abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  vrijdag 11 juli 2014 @ 13:55:07 #76
102865 One_conundrum
zeg maar Conundrum
pi_142169924
En hoe Stringer er niet tussen kan komen
"Vanity, definitely my favorite sin. . . ."
pi_142185465
quote:
14s.gif Op vrijdag 11 juli 2014 09:29 schreef Copycat het volgende:

Ik denk dat ik binnenkort ook voor een rerun ga.
Goed idee. Derde keer zou dat voor mij zijn. :@
As the officer took her away, she recalled that she asked,
"Why do you push us around?"
And she remembered him saying,
"I don't know, but the law's the law, and you're under arrest."
pi_142185493
quote:
0s.gif Op vrijdag 11 juli 2014 13:55 schreef One_conundrum het volgende:
En hoe Stringer er niet tussen kan komen
Dat was zo vet. _O_ En hoe Avon daar op reageert. _O_
pi_142186958
quote:
0s.gif Op vrijdag 11 juli 2014 21:43 schreef heiden6 het volgende:

[..]

Ik zit al op de 3x maar dat de laatste is alweer meer dan 2 jaar geleden..... het begint te kriebelen
pi_142187588
quote:
0s.gif Op vrijdag 11 juli 2014 21:43 schreef heiden6 het volgende:

[..]

Voor mij ook *O*
Evolution is from the Devil
Did you know that Ted Bundy's first dog, a collie, was named Lassie, did you know that?
pi_144322284
Oh boy..... het gaat toch gebeuren *O*
The Wire in HD!
http://www.vanityfair.com(...)wire-marathon-on-hbo
pi_144323369
quote:
0s.gif Op maandag 8 september 2014 19:14 schreef brtausi het volgende:
Oh boy..... het gaat toch gebeuren *O*
The Wire in HD!
http://www.vanityfair.com(...)wire-marathon-on-hbo
Lol, daar heb ik 6 jaar op gewacht, net een paar maanden geleden klaar met alle seizoenen in compressed DVD quality.
pi_144338579
Oeh, dat ga ik opnemen! :9
pi_144338607
Even snel gelezen. Tof idee. Maar the wire is niet in breedbeeld. Gaan ze dan kroppen? Of gewoon een 4:3 in hogere resolutie?
"AAAAAHH ZENNE MOAT, WOARST VLEISCH"
pi_144341528
quote:
0s.gif Op dinsdag 9 september 2014 01:49 schreef znarch het volgende:
Even snel gelezen. Tof idee. Maar the wire is niet in breedbeeld. Gaan ze dan kroppen? Of gewoon een 4:3 in hogere resolutie?
Er zijn zoveel films opnieuw uitgebracht, ze zijn ten eerste vaak al opgenomen in een hogere resolutie (al dan niet digitaal of analoog vroeger) en ze kunnen vaak wel een deel croppen en een beetje stretchen.

Maar zal me niks verbazen als het sowieso al lichtelijk gecropped is, dus groter opgenomen dan wij zien in 4:3 en dat er destijds wat randjes af zijn geknipt die ze er nu weer aan plakken.

Wat ze ook nog wel eens willen doen is stretchen naarmate je verder naar de rand komt, zodat in het midden alles normaal blijft, maar de randen een beetje stretchen, beetje fisheye lens idee krijg je dan.

Zocht net nog even naar een artikel hoe ze films van 4:3 SD -> 16:9 HD omzetten, maar kan er niks over vinden, kom alleen op diy sites.
pi_144343557
quote:
0s.gif Op dinsdag 9 september 2014 10:03 schreef JDx het volgende:

[..]

Er zijn zoveel films opnieuw uitgebracht, ze zijn ten eerste vaak al opgenomen in een hogere resolutie (al dan niet digitaal of analoog vroeger) en ze kunnen vaak wel een deel croppen en een beetje stretchen.

Maar zal me niks verbazen als het sowieso al lichtelijk gecropped is, dus groter opgenomen dan wij zien in 4:3 en dat er destijds wat randjes af zijn geknipt die ze er nu weer aan plakken.

Wat ze ook nog wel eens willen doen is stretchen naarmate je verder naar de rand komt, zodat in het midden alles normaal blijft, maar de randen een beetje stretchen, beetje fisheye lens idee krijg je dan.

Zocht net nog even naar een artikel hoe ze films van 4:3 SD -> 16:9 HD omzetten, maar kan er niks over vinden, kom alleen op diy sites.
Vraag me gewoon af of dat mooi is. Van sd naar hd zal geen probleem zijn. Maar het croppen etc ben ik toch huiverig voor. :{
pi_144343681
The Wire is toch om artistieke redenen in 4:3 uitgebracht? Bronmateriaal zal niet gecropped hoeven te worden denk ik dan..
Alex Pastoor:
"Een uitslag is altijd terecht, of het nou verdiend is of onverdiend"
Martin Verkerk:
''Ik bepaal of ik win of verlies. Als ik goed speel dan win ik, als ik slecht speel dan is de kans dat ik verlies aanwezig.''
pi_144344884
quote:
0s.gif Op dinsdag 9 september 2014 11:26 schreef Tim86 het volgende:
The Wire is toch om artistieke redenen in 4:3 uitgebracht? Bronmateriaal zal niet gecropped hoeven te worden denk ik dan..
De bron is juist 4:3. Is simpelweg zo gefilmd.

Nog een artikel http://gizmodo.com/nooooo(...)ong-aspec-1629550465
pi_144345639
quote:
1s.gif Op dinsdag 9 september 2014 11:20 schreef znarch het volgende:

[..]

Vraag me gewoon af of dat mooi is. Van sd naar hd zal geen probleem zijn. Maar het croppen etc ben ik toch huiverig voor. :{
Ik denk je dat je er helemaal niks van gaat merken, zal binnenkort eens wat eps van series naast elkaar leggen als ik ff tijd heb. Die rond die tijd uitkwamen in 4:3 later op Bluray in 16:9.
pi_144345719
quote:
0s.gif Op dinsdag 9 september 2014 12:27 schreef JDx het volgende:

[..]

Ik denk je dat je er helemaal niks van gaat merken, zal binnenkort eens wat eps van series naast elkaar leggen als ik ff tijd heb. Die rond die tijd uitkwamen in 4:3 later op Bluray in 16:9.
Ja maar was de bron van die series 16:9? Dan is het geen probleem natuurlijk.
pi_144345819
quote:
1s.gif Op dinsdag 9 september 2014 12:29 schreef znarch het volgende:

[..]

Ja maar was de bron van die series 16:9? Dan is het geen probleem natuurlijk.
Ik denk niet dat het exact in 4:3 is opgenomen.
pi_144365774
De seizoen 1 t/m 4 zijn in 4/3 opgenomen. Alleen seizoen 5 is in 16/9 opgenomen.
Ik vrees dat het croppen wordt en een deel van het beeld missen.
Hopelijk heb ik het mis.

Maar Full HD met aan de zijkant 2 zwarte balken zou het beste zijn :)

[ Bericht 0% gewijzigd door #ANONIEM op 09-09-2014 20:58:19 ]
pi_144368234
Het kan wel in 4:3 opgenomen zijn maar aan alle kanten gecropped zijn met editen. Eerste seizoenen Entourage waren ook in 4:3 maar later in 16:9 uitgebracht, merkte je niets van.

Ben nu toch benieuwd, dus ik ga ff een oude originele aflevering opzoeken :P

[ Bericht 33% gewijzigd door JDx op 09-09-2014 21:56:56 ]
pi_144370435
Hmmm interessant, Entourage, ook van HBO in 2004 (tv rip) en de Bluray uit 2012:

The Wire liep vanaf 2002 op HBO en had 5 seasons.

Entourage liep vanaf 2004 op HBO en had vanaf seizoen 3 pas 16:9 en HD.

Zal me niks verbazen als het gewoon goed is opgenomen (waarom zou je het per se met oude 4:3 camera's opnemen), maar voor de hype is gezegd we laten het authentiek 4:3.
pi_144373548
quote:
0s.gif Op dinsdag 9 september 2014 22:09 schreef JDx het volgende:
Hmmm interessant, Entourage, ook van HBO in 2004 (tv rip) en de Bluray uit 2012:

[ afbeelding ]

[ afbeelding ]

Zal me niks verbazen als het gewoon goed is opgenomen (waarom zou je het per se met oude 4:3 camera's opnemen), maar voor de hype is gezegd we laten het authentiek 4:3.
Is idd interessant met de screenshots. Ik was misschien iets te voorbarig want in een ander stuk lees ik dit:

quote:
Insley explained, "When the show started 2001 / 2002 they framed it for 16 x 9 as a way of future-proofing. Then a couple of seasons ago, right before Season 4 began shooting, there was a big discussion about it and after much discussion -- David, Nina, Joe Chappelle, the Producers, the DPs -- and we discussed what should be the style of the show. David made the decision that we would stay with 4x3. The DPs pretty much defined the look to be what it is now. And it's been consistent for the past two seasons."
http://library.creativeco(...)ick/hbo_the_wire.php
pi_144373706
quote:
1s.gif Op dinsdag 9 september 2014 11:20 schreef znarch het volgende:

[..]

13th Street had al een gecropte versie. Zag er niet vreemd uit. Het is maar net wat je moet weten hoe je iets in beeld moet brengen. Daar zijn allerlei truuks voor. Zo schijnt het niet uit te maken wanneer een gezicht wat hoger in het beeld zit. Wel wanneer het lager zit. Wanneer je vooraf niet weet dat een gezicht in het originele beeld lager zit, merk je dat niet tijdens het kijken.

Toen ik de versie op 13 Street bekeek zag het er iig niet raar uit.

quote:
0s.gif Op dinsdag 9 september 2014 22:09 schreef JDx het volgende:

[ afbeelding ]

[ afbeelding ]

Het is geen kwestie van het opnemen met een "4:3-camera". Het is meer een resolutie die vooraf al hoger is waardoor er achteraf makkelijk 16:9 van gemaakt kan worden (als dat niet al is, oudere camera's hadden vaak eigen resoluties en het beeld werd in de post-productie vervolgens gecropt naar iets dat wenselijk was) en ook HD.

Anyway, The Wire moet lekker grindy zijn met een soort van early-'00's of '90's sfeer... Zo is het gewoon bedoeld.
WHOEOEOEOEHAAAAAAHAHAHA
pi_147264067
Het is dan toch zo ver *O* 26 dec
https://www.facebook.com/(...)910664383872/?type=1

[ Bericht 0% gewijzigd door #ANONIEM op 03-12-2014 22:29:09 ]
pi_147275308
quote:
0s.gif Op dinsdag 9 september 2014 22:54 schreef Kenju het volgende:

[..]

13th Street had al een gecropte versie. Zag er niet vreemd uit. Het is maar net wat je moet weten hoe je iets in beeld moet brengen. Daar zijn allerlei truuks voor. Zo schijnt het niet uit te maken wanneer een gezicht wat hoger in het beeld zit. Wel wanneer het lager zit. Wanneer je vooraf niet weet dat een gezicht in het originele beeld lager zit, merk je dat niet tijdens het kijken.

Toen ik de versie op 13 Street bekeek zag het er iig niet raar uit.

[..]

Het is geen kwestie van het opnemen met een "4:3-camera". Het is meer een resolutie die vooraf al hoger is waardoor er achteraf makkelijk 16:9 van gemaakt kan worden (als dat niet al is, oudere camera's hadden vaak eigen resoluties en het beeld werd in de post-productie vervolgens gecropt naar iets dat wenselijk was) en ook HD.

Anyway, The Wire moet lekker grindy zijn met een soort van early-'00's of '90's sfeer... Zo is het gewoon bedoeld.
The Wire en ook Entourage zijn gewoon in 4k (of ten minste 1080p) opgenomen en daarna gecropt, Ze hoeven dus alleen maar de master opnieuw te remasteren (wat ze nu eindelijk gedaan hebben).

Oh en *O* , eindelijk The Wire dan maar gaan kijken.

[ Bericht 4% gewijzigd door #ANONIEM op 04-12-2014 12:19:58 ]
pi_147277139
dus ik heb de hele serie origineel op dvd, en straks als ik het weer eens opnieuw ga bekijken gaan dat de gedownloade blu rays worden _O-

want 2x kopen gaat me toch echt te ver.
pi_147277189
quote:
0s.gif Op donderdag 4 december 2014 12:19 schreef dz5b604 het volgende:

[..]

The Wire en ook Entourage zijn gewoon in 4k (of ten minste 1080p) opgenomen en daarna gecropt, Ze hoeven dus alleen maar de master opnieuw te remasteren (wat ze nu eindelijk gedaan hebben).

Oh en *O* , eindelijk The Wire dan maar gaan kijken.
The Wire is gewoon op film opgenomen, dat heeft weinig met 1080p of 4k te maken. Waarschijnlijk gaan ze nu ook de aspect ratio veranderen en daar is nog nooit iets beter van geworden :(
Want ik heb destijds besloten, dat ik de harde weg ontwijk.
Dus blijf ik lopen door de sloten, het liefst in zeven tegelijk.
BZB - Zeven Sloten
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')