abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  zondag 21 maart 2010 @ 05:21:28 #226
112545 Muck
Meine Sprache: International
pi_79396364
Mijn Bunny schiet ook al lekker op

Nou ja, hij heeft een hoofd en een lijfje

It's al boa it's all good it's all bueno benne bon, let's go!
pi_79397629
Mooie nijntjes allemaal hoor! Heb gisteravond bedacht dat ik er ook een ga maken voor het zoontje van vrienden van ons die 2 weken geleden is geboren. Twijfel alleen nog tussen rood of blauw voor de kleur.
Mijn tas begint eindelijk een beetje te vorderen... Wil nog ongeveer 10/15 rondes erboven op om hem goed diepte te geven. Dan de band erover (wordt denk ik bruin met de kleurtjes die ik nu al heb gebruikt steeds afgewisseld)... En dan is mijn mooie jazz-spul wel op denk ik. Ga deze week toch nog maar wat bestellen bij hobbydoos, haar verlossen van de laatste restjes daar, alleen heeft ze alleen nog roze en oranje, maar dat is ook wel een leuke combi voor dingetjes.
En dan verder met mijn hexagonnetjes en GS-jes! Te veel leuks om te haken...

edit: hmm, ik krijg de plaatjes er effe niet in... weird!
pi_79397678
wordt leuk Lijnloos!!
♥ A ♥ & ♥ T ♥
When you were born, you were crying and everyone around you was smiling. Live your life so that when you die, you're smiling and everyone around you is crying.
  FOK!Fotograaf / Beeldredactie zondag 21 maart 2010 @ 11:15:24 #229
68600 crew  Ynske
Bedankt voor de zon...
pi_79398282
en weer wat klaar

En mn eigen nestje Lente
Today is life -
the only life you are sure of. Make the most of today.

Dale Carnegie
pi_79398910
Ik heb gisteren van mijn schoonmoeder echt heeeeeeel veel haaknaalden gekregen, in diverse formaten. In een doosje van haar schoonmoeder. Het eerste erfstuk is dus binnen... Kan ik eens wat anders gaan haken dan beestjes.
pi_79399416
Wow Muck jij was er vroeg bij vanmorgen! Je bunny wordt lief!

Leuke vrolijke tas Lijnloos! Volgens mij heb ik diezelfde ook op mijn lijstje staan. Is dat Catania?

Ynske, ben echt jaloers op jouw snelheid!
Knowing is better than wondering, waking is better than sleeping, and even the biggest failure, even the worst, beat the hell out of never trying.
pi_79399491
Gut da's ook snugger. Leuk dat ik heel grote en heel kleine haaknaalden heb, maar ik heb hier een heel schaap aan wol voor haaknaald 3 liggen. En dat moet toch eerst op. Iemand die een leuk patroon kent voor bijvoorbeeld een muts? Ik ben ondanks mijn collectie beestjes enzo nog echt een beginner, dus liefst een niet te ingewikkeld patroon.

Ik heb nu ook heel fijne haaknaalden (1,25 mm), weet iemand waar ik geschikte wol kan vinden hiervoor?
pi_79399510
Kom trouwens helemaal in lentestemming door dit topic! Leuk hoor!
  FOK!Fotograaf / Beeldredactie zondag 21 maart 2010 @ 12:05:49 #234
68600 crew  Ynske
Bedankt voor de zon...
pi_79399628
quote:
Op zondag 21 maart 2010 12:01 schreef _Arual_ het volgende:
Gut da's ook snugger. Leuk dat ik heel grote en heel kleine haaknaalden heb, maar ik heb hier een heel schaap aan wol voor haaknaald 3 liggen. En dat moet toch eerst op. Iemand die een leuk patroon kent voor bijvoorbeeld een muts? Ik ben ondanks mijn collectie beestjes enzo nog echt een beginner, dus liefst een niet te ingewikkeld patroon.

Ik heb nu ook heel fijne haaknaalden (1,25 mm), weet iemand waar ik geschikte wol kan vinden hiervoor?
die wol voor 3 kun je ook voor andere naalden gebruiken
ik heb al 3/3.5/4/4.5/5 gebruikt voor catania wat 2.5-3.5 is volgens t labeltje

de muts die ik gemaakt heb is niet moeilijk. maar eigenlijk zijn ze allemaal niet moeilijk.
kun je stokjes? dan is t zo gepiept
http://www.garnstudio.com/lang/nl/visoppskrift.php?d_nr=93&d_id=36&lang=nl is deze

die 1.25 naalden gebruikte mijn oma om met van die hele dunne draad, dikte richting naaigaren, om een tafellaken mee te maken
Today is life -

Dale Carnegie
pi_79400027
Jouw muts is leuk, maar ik zie dat dat met haaknaald 9 moet... Dat lijkt met voor wol van dikte 3 dan toch net een stapje te ver. Ondanks dat het met die afmetingen dus blijkbaar allemaal niet zo heel nauw komt.

Schoonma heeft me een half jaar geleden uitgelegd hoe je stokjes maakt. Daarna zelf nooit meer gedaan, maar gelukkig hebben we youtube. Ik wil ook niet altijd blijven steken op hetzelfde niveau zeg maar, dus stokjes mogen best. Als het maar niet zo is dat het een patroon is met 10 verschillende en voor mij nieuwe steken, dan word ik gek.
  FOK!Fotograaf / Beeldredactie zondag 21 maart 2010 @ 12:16:43 #236
68600 crew  Ynske
Bedankt voor de zon...
pi_79400059
quote:
Op zondag 21 maart 2010 12:15 schreef _Arual_ het volgende:
Jouw muts is leuk, maar ik zie dat dat met haaknaald 9 moet... Dat lijkt met voor wol van dikte 3 dan toch net een stapje te ver. Ondanks dat het met die afmetingen dus blijkbaar allemaal niet zo heel nauw komt.

Schoonma heeft me een half jaar geleden uitgelegd hoe je stokjes maakt. Daarna zelf nooit meer gedaan, maar gelukkig hebben we youtube. Ik wil ook niet altijd blijven steken op hetzelfde niveau zeg maar, dus stokjes mogen best. Als het maar niet zo is dat het een patroon is met 10 verschillende en voor mij nieuwe steken, dan word ik gek.
k heb t met een 4 gedaan werkt perfect
Today is life -

Dale Carnegie
pi_79401335
quote:

Het enige is als je met andere wol en andere naald werkt dan het patroon aangeeft dat je dan de vordering in de gaten moet houden en het patroon moet aanpassen in jouw geval (patroon zegt grote naald en je hebt een kleine naald) zou je dus extra ringen moeten haken. Gewoon blijven passen net zolang tot het past.
As Admiral Grace Hopper once said, “I believe in having an open mind, but not so open that your brains fall out.”
  zondag 21 maart 2010 @ 13:15:03 #238
38674 Spiegelei
sunny side up!
pi_79402134
Ik heb Helllo Kitty toch afgemaakt met oogjes en al:

klerkje
pi_79402411
wat istie leuk!! heb je een patoontje??
♥ A ♥ & ♥ T ♥
When you were born, you were crying and everyone around you was smiling. Live your life so that when you die, you're smiling and everyone around you is crying.
  zondag 21 maart 2010 @ 13:23:59 #240
255392 De_Taartjesfee
Hoardin' like a hoarder
pi_79402455
Ohhhh die is leuk!! Die wil ik ook maken
I`m not weird. I`m limited edition.
  zondag 21 maart 2010 @ 14:14:08 #241
38674 Spiegelei
sunny side up!
pi_79404248
quote:
Op zondag 21 maart 2010 13:22 schreef Vicky het volgende:
wat istie leuk!! heb je een patoontje??
Ja gekocht maar het is een heel erg bagger patroon.
De helft klopt niet of is maar half omschreven.Ik wil het zelf herschrijven dan plaats ik het hier wel. Ik weet niet of het vandaag nog lukt, maar wordt vervolgd.
klerkje
pi_79405324
2 amigurumi, bij beide klopte het patroon niet, dus ik hoop dat het daaraan ligt dat ze zo ugly zijn, vooral de vis. Ja, het is een vis, en een sectopus (ik hield twee pootjes over...)

HK is zo leuk!
  zondag 21 maart 2010 @ 15:12:33 #243
73348 mmascha
Restaurant Odell
pi_79406114
Als de lente niet wil komen haken we het zelf wel!

Wat een lieve Kitty!

Ik heb ook maar een poging gedaan om GS-jes aan elkaar te haken. Ik vond een patroon om een tas te vouwen van een rechthoek. Ik ga die rechthoek maar van GS-jes maken ipv een lap met stokjes.
Ik heb ineens ook het verschil in stokjes samenhaken door. Volgende project gaat dan toch maar het bloemenboek worden.

Ik vind de vis juist heel leuk Arual! Het lijkt alleen net of ie een sip mondje heeft. Maar dat is de schaduw van een toer volgens mij.
Bij Hoevelaken rechtsaf.
  zondag 21 maart 2010 @ 15:24:37 #244
12713 trui
enorm aantrekkelijk!
pi_79406518
quote:
je zou dan bijvoorbeeld ook met 3 draden tegelijk kunnen haken.
in de haak.
  zondag 21 maart 2010 @ 15:27:36 #245
12713 trui
enorm aantrekkelijk!
pi_79406614
spiegelei, wat is je hello kitty goed gelukt!

en ynske, lief!
in de haak.
  zondag 21 maart 2010 @ 15:58:13 #246
1762 YPPY
Yppiaans
pi_79407794
Die Hello Kitty , als ik dit maak, dan ga ik scoren hier thuis!
"wat een heerlijke yppiaanse reactie! Vol begrip, nooit veroordelend en zeker niet stekelig! #hulde"
Hoe langer de weg naar de top, hoe mooier het uitzicht!
*OUD heilige*
  zondag 21 maart 2010 @ 16:13:11 #247
73348 mmascha
Restaurant Odell
pi_79408337
Fotospam!

Een stapeltje gs-jes maar die moeten nog aan elkaar maar ik heb geen idee wat ik ervan moet maken. Aan elkaar maken is niet mijn hobby.

Dit zijn mijn GS-jes met de samenhaak-techniek

En de sjaals met een erg verslavend patroon. Heerlijk om tijdens het tv kijken er niet bij na te denken:
ter vergelijking van de grootte de gsjes erop

Ik wil er voor de zomer ook nog 1 maken met dunne witte wol en dan allemaal bloemetje erop maken.

En nog een aantal projecten waar ik aan begonnen ben, maar nog niet afgemaakt heb(ben ik goed in):
een muts met dezelfde steken als de omsladoeken, maar die wil rond worden, blijft plat en de eerste bloem uit het bloemenboek, maar die moet ik nog strijken en een zielige paddestoel zonder stippen.
Bij Hoevelaken rechtsaf.
pi_79409607
Heb ff kleuradvies nodig!

Ik ben een Lavender bunny aan het maken met Catania 222, maar weet nu niet welke kleur(en) mooi zijn voor het gezichtje. Bruin en zwart sowieso niet, maar verder weet ik het niet.

Wat zouden jullie doen?
Knowing is better than wondering, waking is better than sleeping, and even the biggest failure, even the worst, beat the hell out of never trying.
pi_79409892
mmascha is dat sjaalpatroon de "sweet november"? Daarvan wil ik er ook nog één voor de zomer maken, heerlijk patroon zodra je het beginnetje hebt uitgevogeld. _Aural_ ik vind ze niet lelijk en visjes met een handicap moeten er ook zijn, of dat nou het missen van twee tentakels is of overgewicht (jouw visje deed me aan weight watchers denken )
En Hello Kitty is ook

Ik heb ondertussen een dozijn eieren in wit, creme en kleurtjes (het haakt zo lekker weg).
Voor wie zin heeft om ook eieren te haken heb ik het patroon uitgeschreven en op ravelry gezet.
pi_79409920
quote:
Op zondag 21 maart 2010 16:48 schreef Eigenmijsje het volgende:
Heb ff kleuradvies nodig!

Ik ben een Lavender bunny aan het maken met Catania 222, maar weet nu niet welke kleur(en) mooi zijn voor het gezichtje. Bruin en zwart sowieso niet, maar verder weet ik het niet.

Wat zouden jullie doen?
Als er iets is waar ik slecht in ben is het wel het kiezen van kleuren, ik doe dus maar geen suggesties
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')