Bronquote:Gouda blijkt bolwerk van Marokkaanse criminaliteit
Gouda wordt geteisterd door Marokkaanse crimineeltjes. Terwijl Marokkanen 'slechts' 9 procent van de bevolking uitmaken in de Zuid-Hollandse stad, heeft een op de drie misdadigers in Gouda deze afkomst; het hoogste aandeel van alle Nederlandse gemeenten.
Dat blijkt uit cijfers van het ministerie van Binnenlandse Zaken, schrijft het AD maandag.
Ook steden in de regio Utrecht kampen met veel overlast van de doelgroep. In Utrecht, Veenendaal, Culemborg en Zeist is 20 tot 25 procent van de criminelen Marokkaan, maar Gouda spant toch de kroon.
Subsidie
Het ministerie baseert de cijfers op een telling van het Korps Landelijke Politiediensten, bedoeld om te bepalen welke gemeenten subsidie krijgen om criminaliteit te bestrijden. Het geld (150 miljoen euro) werd meestal verdeeld onder de 36 grootste gemeenten, maar na de laatste telling komen daar de steden Gouda, Veenendaal, Culemborg en Zeist bij.
In absolute aantallen wordt Amsterdam het meest onveilig gemaakt door Marokkaanse misdadigers; daar lopen er 2.500 rond, op een totaal van 15.000 criminelen. Rotterdam telt bijna 1.800 Marokkaanse relschoppers, gevolgd door Den Haag (1.271) en Utrecht (1.165).
1 op de 3, dus 237 M en 457 NLquote:Op dinsdag 16 maart 2010 20:05 schreef gohan16 het volgende:
71.167 inwoners 9% is van Marokkaanse afkomst. = 6405 M's
stel: het aantal criminelen in totaal is 1% (volgens mij wel een reeel getal) Voor elk hoger percentage kunnen onderstaande cijfers naar rato worden berekend.
712 crimi's waarvan 2/3 M: 457 en 237 NL.
Zit je op 7% van de M's = crimineel.
quote:Op dinsdag 16 maart 2010 20:10 schreef BansheeBoy het volgende:
In absolute aantallen zijn Nederlanders nog steeds meer crimineel. Het is een zwaktebod om dit relatief uit te drukken.²
Hoe zo?quote:
Niet waar. In totaal zijn er meer Marokkanen (op de hele wereld) dan Nederlanders. En aangezien de Marokkaan (per definitie) crimineler is zijn er ook in absolute aantallen meer Marokkaanse criminelen. Godzijdank niet allemaal in Nederland.quote:Op dinsdag 16 maart 2010 20:10 schreef BansheeBoy het volgende:
In absolute aantallen zijn Nederlanders nog steeds meer crimineel. Het is een zwaktebod om dit relatief uit te drukken.²
Het is een zwaktebod om het relatief veel hogere aandeel van Marokkanen te verzwijgen of te negeren. Stel dat er in Gouda verder alleen autochtone Nederlanders wonen en stel dat die de overige 66 procent van de criminaliteit veroorzaken, dan krijg je de volgende som:quote:Op dinsdag 16 maart 2010 20:10 schreef BansheeBoy het volgende:
In absolute aantallen zijn Nederlanders nog steeds meer crimineel. Het is een zwaktebod om dit relatief uit te drukken.
FOUTquote:Op woensdag 17 maart 2010 00:22 schreef Boldface het volgende:
[..]
Het is een zwaktebod om het relatief veel hogere aandeel van Marokkanen te verzwijgen of te negeren. Stel dat er in Gouda verder alleen autochtone Nederlanders wonen en stel dat die de overige 66 procent van de criminaliteit veroorzaken, dan krijg je de volgende som:
91 procent Nederlanders, 66 procent criminaliteit. Ratio: 0,725
9 procent Marokkanen, 33 procent criminaliteit. Ratio: 3,667
Deel je die getallen, dan kun je vaststellen dat Marokkanen relatief ruim 5 keer zo veel criminaliteit plegen als autochtone Nederlanders. En dat is dan nog een rooskleurig cijfer, want waarschijnlijk hebben andere groepen allochtonen ook nog een wezenlijk aandeel in de criminaliteitscijfers.
Toch wel apart, voor Den Haag en Utrecht weten ze de exacte getallen, maar voor Amsterdam en Rotterdam is het 'bijna' een mooi afgerond getal.quote:In absolute aantallen wordt Amsterdam het meest onveilig gemaakt door Marokkaanse misdadigers; daar lopen er 2.500 rond, op een totaal van 15.000 criminelen. Rotterdam telt bijna 1.800 Marokkaanse relschoppers, gevolgd door Den Haag (1.271) en Utrecht (1.165).
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Als het niet met een hamer te repareren is, is het een elektrisch probleem.
quote:Op woensdag 17 maart 2010 07:16 schreef Resistor het volgende:
Maar er komt een links kabinet aanHet was anders het kabinet met CDA en Christenunie die van zins waren om illegaal verkregen informatie over belastingontduikers van de Duitsers te kopen.SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Op woensdag 24 sept. 2008 schreef Danny het volgende:
Dagonet doet onaardig tegen iedereen. Je bent dus helemaal niet zo bijzonder als je denkt...
Mijn grootste bijdrage aan de FP.
quote:Op woensdag 17 maart 2010 07:16 schreef Resistor het volgende:
[..]
Toch wel apart, voor Den Haag en Utrecht weten ze de exacte getallen, maar voor Amsterdam en Rotterdam is het 'bijna' een mooi afgerond getal.
Maar wat voor _soort_ criminaltieit plegen ze? Ik heb er totaal geen moeite mee om naast een belastingontduiker te wonen, maar als er een drugsdealer naast mij gaat wonen gaat het woongenot heel hard onderuit, maar voor de wet zijn het beide criminelen.
Maar er komt een links kabinet aanWat is er mis met het aanpakken van belastingfraudeurs. Sommigen sluizen honderdduizenden euro's weg, dat is eigenlijk vele malen crimineler dan de paar euro's die een tasjesdief rooft. Niet dat ik daarmee tasjesroben goed praat, maar je moet niet doen als fraude niks voorstelt.SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Op maandag 3 februari 2014 08:10 schreef Enchanter het volgende:[/b]
In discussie gaan met Koos Vogels :') , een grotere mongool is er niet :r
Met de rekenkennis die men over het algemeen op de basisschool opdoet, kom je inderdaad tot die conclusie.quote:Op dinsdag 16 maart 2010 19:56 schreef Martijn_77 het volgende:
[..]
Bron
Gevalletje een hele kleine groep die het voor de grote groep verpest?
Het zijn cijfers van de politie ter plekke. Daar zit dus al hun eigen vervolgingsprioriteit in. Als je de studentenpopulatie van een studentenstad gaat afrekenen op fietsendiefstal en heling, of op auteursrechteninbreuk, of op drugsgebruik, kom je op hogere percentages uit vermoedelijk. Maar ja, dat wordt niet actief vervolgd en zit dus ook niet in de cijfers.quote:Op woensdag 17 maart 2010 07:16 schreef Resistor het volgende:
Maar wat voor _soort_ criminaltieit plegen ze? Ik heb er totaal geen moeite mee om naast een belastingontduiker te wonen, maar als er een drugsdealer naast mij gaat wonen gaat het woongenot heel hard onderuit, maar voor de wet zijn het beide criminelen.
Alleen de criminalteit waar de mocro's zich mee bezig houden is de criminaliteit waar men last van heeft. Berovingen en dat soort dingen. Van iemand die handelt met voorkennis heb jij geen last, van een mocro die je zusje of je oma pakt wel.quote:Op woensdag 17 maart 2010 17:20 schreef Weltschmerz het volgende:
[..]
Het zijn cijfers van de politie ter plekke. Daar zit dus al hun eigen vervolgingsprioriteit in. Als je de studentenpopulatie van een studentenstad gaat afrekenen op fietsendiefstal en heling, of op auteursrechteninbreuk, of op drugsgebruik, kom je op hogere percentages uit vermoedelijk. Maar ja, dat wordt niet actief vervolgd en zit dus ook niet in de cijfers.
Terecht ook wel natuurlijk, maar als je criminele Marokkaanse jongeren gaat bestrijden, dan komt er natuurlijk ook relatief lichte vergrijpen, kattekwaad, van Marokkaanse jongeren in de statistiek terecht, omdat je optreedt tegen van alles wat op straat gebeurt.
En ik durf wel te stellen dat Marokkanen ondervertegenwoordigd zijn in handelen met voorkennis en fraude met waardepapieren. Dat zit ook niet in zo'n statistiek.
Het grote verschil is geweld. Vraag het elk slachtoffer van een overval, het geld/materiële is niet het probleem (Dit zei Cohen toevallig ook laatst). Het gaat erom dat ze niet meer slapen, niet meer over straat durven, iedereen wantrouwen, enzovoorts.quote:Op woensdag 17 maart 2010 16:58 schreef KoosVogels het volgende:
[..]
Wat is er mis met het aanpakken van belastingfraudeurs. Sommigen sluizen honderdduizenden euro's weg, dat is eigenlijk vele malen crimineler dan de paar euro's die een tasjesdief rooft. Niet dat ik daarmee tasjesroben goed praat, maar je moet niet doen als fraude niks voorstelt.
Ja maar dit komt velen nu even niet goed uitquote:Op vrijdag 19 maart 2010 10:39 schreef 9x19 het volgende:
[..]
Het grote verschil is geweld. Vraag het elk slachtoffer van een overval, het geld/materiële is niet het probleem (Dit zei Cohen toevallig ook laatst). Het gaat erom dat ze niet meer slapen, niet meer over straat durven, iedereen wantrouwen, enzovoorts.
Wat snap je niet aan "terecht ook wel..."?quote:Op vrijdag 19 maart 2010 09:57 schreef Ronnie_bravo het volgende:
[..]
Alleen de criminalteit waar de mocro's zich mee bezig houden is de criminaliteit waar men last van heeft.
Van handel met voorkennis heeft iedereen last. Om dat te zien moet je wel verder kijken dan je neus lang is ja, maar dat is te doen als je maar goed je best doet. Overigens heb ik totaal geen last van Marokkanen, net als de overgrote meerderheid van de Nederlandse bevolking. Dat belet mij echter niet wel de ernst in te zien van de situatie in sommige steden. Ik doe alleen niet mee aan het plaatsvervangend slachtofferschap om mijn straatvrees te excuseren, die heb ik namelijk niet.quote:Berovingen en dat soort dingen. Van iemand die handelt met voorkennis heb jij geen last, van een mocro die je zusje of je oma pakt wel.
En in de ene laag meer dan in de ander, en in de ene laag andersoortige criminaliteit dan in de andere laag.quote:Maar idd in alle lagen van de bevolking komt criminaliteit voor, knap van je!
Ik zeg niet dat de cijfers niet kloppen. Het verhaal wat eruit spreekt is dat van enerzijds een verontrustenden oververtegenwoordiging, maar geen oververtegenwoordiging die veelgehoorde generalisaties rechtvaardigt. Hoe jammer dat ook is voor de PVV-stemmers uit Kleingeest en Bekrompen aan de IJssel.quote:Toch grappig. Wanneer je over mocro's en criminaliteit begint zijn er altijd mensen die om cijfers vragen. Krijgen ze cijfers , dan zeggen ze dat de cijfers niet kloppen
Ik heb ook geen last van straatvrees maar ik constateer hier op het forum een hoog PvdA gehalte wanneer er iemand iets tégen mocro's heeft. Die mensen worden direct weggezet als PVV'ers. Overigens onterecht maar dat geeft niet , generaliseren hoort er blijkbaar bij jou gewoon ook bijquote:Op vrijdag 19 maart 2010 11:11 schreef Weltschmerz het volgende:
Van handel met voorkennis heeft iedereen last. Om dat te zien moet je wel verder kijken dan je neus lang is ja, maar dat is te doen als je maar goed je best doet. Overigens heb ik totaal geen last van Marokkanen, net als de overgrote meerderheid van de Nederlandse bevolking. Dat belet mij echter niet wel de ernst in te zien van de situatie in sommige steden. Ik doe alleen niet mee aan het plaatsvervangend slachtofferschap om mijn straatvrees te excuseren, die heb ik namelijk niet.
[.
Bingo.quote:Op vrijdag 19 maart 2010 09:57 schreef Ronnie_bravo het volgende:
[..]
Alleen de criminalteit waar de mocro's zich mee bezig houden is de criminaliteit waar men last van heeft. Berovingen en dat soort dingen. Van iemand die handelt met voorkennis heb jij geen last, van een mocro die je zusje of je oma pakt wel.
Heb midden in het oude centrum een mooi appartement gehuurd voor 800 per maand. Relaxede tapasbar aan de overkant, gerund door Marokkanen. Maakten de beste sangria ooit geproefd.quote:
Mijn favo slager is een M en heeft het beste lamsvlees van de regio.quote:Op dinsdag 23 maart 2010 01:50 schreef El_Matador het volgende:
[..]
Heb midden in het oude centrum een mooi appartement gehuurd voor 800 per maand. Relaxede tapasbar aan de overkant, gerund door Marokkanen. Maakten de beste sangria ooit geproefd.
Wat voor opleiding volg jij?quote:Op dinsdag 16 maart 2010 20:10 schreef BansheeBoy het volgende:
Ik heb heel weinig met de PvdA, ik heb wel wat tegen mensen die iets tegen Marokkanen hebben en bij elke incident insinueren dat het om Marokkanen gaat en teleurgesteld zijn als dat niet zo blijkt. Er zijn problemen met Marokkanen, je hebt namelijk een oververtegenwoordiging in de ernstige straatcriminaliteit, en je hebt een oververtegenwoordiging in de vervelende hangjeugd. Maar lang niet alle Marokkanen behoren tot de vervelende hangjeugd, en lang niet alle vervelende hangjeugdigen horen tot de ernstige straatcriminelen.quote:Op vrijdag 19 maart 2010 11:52 schreef Ronnie_bravo het volgende:
[..]
Ik heb ook geen last van straatvrees maar ik constateer hier op het forum een hoog PvdA gehalte wanneer er iemand iets tégen mocro's heeft.
Dat is wel wat de PVV kenmerkt en wat er fout aan is. Heel veel steun komt uit dorpen waar er gewoon helemaal niks aan de hand is. Die mensen vinden het gewoon prettig om bang en bekrompen te zijn.quote:Die mensen worden direct weggezet als PVV'ers. Overigens onterecht maar dat geeft niet , generaliseren hoort er blijkbaar bij jou gewoon ook bij
Ach ik kom uit Den Haag en ben dus wel gewend aan Marokanen, vroeger altijd goed mee bevriend geweest overigens. Met sommige nog steeds. Deze gasten erkennen ook dat er veel te veel gajes op straat loopt. En dan hebben we het niet over Nederlanders. Die lopen overigens ook vervelend rond dus voordat je zegt dat het niet alleen Marokanen zijn, daar heb je gelijk in. Alleen nu gaat het eenmaal om Marokanen en niet om Surinamers of Belgen.quote:Op dinsdag 23 maart 2010 12:11 schreef Weltschmerz het volgende:
[..]
Ik heb heel weinig met de PvdA, ik heb wel wat tegen mensen die iets tegen Marokkanen hebben en bij elke incident insinueren dat het om Marokkanen gaat en teleurgesteld zijn als dat niet zo blijkt. Er zijn problemen met Marokkanen, je hebt namelijk een oververtegenwoordiging in de ernstige straatcriminaliteit, en je hebt een oververtegenwoordiging in de vervelende hangjeugd. Maar lang niet alle Marokkanen behoren tot de vervelende hangjeugd, en lang niet alle vervelende hangjeugdigen horen tot de ernstige straatcriminelen.
Maar je hebt dus wel bosjes mensen die in de stress schieten van een Marokkaans uiterlijk, omdat ze zich hebben laten wijsmaken dat het allemaal ernstige straatcriminelen zijn. Om dan zelf weer lekker mee te doen aan dat soort bangmakerij om de eigen straatvrees van een rechtvaardiging te voorzien.
[..]
Dat is wel wat de PVV kenmerkt en wat er fout aan is. Heel veel steun komt uit dorpen waar er gewoon helemaal niks aan de hand is. Die mensen vinden het gewoon prettig om bang en bekrompen te zijn.
Maar erken dan ook het probleem, herken het probleem en ken het probleem. Als je het kent kun je het ook bepalen, en 'de Marokkanen' blinkt uit in onbepaaldheid. Neem PvdA-er Rob Oudkerk, die had het over 'die kutmarokkanen'. Dat is ook niet heel precies, maar al een stuk bepaalder door dat voorvoegsel.quote:Op dinsdag 23 maart 2010 12:18 schreef Ronnie_bravo het volgende:
Ik zie hier alleen ook veel mensen die maar zoveel mogelijk willen bagataliseren, iets waar ik ook een hekel aan heb. Ontken het probleem niet maar erken het probleem en doe er wat aan.
In de roos!quote:Op dinsdag 23 maart 2010 09:27 schreef Red_85 het volgende:
[..]
Mijn favo slager is een M en heeft het beste lamsvlees van de regio.
Deze mensen zijn het probleem niet. Sterker nog, voor deze mensen heb ik veel respect. Ze verlaten hun land waar ze zijn opgegroeid om zichzelf (met geld) en het land (met cultuur) te verrijken. Dit zijn mensen die eerlijk hun welvaart verdienen en meestal later terug gaan om van de oude dag te genieten. Prima, niets mis mee.
Het probleem zijn die criminele mongooltjes en de overheid die ze subsidieerd.
Diverse keren in Gouda geweest rond die tijd. En jah, toen waren de berbers ook al nieuws in Goudaquote:Op woensdag 17 maart 2010 01:01 schreef Winner_Taco het volgende:
Jongen dat wist ik in 1995 ofzo al . Ga maar eens op donderdagavond winkelen daar . Die kutpetjes domineren het straatbeeld .
Jammer wel want het is in potentie een schitterend stadje met veel historie.
Spijker op de kop inderdaadquote:Op dinsdag 23 maart 2010 09:27 schreef Red_85 het volgende:
[..]
Deze mensen zijn het probleem niet. Sterker nog, voor deze mensen heb ik veel respect. Ze verlaten hun land waar ze zijn opgegroeid om zichzelf (met geld) en het land (met cultuur) te verrijken. Dit zijn mensen die eerlijk hun welvaart verdienen en meestal later terug gaan om van de oude dag te genieten. Prima, niets mis mee.
14.gifquote:Op dinsdag 23 maart 2010 09:27 schreef Red_85 het volgende:
[..]
Dit is vast een 1 april grap...quote:Op donderdag 1 april 2010 17:08 schreef Ronnie_bravo het volgende:
Beetje offtopic maar kijk hier..actueel...weer een uitzondering:
http://www.telegraaf.nl/b(...)innenland,buitenland
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |