Nee het is door een Rotterdamse Maurice de hond uitgevoerd. Als jij aanwijzingen hebt waarom je aan de onafhankelijkheid twijfelt, geef daar dan even een voorbeeld toequote:Op donderdag 18 maart 2010 18:11 schreef Basp1 het volgende:
[..]
Dat onderzoek wat je steeds aanhaalt wat voor en door de ov organisateis geschreven is.
Behalve het punt dat 50% van de mensen wel eens geld terug gevraagd heeft.quote:Ja daar ga ik aan voorbij
Neem voor verdere informatie contact op met Ton Meijers of Marianne Streunding.quote:vooral als alleen maar de positieve punten te positief worden uitgelicht, men geen zelfkritiek toont, de vraagstellingen niet openbaar zijn, en er een heel specifieke groep reizgers gepakt is die nog steeds aan het reizen zijn, terwijl er ook genoeg mensen kunnen zijn die het een onding vinden en daarom gewoon het ov niet meer gebruiken.
Dat heb ik al zo vaak gedaanquote:Ah toch al blij dat je begint in te binden en nu wel toegeeft dat sommige dingen aan de ov-chip kaart hinderlijk kunnen zijn.
Nog niet nee.quote:Verder heb ik niets tegen techische problemen, die zijn er om opgelost te worden, maar niet om als het fout gaat afgewenteld te worden op de gebruiker en die dan van het kastje naar de muur te blijven sturen.
Verder zou een product als een ov-chip kaart natuurlijk foolproof ontwikkeld moeten worden, en daarvan kunnen we toch wel stellen dat dat niet het geval is.
Als de gebruiker vergeet de juiste vakjes in te vullen, dan werkt die software van jou ook niet.quote:Wanneer ik een stukje software zou schrijven wat alleen werkt als de gebruikers alles juist in de veldjes invuld, maar vastloopt bij verkeerde tekens in dat veld dan heb ik een slecht product gemaakt.
Uitgezonderd jou: ja.quote:Op donderdag 18 maart 2010 18:38 schreef VancouverFan het volgende:
[..]
Was de strippenkaart fool proof? Kon je elke idioot uitleggen hoe die moest kijken hoeveel zones die moest afstempelen en hoe dat stempelen werkt?
Waarom negeer je die testperiode die ze in Rotterdam hebben gehad? Daar hadden ze die problemen kunnen verhelpen.quote:[..]
Als de gebruiker vergeet de juiste vakjes in te vullen, dan werkt die software van jou ook niet.
Jij hebt voor die software de kans om dat intern uit te proberen. De OV chipkaart heeft dat voordeel niet helemaal. Daar komen veel bugs pas aan het licht als het echt gebruikt wordt. Want er is geen simpele test opstelling te maken waarbij alle facetten van de OV chipkaart uitgebreid aan bod komen.
quote:
Welke problemen van toen zijn niet verholpen?quote:Waarom negeer je die testperiode die ze in Rotterdam hebben gehad? Daar hadden ze die problemen kunnen verhelpen.
Die kastjes moeten hoe dan ook 99.9999% van de tijd functioneren als dat niet het geval is kan het niet zo zijn dat de kosten op de klant worden afgewenteld en deze zelf moeite moet gaan doen om zijn geld terug te krijgen, en dan ook nog een god op zijn knieen mag bedanken dat hij uberhaubt geld terug krijgt.quote:Op donderdag 18 maart 2010 20:22 schreef VancouverFan het volgende:
Welke problemen van toen zijn niet verholpen?
En nu eens niet verwijzen naar de vorige 24 delen, wees eens concreet.
quote:Strippenkaart voorlopig nog geldig in Amsterdam
(Novum) - De strippenkaart blijft voorlopig een geldig vervoersbewijs in de stadregio Amsterdam. Demissionair minister van Verkeer Camiel Eurlings (CDA) neemt voorlopig nog geen besluit om de strippenkaart af te schaffen ten gunste van de OV-chipkaart.
Amsterdam wilde de strippenkaart per 15 april afschaffen. Vanaf dat moment zou in de bus, tram en metro alleen nog met de OV-chipkaart kunnen worden gereisd. De hoofdstad heeft daartoe vorige maand een verzoek ingediend bij het departement van Verkeer en Waterstaat.
Eurlings laat momenteel een onderzoek uitvoeren naar de invoering van de OV-chipkaart, dat zich onder meer richt op de kosten voor de reiziger. De Kamer eist dat reizigers niet duurder uit zijn.
Vanwege dit onderzoek kan de bewindsman 'niet eerder dan medio april 2010' een besluit nemen over het verzoek van Amsterdam om de strippenkaart af te schaffen, schrijft hij in een brief aan de Kamer. "De Stadsregio Amsterdam is daarvan op de hoogte gesteld."
Nu maar hopen dat ze daar ook weg blijft.quote:Op vrijdag 19 maart 2010 20:10 schreef Zelva het volgende:
Zegt al weer genoeg natuurlijk.
Misschien wel goed dat Huizinga daar weg is.
Daar kom je weer met je onredelijke eisen. Als jij producten kunt maken die 99,9999 procent van de tijd functioneren, dan ben je de held in uitvindersland!quote:Op vrijdag 19 maart 2010 09:37 schreef Basp1 het volgende:
[..]
Die kastjes moeten hoe dan ook 99.9999% van de tijd functioneren als dat niet het geval is kan het niet zo zijn dat de kosten op de klant worden afgewenteld en deze zelf moeite moet gaan doen om zijn geld terug te krijgen, en dan ook nog een god op zijn knieen mag bedanken dat hij uberhaubt geld terug krijgt.
Wanneer men de betrouwbaarheid van die kastjes niet hoger krijgt kan het toch niet zo zijn dat ze toch maar het systeem doordrukken.
Ook zullen de vervoerders in mijn optiek voor zichzelf een maximale tijd moeten instellen waar binnen een klacht afgehandeld wordt (ik denk een week of 4 maximaal) , gebeurd het niet binnen die tijd moet de klacht gewoon gegrond verklaard worden en het bedrag van de klacht zonder morren compleer terug betaald worden.
- De strippenkaart weer herinvoeren?quote:Schoolreisje
Dertig jaar terug maakte ik voor mijn toenmalige werkgever (KPN) een voorstel voor het uitbrengen van een chipbetaalkaart ('Muntpas') met het voorstel om het openbaar vervoer als 'eerste grote klant' te vragen. Het kwam er niet van omdat de vervoerders niet durfden. En toen de vervoerders er wel aan toe waren, waren ze vergeten dat het bedoeld was als extra service aan de klant, niet als keurslijf, en dat zijn ze blijven vergeten.
Neem aardige dingen voor kinderen als schoolreisjes of uitstapjes met de klas. Onderwijsjournalist Ronald Buitelaar schrijft op zijn weblog over "...reizigersgroepen die het reizen met de chipkaart allerminst makkelijk, snel en veilig vinden. Eén zo'n groep betreft het Rotterdamse onderwijs, dat steen en been klaagt over gestegen kosten en organisatorische problemen. Klachten waarbij, vooral de 'one man, one card' gedachte het moet ontgelden. Waarom kan de groepskaart niet terugkomen?"
Die organisatorische problemen: stel je voor dat je met 3 schoolklassen (90 kinderen) naar iets cultureels wilt (één van zijn praktijkvoorbeelden) en dat je als school opdraait voor de kosten van leerlingen die vergeten uit te checken. Of dat je met 30 kleine kinderen op stap bent en moet zorgen dat ze allemaal individueel inchecken en niet vergeten uit te checken. Een schoolhoofd: "We zijn al flink wat geld kwijtgeraakt door foutief in en uitchecken".
Buitelaar beschrijft vervolgens een lijdensweg van scholen die al jaren op de problemen hebben gewezen en steeds bij bedrijf en overheid met een kluitje in het riet werden gestuurd. De RET heeft wel wat gedaan, ze zorgden voor een speciaal reductiekaartje, maar ervaring met het begeleiden van een groep van kleine kinderen hebben ze duidelijk niet. Het gevolg is dat er minder schooluitjes komen of dat die voor rekening van de ouders zijn.
De RET-woordvoerder stelt dat de eis dat iedere passagier over een eigen kaart moet beschikken een beslissing is van de wetgever. Dat is onkunde of een leugen. Die eis komt van de vervoerders, waarin de RET, vooral rond de chipkaart, een hoofdrol speelt.
Het reductiekaartje van RET geldt alleen voor kleinere kinderen, oudere kinderen moeten maar een chipkaart hebben. Terwijl de meeste oudere kinderen, zeker in een grote stad, helemaal niet met het OV reizen, die gaan met de fiets. En daar kun je groepsuitjes voor volwassenen aan toevoegen: bedrijfsuitstapjes, Klaverjasclub 'Harten 7' en weet ik veel. Die gaan dus nu niet meer met het OV, maar met de auto. Ik heb niets tegen de chipkaart (zie het begin van deze column) maar ik begrijp niets van die behoefte aan dwang: het afschaffen van de strippenkaart. Laat die maar blijven opdat klanten, groepsreizigers bijvoorbeeld, een handige keuze hebben. De Sovjet-Unie heeft dit soort dwangdenken niet overleeft. Nu het Nederlandse OV nog.
25 februari - http://www.pvdarotterdam.(...)skaart_voor_kinderenquote:Leerkrachten of begeleiders krijgen ook een schoolsleutelkaart van de RET waarmee ze metropoortjes kunnen openen voor alle kinderen. “Die kaarten zijn gratis. Ze betalen er wel 25 euro borg voor,” legt Vervat uit. Scholen en kinderopvangorganisaties krijgen maximaal vier sleutelkaarten en blijven daar volgens Vervat verantwoordelijk voor. Eventueel misbruik kan worden gecontroleerd via de software.
23 maart - http://www.rtvrijnmond.nl(...)art%20voor%20groepenquote:De RET komt volgende maand met een OV-chipkaart voor groepen. Daarmee kunnen scholen, kinderdagverblijven en organisaties voor buitenschoolse opvang eenvoudiger met de Rotterdamse metro reizen.
http://www.ad.nl/ad/nl/10(...)r-naar-cultuur.dhtmlquote:Wim Jansen, directeur van de Van Brienenoordschool in Rotterdam, is blij met de nieuwe scholenkaart, de ov-chip-variant voor groepsreizen in het openbaar vervoer.
De held in uitvinders land bij 99.9999% betrouwbaarheidquote:Op vrijdag 19 maart 2010 22:15 schreef VancouverFan het volgende:
[..]
Daar kom je weer met je onredelijke eisen. Als jij producten kunt maken die 99,9999 procent van de tijd functioneren, dan ben je de held in uitvindersland!
Komop zeg, het is compleet onrealistisch om te verwachten dat techniek nooit de fout in gaat.
Maar goed, weer geen antwoord op mijn vraag: Welke problemen uit Rotterdam zijn nu nog niet verholpen?
En heb je dat onderzoeksbureau al gebeld voor de vragenlijst?
Ha ha een bericht van 2007, waarin men een groepskaart introduceerde, maar die de afgelopen jaren dus weer op een miraculeuze manier afgeschaft heeft, als we de andere berichten moeten geloven.quote:Op dinsdag 23 maart 2010 09:37 schreef VancouverFan het volgende:
En niet elke school liep te klagen over de OV chipkaart...
[..]
http://www.ad.nl/ad/nl/10(...)r-naar-cultuur.dhtml
Weer een duidelijke bewijs dat jij niet goed leest. Er is namelijk niks afgeschaft.quote:Op dinsdag 23 maart 2010 09:59 schreef Basp1 het volgende:
[..]
Ha ha een bericht van 2007, waarin men een groepskaart introduceerde, maar die de afgelopen jaren dus weer op een miraculeuze manier afgeschaft heeft, als we de andere berichten moeten geloven.
Een paar jaar terug had ik een Casio horloge dat 10 meter onder water zou kunnen. Bij de eerste de beste duik in een zwembad (max 2 meter) ging dat ding al stuk. Om het maar niet te hebben over polsbandjes e.d. die stuk gaan.quote:Op dinsdag 23 maart 2010 09:55 schreef Basp1 het volgende:
[..]
De held in uitvinders land bij 99.9999% betrouwbaarheid. Ik weet niet waar je het over hebt, maar een gemiddeld horloge blijft gewoon doorgaan tot de batterij na een jaar of 3 op is, waneer je hierop anticipeert, kost het verangen van die batterij 2 minuten, dat levert dan een betrouwbaarheid van (3*365*24*60+2)/(3*365*24*60)= 99.99987 op, ok net niet de 99.9999, maar toch een hele prestatie.
Bij meerdere kastjes in bussen/trein op station hebben we nog een redudantie in het systeem zitten waardoor de betrouwbaarheid nog meer zou moeten stijgen.
Toch verbazingwekkend dat zo'n blijkbaar erg onbekende mogelijkheid (want blijkbaar weet een reizersorganisatie als Rover het niet, en ook enkele scholen die het aangaat niet) bij jou wel bekend is. En jij beweert dat je niets hebt met een bedrijf dat iets met de OV-kaart te maken heeft ?quote:Op dinsdag 23 maart 2010 10:10 schreef VancouverFan het volgende:
[..]
Weer een duidelijke bewijs dat jij niet goed leest. Er is namelijk niks afgeschaft.
De RET heeft voor scholen groepen OV chipkaarten ter beschikking gesteld. Waarmee iedere leerling voor het schoolreisje een eigen chipkaart krijgt voor die dag.
Dat blijkt niet zo goed te werken dus nu gaan ze wat anders doen, zorgen dat 1 begeleider een poortje open kan zetten zodat de hele klas er in 1 keer doorheen kan.
Ben jij die wereld vreemde Rover man ofzo?
En ben je ermee terug gegaan naar de winkel? Waarschijnlijk heeft de winkel je daarna uitgelachen want stond er op water resistant 10 meter. En dat is wat anders als waterproof.quote:Op dinsdag 23 maart 2010 10:13 schreef VancouverFan het volgende:
Een paar jaar terug had ik een Casio horloge dat 10 meter onder water zou kunnen. Bij de eerste de beste duik in een zwembad (max 2 meter) ging dat ding al stuk. Om het maar niet te hebben over polsbandjes e.d. die stuk gaan.
www.google.nlquote:Op dinsdag 23 maart 2010 10:15 schreef Tokus het volgende:
[..]
Toch verbazingwekkend dat zo'n blijkbaar erg onbekende mogelijkheid (want blijkbaar weet een reizersorganisatie als Rover het niet, en ook enkele scholen die het aangaat niet) bij jou wel bekend is. En jij beweert dat je niets hebt met een bedrijf dat iets met de OV-kaart te maken heeft ?
Ik heb een nieuwe gekregen. Daarmee kon ik wel gewoon onder water.quote:Op dinsdag 23 maart 2010 10:16 schreef Basp1 het volgende:
[..]
En ben je ermee terug gegaan naar de winkel? Waarschijnlijk heeft de winkel je daarna uitgelachen want stond er op water resistant 10 meter. En dat is wat anders als waterproof.
He je wilt een klant vriendelijk systeem op de markt zetten maar de klant wordt tussen de verschillende organisaties van het kastje naar de muur gestuurd, de organisaties weten niet eens van elkaar hoe ze ermee om moeten gaan, en dan moet de klant het wel weten. Zoals ik al eerder melde het wordt nogal kafkaiaans.quote:Op dinsdag 23 maart 2010 10:18 schreef VancouverFan het volgende:
[..]
www.google.nl
Gewoon even wat moeite doen en zoeken. Dan krijg je vanzelf de links die ik genoemd heb. Zo moeilijk is het niet om zelf wat onderzoek te doen. Natuurlijk is het veel makkelijker om anderen klakkeloos na te praten.
Dan heb je geluk gehad dat ze niet een borg er vanaf trokken, of je naar een vage winkel ver buiten de stad hoefde.quote:Op dinsdag 23 maart 2010 10:19 schreef VancouverFan het volgende:
Ik heb een nieuwe gekregen. Daarmee kon ik wel gewoon onder water.
Niks gelachen.
Jij wilt nu een OV bedrijf, met 100.000de klanten en waar ze veel met misbruik te maken hebben, gaan vergelijken met een juwelier?quote:Op dinsdag 23 maart 2010 10:26 schreef Basp1 het volgende:
[..]
Dan heb je geluk gehad dat ze niet een borg er vanaf trokken, of je naar een vage winkel ver buiten de stad hoefde.
Zoals al gezegd, met een beetje moeite vind je die informatie zo. Gewoon wat eigen onderzoek doen in plaats van elkaar napraten.quote:Op dinsdag 23 maart 2010 10:25 schreef Basp1 het volgende:
[..]
He je wilt een klant vriendelijk systeem op de markt zetten maar de klant wordt tussen de verschillende organisaties van het kastje naar de muur gestuurd, de organisaties weten niet eens van elkaar hoe ze ermee om moeten gaan, en dan moet de klant het wel weten. Zoals ik al eerder melde het wordt nogal kafkaiaans.
Hoe lang is het al testgebied en waren deze problemen in 2007 ook al niet onderkend, daarvoor zou een goed werkend project organisatie toch allang een oplossing bedacht en geimplementeerd moeten hebbenquote:Op dinsdag 23 maart 2010 10:31 schreef VancouverFan het volgende:
En diezelfde klant krijgt nu iets niet goed blijkt te werken een andere methode om met een groep te reizen. Daarvoor is Rotterdam het testgebied, kijken of het goed werkt en zo niet een andere aanpak maken.
Ik kan nergens vinden hoe lang die problemen met scholen al bekend zijn. Jij wel?quote:Op dinsdag 23 maart 2010 10:33 schreef Basp1 het volgende:
[..]
Hoe lang is het al testgebied en waren deze problemen in 2007 ook al niet onderkend, daarvoor zou een goed werkend project organisatie toch allang een oplossing bedacht en geimplementeerd moeten hebben
quote:Problemen OV-studentenkaart in Amsterdam
Uitgegeven: 23 maart 2010 09:07
Laatst gewijzigd: 23 maart 2010 09:07
AMSTERDAM - De poortjes van de metro in Amsterdam zijn dinsdagochtend gesloten gebleven voor een groep studenten. Zij konden niet inchecken met hun OV-studentenkaart, meldde een woordvoerster van het Amsterdamse vervoersbedrijf GVB.
© ANP''De studenten hadden een negatief reissaldo op hun kaart'', aldus de zegsvrouw. ''Ondanks het feit dat ze vrij mogen reizen op doordeweekse dagen, blokkeert de kaart dan toch.''
Volgens het GVB heeft een beperkte groep studenten overlast gehad.
Inmiddels is de software van het vervoersbedrijf aangepast. Daardoor kunnen studenten met een negatief reissaldo toch reizen op het moment dat ze recht hebben op vrij reizen.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |