die wol voor 3 kun je ook voor andere naalden gebruikenquote:Op zondag 21 maart 2010 12:01 schreef _Arual_ het volgende:
Gut da's ook snugger. Leuk dat ik heel grote en heel kleine haaknaalden heb, maar ik heb hier een heel schaap aan wol voor haaknaald 3 liggen. En dat moet toch eerst op. Iemand die een leuk patroon kent voor bijvoorbeeld een muts? Ik ben ondanks mijn collectie beestjes enzo nog echt een beginner, dus liefst een niet te ingewikkeld patroon.
Ik heb nu ook heel fijne haaknaalden (1,25 mm), weet iemand waar ik geschikte wol kan vinden hiervoor?
k heb t met een 4 gedaanquote:Op zondag 21 maart 2010 12:15 schreef _Arual_ het volgende:
Jouw muts is leuk, maar ik zie dat dat met haaknaald 9 moet... Dat lijkt met voor wol van dikte 3 dan toch net een stapje te ver. Ondanks dat het met die afmetingen dus blijkbaar allemaal niet zo heel nauw komt.
Schoonma heeft me een half jaar geleden uitgelegd hoe je stokjes maakt. Daarna zelf nooit meer gedaan, maar gelukkig hebben we youtube. Ik wil ook niet altijd blijven steken op hetzelfde niveau zeg maar, dus stokjes mogen best. Als het maar niet zo is dat het een patroon is met 10 verschillende en voor mij nieuwe steken, dan word ik gek.
Het enige is als je met andere wol en andere naald werkt dan het patroon aangeeft dat je dan de vordering in de gaten moet houden en het patroon moet aanpassen in jouw geval (patroon zegt grote naald en je hebt een kleine naald) zou je dus extra ringen moeten haken. Gewoon blijven passen net zolang tot het past.quote:Op zondag 21 maart 2010 12:15 schreef _Arual_ het volgende:
Jouw muts is leuk, maar ik zie dat dat met haaknaald 9 moet... Dat lijkt met voor wol van dikte 3 dan toch net een stapje te ver. Ondanks dat het met die afmetingen dus blijkbaar allemaal niet zo heel nauw komt.
Schoonma heeft me een half jaar geleden uitgelegd hoe je stokjes maakt. Daarna zelf nooit meer gedaan, maar gelukkig hebben we youtube. Ik wil ook niet altijd blijven steken op hetzelfde niveau zeg maar, dus stokjes mogen best. Als het maar niet zo is dat het een patroon is met 10 verschillende en voor mij nieuwe steken, dan word ik gek.
Ja gekocht maar het is een heel erg bagger patroon.quote:
je zou dan bijvoorbeeld ook met 3 draden tegelijk kunnen haken.quote:Op zondag 21 maart 2010 12:15 schreef _Arual_ het volgende:
Als er iets is waar ik slecht in ben is het wel het kiezen van kleuren, ik doe dus maar geen suggestiesquote:Op zondag 21 maart 2010 16:48 schreef Eigenmijsje het volgende:
Heb ff kleuradvies nodig!
Ik ben een Lavender bunny aan het maken met Catania 222, maar weet nu niet welke kleur(en) mooi zijn voor het gezichtje. Bruin en zwart sowieso niet, maar verder weet ik het niet.
Wat zouden jullie doen?
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |