het patroon voor het eendje staat >>hier<<. de streepjes had ik zelf toegevoegd door regelmatig van kleur te wisselen.quote:Op vrijdag 19 maart 2010 18:25 schreef NijntjesUk het volgende:
Leuk nijntje BE!!
Ik weet niet meer wie dat geweldige multi-color eendje gemaakt had.. maar is er een patroontje van te vinden op internet? Kannie ook op de wishlist
staat op ravelryquote:
ja gaaf zijn die hequote:Op vrijdag 19 maart 2010 20:25 schreef E.T. het volgende:
Dit wilde ik jullie niet onthouden: JasbeschermersHelemaal geweldig
Jammer dat ik het geduld en de tijd er niet voor heb, anders had ik wel een poging gewaagd denk ik
van die jasbeschermers?quote:Op vrijdag 19 maart 2010 20:37 schreef Brighteyes het volgende:
Heb je linkje naar de ravelry daarvan Ynske?
Hmm zo heb ik het de eerste keer dus helemaal niet gedaan, niet eens aan gedacht zelfsquote:Op vrijdag 19 maart 2010 21:01 schreef trui het volgende:
stiemie, als je 't over 't hartje hebt: elke steek in 't midden van de ring maken! de boel af en toe een beetje opschuiven, zodat je de volgende er nog naast kunt proppen, maar dat is alles.
als je een rij lossen hebt, en je moet de eerste van een rij dubbele stokjes maken moet je even goed tellen vanaf de haaknaald. draai de rij lossen zo dat je de V-tjes goed ziet, en steek je naald onder de 4e V door (of ín de volgende V, da's makkelijker bij zo'n begin-ketting). daarna gewoon telkens onder 't volgende V-tje.![]()
Nee, de vogeltjes.quote:Op vrijdag 19 maart 2010 21:12 schreef Ynske het volgende:
[..]
van die jasbeschermers?
http://www.ravelry.com/projects/undercoverangel/jasbeschermer
hoewel ik nu zie dat er geen patroon bij zit
ik dacht al een beetje aan de foto af te zien dat 't niet allemaal in 't midden was ingestoken. sorry als ik dat er niet zo duidelijk bij vermeld had.quote:Op vrijdag 19 maart 2010 21:13 schreef Stiemie het volgende:
[..]
Hmm zo heb ik het de eerste keer dus helemaal niet gedaan, niet eens aan gedacht zelfsEen wonder dat er nog iets hartvormigs uit is gekomen eigenlijk...
* Stiemie haalt half hartje weer uit en begint opnieuw
O ja de reactie van mijn vriend toen ik hem trots mijn hartje liet zien: is dat een hartje????? Ehhh mooi hoor![]()
in mijn post zit een linkje met haakbeschrijvingquote:Op vrijdag 19 maart 2010 21:52 schreef trui het volgende:
hier verkopen ze kant&klare gehaakte jasbeschermers. (er staan leuke duidelijke foto's bij.). het principe is niet zo heel moeilijk lijkt me. echt leuk om gewoon eens te proberen, en er wat eigen fantasie op los te laten.
dit komt echt wel op m'n to-hook-lijst!
quote:Op vrijdag 19 maart 2010 22:24 schreef trui het volgende:
sleepy sarah is ook wel een van de liefsten!![]()
ik heb nu bambi-kleurtjes klaar liggen maar hik er wat tegenaan om ermee te beginnen. bovendien moeten gewoon eerst de kussens af vind ik. maar er zijn ook zoveel leuke dingen om te maken... en dan komen er ook nog allerlei verzoekjes tussendoor: oma wil een speelmuisje voor de kat, dochter wil graag sleepy sarah's in veelkleuren en zo'n love-bunny vond ze ook wel erg leuk. zoonlief wil dolgraag de mario-figuurtjes: sterren, paddestoeltjes e.d. en ik wil zelf eigenlijk eerst een tas haken.
Oh Trui die zijn ook leukquote:Op vrijdag 19 maart 2010 23:11 schreef trui het volgende:
Stiemie, begin anders eerst eens met bloemetjes. hier staat een uitgebreide foto-tutorial bij, dat scheelt. als ik een dezer dagen tijd heb zal ik ook eens zo'n foto-tutorial proberen te maken van 't hartje.
Het doet me dan weer goed om dit te horenquote:Op vrijdag 19 maart 2010 23:10 schreef trui het volgende:
toch raak ik bij 't gezichtje van SleepySarah altijd minimaal 1x de tel kwijt, en vind ik het lastig om die wisseling van de kleuren netjes te doen. gelukkig valt er nog wat te verdoezelen met die kettingsteek-rand aan 't eind...
Is dat hetzelfde als een magic ring? Ik snap namelijk niet hoe ik van een sliertje van 4 steken iets maak dat hierop moet lijken...quote:To begin : chain 4 and join to form a ring. It'll be small, but you should be able to wiggle it with your finger and find the central hole to work out of or the first round.
vier lossen, dan de naald door t eerste steekje bij t knoopje steken lusje erdoor halen en meteen door t lusje op de naald.quote:Op zaterdag 20 maart 2010 10:27 schreef Stiemie het volgende:
Hmm heb het gisteravond maar even opgegeven, maar ben nu helemaal klaar voor de bloemen!
Alleen wat bedoelen ze hier?
[..]
Is dat hetzelfde als een magic ring? Ik snap namelijk niet hoe ik van een sliertje van 4 steken iets maak dat hierop moet lijken...
Deze is echt geweldig!quote:Op vrijdag 19 maart 2010 10:48 schreef Brighteyes het volgende:![]()
![]()
![]()
[ afbeelding ]![]()
![]()
![]()
En met een pen er bij ter referentie van de grootte:
[ afbeelding ]
daaronder staat een vertaling in het engels... die is dus te maken...quote:Op vrijdag 19 maart 2010 21:28 schreef trui het volgende:
ik zie wel een leuk zadelhoesjespatroon staan, alleen dat is in 't deens....
ik heb m laatst ook gemaakt. konijn 1 was vrij strak gehaakt, maar de armpjes waren wel floppy omndat ik ze alleen in het bolletje vul! dat doen ze volgens mij op t plaatje waar ik t patroon vandaan heb namelijk ook.quote:Op zaterdag 20 maart 2010 10:44 schreef Ilske het volgende:
Ow, wat een mooie dingen weer, je lovebunny is geweldig BE!![]()
Ben begonnen met het eerste armpje van de Lavender Bunny, maar heb het idee dat ik of te strak haak, of een te dikke draad met een te dunne naald heb (Phildar Aviso met een 4,0 naald), het armpje is namelijk vrij stijf als je het vergelijkt met het plaatje hoe hij moet worden, namelijk:
[ afbeelding ]
Vicky & Mijsje, jullie hebben deze gemaakt, enig idee wat ik verkeerd doe of zij de armpjes bij jullie ook vrij stevig en komt het floppy-gevoel bij het vastmaken?
Das toch minderen vanaf de 7e steek? Dus 7e en 8e samenhaken?quote:sc dec every 7th
jup! scheelt echt veel he? zelfde wol, zelfde haaknaald. oogjes zijn wel anders, 1 blij 1 slapend.quote:Op zaterdag 20 maart 2010 19:21 schreef _Ophelia_ het volgende:
Is het enige verschil dat je de linker losser gehaakt hebt?
die wol voor 3 kun je ook voor andere naalden gebruikenquote:Op zondag 21 maart 2010 12:01 schreef _Arual_ het volgende:
Gut da's ook snugger. Leuk dat ik heel grote en heel kleine haaknaalden heb, maar ik heb hier een heel schaap aan wol voor haaknaald 3 liggen. En dat moet toch eerst op. Iemand die een leuk patroon kent voor bijvoorbeeld een muts? Ik ben ondanks mijn collectie beestjes enzo nog echt een beginner, dus liefst een niet te ingewikkeld patroon.
Ik heb nu ook heel fijne haaknaalden (1,25 mm), weet iemand waar ik geschikte wol kan vinden hiervoor?
k heb t met een 4 gedaanquote:Op zondag 21 maart 2010 12:15 schreef _Arual_ het volgende:
Jouw muts is leuk, maar ik zie dat dat met haaknaald 9 moet... Dat lijkt met voor wol van dikte 3 dan toch net een stapje te ver. Ondanks dat het met die afmetingen dus blijkbaar allemaal niet zo heel nauw komt.
Schoonma heeft me een half jaar geleden uitgelegd hoe je stokjes maakt. Daarna zelf nooit meer gedaan, maar gelukkig hebben we youtube. Ik wil ook niet altijd blijven steken op hetzelfde niveau zeg maar, dus stokjes mogen best. Als het maar niet zo is dat het een patroon is met 10 verschillende en voor mij nieuwe steken, dan word ik gek.
Het enige is als je met andere wol en andere naald werkt dan het patroon aangeeft dat je dan de vordering in de gaten moet houden en het patroon moet aanpassen in jouw geval (patroon zegt grote naald en je hebt een kleine naald) zou je dus extra ringen moeten haken. Gewoon blijven passen net zolang tot het past.quote:Op zondag 21 maart 2010 12:15 schreef _Arual_ het volgende:
Jouw muts is leuk, maar ik zie dat dat met haaknaald 9 moet... Dat lijkt met voor wol van dikte 3 dan toch net een stapje te ver. Ondanks dat het met die afmetingen dus blijkbaar allemaal niet zo heel nauw komt.
Schoonma heeft me een half jaar geleden uitgelegd hoe je stokjes maakt. Daarna zelf nooit meer gedaan, maar gelukkig hebben we youtube. Ik wil ook niet altijd blijven steken op hetzelfde niveau zeg maar, dus stokjes mogen best. Als het maar niet zo is dat het een patroon is met 10 verschillende en voor mij nieuwe steken, dan word ik gek.
Ja gekocht maar het is een heel erg bagger patroon.quote:
je zou dan bijvoorbeeld ook met 3 draden tegelijk kunnen haken.quote:Op zondag 21 maart 2010 12:15 schreef _Arual_ het volgende:
Als er iets is waar ik slecht in ben is het wel het kiezen van kleuren, ik doe dus maar geen suggestiesquote:Op zondag 21 maart 2010 16:48 schreef Eigenmijsje het volgende:
Heb ff kleuradvies nodig!
Ik ben een Lavender bunny aan het maken met Catania 222, maar weet nu niet welke kleur(en) mooi zijn voor het gezichtje. Bruin en zwart sowieso niet, maar verder weet ik het niet.
Wat zouden jullie doen?
quote:Op zondag 21 maart 2010 16:58 schreef _Ophelia_ het volgende:
mmascha is dat sjaalpatroon de "sweet november"? Daarvan wil ik er ook nog één voor de zomer maken, heerlijk patroon zodra je het beginnetje hebt uitgevogeld.
Ik kwam ze ook tegen! Die zijn leuk! Misschien ga ik die maar maken voor mijn zomersjaal ipv die uit het bloemenboek.quote:Op zondag 21 maart 2010 17:37 schreef Doedezemaar het volgende:
Ik heb vanmiddag een aantal bloemetjes gehaakt naar de tutorial van de Little picot flowers van Attic24. Makkelijk om te doen, en leuker resultaat dan die uit mijn haakboek. Eindelijk leuke bloemetjes voor op mijn effen dekentje. Eens kijken of ik er ook nog knoopjes op ga maken of niet. Ik heb verschilende formaten gemaakt, met 6 tot 10 petals.
quote:
Wat een gezellig gezinnetjequote:Op zondag 21 maart 2010 21:58 schreef Brighteyes het volgende:
[ afbeelding ]
Eigenlijk vind ik dat er nog een kleintje bij moet, maar ik had even geen zin meer.En de oogjes van de groene moeten even anders, zo is hij een beetje sneuiig.
Heb voor die kleinere zelf het patroon een beetje aangepast.
Dat inderdaad... al die kleurtjes, al die mooie dingenquote:Op zondag 21 maart 2010 22:24 schreef Eigenmijsje het volgende:
Ik word altijd zo vrolijk van Attic24
En supervrolijke kleurtjesquote:Op maandag 22 maart 2010 11:24 schreef Doedezemaar het volgende:
Lieve mede-haaksters die niet zo vaak op ons Ravelry-forum kijken: Ik zag dat de Wibra weer het Nova gemerceriseerde katoen op voorraad heeft, in heel wat verschillende kleuren. ¤1,49 per 50 gram.
Lekker spul om mee te haken, en goed betaalbaar.
quote:Op maandag 22 maart 2010 08:07 schreef Wampi het volgende:
Ik zeg nóóit meer dat ik fijn over GS-jes enzo ga dromen.. En Attic24 helemaal lezen vlak voor t slapen is misschien ook niet zo'n goed plan.. Ik heb me in m'n dromen echt de hele nacht bezig gehouden met tellen, waar ik nou moest beginnen en hoeveel GSjes ik nog voor wie moest haken. Lekker rustig slapen is dat, NOT!!
[/klaagmodus]
Vanavond m'n collectie wolletjes eens uitspitten en kijken wat ik mag kopen morgen als Modilaine open is.. Of toch Softfun bestellen..
Kwestie van even goed kijken wat ze doet en hoe ze het noemt, dan kom je er snel genoeg wel achter.quote:Op maandag 22 maart 2010 19:23 schreef _Arual_ het volgende:
Ik snap nu eindelijk dat er verschil is tussen US en UK... Maar the knit witch die heel veel haakfilmpjes op internet heeft staan... Is dat nu US of UK?
Ah, tnx voor het vragen Wampi... dan wordt het toch maar een besteling bij hobbydoos. Ook meteen nog maar wat catania bestellen voor mijn hexagonnetjes en GS-jes... ik ga geen 8 euro verzendkosten betalen voor jan doedel, dan maar voor dat bedrag aan andere bolletjesquote:Op dinsdag 23 maart 2010 13:32 schreef Wampi het volgende:
Lijnloos, helaas ook bij Modilaine geen Jazz meer..
Ik heb 7 bollen gekocht, had met mezelf een budget afgesproken![]()
.
Kleurtjes zijn iets minder fel dan op de foto.
[ afbeelding ]
ik wil ergens deze dagen nog naar t wolwinkeltje hier (in Heerlen) wil je dat ik voor je kijk? kom eind van de week weer naar Utrecthquote:Op dinsdag 23 maart 2010 15:02 schreef Lijnloos het volgende:
[..]
Ah, tnx voor het vragen Wampi... dan wordt het toch maar een besteling bij hobbydoos. Ook meteen nog maar wat catania bestellen voor mijn hexagonnetjes en GS-jes... ik ga geen 8 euro verzendkosten betalen voor jan doedel, dan maar voor dat bedrag aan andere bolletjes![]()
Mooie kleurtjes heb je genomen... wat is dit voor iets? Puur wol, of een mix?
Ynske, grappig vest...
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |