abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  maandag 15 maart 2010 @ 21:50:03 #1
122155 arucard
Amplifier Worship
pi_79187993

Algemeen
IMDB rating: 9.7/10 - 15,272 votes
Release Date: 2 June 2002 (USA)

The Wire is een politieserie, tenminste, daar begint het.
Het is geen CSI waar aan het eind van elke aflevering weer op een briljante wijze een moord opgelost. Ook geen politie afdeling dat soepeltjes loopt zodat de agenten normaal hun werk kunnen doen. In plaats daarvan blijven de moorden onopgelost en denken hoge heren alleen maar aan hun carrière.

In The Wire zet McNulty aan tot een onderzoek naar Avon Barksdale, maar dit onderzoek is niet geliefd bij de bazen van het politiekorps. Aan de andere kant zien we hoe de drugsbendes werken en alles organiseren. Terwijl Barksdale zijn zaakjes in de buurt op orde probeert te houden tegenover dieven en schietgrage bendeleden probeert McNulty zich door een doolhof te wurmen van het politiestelsel om een degelijk onderzoek uit te voeren.

Quotes
NRC Next - Help, de beste serie ooit is afgelopen!

Slate.com - Analyzing the best show on television

Seizoenen
Seizoen 1

Seizoen 2

Seizoen 3

Seizoen 4

Seizoen 5

Soundtrack
Five years of music from The Wire

Personages KLIK OM ALLE PERSONAGES TE ZIEN

Personages van de seizoenen 2,3,4 & 5
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Korte meesterwerken uit alle seizoenen

Jaaaaa, ik wil kijken, maar hoe?
The Wire is niet op de nederlandse tv te zien dus je bent helaas toegewezen op de DVD boxen of internet.
Ik raad natuurlijk aan om de DVD boxen te kopen. De seizoenen zijn gelinkt naar play.com.

Vorige delen
The Wire
The Wire #2 :All the pieces matter
O)))
  maandag 15 maart 2010 @ 21:53:23 #2
122155 arucard
Amplifier Worship
pi_79188238
Of misschien een David Simon topic ervan maken? Met de serie Treme die binnenkort begint.
O)))
pi_79188829
quote:
Op maandag 15 maart 2010 21:53 schreef arucard het volgende:
Of misschien een David Simon topic ervan maken? Met de serie Treme die binnenkort begint.
Nee, de serie zelf is genoeg rechtvaardiging voor een eigen topic .
Money won is twice as sweet as money earned.
  dinsdag 16 maart 2010 @ 16:35:41 #4
84048 NvM
Nevermind
pi_79215866
Als ik iets van seizoen 5 wil bespreken, moet ik het dan in een spoiler gooien?

Voor de zekerheid:
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
pi_79216789
Treme is inmiddels al 8 episodes bezig, met trouwens Michiel Huisman in een bijrol. Lijkt me een toffe serie.

Anyway nu even kijken waar ik The Wire het voordeligst vandaan kan plukken met NL subs. Binnenkort maar weer eens bij Fame kijken.
  dinsdag 16 maart 2010 @ 17:00:26 #6
122155 arucard
Amplifier Worship
pi_79216919
Treme is nog niet begonnen.
Volgens imdb begint het op 11 april
O)))
pi_79218648
Oh dacht dat het al uitgezonden werd my mistake.
pi_79247734
quote:
Op dinsdag 16 maart 2010 16:57 schreef Spaulding het volgende:

Anyway nu even kijken waar ik The Wire het voordeligst vandaan kan plukken met NL subs. Binnenkort maar weer eens bij Fame kijken.
volgens mij verkoopt de volkskrant de seizoenen voor 25 euro dus dat is wel te doen

Overigens zit ik nu naar de persconferentie te kijken voor die Millie. Krijg er zo een gevoel bij als bij the wire: als er spotlights zijn dan staan ze vooraan te springen en daarna mag de rest het opknappen
  woensdag 17 maart 2010 @ 13:25:20 #9
9883 Marble
Was liever geaborteerd.
pi_79251714
quote:
Op dinsdag 16 maart 2010 16:57 schreef Spaulding het volgende:
Treme is inmiddels al 8 episodes bezig, met trouwens Michiel Huisman in een bijrol.
Doet 'ie goed. Ik zag hem laatst ook al in een big budget kostuumdrama met Emily Blunt.

Ben benieuwd wat er zo New Orleans aan hem is dat hij een rol in Treme heeft bemachtigd.
My mother was a drug addict. When she got pregnant, she took more drugs. She even tried to kill me inside her with a coat hanger, but I survived. I was born blind as a result, but my mother didn't care. She overdosed choking on her own vomit.
pi_79276568
Even offtopic, om verder te gaan over Treme:

http://www.filmtotaal.nl/artikel.php?id=16889

Twee fantastische nieuwe series van HBO. En met Boardwalk Empire doet niemand minder dan Omar Little mee!

Er komt dus weer een hoop moois aan van HBO. Is er eigenlijk geen centraal HBO topic?
pi_79314896
Ik heb het boek gekocht van Simon.
Dikke pil.
Dat is eens wat anders...
  donderdag 18 maart 2010 @ 22:09:20 #12
122155 arucard
Amplifier Worship
pi_79315301
Welke?
Ik heb ze allebei, Homicide en The Corner. Zijn inderdaad dikke boeken
O)))
pi_79315532
Homicide.
Voor volgende maand mee te nemen op vakantie.
Dat is eens wat anders...
pi_79329754
Homicide heb ik net toevallig uitgelezen, erg sterk boek. Wil nu graag The Corner ergens vandaan plukken.
  vrijdag 19 maart 2010 @ 11:47:43 #15
102865 One_conundrum
zeg maar Conundrum
pi_79330486
The Wire
"Vanity, definitely my favorite sin. . . ."
  vrijdag 19 maart 2010 @ 15:41:32 #16
84048 NvM
Nevermind
pi_79339722
Seizoen 5 uit. En gewoon keihard opnieuw beginnen met seizoen 1.
  vrijdag 19 maart 2010 @ 17:15:02 #17
102865 One_conundrum
zeg maar Conundrum
pi_79343821
quote:
Op vrijdag 19 maart 2010 15:41 schreef NvM het volgende:
Seizoen 5 uit. En gewoon keihard opnieuw beginnen met seizoen 1.
Dat bewaar ik tot de grote vakantie
pi_79343933
Hm, wat zijn jullie favoriets quotes/personages vanuit de serie?
Van mij blijft de altijd verbaasde Jimmy McNulty 'What the fuck did I do?'
Ik zit helemaal niet in m'n ontkenningsfase
  vrijdag 19 maart 2010 @ 17:20:19 #19
102865 One_conundrum
zeg maar Conundrum
pi_79344044
Omar natuurlijk. Ach al die personages zijn vet. Chris en zijn homies. Die dikke detective.

Die kale is alleen wel een mongool.
  vrijdag 19 maart 2010 @ 17:21:36 #20
102865 One_conundrum
zeg maar Conundrum
pi_79344095
quote:
Op vrijdag 19 maart 2010 17:17 schreef spiderweb1 het volgende:
Dat ze die oostblok hoeren oppakken en dat Mcnulty dan geneukt wordt als Bunk en die Muts binnen komen. Briljant
pi_79370574
of als mcnulty met een bezopen kop de bocht niet haalt en langs een muur schampt, dat ie het nogeens probeert. Dat lukt niet en dan gaat ie ergens een koffiehuisje in en neukt ie de serveerster

HELD
  zaterdag 20 maart 2010 @ 13:30:03 #22
102865 One_conundrum
zeg maar Conundrum
pi_79370780
quote:
Op zaterdag 20 maart 2010 13:23 schreef planethugo het volgende:
of als mcnulty met een bezopen kop de bocht niet haalt en langs een muur schampt, dat ie het nogeens probeert. Dat lukt niet en dan gaat ie ergens een koffiehuisje in en neukt ie de serveerster

HELD
Mooie scene is dat ja. Dat ie die bocht nog es poogt te halen
pi_79395516
quote:
Op vrijdag 19 maart 2010 11:31 schreef Spaulding het volgende:
Homicide heb ik net toevallig uitgelezen, erg sterk boek. Wil nu graag The Corner ergens vandaan plukken.
ik heb lekker een gesigneerde
Alex Pastoor:
"Een uitslag is altijd terecht, of het nou verdiend is of onverdiend"
Martin Verkerk:
''Ik bepaal of ik win of verlies. Als ik goed speel dan win ik, als ik slecht speel dan is de kans dat ik verlies aanwezig.''
pi_79440173
gisteren The Road gekeken, een absolute aanrader, en wie had daar een (klein) rolletje: OMAR!
pi_79440289
Wij zijn bij S04 aangelandt
Wat wordt hier toch goed geacteerd, en wat zitten we ons op te winden over die corrupte zooi bij de pOlice (hoe ze dat ook uitspreken ) en de politiek
Bubs en Omar zijn mijn favorieten
  maandag 22 maart 2010 @ 11:47:34 #26
102865 One_conundrum
zeg maar Conundrum
pi_79441811
Bubbles ! natuurlijk!

S04 zit wel best weer veel drugsgedoe in
pi_79475961
quote:
Op woensdag 17 maart 2010 22:46 schreef Spaulding het volgende:
Even offtopic, om verder te gaan over Treme:

http://www.filmtotaal.nl/artikel.php?id=16889

Twee fantastische nieuwe series van HBO. En met Boardwalk Empire doet niemand minder dan Omar Little mee!

Er komt dus weer een hoop moois aan van HBO. Is er eigenlijk geen centraal HBO topic?
Die zou er wel moeten komen wmb, een centraal HBO topic.
We zijn nu begonnen aan de al oude serie Six feet under, ook een pareltje.
I´m back.
pi_79476024
quote:
Op vrijdag 19 maart 2010 17:17 schreef spiderweb1 het volgende:
Moet altijd enorm lachen om Jay Landsman.
Maar eigenlijk zit het vol met interessante karakters.
I´m back.
pi_79482908
quote:
Op dinsdag 23 maart 2010 00:46 schreef Ryan3 het volgende:

Die zou er wel moeten komen wmb, een centraal HBO topic.
We zijn nu begonnen aan de al oude serie Six feet under, ook een pareltje.
Prachtige serie
Dexter ook al ontdekt?
pi_79487893
ik zit ook al een tijdje zonder serie. Six Feet Under anderhalf seizoen van gezien maar was me toch iets teveel drama met dat homo gedoe etc. Ga er ooit nog wel mee verder denk ik.

Ga binnenkort maareens beginnen aan die ene HBO serie die ik nog niet gezien heb: Carnivale. Al ben ik daar beetje huiverig over omdat het gecancelled is zonder closure.

De betere series heb ik al gehad zoals Sopranos, The Wire, 24, Lost, BSG, Rome, Entourage, Dexter, Californication, Weeds en de iets mindere als Prison Break,Heroes,
pi_79488032
Ik mis Deadwood in je lijstje Hugo.
Waar staat BSG voor trouwens?
  dinsdag 23 maart 2010 @ 13:39:38 #32
9883 Marble
Was liever geaborteerd.
pi_79488352
quote:
Op dinsdag 23 maart 2010 13:31 schreef spiderweb1 het volgende:
Waar staat BSG voor trouwens?
Battlestar Galactica.
My mother was a drug addict. When she got pregnant, she took more drugs. She even tried to kill me inside her with a coat hanger, but I survived. I was born blind as a result, but my mother didn't care. She overdosed choking on her own vomit.
pi_79488356
Cocksucker Al Swearengen vergeten.... Deadwood heb ik natuurlijk ook gezien, ook jammer dat daar geen (echt) einde aan gemaakt is.

BSG staat voor Battlestar Galactica. SF-serie zonder aliens, onverwachts echte aanrader. Ben nu de spin-off Caprica het volgen en die is ook het vermakelijk
pi_79488414
We gaan geheel offtopic maar goed.
Band of Brothers is ook een mooie / vermakelijke korte mini serie. Geldt ook voor Corleone al is die ook vrij voorspelbaar, net zoals BoB.
pi_79490295
quote:
Op dinsdag 16 maart 2010 16:35 schreef NvM het volgende:
Als ik iets van seizoen 5 wil bespreken, moet ik het dan in een spoiler gooien?

Voor de zekerheid:
SPOILER
Ja Propostitoin Joe is echt een Baas!
Ik kijk nu Genaration Kill
pi_79490326
BoB uiteraard gezien, net als nu The Pacific
Corleone heeft een vriend van me op dvd, maar lijkt me slap aftreksel van alle andere mafiadingen die ik al gezien heb. Misschien toch maareens proberen.
pi_79490781
quote:
Op dinsdag 23 maart 2010 14:29 schreef planethugo het volgende:
BoB uiteraard gezien, net als nu The Pacific
Corleone heeft een vriend van me op dvd, maar lijkt me slap aftreksel van alle andere mafiadingen die ik al gezien heb. Misschien toch maareens proberen.
Vergelijkingen moet je nooit maken.
Qua maffia films/series zijn Gomorra en Sopranos de bazen.
pi_79490843
Gomorra vond ik anders wel tegenvallen. Maar idd, het is een The Wire topic
pi_79490934
Ik vroeg het al in een ander topic - tussen de regels door.

Moet The Wire vervolg krijgen in andere stad of is dit boek gesloten en vergrendeld?
pi_79491397
Vervolg!
pi_79516709
quote:
Op dinsdag 23 maart 2010 14:46 schreef spiderweb1 het volgende:
Ik vroeg het al in een ander topic - tussen de regels door.

Moet The Wire vervolg krijgen in andere stad of is dit boek gesloten en vergrendeld?
Volgens mij kunnen ze nog een serie maken over de advocatuur icm The Greek.
Maar ja, Daniels, Lester en McNulty zijn weg bij de politie.
Interessante andere karakters voor subplots is ook korte metten mee gemaakt; Omar, Prop Joe, Stringer Bell (al langer), Bodie en Bubs is op het rechte pad.
Carcetti is gouverneur van Maryland geworden en heeft Rawls meegenomen.
I´m back.
pi_79516762
quote:
Op dinsdag 23 maart 2010 11:07 schreef Bluezz het volgende:

[..]

Prachtige serie
Dexter ook al ontdekt?
Dexter was de eerste HBO serie die ik zag; daarna The Sopranos, The Wire en dan nu Six feet under.
I´m back.
pi_79523609
quote:
Op woensdag 24 maart 2010 00:47 schreef Ryan3 het volgende:

[..]

Dexter was de eerste HBO serie die ik zag; daarna The Sopranos, The Wire en dan nu Six feet under.
en dan is Dexter nieteens van HBO

maar een soort vervolg is niet nodig. Ze hadden er van mij zeker wel een 6de en 7de seizoen aan mogen plakken maar het is nu wel goed afgerond. Niet meer op terug komen dus
  woensdag 24 maart 2010 @ 11:32:32 #44
102865 One_conundrum
zeg maar Conundrum
pi_79524876
ik heb twin peaks nog in de wacht staan
pi_79525209
We wachten nu op S05 (van The Wire, voor we teveel afdwalen hier) ik vond S04 wel goed afgerond.
Ik schoot vol door het onverwacht ophangen van Bubs (mijn favo acteur in de serie) maar gelukkig, hij is niet dood, hij leeft
  woensdag 24 maart 2010 @ 11:46:26 #46
102865 One_conundrum
zeg maar Conundrum
pi_79525409
Heftige scene jaa, arme bubs wordt maar niet begrepen en steeds vergeten ...
pi_79525465
Seizoen 2 vond ik het meest kutte van de serie.
Al was het leuk dat Rotterdam als haven even de les las aan die Baltimore's.
pi_79551679
quote:
Op woensdag 24 maart 2010 11:48 schreef spiderweb1 het volgende:
Seizoen 2 vond ik het meest kutte van de serie.
Al was het leuk dat Rotterdam als haven even de les las aan die Baltimore's.
Vond ik in het begin ook, maar die wordt echt een stuk beter als je hem nog een keer kijkt!
Kan eigenlijk geen "kut"seizoen uitkiezen, allemaal top
pi_79552289
Heeft iemand dat artikel "Help, de beste serie ooit is afgelopen!" uit de OP nog ergens? Had ik volgens mij nog niet gelezen en de link werkt niet meer.
  donderdag 25 maart 2010 @ 13:35:09 #50
153970 Terecht
Apodictisch.
pi_79568041
Tvp.
pi_79575898
quote:
Op maandag 15 maart 2010 21:50 schreef arucard het volgende:
The Wire is niet op de nederlandse tv te zien dus je bent helaas toegewezen op de DVD boxen of internet.
Ik raad natuurlijk aan om de DVD boxen te kopen. De seizoenen zijn gelinkt naar play.com.
Het is natuurlijk sowieso allang afgelopen. Maar het werd wel in Nederland uitgezonden. Op 13th Street. Ook gewoon in breedbeeld. Behalve de DVD's kun je natuurlijk de serie ook gewoon downloaden. Alleen kon ik tot een half jaar geleden (toen ik de laatste aflevering heb gedownload) alleen de reguliere DVD-rips vinden, en niet de breedbeeldversies. Anyway, gewoon 4:3 geeft misschien ook wel een extra 'crappy'-vibe, zoals in de serie ook met tweederangs bronnen genoegen moet worden genomen.

Het is een van de betere series, al moet je er wel even in komen. Niet echt superspannend, maar toch wel fascinerend. Een van de weinige series die de werkelijkheid ook benaderd en ook geen droomwereld voorstelt waarin heldhaftige agenten het allemaal wel even klaren en oplossen.
pi_79576036
Alles is expres in 4:3 geschoten, dus die breedbeeld uitzending zal dan niet echt soepel zijn geweest?
Alex Pastoor:
Martin Verkerk:
''Ik bepaal of ik win of verlies. Als ik goed speel dan win ik, als ik slecht speel dan is de kans dat ik verlies aanwezig.''
  vrijdag 26 maart 2010 @ 03:13:40 #53
92128 Xaobotnik
KABLAAHHHH!!
pi_79595764
Waarom is het expres in 4:3 geschoten? Die breedbeelduitzendingen op 13th Street zagen er gewoon prima uit. Misschien dat het originele materiaal omvangrijker is kwa beeld, en dat er zo een breedbeelduitzending van te maken is, of is het originele materiaal zelfs breedbeeld en waren de releases alleen in 4:3 en later niet meer?

Anyway, voor de mensen die niets willen downloaden, of het gewoon tof vinden om het in de kast te hebben:

Nu bij One Day Only, ¤ 89,95 + ¤ 4,95 verzendkosten (alleen vandaag dus).

Deze zijn trouwens ook in 4:3.

Even wat zoekwerk gedaan over het uitblijven van HD en het 16:9-formaat:
http://magazine.creativecow.net/article/inside-hbos-the-wire
quote:
And perhaps the final contrast to the rest of high-end episodic television, The Wire for each of its five seasons has been produced in good old fashioned 4 x 3 standard definition. DP Dave Insley recalled, "The reason the show has stayed 4x3 is because David Simon thinks that 4x3 feels more like real life and real television and not like a movie. The show's never been HD, even 4x3 HD and that (SD) is how it is on the DVDs. There is no 16x9 version anywhere." As a viewer with an HD set I will point out that like much of SD television that makes its way to HD channels, it appears that HBO utilizes state-of-the-art line doubling technology. It may still be standard definition, but line doubled it looks considerably better on a high definition set than it would on a standard definition set.

Insley explained, "When the show started 2001 / 2002 they framed it for 16 x 9 as a way of future-proofing. Then a couple of seasons ago, right before Season 4 began shooting, there was a big discussion about it and after much discussion -- David, Nina, Joe Chappelle, the Producers, the DPs -- and we discussed what should be the style of the show. David made the decision that we would stay with 4x3. The DPs pretty much defined the look to be what it is now. And it's been consistent for the past two seasons."
Het is dus nooit gebruikt omdat het de look van de serie zou veranderen. En inderdaad was het formaat dus breedbeeld, maar puur om het evt. te kunnen gebruiken, waar ze uiteindelijk niet voor hebben gekozen. Kennelijk is later toch de mogelijkheid geboden om de 16:9-release te gebruiken. Dat het niet in HD is, kun je ook met een korrel zout nemen. Weliswaar zijn er geen HD-camera's gebruikt. maar dat geld voor de meeste series die later toch in 'HD'-formaat uitgekomen zijn. Vanaf het begin van de moderne film worden films van origine al met een veel hogere resolutie opgenomen. Er is weliswaar niet meer detail te zien, maar het beeld kan wel gewoon scherp eruit zien op een grotere TV. En dat is voor mij wel belangrijk. Hopelijk komt er ooit een goede blu-rayrelease.

[ Bericht 61% gewijzigd door Xaobotnik op 26-03-2010 03:19:27 ]
pi_80098733
David Simon was gisteren te zien in The Colbert Report.
pi_80105983
quote:
Op donderdag 8 april 2010 20:52 schreef Mr.Silencer het volgende:
David Simon was gisteren te zien in The Colbert Report.
Dank voor de link, vond het een leuk interview. Colbert vond ik eerst stront irritant maar nu begin ik hem steeds leuker te vinden.
pi_80169736
Ik weet niet of dit al bekend is:
HBO's 'Treme' starts Sunday (and yes, we can't think of anything more worthy to look forward to this wknd)
http://www.saltlakemagazi(...)orward-to-this-wknd/
Serie over de Orkaan Katrina in New Orleans
Hier een trailer:http://www.filmtotaal.nl/artikel.php?id=16889
pi_80169763
En Michiel Huisman heeft ook een rol
Alex Pastoor:
Martin Verkerk:
pi_80170249
Deze week seizoen 5 afgekeken. Geweldige serie!

McNulty doet me altijd denken aan een vriend van me. Hij lijkt er zelfs een beetje op.
^ To je nesmysl ^
pi_80221955
quote:
Op zaterdag 10 april 2010 21:24 schreef TyVole het volgende:
Deze week seizoen 5 afgekeken. Geweldige serie!

McNulty doet me altijd denken aan een vriend van me. Hij lijkt er zelfs een beetje op.
en die zit bij te politie?
  maandag 12 april 2010 @ 15:10:37 #60
122155 arucard
Amplifier Worship
pi_80231207
eerste aflevering binnen, denk dat ik even wacht met kijken tot er een paar meer uit zijn
pi_80231939
quote:
Op woensdag 17 maart 2010 11:39 schreef planethugo het volgende:

[..]

volgens mij verkoopt de volkskrant de seizoenen voor 25 euro dus dat is wel te doen

Ik koop ze via Amazon.co.uk: http://www.amazon.co.uk/s/ref=nb_sb_noss?url=search-alias%3Daps&field-keywords=the+wire&x=0&y=0

Ongeveer 14 pond per season (met NLse OTT)+ wat verzendingskosten, maar dan haal je nog steeds geen 25 euro

En balen dat ik season 1 en 2 al heb , ze verkopen nu alle seasons in 1 box voor 45 pond....

En overbodig te zeggen, maar The Wire =
Every time you torrent, God kills a cinema.
pi_82034707
Net bij FRS alle vijf seizoenen gekocht voor ¤70,'( Had nog een cd bon van ¤30,-). The Wire was TV serie van de maand maart ofzo dus ze stonden voor ¤20,- per seizoen.

Van de winter weer kijken
pi_82034957
Echt een koopje, deze moet gewoon in je kast staan
Alex Pastoor:
Martin Verkerk:
pi_83206813
Ik ben helemaal verslaafd, net begonnen met seizoen vier, eerste aflevering, en die begint meteen met een geniale scene, heb hem direct online gezet.

http://www.dailymotion.co(...)e-nailgun_shortfilms
As the officer took her away, she recalled that she asked,
"Why do you push us around?"
And she remembered him saying,
"I don't know, but the law's the law, and you're under arrest."
pi_83215621
quote:
Op woensdag 23 juni 2010 19:37 schreef heiden6 het volgende:
Ik ben helemaal verslaafd, net begonnen met seizoen vier, eerste aflevering, en die begint meteen met een geniale scene, heb hem direct online gezet.

http://www.dailymotion.co(...)e-nailgun_shortfilms
Welcome to the club.
Veel plezier met de laatste 2 seizoenen, wou dat ik nog afleveringen kon kijken
pi_83219295
Was vanmiddag bij de Fame in Amsterdam en daar lag de boxset met alle seizoenen voor ¤89,- koopje dus! Ook de boeken Homicide en The Corner lagen er. Eerstgenoemde is een aanrader, de tweede moet ik nog lezen.
  vrijdag 22 juli 2011 @ 11:53:22 #68
44602 Svyatagor
A great face for radio
pi_99788720
Zo, eindelijk ook begonnen, heb nu vijf afleveringen gezien en vind het briljant! Heerlijke langzame verhaalopbouw, nu al veel losse eindjes, morele schemerwereld, lots o' cursin'. Je moet wel je kop erbij houden!
We don't stop playing because we grow old; we grow old because we stop playing.
Check mijn band Glorybox
pi_142137447
Gisteravond de laatste aflevering gekeken.

Een mooie serie die aanvoelt als een jaren 90 serie. Ook is er bewust gekozen om de serie niet in HD en 16:9 uit te brengen om dat gevoel te behouden.

Deed me echt een beetje denken aan de oldschool rap tijd en de tijd dat Ice Cube in diverse films zat.

Seizoen 1: 9 (zoals de serie hoort te zijn)
Seizoen 2: 7 (vond het harborgedoe allemaal niet heel leuk)
Seizoen 3: 8 (hamsterdam haha)
Seizoen 4: 8 (vooral het scholieren deel was leuk met Prez)
Seizoen 5: 7 (beetje matig, einde nog wel redelijk met Marlo)

Vond vooral in seizoen 4 en 5 al dat gezeik met die mayor, politiek geneuzel maar niks.

Had het liever gewoon bij drugs en negers gehouden.

7.8
  donderdag 10 juli 2014 @ 18:23:10 #70
122155 arucard
Amplifier Worship
pi_142145111
quote:
0s.gif Op donderdag 10 juli 2014 14:21 schreef JDx het volgende:
Gisteravond de laatste aflevering gekeken.

Een mooie serie die aanvoelt als een jaren 90 serie. Ook is er bewust gekozen om de serie niet in HD en 16:9 uit te brengen om dat gevoel te behouden.

Deed me echt een beetje denken aan de oldschool rap tijd en de tijd dat Ice Cube in diverse films zat.

Seizoen 1: 9 (zoals de serie hoort te zijn)
Seizoen 2: 7 (vond het harborgedoe allemaal niet heel leuk)
Seizoen 3: 8 (hamsterdam haha)
Seizoen 4: 8 (vooral het scholieren deel was leuk met Prez)
Seizoen 5: 7 (beetje matig, einde nog wel redelijk met Marlo)

Vond vooral in seizoen 4 en 5 al dat gezeik met die mayor, politiek geneuzel maar niks.

Had het liever gewoon bij drugs en negers gehouden.

7.8
Nog maar een keer kijken dan
O)))
pi_142147698
quote:
0s.gif Op donderdag 10 juli 2014 14:21 schreef JDx het volgende:
Dat was juist tof. _O_

Zie je tenminste ook de grote criminelen in plaats van alleen de kleine.
pi_142148002
quote:
0s.gif Op donderdag 10 juli 2014 18:23 schreef arucard het volgende:

[..]

Nog maar een keer kijken dan
Jij? Of wat bedoel je?
  vrijdag 11 juli 2014 @ 09:25:16 #73
122155 arucard
Amplifier Worship
pi_142162043
quote:
0s.gif Op donderdag 10 juli 2014 20:00 schreef JDx het volgende:

[..]

Jij? Of wat bedoel je?
Jij, 2e keer is beter. Je mag best een tijdje ertussen laten natuurlijk. Maar dan zal je de andere aspecten naast "de drugs en negers" ook wat meer waarderen waarschijnlijk.
O)))
  vrijdag 11 juli 2014 @ 09:29:10 #74
61646 Copycat
I am a trigger hippie
pi_142162108
quote:
0s.gif Op donderdag 10 juli 2014 19:47 schreef heiden6 het volgende:

Dat was juist tof. _O_

Inderdaad. Dat is imo juist de kracht van de serie: niet alleen de stereotype boyz 'n the hood-verhaallijnen, maar juist ook het grotere plaatje. Compleet met de grote vissen in designer suits en met de kleine visjes in schooluniform die niet kunnen ontkomen aan de criminele toekomst.

Ik denk dat ik binnenkort ook voor een rerun ga.
Curiosity cultured the cat
Hoge dames vangen veel wind
Whadda ya hear! Whadda ya say!
What is any ocean but a multitude of drops?
pi_142162159
quote:
0s.gif Op donderdag 10 juli 2014 19:47 schreef heiden6 het volgende:

[..]

Dat was juist tof. _O_

Dit. Laat een perfect verrot systeem zien. Van politici tot negertjes op straat. Laagjes _O_
Evolution is from the Devil
Did you know that Ted Bundy's first dog, a collie, was named Lassie, did you know that?
  vrijdag 11 juli 2014 @ 13:55:07 #76
102865 One_conundrum
zeg maar Conundrum
pi_142169924
En hoe Stringer er niet tussen kan komen
pi_142185465
quote:
14s.gif Op vrijdag 11 juli 2014 09:29 schreef Copycat het volgende:

Ik denk dat ik binnenkort ook voor een rerun ga.
Goed idee. Derde keer zou dat voor mij zijn. :@
pi_142185493
quote:
0s.gif Op vrijdag 11 juli 2014 13:55 schreef One_conundrum het volgende:
En hoe Stringer er niet tussen kan komen
Dat was zo vet. _O_ En hoe Avon daar op reageert. _O_
pi_142186958
quote:
0s.gif Op vrijdag 11 juli 2014 21:43 schreef heiden6 het volgende:

[..]

Ik zit al op de 3x maar dat de laatste is alweer meer dan 2 jaar geleden..... het begint te kriebelen
pi_142187588
quote:
0s.gif Op vrijdag 11 juli 2014 21:43 schreef heiden6 het volgende:

[..]

Voor mij ook *O*
Evolution is from the Devil
Did you know that Ted Bundy's first dog, a collie, was named Lassie, did you know that?
pi_144322284
Oh boy..... het gaat toch gebeuren *O*
The Wire in HD!
http://www.vanityfair.com(...)wire-marathon-on-hbo
pi_144323369
quote:
0s.gif Op maandag 8 september 2014 19:14 schreef brtausi het volgende:
Oh boy..... het gaat toch gebeuren *O*
The Wire in HD!
http://www.vanityfair.com(...)wire-marathon-on-hbo
Lol, daar heb ik 6 jaar op gewacht, net een paar maanden geleden klaar met alle seizoenen in compressed DVD quality.
pi_144338579
Oeh, dat ga ik opnemen! :9
pi_144338607
Even snel gelezen. Tof idee. Maar the wire is niet in breedbeeld. Gaan ze dan kroppen? Of gewoon een 4:3 in hogere resolutie?
"AAAAAHH ZENNE MOAT, WOARST VLEISCH"
pi_144341528
quote:
0s.gif Op dinsdag 9 september 2014 01:49 schreef znarch het volgende:
Even snel gelezen. Tof idee. Maar the wire is niet in breedbeeld. Gaan ze dan kroppen? Of gewoon een 4:3 in hogere resolutie?
Er zijn zoveel films opnieuw uitgebracht, ze zijn ten eerste vaak al opgenomen in een hogere resolutie (al dan niet digitaal of analoog vroeger) en ze kunnen vaak wel een deel croppen en een beetje stretchen.

Maar zal me niks verbazen als het sowieso al lichtelijk gecropped is, dus groter opgenomen dan wij zien in 4:3 en dat er destijds wat randjes af zijn geknipt die ze er nu weer aan plakken.

Wat ze ook nog wel eens willen doen is stretchen naarmate je verder naar de rand komt, zodat in het midden alles normaal blijft, maar de randen een beetje stretchen, beetje fisheye lens idee krijg je dan.

Zocht net nog even naar een artikel hoe ze films van 4:3 SD -> 16:9 HD omzetten, maar kan er niks over vinden, kom alleen op diy sites.
pi_144343557
quote:
0s.gif Op dinsdag 9 september 2014 10:03 schreef JDx het volgende:

[..]

Er zijn zoveel films opnieuw uitgebracht, ze zijn ten eerste vaak al opgenomen in een hogere resolutie (al dan niet digitaal of analoog vroeger) en ze kunnen vaak wel een deel croppen en een beetje stretchen.

Maar zal me niks verbazen als het sowieso al lichtelijk gecropped is, dus groter opgenomen dan wij zien in 4:3 en dat er destijds wat randjes af zijn geknipt die ze er nu weer aan plakken.

Wat ze ook nog wel eens willen doen is stretchen naarmate je verder naar de rand komt, zodat in het midden alles normaal blijft, maar de randen een beetje stretchen, beetje fisheye lens idee krijg je dan.

Zocht net nog even naar een artikel hoe ze films van 4:3 SD -> 16:9 HD omzetten, maar kan er niks over vinden, kom alleen op diy sites.
Vraag me gewoon af of dat mooi is. Van sd naar hd zal geen probleem zijn. Maar het croppen etc ben ik toch huiverig voor. :{
pi_144343681
The Wire is toch om artistieke redenen in 4:3 uitgebracht? Bronmateriaal zal niet gecropped hoeven te worden denk ik dan..
Alex Pastoor:
Martin Verkerk:
pi_144344884
quote:
0s.gif Op dinsdag 9 september 2014 11:26 schreef Tim86 het volgende:
The Wire is toch om artistieke redenen in 4:3 uitgebracht? Bronmateriaal zal niet gecropped hoeven te worden denk ik dan..
De bron is juist 4:3. Is simpelweg zo gefilmd.

Nog een artikel http://gizmodo.com/nooooo(...)ong-aspec-1629550465
pi_144345639
quote:
1s.gif Op dinsdag 9 september 2014 11:20 schreef znarch het volgende:

[..]

Vraag me gewoon af of dat mooi is. Van sd naar hd zal geen probleem zijn. Maar het croppen etc ben ik toch huiverig voor. :{
Ik denk je dat je er helemaal niks van gaat merken, zal binnenkort eens wat eps van series naast elkaar leggen als ik ff tijd heb. Die rond die tijd uitkwamen in 4:3 later op Bluray in 16:9.
pi_144345719
quote:
0s.gif Op dinsdag 9 september 2014 12:27 schreef JDx het volgende:

[..]

Ik denk je dat je er helemaal niks van gaat merken, zal binnenkort eens wat eps van series naast elkaar leggen als ik ff tijd heb. Die rond die tijd uitkwamen in 4:3 later op Bluray in 16:9.
Ja maar was de bron van die series 16:9? Dan is het geen probleem natuurlijk.
pi_144345819
quote:
1s.gif Op dinsdag 9 september 2014 12:29 schreef znarch het volgende:

[..]

Ja maar was de bron van die series 16:9? Dan is het geen probleem natuurlijk.
Ik denk niet dat het exact in 4:3 is opgenomen.
pi_144365774
De seizoen 1 t/m 4 zijn in 4/3 opgenomen. Alleen seizoen 5 is in 16/9 opgenomen.
Ik vrees dat het croppen wordt en een deel van het beeld missen.
Hopelijk heb ik het mis.

Maar Full HD met aan de zijkant 2 zwarte balken zou het beste zijn :)

[ Bericht 0% gewijzigd door #ANONIEM op 09-09-2014 20:58:19 ]
pi_144368234
Het kan wel in 4:3 opgenomen zijn maar aan alle kanten gecropped zijn met editen. Eerste seizoenen Entourage waren ook in 4:3 maar later in 16:9 uitgebracht, merkte je niets van.

Ben nu toch benieuwd, dus ik ga ff een oude originele aflevering opzoeken :P

[ Bericht 33% gewijzigd door JDx op 09-09-2014 21:56:56 ]
pi_144370435
Hmmm interessant, Entourage, ook van HBO in 2004 (tv rip) en de Bluray uit 2012:

The Wire liep vanaf 2002 op HBO en had 5 seasons.

Entourage liep vanaf 2004 op HBO en had vanaf seizoen 3 pas 16:9 en HD.

Zal me niks verbazen als het gewoon goed is opgenomen (waarom zou je het per se met oude 4:3 camera's opnemen), maar voor de hype is gezegd we laten het authentiek 4:3.
pi_144373548
quote:
0s.gif Op dinsdag 9 september 2014 22:09 schreef JDx het volgende:
Hmmm interessant, Entourage, ook van HBO in 2004 (tv rip) en de Bluray uit 2012:

[ afbeelding ]

[ afbeelding ]

Zal me niks verbazen als het gewoon goed is opgenomen (waarom zou je het per se met oude 4:3 camera's opnemen), maar voor de hype is gezegd we laten het authentiek 4:3.
Is idd interessant met de screenshots. Ik was misschien iets te voorbarig want in een ander stuk lees ik dit:

quote:
Insley explained, "When the show started 2001 / 2002 they framed it for 16 x 9 as a way of future-proofing. Then a couple of seasons ago, right before Season 4 began shooting, there was a big discussion about it and after much discussion -- David, Nina, Joe Chappelle, the Producers, the DPs -- and we discussed what should be the style of the show. David made the decision that we would stay with 4x3. The DPs pretty much defined the look to be what it is now. And it's been consistent for the past two seasons."
http://library.creativeco(...)ick/hbo_the_wire.php
pi_144373706
quote:
1s.gif Op dinsdag 9 september 2014 11:20 schreef znarch het volgende:

[..]

13th Street had al een gecropte versie. Zag er niet vreemd uit. Het is maar net wat je moet weten hoe je iets in beeld moet brengen. Daar zijn allerlei truuks voor. Zo schijnt het niet uit te maken wanneer een gezicht wat hoger in het beeld zit. Wel wanneer het lager zit. Wanneer je vooraf niet weet dat een gezicht in het originele beeld lager zit, merk je dat niet tijdens het kijken.

Toen ik de versie op 13 Street bekeek zag het er iig niet raar uit.

quote:
0s.gif Op dinsdag 9 september 2014 22:09 schreef JDx het volgende:

[ afbeelding ]

[ afbeelding ]

Het is geen kwestie van het opnemen met een "4:3-camera". Het is meer een resolutie die vooraf al hoger is waardoor er achteraf makkelijk 16:9 van gemaakt kan worden (als dat niet al is, oudere camera's hadden vaak eigen resoluties en het beeld werd in de post-productie vervolgens gecropt naar iets dat wenselijk was) en ook HD.

Anyway, The Wire moet lekker grindy zijn met een soort van early-'00's of '90's sfeer... Zo is het gewoon bedoeld.
WHOEOEOEOEHAAAAAAHAHAHA
pi_147264067
Het is dan toch zo ver *O* 26 dec
https://www.facebook.com/(...)910664383872/?type=1

[ Bericht 0% gewijzigd door #ANONIEM op 03-12-2014 22:29:09 ]
pi_147275308
quote:
0s.gif Op dinsdag 9 september 2014 22:54 schreef Kenju het volgende:

[..]

13th Street had al een gecropte versie. Zag er niet vreemd uit. Het is maar net wat je moet weten hoe je iets in beeld moet brengen. Daar zijn allerlei truuks voor. Zo schijnt het niet uit te maken wanneer een gezicht wat hoger in het beeld zit. Wel wanneer het lager zit. Wanneer je vooraf niet weet dat een gezicht in het originele beeld lager zit, merk je dat niet tijdens het kijken.

Toen ik de versie op 13 Street bekeek zag het er iig niet raar uit.

[..]

Het is geen kwestie van het opnemen met een "4:3-camera". Het is meer een resolutie die vooraf al hoger is waardoor er achteraf makkelijk 16:9 van gemaakt kan worden (als dat niet al is, oudere camera's hadden vaak eigen resoluties en het beeld werd in de post-productie vervolgens gecropt naar iets dat wenselijk was) en ook HD.

Anyway, The Wire moet lekker grindy zijn met een soort van early-'00's of '90's sfeer... Zo is het gewoon bedoeld.
The Wire en ook Entourage zijn gewoon in 4k (of ten minste 1080p) opgenomen en daarna gecropt, Ze hoeven dus alleen maar de master opnieuw te remasteren (wat ze nu eindelijk gedaan hebben).

Oh en *O* , eindelijk The Wire dan maar gaan kijken.

[ Bericht 4% gewijzigd door #ANONIEM op 04-12-2014 12:19:58 ]
pi_147277139
dus ik heb de hele serie origineel op dvd, en straks als ik het weer eens opnieuw ga bekijken gaan dat de gedownloade blu rays worden _O-

want 2x kopen gaat me toch echt te ver.
pi_147277189
quote:
0s.gif Op donderdag 4 december 2014 12:19 schreef dz5b604 het volgende:

[..]

The Wire en ook Entourage zijn gewoon in 4k (of ten minste 1080p) opgenomen en daarna gecropt, Ze hoeven dus alleen maar de master opnieuw te remasteren (wat ze nu eindelijk gedaan hebben).

Oh en *O* , eindelijk The Wire dan maar gaan kijken.
The Wire is gewoon op film opgenomen, dat heeft weinig met 1080p of 4k te maken. Waarschijnlijk gaan ze nu ook de aspect ratio veranderen en daar is nog nooit iets beter van geworden :(
Want ik heb destijds besloten, dat ik de harde weg ontwijk.
Dus blijf ik lopen door de sloten, het liefst in zeven tegelijk.
BZB - Zeven Sloten
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')