quote:Op donderdag 18 maart 2010 21:28 schreef Vicky het volgende:
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Die eitjes zijn ook leuk!! Ik heb 1 eitje gemaakt uit het lieve diertjes haken boek maar dat eitje is 3cm geloof ik.SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
nevermindquote:
Ik ookquote:Op vrijdag 19 maart 2010 00:28 schreef kwakz0r het volgende:
ik vond de magic ring veel makkelijker dan met lossen beginnen
Ik heb geen idee want ik heb nog nooit lossen gehaaktquote:Op vrijdag 19 maart 2010 00:28 schreef kwakz0r het volgende:
ik vond de magic ring veel makkelijker dan met lossen beginnen
Hoe krijg je dat voorelkaar?quote:Op vrijdag 19 maart 2010 07:12 schreef Stiemie het volgende:
[..]
Ik heb geen idee want ik heb nog nooit lossen gehaakt
Niet zo moeilijk hoor want ik heb gisteren voor het eerst een haknaald in handen gehad en ben begonnen met de magic ringquote:
wat wil er niet dan zoals jij het wilt?quote:Op donderdag 18 maart 2010 22:40 schreef Brighteyes het volgende:
Bwuh... het vastnaaien van de oren wil niet zoals ik dat wil.![]()
Ik ga er iig nog wel eentje maken ja, en mss nog wel meer, lijkt me wel heel leuk staan.quote:Op vrijdag 19 maart 2010 10:50 schreef Stiemie het volgende:
Jeetje wat haken jullie allemaal snel zegEn wat issie leuk geworden BE. Maak je er nu ook zo'n mandje vol van?
Ja ik vond dat mandje vol ook zo schattigquote:Op vrijdag 19 maart 2010 10:57 schreef Brighteyes het volgende:
[..]
Ik ga er iig nog wel eentje maken ja, en mss nog wel meer, lijkt me wel heel leuk staan.
mij leren hakenquote:Op vrijdag 19 maart 2010 11:47 schreef Muck het volgende:
Thanks!
En BE, je konijn
Nu weet ik al wat mijn volgende project gaat zijn
vingerhaken lukt je al niet, druifquote:
quote:Op vrijdag 19 maart 2010 15:02 schreef Brighteyes het volgende:
Kontjes weer dicht en zonder zware billetjes naar de inzameling.![]()
Wauw! En jij was net begonnen toch?quote:Op vrijdag 19 maart 2010 15:06 schreef Stiemie het volgende:
Vicky wat knap zeg dat konijn! En meteen goedgekeurd![]()
Nou mijn hartje is afEn als je heel hard je best doet en bij het juiste tegemoet komende licht door je wimperharen kijkt, lijkt het in de verre verte op een hartje
Maar he mijn allereerste haakwerk is af!
* trots is
[ afbeelding ]
Je wilt niet weten hoe vaak ik mijn slofje en de bandjes al uit heb gehaaldquote:Op vrijdag 19 maart 2010 15:12 schreef Stiemie het volgende:
Ja ik haak sinds gisteravondBen alleen nog niet tevreden over de netheid want het is wel een erg rommelig gebeuren zo. Ik heb 'm nu met een haaknaald 4 gedaan. Nu heb ik ook nog een maat 3. Wordt het hartje dan kleiner? Of alleen strakker?
Lang leve de internetfilmpjes met uitleg en 7x uithalen en opnieuw beginnen![]()
Kleiner én strakker.quote:Op vrijdag 19 maart 2010 15:12 schreef Stiemie het volgende:
Ja ik haak sinds gisteravondBen alleen nog niet tevreden over de netheid want het is wel een erg rommelig gebeuren zo. Ik heb 'm nu met een haaknaald 4 gedaan. Nu heb ik ook nog een maat 3. Wordt het hartje dan kleiner? Of alleen strakker?
Trui had die gemaakt volgens mijquote:Op vrijdag 19 maart 2010 18:25 schreef NijntjesUk het volgende:
Leuk nijntje BE!!
Ik weet niet meer wie dat geweldige multi-color eendje gemaakt had.. maar is er een patroontje van te vinden op internet? Kannie ook op de wishlist
het patroon voor het eendje staat >>hier<<. de streepjes had ik zelf toegevoegd door regelmatig van kleur te wisselen.quote:Op vrijdag 19 maart 2010 18:25 schreef NijntjesUk het volgende:
Leuk nijntje BE!!
Ik weet niet meer wie dat geweldige multi-color eendje gemaakt had.. maar is er een patroontje van te vinden op internet? Kannie ook op de wishlist
staat op ravelryquote:
ja gaaf zijn die hequote:Op vrijdag 19 maart 2010 20:25 schreef E.T. het volgende:
Dit wilde ik jullie niet onthouden: JasbeschermersHelemaal geweldig
Jammer dat ik het geduld en de tijd er niet voor heb, anders had ik wel een poging gewaagd denk ik
van die jasbeschermers?quote:Op vrijdag 19 maart 2010 20:37 schreef Brighteyes het volgende:
Heb je linkje naar de ravelry daarvan Ynske?
Hmm zo heb ik het de eerste keer dus helemaal niet gedaan, niet eens aan gedacht zelfsquote:Op vrijdag 19 maart 2010 21:01 schreef trui het volgende:
stiemie, als je 't over 't hartje hebt: elke steek in 't midden van de ring maken! de boel af en toe een beetje opschuiven, zodat je de volgende er nog naast kunt proppen, maar dat is alles.
als je een rij lossen hebt, en je moet de eerste van een rij dubbele stokjes maken moet je even goed tellen vanaf de haaknaald. draai de rij lossen zo dat je de V-tjes goed ziet, en steek je naald onder de 4e V door (of ín de volgende V, da's makkelijker bij zo'n begin-ketting). daarna gewoon telkens onder 't volgende V-tje.![]()
Nee, de vogeltjes.quote:Op vrijdag 19 maart 2010 21:12 schreef Ynske het volgende:
[..]
van die jasbeschermers?
http://www.ravelry.com/projects/undercoverangel/jasbeschermer
hoewel ik nu zie dat er geen patroon bij zit
ik dacht al een beetje aan de foto af te zien dat 't niet allemaal in 't midden was ingestoken. sorry als ik dat er niet zo duidelijk bij vermeld had.quote:Op vrijdag 19 maart 2010 21:13 schreef Stiemie het volgende:
[..]
Hmm zo heb ik het de eerste keer dus helemaal niet gedaan, niet eens aan gedacht zelfsEen wonder dat er nog iets hartvormigs uit is gekomen eigenlijk...
* Stiemie haalt half hartje weer uit en begint opnieuw
O ja de reactie van mijn vriend toen ik hem trots mijn hartje liet zien: is dat een hartje????? Ehhh mooi hoor![]()
in mijn post zit een linkje met haakbeschrijvingquote:Op vrijdag 19 maart 2010 21:52 schreef trui het volgende:
hier verkopen ze kant&klare gehaakte jasbeschermers. (er staan leuke duidelijke foto's bij.). het principe is niet zo heel moeilijk lijkt me. echt leuk om gewoon eens te proberen, en er wat eigen fantasie op los te laten.
dit komt echt wel op m'n to-hook-lijst!
quote:Op vrijdag 19 maart 2010 22:24 schreef trui het volgende:
sleepy sarah is ook wel een van de liefsten!![]()
ik heb nu bambi-kleurtjes klaar liggen maar hik er wat tegenaan om ermee te beginnen. bovendien moeten gewoon eerst de kussens af vind ik. maar er zijn ook zoveel leuke dingen om te maken... en dan komen er ook nog allerlei verzoekjes tussendoor: oma wil een speelmuisje voor de kat, dochter wil graag sleepy sarah's in veelkleuren en zo'n love-bunny vond ze ook wel erg leuk. zoonlief wil dolgraag de mario-figuurtjes: sterren, paddestoeltjes e.d. en ik wil zelf eigenlijk eerst een tas haken.
Oh Trui die zijn ook leukquote:Op vrijdag 19 maart 2010 23:11 schreef trui het volgende:
Stiemie, begin anders eerst eens met bloemetjes. hier staat een uitgebreide foto-tutorial bij, dat scheelt. als ik een dezer dagen tijd heb zal ik ook eens zo'n foto-tutorial proberen te maken van 't hartje.
Het doet me dan weer goed om dit te horenquote:Op vrijdag 19 maart 2010 23:10 schreef trui het volgende:
toch raak ik bij 't gezichtje van SleepySarah altijd minimaal 1x de tel kwijt, en vind ik het lastig om die wisseling van de kleuren netjes te doen. gelukkig valt er nog wat te verdoezelen met die kettingsteek-rand aan 't eind...
Is dat hetzelfde als een magic ring? Ik snap namelijk niet hoe ik van een sliertje van 4 steken iets maak dat hierop moet lijken...quote:To begin : chain 4 and join to form a ring. It'll be small, but you should be able to wiggle it with your finger and find the central hole to work out of or the first round.
vier lossen, dan de naald door t eerste steekje bij t knoopje steken lusje erdoor halen en meteen door t lusje op de naald.quote:Op zaterdag 20 maart 2010 10:27 schreef Stiemie het volgende:
Hmm heb het gisteravond maar even opgegeven, maar ben nu helemaal klaar voor de bloemen!
Alleen wat bedoelen ze hier?
[..]
Is dat hetzelfde als een magic ring? Ik snap namelijk niet hoe ik van een sliertje van 4 steken iets maak dat hierop moet lijken...
Deze is echt geweldig!quote:Op vrijdag 19 maart 2010 10:48 schreef Brighteyes het volgende:![]()
![]()
![]()
[ afbeelding ]![]()
![]()
![]()
En met een pen er bij ter referentie van de grootte:
[ afbeelding ]
daaronder staat een vertaling in het engels... die is dus te maken...quote:Op vrijdag 19 maart 2010 21:28 schreef trui het volgende:
ik zie wel een leuk zadelhoesjespatroon staan, alleen dat is in 't deens....
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |