Dat sowieso. Daarnaast ben ik nooit fan geweest van de PvdA en hun standpunten.quote:Op maandag 15 maart 2010 12:54 schreef Netsplitter het volgende:
Acute terugtrekking uit Uruzgan.
Is voor mij reden genoeg om niet op de pvda te stemmen.
quote:In de gevangenis
12 maart 2010
Gisteren was ik in de gevangenis, in de Schie. Samen met een jongerenwerker bezocht ik een kennis van mij die nu 13 maanden vast zit vanwege betrokkenheid bij een overval die zijn neven in Carnisse, Charlois gepleegd hadden. Bijzonder spijtig omdat hij met een opleiding bezig was en net vader was van een dochtertje. Na een strenge controle mochten we in de bezoekersruimte plaatsnemen, waarna de mannen binnen druppelden. Hij vond het leuk me weer te zien en een uurtje met elkaar te praten. Er waren opvallend veel kinderen meegekomen met de diverse bezoekers. Het lijkt me heel erg als je vader of moeder in de gevangenis zit. Er komt nog hoger beroep, dus ik hoop dat de straf van 5 jaar verminderd wordt. Positief is een mogelijke overplaatsing naar Krimpen, waar meer mogelijkheden zijn een opleiding tijdens detentie te volgen. Hij was nog opvallend positief, hoewel het mij zeer geestdodend lijkt. Een uur per dag een luchtje scheppen, maaltijden op je kamer in je eentje en na vijf uur op cel tot de volgende ochtend. Hij was dankzij kranten en tv wel redelijk op de hoogte van de verkiezingen.
Toevallig had ik ook een gesprek die ochtend gehad met een mevrouw uit Delfshaven die wegens huurachterstand uit huis dreigt te worden gezet. Haar huur was niet doorbetaald, omdat ze tijdens detentie geen uitkering kreeg. Ze heeft twee kinderen die naar de basisschool gaan. Geld voor het openbaar vervoer heeft ze nauwelijks. Gelukkig doet Bureau Nazorg van de gemeente zijn best om te voorkomen dat zij met de kinderen het huis uit moet. Dat is wel lastig, omdat de huurschuld behoorlijk groot is. Ik hoop dat de Kredietbank wat kan regelen want als zij en haar kinderen in de maatschappelijke opvang gaan, zijn we verder van huis.
Om aan te tonen dat het inderdaad een knuffelmaatschappij is...quote:Matthijs van Muijen
Functie: Raadslid
xxxxxxxxx@hotmail.com
Woordvoerder WMO, Sport & Recreatie
Lid van de raadscommissies:
Maatschappelijke Opvang, Volksgezondheid en Participatie (MVP) en Fysieke Infrastructuur, Buitenruimte en Sport (FIBS)
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Er wordt dan ook niet stilgestaan bij het feit dat hij een overval heeft gepleegd. Dat soort mij het meeste. En die situatie met die 10 kansenjongeren werd idd pas afgeschoten omdat het publiek het niet pikte, zelf stonden ze nog steeds achter het ideequote:Op maandag 15 maart 2010 13:02 schreef Omnifacer het volgende:
Hun allochtoon-knuffel-acties. Laatst nog in Amsterdam, toen ze 10 kansenjongeren () naar NYC wilde sturen om daar knopen te leren leggen op een boot ofzo. Idee uiteindelijk wel afgeschoten door Van der Laan (PvdA), maar dat was pas omdat de publieke opinie zich er tegen keerde.
Ander voorbeeldje van hoe die PvdA-ers de plank misslaan staat bijvoorbeeld op GeenStijl. Nu is dat niet een hele goeie bron, maar de link naar die blog van die knakker zegt genoeg. Goh, wat jammer voor die vriend van me, dat hij 5 jaar vastzit. Erg spijtig.
Treurig dat PVV-tegenstanders altijd in zo'n rare kramp schieten, dat ze koste wat het kost de PVV erbij moeten halen en moeten benadrukken hoe slecht die is voor Nederlandquote:Op maandag 15 maart 2010 13:10 schreef lurf_doctor het volgende:
De PVV wordt dan de grootste en kan ons land er zo weer bovenop helpen
In een PvdA topic nog welquote:Op maandag 15 maart 2010 13:13 schreef Omnifacer het volgende:
[..]
Treurig dat PVV-tegenstanders altijd in zo'n rare kramp schieten, dat ze koste wat het kost de PVV erbij moeten halen en moeten benadrukken hoe slecht die is voor Nederland
Inderdaad x2. Alsof je trouwens ook zomaar vijf jaar krijgt hier in Nederland, voor een simpele straatroof.quote:Op maandag 15 maart 2010 13:12 schreef Scorpie het volgende:
[..]
Er wordt dan ook niet stilgestaan bij het feit dat hij een overval heeft gepleegd. Dat soort mij het meeste. En die situatie met die 10 kansenjongeren werd idd pas afgeschoten omdat het publiek het niet pikte, zelf stonden ze nog steeds achter het idee
Want als je tegen de PvdA bent ben je automatisch voor de PVV... Of moet je nu PvdA gaan stemmen om de krachten te bundelen om het grote kwaad van de PVV te bestrijden? Een soort geallieerde troepen verzameling? Als dat de angst is dan zegt dat meer of de PvdA stemmers dan over de rest van Nederland...quote:Op maandag 15 maart 2010 13:10 schreef lurf_doctor het volgende:
De PVV wordt dan de grootste en kan ons land er zo weer bovenop helpen
Heb je het nou over de PvdA of de PVVquote:Op maandag 15 maart 2010 13:28 schreef Pugg het volgende:
Het bashen zal niet helpen, ze worden de grootste , terecht!!
De PvdA lijkt me. Dit topic is immers niets meer of minder dan een PvdA bashtopic, ondanks dat de OP z'n best doet om het anders te laten lijken.quote:Op maandag 15 maart 2010 13:28 schreef Scorpie het volgende:
[..]
Heb je het nou over de PvdA of de PVV
Tsjonge, wat een onzin weer. Mensen geven gewoon hun redenen om niet op PvdA te stemmen, en als je dan een verhandeling verwacht van 30 A4's over het falen van sociaal-democratie moet je even elders kijken.quote:Op maandag 15 maart 2010 13:39 schreef Antaresje het volgende:
Dit topic is immers niets meer of minder dan een PvdA bashtopic, ondanks dat de OP z'n best doet om het anders te laten lijken.
Ik heb ook altijd een beetje het idee dat de PvdA mij haat omdat ik geen allochtoon ben en niet in de stad woon. Ik voel me totaal niet door ze aangesproken.quote:Op maandag 15 maart 2010 13:31 schreef MrX1982 het volgende:
De A staat voor Allochtonen.
Reden genoeg om als autochtoon met een grote boog om die partij heen te lopen.
Er wordt geciteerd uit de blog van een PvdA-politicus, er wordt niet geciteerd van GeenStijl. Als je toch intelligent wil doen, doe het dan goed.quote:Op maandag 15 maart 2010 14:04 schreef tarantism het volgende:
lekker om te zien ook dat binnen dit topic geenstijl als betrouwbare bron wordt aangehaald. Kom op, de houding van geenstijl t.o.v. de PvdA is allesbehalve objectief te noemen, toch?
Dat zeg ik toch helemaal nietquote:Op maandag 15 maart 2010 13:13 schreef Omnifacer het volgende:
[..]
Treurig dat PVV-tegenstanders altijd in zo'n rare kramp schieten, dat ze koste wat het kost de PVV erbij moeten halen en moeten benadrukken hoe slecht die is voor Nederland
Geenstijl wordt wel degelijk als bron gebruikt in dit topic, en wel in deze post:quote:Op maandag 15 maart 2010 14:06 schreef Omnifacer het volgende:
[..]
Er wordt geciteerd uit de blog van een PvdA-politicus, er wordt niet geciteerd van GeenStijl. Als je toch intelligent wil doen, doe het dan goed.
Bovendien telt de frontpage van fok bij mij ook niet als betrouwbaar mediumquote:Op maandag 15 maart 2010 13:02 schreef superworm het volgende:
Even op Geenstijl en FOK! "PvdA" ingetypt.
http://www.geenstijl.nl/mt/archieven/1994611.html
http://www.geenstijl.nl/m(...)p_volle_sterkte.html
PvdA wil compensatie voor winterweer
PvdA bekent lekken begrotingscijfers
PvdA wil 60% belasting herinvoeren
PvdA vindt eigen standpunten te hard
PvdA wil verbod alcoholreclame
PvdA wil alle honden verplicht muilkorven
PvdA wil feestdag voor ambtenaren
etc, etc, enz, usw.
Bestaat er op het gebied van politiek eigenlijk wel een betrouwbaar medium?quote:Op maandag 15 maart 2010 14:09 schreef tarantism het volgende:
Bovendien telt de frontpage van fok bij mij ook niet als betrouwbaar medium
Dat zou voor mij juist de reden zijn om vķķr te stemmenquote:Op maandag 15 maart 2010 12:54 schreef Netsplitter het volgende:
Acute terugtrekking uit Uruzgan.
Is voor mij reden genoeg om niet op de pvda te stemmen.
Als modaal verdienende blanke Nederlander heb je helemaal niks te zoeken bij de PvdA. Het enige wat daar wacht is lastenverzwaring voor die groep.quote:Op maandag 15 maart 2010 14:01 schreef BasEnAad het volgende:
[..]
Ik heb ook altijd een beetje het idee dat de PvdA mij haat omdat ik geen allochtoon ben en niet in de stad woon. Ik voel me totaal niet door ze aangesproken.
Het ergste vind ik eigenlijk nog dat ze de bezuinigingen voor de vergrijzing op de lange baan willen schuiven, terwijl we er nu al véél te laat mee zijn.
Wordt als bron opgevoerd, niet geciteerd. Overigens kun je al die voorbeelden uit de genoemde topics ook vinden in de kwaliteitskranten.quote:Op maandag 15 maart 2010 14:09 schreef tarantism het volgende:
[..]
Geenstijl wordt wel degelijk als bron gebruikt in dit topic, en wel in deze post:
[..]
Ik ben door het artikel van Geenstijl gewezen op het blog van de PvdA politicus. Dat heb ik aangehaald als een reden voor mij (extra reden) om niet op een partij als PvdA te stemmen.quote:Op maandag 15 maart 2010 14:04 schreef tarantism het volgende:
lekker om te zien ook dat binnen dit topic geenstijl als betrouwbare bron wordt aangehaald. Kom op, de houding van geenstijl t.o.v. de PvdA is allesbehalve objectief te noemen, toch?
quote:Op maandag 15 maart 2010 14:11 schreef lurf_doctor het volgende:
[..]
Bestaat er op het gebied van politiek eigenlijk wel een betrouwbaar medium?
- Generaal pardonquote:Kok bleef het beloningsbeleid van de bank steunen. Als PvdA-premier hekelde hij in 1997 nog de 'exhibitionistische stijgingen' van de salarissen; in 2004 stemde hij in met forse salarisverhogingen -waaronder bonussen- van bankiers bij ING. Dat was nodig om goed te kunnen opereren als internationaal bedrijf.
quote:Het ging in 2006 al mis met het gifschip de Probo Koala. Zonder Vos te informeren liet de Amsterdamse milieudienst het schip met dodelijke lading de Amsterdamse haven verlaten. Dat ze de schuld vervolgens bij haar ambtenaren legde, leverde haar weinig sympathie op in het gemeentelijke apparaat.
Goed dat dit topic er is, ik heb altijd gedacht dat ze PvdA wasquote:Op maandag 15 maart 2010 14:32 schreef Omnifacer het volgende:
Vos is GroenLinks.
Thank you, come again.
Als je zo self-centered bent dat je je bij het stemmen laat leiden door welke partij het beste is voor jouw portemonnee, dan heb je inderdaad niets te zoeken bij de PvdA.quote:Op maandag 15 maart 2010 14:21 schreef Scorpie het volgende:
[..]
Als modaal verdienende blanke Nederlander heb je helemaal niks te zoeken bij de PvdA. Het enige wat daar wacht is lastenverzwaring voor die groep.
Niet dus. Ze zat wel in het erbarmelijke college van PvdA en GL in Amsterdam. Wat een dramatische wethouder was zij zegquote:Op maandag 15 maart 2010 14:34 schreef Wokkel het volgende:
[..]
Goed dat dit topic er is, ik heb altijd gedacht dat ze PvdA was
Dat moet je tegen die pelotons aan allochtonen zeggen die de PvdA de grootste maken in Amsterdam en Rotterdam.quote:Op maandag 15 maart 2010 14:35 schreef Antaresje het volgende:
[..]
Als je zo self-centered bent dat je je bij het stemmen laat leiden door welke partij het beste is voor jouw portemonnee, dan heb je inderdaad niets te zoeken bij de PvdA.
Ik heb ook PvdA gestemd in Amsterdam de vorige keer. En er is afgezien van een voorliefde voor pizza, weinig buitenlands aan mij.quote:Op maandag 15 maart 2010 14:40 schreef Omnifacer het volgende:
[..]
Dat moet je tegen die pelotons aan allochtonen zeggen die de PvdA de grootste maken in Amsterdam en Rotterdam.
quote:Op maandag 15 maart 2010 14:49 schreef thettes het volgende:
[..]
Ik heb ook PvdA gestemd in Amsterdam de vorige keer. En er is afgezien van een voorliefde voor pizza, weinig buitenlands aan mij.
De artikelen op de FP in die post zijn allemaal controleerbare feitenquote:Op maandag 15 maart 2010 14:09 schreef tarantism het volgende:
[..]
Geenstijl wordt wel degelijk als bron gebruikt in dit topic, en wel in deze post:
[..]
Noem jij het self-centered, noem ik het self-preservation. Ik geef liever mijn eigen natje en droogje voorrang dan die van mensen die niet willen werken en niets willen toevoegen aan deze maatschappij.quote:Op maandag 15 maart 2010 14:35 schreef Antaresje het volgende:
[..]
Als je zo self-centered bent dat je je bij het stemmen laat leiden door welke partij het beste is voor jouw portemonnee, dan heb je inderdaad niets te zoeken bij de PvdA.
Dat mag, het staat iedereen vrij om uit economisch zelf belang voor een bepaalde partij te kiezen. Maar dat wil niet zeggen dat elke bovenmodaal verdienende Nederlander automatisch die zelfde keuze moet maken.quote:Op maandag 15 maart 2010 15:04 schreef Scorpie het volgende:
[..]
Noem jij het self-centered, noem ik het self-preservation. Ik geef liever mijn eigen natje en droogje voorrang dan die van mensen die niet willen werken en niets willen toevoegen aan deze maatschappij.
Je mag vinden wat je wilt, maar de toon van je post laat wel weer zien waarom het zo belangrijk is dat Cohen hamert op de terugkeer van het fatsoen.quote:Daarnaast vind ik het nogal mongoloide als je op een partij stemt die jou willens en wetens wil duperen ten koste van anderen.
quote:Op maandag 15 maart 2010 15:12 schreef Antaresje het volgende:
Je mag vinden wat je wilt, maar de toon van je post laat wel weer zien waarom het zo belangrijk is dat Cohen hamert op de terugkeer van het fatsoen.
Een gevalletje pot verwijt de ketel natuurlijk.quote:Op maandag 15 maart 2010 15:12 schreef Antaresje het volgende:
Je mag vinden wat je wilt, maar de toon van je post laat wel weer zien waarom het zo belangrijk is dat Cohen hamert op de terugkeer van het fatsoen.
En ik vind dat je je punt ook kan maken zonder op de man te spelen.quote:Op maandag 15 maart 2010 15:04 schreef Scorpie het volgende:
[..]
Noem jij het self-centered, noem ik het self-preservation. Ik geef liever mijn eigen natje en droogje voorrang dan die van mensen die niet willen werken en niets willen toevoegen aan deze maatschappij.
Daarnaast vind ik het nogal mongoloide als je op een partij stemt die jou willens en wetens wil duperen ten koste van anderen.
En nu ga je natuurlijk even laten zien waar ik mensen beschuldig van het hebben van een genetische afwijking omdat ze op een bepaalde partij stemmen?quote:Op maandag 15 maart 2010 15:16 schreef Scorpie het volgende:
[..]
Een gevalletje pot verwijt de ketel natuurlijk.
Hoezo zou sociaal niet samen kunnen gaan met een hoog inkomen? Nu neem je de pvda-doctrine aan als waarheid. Het hypocriete is dat de PvdA dit altijd roept, en ondertussen, inderdaad, zelf zakken gaat vullen.quote:Op maandag 15 maart 2010 14:13 schreef Klummie het volgende:
Zodra ik miljonair ben ben ik rijk genoeg om pvda te stemmen![]()
Ik heb meer respect voor de SP, de talloze pvda'ers die links lullen en rechts vullen is voor mij meer dan reden genoeg om ongeloofwaardig te zijn. In wachtgeldregelingen, in nevenfuncties etc.
Ook zo'n Bos weer nu die nu ineens papa wil zijn en die we binnenkort terug zien in een andere topfunctie etc en dan zelf weer aan het graaien slaat. Net zoals Wim Kok bijv.
Walgelijk. Kijk uiteraard doen cda'ers en vvd'ers het ook maar die roepen tenminste niet zo hard dat ze sociaal zijn. Daar verwacht ik het van en die stellen mij daarin ook niet teleur.
Het is dan ook geen persoonlijk verwijt richting iemand.quote:Op maandag 15 maart 2010 15:17 schreef timmmmm het volgende:
[..]
En ik vind dat je je punt ook kan maken zonder op de man te spelen.
quote:Op maandag 15 maart 2010 15:19 schreef Antaresje het volgende:
[..]
En nu ga je natuurlijk even laten zien waar ik mensen beschuldig van het hebben van een genetische afwijking omdat ze op een bepaalde partij stemmen?
Nee. Wel even laten zien waar het 'fatsoen' wat je zelf aanhaalde de bocht uitschoot toen je begon over mijn 'self-centered' instelling en mijn portomonnee. Iets over op de man spelen enzo.quote:Op maandag 15 maart 2010 14:35 schreef Antaresje het volgende:
[..]
Oh, op die manier. Excuses, was algemener bedoeld, had misschien beter 'men' kunnen gebruiken dan 'je'.quote:Op maandag 15 maart 2010 15:24 schreef Scorpie het volgende:
[..]
[..]
Nee. Wel even laten zien waar het 'fatsoen' wat je zelf aanhaalde de bocht uitschoot toen je begon over mijn 'self-centered' instelling en mijn portomonnee. Iets over op de man spelen enzo.
Dat kan, ieder zijn eigen mening natuurlijkquote:Op maandag 15 maart 2010 15:26 schreef Antaresje het volgende:
[..]
Oh, op die manier. Excuses, was algemener bedoeld, had misschien beter 'men' kunnen gebruiken dan 'je'.
Maar dan nog vind ik self-centered een vrij normale eigenschap en niet in verhouding tot mongoloide
Zolang die idioot Teeven bij de vvd zit zal ik ook nooit op hun stemmen.quote:Op maandag 15 maart 2010 15:20 schreef eriksd het volgende:
[..]
Hoezo zou sociaal niet samen kunnen gaan met een hoog inkomen? Nu neem je de pvda-doctrine aan als waarheid. Het hypocriete is dat de PvdA dit altijd roept, en ondertussen, inderdaad, zelf zakken gaat vullen.
Je kan echter uitermate sociaal zijn en toch goed verdienen. Dit bijt elkaar niet. Dat is het standpunt van de VVD.
Ik vind de PvdA eigenlijk zwaar racistisch. Ze doen vaak net alsof allochtonen hulpeloze kneusjes zijn. In plaats van ze serieus te nemen, maakt de PvdA allemaal aangepast beleid dat averechts werkt.quote:Op maandag 15 maart 2010 15:18 schreef eriksd het volgende:
Het simpele feit dat de PvdA de allerzwaksten als maatstaf neemt, waardoor iedereen die een baan heeft of zijn leven plezierig invult, meteen weggezet wordt als een profiteur.
Deze opvatting is echter inherent aan alle linkse partijen.
quote:'Marokkanen kiezen voor Cohen'
AMSTERDAM - ''De eerste generatie Marokkanen in Nederland zal eerder geneigd zijn PvdA te stemmen met Job Cohen aan het roer dan met Wouter Bos als leider.'' Dat zei Farid Azarkan, voorzitter van het Samenwerkingsverband van Marokkanen in Nederland (SMN), maandag.
Job Cohen tijdens de persconferentie waarin hij bekend maakte lijsttrekker voor de PvdA te willen worden. ANP
Volgens Azarkan is Cohen in de ogen van de eerste generatie Marokkanen veel meer een staatsman en vader des vaderlands dan Bos. ''In deze groep is er behoefte aan een man met de statuur van Kok en Den Uyl.
Azarkan denkt ook dat Cohen voor meer binding zal zorgen. ''Cohen is minder zakelijk dan Bos en brengt bovendien zijn ervaring van de straat mee.''
De voorzitter van het SMN denkt dat het een spannende verkiezingsstrijd zal worden op 9 juni. ''Ik verwacht dat veel mensen een strategische stem zullen uitbrengen voor een partij die fatsoenlijk met mensen omgaat. Misschien dat mensen die D66 en GroenLinks wilden stemmen door Cohen toch overstappen naar de PvdA'', aldus Azarkan. (ANP)
Ik snap op zich wat je zegt, maar wat zou je doen als de PvdA-politici die die visie moeten uitvoeren het niet goed doen? Blijf je dan bij die partij hangen, of ga je elders kijken?quote:Op maandag 15 maart 2010 15:55 schreef FTWO het volgende:
Ik stem niet op basis van incidenten maar op basis van een visie die gebaseerd is op bepaalde uitgangspunten. De uitwerking van de sociaal-democratische uitgangspunten in een visie spreekt mij meer aan dan de liberale (zijn er nog realistische andere?). Ik stem niet niet op een partij op basis van incidenten of omdat GeenStijl (wat zijn die achteruit gegaan sinds ze elke melding van PvdA-haters op de frontpage zetten!) iets onzinnigs meldt...
Ik heb ook genoeg posters gezien van D66, GL en CDA waarop in het Turks of Marokkaans de kiezer werd aangesproken. Het boeit mij eerlijk gezegd geen zak. We willen graag dat iedereen met de Nederlandse nationaliteit meedoet, het niet spreken van de Nederlandse taal zou geen reden moeten zijn om niet mee te doen in de maatschappij. Als wij mensen kunnen betrekken iin de maatschappij door ze aan te spreken in het Turks of Marokkaans dan moet dat maar.quote:Op maandag 15 maart 2010 15:52 schreef Omnifacer het volgende:
Wat me ook irriteert is ten eerste die Turkse en Arabische verkiezingsposters, en ten tweede het gemak waarmee Asscher iedereen die erover klaagt afdoet als Wilders-stemmers. Eigenlijk heb je zo, in twee zinnen, het hele probleem van de PvdA samengevat. Allochtonen proberen te paaien omdat ze daar hun stemvee halen, en iedere discussie daaromtrent wordt afgedaan als Wilders-geklaag en wordt zo dus de nek omgedraaid (waarmee ze aangeven Wilders niet serieus te nemen, overigens).
Schrijnend.
We hebben het in dit topic over de PvdA, dus beperk ik me daartoe. Door te zeggen dat het niet spreken van de Nederlandse taal geen belemmering moet zijn om mee te doen pleit je dus eigenlijk voor het bestaan van twee infrastructuren: eentje voor Nederlands-sprekenden en eentje voor mensen die de taal niet spreken. En wat blijft er dan over van de prikkel om Nederlands te leren? Of wilde je er ook voor pleiten om op de basisschool Turks en Arabisch les te geven?quote:Op maandag 15 maart 2010 16:05 schreef zwelgje76 het volgende:
[..]
Ik heb ook genoeg posters gezien van D66, GL en CDA waarop in het Turks of Marokkaans de kiezer werd aangesproken. Het boeit mij eerlijk gezegd geen zak. We willen graag dat iedereen met de Nederlandse nationaliteit meedoet, het niet spreken van de Nederlandse taal zou geen reden moeten zijn om niet mee te doen in de maatschappij. Als wij mensen kunnen betrekken iin de maatschappij door ze aan te spreken in het Turks of Marokkaans dan moet dat maar.
En dat is dus 1 van de redenen dat ik het pertinent oneens ben met de partij. Mensen die hier woonachtig zijn, hier hun leven opbouwen, hier hun nageslacht krijgen, die moeten aan de maatschappij meedoen. ZIJ kiezen ervoor hier te verblijven, dus zou het hun sieren om zoiets basaals als de taal te leren spreken.quote:Op maandag 15 maart 2010 16:05 schreef zwelgje76 het volgende:
[..]
Ik heb ook genoeg posters gezien van D66, GL en CDA waarop in het Turks of Marokkaans de kiezer werd aangesproken. Het boeit mij eerlijk gezegd geen zak. We willen graag dat iedereen met de Nederlandse nationaliteit meedoet, het niet spreken van de Nederlandse taal zou geen reden moeten zijn om niet mee te doen in de maatschappij. Als wij mensen kunnen betrekken iin de maatschappij door ze aan te spreken in het Turks of Marokkaans dan moet dat maar.
Ondertussen ben ik overigens wel voorstander van verplichte lessen Nederlands voor ouders van kinderen op de basisschool die niet goed meekomen, en die lessen mogen ze wat mij betreft ook nog eens gedeeltelijk zelf betalen. Kinderen moeten niet de rekening gepresenteerd krijgen van het feit dan hun ouders geen of slecht Nederlands kunnen, die rekening mogen de ouders zelf betalen.
Inderdaad, maar met dank aan PvdA wordt zoiets basaals al een politiek thema in plaats van een kwestie van fatsoen.quote:Op maandag 15 maart 2010 16:13 schreef Scorpie het volgende:
ZIJ kiezen ervoor hier te verblijven, dus zou het hun sieren om zoiets basaals als de taal te leren spreken.
Ook zoiets. Nav die bezuinigingen moeten topverdieners 60% af gaan dragen. Levert 600 miljoen euro op, er is 35 miljard nodig. Kansloos en schaamteloos.quote:Op maandag 15 maart 2010 16:17 schreef Bolkesteijn het volgende:
De 35 mrd aan bezuinigingen die op stapel staan maken een stem op de PvdA erg risicovol, ze willen de lasten nog wel eens neer leggen bij de mensen die het hardst voor hun centen werken.
Wat een onzin omdat partijpolitiek te benoemen! Volgens mij is elke partij van mening dat nieuwkomers Nederlands zouden moeten leren. En volgens mij is iedereen het er ook wel redelijk over eens dat dat afgedwongen zou moeten worden (waarbij over de financiering en leeftijden ongetwijfeld verschillende opvattingen zullen heersen).quote:Op maandag 15 maart 2010 16:15 schreef Omnifacer het volgende:
[..]
Inderdaad, maar met dank aan PvdA wordt zoiets basaals al een politiek thema in plaats van een kwestie van fatsoen.
Haha, alsof de mensen het meeste verdienen het hardste werken...quote:Op maandag 15 maart 2010 16:17 schreef Bolkesteijn het volgende:
De 35 mrd aan bezuinigingen die op stapel staan maken een stem op de PvdA erg risicovol, ze willen de lasten nog wel eens neer leggen bij de mensen die het hardst voor hun centen werken, onaanvaardbaar in mijn ogen.
En hoe verklaar je dan dat Asscher iedereen die klaagt over die Turkse verkiezingsposters een 'Wilderskramp' verwijt?quote:Op maandag 15 maart 2010 16:46 schreef FTWO het volgende:
[..]
Wat een onzin omdat partijpolitiek te benoemen! Volgens mij is elke partij van mening dat nieuwkomers Nederlands zouden moeten leren. En volgens mij is iedereen het er ook wel redelijk over eens dat dat afgedwongen zou moeten worden (waarbij over de financiering en leeftijden ongetwijfeld verschillende opvattingen zullen heersen).
De PvdA creëert een probleem en wil het daarna weer oplossen met een hoop van ons geld. Het is het hele bestaansrecht van de partij.quote:Op maandag 15 maart 2010 16:13 schreef Scorpie het volgende:
[..]
En dat is dus 1 van de redenen dat ik het pertinent oneens ben met de partij. Mensen die hier woonachtig zijn, hier hun leven opbouwen, hier hun nageslacht krijgen, die moeten aan de maatschappij meedoen. ZIJ kiezen ervoor hier te verblijven, dus zou het hun sieren om zoiets basaals als de taal te leren spreken.
Eens.quote:Op maandag 15 maart 2010 16:12 schreef Omnifacer het volgende:
[..]
We hebben het in dit topic over de PvdA, dus beperk ik me daartoe. Door te zeggen dat het niet spreken van de Nederlandse taal geen belemmering moet zijn om mee te doen pleit je dus eigenlijk voor het bestaan van twee infrastructuren: eentje voor Nederlands-sprekenden en eentje voor mensen die de taal niet spreken. En wat blijft er dan over van de prikkel om Nederlands te leren? Of wilde je er ook voor pleiten om op de basisschool Turks en Arabisch les te geven?
Wij 'moeten' die mensen nergens in betrekken, dat moeten ze zelf willen en zelf doen. Door mensen die geen Nederlands spreken of willen leren op maat te bedienen verdwijnt langzaam maar zeker de prikkel om je in te spannen om je de taal en cultuur van je nieuwe (?) vaderland eigen te maken. Mensen moeten zelf mee willen doen, o.a. door Nederlands te leren, en als ze dat niet willen marginaliseren ze [b]zichzelf.[/b]
De komende 10 a 15 jaar zullen we met een vergrijzing zitten, maar daarna (simpel gezegd als de babyboomgeneratie aan het wegvallen is) zal je een terugslag krijgen en zullen uitgaven zich stabiliseren...quote:Op maandag 15 maart 2010 17:44 schreef UltraR het volgende:
Geld uitgeven, geld uitgeven en nog meer geld uitgeven. Totdat de toekomstige generaties met een monsterschuld zitten.
Bovendien is de PvdA er nu met Cohen alleen nog maar voor voor de grachtengordelelite en bewoners van kansenwijken. Buiten de steden heeft niemand meer iets bij de PvdA te zoeken.quote:Op maandag 15 maart 2010 13:31 schreef MrX1982 het volgende:
De A staat voor Allochtonen.
Reden genoeg om als autochtoon met een grote boog om die partij heen te lopen.
quote:'Marcouch mee naar Den Haag'
(Novum) - Beoogd lijsttrekker van de PvdA Job Cohen wil het Amsterdamse raadslid Ahmed Marcouch meenemen naar Den Haag. Dat schrijft Het Parool maandag.
Marcouch staat bekend om zijn confronterende beleid ten aanzien van de islam. Door de oud-stadsdeelvoorzitter van Slotervaart mee te nemen naar de Tweede Kamer, zou het voor PVV-leider Geert Wilders lastiger worden om Cohen weg te zetten als 'theedrinkende multicultiknuffelaar'.
Het zou de bedoeling zijn dat Marcouch zijn raadslidmaatschap combineert met een zetel in de Tweede Kamer. Volgens de krant zou Marcouch zelf meer oren hebben naar het wethouderschap in Amsterdam. Hij heeft nog enkele dagen bedenktijd; tot woensdag kunnen kandidaat-Kamerleden voor de PvdA zich melden.
Pfft, jij stemt alleen maar CDA, dus jij hebt sowieso geen reden om wél PvdA te stemmen.quote:
Typisch...quote:Op maandag 15 maart 2010 18:47 schreef MaGNeT het volgende:
[..]
Pfft, jij stemt alleen maar CDA, dus jij hebt sowieso geen reden om wél PvdA te stemmen.
Wel speel je het vuile zwartmaak spelletje dat typisch bij die CDA honden past.
Jij doet niet mee.
Ik stem sowieso geen PvdA maar je argumenten en je CDA groupie-houding maken je ongeloofwaardig in dit topic.quote:
Ik zou juist ongeloofwaardig zijn als ik de PvdA zou bewieroken.quote:Op maandag 15 maart 2010 19:14 schreef MaGNeT het volgende:
[..]
Ik stem sowieso geen PvdA maar je argumenten en je CDA groupie-houding maken je ongeloofwaardig in dit topic.
Ik zou je naar de huisarts sturen.quote:Op maandag 15 maart 2010 19:14 schreef Jurgen21 het volgende:
[..]
Ik zou juist ongeloofwaardig zijn als ik de PvdA zou bewieroken.
En het versoepelen er van.. of een uitzettingsbeleid soepel houden zodat je niet zeker weet of de mensen die uitgeproduceerd zijn nu daadwerkelijk het land hebben verlaten of ondergedoken zijn.quote:Op maandag 15 maart 2010 15:24 schreef bohgek het volgende:
dat generaal pardon van ze
Er wordt wel degelijk geciteerd naar GeenStijl, wat niet een opjectieve bron is. Niet dat dat erg is in een betoog waarom je geen PVDA zou moeten stemmen.quote:Op maandag 15 maart 2010 14:06 schreef Omnifacer het volgende:
[..]
Er wordt geciteerd uit de blog van een PvdA-politicus, er wordt niet geciteerd van GeenStijl. Als je toch intelligent wil doen, doe het dan goed.
Wat een gelulquote:Op maandag 15 maart 2010 22:11 schreef TomLievense het volgende:
[..]
Er wordt wel degelijk geciteerd naar GeenStijl, wat niet een opjectieve bron is. Niet dat dat erg is in een betoog waarom je geen PVDA zou moeten stemmen.
De enige reden om géén PVDA te stemmen is dat je je meer kan vinden in het partijprogramma van een andere partij.
Of helemaal niet kan vinden in een partij en daarom blanco stemtquote:Op maandag 15 maart 2010 22:11 schreef TomLievense het volgende:
De enige reden om géén PVDA te stemmen is dat je je meer kan vinden in het partijprogramma van een andere partij.
Zelf een partij oprichten kan ook natuurlijk. Ik las net ergens dat er weer een record aantal partijen mee wil doen aan de verkiezingen. Of ze ook allemaal door de commissie komen is een andere vraagquote:Op maandag 15 maart 2010 22:14 schreef Scorpie het volgende:
[..]
Of helemaal niet kan vinden in een partij en daarom blanco stemt
Juist, hypocriet, dat was het woord thx.quote:Op maandag 15 maart 2010 15:20 schreef eriksd het volgende:
[..]
Hoezo zou sociaal niet samen kunnen gaan met een hoog inkomen? Nu neem je de pvda-doctrine aan als waarheid. Het hypocriete is dat de PvdA dit altijd roept, en ondertussen, inderdaad, zelf zakken gaat vullen.
Je kan echter uitermate sociaal zijn en toch goed verdienen. Dit bijt elkaar niet. Dat is het standpunt van de VVD.
Ja hoor, Kok heeft het weer gedaan, we "vergeten "al die vvd ers die een hun zakkenquote:Op maandag 15 maart 2010 22:52 schreef Klummie het volgende:
[..]
Juist, hypocriet, dat was het woord thx.
Hulde voor de spotprent over Kok, dat zegt alles over die partij van alles eerlijk delen
Maar de VVD volgt daarmee gewoon haar standpunt, mensen die veel verdienen hebben het gewoon goed gedaan.quote:Op dinsdag 16 maart 2010 07:05 schreef Pugg het volgende:
[..]
Ja hoor, Kok heeft het weer gedaan, we "vergeten "al die vvd ers die een hun zakken
bij dsb gevuld hebben?![]()
Nou ik niet dus
Die vergeet ik helemaal niet he maar die roepen niet zo hard eerlijk delen hequote:Op dinsdag 16 maart 2010 07:05 schreef Pugg het volgende:
[..]
Ja hoor, Kok heeft het weer gedaan, we "vergeten "al die vvd ers die een hun zakken
bij dsb gevuld hebben?![]()
Nou ik niet dus
Kwaad met kwaad bestrijden. Ik weet niet welke erger is.quote:Op dinsdag 16 maart 2010 11:42 schreef petertje2 het volgende:
Veel mensen zullen vooral op Cohen stemmen en niet zo zeer op de PvdA. Op Cohen stemmen is de beste manier om de PVV buiten de deur te houden. Het geflirt van CDA en VVD met de PVV schrikt veel mensen af.
Strategisch stemmen noemt men dat.quote:Op dinsdag 16 maart 2010 11:43 schreef BasEnAad het volgende:
[..]
Kwaad met kwaad bestrijden. Ik weet niet welke erger is.
Je hebt echt jezelf aangepraat dat je PvdA of CDA moet stemmen. De kans is groot dat je ze dan allebei krijgt, dus stem iets anders.quote:Op maandag 15 maart 2010 13:30 schreef B-FliP het volgende:
Tja, wat zijn goede redenen? Ik ben zelf geen PvdA fan, maar als ik uit 2 kwaden zou moeten kiezen (CDA of PvdA), zou het de PvdA zijn... Realistisch gezien is er zonder 1 van de 2 geen kabinetsvorming mogelijk (of er moeten hele gekke dingen gebeuren)... Dat de heer Cohen immers boos kijkt is natuurlijk een rare stelling en zie hem liever als lijsttrekker dan Bos...
Ik hoop op een paars kabinet als de enige andere keuze een nieuw religieus conservatief en hypocriet belerend bolwerk is, zoals we het het afgelopen kabinet hebben mogen ervaren...
Dat artikel van een raadslid van de Rotterdamse PvdA is natuurlijk bizar omdat hij niet stilstaat bij de criminele acties van de zogenaamde kennis, maar er zijn meer lokale raadsleden, ook van andere partijen en zelfs mensen in Den Haag die je op enorm kromme denkwijzen en uitspraken kan betrappen... Helaas is het niet mogelijk om in iedere raad louter nuchtere weldenkende rationele mensen te hebben...
Ik stem geen van beide hoor.. Het woordje 'als' heb je vast overheen gelezen... Wel ben ik ervan overtuigd dat 1 van de 2 in een volgend kabinet zal zitten en 1 van de 2 zal gaan beslissen ofdat het een herhaling (of zelfs extremere versie) van de voorgaande jaren wordt of een nieuw paars, en dat het heel erg gek zal moeten lopen dat er iets anders uitkomt...quote:Op dinsdag 16 maart 2010 14:18 schreef Athlon_2o0o het volgende:
Je hebt echt jezelf aangepraat dat je PvdA of CDA moet stemmen. De kans is groot dat je ze dan allebei krijgt, dus stem iets anders.
Maar inhoudelijk:de PvdA heeft de crisis erg lang ontkend en in de periode van hoogconjunctuur teveel gespendeerd (met echt belachelijke plannen als "gratis schoolboeken" tot gevolg). Verder hadden ze sowieso nooit tot het huidige kabinet toe moeten treden.
Wist jij dat n blanco stem precies hetzelfde als 'n ongeldige stem is ?quote:Op maandag 15 maart 2010 22:14 schreef Scorpie het volgende:
[..]
Of helemaal niet kan vinden in een partij en daarom blanco stemt
Ja maar het geeft aan dat je de moeite hebt genomen om naar het stembureau te lopen. Dat je het instituut dus wel erkent en de moeite waard vindt, maar dat je niet weet waar je op moet stemmen.quote:Op dinsdag 16 maart 2010 17:56 schreef Resonancer het volgende:
[..]
Wist jij dat n blanco stem precies hetzelfde als 'n ongeldige stem is ?
Het enige waar je de blancostem verkapt in terugvind is het opkomstpercentage, verder is het aantal blancostemmers nergens zichtbaar, sterker je vind dit begrip niets eens in de kieswet terug.
'N blancostem heeft geen invloed op de uitslag.
Ik denk dat de strategische stem een enorme opkomst gaat maken tijdens deze verkiezingen. In zekere zin is een stem voor het CDA of de VVD een stem voor Wilders. Een uitspraak die je nog terug gaat horen tijdens de campagne, en waardoor veel CDA en VVD stemmers wellicht de overstap maken naar met name de PvdA en D66.quote:
Ach, zo kan je wel blijven redeneren. Veel D66'ers zouden onder de dreiging van een links kabinet weer in de armen van de VVD gedreven kunnen worden, hoop op een links kabinet van pvda naar SP. Enzovoorts.quote:Op dinsdag 16 maart 2010 21:19 schreef Antaresje het volgende:
[..]
Ik denk dat de strategische stem een enorme opkomst gaat maken tijdens deze verkiezingen. In zekere zin is een stem voor het CDA of de VVD een stem voor Wilders. Een uitspraak die je nog terug gaat horen tijdens de campagne, en waardoor veel CDA en VVD stemmers wellicht de overstap maken naar met name de PvdA en D66.
Ik maak me niet druk over een links (echt links dus, en niet een coalitie waar toevallig de PvdA in zit) kabinet. Paars-plus is de coalitie waar ik naar uitkijk: best of both worlds!quote:Op dinsdag 16 maart 2010 21:21 schreef eriksd het volgende:
[..]
Ach, zo kan je wel blijven redeneren. Veel D66'ers zouden onder de dreiging van een links kabinet weer in de armen van de VVD gedreven kunnen worden, hoop op een links kabinet van pvda naar SP. Enzovoorts.
Ja, belastingen verlagen en toch heel veel geld uit blijven geven.quote:Op woensdag 17 maart 2010 13:02 schreef Prutzenberg het volgende:
[..]
Ik maak me niet druk over een links (echt links dus, en niet een coalitie waar toevallig de PvdA in zit) kabinet. Paars-plus is de coalitie waar ik naar uitkijk: best of both worlds!
Paars had hele andere omstandigheden: de helft van de meevallers ging naar de staatsschuld, de andere helft naar de burger. Dat werkte uitstekend en was zeer verantwoord. Nu gaat die vlieger echter niet op.quote:Op woensdag 17 maart 2010 13:02 schreef Prutzenberg het volgende:
[..]
Ik maak me niet druk over een links (echt links dus, en niet een coalitie waar toevallig de PvdA in zit) kabinet. Paars-plus is de coalitie waar ik naar uitkijk: best of both worlds!
quote:Op dinsdag 16 maart 2010 21:19 schreef Antaresje het volgende:
[..]
Ik denk dat de strategische stem een enorme opkomst gaat maken tijdens deze verkiezingen. In zekere zin is een stem voor het CDA of de VVD een stem voor Wilders. Een uitspraak die je nog terug gaat horen tijdens de campagne, en waardoor veel CDA en VVD stemmers wellicht de overstap maken naar met name de PvdA en D66.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |