abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_79190660
Ook even die van Borstvoedingssite gedaan, al krijgt hij geen bv.
Op de CB curve zit hij qua lengte maar heel ietsje onder de middellijn, en bij deze bijna bij de onderste lijn. Nouja een groot kind is het inderdaad niet
22e moeten we weer naar CB, dus ben erg benieuwd!

“I mean, nobody’s scientifically perfect, but Suzie’s about as close to being perfect as any human could possibly be.”
pi_79197623
Goedemorgen!

Poppejans, bij ons is het precies zo wat betreft groeicurves! Bij het cb net onder het gemiddelde, en bij bv wat meer!

Incantrix, fijn om te lezen dat het goed gaat met Stef en zijn krampjes!

Serpente, mooie strategie met die houdgreep! Misschien ook maar eens proberen!
  dinsdag 16 maart 2010 @ 07:19:07 #53
28677 Beessie-Jen
Meisjesmama!!!
pi_79197673
goedemorgen!

@ssserpente: wat goed dat Lente gisteren toch nog weer in slaap is gevallen toen je dr bij je in bed nam!

@Trix; wat fijn dat het met jullie en Stef zo goed gaat. Lekker dat alles loopt zoals het moet lopen en alles goed op orde is. Klinkt alsof jullie het heerlijk hebben als gezinnetje

@Asy: wat vervelend dat Harry niet voldoende groeit. Hebben ze je tips gegeven om Harry meer achtermelk te geven? hoe moet je dat oplossen? 1 borst drinken? of eerst wat kolven? ben erg benieuwd en hoop dat je kleine mannetje snel wat harder gaat groeien...

@Simmu; hoe is het met je allerkleinste mannetje? is zijn gewicht al flink aan het stijgen? ik hoop echt dat hij ook deze week naar Meppel mag en jullie tweetal herenigt mag worden..

@Claudia: hoe is het de laatste nachten gegaan met Ivan? nog steeds zonder speen? en slaapt hij nou goed door?

@aaaaaah Niels met zijn popje... wat schattig!

@Keshet; hoe is het met teigetje? is ze al minder vermoeid en mag ze alweer wat langer bij jullie liggen? ik hoop het zo ontzettend voor jullie....

Evie ligt net weer in dr bedje; hopen dat ze nog even wil slapen. Morgen naar het KDV en voor het eerst met de maxicosi achterop de fiets bij . Ik vind dat nog best spannend hoor... mensen hier die ervaring hebben met zo'n babymee?
05-12-2009 is ons lieve meisje geboren! Evie (L)
17-08-2011 Onze 2e prachtige meid maakt het gezinnetje compleet: Liene (L)
pi_79197909
Goedemorgen!

Aaah wat een lieve foto van Niels met zijn popje.

Na een spannende tijd vorige week meld ik me hier ook weer eens. Ik moet nu echt zoeken naar de tijd om eens even wat voor mezelf te doen met twee van die ( heerlijke) dochters om me heen.

Vorige week met de jongste naar de dokter geweest. Ze is soms 's avond zo in ademnood en geeft dan melk en maagzuur terug. Ik was er niet gerust op dus toch maar weer naar de dokter. Maar het schijnt nog steeds de rijping van de slokdarm en het maagje te zijn. Hij keek me echt zo aan van; bent u daar nu al weer?
Maar ja beter te vaak dan te weinig toch?

@simmu; hoe is het met je jongetjes? Zijn ze al herenigd?

@keshet; hoe gaat het met Teigetje? heeft ze het rompertje al aangehad of is dat nog veel te groot?

[ Bericht 12% gewijzigd door flowerbox op 16-03-2010 08:23:04 ]
Yesterday is history, tomorrow is a mystery.
pi_79198524
Ravi, wat knap van je hoofd
(die *patpat, zal wel trotse mama* reacties ken ik Altijd leuk als ze het dan even demonstreren)

Serpente: Lente in slaap knijpen? Maar die houdgreep werkt goed he? Wel balen dat ze nog niet doorslaapt.

Flowerbox: ik heb rond onze verhuizing een keer 4x in de week de dokter gebeld Had TARA en Leander allebei hartstikke ziek. Niks van aantrekken dat ze je 'alweer zien aankomen'! Gewoon doen wat het beste voor je gezin is! En dat is altijd naar de dokter bellen/gaan als je je zorgen maakt.

BJ: de baby-mee is de eerste keer heel eng, maar het werkt als een tierelier! En bedenk dat de cosi een kooiconstructie is, dus er kan eik niks gebeuren

TARA hoorde gisteravond dat hij vanmorgen vroeg weg moest en....
I did it Ik ben opgestart, met twee kinderen! Allebei gevoed, gekleed en tevreden
Gisteren was trouwens wel echt een mindere dag voor Florian, veel huilen en gloeken. Maar vandaag lijkt al veel beter te starten dan gisteren.
Check dit maar!

Alleen mijn haar zit nog ongeborsteld in een halve staart Maar niemand die dat ziet, ook al zou ik zo naar buiten gaan. Het verschil tussen wel en niet borstelen is bij mijn woeste haar vrij onzichtbaar
  dinsdag 16 maart 2010 @ 08:52:08 #56
35189 Troel
scherp en bot
pi_79198727
Babymee staat hier klaar om op de fiets te zetten (maar hij moet op mijn fiets en dan moeten eerst de fietstassen eraf, dus het is even een geklooi
troel (de ~ (v.), ~en)
1 [inf.] vrouw of meisje
2 trut
pi_79199214
Niels

Freecell, leuk filmpje! Tis echt een dotje....

BJ laatste dagje toch? Geniet er van!

Hier een paar goede dagen gehad met Lucas. De jbpm lijkt te werken, want het spugen is weg. Hij heeft gisteren zelfs in bed geslapen overdag. Zijn voedingstijden zijn een beetje een rommeltje nu, 20.00, 2.00 en 7.00 uur, maar dat trekt vandaag wel weer recht. Hopelijk is dit gewoon een begin van onze eerste nacht doorslapen.

Alleen nu weer veel kramp, al sinds een uurtje of 5. Het prulleke is verdrietig Wilde zijn fles van 7 uur niet en ligt nu onrustig in zijn bedje. Al met al toch een flinke vooruitgang....ben zo trots op hem!
pi_79200075

Om de twee uur vannacht... Uche uche Wheeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeehhhhhhhhhhh

Ik wil naar bed.

(zal straks even bijlezen. )
pi_79200179
Oh Sorbootje

Lucas ook al zo aan het spugen en krampjes... kleine man.

BJ, wat stoer zo'n babymee ding op de fiets! Wel een uitkomst joh... ben benieuwd hoe het jullie bevalt. En succes nogmaals morgen! Veel plezier ook voornamelijk.

Freecell, helemaal alleen opgestart woehoe!
pi_79201533
Sorbo: trusten....

Als ik denk aan een maxi-cosi op de fiets, moet ik altijd denken aan een vader die zijn kids op de fiets naar ons kdv bracht. Eentje achterop in zitje, baby in maxi-cosi vasthouden terwijl het op zijn stuur steunde. Doodeng vond ik dat altijd.

Freecell: goed hoor, alleen opgestart. Beviel het wel een beetje?
pi_79201652
quote:
Op dinsdag 16 maart 2010 10:49 schreef DJRandall het volgende:
Sorbo: trusten....

Als ik denk aan een maxi-cosi op de fiets, moet ik altijd denken aan een vader die zijn kids op de fiets naar ons kdv bracht. Eentje achterop in zitje, baby in maxi-cosi vasthouden terwijl het op zijn stuur steunde. Doodeng vond ik dat altijd.
Waaaah

Ik leg Florian netjes half op zijn rug, half op zijn linkerzij naast me in bed.
10 minuten later...

pi_79201723
quote:
Op dinsdag 16 maart 2010 10:53 schreef freecell het volgende:

[..]

Waaaah

Ik leg Florian netjes half op zijn rug, half op zijn linkerzij naast me in bed.
10 minuten later...
[ afbeelding ]

Knappe jongen die Florian
pi_79201911
quote:
Op dinsdag 16 maart 2010 10:49 schreef DJRandall het volgende:
Dan ben je ook niet goed wijs zeg!!

Haha die Florian!!
  dinsdag 16 maart 2010 @ 11:14:01 #64
28677 Beessie-Jen
Meisjesmama!!!
pi_79202365
hahah Florian!!! ben je Evie haar records mooi aan het verbreken??
en Freecell wat goed dat je in je eentje het ochtendritueel goed hebt voltooid! het lijkt me nogal wat met 2 tegelijk...

en idd DjRandall; ik mag morgen weer an die arbeit. Komt vast helemaal goed. Vanavond eerst al even het jaarlijkse volleybaltoernooi van onze zorggroep. (dus ziekenhuis en verschillende verpleeghuizen...).
kheb dr zin in!
wat fijn dat het met Lars zijn reflux beter gaat! en slapen in eigen bedje; goed hoor!

@Flowerbox; wat vervelend dat je kleintje nog last van reflux heeft... en beter een keertje te vaak dan een keertje te weinig naar de huisarts hoor

en maxicosi los op de fiets ... dat is toch niet normaal? de babymee leek ons idd ook het meest stabiel. En zo kan vriendlief Evie ook brengen of halen van het KDV. We gaan zo maar eens dat ding installeren en een rondje testrijden. (zonder Evie in eerste instantie )

arme Sorboo; ik heb met je te doen... wat een zware nacht en wat een zware dag heb je voor de boeg... ik hoop zo dat de komende nachten wat beter zullen gaan voor jullie Zit Isabeau in een sprongetje ofzo?
pi_79202583
BJ, nee volgens mij geen sprongetje. Ze is verder ook supervrolijk. Het is puur het hoesten en de verkoudheid wat haar wakker houdt. Ik hoop echt op een wat betere nacht komende nacht. Het combineert slecht met m'n werk namelijk...
  dinsdag 16 maart 2010 @ 11:40:14 #66
28677 Beessie-Jen
Meisjesmama!!!
pi_79203222
quote:
Op dinsdag 16 maart 2010 11:21 schreef Sorbootje het volgende:
BJ, nee volgens mij geen sprongetje. Ze is verder ook supervrolijk. Het is puur het hoesten en de verkoudheid wat haar wakker houdt. Ik hoop echt op een wat betere nacht komende nacht. Het combineert slecht met m'n werk namelijk...
wat sneu voor jullie beiden dan... en idd je moet natuurlijk ook nog gewoon werken....heftig hoor...
wil ze ook elke keer drinken? anders kan je partner misschien af en toe een ronde troosten doen?
pi_79203375
Ze hoeft niet iedere keer te drinken, hoewel ik wel het idee heb dat een paar slokjes wel helpen.. voelt denk ik lekker aan haar keeltje.

Mijn man pakt haar ook de helft van de tijd, maar dan ben ik toch ook wakker.

Nou ja, het komt wel weer goed
pi_79203989
Mogguh!

Oh Sorbo wat lastig Ken die die truc met een ui? Misschien dat dat nog helpt?

Florian! Wat draai je al snel man!

DJ, wat fijn dat het beter gaat met Lucas

Asy, wat jammer dat het niet zo goed gaat de laatste tijd. Ik hoop dat hij gauw weer op een goed gewicht zit

Niels Ik hoef niet te zeggen dat Rienk die romper ook heeft he

Claudia, wat onwijs tof dat het slapen zo goed gaat! En ja, boven in een bed je kind terug vinden ken ik Rienk kruipt ook naar boven. In zn puckababy trouwens niet. Maar de tip hoorde je al, de flap van de slaapzak er in mee stoppen

Lente dr oor weer beter! Fijn!

En Wat sneu Happy dat Daan er zo'n last van heeft sterkte meis

En verder vergeet ik vast nog iemand, Sorry

Hier gaat het goed!

Rienk viel zonet zomaar zelf in de box in slaap! 1 minuutje denk ik, toen gingen zn handjes de lucht weer in Hij lag toevallig op de wrapper en heb die dicht gedaan en volgens mij issie nu weer in geslapen.

Gewoon zelf in slaap vallen! Waauw!
♡ Sa fier as de moanne, - en werom ♡
  dinsdag 16 maart 2010 @ 12:25:03 #69
14811 Asyniur
Nu met 2 jommetjes <3
pi_79204989
quote:
Op maandag 15 maart 2010 20:12 schreef Incantrix het volgende:
Zo zeg, mensen, ik had het even een paar dagen drukjes, en moet je nu eens zien! Ik heb echt enorm veel gemist

Asy, hum, dat is vervelend zeg! Heb je nu ook tipjes gekregen om mee aan de slag te gaan? Vast wel; ik hoop gewoon dat het helpt. Ik weet hoe het is om in het begin maar te dubben met het gewicht van je kleintje en dat is echt helemáál niet leuk. Het gaat goedkomen!

Ehm, ja, hier is eigenlijk weinig te vertellen geloof ik, het gaat allemaal lekker hier Ik heb het naar mijn zin op mijn werk, kolven gaat ok (vandaag wat minder productie, maar met een vriezer vol maak ik me vooralsnog geen zorgen), Stef heeft het naar zijn zin op het KDV en in onze vrije tijd slepen we hem lekker mee naar het strand, naar de winkel in de draagdoek en naar de oppas als wij lekker even wat gaan eten met vrienden en een bioscoopje pakken Stef vind het allemaal even leuk! De krampjes gaan ook telkens wat beter, hij heeft nu nog maar eens in de zoveel dagen kramp en ookal is het dan wel nog heftig, ik ben allang blij zoals het nu gaat. Hopelijk is dat laatste beetje nu ook snel weg..

Ehm, voor de rest even een dikke ook hoor, ik weet het even niet zo goed meer!
Fijn dat het met jullie goed gaat!

Lente, 's nachts moet je slapen hoor!

freecell, goed gedaan! En fijn dat het bij jullie ook beter gaat!

Ik maak me overigens niet echt zorgen om Harry''s gewicht of groei hoor! Ik weet wat de oorzaak is en daar zijn we nu mee bezig. Blokvoeden werkt in elk geval. Nu hopen dat de overproductie snel afneemt. Wat mij stoort, is dat zo'n dame op het weegspreekuur van het CB zegt dat hij netjes is aangekomen terwijl hij maar net boven het minimum aankomt.
Maar goed, ik ga nu naar die kinderarts/lactatiekundige dyus het komt goed.
Harry is overigens heerlijk aan het clusteren. Kan mijn kont niet keren of hij wil weer eten.
Dus hij krijgt nu in elk geval voldoende achtermelk binnen, wat ook wel te zien is aan de poep!
pi_79205122
Wij hebben een geweldige nacht gehad. Ik heb hem voor de allereerste keer helemaal niet gehoord.

Arme Sorbootje, ik hoop dat je de dag doorkomt en dat Isabeau gauw opknapt. Slaapgebrek is zo naar.

Ik duim ook voor het doorslapen van Lente. Lastig dat je er zo weinig mee kunt, Ssserpente. Wij hebben vooral mazzel dat we de onderliggende redenen goed hadden ingeschat, maar dat was natuurlijk een gok. Omdat Ivan er zo snel goed op reageerde was het niet lastig vol te houden.

Gister bij opa en oma heeft hij uiteindelijk weinig geslapen, al viel hij wel goed in slaap. Ik vond het wel sneu om hem zo vermoeid te zien. Hij sabbelde ook zo fervent op een speen. Hij vindt er echt troost in en wij ontnemen hem dat. Maarja, uiteindelijk is dit voor hem het beste. Pfff, ik voel me nu al een strenge ouder.

[ Bericht 0% gewijzigd door Claudia_x op 16-03-2010 12:54:13 ]
I make it a thing, to glance in window panes and look pleased with myself.
pi_79205141
Florian wat draai je al vroeg knap hoor.
Sorbo naar is dat als kinderen vaak wakker worden
Lamstraal, hier geen tips behalve dan de draagdoek dan heb je tenminste je handen vrij.

Jamie is vandaag al weer 5 maanden, nog maar 1 maand en dan is mijn kleine baby in eens een grote baby Vanacht heeft hij een stuk beter geslapen van 2000 tot 1 toen heeft hij zn fles gehad (was zelf vroeg naar bed gegaan en mn wekker gezet voor de laaste fles maar heb hem uitgezet en door geslapen) En vanmorgen om 6 uur heb ik hem wakker gemaakt. Het was een heerlijke nacht verleken bij de van eergister Draaien begint meneer een beetje door te krijgen, hij ligt constant op zn zij maar vergeet zn arm aan de kant te doen.... maar dat gaat vast snel gebeuren.
pi_79205226
quote:
Op dinsdag 16 maart 2010 12:28 schreef Claudia_x het volgende:
Wij hebben een geweldige nacht gehad. Ik heb hem voor de allereerste keer helemaal niet gehoord.

Arme Sorbootje, ik hoop dat je de dag doorkomt en dat Isabeau gauw opknapt. Slaapgebrek is zo naar.

Ik duim ook voor het doorslapen van Lente. Lastig dat je er zo weinig mee kunt, Ssserpente. Wij hebben vooral mazzel dat we de onderliggende redenen goed hadden ingeschat, maar dat was natuurlijk een gok. Omdat Ivan er zo snel goed op reageerde was het niet lastig vol te houden.

Gister bij opa en oma heeft hij uiteindelijk weinig geslapen, al viel hij wel goed in slaap. Ik vond het wel sneu om hem zo vermoeid te zien. Hij sabbelde ook zo fervent op een speen. Hij vindt er echt troost in en wij ontnemen hem dat. Maarja, uiteindelijk is dit voor hem het beste. Pfff, ik viel me nu al een strenge ouder.
Claudia je hebt waarschijnlijk al eens gepost (maar ik ben niet zo up to date) Waarom geef je Ivan zn speentje niet meer?
pi_79206176
quote:
Op dinsdag 16 maart 2010 12:31 schreef martine1984 het volgende:

[..]

Claudia je hebt waarschijnlijk al eens gepost (maar ik ben niet zo up to date) Waarom geef je Ivan zn speentje niet meer?
Omdat hij zijn speen nodig had om in slaap te vallen. Dat resulteerde erin dat hij 's nachts voortdurend wakker werd als hij merkte dat hij z'n speen niet meer had en hij bleef huilen tot we hem zijn speen gaven. Uiteindelijk was het zo erg dat hij aan het begin van de nacht voor het eerst wakker werd en daarna elk half uur. Dat viel voor ons niet meer vol te houden.

De omslag heeft heel snel plaatsgevonden. Hij kan nu zonder speen in slaap vallen en dat gaat elke keer gewoon goed. De eerste twee nachten mopperde hij 's nachts nog wel wat als hij wakker werd maar viel daarna al gauw zelf in slaap. Vannacht heeft hij niet eens gemopperd. Kortom: zonder speen lukt het ook prima.

Gister was hij zielig omdat hij heel moe was en dan krijgt hij wel eventjes een speen, maar dat komt normaal gesproken niet voor.
pi_79206399
Bedankt allemaal. Ik kom de dag wel door

Vlindur. Die truc met de ui werkt toch niet tegen hoesten? (en ik vind haar kamertje juist zo lekker baby-ig ruiken )
pi_79206479
Omslaan van de slaapzak gaat trouwens niet, want daar is hij inmiddels te lang voor. Ik denk dat we hem maar gewoon wat warmer aan moet kleden zodat hij het niet te koud krijgt als hij zich naar boven heeft gewerkt. Maarja, dan heeft hij het de eerste helft van de nacht weer zo warm.
pi_79206575
quote:
Op dinsdag 16 maart 2010 12:58 schreef Sorbootje het volgende:
Bedankt allemaal. Ik kom de dag wel door

Vlindur. Die truc met de ui werkt toch niet tegen hoesten? (en ik vind haar kamertje juist zo lekker baby-ig ruiken )
Ohw inderdaad, nee sorry Is er geen hoestdrank voor te krijgen?

Ik ga ff winkelen. Tot ooit
pi_79206865
Claudia, dat probleem hebben wij ook. Gelukkig niet ieder half uur maar wel een paar keer per nacht. Misschien moeten wij dat hier ook eens uitproberen. Want het is inderdaad slopend.
pi_79208602
quote:
Op dinsdag 16 maart 2010 11:14 schreef Beessie-Jen het volgende:

en idd DjRandall; ik mag morgen weer an die arbeit. Komt vast helemaal goed. Vanavond eerst al even het jaarlijkse volleybaltoernooi van onze zorggroep. (dus ziekenhuis en verschillende verpleeghuizen...).
kheb dr zin in!
wat fijn dat het met Lars zijn reflux beter gaat! en slapen in eigen bedje; goed hoor!
Lucas

voor Rienk, zelf slapen

Goed bezig Claudia, het werpt zijn vruchten af!

Wij komen net terug van cb. Helemaal goed! We kregen complimenten dat ze andere ouders zag dan 3 weken geleden. Toen zat ik nog met de bv en Lucas zijn darmpjes. Ook goed van ons dat we zijn ritme aan hebben genomen ipv voeden op tijd. Het lijkt hem helemaal goed te doen. Al met al.....vooral zo doorgaan. Al mag hij wel wat minder hard groeien, want het is ongeveer 250 gram per week!
pi_79209901
Claudia, ik vind het trouwens echt goed om te horen hoe snel je nieuwe aanpak al werkt bij Ivan!! Ik denk dat ik mij ook eens ga verdiepen in dat boek, wellicht haal ik er ook nog wat tips uit!

DJRandall, wat fijn dat het zo goed gaat met Lucas! Hij groeit idd goed!

Morgen krijgt Isa weer haar prikjes. De vorige keer las ik iets over SRL Gel voor de spierpijn evt, is dat ook speciaal voor baby's of moet ik dan de standaard gel hebben?

[ Bericht 38% gewijzigd door NieuweUser op 16-03-2010 14:38:42 ]
  dinsdag 16 maart 2010 @ 16:24:16 #80
259489 mama_papa
Papa en Mama van Tessa
pi_79215314
DJRandall: Fijn dat het allemaal zo goed gaat, 250 gram per week

NieuweUser: Voor Isa die morgen weer een prikje krijgt

Verder erg druk gehad, lees dalijk wel bij
05-02-2010 00:58 is onze dochter Tessa geboren!!!
26-05-2010 gaan we trouwen!!!!!!!
  dinsdag 16 maart 2010 @ 16:34:51 #81
12734 amaranta
Alles Dasty!
pi_79215817
quote:
Op maandag 15 maart 2010 13:20 schreef LamstraalASD het volgende:
Ik heb wat hulp nodig en hoop dat jullie me kunnen helpen.

Mijn dochter is 7 weken oud, lief , klein en schattig.
We hebben alleen 1 probleem met haar: Als we haar niet vast hebben krijst ze de hele buurt bij elkaar.
Als je haar vast heb gaat alles goed, als je haar wilt neerleggen gaat het alarm af.
Als je haar weer op pakt is alles weer goed.
We hebben al van alles geprobeerd om haar te laten slapen:
Slapen in de bak van de kinderwagen, Inbakeren, In bad vlak voor slapen,In slaap laten vallen in je armen en dan in bed liggen , Laten huilen in bed.
Niets helpt.
Nu is mijn vrouw vandaag met haar naar de huisarts geweest om te kijken hoe en wat.
De huisarts kan niets vinden en stuurt haar door naar het ziekenhuis, Hier kunnen we 20 april!!!!! terecht.
Het is namelijk geen spoed,
Ze groeit goed dus heeft het geen haast.
Hier kan ik dus helemaal niets mee.
Ik hoopte dat iemand hier dit herkend en enig idee heeft hoe ik mijn dochter het beste helpen kan.

Alvast bedankt,
Een kersverse vader en de moeder zal ook vast blij zijn met ideen
Wat bij ons heeft geholpen, want ik herken je verhaal, waren 2 bezoekjes aan de osteopaat, vraag me niet wat hij heeft gedaan, maar we hebben er een compleet ander kind voor teruggekregen. Hij slaapt, je kunt hem wegleggen, hij kan zichzelf vermaken etc.
  dinsdag 16 maart 2010 @ 16:36:05 #82
28677 Beessie-Jen
Meisjesmama!!!
pi_79215889
@Claudia; wat ontzettend fijn dat het goed gaat met het slapen van Ivan! ik had echt niet verwacht dat het zo makkelijk zou zijn om te ontwennen van een speen zeg! echt super voor jullie

@NieuweUser: succes met de prikjes morgen. ik hoop voor Isa dat het mee gaat vallen en ze niet al teveel last gaat krijgen. Ik heb die tip met de SRL-gelei hier ook gelezen, maar nog niet geprobeerd.

Ik ga zo lekker volleyballen! altijd zo leuk dat toernooi! Morgen dus werken; ik heb mijn werktas en Evie haar luiertas al klaarstaan. en vanmiddag hebben we de babymee geinstalleerd op zijn fiets en heeft hij een testritje gemaakt. (met 6 kg aan vruchtensap en melk hahahaaaa).
we hadden voor Evie de komende 3 dagen gereserveerd; maar wisten toen nog niet dat vriendlief werkloos zou zijn; dus hebben we de dagen aangepast: woe en do van 11 tot 16 uur en vrijdag blijft Evie lekker thuis. Kan ik haar morgen mooi na het werk op gaan halen..
pi_79216790
Dankje, MP en BJ! Ik was zojuist bij de drogist, en de verkoopster gaf aan dat SRL gelei niet voor kinderen onder de 2 jaar is.

Veel plezier vanavond BJ, en succes morgen!
  dinsdag 16 maart 2010 @ 17:06:39 #84
40180 Stiemie
20-07-2007
pi_79217148
Claudia wat fijn dat het zo goed gaat met Ivan! Was wel even een reminder voor ons, want Linde slaapt nog steeds met speen Nou moet dat ding altijd in bed blijven, maar ze moet er toch eens vanaf... Niet omdat we er 's nachts voor uit bed moeten hoor, maar gewoon omdat het beter voor haar gebit is... We hebben besloten dat het paasweekend een mooi moment is...

BJ succes morgen!

Hmm ik dacht net even snel mijn mail te kunnen lezen... Niet dus. Ineens was Linde heel stil en dat is vaak geen goed teken. Dus ik kijk snel naast me, zit ze stickers op Esmee d'r hoofd te plakken Gaat nog leuk worden met die zusjes hier
pi_79217735
quote:
Op dinsdag 16 maart 2010 17:06 schreef Stiemie het volgende:
Hmm ik dacht net even snel mijn mail te kunnen lezen... Niet dus. Ineens was Linde heel stil en dat is vaak geen goed teken. Dus ik kijk snel naast me, zit ze stickers op Esmee d'r hoofd te plakken Gaat nog leuk worden met die zusjes hier

Ik heb juist een speen bijgekocht. 1 voor in bed en een voor aan het spenenkoord voor naar buiten enzo. Ik bleef lopen

Rienk valt nog regelmatig zonder speen in slaap. Het is hier nog puur voor als ie dwars en of moe is

Ik ben net in bad geweest! *ALLEEN* en dat was lekker! Hij slaapt nu nog steeds

BJ, voor ik het vergeet. Een fijne werkdag morgen weer! Ik hoop dat je er weer fijn in terug rolt en dat je je niet aan te veel moet aanpassen, je bent er toch een poos uitgeweest!
  dinsdag 16 maart 2010 @ 18:26:33 #86
14811 Asyniur
Nu met 2 jommetjes <3
pi_79219769
Gisteren naar de kinderarts, vandaag naar CB
Hij was nog net zo groot, maar hij was 60 gram aangekomen! We gaan dus de goede kant op!
Volgens de CB-arts is Harry oersterk (wie vertel je dat...).
En ze vond dat ik door moest gaan met genieten
pi_79220633
quote:
Op dinsdag 16 maart 2010 16:57 schreef NieuweUser het volgende:
Dankje, MP en BJ! Ik was zojuist bij de drogist, en de verkoopster gaf aan dat SRL gelei niet voor kinderen onder de 2 jaar is.
Het cb zei tegen ons om Arniflor vallen en stoten gel van vsm voor prikjes te gebruiken.

Over spenen, we hebben er een stuk of 10. Xeentje slaapt er makkelijker mee in en zodra ze slaapt valt die eruit en taalt ze er ook niet meer naar. En ze krijgt hem als ze wil na haar flesje als ze nog zuigbehoefte heeft. Zolang ik er niet zoals Claudia een paar keer per nacht uit hoef om hem terug te stoppen maak ik me nog maar geen zorgen over afleren. Ik ben juist blij dat hij vaak zo helpt om in slaap te vallen.

Beterschap voor Isabeautje.
(Van vsm is er nisykind forte druppels. Hielp hier goed tegen het hoesten.)

Met Xeentje gaat het heel goed. Ze is niet meer ziek, druk aan het oefenen met draaien en betovert iedereen die ze ziet met een stralende lach
pi_79222009
Wat fijn dat het zo goed gaat met Xeentje!

En BJ gaat morgen aan het werk. Weer het einde van een tijdperk.

Hmja, het komt niet door het boek dat we zo snel van de speen af zijn, hoor, maar ik vond het wel verfrissend om eens over een rigoureus andere methode te lezen dan het zoveel mogelijk meegaan met je kind. Ik heb me ook aan veel dingen in het boek geërgerd, dus ik weet niet of ik iemand zou willen adviseren er geld voor neer te leggen. Ik kan ook wel een samenvatting geven van hetgeen erin staat.

Ik ga maar eens stoppen met overdadig smiley-gebruik. Dat was even geoorloofd in verband met de hormonen, maar het wordt hoog tijd om weer eens normaal te doen.
  dinsdag 16 maart 2010 @ 20:53:12 #89
38223 Takkembah
Beetje gek en raar
pi_79226361
Jeetje ik heb gewoon zo weeinig tijd als ik werk... anyways...

Serpente, hopelijk slaapt lente al wat beter????

Trix, heerlijk als je zo lekker kan genieten van je gezinnetje

Asy.... wat rot dat Harry niet genoeg groeit zeg....En inderdaad gewoon lekker doorgenietennnnnnnn

Niels met een knuffeltje wat schatttttttig

Claudia, wat een geniaal idee van de speen...!!!! Gaat het nu nog steeds goed? Jeeeej voor moederinstinct hihihihih

BJ succes met de fiets morgen! Ik zou het ook super spannend vinden! Ik kijk er wel naar uit om Alexa in dat fietsstoeltje te pleuren... maar man wat eng

Sorbootje, hoest met dr keeltje????

freecell! die florian!!! Hij ligt zo te zien ook heerlijk te genieten op zijn buik....

Ben ook benieuwd hoe het met lamstraal en vrouw en kids gaat>>>

Rienk die zelf in slaap valt super baby!!!

N_U veel succes met de pirkkies morgen stomme prikkies! Ik heb hier ook een klein beetje SRL gelei gesmeerd bij Alexa hoor. Wist dat ook niet ...

Xeentje ook weer beter! En ook lekker dingen aan het leren!!!!

Zooooooo en sorry als ik mensen vergeten ben damn twee dagen niet lezen is werken hoor

En hier geen nieuws, het rolt, tijgert en heeft plezier
Alexa en Seth zijn lief
See everything; overlook a great deal; correct a little
  dinsdag 16 maart 2010 @ 20:53:34 #90
38223 Takkembah
Beetje gek en raar
pi_79226380
Oh sorry, ook veel smileys hier...... lalalalala
Alexa en Seth zijn lief
See everything; overlook a great deal; correct a little
  dinsdag 16 maart 2010 @ 21:55:02 #91
100412 mefke79
komt goed!
pi_79230229
Sorry dames, helemaal niet bijgelezen. Beetje rare dagen hier, morgen laatste dag op het werk. Gisteren nog uitgebreid gestoomd met Driekus, maar beter werd het niet. En vanochtend dus ook weer een hele vroege fles (half zes al), volgens mij omdat ie gewoon een droge mond had. Nou moest ik zelf naar de huisarts en heb haar ook even naar Driekus laten kijken. Ondanks dat ie vrolijk is, goed drinkt en niet spuugt, klonk het niet meer als een gewone verkoudheid. Hij piept met ademhalen en gaat dus zijn mama achterna (ik heb als kind heel veel bronchitis gehad). Omdat dit nou al de tweede keer was, wilde ze het niet meer aanzien en ben ik dus naar de apotheek gestuurd voor pufjes. Het lijkt gelukkig wel te werken, want tis maar naar om te zien dat ie naar adem snakt. En verder is het hier net Takkembah's verhaal: het rolt, tijgert en schatert!
* Mama van Driekus (0909) en Tienus (0611) *
*waarom hebben konijnen zulke grote oren als ze toch niet luisteren? *
  dinsdag 16 maart 2010 @ 23:46:49 #92
265732 Keshet
Alle kleuren van de regenboog
pi_79236590
Mefke: Succes met je laatste dag op 't werk morgen. Vervelend dat Driekus aan de pufjes moest maar fijn dat 't helpt!

Claudia: Respect voor je geenspeentraining!

BJ: Succes en heel veel plezier morgen op je 1e werkdag!

M_P: Hoe gaat het met het wel/niet speen gebeuren?

Verder niet bijgelezen!

Hier gaat 't ok,
Teigetje is weer aan beademing. Haar buikje werd volgeblazen met lucht door de vorige vorm van beademing. Zo vol dat haar longen in de verdrukking kwamen.
Ze ligt nu aan de 'trilbeademing' waarbij er steeds kleine beetje lucht naar binnen wordt geblazen. Teigetje ligt hierdoor continue te trillen, hence the name.
Helaas kunnen we niet buidelen zolang ze aan deze beademing ligt. Dat suckt maar is even niet anders.

Op deze beademing doet ze 't wel weer erg goed! Buikje is in 1 dag 2 cm dunner geworden! Dat doe ik 'r niet na!

Gewicht-update: 823 gram. Bijna verdubbeld!

Enne, Teigetje is 6 weken oud vandaag!
A grand adventure has begun.
pi_79240461
Teigetje is weer gegroeid!!!
Wel jammer dat je nu niet kunt buidelen door die nieuwe beademing! En is het geen 'naar' gezicht om haar te zien trillen? Fijn dat het verder ok is!!!
  woensdag 17 maart 2010 @ 06:37:10 #94
28677 Beessie-Jen
Meisjesmama!!!
pi_79240524
goedemorgen

Teigetje is alweer 6 weken! jeetje wat gaat dat snel Keshet! en wat groeit ze goed! jammer dat de vorige beademingsvorm niet zo goed werkte voor je kleine meisje.

Mefke; succes vandaag met je laatste dag werken. En ik hoop dat de pufjes Driekus snel zullen gaan helpen.

verder niet echt bijgelezen; gisteravond pas rond middernacht thuis, toen nog kolven en nu dus alweer gedoucht en aangekleed (en kolvende ) om zo an die arbeit te gaan.
Ben wel moe hoor; kon natuurlijk niet slapen... druk in mijn hoofd haha. Ben benieuwd hoe het vandaag gaat.
*hoop eigenlijk dat Evie zo nog wakker wordt zodat ik haar nog even kan knuffelen...*
pi_79240586
succes BJ
pi_79240676
Veel plezier BJ!

Wij gaan straks weer richting de prikjes.
pi_79240696
BJ succes vandaag!

Keshet fijn dat het beter gaat met Tijgetje aan de nieuwe beademing. En al bijna een gewichtsverdubbeling, geweldig!
pi_79242855
Keshet, wat een goed gewicht zeg!

BJ, succes vandaag!

Hier een wat betere nacht (gelukkig!!). Isabeau werd om half elf wakker en om half 5. Beetje jammer was dat ze om half vijf ineens geen zin meer had om te slapen. Maar na een lach, gil en kraaisessie in ons bed is ze toch weer gaan slapen om half zes. Helaas ging de wekken van manlief toen ook. Ik ben nog een half uurtje blijven liggen, maar toen moest ik toch ook écht opstaan. Hoe dan ook.. een flinke verbetering t.o.v. de voorgaande nachten.
pi_79243028
Keshet wat fijn dat Teigetje zo goed groeit!! Jammer dat ze weer aan de beademing moest ivm de lucht in haar buikje, gelukkig is dat nu opgelost. Is dat trillen naar om te zien?

Sorbootje fijn dat Isabeau weer wat aan de beterende hand is en het vannacht wat beter ging

En verder heb ik niet bijgelezen, ik zag alleen een hele cute Florian met zijn kontje in de lucht op bed liggen

Niels wordt sinds zaterdagnacht weer om de drie uur wakker en daarna is het krijsen in bed Als ik hem er dan uitpak en troost en hem terug leg gaat hij wel lekker slapen. Ik heb niet het idee dat hij zijn dag-nachtritme omgedraaid heeft omdat hij wel heel duf is 's nachts en 's morgensvroeg ons wekt met vrolijk gebabbel.
Maar ik ben dus best wel moe nu en mijn Lief ook, die wordt normaal nooit wakker van Niels.
&lt;a href="http://lb4m.lilypie.com/IMTfp1.png" rel="nofollow" target="_blank"&gt;Niels&lt;/a&gt; en &lt;a href="http://lb1m.lilypie.com/Aonnp2.png" rel="nofollow" target="_blank"&gt;Sam&lt;/a&gt;
pi_79243471
Goeiemorgen!

Joepie voor Teigetje!

Sorbo, fijn dat het beter gaat! Nog niet optimaal, maar beter is al goed!

Twinkly, wat vervelend dat Niels dat doet. Slaap je ook niet lekker

Beessie, zet em op!

Rienk is vandaag 3 maanden!
Onze kleine baby wordt groot En hij doet het zo lekker de laatste tijd Vannacht had ie rond 23:00 de laatste voeding en om 05:00 kwam ie weer, daarna kan ik hem zo terug schuiven hij was zelfs nog wakker en zonder speen
Om 08:00 werd ie weer wakker, helemaal vrolijk En naar zn vader lachen die onder de douche stond, zo gaaf Heerlijk ventje dat nu 'los' in bed ligt. Wel met speen en ik hoor hem niet, dus die zal wel in slaap zijn gevallen. Weer zelf dus!

Kunnen die kindjes niet gewoon met 3 maanden beginnen? Dit is zoveel fijner dan die eerste onzekere weken!
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')