dat kwam vanochtend op de radio, reuze handig, moet je 30 kleuters een eigen chipkaart meegeven die ze niet kwijt mogen raken.quote:Op dinsdag 23 maart 2010 10:10 schreef VancouverFan het volgende:
[..]
Weer een duidelijke bewijs dat jij niet goed leest. Er is namelijk niks afgeschaft.
De RET heeft voor scholen groepen OV chipkaarten ter beschikking gesteld. Waarmee iedere leerling voor het schoolreisje een eigen chipkaart krijgt voor die dag.
Dat blijkt niet zo goed te werken dus nu gaan ze wat anders doen, zorgen dat 1 begeleider een poortje open kan zetten zodat de hele klas er in 1 keer doorheen kan.
Ben jij die wereld vreemde Rover man ofzo?
quote:Op dinsdag 23 maart 2010 11:59 schreef macca728 het volgende:
[..]
dat kwam vanochtend op de radio, reuze handig, moet je 30 kleuters een eigen chipkaart meegeven die ze niet kwijt mogen raken.
wat is de oplossing dan ? bij mijn weten kan je alleen met een chipkaart het poortje openmaken
quote:Dat blijkt niet zo goed te werken dus nu gaan ze wat anders doen, zorgen dat 1 begeleider een poortje open kan zetten zodat de hele klas er in 1 keer doorheen kan.
dus nou mogen ze zwartrijden ??quote:
quote:Op dinsdag 23 maart 2010 12:05 schreef macca728 het volgende:
[..]
dus nou mogen ze zwartrijden ??
kunnen ze niet controleren of ze een extra metro in moeten zetten natuurlijk
Technisch is het juist extreem gemakkelijk op te lossen, de bedrijven moet het alleen willen.quote:Op dinsdag 23 maart 2010 12:45 schreef macca728 het volgende:
technisch is het probleem niet op te lossen blijkbaar
waarom kan je geen chipkaart kopen waar je met 2 of meer op kan reizen.
Is gelijk het probleem van de samenreiskorting bij de NS opgelost.
Foto ov-chipkaart niet zomaar naar OMquote:Op woensdag 17 maart 2010 23:05 schreef VancouverFan het volgende:
Die prive gegevens worden niet verzameld. Er wordt gekeken naar hoeveel mensen op een bepaald punt met de trein of bus gingen. Niet of dat Jantje, Pietje of Elsje was.
Ja, je moet betalen.quote:Op dinsdag 23 maart 2010 15:27 schreef Rnie het volgende:
ik moet gewoon naar school.....houd dat dan in dat ik moet betalen ?voor een strippenkaart? Of heb ik recht op een tijdelijke kaart?
hoe kom je dan aan een negatief saldo ?quote:Op dinsdag 23 maart 2010 15:27 schreef Rnie het volgende:
Hey allen!
Ik heb sinds januari ook een kaart (goh) en reis daar al een tijdje mee.
Sinds vorige week geeft mijn kaart negatief saldo aan terwijl ik geen cash erop heb zitten...
Er wordt mij vertelt dat ik een nieuwe moet aanvragen. dat houd dus in dat mijn kaart een paar dagen weg is. ik moet gewoon naar school.....houd dat dan in dat ik moet betalen ?voor een strippenkaart? Of heb ik recht op een tijdelijke kaart?
Wat precies heb ik dan gelogen?quote:Op dinsdag 23 maart 2010 17:00 schreef Zelva het volgende:
[..]
Foto ov-chipkaart niet zomaar naar OM
Wéér een keiharde leugen van VancouverFan dus. Laten we nu dus ook maar even vaststellen dat a) de vervoersbedrijven ALTIJD verplicht zijn de gegevens af te leveren, als er maar geen pasfoto wordt bijgestoken, en b) ook de pasfoto er bij moet als de rechter-commissaris dat nodig vindt.
Het staat nog wel vetgedrukt ook. Je bent echt blindquote:Op dinsdag 23 maart 2010 18:01 schreef VancouverFan het volgende:
[..]
Wat precies heb ik dan gelogen?
Nee, dat blijkt nu juist van niet.quote:Ik heb altijd gezegd dat die gegevens niet zomaar op te vragen zijn. Dat blijkt nu wel.
Wat precies moest Justitie dan volgens jou teruggeven van de rechter omdat er ook pasfoto's bij zaten? Een lege lijst?quote:En als die gegevens in het archief komen, dan worden ze ontdaan van persoonsgegevens. Dan kan justitie eisen wat ze willen, die gegevens zijn er dan niet meer.
Een rechter moet er aan te pas komen om die gegevens te krijgen. Dat vind jij 'zomaar'? Het is net zo moeilijk om bel gegevens op te vragen als OV chipkaart gegevens...quote:Op dinsdag 23 maart 2010 18:07 schreef Zelva het volgende:
[..]
Het staat nog wel vetgedrukt ook. Je bent echt blind![]()
[..]
Nee, dat blijkt nu juist van niet.![]()
Als je een beetje nadenkt, dan kun je wel bedenken dat er een bepaalde bewaar termijn is. Die ook nodig is voor de belasting e.d. Daarna worden de niet noodzakelijke gegevens gewist.quote:Wat precies moest Justitie dan volgens jou teruggeven van de rechter omdat er ook pasfoto's bij zaten? Een lege lijst?![]()
Waar moet die vandaan komen dan? Welke organisatie heeft 'm opgestuurd?quote:Op dinsdag 23 maart 2010 18:22 schreef Moos. het volgende:
Mijn OV-Chipkaart is na twee weken nog niet aangekomen, weet iemand hoe ik nu contact moet op nemen?
Ik heb een Twentse OV-Chipkaart aangevraagd op de normale OV-Chipkaart site.quote:Op dinsdag 23 maart 2010 18:23 schreef VancouverFan het volgende:
[..]
Waar moet die vandaan komen dan? Welke organisatie heeft 'm opgestuurd?
klikquote:Op dinsdag 23 maart 2010 18:01 schreef VancouverFan het volgende:
[..]
Wat precies heb ik dan gelogen?
Ik heb altijd gezegd dat die gegevens niet zomaar op te vragen zijn. Dat blijkt nu wel.
En als die gegevens in het archief komen, dan worden ze ontdaan van persoonsgegevens. Dan kan justitie eisen wat ze willen, die gegevens zijn er dan niet meer.
Je bent gewoon echt stekeblind, en sowieso ben je totaal niet in staat begrijpend te lezen, maar dat wisten we al. Een rechter hoeft er alleen aan te pas te komen als ze foto's willen, het staat er gewoon overduidelijk in het artikel. De rest van de informatie, je naam, je adres, je telefoonnummer, waar en wanneer je gereisd hebt, noem maar op, het is allemaal zo op te vragen door het OM.quote:Op dinsdag 23 maart 2010 18:18 schreef VancouverFan het volgende:
[..]
Een rechter moet er aan te pas komen om die gegevens te krijgen. Dat vind jij 'zomaar'? Het is net zo moeilijk om bel gegevens op te vragen als OV chipkaart gegevens...
Ah, nu gaan we het opeens op de bewaartermijn gooien, die sowieso wel jaren zal duren. Punt is gewoon dat jij beweert dat er überhaupt geen persoonlijke gegevens werden geregistreerd, maar alleen aantallen reizigers en nu definitief duidelijk is dat dat lariekoek is, probeer je je in allerlei bochten te wringen om er nog iets van te maken, maar faal je daar jammerlijk in.quote:Als je een beetje nadenkt, dan kun je wel bedenken dat er een bepaalde bewaar termijn is. Die ook nodig is voor de belasting e.d. Daarna worden de niet noodzakelijke gegevens gewist.
Zie ook de overeenkomst met het CBP en TLS.
http://www.cbpweb.nl/down(...)ing_ov-chipkaart.pdf
Weet ik niet....ik heb er nooit geld op gezet aangezien ik student ben.quote:Op dinsdag 23 maart 2010 17:42 schreef macca728 het volgende:
[..]
hoe kom je dan aan een negatief saldo ?
Kan je toch gewoon oplossen met saldo er bij doen ?
Die termijn is 7 jaar...quote:Op dinsdag 23 maart 2010 18:34 schreef Zelva het volgende:
[..]
Stel dat die bewaartermijn vijf jaar is, wat betreffende mijn privacy heb ik daar dan precies aan als morgen het OM de gegevens opvraagt van een tramritje dat ik dit jaar heb gevoerd?
Deze http://www.connexxion.nl/(...)jdelijk_gratis/1130/ ?quote:Op dinsdag 23 maart 2010 18:26 schreef Moos. het volgende:
[..]
Ik heb een Twentse OV-Chipkaart aangevraagd op de normale OV-Chipkaart site.
Hoezo? Je eigen woorden. Of kan je die ook al niet begrijpen?quote:Op dinsdag 23 maart 2010 18:48 schreef VancouverFan het volgende:
[..]
![]()
Wees eens wat duidelijker ipv dat vage gedoe.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |