buurmannen niet direct zijn doorgelicht...quote:Op donderdag 18 maart 2010 21:44 schreef timmmmm het volgende:
[..]
Politie valt dus nu écht niets te verwijten.

Omdat er nog 367.000 andere opties en sporen waren.quote:Op donderdag 18 maart 2010 21:59 schreef gameniet het volgende:
[..]
nee uiteraard niet maar ik wil wel eens weten waarom als milly duidelijk zei dat de buurman aan de deur stond en ze daarna verdwijnt die buurmannen niet direct zijn doorgelicht...

Protocollen moesten gevolgd worden, volgens politie-iemand die die vraag ook kreeg.quote:Op donderdag 18 maart 2010 21:59 schreef gameniet het volgende:
[..]
nee uiteraard niet maar ik wil wel eens weten waarom als milly duidelijk zei dat de buurman aan de deur stond en ze daarna verdwijnt die buurmannen niet direct zijn doorgelicht...

Dat groepsgevoel dat herken ik ook. Op een of andere manier voel je je met elkaar verbonden door wat er gebeurt is en omdat het zo dichtbij gebeurt is.quote:Op donderdag 18 maart 2010 21:34 schreef yvonne het volgende:
[..]
Ik denk, ondanks alle bedenkingen die ik altijd heb tegen dit soort zaken, dat we toch meedoen met die tocht.
Het heeft hier een enorme impact gemaakt, winkelcentrum sluit zelfs, er treed een soort groepsgevoel op, heel vreemd.

Er waren 120 mogelijke buurmannen.quote:Op donderdag 18 maart 2010 21:58 schreef gameniet het volgende:
[..]
dat snap ik dus niet...
als milly aan de telefoon zegt dat de buurman aan de deur staat en daarna verdwijnt dan doe je toch meteen grondig onderzoek.
met buurman zal ze echt niet iemand bedoelen die 2 straten verderop woont.
laat er eens 20 buurmannen zijn, voor, achter, links en rechts, dan is het zoeken toch meteen eenvoudig...
zullen zat buurmannen zijn met een sluitend alibi, blijven de echte verdachten over...

Het verwijt van traag op gang komen blijft overeind. Dat verwijt is gericht aan de korpschef, aan de dienstdoender, dus eigenlijk aan beiden.quote:Op donderdag 18 maart 2010 21:44 schreef timmmmm het volgende:
[..]
Politie valt dus nu écht niets te verwijten.

Mja ik heb zelf 24 jaar in Sterrenburg 3 gewoond maar ga denk ik niet meelopen. Mijn moeder en zusjes misschien wel maar die kenden ze beter. Mijn jongste zusje heeft bij Milly haar zus op de basisschool gezeten.quote:Op donderdag 18 maart 2010 21:34 schreef yvonne het volgende:
[..]

En wat maakt jou een expert op dat gebied?quote:Op donderdag 18 maart 2010 22:13 schreef quirigua het volgende:
[..]
Het verwijt van traag op gang komen blijft overeind. Dat verwijt is gericht aan de korpschef, aan de dienstdoender, dus eigenlijk aan beiden.
Initiele actie op gang brengen, heeft te lang geduurd. Geen honden direct ingezet, de buurt later pas uitgekamd, de dubieuze alibis niet direct nagetrokken. Het odium ("een van ons") blijft hangen.
De eerst verantwoordelijke daarvoor was de korpschef, tot het moment dat het onderzoek over ging naar de C Recherche.
Het is geen verdienste van de politie dat het slachtoffer is overleden op een tijdstip, nog voor de vermissing werd gemeld. Tragisch dat dat zo is, maar daar gaat het v.a.v. de politie niet om.
De politie is (te) traag op gang gekomen - dat is wat telt. Voorts : de politie heeft daarna taken verzuimd of achtergesteld, in het labyrinth van mogelijke zoek-wegen, of is aan bepaalde taken te laat begonnen (honden, de buurt kammen, alibi's).

Deze zaak was ook vandaag nog het gesprek van de dag. Heel misschien is er een heel klein kansje dat de dader te snel uitgesloten als dader "omdat hij niet in het daderprofiel past" , omdat hij agent is, maar zoals al eerder gezegd: wanneer sla je alarm? Kinderen vergeten wel vaker te zeggen waar ze heengaan. Zelfs als ze dat niet doen gaat de politie niet al na 1 uur zoeken.quote:Op donderdag 18 maart 2010 21:38 schreef shmoopy het volgende:
[..]

Lees even het topicquote:Op donderdag 18 maart 2010 22:02 schreef Chadi het volgende:
Die kerel had er waarschijnlijk al voordat die ouders de politie ingeschakeld hadden om zeep geholpen

18.00-18.30 uurquote:Op donderdag 18 maart 2010 22:20 schreef verzer het volgende:
Ik las iets over een stille tocht, wanneer is die?

| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |