SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Korte meesterwerken uit alle seizoenen
Jaaaaa, ik wil kijken, maar hoe?
The Wire is niet op de nederlandse tv te zien dus je bent helaas toegewezen op de DVD boxen of internet.
Ik raad natuurlijk aan om de DVD boxen te kopen. De seizoenen zijn gelinkt naar play.com.
Vorige delen
The Wire
The Wire #2 :All the pieces matterO)))
Nee, de serie zelf is genoeg rechtvaardiging voor een eigen topicquote:Op maandag 15 maart 2010 21:53 schreef arucard het volgende:
Of misschien een David Simon topic ervan maken? Met de serie Treme die binnenkort begint.
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
volgens mij verkoopt de volkskrant de seizoenen voor 25 euro dus dat is wel te doenquote:Op dinsdag 16 maart 2010 16:57 schreef Spaulding het volgende:
Anyway nu even kijken waar ik The Wire het voordeligst vandaan kan plukken met NL subs. Binnenkort maar weer eens bij Fame kijken.
Doet 'ie goed. Ik zag hem laatst ook al in een big budget kostuumdrama met Emily Blunt.quote:Op dinsdag 16 maart 2010 16:57 schreef Spaulding het volgende:
Treme is inmiddels al 8 episodes bezig, met trouwens Michiel Huisman in een bijrol.
Dat bewaar ik tot de grote vakantiequote:Op vrijdag 19 maart 2010 15:41 schreef NvM het volgende:
Seizoen 5 uit. En gewoon keihard opnieuw beginnen met seizoen 1.
Dat ze die oostblok hoeren oppakken en dat Mcnulty dan geneukt wordt als Bunk en die Muts binnen komen. Briljantquote:Op vrijdag 19 maart 2010 17:17 schreef spiderweb1 het volgende:
Hm, wat zijn jullie favoriets quotes/personages vanuit de serie?
Van mij blijft de altijd verbaasde Jimmy McNulty 'What the fuck did I do?'
Mooie scene is dat ja. Dat ie die bocht nog es poogt te halenquote:Op zaterdag 20 maart 2010 13:23 schreef planethugo het volgende:
of als mcnulty met een bezopen kop de bocht niet haalt en langs een muur schampt, dat ie het nogeens probeert. Dat lukt niet en dan gaat ie ergens een koffiehuisje in en neukt ie de serveerster
HELD
ik heb lekker een gesigneerdequote:Op vrijdag 19 maart 2010 11:31 schreef Spaulding het volgende:
Homicide heb ik net toevallig uitgelezen, erg sterk boek. Wil nu graag The Corner ergens vandaan plukken.
Die zou er wel moeten komen wmb, een centraal HBO topic.quote:Op woensdag 17 maart 2010 22:46 schreef Spaulding het volgende:
Even offtopic, om verder te gaan over Treme:
http://www.filmtotaal.nl/artikel.php?id=16889
Twee fantastische nieuwe series van HBO. En met Boardwalk Empire doet niemand minder dan Omar Little mee!
Er komt dus weer een hoop moois aan van HBO. Is er eigenlijk geen centraal HBO topic?
Moet altijd enorm lachen om Jay Landsman.quote:Op vrijdag 19 maart 2010 17:17 schreef spiderweb1 het volgende:
Hm, wat zijn jullie favoriets quotes/personages vanuit de serie?
Van mij blijft de altijd verbaasde Jimmy McNulty 'What the fuck did I do?'
Prachtige seriequote:Op dinsdag 23 maart 2010 00:46 schreef Ryan3 het volgende:
Die zou er wel moeten komen wmb, een centraal HBO topic.
We zijn nu begonnen aan de al oude serie Six feet under, ook een pareltje.
Battlestar Galactica.quote:Op dinsdag 23 maart 2010 13:31 schreef spiderweb1 het volgende:
Waar staat BSG voor trouwens?
quote:Op dinsdag 16 maart 2010 16:35 schreef NvM het volgende:
Als ik iets van seizoen 5 wil bespreken, moet ik het dan in een spoiler gooien?
Voor de zekerheid:Ja Propostitoin Joe is echt een Baas!SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Ik kijk nu Genaration Kill
Vergelijkingen moet je nooit maken.quote:Op dinsdag 23 maart 2010 14:29 schreef planethugo het volgende:
BoB uiteraard gezien, net als nu The Pacific
Corleone heeft een vriend van me op dvd, maar lijkt me slap aftreksel van alle andere mafiadingen die ik al gezien heb. Misschien toch maareens proberen.
Volgens mij kunnen ze nog een serie maken over de advocatuur icm The Greek.quote:Op dinsdag 23 maart 2010 14:46 schreef spiderweb1 het volgende:
Ik vroeg het al in een ander topic - tussen de regels door.
Moet The Wire vervolg krijgen in andere stad of is dit boek gesloten en vergrendeld?
Dexter was de eerste HBO serie die ik zag; daarna The Sopranos, The Wire en dan nu Six feet under.quote:Op dinsdag 23 maart 2010 11:07 schreef Bluezz het volgende:
[..]
Prachtige serie
Dexter ook al ontdekt?
en dan is Dexter nieteens van HBOquote:Op woensdag 24 maart 2010 00:47 schreef Ryan3 het volgende:
[..]
Dexter was de eerste HBO serie die ik zag; daarna The Sopranos, The Wire en dan nu Six feet under.
Vond ik in het begin ook, maar die wordt echt een stuk beter als je hem nog een keer kijkt!quote:Op woensdag 24 maart 2010 11:48 schreef spiderweb1 het volgende:
Seizoen 2 vond ik het meest kutte van de serie.
Al was het leuk dat Rotterdam als haven even de les las aan die Baltimore's.
Het is natuurlijk sowieso allang afgelopen. Maar het werd wel in Nederland uitgezonden. Op 13th Street. Ook gewoon in breedbeeld. Behalve de DVD's kun je natuurlijk de serie ook gewoon downloaden. Alleen kon ik tot een half jaar geleden (toen ik de laatste aflevering heb gedownload) alleen de reguliere DVD-rips vinden, en niet de breedbeeldversies. Anyway, gewoon 4:3 geeft misschien ook wel een extra 'crappy'-vibe, zoals in de serie ook met tweederangs bronnen genoegen moet worden genomen.quote:Op maandag 15 maart 2010 21:50 schreef arucard het volgende:
The Wire is niet op de nederlandse tv te zien dus je bent helaas toegewezen op de DVD boxen of internet.
Ik raad natuurlijk aan om de DVD boxen te kopen. De seizoenen zijn gelinkt naar play.com.
Het is dus nooit gebruikt omdat het de look van de serie zou veranderen. En inderdaad was het formaat dus breedbeeld, maar puur om het evt. te kunnen gebruiken, waar ze uiteindelijk niet voor hebben gekozen. Kennelijk is later toch de mogelijkheid geboden om de 16:9-release te gebruiken. Dat het niet in HD is, kun je ook met een korrel zout nemen. Weliswaar zijn er geen HD-camera's gebruikt. maar dat geld voor de meeste series die later toch in 'HD'-formaat uitgekomen zijn. Vanaf het begin van de moderne film worden films van origine al met een veel hogere resolutie opgenomen. Er is weliswaar niet meer detail te zien, maar het beeld kan wel gewoon scherp eruit zien op een grotere TV. En dat is voor mij wel belangrijk. Hopelijk komt er ooit een goede blu-rayrelease.quote:And perhaps the final contrast to the rest of high-end episodic television, The Wire for each of its five seasons has been produced in good old fashioned 4 x 3 standard definition. DP Dave Insley recalled, "The reason the show has stayed 4x3 is because David Simon thinks that 4x3 feels more like real life and real television and not like a movie. The show's never been HD, even 4x3 HD and that (SD) is how it is on the DVDs. There is no 16x9 version anywhere." As a viewer with an HD set I will point out that like much of SD television that makes its way to HD channels, it appears that HBO utilizes state-of-the-art line doubling technology. It may still be standard definition, but line doubled it looks considerably better on a high definition set than it would on a standard definition set.
Insley explained, "When the show started 2001 / 2002 they framed it for 16 x 9 as a way of future-proofing. Then a couple of seasons ago, right before Season 4 began shooting, there was a big discussion about it and after much discussion -- David, Nina, Joe Chappelle, the Producers, the DPs -- and we discussed what should be the style of the show. David made the decision that we would stay with 4x3. The DPs pretty much defined the look to be what it is now. And it's been consistent for the past two seasons."
Dank voor de link, vond het een leuk interview. Colbert vond ik eerst stront irritant maar nu begin ik hem steeds leuker te vinden.quote:Op donderdag 8 april 2010 20:52 schreef Mr.Silencer het volgende:
David Simon was gisteren te zien in The Colbert Report.
en die zit bij te politie?quote:Op zaterdag 10 april 2010 21:24 schreef TyVole het volgende:
Deze week seizoen 5 afgekeken. Geweldige serie!
McNulty doet me altijd denken aan een vriend van me. Hij lijkt er zelfs een beetje op.
Ik koop ze via Amazon.co.uk: http://www.amazon.co.uk/s/ref=nb_sb_noss?url=search-alias%3Daps&field-keywords=the+wire&x=0&y=0quote:Op woensdag 17 maart 2010 11:39 schreef planethugo het volgende:
[..]
volgens mij verkoopt de volkskrant de seizoenen voor 25 euro dus dat is wel te doen![]()
Welcome to the club.quote:Op woensdag 23 juni 2010 19:37 schreef heiden6 het volgende:
Ik ben helemaal verslaafd, net begonnen met seizoen vier, eerste aflevering, en die begint meteen met een geniale scene, heb hem direct online gezet.
http://www.dailymotion.co(...)e-nailgun_shortfilms
Nog maar een keer kijken danquote:Op donderdag 10 juli 2014 14:21 schreef JDx het volgende:
Gisteravond de laatste aflevering gekeken.
Een mooie serie die aanvoelt als een jaren 90 serie. Ook is er bewust gekozen om de serie niet in HD en 16:9 uit te brengen om dat gevoel te behouden.
Deed me echt een beetje denken aan de oldschool rap tijd en de tijd dat Ice Cube in diverse films zat.
Seizoen 1: 9 (zoals de serie hoort te zijn)
Seizoen 2: 7 (vond het harborgedoe allemaal niet heel leuk)
Seizoen 3: 8 (hamsterdam haha)
Seizoen 4: 8 (vooral het scholieren deel was leuk met Prez)
Seizoen 5: 7 (beetje matig, einde nog wel redelijk met Marlo)
Vond vooral in seizoen 4 en 5 al dat gezeik met die mayor, politiek geneuzel maar niks.
Had het liever gewoon bij drugs en negers gehouden.
7.8
Dat was juist tof.quote:Op donderdag 10 juli 2014 14:21 schreef JDx het volgende:
Vond vooral in seizoen 4 en 5 al dat gezeik met die mayor, politiek geneuzel maar niks.
Jij, 2e keer is beter. Je mag best een tijdje ertussen laten natuurlijk. Maar dan zal je de andere aspecten naast "de drugs en negers" ook wat meer waarderen waarschijnlijk.quote:
Inderdaad. Dat is imo juist de kracht van de serie: niet alleen de stereotype boyz 'n the hood-verhaallijnen, maar juist ook het grotere plaatje. Compleet met de grote vissen in designer suits en met de kleine visjes in schooluniform die niet kunnen ontkomen aan de criminele toekomst.quote:Op donderdag 10 juli 2014 19:47 schreef heiden6 het volgende:
Dat was juist tof.
Zie je tenminste ook de grote criminelen in plaats van alleen de kleine.
Dit. Laat een perfect verrot systeem zien. Van politici tot negertjes op straat. Laagjesquote:Op donderdag 10 juli 2014 19:47 schreef heiden6 het volgende:
[..]
Dat was juist tof.
Zie je tenminste ook de grote criminelen in plaats van alleen de kleine.
Goed idee. Derde keer zou dat voor mij zijn.quote:Op vrijdag 11 juli 2014 09:29 schreef Copycat het volgende:
Ik denk dat ik binnenkort ook voor een rerun ga.
Dat was zo vet.quote:Op vrijdag 11 juli 2014 13:55 schreef One_conundrum het volgende:
En hoe Stringer er niet tussen kan komen
Ik zit al op de 3x maar dat de laatste is alweer meer dan 2 jaar geleden..... het begint te kriebelenquote:Op vrijdag 11 juli 2014 21:43 schreef heiden6 het volgende:
[..]
Goed idee. Derde keer zou dat voor mij zijn.
Voor mij ookquote:Op vrijdag 11 juli 2014 21:43 schreef heiden6 het volgende:
[..]
Goed idee. Derde keer zou dat voor mij zijn.
Lol, daar heb ik 6 jaar op gewacht, net een paar maanden geleden klaar met alle seizoenen in compressed DVD quality.quote:Op maandag 8 september 2014 19:14 schreef brtausi het volgende:
Oh boy..... het gaat toch gebeuren![]()
The Wire in HD!
http://www.vanityfair.com(...)wire-marathon-on-hbo
Er zijn zoveel films opnieuw uitgebracht, ze zijn ten eerste vaak al opgenomen in een hogere resolutie (al dan niet digitaal of analoog vroeger) en ze kunnen vaak wel een deel croppen en een beetje stretchen.quote:Op dinsdag 9 september 2014 01:49 schreef znarch het volgende:
Even snel gelezen. Tof idee. Maar the wire is niet in breedbeeld. Gaan ze dan kroppen? Of gewoon een 4:3 in hogere resolutie?
Vraag me gewoon af of dat mooi is. Van sd naar hd zal geen probleem zijn. Maar het croppen etc ben ik toch huiverig voor.quote:Op dinsdag 9 september 2014 10:03 schreef JDx het volgende:
[..]
Er zijn zoveel films opnieuw uitgebracht, ze zijn ten eerste vaak al opgenomen in een hogere resolutie (al dan niet digitaal of analoog vroeger) en ze kunnen vaak wel een deel croppen en een beetje stretchen.
Maar zal me niks verbazen als het sowieso al lichtelijk gecropped is, dus groter opgenomen dan wij zien in 4:3 en dat er destijds wat randjes af zijn geknipt die ze er nu weer aan plakken.
Wat ze ook nog wel eens willen doen is stretchen naarmate je verder naar de rand komt, zodat in het midden alles normaal blijft, maar de randen een beetje stretchen, beetje fisheye lens idee krijg je dan.
Zocht net nog even naar een artikel hoe ze films van 4:3 SD -> 16:9 HD omzetten, maar kan er niks over vinden, kom alleen op diy sites.
De bron is juist 4:3. Is simpelweg zo gefilmd.quote:Op dinsdag 9 september 2014 11:26 schreef Tim86 het volgende:
The Wire is toch om artistieke redenen in 4:3 uitgebracht? Bronmateriaal zal niet gecropped hoeven te worden denk ik dan..
Ik denk je dat je er helemaal niks van gaat merken, zal binnenkort eens wat eps van series naast elkaar leggen als ik ff tijd heb. Die rond die tijd uitkwamen in 4:3 later op Bluray in 16:9.quote:Op dinsdag 9 september 2014 11:20 schreef znarch het volgende:
[..]
Vraag me gewoon af of dat mooi is. Van sd naar hd zal geen probleem zijn. Maar het croppen etc ben ik toch huiverig voor.
Ja maar was de bron van die series 16:9? Dan is het geen probleem natuurlijk.quote:Op dinsdag 9 september 2014 12:27 schreef JDx het volgende:
[..]
Ik denk je dat je er helemaal niks van gaat merken, zal binnenkort eens wat eps van series naast elkaar leggen als ik ff tijd heb. Die rond die tijd uitkwamen in 4:3 later op Bluray in 16:9.
Ik denk niet dat het exact in 4:3 is opgenomen.quote:Op dinsdag 9 september 2014 12:29 schreef znarch het volgende:
[..]
Ja maar was de bron van die series 16:9? Dan is het geen probleem natuurlijk.
Is idd interessant met de screenshots. Ik was misschien iets te voorbarig want in een ander stuk lees ik dit:quote:Op dinsdag 9 september 2014 22:09 schreef JDx het volgende:
Hmmm interessant, Entourage, ook van HBO in 2004 (tv rip) en de Bluray uit 2012:
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
The Wire liep vanaf 2002 op HBO en had 5 seasons.
Entourage liep vanaf 2004 op HBO en had vanaf seizoen 3 pas 16:9 en HD.
Zal me niks verbazen als het gewoon goed is opgenomen (waarom zou je het per se met oude 4:3 camera's opnemen), maar voor de hype is gezegd we laten het authentiek 4:3.
http://library.creativeco(...)ick/hbo_the_wire.phpquote:Insley explained, "When the show started 2001 / 2002 they framed it for 16 x 9 as a way of future-proofing. Then a couple of seasons ago, right before Season 4 began shooting, there was a big discussion about it and after much discussion -- David, Nina, Joe Chappelle, the Producers, the DPs -- and we discussed what should be the style of the show. David made the decision that we would stay with 4x3. The DPs pretty much defined the look to be what it is now. And it's been consistent for the past two seasons."
13th Street had al een gecropte versie. Zag er niet vreemd uit. Het is maar net wat je moet weten hoe je iets in beeld moet brengen. Daar zijn allerlei truuks voor. Zo schijnt het niet uit te maken wanneer een gezicht wat hoger in het beeld zit. Wel wanneer het lager zit. Wanneer je vooraf niet weet dat een gezicht in het originele beeld lager zit, merk je dat niet tijdens het kijken.quote:Op dinsdag 9 september 2014 11:20 schreef znarch het volgende:
[..]
Vraag me gewoon af of dat mooi is. Van sd naar hd zal geen probleem zijn. Maar het croppen etc ben ik toch huiverig voor.
Het is geen kwestie van het opnemen met een "4:3-camera". Het is meer een resolutie die vooraf al hoger is waardoor er achteraf makkelijk 16:9 van gemaakt kan worden (als dat niet al is, oudere camera's hadden vaak eigen resoluties en het beeld werd in de post-productie vervolgens gecropt naar iets dat wenselijk was) en ook HD.quote:Op dinsdag 9 september 2014 22:09 schreef JDx het volgende:
Hmmm interessant, Entourage, ook van HBO in 2004 (tv rip) en de Bluray uit 2012:
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
The Wire liep vanaf 2002 op HBO en had 5 seasons.
Entourage liep vanaf 2004 op HBO en had vanaf seizoen 3 pas 16:9 en HD.
Zal me niks verbazen als het gewoon goed is opgenomen (waarom zou je het per se met oude 4:3 camera's opnemen), maar voor de hype is gezegd we laten het authentiek 4:3.
The Wire en ook Entourage zijn gewoon in 4k (of ten minste 1080p) opgenomen en daarna gecropt, Ze hoeven dus alleen maar de master opnieuw te remasteren (wat ze nu eindelijk gedaan hebben).quote:Op dinsdag 9 september 2014 22:54 schreef Kenju het volgende:
[..]
13th Street had al een gecropte versie. Zag er niet vreemd uit. Het is maar net wat je moet weten hoe je iets in beeld moet brengen. Daar zijn allerlei truuks voor. Zo schijnt het niet uit te maken wanneer een gezicht wat hoger in het beeld zit. Wel wanneer het lager zit. Wanneer je vooraf niet weet dat een gezicht in het originele beeld lager zit, merk je dat niet tijdens het kijken.
Toen ik de versie op 13 Street bekeek zag het er iig niet raar uit.
[..]
Het is geen kwestie van het opnemen met een "4:3-camera". Het is meer een resolutie die vooraf al hoger is waardoor er achteraf makkelijk 16:9 van gemaakt kan worden (als dat niet al is, oudere camera's hadden vaak eigen resoluties en het beeld werd in de post-productie vervolgens gecropt naar iets dat wenselijk was) en ook HD.
Anyway, The Wire moet lekker grindy zijn met een soort van early-'00's of '90's sfeer... Zo is het gewoon bedoeld.
The Wire is gewoon op film opgenomen, dat heeft weinig met 1080p of 4k te maken. Waarschijnlijk gaan ze nu ook de aspect ratio veranderen en daar is nog nooit iets beter van gewordenquote:Op donderdag 4 december 2014 12:19 schreef dz5b604 het volgende:
[..]
The Wire en ook Entourage zijn gewoon in 4k (of ten minste 1080p) opgenomen en daarna gecropt, Ze hoeven dus alleen maar de master opnieuw te remasteren (wat ze nu eindelijk gedaan hebben).
Oh en, eindelijk The Wire dan maar gaan kijken.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |