Mens lul niet zo dom. Ik neem aan als hij haar een kogel door dr kop heeft gejaagd ofzo ze heet geen 'doodslag' noemen maar gewoon moordquote:Op vrijdag 19 maart 2010 15:16 schreef Gia het volgende:
[..]
Ja, per ongeluk gewurgd of zo. Hij wist toch ook niet dat ze daar aan dood kon gaan!
quote:Op vrijdag 19 maart 2010 15:17 schreef Loveless85 het volgende:
Mens lul niet zo dom. Ik neem aan als hij haar een kogel door dr kop heeft gejaagd ofzo ze heet geen 'doodslag' noemen maar gewoon moord
quote:Er is een juridisch verschil tussen moord en doodslag; het gaat om het onderscheid tussen doden met of zonder voorbedachten rade.
Wat de term moord betreft zijn alle geraadpleegde bronnen zeer duidelijk: moord is het doden met voorbedachten rade.
In Kramers en het handwoordenboek Van Dale is het niet duidelijk dat het bij doodslag gaat om opzettelijk doden zonder voorbedachten rade. In de andere bronnen wordt dit expliciet vermeld.
Niks ideaals aan, gewoon afspraken maken. Je kind niet doodgooien met regels waar ze zich uiteraard tegen verzetten, daar heb je niks aan. Als een kind weet dat het gewoon mag bellen als hij/zij later thuis wil komen, dan gebeurt dat eerder dan dat je je altijd strikt houdt aan vaste tijden.quote:
Nogmaals: jij bent nooit de tijd vergeten als kind/tiener. Nooit. Niet 1x te laat thuis gekomen met ongeruste ouders? Wat een ideaal kind was je zeg.quote:Op vrijdag 19 maart 2010 15:19 schreef Gia het volgende:
Niks ideaals aan, gewoon afspraken maken. Je kind niet doodgooien met regels waar ze zich uiteraard tegen verzetten, daar heb je niks aan. Als een kind weet dat het gewoon mag bellen als hij/zij later thuis wil komen, dan gebeurt dat eerder dan dat je je altijd strikt houdt aan vaste tijden.
Geen regels voor pubers, maar afspraken.
Werkt wat mij betreft perfect.
Lul zelf niet zo dom, doodslag kan het zelfs nog zijn met een kogel, met een mes of met verwurging.quote:Op vrijdag 19 maart 2010 15:17 schreef Loveless85 het volgende:
[..]
Mens lul niet zo dom. Ik neem aan als hij haar een kogel door dr kop heeft gejaagd ofzo ze heet geen 'doodslag' noemen maar gewoon moord
Ja, hè? En mijn kinderen zijn ook al zo. Wat ben ik een bofferd.quote:Op vrijdag 19 maart 2010 15:20 schreef Isabeau het volgende:
[..]
Nogmaals: jij bent nooit de tijd vergeten als kind/tiener. Nooit. Niet 1x te laat thuis gekomen met ongeruste ouders? Wat een ideaal kind was je zeg.
En hoe is iemand meeslepen naar je huis, mogelijk misbruiken, en dan vermoorden 'doodslag'...quote:
Je bent gewoon gestoordquote:Op vrijdag 19 maart 2010 15:22 schreef Gia het volgende:
[..]
Ja, hè? En mijn kinderen zijn ook al zo. Wat ben ik een bofferd.
Dan kun je dat nooit bewijzen! In geen enkele zaak! Alleen als het op papier stond. En dan zelfs nog niet, want dan kun je zeggen dat het door iemand anders geschreven is ofzo.quote:Op vrijdag 19 maart 2010 15:20 schreef Gia het volgende:
[..]
Lul zelf niet zo dom, doodslag kan het zelfs nog zijn met een kogel, met een mes of met verwurging.
Moord is als hij vooraf al van plan was haar te doden. En ik geloof niet dat ze dat zullen kunnen bewijzen.
Dan lijkt het voor mij duidelijk dat je jouw wereld en waarheid extrapoleert naar de rest van de wereld.quote:Op vrijdag 19 maart 2010 15:22 schreef Gia het volgende:
Ah jij had het ook al opgemerktquote:
Ik was ooit weggelopen op m'n 14e, en toen ik om 12u nog niet thuis was hebben m'n ouders toen ook de politie gebeld, maar die kwamen toen in principe niet, pas als je 24u vermist bent kwamen ze toenquote:Op vrijdag 19 maart 2010 15:20 schreef Isabeau het volgende:
[..]
Nogmaals: jij bent nooit de tijd vergeten als kind/tiener. Nooit. Niet 1x te laat thuis gekomen met ongeruste ouders? Wat een ideaal kind was je zeg.
Dan ben je denk ik meer een uitzondering op de regel.quote:Op vrijdag 19 maart 2010 15:22 schreef Gia het volgende:
[..]
De uiteindelijke moord kan een gevolg zijn van het voorbedachte misbruik. Niet van tevoren al bedacht, maar op het moment zelf onontkoombaar in zijn hoofd.quote:Op vrijdag 19 maart 2010 15:22 schreef Loveless85 het volgende:
En hoe is iemand meeslepen naar je huis, mogelijk misbruiken, en dan vermoorden 'doodslag'...
Of had hij verwacht dat het daarna allemaal koek en ei was
Juist dat je jezelf gelukkig prijst, geeft al aan dat jij je op andere momenten slecht in de rest van de gezinnen kunt verplaatsen. Het is namelijk de normaalste zaak van de wereld dat kids weleens te laat thuiskomen etc.quote:Op vrijdag 19 maart 2010 15:22 schreef Gia het volgende:
[..]
Ja ik snap de theorie. Ik vind het alleen enigszins raarquote:Op vrijdag 19 maart 2010 15:32 schreef Copycat het volgende:
[..]
De uiteindelijke moord kan een gevolg zijn van het voorbedachte misbruik. Niet van tevoren al bedacht, maar op het moment zelf onontkoombaar in zijn hoofd.
Doodslag is wat anders dan 'per ongeluk' natuurlijk, er is wel degelijk opzet voor vereist. Het enige wat je hier voorlopig uit kan afleiden is dat Sander V. niet van plan was om haar te vermoorden op het moment dat hij bij haar aanbelde.quote:Op vrijdag 19 maart 2010 15:34 schreef Loveless85 het volgende:
[..]
Ja ik snap de theorie. Ik vind het alleen enigszins raar
Ik snap het als je in een kroeggevecht iemand één klap geeft en die valt raar en is dood dat het niet moord met voorbedachte rade is maar 'per ongeluk'.
Maar dít...
quote:Sander V. beschuldigd van doodslag Milly
Uitgegeven: 19 maart 2010 15:05
Laatst gewijzigd: 19 maart 2010 15:11
DORDRECHT - Justitie in Dordrecht verdenkt de 26-jarige politieman Sander V. van doodslag op Milly Boele (12).
© ANPDat heeft het Openbaar Ministerie in Dordrecht vrijdag na de voorgeleiding aan de rechter-commissaris van V. bekendgemaakt.
De rechter-commissaris in Dordrecht heeft op verzoek van het OM een onderzoek gelast naar de psychische gesteldheid van Sander V.
Op het lichaam van Milly is sectie verricht. Volgens het OM is daaruit gebleken dat nog een aantal zaken moet worden onderzocht en kunnen er daarom nog geen nadere mededelingen over worden gedaan.
Geen vooropgezet plan
De beschuldiging van doodslag is opmerkelijk. Daaruit zou mogen worden afgeleid dat V. geen vooropgezet plan zou hebben gehad om Milly te doden. De verdachte heeft na zijn aanhouding dinsdag, nadat hij zichzelf op een politiebureau had gemeld, een bekennende verklaring afgelegd.
Doodslag (het met opzet maar zonder vooropgezet plan doden van iemand) wordt met maximaal vijftien jaar bestraft. Op moord (het doden met voorbedachte raad) staat levenslang dan wel de maximale tijdelijke straf van dertig jaar.
Onderzoek
Of het louter bij doodslag blijft, staat nog niet vast. Het onderzoek van de politie is nog in volle gang. Getuigen moeten worden gehoord, de definitieve resultaten van de sectie moeten worden afgewacht en nader forensisch onderzoek moet plaatsvinden, meldt het OM.
Aan de hand van die onderzoeksresultaten moet de officier van justitie beoordelen of er aanleiding is Sander V. ook nog voor andere feiten te vervolgen, zoals een zedendelict.
Wegmaken
Ook zou nog gedacht kunnen worden aan het wegmaken van een lijk: om zijn daad te verdoezelen, begroef V. het lichaam van het meisje in zijn tuin. Bijkomende delicten werken strafverzwarend. Als justitie bij doodslag als hoofddelict blijft, zou de straf in zo'n geval dus hoger kunnen uitpakken dan vijftien jaar.
De rechter-commissaris heeft vrijdag de bewaring van V. bevolen. Op 31 maart beslist de raadkamer van de rechtbank over de verlenging van het voorarrest.
Er heeft niemand gepost dat hij 3 Amber alerts heeft gehad, er is alleen iemand die gepost heeft dat hij al 3 keer een SMSje heeft gehad dat er een vermist kind was.quote:Op vrijdag 19 maart 2010 15:13 schreef Gia het volgende:
Als je dat zegt, komen ze met postings: Ja maar, ik heb pas al 3 amber alerts gehad waarbij het kind al na een paar uur terecht was, niks aan de hand, moet de politie dan in die gevallen ook maar meteen groots uitpakken.
En als je zegt: Dan maar een boetesysteem voor onterecht alarm slaan, leer je kinderen dat ze doorgeven hoe laat ze thuis zijn en bellen als het later wordt, maar dan krijg je reacties zoals de jouwe.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |