quote:

ach dat type volk is te laf om zulke dreigingen in real life te zeggen.quote:Op woensdag 17 maart 2010 12:36 schreef kahaarin het volgende:
[..]
Ik denk dat deze man, gezien hetgeen we nu weten, waarschijnlijk wel TBS gaat krijgen. Dan gaat strafvermindering niet op want dan wordt er periodiek gekeken of hij weer in de maatschappij losgelaten kan worden.
We weten ook niet of het een ongeluk, een woedeuitbarsting of een geplande moord is, mijn onderbuikgevoel zegt ook opsluiten en de sleutel weggooien maar dat is natuurlijk niet relevant.
Idd, die vrouw is helemaal kapot en wordt nu via hyves e.d. nog verder de grond in getrapt, hopelijk krijgt ook zij hulp en wordt er goed in de gaten gehouden of er geen idioten zijn haar iets aan willen doen.

Een hond kan heel goed het meeste verse geurspoor volgen hoor.quote:Op woensdag 17 maart 2010 12:37 schreef gameniet het volgende:
[..]
lijkt me dat die geur van milly wel door de hele buurt te vinden was en dus niet echt zou werken omdat dat beest alle kanten zou opvliegen.
lijkt me beter werken als een meisje op weg naar school van der fiets word gesleurd het bos in waar haar geur relatief weinig voorkomt

Nou ja, nu ineens weer wel zn vriendin, terwijl hij eerst nog op dat adres waar ze vermoord is was gaan wonen omdat zn relatie met die Linda uit wasquote:

ik denk dat er nu nog niet echt de tijd is geweest om de relatie officieelt e beeindigen, hij is vastgehouden, zij is ondervraagd, zij weet het ook nog geen 24uuren als ze meteen had geroepen het is uit, weet je ook niet waar hij toe in staat is geweest? misschien heeft ze m wel gemanipuleerd met: ga jezelf aangeven en ik beloof dat ik je niet verlaat om m zover te krijgen. wie weet? en wat maakt het verder uit ex of vriendin, zij heeft verder mer de daad nikste makenquote:Op woensdag 17 maart 2010 12:37 schreef VancouverFan het volgende:
[..]
Het lijkt mijn onmogelijk om na zoiets nog een relatie voort te zetten

Ja echt bizar. En dan gewoon pas een week later het vertellenquote:Op woensdag 17 maart 2010 12:39 schreef Pisces29 het volgende:
[..]
Ik vind dat toch wel zo vreselijk, blijkt die gast gewoon nog samen te wonen.
Is gewoon nog naast z'n vriendin gaan slapen na dit gedaan te hebben

tsja hoe je het draaien wil ze waren samen en woonde samen.quote:Op woensdag 17 maart 2010 12:40 schreef Loveless85 het volgende:
[..]
Nou ja, nu ineens weer wel zn vriendin, terwijl hij eerst nog op dat adres waar ze vermoord is was gaan wonen omdat zn relatie met die Linda uit was

De OvJ gaf aan dat daar wel over gesproken was, maar er een bewuste keuze was gemaakt om geen honden in te zetten. Ik gok zomaar dat ze daar echt wel een goede reden voor hadden.quote:Op woensdag 17 maart 2010 12:36 schreef Ciske- het volgende:
Achteraf is het altijd makkelijk praten natuurlijk, maar toch snap ik niet waarom ze ervoor hebben gekozen geen hond in te zetten diezelfde avond nog. Meisje was pas verdwenen, haar jas (die ze waarsch kort daarvoor aanhad toen ze thuis kwam) hangt er nog. Laatste wat je weet is dat er een buurman voor de deur stond met wie ze op zijn minst gesproken heeft. Stuur dan een agent met een hond, laat de hond aan de jas ruiken en het spoor volgen. Dan hoef je niet onnodig 50 huizen te doorzoeken, om erachter te komen welke richting ze uitgegaan is.
Of denk ik nou te simpel...

Hoe denk je dat zij zich moet voelen?quote:Op woensdag 17 maart 2010 12:39 schreef Pisces29 het volgende:
[..]
Ik vind dat toch wel zo vreselijk, blijkt die gast gewoon nog samen te wonen.
Is gewoon nog naast z'n vriendin gaan slapen na dit gedaan te hebben

Misschien had ie een nieuwe vriendin?quote:Op woensdag 17 maart 2010 12:40 schreef Loveless85 het volgende:
[..]
Nou ja, nu ineens weer wel zn vriendin, terwijl hij eerst nog op dat adres waar ze vermoord is was gaan wonen omdat zn relatie met die Linda uit was

Wat wel vreemd is want op dat adres is niet onlangs iemand verhuisd.quote:Op woensdag 17 maart 2010 12:40 schreef Loveless85 het volgende:
[..]

maar goed, het is niet raar dat het spoor ff naar de buurman gaat...quote:Op woensdag 17 maart 2010 12:39 schreef nummer_zoveel het volgende:
[..]
Een hond kan heel goed het meeste verse geurspoor volgen hoor.

Klopt. Ik zat nog even in de gedachtegang van 2 uur terug, een inmiddels weggehaald Telegraaf bericht naar nu blijkt.quote:Op woensdag 17 maart 2010 12:33 schreef yvonne het volgende:
[..]
Op de persconferentie net was het gewoon z'n vriendin toch, niks ex.
http://www.telegraaf.nl/b(...)te___.html?cid=shortquote:"Sander V. woonde nog maar net aan de Schuilenburg nummer 67. Hij was sinds kort verhuisd omdat zijn relatie met zijn vriendin Linda, met wie hij samenwoonde, kort daarvoor was beëindigd. "

Preciesquote:Op woensdag 17 maart 2010 12:40 schreef yvonne het volgende:
Maar ja, wij hebben makkelijk lullen, de woensdag dat ze verdween was het in eerste instantie een 12 jarige die weg was.
Weglopertje? Naar vriendje, geheim afspraakje, er gaat echt even wat tijd overheen voor men duidelijkheid heeft.
 . En als die korpschef alles vantevoren wist dan was ie geen korpschef maar verdiende ie z'n geld met de lotto
. En als die korpschef alles vantevoren wist dan was ie geen korpschef maar verdiende ie z'n geld met de lotto  .
.

dat dusquote:Op woensdag 17 maart 2010 12:40 schreef yvonne het volgende:
Maar ja, wij hebben makkelijk lullen, de woensdag dat ze verdween was het in eerste instantie een 12 jarige die weg was.
Weglopertje? Naar vriendje, geheim afspraakje, er gaat echt even wat tijd overheen voor men duidelijkheid heeft.

Dat is het grootste probleem met dit soort dingen. Er zijn zoveel mogelijke verklaringen waarom zo'n meisje niet thuis is.quote:Op woensdag 17 maart 2010 12:40 schreef yvonne het volgende:

quote:Op woensdag 17 maart 2010 12:41 schreef yvonne het volgende:
[..]
Hoe denk je dat zij zich moet voelen?

Voor haar? Ik dacht dat er naar buiten was gebracht dat hij het aan haar heeft opgebiecht en dat ze hem toen naar de politie heeft gestuurd, hoezo zou zij dan strafbaar zijn?quote:Op woensdag 17 maart 2010 12:38 schreef Rookert het volgende:
[..]
Strafvermindering voor haar, niet voor hem.
Dat klopt, gezien hetgeen er is gebeurd denk ik dat hij TBS gaat krijgen, dat is pure speculatie van mijn kant natuurlijk.quote:Met TBS ben je trouwens slechter af dan met gevangenisstraf, ze kunnen je zolang als ze willen vast laten houden als ze stellen dat je nog niet klaar bent voor de samenleving. Met gevangenisstraf gaat er tenminste nog standaard 1/3 van je straf wegens goed gedrag en weet je wanneer je vrij komt

Maar niet bij elke deur.quote:Op woensdag 17 maart 2010 12:37 schreef gameniet het volgende:
[..]
lijkt me dat die geur van milly wel door de hele buurt te vinden was en dus niet echt zou werken omdat dat beest alle kanten zou opvliegen.

dat is toch logisch......ik was vroeger (jaar of 15 terug) ook wel eens niet meer op het pleintje waar we voetbalde om bij iemand binnen wat te drinken/ te gamen waardoor mijn moeder me een tijdje (geen dag ofzo) kwijt was.quote:Op woensdag 17 maart 2010 12:40 schreef yvonne het volgende:

In de persconferentie werd gezegd dat die er al zeker een jaar woonde. Al had ik niet het idee dat de OvJ dat zeker wist.quote:Op woensdag 17 maart 2010 12:41 schreef Adolecens het volgende:
[..]
Klopt. Ik zat nog even in de gedachtegang van 2 uur terug, een inmiddels weggehaald Telegraaf bericht naar nu blijkt.
[..]

Why the fuck zou die vriendin naar t gevang moeten?quote:Op woensdag 17 maart 2010 12:38 schreef Rookert het volgende:
[..]
Strafvermindering voor haar, niet voor hem.
Met TBS ben je trouwens slechter af dan met gevangenisstraf, ze kunnen je zolang als ze willen vast laten houden als ze stellen dat je nog niet klaar bent voor de samenleving. Met gevangenisstraf gaat er tenminste nog standaard 1/3 van je straf wegens goed gedrag en weet je wanneer je vrij komt

daar wordt later nog op terug gekomen is tijdens de persconferentie gezegd en daar zullen wel redenen voor zijnquote:Op woensdag 17 maart 2010 12:43 schreef shmoopy het volgende:
[..]
Maar niet bij elke deur.
Als je verdenkingen hebt naar buurmannen, dan zet je zo'n hond voor elke deur en kijkt waar ie aanslaat.
Ik vind het een afschuwelijk gemiste kans en snap op basis van wat bekend is gemaakt werkelijk niet waarom dit niet is gebruikt.

Klinkt plausibel, alleen de eerste zin lijkt mij wat onwaarschijnlijk. Een overbuurman kan een non-verbale spanning teweeg brengen bij een puberend meisje vanuit raam tot raam. Wellicht dat het vanuit dit scenario helemaal uit de hand is gelopen met alleen maar verliezers.quote:Op woensdag 17 maart 2010 12:20 schreef ioko het volgende:
[..]
Een bekend scenario kan natuurlijk zijn dat hij haar naar zijn huis lokte met een dier (katje ofzo) en haar daarna in zijn huis heeft aangerand/verkracht. Soms ziet zo iemand dan geen andere uitweg dan moord om het slachtoffer het zwijgen op te leggen, soms gaat het ook 'per ongeluk': meisje raakt in paniek, begint te gillen en de dader probeert haar te laten ophouden met gillen. Het scenario dat hij 'gewoon iemand wilde vermoorden' en 'ruzie met haar ouders' lijken me veel verder gezocht. Het gaat nu eenmaal om een man en een jong meisje, en dan denk ik toch snel in een andere richting.
Zal trouwens niet de eerste keer zijn dat iemand die psychopaat/pyromaan oid is bij de hulpdiensten blijkt te werken. Geeft een gevoel van controle. En controle is nu eenmaal waar dit soort mensen op uit zijn. Moord is daarin natuurlijk het uiterste.

In dit land krijgen de familieleden of aanverwanten van de nu nog verdachte bijna nooit slachtofferhulp van de overheid, ik spreek uit ervaring.quote:Op woensdag 17 maart 2010 12:43 schreef teamlead het volgende:
ik mag trouwens hopen dat die vriendin van hem ook slachtofferhulp krijgt aangeboden. Moet voor haar ook een niet te bevatten gebeurtenis zijn

Dat vraag ik me ook wel af jaquote:Op woensdag 17 maart 2010 12:44 schreef Harajuku. het volgende:
[..]
Why the fuck zou die vriendin naar t gevang moeten?

Er zijn kinderen die zich echt braaf aan de uiterste tijd om thuis te zijn houden ja, maar ook zó veel kinderen die dat niet doen. Als politie kun je dan niet gelijk om 5 over 8 zeggen, kom, we doen er een amber alert uit.... Want wie garandeert hun nou dat dit kind wél zo braaf is? Zegt niet iedere ouder dat over zijn eigen kind? Denk niet dat je de eerste uren serieus genomen wordt als je bij de politie aangeeft bang te zijn voor een ontvoering, helaas....quote:Op woensdag 17 maart 2010 12:43 schreef TJDoornbos het volgende:
Al moet er wel gezegd worden dat ik altijd netjes om 20:00 thuis was. Dus vanaf dat moment hadden ze gelijk Alerts enzo moeten geven denk ik.

ze had wellicht zelf even meneer moeten aangeven maar verder goed gehandeld.quote:Op woensdag 17 maart 2010 12:44 schreef Harajuku. het volgende:
[..]
Why the fuck zou die vriendin naar t gevang moeten?

key-words hier.quote:Op woensdag 17 maart 2010 12:43 schreef shmoopy het volgende:
[..]
Maar niet bij elke deur.
Als je verdenkingen hebt naar buurmannen, dan zet je zo'n hond voor elke deur en kijkt waar ie aanslaat.
Ik vind het een afschuwelijk gemiste kans en snap op basis van wat bekend is gemaakt werkelijk niet waarom dit niet is gebruikt.

Ach, als ik alle keren de politie had gebeld omdat m'n puberdochter even kwijt was..quote:Op woensdag 17 maart 2010 12:42 schreef VancouverFan het volgende:
[..]
Dat is het grootste probleem met dit soort dingen. Er zijn zoveel mogelijke verklaringen waarom zo'n meisje niet thuis is.
Zei die OvJ ook, per dag zoveel vermissingen die goed aflopen. Voordat je in de gaten hebt dat het echt mis is, is het al te laat.

Och, ze is gelijk met hem heengegaan. Prima toch.quote:Op woensdag 17 maart 2010 12:46 schreef TJDoornbos het volgende:
[..]
ze had wellicht zelf even meneer moeten aangeven maar verder goed gehandeld.

Dat bedoelde de user die je quotte ermee, ikzelf denk ook niet dat zij vervolgd wordt aangezien zij volgens verklaringen hem na de 1e keer aanhoren naar het politiebureau heeft gestuurd.quote:Op woensdag 17 maart 2010 12:43 schreef kahaarin het volgende:
[..]
Voor haar? Ik dacht dat er naar buiten was gebracht dat hij het aan haar heeft opgebiecht en dat ze hem toen naar de politie heeft gestuurd, hoezo zou zij dan strafbaar zijn?
[..]
Dat klopt, gezien hetgeen er is gebeurd denk ik dat hij TBS gaat krijgen, dat is pure speculatie van mijn kant natuurlijk.
En van levenslang gaat er geen 1/3 af natuurlijk.

ze heeft hem begeleid naar het bureau en een verklaring daar afgelegd. Meer kon zij ook niet doen lijkt mequote:Op woensdag 17 maart 2010 12:46 schreef TJDoornbos het volgende:
[..]

zoals gezegd, zoveel vermissingen per dag...quote:Op woensdag 17 maart 2010 12:43 schreef shmoopy het volgende:
[..]
Maar niet bij elke deur.

Ik weet niet of ik nu moet lachen of huilen.quote:

Het gaat om een individu die toevallig agent is, niet over een hele beroepsgroep.quote:

de OvJ gaf aan dat hiij hevig geëmotioneerd was. Een journaliste stelde daarop nog de imho idiote vraag "in de war dus in gewoon Nederlands? "quote:Op woensdag 17 maart 2010 12:47 schreef Rookert het volgende:
[..]
Dat bedoelde de user die je quotte ermee, ikzelf denk ook niet dat zij vervolgd wordt aangezien zij volgens verklaringen hem na de 1e keer aanhoren naar het politiebureau heeft gestuurd.
Ik ben ook benieuwd hoe hij zijn verklaringen heeft gebracht, of hij hevig geëmotioneerd was of dat hij het stoïcijns vertelde.
En bij levenslang inderdaad geen TBS, maar slecht een tiental mensen hebben de afgelopen decennia levenslang gekregen dacht ik. Waaronder Lucia de B, maar OM eist daar nu vrijspraak

Hoezo? Ze is toch naar het bureau gegaan?! De OvJ stelde duidelijk dat zij naar het bureau ging en hij is meegegaan met haar.quote:Op woensdag 17 maart 2010 12:46 schreef TJDoornbos het volgende:
[..]

Dat hoop ik dan maar, in geval van Karst T zijn er echter wagens vernield die op die van hem leken om de woede op te koelen dus een beetje extra aandacht voor haar gezondheid is niet verkeerd imho.quote:Op woensdag 17 maart 2010 12:39 schreef gameniet het volgende:
[..]
ach dat type volk is te laf om zulke dreigingen in real life te zeggen.
vraag me wel af of een dergelijke vrouw gezien de omstandigheden een andere identiteit kan krijgen.
(btw, doet me een beetje denken aan dexter als die agente ook ontdekt dat haar lover de seriemoordenaar is)
 Ik denk dat overplaatsen en verhuizen geen slecht idee is.
 Ik denk dat overplaatsen en verhuizen geen slecht idee is.  

op de persconferentie werd gezegd dat hij ten tijde van de verklaring zeer geemotioneerd was.quote:Op woensdag 17 maart 2010 12:47 schreef Rookert het volgende:
[..]
Dat bedoelde de user die je quotte ermee, ikzelf denk ook niet dat zij vervolgd wordt aangezien zij volgens verklaringen hem na de 1e keer aanhoren naar het politiebureau heeft gestuurd.
Ik ben ook benieuwd hoe hij zijn verklaringen heeft gebracht, of hij hevig geëmotioneerd was of dat hij het stoïcijns vertelde.
En bij levenslang inderdaad geen TBS, maar slecht een tiental mensen hebben de afgelopen decennia levenslang gekregen dacht ik. Waaronder Lucia de B, maar OM eist daar nu vrijspraak

Oh dat heb ik dan gemistquote:Op woensdag 17 maart 2010 12:48 schreef teamlead het volgende:
[..]
de OvJ gaf aan dat hiij hevig geëmotioneerd was. Een journaliste stelde daarop nog de imho idiote vraag "in de war dus in gewoon Nederlands? "

Je weet wat ze zeggen over stuurlui en de wal hèquote:Op woensdag 17 maart 2010 12:43 schreef shmoopy het volgende:
[..]
Maar niet bij elke deur.
 .
.

Hoezo moet ze dat geweten hebben dan?quote:Op woensdag 17 maart 2010 12:48 schreef Re het volgende:
wat me moeilijk lijkt, als ik zo eens denk, d'r moeder moet dus altijd al geweten hebben dat het om een buurman ging die voor de deur stond...

| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |