Ja, dat zou fijn zijnquote:Op woensdag 17 maart 2010 09:43 schreef Vlindur het volgende:
Kunnen die kindjes niet gewoon met 3 maanden beginnen? Dit is zoveel fijner dan die eerste onzekere weken!![]()
oh, echt niet!quote:Op woensdag 17 maart 2010 09:43 schreef Vlindur het volgende:
Kunnen die kindjes niet gewoon met 3 maanden beginnen? Dit is zoveel fijner dan die eerste onzekere weken!![]()
Dat zou toch wel meevallen? Maar aangezien je met het OV gaat lijkt me de draagdoek wel makkelijker jaquote:Op woensdag 17 maart 2010 10:14 schreef Sorbootje het volgende:
Vrijdag moet ik met Isabeau naar het ziekenhuis voor een echo van haar heupje. En nu zit ik me dus al helemaal druk te maken over het feit dat ik met haar in de draagdoek naar het ziekenhuis moet en dat een onwetende arts of echoscopist daar misschien wel eens iets van zou kunnen vinden. Wat ontzettend mutsig van me dat ik me daar nu al druk over maak. Weet iemand waar mijn pieker-uitknop zit?
Een draagdoek is juist heel goed voor de heupontwikkeling, daar zit ze net zo in als in een spreidbroekje. Anders print je gewoon alle info die je erover kunt vinden uit voo rje eigen geruststelling. Maar heel herkenbaar hoor, en dat niet in de wandelwagen willen ookquote:Op woensdag 17 maart 2010 10:14 schreef Sorbootje het volgende:
Vrijdag moet ik met Isabeau naar het ziekenhuis voor een echo van haar heupje. En nu zit ik me dus al helemaal druk te maken over het feit dat ik met haar in de draagdoek naar het ziekenhuis moet en dat een onwetende arts of echoscopist daar misschien wel eens iets van zou kunnen vinden. Wat ontzettend mutsig van me dat ik me daar nu al druk over maak. Weet iemand waar mijn pieker-uitknop zit?
Je had gelijkquote:Op woensdag 17 maart 2010 10:38 schreef Sorbootje het volgende:
Hopelijk gewoon in zijn luier Twinkly!
Niels vindt zowel de auto als de wandelwagen een hel. Het begint al wanneer we hem thuis in de maxi cosi stoppen om weg te gaan. Heel gezelligquote:Op woensdag 17 maart 2010 10:41 schreef sproet-je het volgende:
Sorbo, ik heb wel respect dat je met het ov gaat! Ik geloof niet dat dat hier een succes zou zijn.... Lang leve de auto, vind ze prachtig.
En gewoon in de draagdoek doen hoor!!
In de auto lijkt me voor ons niet zo'n succes (geen rijbewijsquote:Op woensdag 17 maart 2010 10:41 schreef sproet-je het volgende:
Sorbo, ik heb wel respect dat je met het ov gaat! Ik geloof niet dat dat hier een succes zou zijn.... Lang leve de auto, vind ze prachtig.
En gewoon in de draagdoek doen hoor!!
Vrijdagquote:Op woensdag 17 maart 2010 10:48 schreef Incantrix het volgende:
Sorbootje, ik dacht me te herinneren dat die foto's al waren gemaakt en dat alles ok was? Verwar ik je nu met iemand anders? Succes straks!
hahaha, doe dat maar niet inderdaadquote:Op woensdag 17 maart 2010 10:47 schreef Sorbootje het volgende:
[..]
In de auto lijkt me voor ons niet zo'n succes (geen rijbewijs)
quote:Op woensdag 17 maart 2010 11:10 schreef Keshet het volgende:
Inca!![]()
Dat soort helmpjes kunnen ze vast maken! En anders neem je een neutrale, dan plak je er zelf stickers op!
Enne, het Erasmus? Meeten?
(Al ben je vast niet op je best die dag! Maar ach, dat ben ik ook niet.![]()
)
Dat is tof!quote:Op woensdag 17 maart 2010 11:13 schreef Incantrix het volgende:
[..]
Wil je dat? Lijkt me gewéldig!Kan ik je in persóón een dikke knuffel geven!
weegschaal halen, tot maandag voor en na de voeding wegen en dan weer bureau.quote:
Oh Freecell, jeetje. Dan zou ik ook schrikken.quote:Op woensdag 17 maart 2010 12:31 schreef freecell het volgende:
[..]
weegschaal halen, tot maandag voor en na de voeding wegen en dan weer bureau.
Hij zit gewoon ónder geboortegewicht![]()
Ja, ik zat daar ( en nuquote:Op woensdag 17 maart 2010 12:33 schreef Groofsken het volgende:
[..]
Oh Freecell, jeetje. Dan zou ik ook schrikken.
owjee, freecell...quote:Op woensdag 17 maart 2010 12:31 schreef freecell het volgende:
[..]
weegschaal halen, tot maandag voor en na de voeding wegen en dan weer bureau.
Hij zit gewoon ónder geboortegewicht![]()
free, zijn het wel gele poepluiers?quote:Op woensdag 17 maart 2010 12:34 schreef freecell het volgende:
[..]
Ja, ik zat daar ( en nu) ook echt te janken. Ik dacht echt dat alles goed ging....
edit: tevreden, poepluiers, plasluiers, meldt zich elke 3 uur en niet eerder....
Geen idee eigenlijk. Ik was nogal flabbergasted van het nieuws dat et niet goed was. Ik had dat niet zien aankomen, zeg maarquote:Op woensdag 17 maart 2010 12:44 schreef Vlindur het volgende:
Oh shit Freecell!![]()
![]()
![]()
Wat klote! Lijkt me een goeie tip van Asyniur. Succes en zet em op!![]()
Groof ook al slecht nieuws.Wat gaan ze nou doen dan bij de orthopeed?
En NEE, Asy.. Dat gaat niet over
En hoe is met met zijn hoofdje? Hij had toch ook een voorkeursligging?quote:Op woensdag 17 maart 2010 12:47 schreef Groofsken het volgende:
[..]
Geen idee eigenlijk. Ik was nogal flabbergasted van het nieuws dat et niet goed was. Ik had dat niet zien aankomen, zeg maar.
Ik ben gewoon heel benieuwd. Zijn linkerheup was onvoldoende ontwikkeld, zo noemde ze het. Het was niet heel schokkend zei ze, maar het was ook niet goed. Ik hoop gewoon dat ze er goed wat aan kunnen doen nog.
Zijn hoofdje is nog iets afgeplat, maar hij pakt de oefeningen goed op, wordt sterker en kan steeds beter ook de andere kant op.quote:Op woensdag 17 maart 2010 12:52 schreef Poppejans het volgende:
[..]
En hoe is met met zijn hoofdje? Hij had toch ook een voorkeursligging?
Balen dat het niet goed was met heupje, wat zouden ze er eventueel aan doen dan? Is zoiets met fysio oefeningen te verhelpen og echt een medische ingreep?
edit: ik lees net dat je dat nog niet weet
oh bah Freecell, das shit! En ook gek! Hopelijk gaat ie toch gauw weer lekker groeien van jouw melk hoor
Oh lekker dat dat wel goed gaat met zn knappe koppiequote:Op woensdag 17 maart 2010 12:54 schreef Groofsken het volgende:
[..]
Zijn hoofdje is nog iets afgeplat, maar hij pakt de oefeningen goed op, wordt sterker en kan steeds beter ook de andere kant op.
De echoscopist vroeg me of hij toevallig een voorkeurshouding had naar rechts. Blijkbaar staat het met elkaar in verband.
Ze heeft het wel even gehad over een spreidbeugel, maar ze gaf me nog niet de indruk dat dat persé nodig zou zijn.
Oh nouquote:Op woensdag 17 maart 2010 12:57 schreef Poppejans het volgende:
[..]
Oh lekker dat dat wel goed gaat met zn knappe koppievond het zo gek dat Wolf kleiner was en lichter,als je ze zo naast elkaar zag op de meet zou je dat echt niet zeggen, al leek Wolf ook wel groter door die gigabroek.
Dat zou erg zijn in het zieligste scenario, een helm EN een spreidbeugel![]()
Lactatiekundige heeft niet zoveel zin wrs, hij hapt goed aan, drinkt goed door, geeft tegenwoordig braaf 1 mondje terug, is tevreden na de voeding...quote:Op woensdag 17 maart 2010 12:38 schreef Jore het volgende:
Lactatiekundige inschakelen misschien? En het is ook om te janken, als alles lekker loopt verwacht je zoiets niet. Denk je dat het met z'n reflux te maken kan hebben?
Die moet volgende week maandag weer, dan zal ik het hier neerzetten! Vorige keer was hij maar 56 cm, ben vooral benieuwd naar de lengte dus deze keer.quote:Op woensdag 17 maart 2010 12:58 schreef Groofsken het volgende:
[..]
Oh nou![]()
![]()
![]()
...
R is nu trouwens 63 cm en 6000 gram en Wolf?
Das onzin want dat deed Harry dus ook niet.quote:Op woensdag 17 maart 2010 13:00 schreef freecell het volgende:
[..]
Lactatiekundige heeft niet zoveel zin wrs, hij hapt goed aan, drinkt goed door, geeft tegenwoordig braaf 1 mondje terug, is tevreden na de voeding...
Niks te vinden wat niet goed gaat daar...
En wrs inderdaad teveel voormelk, maar dat zoeken we nog ff uit.
Advies nu: om de drie uur voeden, liever niet minder tussen laten zitten, want dan drinkt hij echt bijna alleen voormelk, wegen, desnoods eerst wat kolven en dan voeden zodat hij meteen achtermelk krijgt en maandag wegen en verder overleggen...
Alleen het vreemde is dan dat hij echt 3 uur heel tevreden is na een voeding. Bij alleen voormelk zou hij eerder weer honger moeten krijgen...
quote:
maar dan zou hij ook voldoende achtermelk binnen moeten krijgen...quote:Op woensdag 17 maart 2010 13:17 schreef freecell het volgende:
Hij wíl niet drinken eerder dan om de drie uur -> woeste baby.
En dan drinkt hij voorlopig helemaal niet....
En aan één borst heeft hij simpelweg niet genoeg.... Dat heb ik een dagje geprobeerd, maar dan is het brullen brullen brullen...
Ligt er aan hoe graag je dr mag/ hoe goed je haar vertrouwd. Het gaat om je kindje.. En bijvoeden, bedoelde hij daar kv mee? of bv? Want dat kun je op 2 manieren opvatten.quote:Op woensdag 17 maart 2010 13:34 schreef freecell het volgende:
Maar mijn wvk is lactatiekundige... (de arts wilde hem meteen aan de bijvoeding, de wvk perse niet, ik was getuige van een enigszins verhitte discussie) dus dan voelt het een beetje suf om nog een in te schakelen... Of ligt dat aan mij?
maar dan vind ik het wel raar dat zij zegt dat je niet vaker per 3 uur dezelfde borst mag geven ivm voormelk. dat moet dan juist wélquote:Op woensdag 17 maart 2010 13:44 schreef freecell het volgende:
Zij bedoelde KV... En de wvk was er nog niet van overtuigd dat het aan de voeding lag, maar dacht aan de manier waarop zijn lijfje met voeding omgaat. Volgens haar kon het probleem bij KV dus gewoon blijven bestaan en ze wilde dat risico niet nemen. Zoiets.
Ik ga straks na de voeding wel ff kolven inderdaad. Eens kijken of er nog wat uitkomt en zo ja, of hij daar nog wat van wil...
Maar creëer je daar geen luie baby mee? Want bijvoeden is makkelijker dan borst-drinken natuurlijk...
O en de wvk vertrouw ik absoluutOok omdat ze gewoon naar me luisterde en niet meteen dingen riep, maar eerst goed doorvroeg.
Ja, ergens heb ik ook zoiets van 'ik ga straks die weegschaal halen, maar mooi dat ik het nog wel ff check of het klopt!'quote:Op woensdag 17 maart 2010 13:57 schreef lily het volgende:
Jeetje, freecell, dat kwam zeker ook rauw op je dak vallen zeg
Hebben ze wel goed gewogen?
Ja, sorry, maar dat was bij Leah ook het geval. Paniek om haar gewicht en toen bleek er niet goed gewogen te zijn.
Dezelfde borst mag wel als hij eerder komtquote:Op woensdag 17 maart 2010 13:55 schreef Asyniur het volgende:
[..]
maar dan vind ik het wel raar dat zij zegt dat je niet vaker per 3 uur dezelfde borst mag geven ivm voormelk. dat moet dan juist wél
bijvoeden doe je maar tijdelijk. daar creëer je geen luie baby mee...
Lijkt mij ook inderdaad... juist als je nog dit soort "klachten" hebt! Kun je die meteen na laten kijken, je bent er immers toch en zij hebben er verstand van (zeggen zequote:Op woensdag 17 maart 2010 15:38 schreef mefke79 het volgende:
M-P effe snel vanaf het werk: juist wel gaan! Juist als je nog bloed, kan je mooi meteen vragen hoe dat nou kan.
(en voor de rest echt niet bijgelezen, nog anderhalf uur en dan vakantie, komt dus vanavond goed)
Nee. Het is normaal dat je na-bloedt. De een langer dan de andere. Omdat je het niet vertrouwd moet je juist gaan!quote:Op woensdag 17 maart 2010 15:21 schreef mama_papa het volgende:
Freecell: Wat schrikken zeg! Ben benieuwd als je zelf weegt of het toch niet anders is.. In ieder geval een dikke
!
Octo: Fijn dat Ikea zo goed bevallen is met je kleine meid
Tessa lacht ookDe eerste echte gerichte lach was met 4 weken en 3 dagen
Maar ik heb het gevoel dat Tessa met meer dingen best vlot is, klein maar een pittig dametje
Ik vroeg het eerder ook al, maar nog geen antwoordDus heel brutaal gewoon nog een keer
Ik moet as dinsdag naar het ziekenhuis voor algehele controle voor mezelf. Ook dus voor het gebied daaronderNu bloed ik nog steeds, en véél
Moet ik dan niet bellen voor een andere afspraak?
maar waarom stop je dan kunstvoeding in je tas voor noodgevallen?quote:Op woensdag 17 maart 2010 15:48 schreef octopussy het volgende:
MP, volgens mij is er geen enkel bezwaar om gecontroleerd te worden terwijl je bloedt. Ik zou het ook zeker aankaarten! Ben gelukkig hier na een maand gestopt met bloeden![]()
Leonieke, ik ging er even van uit dat je zelf ook nog niet buiten was geweest. Ben zelf eerst ook een aantal keer met mijn man en Hannah weggeweest. Daarna zelf een keertje met Hannah naar de prenatal voor wat spulletjes en gisteren dus naar de Ikea met z'n 2tjes. Ik moet wel zeggen dat ik het zo plan dat ik pas van huis ga als Hannah gedronken heeft en ik stop een flesje kunstvoeding (50cc) in de verzorgingstas voor noodgevallenIn de Ikea heb je dus een goed ingerichte babykamer met fauteuil waar je heel relaxed borstvoeding kunt geven en verschonen
![]()
En als het moet dan zou ik Hannah ook best de borst kunnen geven in de auto op een parkeerplaats ofzo.
Thomas is nu 12 dagen oud en hij heeft al de borst gekregen in de auto (terwijl mijn man aan het rijden wasquote:Op woensdag 17 maart 2010 15:48 schreef octopussy het volgende:
MP, volgens mij is er geen enkel bezwaar om gecontroleerd te worden terwijl je bloedt. Ik zou het ook zeker aankaarten! Ben gelukkig hier na een maand gestopt met bloeden![]()
Leonieke, ik ging er even van uit dat je zelf ook nog niet buiten was geweest. Ben zelf eerst ook een aantal keer met mijn man en Hannah weggeweest. Daarna zelf een keertje met Hannah naar de prenatal voor wat spulletjes en gisteren dus naar de Ikea met z'n 2tjes. Ik moet wel zeggen dat ik het zo plan dat ik pas van huis ga als Hannah gedronken heeft en ik stop een flesje kunstvoeding (50cc) in de verzorgingstas voor noodgevallenIn de Ikea heb je dus een goed ingerichte babykamer met fauteuil waar je heel relaxed borstvoeding kunt geven en verschonen
![]()
En als het moet dan zou ik Hannah ook best de borst kunnen geven in de auto op een parkeerplaats ofzo.
Met 13 dagen had ik ook een regelmiddagquote:Op woensdag 17 maart 2010 15:59 schreef leonieke het volgende:
[..]
Thomas is nu 12 dagen oud en hij heeft al de borst gekregen in de auto (terwijl mijn man aan het rijden was) en ... nu komt het... op het toilet
![]()
Ik had zo'n last van buikloop en hij was zo aan het krijsen Tot zover het overzicht van de rare plaatsen
Maar inderdaad, als we ergens naartoe gaan, geef ik hem ook nog vlug ff de borst in de hoop dat hij het dan een tijdje uithoudt.
Kunstvoeding heb ik eigenlijk niet in huis. Nu ik eraan denk: we hebben zelfs nog geen flessen in huis![]()
Âsyniur, zouden dat bij Harry geen regeldagen kunnen zijn? Bij Thomas is het daar toch echt nog te vroeg voor, maar zoals hij gisteren dronk... dat was toch iets nieuw. En ik voelde me gisteren dan ook nog zo schuldig dat we hem zo lang hadden laten wenen omdat we dachten dat het krampjes waren
En dat lachen tegen de borst doet Thomas al een tijdje. Het is echt de zoon van zijn papa, als hij maar eten krijgt, is hij gelukkig![]()
Hmz, dan zou het misschien toch nog kunnen. Vandaag drinkt hij alleszins wel weer op regelmatigere tijdstippen.quote:Op woensdag 17 maart 2010 16:07 schreef Asyniur het volgende:
[..]
Met 13 dagen had ik ook een regelmiddag
Toen wilde Harry ook elk uur om daarna weer over te schakelen op elke 3 uur...
quote:Op woensdag 17 maart 2010 16:10 schreef leonieke het volgende:
Ik vraag me eigenlijk ook af of hij al zou veranderd zijn. Ze zeggen altijd dat baby's zo vlug veranderen, maar als je er constant bij bent, merk je dat volgens mij niet zo vlug. (of ik ben natuurlijk een ontaarde moeder).
Maar Thomas was al zo slim van bij de geboortequote:Op woensdag 17 maart 2010 16:14 schreef Poppejans het volgende:
[..]
Klopt, dat zie je zelf alleen als je foto's terugkijkt, echt gek is dat! Ze veranderen HEEL erg snel, ook in gezichtje enzo, ineens krijgen ze dikkere wangetjes en een wijzere blik enzo
Ging wel goed! Ze moest wel hard huilen maar was al snel weer getroost! Ze lag daarna weer vrolijk te lachen in de box! Hopelijk krijgt ze verder geen bijwerkingen.quote:Op woensdag 17 maart 2010 09:48 schreef mama_papa het volgende:
NieuweUser: Hoe is het gegaan met de prikjes?
De kunstvoeding is een beetje onzekerheid van mij omdat Hannah pas sinds een paar dagen 'zelfstandig' uit de borst kan drinken. Hiervoor veel ge-emmer gehad met vingervoeden en daarna bijvoeden met flesje en vervolgens drinken mbv een tepelhoedje omdat Hannah het drinken aan de borst niet goed deed. Soms voel ik me na het eten zelf heel slecht (dumping syndroom of mijn darmen verkrampen) dat ik even geen kind aan de borst kan hebben. En net op die momenten heeft madam natuurlijk honger.quote:Op woensdag 17 maart 2010 15:55 schreef Asyniur het volgende:
[..]
maar waarom stop je dan kunstvoeding in je tas voor noodgevallen?![]()
Laat je je borsten thuis dan?
Maar fijn dat het goed ging bij IKEA!![]()
Ik ben al veel de hort op geweest met Harry. Ben veel te blij dat ik eindelijk weer vooruit kan
Toch is dat ook wat er hier aan de hand was. Ivan dronk goed en was tevreden maar kwam niet goed aan. Nu zit hij aan de kunstvoeding en taadaa:quote:Op woensdag 17 maart 2010 15:05 schreef lily het volgende:
Ik vind het zo raar...bij een tevreden, goed drinkende baby. Je zou echt bijna zeggen dat de weegschaal niet klopt.
Maar goed; zal wel goed komme
Robin lacht veel in haar slaapquote:Op woensdag 17 maart 2010 15:52 schreef Asyniur het volgende:
Het is ook nog een heel voorzichtig lachje hoor! maar zeker weten geen lachstuip.
En hij lachte tegen mijn borst, niet tegen mij![]()
quote:Op woensdag 17 maart 2010 17:37 schreef DaviniaHR het volgende:
madam is eigenwijs. ze was aan het ketsen, dus ik grijp de videocamera erbij... stil... 2 minuten lang video van naar de camera starend kind dat verder compleet stilligt. dus ik zeg, nou, aviva, ik zet de camera uit, dus nu kan je weer gaan kletsen. 3 seconden later blablabla *zwaaizwaaizwaai*wat nou, ze verstaan nog geen nederlands?
verder is ze nog steeds heel lief
Heb je je kind in een rijdende auto in je armen gehouden?quote:Op woensdag 17 maart 2010 15:59 schreef leonieke het volgende:
[..]
Thomas is nu 12 dagen oud en hij heeft al de borst gekregen in de auto (terwijl mijn man aan het rijden was :
--knip--
Lieve Free, wat een ellende, en dan druk ik me netjes uit.quote:Op woensdag 17 maart 2010 19:05 schreef freecell het volgende:
Stef toch een hempje.. Jammer... maar ergens ook wel fijn dat het kán zeg maar.
Nou we hebben een weegschaal (nagewogen, geen fout dusen in de kraamweek elke dag gewogen en met twee verschillende weegschalen ) én meteen ook een oorzaak gevonden geloof ik
Florian gevoed om 17:45. Na 20 minuten was hij uitgedronken, tevreden, had lekker gedronken, nog een boertje![]()
Wegen: 40cc![]()
Daarna onder dwang weer aangelegd en heeft hij in iets minder dan een half uurtje nóg 50 cc gedronken.... Daarna nog even gekolfd: leeg, 15 cc.
Hij krijgt dus gewoon te weinigHij heeft gewoon honger en huilt er niet om
![]()
Plan van aanpak hier: Aanleggen, boeren, weer aanleggen, boeren enz. tot hij écht niet meer wil of echt niet meer drinkt.
Daarna direct kolven (productie opkrikken) en dan wachten tot volgende voeding...
Dat vroeg ik me ook een beetje afquote:Op woensdag 17 maart 2010 19:13 schreef octopussy het volgende:
[..]
Heb je je kind in een rijdende auto in je armen gehouden?
Was ook mijn eerste gedachte, maar ik denk dat ze wel ff gestopt zijnquote:Op woensdag 17 maart 2010 19:13 schreef octopussy het volgende:
[..]
Heb je je kind in een rijdende auto in je armen gehouden?
Ogen úren per dag wijd open en op het CB zeiden ze ook dat hij heel sterk en alert is...quote:Op woensdag 17 maart 2010 19:23 schreef Twinkly het volgende:
Freecell![]()
Gek he dat hij niet laat merken dat hij hongerig is? Want hij is wel alert enzo toch, iig heeft hij op de foto's vaak zijn oogjes juist wijd open. Gaat het kolven nu wel? Je krijgt toch geen TSR zonder kind aan de borst?
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |