abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  donderdag 18 maart 2010 @ 11:41:20 #1
55647 XcUZ_Me
Vileine vrouw
pi_79288753

Het vorige deel: Slank #984 - Met groen bier.

Voor wie is "Slank de herfst in", ook wel bekend als "Slank <seizoen> in/door" bedoeld?
De Slank-topics zijn bedoeld voor mannen en vrouwen die wel wat kilootjes kwijt willen raken, maar geen overgewicht hebben (BMI van 27 of lager).

Bij een BMI van boven de 27 ben je van harte welkom in het zustertopic Dieetclub. Met een BMI tussen de 25 en 27 mag je zelf beslissen waar je je aanmeldt.
Hoe je je het beste kunt aanmelden kun je lezen onder het kopje 'Ik wil ook!'.

Linkjes
Vroeger hadden we een hele lijst met linkjes; deze linkjes en vele andere (incl. alle oude dieetclublinkjes) zijn hier te vinden: Dieetclub Linksite. Weet je nog een leuke link die er niet tussen staat, geef hem even door in het topic!

Ik wil ook!
Dat kan! Ga naar Dieet-web en maak daar een account aan. Je kunt zelfs een klein profiel aanmaken waarin je gegevens zet. Met je eigen account kun je zelf je updates doorgeven. Dat kun je een keer in de week doen, of dagelijks of wanneer jij maar wilt. We verwachten minimaal een update per maand, ook als je niets bent afgevallen in die periode. Op deze manier kunnen we zien of je nog meedoet. Nadat je een account hebt aangemaakt en een eerste update hebt ingevoerd, moet je Troel even een PM sturen dat je in het lijstje wilt van dit topic, want die zorgt ervoor dat je aan het juiste lijstje gekoppeld wordt. Stuur je geen PM, dan kom je niet in de lijst.

Verder een kleine tip: zet in het onderwerp van de PM of het gaat om de DIEETCLUB of SLANK, zodat daar geen twijfel over is, waardoor het nog langer kan duren. Mocht het echt ontzettend lang duren, stuur dan rustig nog een keer een PM.

Einde dienstmededeling

Deelnemers
De volgende lijst is een lijst met deelnemers aan deze reeks. Het is een plaatje dat automatisch geupdate wordt op het moment dat je je gegevens invult.

Mocht je de laatste zijn die in een topic post, open dan even een nieuwe! Ozzurwais wie must kill joe !!
De OP is hier te vinden.
[b]Op dinsdag 4 maart 2008 13:44 schreef Zhenar het volgende:[/b]
Spelletjeshater! :( Prinses der Duisternis! :r Eter van kinderen en puppies!!!!! :'( !!!!!
pi_79288771
Hai.
Still a little bit of your face I haven't kissed.
  donderdag 18 maart 2010 @ 11:41:54 #3
78654 Viking84
Going, going, gone
pi_79288786
Sepo.
Niet meer actief op Fok!
  donderdag 18 maart 2010 @ 11:42:05 #4
55647 XcUZ_Me
Vileine vrouw
pi_79288792
quote:
Op donderdag 18 maart 2010 11:39 schreef Viking84 het volgende:

[..]

Wat eet jij dan ipv boterhammen?
Yoghurt / fruit / salade (soms)
Spelletjeshater! :( Prinses der Duisternis! :r Eter van kinderen en puppies!!!!! :'( !!!!!
  donderdag 18 maart 2010 @ 11:42:52 #5
78654 Viking84
Going, going, gone
pi_79288829
Fruit is voor mij voor tussendoor, yoghurt eet ik 's ochtends als ontbijt en salade vind ik ook voor tussendoor of voor bij de avondmaaltijd .
Niet meer actief op Fok!
pi_79288860
ik eet ook nagenoeg elke dag hetzelfde, en ik vind 't wel fijn, die structuur
Ja doei.
pi_79288871
Kwak eet de boterhammen toch ook als tussendoor, Vik? .
pi_79288878
quote:
Op donderdag 18 maart 2010 11:42 schreef XcUZ_Me het volgende:

[..]

Yoghurt / fruit / salade (soms)
ik hou niet van fruit en salade en vind dat ook gene volwaardige maaltijdvervangers, zuivel gebruik ik niet.

de dietiste bij ons dringt ook juist aan op voldoende volkorenbrood eten (nederlanders eten steeds minder brood, en in crackers zit vaak geen jodium extra bijvoorbeeld), en ik merk ook voor mezelf dat het werkt. ik varieer wel met beleg, niet elke dag hetzelfde (als ik tijd heb verschillend beleg op 1 dag)

brood als tussendoor is fijn omdat ik nu niet echt 1 lunchmoment heb maar de hele dag verzadigd ben
Kwak
pi_79288881
TVP! Ik post zo nog even een lijstje, druk!
Are you pondering what I'm pondering?
  donderdag 18 maart 2010 @ 11:44:58 #10
55647 XcUZ_Me
Vileine vrouw
pi_79288919
Nja dan blijft brood wel als enige over ja . Nouja als jij er wel bij vaart, helemaal goed toch? Het was ook niet als aanval bedoeld, maar gewoon als vraag. Omdat het mij wel zou gaan vervelen .
pi_79288925
oh ja, wij gaan vanaf zaterdag dus echt beginnen met hardlopen! (ja, dit keer ECHT)
en vanaf dan ga ik ook weer in het lijstje, heb ik besloten

dus nog even de komende dagen anorexia-en om een beetje goed te beginnen
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Ja doei.
  donderdag 18 maart 2010 @ 11:49:16 #12
283830 Rituals
Rediscovering the moment
pi_79289099
Ik hou echt ontzettend veel van brood! Nu heb ik ook daar geen trek ik, maar normaal moet ik écht oppassen met brood, omdat ik er snel veel te veel van eet.
Your body. Your soul. Your rituals.
pi_79289145
brood met kaas en dan het liefst oudere kaas nom!
Ja doei.
pi_79289314
quote:
Op donderdag 18 maart 2010 11:26 schreef ColdFeet het volgende:

[..]

Ah, OK. Ik maak uit PF's post op dat het een naheffing is
Ik dacht dat het een rekening was, omdat er een acceptgiro bij zat, maar bij nadere inspectie gaat het om 2010. Maarrrrr ik kan hier echt maar 4 minuten douchen en ik douche altijd samen en ik maak nooit schoon met een sopje Dus ik ga sowieso wel kwijtschelding aanvragen.
pi_79289397
quote:
Op donderdag 18 maart 2010 11:44 schreef kwakz0r het volgende:
ik hou niet van fruit en salade en vind dat ook gene volwaardige maaltijdvervangers, zuivel gebruik ik niet.
Nou, dat ligt er maar net aan wat voor salade
Ik ben een pieperd: ik hou gewoon niet van boterhammen! Verse, knapperige broodjes ofzo gaan er wel in, maar van die verlopen bammetjes uit een zakje of trommeltje... *ril Mijn jodium haal ik wel uit keukenzout, en hier en daar wat vis en zeewier.

Kom ik meteen even met een lijst, check mijn prachtige uitgebalanceerde lunch

O: 2 eitjes
T: bakje magere griekse yoghurt
L: rucolasla met berry-linzen, geroosterde kip en feta
T: banaan
T: een of twee appels
S: pilates
D: andijviestamppot met jus en een stuk magere rookworst, op verzoek van Meneer

Tussendoor nog 3x 35 minuten wandelen
pi_79289425
Ik vind salade ook geen maaltijd vervanger. En soep al helemaal niet.
pi_79289642
quote:
Op donderdag 18 maart 2010 11:56 schreef P.F het volgende:
Ik vind salade ook geen maaltijd vervanger. En soep al helemaal niet.
Ligt er echt aan. Gewoon sla met komkommer en tomaat, nee, maar bijvoorbeeld een caesar salad met kip vind ik echt wel volwaardig. Idem voor soep: van die superslanke gepureerde soep is idd een tussendoortje, maar met vlees & deegwaar erin vind ik het tch echt een volwaardig maal (afhankelijk van portiegrootte, natuurlijk).
pi_79289647
Ik vind soep én salade wel een goede avondmaaltijd.
pi_79289754
quote:
Op donderdag 18 maart 2010 12:01 schreef ColdFeet het volgende:

[..]

Ligt er echt aan. Gewoon sla met komkommer en tomaat, nee, maar bijvoorbeeld een caesar salad met kip vind ik echt wel volwaardig. Idem voor soep: van die superslanke gepureerde soep is idd een tussendoortje, maar met vlees & deegwaar erin vind ik het tch echt een volwaardig maal (afhankelijk van portiegrootte, natuurlijk).
Ik heb daarna altijjjjjd nog honger. ALTIJD
pi_79289798
quote:
Op donderdag 18 maart 2010 12:04 schreef P.F het volgende:

[..]

Ik heb daarna altijjjjjd nog honger. ALTIJD
En dat is de maatstaf voor of iets een volwaardige maaltijd is?
pi_79289865
Nou, ik wil het idee hebben dat ik lekker heb gegeten, na een maaltijdsoep en een maaltijdsalade verwacht ik nog gewoon een maaltijd
pi_79289986
quote:
Op donderdag 18 maart 2010 12:05 schreef ColdFeet het volgende:

[..]

En dat is de maatstaf voor of iets een volwaardige maaltijd is?
Bij mij wel een beetje altijd.

Ik vertrek zo naar Belgie, naar de ex-mister. Wat spulletjes ophalen en met Koekie naar de dierenarts morgenochtend. kGa m'n hardloopschoenen meenemen, kan ik eindelijk weer eens in het bos hardlopen! Goed teken dat ik me aan mijn schema hou, merk echt dat de knop weer om is.
pi_79290021
Ik had laatst een goddelijke salade gemaakt met geroosterde pompoen, kikkererwten, bleekselderij en geitenkaas (zat vast nog meer in, maar dat ben ik even kwijt). Met wat stokbrood zeker een volwaardige maaltijd .

Ik houd overigens ook niet zo van brood. Maar het is wel makkelijk meenemen. Maar meer dan 2 of soms 3 per dag krijg ik niet weg.
Venus in pocketformaat
© loveli
pi_79290028
Hoi! Wat gaat het snel!
Hier is het uiteraard ook van de goedkope broodmaaltijden. Maar ook voor het gedoe dat salade en soep opleveren met meenemen.

Ben gister meteen verkouden geworden. Dat heb ik nou elk jaar als het beter wordt. Te enthousiast ofzo.
pi_79290222
quote:
Op donderdag 18 maart 2010 12:10 schreef conleche het volgende:

[..]

Bij mij wel een beetje altijd.
Ja OK, maar ik bedoelde dat het feit dat PF nog honger heeft als ze salade heeft gegeten, voor mij niet zoveel boeit; ik maak heel goed gevulde salades en daar kan ik prima op leven
  donderdag 18 maart 2010 @ 12:17:17 #26
229513 Blurred86
Live Positive
pi_79290258
quote:
Op donderdag 18 maart 2010 12:11 schreef Phaidra het volgende:
Ik had laatst een goddelijke salade gemaakt met geroosterde pompoen, kikkererwten, bleekselderij en geitenkaas (zat vast nog meer in, maar dat ben ik even kwijt). Met wat stokbrood zeker een volwaardige maaltijd .
dat klinkt echt lekker!

Ik houd wel van brood, maar niet van treurige supermarktboterhammen uit een zakje. Ik houd van lekker (liefst zelfgebakken) brood en dan lekker belegd Wel altijd hartig, zoet beleg vind ik niet lekker.
but I am broken too, and spoken for, do not tempt me
  donderdag 18 maart 2010 @ 12:18:01 #27
229513 Blurred86
Live Positive
pi_79290280
Speaking of brood: tijd om te lunchen!
but I am broken too, and spoken for, do not tempt me
pi_79290322
quote:
Op donderdag 18 maart 2010 12:16 schreef ColdFeet het volgende:

[..]

Ja OK, maar ik bedoelde dat het feit dat PF nog honger heeft als ze salade heeft gegeten, voor mij niet zoveel boeit; ik maak heel goed gevulde salades en daar kan ik prima op leven
Als ik een salade eet als lunch, dan kan het prima voor mijn gevoel. Maar voor 's avonds mis ik dan iets warms of zo. Het is niet helemaal rationeel geloof ik.
pi_79290394
quote:
Op donderdag 18 maart 2010 12:16 schreef ColdFeet het volgende:

[..]

Maar op zich zit er qua kcal niet zo heeel veel in denk ik? Ik heb bijv. na een pizza ook altijd nog honger...
pi_79290420
quote:
Op donderdag 18 maart 2010 12:19 schreef conleche het volgende:

[..]

Als ik een salade eet als lunch, dan kan het prima voor mijn gevoel. Maar voor 's avonds mis ik dan iets warms of zo. Het is niet helemaal rationeel geloof ik.
Ja, dat ook! Ik blijf dan ook de hele avond snaaien heel vreemd
pi_79290477
Ik kan in leiden voor 80 euro 3 studieboeken ophalen/laten versturen. Dat laatste is natuurlijk heel fijn voor mij, maarrrr ik ken die mensen niet. Straks sturen ze een baksteen op
pi_79290589
tvp vanaf kantoor
ik moet verrassend weinig
Es ist heute schlecht und wird nun täglich schlechter werden, – bis das Schlimmste kommt
pi_79290631
http://www.marktplaats.nl(...)isbn.html%3Fxref%3D1

Deze advertentie is het, heeft iemand wel eens via paypal betaald?
pi_79290749
quote:
Op donderdag 18 maart 2010 12:07 schreef P.F het volgende:
Nou, ik wil het idee hebben dat ik lekker heb gegeten, na een maaltijdsoep en een maaltijdsalade verwacht ik nog gewoon een maaltijd
ja dat ja. ik ben gewoon ouderwets van de AGV... soms eet ik wel gevulde tomatensoep hoor... maar toch voelt dat dan als lunch. en ik eet geen kaas en dressings dus salades zijn bij mij al snel rauwkost + sla + eventueel wat vlees wat ik er dan toch weer los uit eet want ik meng niet graag mn vlees en groenten
Kwak
pi_79290765
quote:
Op donderdag 18 maart 2010 12:27 schreef P.F het volgende:

Deze advertentie is het, heeft iemand wel eens via paypall betaald?
Niet persoonlijk, maar mijn Meneer doet niet anders. En als je 't niet vertrouwt: misschien, als je haar heel lief aankijkt, wil onze topic-Leienaar de boeken voor je ophalen?
pi_79290786
quote:
Op donderdag 18 maart 2010 12:23 schreef P.F het volgende:
Ik kan in leiden voor 80 euro 3 studieboeken ophalen/laten versturen. Dat laatste is natuurlijk heel fijn voor mij, maarrrr ik ken die mensen niet. Straks sturen ze een baksteen op
PF, als t in de buurt is wil ik ze wel ophalen en voor je versturen! ik kan alleen niet voorschieten qua geld want ik heb geen geld momenteel...
Kwak
pi_79290812
quote:
Op donderdag 18 maart 2010 11:53 schreef P.F het volgende:

[..]

Ik dacht dat het een rekening was, omdat er een acceptgiro bij zat, maar bij nadere inspectie gaat het om 2010. Maarrrrr ik kan hier echt maar 4 minuten douchen en ik douche altijd samen en ik maak nooit schoon met een sopje Dus ik ga sowieso wel kwijtschelding aanvragen.
Ik weet niet hoeveel je verdient, maar op grond van je inkomen kun je het wel proberen (tenzij je iets van 800 in de maand bijverdient, dan lukt het je niet). Overigens rekenen ze stufi wel mee als inkomen.

Ik heb de aanslag ook al weer ontvangen
[b]Op dinsdag 27 januari 2009 21:01 schreef MariaEtcetera het volgende:[/b]
We zijn gewoon een topic vol dysfunctional awesomeness! And proud of it!
pi_79290855
quote:
Op donderdag 18 maart 2010 12:31 schreef kwakz0r het volgende:

[..]

PF, als t in de buurt is wil ik ze wel ophalen en voor je versturen! ik kan alleen niet voorschieten qua geld want ik heb geen geld momenteel...
Oo wat lief!! Alleen het stomme is dat ik het geld al heb gepint en dus niet meer op mijn rekening heb. Dus wou het via paypall proberen..
pi_79290893
quote:

[..]

Oh, maar ik eet ook vaak lauwwarme salades. Sja. Ik ben dol op het saladeconcept.

PF, ik denk dat ik nu voor mijn lunch rond de 650 kcal zit? Iets van 100 gram kip, 60/70 gram feta, 80 gram linzen (ongekookt gewicht), wat olie, azijn, slablaadjes en verse kruiden? Dat is echt meer dan genoeg voor mij.
pi_79291014
quote:

[..]

Ik blijf dan snaaien, voor mij is het niet vullend genoeg denk ik. Ik ben ook echt carbs-eter, zonder koolhydraten bij mijn avondeten blijf ik ook de hele avond honger houden.
pi_79291032
TVP Mijn H&M pakket was er en ik ben Foto's in H&M-topique
De bikini zat er nog niet bij vandaar de
"Why does being a librarian make her even hotter?"
"They're keepers of knowledge. She holds the answers to all of our questions..."
pi_79291039
quote:
Op donderdag 18 maart 2010 12:33 schreef P.F het volgende:

[..]

Oo wat lief!! Alleen het stomme is dat ik het geld al heb gepint en dus niet meer op mijn rekening heb. Dus wou het via paypall proberen..
paypal is ofwel gelinkt aan je creditcard, ofwel aan je betaalrekening, dus contant kun je niks mee

paypal is wel veilig, je kunt t gebruiken met je creditcard ook als je geen paypal account hebt, en je hebt kopersbescherming: als de klant niet levert kun je je geld terugkrijgen geloof ik.
Kwak
pi_79291043

Mijn buik doet zeer

O: 2 boterhammen pindakaas
T: banaan en peer
L: 2 boterhammen achterham
T: bakje kwark, 2 crackers hummus
D: pasta, zalm, avocado
T: ik heb zin om een lekker toetje te maken, maar ik weet nog niet wat
Stay with me, let's just breathe.
It's funny how the colors of the real world only seem really real when you viddy them on the screen.
pi_79291091
PF, je kan het geld eventueel terugstorten op je rekening? En dan overmaken?
pi_79291151
Lekker zoveel geld terug Cali! Kun je op je jaaropgaaf al zien hoeveel je terugkrijgt of kan dat pas als je het hebt ingevuld? Ik heb er al een binnen, maar moet de belangrijkste nog krijgen.

Poef wordt jouw douche ook koud na een paar minuten?
pi_79291176
quote:
Op donderdag 18 maart 2010 12:32 schreef Ewelina het volgende:

[..]

Ik weet niet hoeveel je verdient, maar op grond van je inkomen kun je het wel proberen (tenzij je iets van 800 in de maand bijverdient, dan lukt het je niet). Overigens rekenen ze stufi wel mee als inkomen.

Ik heb de aanslag ook al weer ontvangen
O ik verdien niets Ik krijg alleen basis stufi
pi_79291191
Woeiiiii ik heb zojuist de eerste vlucht geboekt van onze vakantie in september
pi_79291284
quote:
Op donderdag 18 maart 2010 12:34 schreef ColdFeet het volgende:

[..]

Oh, maar ik eet ook vaak lauwwarme salades. Sja. Ik ben dol op het saladeconcept.

PF, ik denk dat ik nu voor mijn lunch rond de 650 kcal zit? Iets van 100 gram kip, 60/70 gram feta, 80 gram linzen (ongekookt gewicht), wat olie, azijn, slablaadjes en verse kruiden? Dat is echt meer dan genoeg voor mij.
lauw warm en linzen, dat zou wel vullen ja
pi_79291302
Lijstje gisteren:

O: 2 croissants met roomboter en (halva)jam, 2 koppen koffie
T: kiwi
L: volkorenbagel met pesto, humus,rucola, 2 kleine plakjes mozzarella en een plakje parmaham, gedroogde tomaatjes
T: groot glas wortelsap/jus
D: volkoren pasta met tomatensaus en zeevruchten + sla
D2 wegens nog honger: handje ovenfriet en bakje spinazie
T: puur paasei
pi_79291317
quote:
Op donderdag 18 maart 2010 12:38 schreef kwakz0r het volgende:

[..]

paypal is ofwel gelinkt aan je creditcard, ofwel aan je betaalrekening, dus contant kun je niks mee

paypal is wel veilig, je kunt t gebruiken met je creditcard ook als je geen paypal account hebt, en je hebt kopersbescherming: als de klant niet levert kun je je geld terugkrijgen geloof ik.
Ik heb hem net aan mijn CC gekoppeld bankrekening duurt nog wel even. Maar het is nog een beetje vaag..
pi_79291333
quote:
Op donderdag 18 maart 2010 12:41 schreef shinydiscoball het volgende:
Lekker zoveel geld terug Cali! Kun je op je jaaropgaaf al zien hoeveel je terugkrijgt of kan dat pas als je het hebt ingevuld? Ik heb er al een binnen, maar moet de belangrijkste nog krijgen.

Jaa echt irritant, dus ik ga echt niet voor zo veel water betalen !!!!
pi_79291367
Oh en dat is nog zonder drinkwater, ik drink geen water, ik drink alleen maar cola !!!
pi_79291405
quote:
Op donderdag 18 maart 2010 12:27 schreef P.F het volgende:

Deze advertentie is het, heeft iemand wel eens via paypal betaald?
Je hebt kopersbescherming tot 200 euro, dus er kan vrij weinig gebeuren. Ik koop vrij veel via Paypal en heb ook een keer via de kopersbescherming mijn geld teruggekregen (door een niet reagerende verkoper ). Alleen vind ik zelf Ebay een stuk veiliger, omdat je dan mooi feedback kunt bekijken van vorige kopers.
pi_79291429
quote:
Op donderdag 18 maart 2010 12:48 schreef de_nachtwacht het volgende:

[..]

Je hebt kopersbescherming tot 200 euro, dus er kan vrij weinig gebeuren. Ik koop vrij veel via Paypal en heb ook een keer via de kopersbescherming mijn geld teruggekregen (door een niet reagerende verkoper ). Alleen vind ik zelf Ebay een stuk veiliger, omdat je dan mooi feedback kunt bekijken van vorige kopers.
Ok, maar ik heb dus de advertentie, het bankrekeningnummer.. En hoe zorg ik er nu voor dat die gene mijn geld krijgt via paypal ?
pi_79291714
quote:
Op donderdag 18 maart 2010 12:49 schreef P.F het volgende:

[..]

Ok, maar ik heb dus de advertentie, het bankrekeningnummer.. En hoe zorg ik er nu voor dat die gene mijn geld krijgt via paypal ?
klikken op het paypalknopje in de advertentie denk ik? of via paypal op een rekening betalen...als dat kan, vraga het de adverteerder anders!
Kwak
pi_79291896
Ja ik heb al gemailt

Vorig jaar regelde mijn vader mijn boeken, heerlijk
pi_79291939
quote:
Op donderdag 18 maart 2010 12:49 schreef P.F het volgende:

[..]

Van marktplaats:
quote:
Om te betalen klikt u op de weblink in het betaalverzoek die u ontvangt van de verkoper. Om betaald te worden kunt u in slechts drie klikken op Marktplaats een betaalverzoek voor een PayPal-betaling aanmaken. Kopers betalen hierdoor nog sneller.
Dus je zult als het goed is een betaalverzoek krijgen van de koper.
pi_79292010
Net gezien in een topic in OUD: "Mijn vriendin is Assyrisch" Misschien moeten ze hun zoon dan Assurbanipal noemen (het Assyrische rijk bestond tot zo'n 3000 jaar geleden).

Ik hoorde net dat mijn moeder waarschijnlijk vanmiddag weer naar de afdeling mag! Wel vaag, want vanochtend wilden ze haar vandaag toch nog op de IC houden . Maar goed nieuws dus .
Venus in pocketformaat
© loveli
pi_79292089
Wat doe jij in OUD dan, Phaidra?
pi_79292092
quote:
Op donderdag 18 maart 2010 13:04 schreef de_nachtwacht het volgende:

[..]

Van marktplaats:
[..]

Dus je zult als het goed is een betaalverzoek krijgen van de koper.
Ok Ik bedacht mij achteraf dat als ik het gewoon over zou maken dat ik dan niet die bescherming had. Dus ik moet de link nog krijgen.
pi_79292100
WOGgen!
betrapt
Venus in pocketformaat
© loveli
pi_79292303
quote:
Op donderdag 18 maart 2010 13:08 schreef P.F het volgende:

[..]

Ok Ik bedacht mij achteraf dat als ik het gewoon over zou maken dat ik dan niet die bescherming had. Dus ik moet de link nog krijgen.
En meer een algemene tip: let goed op waar je je Paypal gegevens invoert. Ik heb al meerdere mailtjes gehad van scammers, met het verhaal dat ik mijn gegevens moest updaten bij Paypal (wat natuurlijk onzin was). Misschien doe je dat ook wel, maar ik zeg het maar ff. Better safe than sorry enzoots.
pi_79293017
Net de feedback op mn les van dinsdag gelezen. Ze spreken elkaar lekker tegen . Ook leuk, mensen die zeggen dat er te weinig info in het boekje staat maar verderop toegeven het nog niet gelezen te hebben . En ik moet leren betere enquetes te maken.
quote:
Op donderdag 18 maart 2010 09:06 schreef Phaidra het volgende:
Mogge.
Ik ben in een klaagmodus: Met mijn moeder gaat het nog niet zo goed, ze is gister voor de zekerheid naar de IC gebracht. Nu ging het wel weer iets beter, maar nog steeds te veel CO2 in het bloed. Daarnaast hoor ik vandaag of morgen of ik nog werk heb en ik ben ongesteld.
Dus algeheel .
Dat is ook wel heel erg veel tegelijk! Al zie ik nu dat je moeder waarschijnlijk weer naar de afdeling mag? Dat is fijn!
Op maandag 4 juli 2011 21:37 schreef MariaEtcetera het volgende:[/b]
*O* Go Chico, go Chico, itchaburpday, go Chico 8-)
  donderdag 18 maart 2010 @ 13:37:03 #64
171422 LadyBlack
paint it black
pi_79293150

Phaidra, wat fijn dat je moeder van de IC af mag!

Ik heb net een bak kwark gegeten, maar ik zou ook prima brood hebben kunnen eten, ik ben dol op brood Wel met het simpelste beleg, vaak gewoon (smeer)kaas, jam, of pindakaas. Oh en het liefst met chocopasta, maar dat mag ik niet meer van mezelf want ik vreet in een week zo een pot leeg

Ik probeer het nu af te wisselen: 1x brood en 1x kwark. En soms nog brinta of een extra boterham op dagen dat ik wat meer honger heb.

Soep is voor mij ook niet echt handig, want ik zit na een halve kom propvol en heb dan na een uur weer honger dus dat eet ik alleen als ik er echt zin in heb, en dan een klein kommetje.
  donderdag 18 maart 2010 @ 13:40:32 #65
139516 uniekhoorn
uniek, zoals ieder ander
pi_79293300
Brood , heb net 3 broodjes op, vers gehaald bij SdB, nieuwe kloosterbrood korrelvolkoren.
Nu doen en genieten, doodgaan kan altijd nog!
Zolang er alcohol verkocht wordt, heb ik geen probleem.
Je moet het leven nemen met een korreltje zout..... schijfje limoen en een shot tequilla
  donderdag 18 maart 2010 @ 13:45:58 #66
171422 LadyBlack
paint it black
pi_79293531
Ik weet niet waar mijn kat last van heeft, maar hij zit steeds naast me op de bank, of aan mn voeten, en dan zo heel reikhalzend naar me te kijken, tot ik me naar m toebuig en dan krijg ik allemaal kopjes
pi_79293533
grrrr mijn broertje is vandaag jarig (jeej ) en hij zou het zekerrrr niet vandaag vieren en al helemaal niet zaterdag (dus ik ga nu eten bij vriendinnetjes, naar de film en naar de borrel. en zaterdag high tea..) is het opeens EN vanavond EN zaterdag nu ik hem feliciteer. Aaaaaaaaah
pi_79293559
En nu nodigt ie mij heel lief voor zaterdagavond uit ('s middags komt familie) dus dan kan ik denk ik wel gaan. Maar ik wil eigenlijk helemaal niet met zijn vriendjes in een kroegje zitten
pi_79293581
quote:
Op donderdag 18 maart 2010 13:45 schreef LadyBlack het volgende:
Ik weet niet waar mijn kat last van heeft, maar hij zit steeds naast me op de bank, of aan mn voeten, en dan zo heel reikhalzend naar me te kijken, tot ik me naar m toebuig en dan krijg ik allemaal kopjes
  donderdag 18 maart 2010 @ 13:55:07 #70
55647 XcUZ_Me
Vileine vrouw
pi_79293885
quote:
Op donderdag 18 maart 2010 13:40 schreef uniekhoorn het volgende:
Brood , heb net 3 broodjes op, vers gehaald bij SdB, nieuwe kloosterbrood korrelvolkoren.
Sinds wanneer is shiny een bakker!

Lijstje!

O: banaan + 1 roggebrood met dun stroop
T: 3 theeleutjes a 30 kcal per stuk
L: 3 boterhammen; 2x pindakaas, 1x pasta
T: mandarijntje
D: eetcafé met een vriendin, nog geen idee wat.
pi_79293904
quote:
Op donderdag 18 maart 2010 13:37 schreef LadyBlack het volgende:

Phaidra, wat fijn dat je moeder van de IC af mag!

Ik heb net een bak kwark gegeten, maar ik zou ook prima brood hebben kunnen eten, ik ben dol op brood Wel met het simpelste beleg, vaak gewoon (smeer)kaas, jam, of pindakaas. Oh en het liefst met chocopasta, maar dat mag ik niet meer van mezelf want ik vreet in een week zo een pot leeg

Ik probeer het nu af te wisselen: 1x brood en 1x kwark. En soms nog brinta of een extra boterham op dagen dat ik wat meer honger heb.

Soep is voor mij ook niet echt handig, want ik zit na een halve kom propvol en heb dan na een uur weer honger dus dat eet ik alleen als ik er echt zin in heb, en dan een klein kommetje.
Zo zie je maar weer dat het een kwestie van gewoonte en gewennig is, wat voor ieder individu anders werkt
Afijn: echt kale gepureerde groentesoep vind ik ook geen volwaardig maal hoor. Wel een heel fijne laat-in-de-middag-snack
pi_79294577
Phaidra, al nieuws van je moeder?
pi_79294801
quote:
Op donderdag 18 maart 2010 14:14 schreef P.F het volgende:
Phaidra, al nieuws van je moeder?
Ja!
quote:
Op donderdag 18 maart 2010 13:06 schreef Phaidra het volgende:
Ik hoorde net dat mijn moeder waarschijnlijk vanmiddag weer naar de afdeling mag! Wel vaag, want vanochtend wilden ze haar vandaag toch nog op de IC houden . Maar goed nieuws dus .
Venus in pocketformaat
© loveli
pi_79294838
Jaaa dat had ik gelezen Maar ik was nieuwsgierig of er nog meer nieuws was. Fijn!!!
pi_79294891
Nee, daarna niets meer gehoord. Maar mijn zus gaat straks langs, dus dan zal ik wel weer wat horen. En vanavond ga ik er zelf heen.
Venus in pocketformaat
© loveli
pi_79294975
Ok!

Ik ben mijn achterband aan het plakken, maar ik kan het gaatje niet vinden. Hij lijkt opeens niet meer lek
pi_79295005
Fijn dat je moeder naar de afdeling mag Phaidra!
pi_79295048
Heb je je band wel in een teiltje water, P.F? Met sop, geloof ik?
pi_79295056
Het MOET lukken. Uit frustratie eet ik chocolade
pi_79295090
quote:
Op donderdag 18 maart 2010 14:26 schreef DevilsAndDust het volgende:
Heb je je band wel in een teiltje water, P.F? Met sop, geloof ik?
Nou het is het achterwiel he, dan kan dat volgens mij niet..
pi_79295168
PF: de achterband eraf halen, en dan opgeblazen in een emmer water (eventueel met sop) doen. Dan zie je belletjes als er een gat in zit. En achterband verwisselen is rotwerk, dan weet je dat alvast .
Venus in pocketformaat
© loveli
pi_79295244
We hebben trouwens sinds een week T-mobile family (gratis bellen en sms'en tot 1000 min/sms-jes met familieleden) ingesteld. Vooruitziende blik ofzo?
Venus in pocketformaat
© loveli
pi_79295417
Oh als ik het water op een krukje zet lukt het wel.

Maar ik zie geen bubbels !!
pi_79295565
Heb je de binnenband er af? Ook even het vetiel onderdompelen om te kijken of daar het probleem zit.
En anders weet ik het ook niet. Ik heb wel eens gehad dat de band poreus was geworden, dan gaat loopt 'ie zo langzaam leeg dat het niet als bubbels te zien is... Zou dan sowieso een nieuwe binnenband kopen. En de buitenband even checken of er misschien iets in zit.
Venus in pocketformaat
© loveli
pi_79295635
Nou jaaaaaa 3x geen bubbels!

Ja heb alleen de binnenband in het water gedaan

Mag het ventiel onder water zonder dopje?
  donderdag 18 maart 2010 @ 14:46:23 #86
171422 LadyBlack
paint it black
pi_79295771
Misschien heeft iemand gewoon je ventiel losgedraaid, zo lollig is iemand hier wel eens geweest
Stond ik ook voor niks mn band te plakken
pi_79295790
Ja godver, en die fiets staat hier al maanden
  donderdag 18 maart 2010 @ 14:51:19 #88
277802 _Calimero_
They are big and I am small.
pi_79295946
quote:
Op donderdag 18 maart 2010 12:41 schreef shinydiscoball het volgende:

Kan pas als je het hebt ingevuld. Bij mij komt het door mijn waanzinnig hoge collegegeld (ouders hebben mij dat geld als ' gift' geschonken en ik heb de studie daarmee betaald, nu mag ik het aftrekken, en daardoor krijg ik lekker veel terug!

WAUWWWW wat is het GEWELDIG heerlijk weer zeg! Ik heb in korte broek en shirt met korte mouwen gefietst, 70 km en voelde echt zo'n intens gelukgevoel zodra ik de straat uitreed De zon die schijnt, het fietsen ging lekker en sinds gister ook eindelijk weer eens netjes gegeten -lees: geen eetbuien
Whoei, I love to live
I'm not G.I. Jane, I'm attachment barbie
  donderdag 18 maart 2010 @ 14:52:14 #89
277802 _Calimero_
pi_79295975
quote:
Op donderdag 18 maart 2010 14:40 schreef Phaidra het volgende:
Heb je de binnenband er af? Ook even het vetiel onderdompelen om te kijken of daar het probleem zit.
En anders weet ik het ook niet. Ik heb wel eens gehad dat de band poreus was geworden, dan gaat loopt 'ie zo langzaam leeg dat het niet als bubbels te zien is... Zou dan sowieso een nieuwe binnenband kopen. En de buitenband even checken of er misschien iets in zit.
pi_79296086
quote:
Op donderdag 18 maart 2010 14:51 schreef _Calimero_ het volgende:
WAUWWWW wat is het GEWELDIG heerlijk weer zeg! Ik heb in korte broek en shirt met korte mouwen gefietst, 70 km en voelde echt zo'n intens gelukgevoel zodra ik de straat uitreed De zon die schijnt, het fietsen ging lekker en sinds gister ook eindelijk weer eens netjes gegeten -lees: geen eetbuien
Whoei, I love to live
Ja he Ik zit de hele dag gewoon saai op kantoor, maar ik ga zo lekker eerder weg en dan met een grote detour naar huis wandelen. Lekker nog een paar winkeltjes kijken enzo

70 km trouwens
  donderdag 18 maart 2010 @ 14:57:12 #91
277802 _Calimero_
pi_79296196
quote:
Net gezien in een topic in OUD: "Mijn vriendin is Assyrisch" Misschien moeten ze hun zoon dan Assurbanipal noemen (het Assyrische rijk bestond tot zo'n 3000 jaar geleden).

Goed zeg!!
  donderdag 18 maart 2010 @ 15:10:28 #92
78654 Viking84
Going, going, gone
pi_79296707
quote:
Oh echt? Hoe wordt het Assyrische rijk tegenwoordig genoemd? Want er zaten toch echt twee jongens bij mij op de basisschool die uit Assyrië kwamen (en niet Syrië, I'm sure). Ik dacht er laatst nog eens aan: "Waar ligt dat eigenlijk?" en toen kon ik het niet vinden dus .
quote:
Fijn .

Net even met de docent gepraat over het beoordelen van schrijfvaardigheid. Zó lastig hè. De meeste lln kun je wel aanspreken op hun schrijfvaardigheid, maar een enkeling niet en die doet wel erg haar best, dus je wilt haar wel een voldoende geven, maar anderzijds moet ze straks ook Havo examen doen en dan worden er ook eisen gesteld aan je schrijfvaardigheid.
Maar goed, ik geloof dat ik weer iets verder ben. Ik ga ze nu even laten schrikken door ze nét een voldoende te geven als ze zich niet aan de beoordelingscriteria houden. En als ze dat de volgende keer weer niet doen, dan is het dus net géén voldoende (of minder nog dus).

Nu tot 16 uur wachten tot m'n stagecoach klaar is, dus ik ga nog even een paar verslagen nakijken. Hoef ik dat morgen niet meer te doen. Toedels .
Niet meer actief op Fok!
pi_79296978
volgens mij zit de band er gewoon in en de buitenband er om
pi_79297140
quote:
Bedoelt ze niet gewoon dat ze lid is van de Assyrische Gemeenschap?
  donderdag 18 maart 2010 @ 15:28:25 #95
55647 XcUZ_Me
Vileine vrouw
pi_79297441
Ik ben jaloers, er is in Den Haag een compleet grijzige lucht... ziet er niet echt lente-achtig uit
  donderdag 18 maart 2010 @ 15:29:26 #96
283830 Rituals
Rediscovering the moment
pi_79297483
Ik kom weer met een offtopic vraag. Ik wil een compactcamera kopen, heeft iemand tips voor een goede? Dan loop ik straks naar de stad ( ) en ga ik er een kopen.

Sommige mensen gaan eten als ze verdrietig zijn, ik ga geld uitgeven. Hoe verdrietiger, hoe meer geld volgens mij . Het was me al eens eerder opgevallen, maar toen kocht ik kleine dingen, nu koop ik een fiets (hoewel dat net voor het uitmaken was), wandelschoenen, redelijk dure lipgloss, haarkleuring en een compactcamera . Maar ik heb het wel allemaal nodig!
Your body. Your soul. Your rituals.
pi_79297500
quote:
Op donderdag 18 maart 2010 15:10 schreef Viking84 het volgende:

[..]

Oh echt? Hoe wordt het Assyrische rijk tegenwoordig genoemd? Want er zaten toch echt twee jongens bij mij op de basisschool die uit Assyrië kwamen (en niet Syrië, I'm sure). Ik dacht er laatst nog eens aan: "Waar ligt dat eigenlijk?" en toen kon ik het niet vinden dus .
Het Assyrische rijk besloeg het huidige Irak, Iran, Syrië, Palestina, stukje Oost-Turkije, stukje Egypte (op het hoogtepunt).
quote:
Op donderdag 18 maart 2010 15:21 schreef vergeetmewelletje het volgende:

[..]

Bedoelt ze niet gewoon dat ze lid is van de Assyrische Gemeenschap?
Dat ken ik niet. *gaat googlen*
quote:
De Assyrisch-Chaldese gemeenschap Mechelen is een grote groep allochtonen in Mechelen: 300 gezinnen of 1500-2000 personen. Het zijn vluchtelingen uit Zuidoost-Turkije, die na 1980 in Mechelen zijn aangekomen. Ze zijn het best gekend onder de benaming Assyrische christenen, waarbij Assyrisch verwijst naar de oude Assyriërs uit het tweestromenland Mesopotamië tussen Tigris en Eufraat.
Zou kunnen dus . Al vraag ik me wel af waarom je je als christen zou willen identificeren met de Assyriërs, maar goed.

[ Bericht 14% gewijzigd door Phaidra op 18-03-2010 15:35:04 ]
Venus in pocketformaat
© loveli
pi_79297583
Mmm, vers brood!
Ik vind een salade eigenlijk alleen 'echt' avondeten als er een behoorlijke lading warm spul overheen zit: een grote tonijnmoot, of een bak gamba's, of een half pond hete kipstukjes ofzo ... Anders ben ik niet bevredigd.
pi_79298246
quote:
Op donderdag 18 maart 2010 15:29 schreef Rituals het volgende:
Ik kom weer met een offtopic vraag. Ik wil een compactcamera kopen, heeft iemand tips voor een goede? Dan loop ik straks naar de stad ( ) en ga ik er een kopen.

Sommige mensen gaan eten als ze verdrietig zijn, ik ga geld uitgeven. Hoe verdrietiger, hoe meer geld volgens mij . Het was me al eens eerder opgevallen, maar toen kocht ik kleine dingen, nu koop ik een fiets (hoewel dat net voor het uitmaken was), wandelschoenen, redelijk dure lipgloss, haarkleuring en een compactcamera . Maar ik heb het wel allemaal nodig!
zolang je jezelf maar niet serieus in de schulden helpt... Gaat het eten inmiddels weer een beetje?

van camera's heb ik echt geen flauw benul
pi_79298434
quote:
Op donderdag 18 maart 2010 15:29 schreef Phaidra het volgende:

[..]

Het Assyrische rijk besloeg het huidige Irak, Iran, Syrië, Palestina, stukje Oost-Turkije, stukje Egypte (op het hoogtepunt).
[..]

Dat ken ik niet. *gaat googlen*
[..]

Zou kunnen dus . Al vraag ik me wel af waarom je je als christen zou willen identificeren met de Assyriërs, maar goed.
wij hadden een jongen op de studie uit Iran die zich persé Persisch noemde

en een vluchtelingengezin uit Irak in het dorp die geen moslims waren maar Syrische (misshcien Assyrische maar ik dacht Syrische) Christenen ... Die hadden ook een meer Islamitische achternaam aangenomen toen ze vluchtten en hebben toen ze permanente verblijfsstatus hadden gekregen pas weer hun eigen achternaam gebruikt (die andere naam was hun tweede achternaam ofzo... de echte achternaam klinkt ook helemaal niet islamitisch maar meer turks of christelijk...)

ja hoor, even googelen en gevonden!
http://www.eo.nl/tijdschr(...)se02?article=9243363

ik had het goed onthouden dus. die jongen is trouwens echt een goed voorbeeld van wat asielzoekers kunnen bereiken - hij was 10 toen ie naar NL kwam, heeft in sneltreinvaart alle taalonderwijs ingehaald, havo gedaan, en via vwo avondschool of via hbo propedeuse tandheelkunde gaan studeren. zn oudere broers waren net te oud om die sprong te kunnen maken maar hebben wel ook keurige banen enzo.
Kwak
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')