abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_79541879
Vreemd probleem. Ik heb in 2009 2 werkgevers en een uitkering gehad. Die uitkering is wezenpensioen. Nou zie ik op de jaaropgaaf van die uitkering staan: ingehouden loonbelasting/premie volksverzekeringen: 0. Dat vind ik opzich al vreemd. Nu vul ik mijn belasting in, en tot mijn schrik zou ik 700 euro moeten betalen. Haal ik de uitkering weg zou ik 150 euro terugkrijgen.
Bedrag van die uitkering was 2250 euro, dus als dat inderdaad 850 euro zou schelen zou dat betekenen dat ik daar 37% belasting over betaal?!
Klopt dit? En is het normaal dat er geen loonbelasting is ingehouden? Bij het weduwepensioen van mijn moeder (zelfde instantie) is het wel ingehouden.
pi_79542922
quote:
Op woensdag 24 maart 2010 19:25 schreef Jackal_Omega het volgende:

[..]

Ik heb alles even nagekeken en waarschijnlijk is bij de tweede werkgever te weinig loonheffing ingehouden omdat het toetsingsinkomen is gebaseerd op het eerdere lagere salaris.
Ik krijg overigens een bedrag van 1700 euro terug.
Ik vraag me alleen af of het in deze slim is om elkaar aan fiscaal partner af te wijzen. Wellicht kan ik nog meer terugkrijgen door mijn vriendin als partner aan te wijzen. Die 80 euro neem ik dan wel voor lief

kan iemand aangeven of dit slim is?
Of dat slim (rendabel) is zal je zelf even moeten uitrekenen met het aangifteprogramma.
quote:
Op woensdag 24 maart 2010 19:26 schreef Intrepidity het volgende:
Vreemd probleem. Ik heb in 2009 2 werkgevers en een uitkering gehad. Die uitkering is wezenpensioen. Nou zie ik op de jaaropgaaf van die uitkering staan: ingehouden loonbelasting/premie volksverzekeringen: 0. Dat vind ik opzich al vreemd. Nu vul ik mijn belasting in, en tot mijn schrik zou ik 700 euro moeten betalen. Haal ik de uitkering weg zou ik 150 euro terugkrijgen.
Bedrag van die uitkering was 2250 euro, dus als dat inderdaad 850 euro zou schelen zou dat betekenen dat ik daar 37% belasting over betaal?! Klopt dit?
Zou kunnen, de tarieven lopen progressief op (33,5%, 42%, 52%). Dus het percentage op zich is niet zo raar, lijkt me.
quote:
En is het normaal dat er geen loonbelasting is ingehouden? Bij het weduwepensioen van mijn moeder (zelfde instantie) is het wel ingehouden.
Geen idee, maar is ook niet zo belangrijk omdat het per saldo toch niet uitmaakt.
pi_79543346
Balen, die hoge drempel m.b.t. zorgkostenaftrek. Net nu ik 2.500 euro aan tandartskosten heb gemaakt
pi_79543540
quote:
Op woensdag 24 maart 2010 19:58 schreef cinnamongirl het volgende:
Balen, die hoge drempel m.b.t. zorgkostenaftrek. Net nu ik 2.500 euro aan tandartskosten heb gemaakt
Of je verdient teveel
Je moet je het leven niet moeilijker maken dan strikt noodzakelijk
pi_79543671
quote:
Op woensdag 24 maart 2010 20:02 schreef justmattie het volgende:

[..]

Of je verdient teveel
Dat ook

Echt fijn, de moderne techniek. Mijn vriend en ik zijn fiscale partners en we doen de aangifte via de software in een paar minuutjes. Sinds dit jaar is veel nog vooringevuld ook! Je kan ook zo handig schuiven met posten, je ziet meteen het verschil in ¤¤. Voor ons is dat handig omdat de één stukken meer belasting afdraagt van het inkomen dan de ander.
  Moderator / Kerstkaart terrorist woensdag 24 maart 2010 @ 22:26:03 #206
29278 crew  Nizno
Versie 4.4
pi_79550721
vorig jaar was er ook al mogelijkheid om voor ingevuld te downloaden.
Op dinsdag 22 februari 2022 22:22 pleurde Nizno zoals gewoonlijk een onzinnige tekst op FOK!
pi_79553995
Ik begrijp een paar dingen niet mbt mijn studie en belastingen en ik heb gezocht, maar kon het antwoord zo niet vinden.

Ik heb geen recht op stufi en bekostig volledig zelf mijn opleiding. Hoe vul ik de aanschaf van software in (ik noem een SPSS ) ? En hoe zit dat nu precies met de aanschaf van een computer (in Jip en Janneke taal)?

Mijn dank is groot!
  woensdag 24 maart 2010 @ 23:51:27 #208
152215 ManAtWork
Maar nu even niet,...
pi_79554308
quote:
Op woensdag 24 maart 2010 23:40 schreef Tasha het volgende:
Ik begrijp een paar dingen niet mbt mijn studie en belastingen en ik heb gezocht, maar kon het antwoord zo niet vinden.

Ik heb geen recht op stufi en bekostig volledig zelf mijn opleiding. Hoe vul ik de aanschaf van software in (ik noem een SPSS ) ? En hoe zit dat nu precies met de aanschaf van een computer (in Jip en Janneke taal)?

Mijn dank is groot!
Studie zonder studiefinanciering.
De kosten in de specificatie opgeven.
Software kun je niet opgeven als studiekosten voor zover deze niet specifiek voor de studie gebruikt wordt.
Computer: aanschafwaarde x 90% x 1/3 en dat resultaat vermenigvuldigen met het (aan)deel dat je de computer voor de studie gebruikt.
Als toeval niet bestaat, waarom hebben ze er dan een woord voor uitgevonden?
Niet storen, ik ben al gestoord genoeg,...
Vrouwen zijn om van te houden, niet om te begrijpen.
pi_79554356
quote:
Op woensdag 24 maart 2010 23:40 schreef Tasha het volgende:
Ik begrijp een paar dingen niet mbt mijn studie en belastingen en ik heb gezocht, maar kon het antwoord zo niet vinden.

Ik heb geen recht op stufi en bekostig volledig zelf mijn opleiding. Hoe vul ik de aanschaf van software in (ik noem een SPSS ) ? En hoe zit dat nu precies met de aanschaf van een computer (in Jip en Janneke taal)?

Mijn dank is groot!
Geen recht op stufi, geen recht op lening en geen recht op OV?

In dat geval -> computers worden afgeschreven in 3 jaar met een restwaarde van 10%. Er moet dus 10% van de aanschafwaarde uiteindelijk "overblijven" na de afschrijvingen. Stel je koopt een computer voor 1000. De restwaarde is dan gesteld op 100. Je mag dan dus afschrijven over 1000-100 = 900. Je moet over 3 jaar afschrijven, dus mag je 300 per jaar afschrijven. Maar, je moet ook nog corrigeren voor eventueel privé gebruik van de computer. Gebruik je de computer voor 50% voor je studie (en kun je dit aannemelijk maken), dan heb je dus een aftrekpost van 0,5x 300 = 150 per jaar. Je mag dan 150 als studiekosten opvoeren per jaar.
pi_79555064
Het laptop-gebeuren is mij nu volledig duidelijk (aankomende jaren dus niet vergeten dit op te voeren), maar de software nog niet helemaal. SPSS is een verplicht programma, maar zonder Office kan een student weinig. Met dat laatste pakket kun je privé dan per ongeluk ook weer leuk uit de voeten, maar het is wel noodzakelijk voor je studie. Kun je dergelijke software opvoeren en hoe maak je dit aannemelijk?
pi_79555108
Sorry voor de late reactie
quote:
Op donderdag 18 maart 2010 20:21 schreef DonJames het volgende:

[..]

Ik denk niet dat je er nog wat mee kan. Je hebt gewoon loon in natura gekregen in de vorm van een cursus, en hebt dus niet zelf geld betaald daarvoor (een voorwaarde voor aftrek). Dat dat loon vrijgesteld is voor de loonbelasting doet daar niets aan af.
Op de site van de belastingdienst staat dat er kosten voor moeten zijn gemaakt. Ik heb nu +-1800 euro minder op mijn bankrekening dan dat ik zou hebben gehad als ik die cursus niet had gedaan of als mijn werkgever deze volledig had vergoed zonder een tegenprestatie te eisen.
quote:
Op donderdag 18 maart 2010 22:48 schreef Maharbal het volgende:

[..]

Je zou nog kunnen beargumenteren dat het wel echt op hem heeft gedrukt, maar dat het slechts is uitgekeerd via een andere rekening (z'n baas), maar of je nou zin hebt in dat gesteggel met de Inspecteur.

Enfin, dit is het antwoord dat ik heb gevonden: als ik het goed heb begrepen kreeg je nog 3.000 van je baas als zijnde loon. Dit loon heeft hij kennelijk voor jou aangewend ter betaling van een cursus. Deze omzetting van loon naar een belastingvrije vergoeding mag, en er hoeven dan geen loonheffingen te worden ingehouden. Het gevolg is dan dat de kosten voor de cursus niet aftrekbaar zijn als zijnde studiekosten omdat de studiekosten niet op jou hebben gedrukt.

Je had natuurlijk het bedrag gewon kunnen laten uitkeren door je werkgever. Bedenk alleen wel dat je dan waarschijnlijk meer kwijt was geweest aan loonheffingen dan dat je terug zou kunnen krijgen door de aftrekpost studiekosten, onder andere in verband met de drempel van ¤500 bij de studiekostenaftrek. In principe heb je nu dus al een grotere belastingbesparing gehad door de cursus heffingsvrij te hebben ontvangen.
Het idee van het op deze manier regelen was inderdaad dat het een belastingbesparing op levert voor zowel mij als mijn werkgever. Neemt niet weg dat als ik deze cursus niet had gedaan in +- 1800 euro netto meer op mijn bankrekening zou hebben gehad. Maar kan je geld wat ik niet heb ontvangen ook aanmerken als kosten.

Wat gebeurt er eigenlijk als ik die 1800 euro gewoon opvoer? Gaat de belasting inspecteur dan contact met mij opnemen? En als hij het er niet mee eens is, doet hij dan een nieuwe berekening? Of gaan er dan meteen boetes in het spel komen? Ik zal morgen ook maar even de belasting telefoon bellen. Hoewel ik daar minder vertrouwen in heb dan in jullie mening.
pi_79555434
quote:
Op donderdag 25 maart 2010 00:19 schreef twaalf12 het volgende:
Sorry voor de late reactie
[..]

Op de site van de belastingdienst staat dat er kosten voor moeten zijn gemaakt. Ik heb nu +-1800 euro minder op mijn bankrekening dan dat ik zou hebben gehad als ik die cursus niet had gedaan of als mijn werkgever deze volledig had vergoed zonder een tegenprestatie te eisen.
[..]

Het idee van het op deze manier regelen was inderdaad dat het een belastingbesparing op levert voor zowel mij als mijn werkgever. Neemt niet weg dat als ik deze cursus niet had gedaan in +- 1800 euro netto meer op mijn bankrekening zou hebben gehad. Maar kan je geld wat ik niet heb ontvangen ook aanmerken als kosten.

Wat gebeurt er eigenlijk als ik die 1800 euro gewoon opvoer? Gaat de belasting inspecteur dan contact met mij opnemen? En als hij het er niet mee eens is, doet hij dan een nieuwe berekening? Of gaan er dan meteen boetes in het spel komen? Ik zal morgen ook maar even de belasting telefoon bellen. Hoewel ik daar minder vertrouwen in heb dan in jullie mening.
Nogmaals: jullie hebben het op deze manier uit fiscale overwegingen gedaan. Waarschijnlijk heeft jouw werkgever het dus belastingvrij kunnen vergoeden als een vrije vergoeding. Dit betekent dat over dat deel van je loon geen loonheffingen zijn ingehouden. Als je nou even veronderstelt dat jouw tarief 50% was geweest. Had jij je baas het geld gewoon rechtstreeks aan jou laten uitbetalen, dan had je baas 50% van 3.000 = 1.500 moeten afdragen, en had jij maar 1.500 gezien. Daar had jij die cursus niet eens van kunnen betalen.

Nu jouw baas op deze manier de cursus heeft betaald (en waarschijnlijk geen loonheffingen heeft afgedragen) heb je in principe al een soort "aftrek" (belastingbesparing) gehad.
pi_79555563
quote:
Op donderdag 25 maart 2010 00:19 schreef twaalf12 het volgende:
Sorry voor de late reactie
[..]

Op de site van de belastingdienst staat dat er kosten voor moeten zijn gemaakt. Ik heb nu +-1800 euro minder op mijn bankrekening dan dat ik zou hebben gehad als ik die cursus niet had gedaan of als mijn werkgever deze volledig had vergoed zonder een tegenprestatie te eisen.
[..]

Het idee van het op deze manier regelen was inderdaad dat het een belastingbesparing op levert voor zowel mij als mijn werkgever. Neemt niet weg dat als ik deze cursus niet had gedaan in +- 1800 euro netto meer op mijn bankrekening zou hebben gehad. Maar kan je geld wat ik niet heb ontvangen ook aanmerken als kosten.
Misgelopen "winst" is niet hetzelfde als kosten.
quote:
Wat gebeurt er eigenlijk als ik die 1800 euro gewoon opvoer? Gaat de belasting inspecteur dan contact met mij opnemen?
Kan, hoeft niet.
quote:
En als hij het er niet mee eens is, doet hij dan een nieuwe berekening? Of gaan er dan meteen boetes in het spel komen?
[/quote[
Hij zal je aangifte corrigeren. Boetes komen over het algemeen niet zo heel snel in het spel. Een boete wordt sowieso niet opgelegd wanneer er sprake is van een zgn. "pleitbaar standpunt". Of dit een pleitbaar standpunt is vraag ik me af, maar zelfs als dat het niet zou zijn verwacht ik eigenlijk niet direct een boete.
[quote]
Ik zal morgen ook maar even de belasting telefoon bellen. Hoewel ik daar minder vertrouwen in heb dan in jullie mening.
Succes met deze zelfkastijding
pi_79556367
quote:
Op donderdag 25 maart 2010 00:34 schreef Maharbal het volgende:

[..]

Nogmaals: jullie hebben het op deze manier uit fiscale overwegingen gedaan. Waarschijnlijk heeft jouw werkgever het dus belastingvrij kunnen vergoeden als een vrije vergoeding. Dit betekent dat over dat deel van je loon geen loonheffingen zijn ingehouden. Als je nou even veronderstelt dat jouw tarief 50% was geweest. Had jij je baas het geld gewoon rechtstreeks aan jou laten uitbetalen, dan had je baas 50% van 3.000 = 1.500 moeten afdragen, en had jij maar 1.500 gezien. Daar had jij die cursus niet eens van kunnen betalen.

Nu jouw baas op deze manier de cursus heeft betaald (en waarschijnlijk geen loonheffingen heeft afgedragen) heb je in principe al een soort "aftrek" (belastingbesparing) gehad.
Eens.
quote:
Op donderdag 25 maart 2010 00:39 schreef DonJames het volgende:

[..]

Misgelopen "winst" is niet hetzelfde als kosten.
Ik denk dat ik het snap. ik heb geen geld betaald aan die cursus dus ook geen kosten gemaakt. Daarnaast is mijn inkomen met cursus net zo hoog als zonder cursus (want waarde cursus is gelijk aan het gedeelte ingeleverde salaris). Alleen het belastbare inkomen is nu lager waardoor ik aan het eind van de rit meer over hou.
quote:
Kan, hoeft niet.
[..]

Hij zal je aangifte corrigeren. Boetes komen over het algemeen niet zo heel snel in het spel. Een boete wordt sowieso niet opgelegd wanneer er sprake is van een zgn. "pleitbaar standpunt". Of dit een pleitbaar standpunt is vraag ik me af, maar zelfs als dat het niet zou zijn verwacht ik eigenlijk niet direct een boete.

[..]
quote:
Succes met deze zelfkastijding
ik hou het voor gezien.

In ieder geval bedankt!
  Licht Ontvlambaar vrijdag 26 maart 2010 @ 20:56:27 #215
7020 Sjeen
...gevaarlijke vrouw...
pi_79624754
Net ingevuld, had gedacht dat er niets meer terug zou komen omdat er geen ziektekosten meer afgetrokken kunnen worden (bij ons dan) en omdat we de hyp. aftrek via de VT krijgen. Was even vergeten dat ik recht heb op combinatiekorting dus toch nog een leuk bedrag terug
You can't start a fire without a spark...
♥ Isa ♥ | In vuur en vlam
A dirty mind is a joy forever!
pi_79639160
Ik ben weer ff de draad kwijt.

Vorig jaar gaan samenwonen, huis gekocht in augustus. (eerste huis)

Volgens het aangifte programma zijn we dus nog geen fiscale partners.
Hoe doen we het dan met huis enzo invullen? Beide apart?

Want toen we het huis kochten kon ik wel een voorlopige terug gave doen met ons als fiscale partners en daardoor alle kosten van de hoogst verdienende aftrekken. Snap er alleen weinig van hoe dat nu moet..

Moeten we nu overal dezelfde waardes invullen? ( in het gedeelte van huis kopen. )
newb
pi_79639398
Ik heb nu gewoon even overal ingevuld zoals ik denk dat het klopt.

Bij beide de volle kosten van het huis. (wel beide keren ingevuld dat ze maar voor 50% eigenaar zijn.)

Bij mij, moet ik 70¤ terug betalen nav voorlopige aanslag.
Als we haar ook invullen krijgt ze 1300 terug.

Dit lijkt mij niet te kloppen.
newb
  zaterdag 27 maart 2010 @ 11:49:09 #218
152215 ManAtWork
Maar nu even niet,...
pi_79639510
quote:
Op zaterdag 27 maart 2010 11:34 schreef WvdL het volgende:
Ik ben weer ff de draad kwijt.

Vorig jaar gaan samenwonen, huis gekocht in augustus. (eerste huis)

Volgens het aangifte programma zijn we dus nog geen fiscale partners.
Hoe doen we het dan met huis enzo invullen? Beide apart?

Want toen we het huis kochten kon ik wel een voorlopige terug gave doen met ons als fiscale partners en daardoor alle kosten van de hoogst verdienende aftrekken. Snap er alleen weinig van hoe dat nu moet..

Moeten we nu overal dezelfde waardes invullen? ( in het gedeelte van huis kopen. )
Je hebt dus niet meer dan zes maanden een gezamenlijke huishouding gevoerd? Anders moet je kunnen kiezen voor fiscaal partnerschap.

Als je geen fiscaal partner bent, moet je de kosten (en het eigenwoningforfait) verdelen naar rato van het eigendom. Als je beide voor de helft eigenaar bent moet je de kosten dus 50-50 verdelen.
Als toeval niet bestaat, waarom hebben ze er dan een woord voor uitgevonden?
Niet storen, ik ben al gestoord genoeg,...
Vrouwen zijn om van te houden, niet om te begrijpen.
  zaterdag 27 maart 2010 @ 11:50:17 #219
152215 ManAtWork
Maar nu even niet,...
pi_79639544
quote:
Op zaterdag 27 maart 2010 11:44 schreef WvdL het volgende:
Ik heb nu gewoon even overal ingevuld zoals ik denk dat het klopt.

Bij beide de volle kosten van het huis. (wel beide keren ingevuld dat ze maar voor 50% eigenaar zijn.)

Bij mij, moet ik 70¤ terug betalen nav voorlopige aanslag.
Als we haar ook invullen krijgt ze 1300 terug.

Dit lijkt mij niet te kloppen.
Of het wel of niet klopt kunnen we moeilijk zeggen. Zonder gegevens is er geen controleberekening te maken.
Als toeval niet bestaat, waarom hebben ze er dan een woord voor uitgevonden?
Niet storen, ik ben al gestoord genoeg,...
Vrouwen zijn om van te houden, niet om te begrijpen.
pi_79640172
quote:
Op zaterdag 27 maart 2010 11:49 schreef ManAtWork het volgende:

[..]

Je hebt dus niet meer dan zes maanden een gezamenlijke huishouding gevoerd? Anders moet je kunnen kiezen voor fiscaal partnerschap.

Als je geen fiscaal partner bent, moet je de kosten (en het eigenwoningforfait) verdelen naar rato van het eigendom. Als je beide voor de helft eigenaar bent moet je de kosten dus 50-50 verdelen.
geen 6 maanden (officeel) samen een huishouden gevoerd. Kreeg nergens de optie van fiscale partner verder.
Alleen getrouwd en daarna hoelang samen wonen. Verder geen vraag of fiscale partner aanwezig is.

Is het niet mogelijk om dan alle kosten op 1 te zetten, en de andere is gewoon 50% eigenaar. Dan kom ik op hetzelfde uit als ik kon doen met voorlopige aanslag 2009 (toen ik nog wel kon aangeven of we fiscale partners waren en wel de kosten kon verschuiven naar de meest verdienende)
Anders moeten we zo flink wat terug betalen :/
newb
  zaterdag 27 maart 2010 @ 12:27:45 #221
152215 ManAtWork
Maar nu even niet,...
pi_79640508
quote:
Op zaterdag 27 maart 2010 12:16 schreef WvdL het volgende:

[..]

geen 6 maanden (officeel) samen een huishouden gevoerd. Kreeg nergens de optie van fiscale partner verder.
Alleen getrouwd en daarna hoelang samen wonen. Verder geen vraag of fiscale partner aanwezig is.
Dan kun je dus inderdaad niet kiezen voor fiscaal partnerschap en zul je de kosten naar evenredigheid van eigendom moeten verdelen.
quote:
Is het niet mogelijk om dan alle kosten op 1 te zetten, en de andere is gewoon 50% eigenaar. Dan kom ik op hetzelfde uit als ik kon doen met voorlopige aanslag 2009 (toen ik nog wel kon aangeven of we fiscale partners waren en wel de kosten kon verschuiven naar de meest verdienende)
Anders moeten we zo flink wat terug betalen :/
Nee. Blijkbaar heb je de voorlopige teruggave ook niet goed ingevuld. Daar heb je blijkbaar gekozen voor fiscaal partnerschap terwijl dat niet juist was of heb je alle kosten bij één van beide opgevoerd terwijl dat niet mocht. Helaas wordt de fout nu recht gezet en moet je het teveel ontvangen geld terug betalen.
Als toeval niet bestaat, waarom hebben ze er dan een woord voor uitgevonden?
Niet storen, ik ben al gestoord genoeg,...
Vrouwen zijn om van te houden, niet om te begrijpen.
pi_79640740
quote:
Op zaterdag 27 maart 2010 12:27 schreef ManAtWork het volgende:

[..]

Dan kun je dus inderdaad niet kiezen voor fiscaal partnerschap en zul je de kosten naar evenredigheid van eigendom moeten verdelen.
[..]

Nee. Blijkbaar heb je de voorlopige teruggave ook niet goed ingevuld. Daar heb je blijkbaar gekozen voor fiscaal partnerschap terwijl dat niet juist was of heb je alle kosten bij één van beide opgevoerd terwijl dat niet mocht. Helaas wordt de fout nu recht gezet en moet je het teveel ontvangen geld terug betalen.
Aangezien we daarvoor ook al 3 maanden samenwoonden, in mijn appartement. Is het legaal om de datum van samenwonen 1 maan naar voren te schuiven om zo toch fiscale partners te zijn in 2009? want door oa financiele situatie kunnen we ons niet veroorloven zomaar 500 euro terug te moeten betalen
newb
pi_79641952
Zoals MaW al zei moet je wel op het zelfde adres ingeschreven hebben gestaan dus.

Correct me if I'm wrong
pi_79642141
quote:
Op zaterdag 27 maart 2010 12:36 schreef WvdL het volgende:

[..]

Aangezien we daarvoor ook al 3 maanden samenwoonden, in mijn appartement. Is het legaal om de datum van samenwonen 1 maan naar voren te schuiven om zo toch fiscale partners te zijn in 2009? want door oa financiele situatie kunnen we ons niet veroorloven zomaar 500 euro terug te moeten betalen
Dus voor augustus woonden jullie ook al 3 maanden samen? Stonden jullie toen beide ingeschreven op hetzelfde adres?
Als dat het geval is voldoe je wel aan de eisen voor fiscaal partnerschap. Als jullie wel samenwoonden maar niet beide ingeschreven stonden op hetzelfde adres, dan moet je idd uitgaan van de datum waarop dat wel het geval was.
A mind with a heart of it's own
pi_79645387
Dit is de eerste en de laatste keer dat ik het zelf invul.
Ik ben 21, en werk nu 2 jaar. Vorig jaar had ik een inkomen van 12.000 + studiekosten en kreeg bijna 700 euro terug. Nu heb ik geen studiekosten en een inkomen van 15.000. Ik heb het allemaal online ingevuld, en ik kom op een overzicht uit met:
Inkomstenbelasting box 1: ca. 400 euro (moet ik dit betalen of krijg ik dit terug)
Premie volksverzekeringen: ca. 5000 euro (wat moet ik hiermee?)

Ik zie bovenin maar 1 'terug te krijgen' staan, en dat is 28 euro.

Klopt dit allemaal wel zo?
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')