abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_79338655
Iedereen was hier altijd op tijd thuis als tiener? Nooit even de tijd vergeten? Misschien was er idd iets met een katje van een buurman, waren ze naar de dierenarts en oh kut mobiele telefoon vergeten.

Ik begrijp heel goed dat politie niet groots uitpakt binnen de eerste paar uur na zo'n telefoontje. Ik vraag me af of daar cijfers van zijn, hoeveel zogenaamde verdwijningen een politiekorps per week binnen krijgt waarbij de zoon/dochter domweg bij een vriendje of vriendinnetje zat.
"Dear life, When I said "can my day get any worse?" it was a rhetorical question, not a challenge."
pi_79338673
quote:
Op vrijdag 19 maart 2010 15:16 schreef Gia het volgende:

[..]

Ja, per ongeluk gewurgd of zo. Hij wist toch ook niet dat ze daar aan dood kon gaan!
Mens lul niet zo dom. Ik neem aan als hij haar een kogel door dr kop heeft gejaagd ofzo ze heet geen 'doodslag' noemen maar gewoon moord
  vrijdag 19 maart 2010 @ 15:19:03 #278
61646 Copycat
I am a trigger hippie
pi_79338746
quote:
Op vrijdag 19 maart 2010 15:17 schreef Loveless85 het volgende:

Mens lul niet zo dom. Ik neem aan als hij haar een kogel door dr kop heeft gejaagd ofzo ze heet geen 'doodslag' noemen maar gewoon moord
quote:
Er is een juridisch verschil tussen moord en doodslag; het gaat om het onderscheid tussen doden met of zonder voorbedachten rade.

Wat de term moord betreft zijn alle geraadpleegde bronnen zeer duidelijk: moord is het doden met voorbedachten rade.

In Kramers en het handwoordenboek Van Dale is het niet duidelijk dat het bij doodslag gaat om opzettelijk doden zonder voorbedachten rade. In de andere bronnen wordt dit expliciet vermeld.
Curiosity cultured the cat
Hoge dames vangen veel wind
Whadda ya hear! Whadda ya say!
What is any ocean but a multitude of drops?
  vrijdag 19 maart 2010 @ 15:19:04 #279
3542 Gia
User under construction
pi_79338747
quote:
Op vrijdag 19 maart 2010 15:14 schreef Re het volgende:
volgens de ideale wereld van Gia
Niks ideaals aan, gewoon afspraken maken. Je kind niet doodgooien met regels waar ze zich uiteraard tegen verzetten, daar heb je niks aan. Als een kind weet dat het gewoon mag bellen als hij/zij later thuis wil komen, dan gebeurt dat eerder dan dat je je altijd strikt houdt aan vaste tijden.
Geen regels voor pubers, maar afspraken.

Werkt wat mij betreft perfect.
pi_79338820
quote:
Op vrijdag 19 maart 2010 15:19 schreef Gia het volgende:

Niks ideaals aan, gewoon afspraken maken. Je kind niet doodgooien met regels waar ze zich uiteraard tegen verzetten, daar heb je niks aan. Als een kind weet dat het gewoon mag bellen als hij/zij later thuis wil komen, dan gebeurt dat eerder dan dat je je altijd strikt houdt aan vaste tijden.
Geen regels voor pubers, maar afspraken.

Werkt wat mij betreft perfect.
Nogmaals: jij bent nooit de tijd vergeten als kind/tiener. Nooit. Niet 1x te laat thuis gekomen met ongeruste ouders? Wat een ideaal kind was je zeg.
"Dear life, When I said "can my day get any worse?" it was a rhetorical question, not a challenge."
  vrijdag 19 maart 2010 @ 15:20:58 #281
3542 Gia
User under construction
pi_79338842
quote:
Op vrijdag 19 maart 2010 15:17 schreef Loveless85 het volgende:

[..]

Lul zelf niet zo dom, doodslag kan het zelfs nog zijn met een kogel, met een mes of met verwurging.
Moord is als hij vooraf al van plan was haar te doden. En ik geloof niet dat ze dat zullen kunnen bewijzen.
  vrijdag 19 maart 2010 @ 15:22:02 #282
3542 Gia
User under construction
pi_79338881
quote:
Op vrijdag 19 maart 2010 15:20 schreef Isabeau het volgende:

[..]

Nogmaals: jij bent nooit de tijd vergeten als kind/tiener. Nooit. Niet 1x te laat thuis gekomen met ongeruste ouders? Wat een ideaal kind was je zeg.
Ja, hè? En mijn kinderen zijn ook al zo. Wat ben ik een bofferd.
pi_79338894
quote:
Op vrijdag 19 maart 2010 15:19 schreef Copycat het volgende:

[..]

[..]

En hoe is iemand meeslepen naar je huis, mogelijk misbruiken, en dan vermoorden 'doodslag'...

Of had hij verwacht dat het daarna allemaal koek en ei was
  vrijdag 19 maart 2010 @ 15:22:47 #284
61646 Copycat
I am a trigger hippie
pi_79338911
En het zelf nog geloven ook .
pi_79338936
quote:
Op vrijdag 19 maart 2010 15:22 schreef Gia het volgende:

[..]

Je bent gewoon gestoord
  vrijdag 19 maart 2010 @ 15:23:18 #286
171161 Bellatrix
video et taceo
pi_79338944
quote:
Op vrijdag 19 maart 2010 15:20 schreef Gia het volgende:

[..]

Lul zelf niet zo dom, doodslag kan het zelfs nog zijn met een kogel, met een mes of met verwurging.
Moord is als hij vooraf al van plan was haar te doden. En ik geloof niet dat ze dat zullen kunnen bewijzen.
Dan kun je dat nooit bewijzen! In geen enkele zaak! Alleen als het op papier stond. En dan zelfs nog niet, want dan kun je zeggen dat het door iemand anders geschreven is ofzo.
“I am become a sour woman, I take no joy in mead nor meat, and song and laughter have become suspicious strangers to me. I am a creature of grief and dust and bitter longings. There is an empty place within me where my heart was once.”
pi_79338951
quote:

Dan lijkt het voor mij duidelijk dat je jouw wereld en waarheid extrapoleert naar de rest van de wereld.
Beetje inleven in het feit dat het niet in elk gezin zo was als vroeger/nu bij jou thuis is in heel veel situaties heel handig.
pi_79339008
Ik heb ooit nog een blauwe maandag les in recht gehad... volgens mij kun je moord alleen ten laste leggen als het met voorbedachte rade is... zo niet dan wordt dat automatisch doodslag... vaak proberen ze wel daders voor moord te veroordelen en leggen ze subsidiair doodslag ten laste als een soort van vangnet....
Op maandag voel ik me als Robinson Crusoë: Op zoek naar Vrijdag!
Het leven is als Lucille Werner: het kan raar lopen!
pi_79339052
quote:
Op vrijdag 19 maart 2010 15:19 schreef Copycat het volgende:

[..]

[..]

Ah jij had het ook al opgemerkt

Is er toch nog iets blijven hangen van school
Op maandag voel ik me als Robinson Crusoë: Op zoek naar Vrijdag!
Het leven is als Lucille Werner: het kan raar lopen!
  vrijdag 19 maart 2010 @ 15:27:48 #290
19440 Maanvis
Centuries in a lifetime
pi_79339155
quote:
Op vrijdag 19 maart 2010 15:20 schreef Isabeau het volgende:

[..]

Ik was ooit weggelopen op m'n 14e, en toen ik om 12u nog niet thuis was hebben m'n ouders toen ook de politie gebeld, maar die kwamen toen in principe niet, pas als je 24u vermist bent kwamen ze toen .
Trots lid van het 👿 Duivelse Viertal 👿
Een gedicht over Maanvis
Het ONZ / [KAMT] Kennis- en Adviescentrum Maanvis Topics , voor al je vragen over mijn topiques!
pi_79339163
quote:

[..]

Dan ben je denk ik meer een uitzondering op de regel.
Tap tap tap
  vrijdag 19 maart 2010 @ 15:29:53 #292
171161 Bellatrix
video et taceo
pi_79339243
Gia is een superhuman! SHAPESHIFTER! BODYSNATCHEEEER!
“I am become a sour woman, I take no joy in mead nor meat, and song and laughter have become suspicious strangers to me. I am a creature of grief and dust and bitter longings. There is an empty place within me where my heart was once.”
  vrijdag 19 maart 2010 @ 15:32:27 #293
61646 Copycat
I am a trigger hippie
pi_79339357
quote:
Op vrijdag 19 maart 2010 15:22 schreef Loveless85 het volgende:

En hoe is iemand meeslepen naar je huis, mogelijk misbruiken, en dan vermoorden 'doodslag'...

Of had hij verwacht dat het daarna allemaal koek en ei was
De uiteindelijke moord kan een gevolg zijn van het voorbedachte misbruik. Niet van tevoren al bedacht, maar op het moment zelf onontkoombaar in zijn hoofd.
pi_79339430
quote:

[..]

Juist dat je jezelf gelukkig prijst, geeft al aan dat jij je op andere momenten slecht in de rest van de gezinnen kunt verplaatsen. Het is namelijk de normaalste zaak van de wereld dat kids weleens te laat thuiskomen etc.
The time you enjoy wasting is not wasted time.
pi_79339454
quote:
Op vrijdag 19 maart 2010 15:32 schreef Copycat het volgende:

[..]

De uiteindelijke moord kan een gevolg zijn van het voorbedachte misbruik. Niet van tevoren al bedacht, maar op het moment zelf onontkoombaar in zijn hoofd.
Ja ik snap de theorie. Ik vind het alleen enigszins raar

Ik snap het als je in een kroeggevecht iemand één klap geeft en die valt raar en is dood dat het niet moord met voorbedachte rade is maar 'per ongeluk'.

Maar dít...
  vrijdag 19 maart 2010 @ 15:37:53 #296
95427 Hephaistos.
¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯
pi_79339585
quote:
Op vrijdag 19 maart 2010 15:34 schreef Loveless85 het volgende:

[..]

Ja ik snap de theorie. Ik vind het alleen enigszins raar

Ik snap het als je in een kroeggevecht iemand één klap geeft en die valt raar en is dood dat het niet moord met voorbedachte rade is maar 'per ongeluk'.

Maar dít...
Doodslag is wat anders dan 'per ongeluk' natuurlijk, er is wel degelijk opzet voor vereist. Het enige wat je hier voorlopig uit kan afleiden is dat Sander V. niet van plan was om haar te vermoorden op het moment dat hij bij haar aanbelde.
pi_79339654
van nu.nl:
quote:
Sander V. beschuldigd van doodslag Milly
Uitgegeven: 19 maart 2010 15:05
Laatst gewijzigd: 19 maart 2010 15:11

DORDRECHT - Justitie in Dordrecht verdenkt de 26-jarige politieman Sander V. van doodslag op Milly Boele (12).

© ANPDat heeft het Openbaar Ministerie in Dordrecht vrijdag na de voorgeleiding aan de rechter-commissaris van V. bekendgemaakt.

De rechter-commissaris in Dordrecht heeft op verzoek van het OM een onderzoek gelast naar de psychische gesteldheid van Sander V.

Op het lichaam van Milly is sectie verricht. Volgens het OM is daaruit gebleken dat nog een aantal zaken moet worden onderzocht en kunnen er daarom nog geen nadere mededelingen over worden gedaan.

Geen vooropgezet plan

De beschuldiging van doodslag is opmerkelijk. Daaruit zou mogen worden afgeleid dat V. geen vooropgezet plan zou hebben gehad om Milly te doden. De verdachte heeft na zijn aanhouding dinsdag, nadat hij zichzelf op een politiebureau had gemeld, een bekennende verklaring afgelegd.

Doodslag (het met opzet maar zonder vooropgezet plan doden van iemand) wordt met maximaal vijftien jaar bestraft. Op moord (het doden met voorbedachte raad) staat levenslang dan wel de maximale tijdelijke straf van dertig jaar.

Onderzoek

Of het louter bij doodslag blijft, staat nog niet vast. Het onderzoek van de politie is nog in volle gang. Getuigen moeten worden gehoord, de definitieve resultaten van de sectie moeten worden afgewacht en nader forensisch onderzoek moet plaatsvinden, meldt het OM.

Aan de hand van die onderzoeksresultaten moet de officier van justitie beoordelen of er aanleiding is Sander V. ook nog voor andere feiten te vervolgen, zoals een zedendelict.

Wegmaken

Ook zou nog gedacht kunnen worden aan het wegmaken van een lijk: om zijn daad te verdoezelen, begroef V. het lichaam van het meisje in zijn tuin. Bijkomende delicten werken strafverzwarend. Als justitie bij doodslag als hoofddelict blijft, zou de straf in zo'n geval dus hoger kunnen uitpakken dan vijftien jaar.

De rechter-commissaris heeft vrijdag de bewaring van V. bevolen. Op 31 maart beslist de raadkamer van de rechtbank over de verlenging van het voorarrest.
Boundaries don't keep other people out; they fence you in.
  vrijdag 19 maart 2010 @ 15:41:26 #298
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_79339718
quote:
Op vrijdag 19 maart 2010 15:13 schreef Gia het volgende:

Als je dat zegt, komen ze met postings: Ja maar, ik heb pas al 3 amber alerts gehad waarbij het kind al na een paar uur terecht was, niks aan de hand, moet de politie dan in die gevallen ook maar meteen groots uitpakken.
En als je zegt: Dan maar een boetesysteem voor onterecht alarm slaan, leer je kinderen dat ze doorgeven hoe laat ze thuis zijn en bellen als het later wordt, maar dan krijg je reacties zoals de jouwe.
Er heeft niemand gepost dat hij 3 Amber alerts heeft gehad, er is alleen iemand die gepost heeft dat hij al 3 keer een SMSje heeft gehad dat er een vermist kind was.

Als je dan niet weet wat een Amber alert is, ga dan ook niet roepen dat iemand het al 3 keer gehad heeft.

Bij Milly is om 22.15 een SMS gestuurd naar telefoons in de regio, het Amber-alert is pas de volgende dag uitgegeven.
Wullie bin KOEL © Soneal
Why be difficult when, with a bit of effort, you could be impossible?
  vrijdag 19 maart 2010 @ 15:41:39 #299
36796 Morpheus2002
Radio 49 | DJ.Morph
pi_79339727
Doodslag Dit is toch gewoon moord
Niets Is Sterker Dan Dat Ene Woord; Feyenoord! Mijn Feyenoord!
pi_79339749
quote:
Op vrijdag 19 maart 2010 15:41 schreef Morpheus2002 het volgende:
Doodslag Dit is toch gewoon moord
Hoezo?
Tap tap tap
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')