abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_79302953
quote:
Op donderdag 18 maart 2010 17:20 schreef Plasterk het volgende:
OMG

Een stille tocht...
Onbekenden die een condoleanceregister tekenen...

Ik vind het heel erg wat er gebeurd is maar het is nu wel een beetje over de top
Ja, er gebeuren elke dag wel erge dingen, als dat allemaal zo uitgebreid in het nieuws zou komen, zou heel
Nederland contant aan het rouwen zijn.
pi_79304332
Ik kan er niet bij dat er mensen zijn die hier grappen over maken.
  donderdag 18 maart 2010 @ 18:29:17 #28
28033 Pek
je moet wat
pi_79305033
quote:
Op donderdag 18 maart 2010 18:07 schreef Chadi het volgende:
Ik kan er niet bij dat er mensen zijn die hier grappen over maken.
Op het werk vandaag was de hovenier (zeg geen tuinman!) wat aan het schoffelen en heeft een recordaantal: "Heejjj, je staat toch geen 12-jarige meisjes te begraven hea?" naar zijn hoofd gekregen, daar kan je op wachten. Zo zit de mensch nu eenmaal in elkaar
The difference between the three Abrahamic religions:
- Christianity mumbling to the ceiling,
- Judaism mumbling to the wall,
- Islam mumbling to the floor.
pi_79305282
quote:
Op donderdag 18 maart 2010 18:29 schreef Pek het volgende:

[..]

Op het werk vandaag was de hovenier (zeg geen tuinman!) wat aan het schoffelen en heeft een recordaantal: "Heejjj, je staat toch geen 12-jarige meisjes te begraven hea?" naar zijn hoofd gekregen, daar kan je op wachten. Zo zit de mensch nu eenmaal in elkaar
walgelijke reacties
  donderdag 18 maart 2010 @ 18:43:38 #30
28033 Pek
je moet wat
pi_79305511
quote:
Op donderdag 18 maart 2010 18:36 schreef DesertRose het volgende:

[..]

walgelijke reacties
Zo werkt dat nou eenmaal.
  donderdag 18 maart 2010 @ 19:11:43 #31
3542 Gia
User under construction
pi_79306477
quote:
Op donderdag 18 maart 2010 17:06 schreef Pek het volgende:

[..]

Woensdag een week geleden, dat zal de 10e geweest zijn.
Hier had het toen nog gevroren. Moest 's morgens om half 7 flink krassen.

Volgens mij was het toen richting rotterdam de hele dag regenachtig, als ik het me goed herinner.
  donderdag 18 maart 2010 @ 19:21:52 #32
28033 Pek
je moet wat
pi_79306897
quote:
Op donderdag 18 maart 2010 19:11 schreef Gia het volgende:

[..]

Volgens mij was het toen richting rotterdam de hele dag regenachtig, als ik het me goed herinner.
Kan een reden zijn geweest dat de honden niet zijn ingezet, die gaan dan echt all over the place. Try and error, zeg maar, om in computertermen te blijven. Zal er voor de buitenwereld niet echt professioneel uit hebben gezien, lachers op je hand etc. Niet doen dus, logisch.

Er was ook geen reden toe, honden gebruik je pas als je het zeker weet, of wanhopig bent. Nog niet in dit geval dus.
  donderdag 18 maart 2010 @ 19:24:34 #33
262 Re
Kiss & Swallow
pi_79307014
quote:
Op donderdag 18 maart 2010 19:21 schreef Pek het volgende:

[..]

Kan een reden zijn geweest dat de honden niet zijn ingezet, die gaan dan echt all over the place. Try and error, zeg maar, om in computertermen te blijven. Zal er voor de buitenwereld niet echt professioneel uit hebben gezien, lachers op je hand etc. Niet doen dus, logisch.

Er was ook geen reden toe, honden gebruik je pas als je het zeker weet, of wanhopig bent. Nog niet in dit geval dus.
nee er moeten koppen rollen omdat grote FAAL, ofzo...
04-08-11, 02-02-12, 20-06-14, 13-08-15
pi_79307901
Grote faal is een groot woord, en natuurlijk is achteraf lullen makkelijker. Maar een zo voor de hand liggende optie afdoen omdat het er mogelijk "niet professioneel uitziet voor de buitenwereld"? Regen of geen regen, ik vind het op z'n minst de moeite waard geweest om het te proberen. Meisje is zelfde avond nog verdwenen, jas hangt er nog (reuk voor de hond), ze heeft tegenover haar moeder gesproken over een buurman die er dus MISSCHIEN iets mee te maken heeft. Natuurlijk is het dan niet bewezen dat hij dan DUS de dader was, maar mocht de hond je ergens naartoe leiden heb je toch een aanwijzing waar je zou kunnen beginnen met je buurtonderzoek. Als je dan toch huis A-Z wilt afgaan kun je net zo goed meteen daar beginnen.
pi_79308084
quote:
Op donderdag 18 maart 2010 19:24 schreef Re het volgende:

[..]

nee er moeten koppen rollen omdat grote FAAL, ofzo...
Dat is in bijna iedere zaak op het moment zo. En echte koppen rollen er nooit. Het lijkt wel alsof alleen nog rollende koppen en stille tochten nationale rouwprocessen helpen. Ik vraag me eigenlijk af wat nabestaanden daarvan vinden en of die dat ook meestal zo voelen.
Umuntu Ngumuntu Ngabantu
"Those who look before they leap, never leap".
http://www.dierenthuis-naar-almere.nl
pi_79308127
Als het meiske dezelfde avond nog is gedood en begraven had geen hond haar nog kunnen helpen. Het was niet voorkomen.
Umuntu Ngumuntu Ngabantu
"Those who look before they leap, never leap".
http://www.dierenthuis-naar-almere.nl
  donderdag 18 maart 2010 @ 19:55:51 #37
28033 Pek
je moet wat
pi_79308403
quote:
Op donderdag 18 maart 2010 19:45 schreef Ciske- het volgende:
Maar een zo voor de hand liggende optie afdoen omdat het er mogelijk "niet professioneel uitziet voor de buitenwereld"?
Hoho, daar gaan we weer, dit is geen feit bevestigd door de autoriteiten, maar een hersenkronkel die ik net de lucht in slingerde. Ik lul ook maar wat, hoor
pi_79308850
Snap ik dat dit geen feit is. Ik probeer enkel aan te geven dat het als mogelijk argument om het niet te proberen niet in verhouding staat tot de ernst van de situatie (een vermist meisje).

Regen zou een reden kunnen zijn geweest, zoveel verstand heb ik niet van speurhonden.
  donderdag 18 maart 2010 @ 20:13:28 #39
28033 Pek
je moet wat
pi_79309121
Je moet voorzichtig zijn tegenwoordig, of het staat morgen in de Telegraaf als feit gepresenteerd
pi_79309187
quote:
Op donderdag 18 maart 2010 19:49 schreef nokwanda het volgende:
Als het meiske dezelfde avond nog is gedood en begraven had geen hond haar nog kunnen helpen. Het was niet voorkomen.
Er was gisteren een oud-rechercheur bij Pauw en Witteman en hij zei dat volgens de statistieken in dit soort gevallen ruim 90% van de slachtoffers binnen 24 uur wordt vermoord, ruim 60% binnen 3 uur en ruim 40% zelfs binnen één uur.
Dus grote kans dat ze al dood was voor haar moeder ongerust begon te worden.
Wer lesen kann, ist klar im Vorteil.
pi_79309245
quote:
Op donderdag 18 maart 2010 19:49 schreef nokwanda het volgende:
Klopt. Gaat me niet om het hebben kunnen voorkomen (dat kan uiteindelijk niemand), maar om het nemen van de meest logische beslissing op dat moment. Je weet toch van tevoren niet of ze überhaupt ontvoert is, vermoord is of zal worden en wanneer. Maar de kwestie is hoe dan ook haar zo snel mogelijk te vinden. Imo doe je dat door de sporen die op dat moment mogelijk nog vers zijn zo nauwkeurig mogelijk te volgen, met alle mogelijkheden die je hebt (waarbij ik dus die speurhond reken). Levert dat niets op kun je daarna alsnog dat buurtonderzoek beginnen waarbij gewoon iedereen in de buurt in kaart wordt gebracht.

Maar ik geef onmiddelijk toe dat ik een leek ben hierin en wellicht sommige dingen wat te simpel zie..
pi_79310040
Item nu in Netwerk.
De buren lijken wel helemaal getraumatiseerd dat ze (allemaal btw) even verdachte zijn geweest.
Get fucking over it, zeg!

Je kunt toch verdomme wel bedenken dat iedereen even gevraagd wordt waar ze waren ten tijde van?
Ben je nu getekend voor het leven? Ruilen met de ouders?

Gemekker, gvd.
Als het pannen van daken waait
Als het gras naar je voeten graait
Als de wind langs je wangen aait, hier ben ik
pi_79310194
En de buurmannen zijn pas zaterdag en zondag verhoord.
Weird...
pi_79310311
quote:
Op donderdag 18 maart 2010 20:33 schreef shmoopy het volgende:
Item nu in Netwerk.
De buren lijken wel helemaal getraumatiseerd dat ze (allemaal btw) even verdachte zijn geweest.
Get fucking over it, zeg!

Je kunt toch verdomme wel bedenken dat iedereen even gevraagd wordt waar ze waren ten tijde van?
Ben je nu getekend voor het leven? Ruilen met de ouders?

Gemekker, gvd.
Ik denk dat dat een soort vertaling is van "Huu, wat er nu toch in mijn leefomgeving is gebeurd en jeumig, ze stonden ook nog bij mij op de stoep terwijl ik niet wist hoe ik het had". Daarnaast lijkt het me ook vrij beangstigend om van zoiets beschuldigd/verdacht te worden. Je weet hoe hoog het op kan lopen als iemand als pedo te boek staat...
If you have a problem, if no-one else can help, and if you can find them, maybe you can hire the A-Team
  donderdag 18 maart 2010 @ 20:40:41 #45
28167 matthijst
In a New York State of Mind
pi_79310391
Wat janken die lui nu nog dan?
Dader is gepakt, sjenkerds.
Haters everywhere but I don't really care.
pi_79310462
om een of andere reden vind ik Netwerk altijd nooit zo heel leuk wanneer de EO het doet ipv NCRV/KRO
pi_79310524
quote:
Op donderdag 18 maart 2010 20:42 schreef Dichtpiet. het volgende:
om een of andere reden vind ik Netwerk altijd nooit zo heel leuk wanneer de EO het doet ipv NCRV/KRO
Ja, de kerk is weer in beeld, heur. *huuuuu*
  donderdag 18 maart 2010 @ 20:43:50 #48
182666 Harajuku.
C'est magnifique.
pi_79310532
quote:
Op donderdag 18 maart 2010 20:38 schreef Mwanatabu het volgende:

[..]

Ik denk dat dat een soort vertaling is van "Huu, wat er nu toch in mijn leefomgeving is gebeurd en jeumig, ze stonden ook nog bij mij op de stoep terwijl ik niet wist hoe ik het had". Daarnaast lijkt het me ook vrij beangstigend om van zoiets beschuldigd/verdacht te worden. Je weet hoe hoog het op kan lopen als iemand als pedo te boek staat...
Ja, maar dat doe je dan toch niet meer zoveel dagen later nog, op de manier zoals Shmoopy vertelt.
I liked it. I was good at it. It made me feel alive.
pi_79310640
Ik heb toch echt weer moeite met zo'n buurt die een stille tocht organiseert.
Zijn altijd dezelfde types, van die buurtregelaars die dat wel even oppakken.

Het zal ongewtijfeld goed bedoeld zijn, maar ik heb daar altijd zo'n dubbel gevoel bij.

[ Bericht 0% gewijzigd door shmoopy op 18-03-2010 21:01:05 ]
pi_79310766
Kom net van ouders die in een plaatsje naast Dordrecht wonen en dus de Dordrecht-editie van het AD hebben.

Daar word overigens wel melding gemaakt van het feit dat diverse buren de vraag over de kat hebben gehad, en dus op de een of andere manier duidelijk was dat ze wellicht met een kat oid 'gelokt' was
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')