abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_79161850
Het kleine babietjes topic (0-6 maanden) 31

Kleine babietjes

17 september 2009: Esmee, dochter van stiemie
20 september 2009: Lotte, dochter van Linda2205
23 september 2009: Lente, dochter van Ssserpente
27 september 2009: Rocker, zoon van RockabeIIa
28 september 2009: Driekus, zoon van mefke79
29 september 2009: Xeentje, dochter van Xenia
02 oktober 2009: Alexa, dochter van Takkembah
02 oktober 2009: Sem Yesse, zoon van Rekkie
08 oktober 2009: minisproetje, dochter van sproet-je
12 oktober 2009: Isabeau, dochter van sorbootje
16 oktober 2009: Jamie, zoon van martine1984
19 oktober 2009: Jochem Tobias Aaron, zoon van Troel en Bert
22 oktober 2009: Niels, zoon van Twinkly
06 november 2009: Xandy, dochter van lunastar
13 november 2009: Ivan, zoon van Claudia_x
16 november 2009: Thomas, zoon van Aoraki
24 november 2009: Stef, zoon van Incantrix
27 november 2009: Ties, zoon van Ziggyziggyziggy
05 december 2009: Evie Elleke, dochter van Beessie-Jen
10 december 2009: Wolf, zoon van Poppejans
15 december 2009: Elyas Yaël, zoon van Tan
17 december 2009: Rienk, zoon van Vlindur
18 decembe 2009: Dyon, zoon van Meimeltje
20 december 2009: Fabian, zoon van amaranta
23 december 2009: Minke, dochter van lijnloos
07 januari 2010: Aviva Gabriëlle, dochter van DaviniaHR en PhysicsRules
15 januari 2010: Dijon Trevor, zoon van faja-lobi
02 februari 2010: Teigetje, dochter van Keshet
05 februari 2010: Tessa, dochter van mama_papa
12 februari 2010: Laura, dochter van Sindell
14 februari 2010: Florian, zoon van Freecell
15 februari 2010: 'Harry', zoon van Asyniur
15 februari 2010: Hannah, dochter van Octopussy
16 februari 2010: Dyr, dochter van Klaploper en Twizu
18 februari 2010: Robin Janey Kathleen, dochter van Co_OL
19 februari 2010: Ravi & Kiro, zoons van simmu en sangdrax
24 februari 2010: Daan, zoon van happyme28 en Marky
02 maart 2010: Mart, zoon van ymme
05 maart 2010: Thomas, zoon van Leonieke
07 maart 2010: Morris, zoon van Webkim

*** vermeldingen zijn officiele fokbaby's
(Een fokbaby is een baby geboren uit een relatie waar de ouders elkaar hebben leren kennen op/door Fok)
♡ Sa fier as de moanne, - en werom ♡
pi_79161984
Met de laatste post's
quote:
Op maandag 15 maart 2010 10:29 schreef Vlindur het volgende:
Goeiemorgen!

Leonieke, daarom hadden wij Rienk in de kinderwagen. Ik vond het bed veels te groot voor hem!

Martine, wat naar! Gelukkig gaat het nu weer beter met Jamie

Meimeltje, gelukkig maar dat Dyon immuun is, ander had je nog meer zieken!

Simmu, fijn dat ze goed groeien! Zou fijn zijn als ze snel weer bij elkaar zijn.

Mefke, hoe heb je je douche omgebouwd? Ik snap niks van je uitleg Wel fijn dat het werkte!

Hier hadden we gisteravond GROTE POEP
Rienk was net van de borst en ik hoorde hem poepen ( ) dus ik loop direct naar de commode, trek zn luier af en kijk weg om doekjes te pakken. Hoor in ineens 'pfrrt' en zie me toch een dikke straal de hydrofiel op lopen! (getsie!!) Dus ik roep J. en laat het onder tussen maar lopen. Hydrofiel is nu toch al vies. Dus Rienk is klaar en til hem op (aan armen en benen ) en J. haalt de hydrofiel onder zn kont vandaan. Dus ik denk inmiddels, nu is het wel klaar en begin weer met doekjes te vegen, hoor ik weer 'pfrrrt'!! En dus is het aankleedkussen ook vies J. roept ondertussen dat ie de poep niet doorgespoeld krijgt en is bezig om alles in een emmer uit te spoelen. Ik doe Rienk een schone luier om, pyjama weer dicht en leg hem in bed. Nog even spelen. Daarna neem ik de was over van J. want die was bezig met een storing en inderdaad hoor, die stront is niet weg te spoelen Na 4 pogingen is de pot weer doorzichtig

Na een nacht weken heeft de was weer in de juiste kleur en draait de wasmachine weer.

Verder hebben we een goed weekend gehad!
quote:
Op maandag 15 maart 2010 10:58 schreef Sorbootje het volgende:
Vlindur! Wat goed zeg!

Ik ben bekaf. Vorige week drie geweldige nachten, nu al drie waardeloze nachten. Isabeau is zo aan het hoesten (met slijm enzo) dat ze er wakker van wordt en dan heel hard moet huilen. Alleen te kalmeren door aan te leggen (zal wel pijn in haar keeltje hebben). Ik ben zoooo moe nu!

Is er bij babies iets tegen hoesten te doen?
quote:
Op maandag 15 maart 2010 11:08 schreef mefke79 het volgende:
Met het risico dat ik em dichtgooi en dat ik geen nieuwe kan openen...(zit op het werk, dus als ie na deze post dicht is, svp iemand anders effe een nieuwe openen)

@Vlindur en Sorbo(en alle andere mama’s met verkouden kindjes): stomen werkt goed om het slijm los te krijgen en je kan dus onder een douche gaan staan en zo stoom maken. Alleen, als je je hele badkamer vol stoom wil krijgen ben je wel even bezig. Vorige keer hebben we daarom handdoeken aan de bovenkant van de douche gehangen (wij hebben de douche in de hoek en dan met 2 wanden). Dat werkt, maar de stof neemt heel wat stoom op, dus duurt het lang voor de cabine vol stoom staat. We moesten dus iets van plastic hebben en nou bleken de lange kledinghoezen van ikea daar perfect voor te zijn. Even vastzetten met tape en toen hadden we een mooi dakje op de douche.
Vanochtend hoestte ie nog steeds, maar geen koorts, zijn vrolijke zelf en al het eten bleef binnen. Dus gewoon naar het kdv.
Mag je eigenlijk nog meer doen dan luuf smeren en neusspray?
  maandag 15 maart 2010 @ 11:22:58 #3
28677 Beessie-Jen
Meisjesmama!!!
pi_79162104
goedemorgen mensen!!

ben dr ook weer

@Sorboo: vervelend dat jij en Isabeau zulke slapeloze nachten hebben de laatste dagen zeg! Ik hoop dat haar verkoudheid snel een beetje opknapt en jullie weer wat beter kunnen slapen...

@Vlindur: wat een Poepverhaal zeg! ongelofelijk dat er soms zoveel uit zo'n klein lijfje kan komen he? daar heb ik me ook al een paar keer flink over verbaast.
en fijn dat jullie een leuk weekend hebben gehad.

Jamie weer ziekjes? wat ontzettend sneu! jullie hebben ook geen geluk zeg!

en bedankt allemaal voor het succeswensen; maar ik begin pas woensdag hoor. Maar ik zal het onthouden. Heel erg lief van jullie allemaal.

05-12-2009 is ons lieve meisje geboren! Evie (L)
17-08-2011 Onze 2e prachtige meid maakt het gezinnetje compleet: Liene (L)
pi_79162209
Haha Vlindur, wat een mooi verhaal over die poep! Maar hij is er wel af!

Jamie ziekjes, zielig! Gelukkig gaat het nu beter!

Sorbootje, wat balen van je slechte nachten!

Isa lijkt te oefenen om van haar rug op haar buik te rollen, ze draait al steeds haar heupen naar de zijkant!
pi_79164148
Haha, Vlindur... klintk als een gezellige avond bij jullie gisteren Wat een poep zeg... maar in elk geval geen verstopping meer dus. Da's wel weer prettig.

voor Isabeaus zere keeltje... da;s ook nie leuk.

Isa aan het oefenen ... Minke doet nu ook verwoede pogingen. Gisteravond was het haar bijna gelukt van rug naar buik, maar ze bleef hangen met haar beentje aan de verkeerde kant.

Werd net gebeld door mijn , krijsend kind op de achtergrond, hoe die pittenzak warm te maken want ze had last van haar buikje/krampjes... tja, dan hou je niet echt een lekker gevoel over aan de rest van de werkdag... maar goed, hopelijk helpt het.
pi_79164364
Oeh Lijnloos, dat zou ik ook vervelend vinden.... Maar het lukt hem vast om Minke te troosten!
pi_79165227

Heb gewoon een heel topic gemist

Ik ga zo met Hannah naar de Ikea (met draagdoek) om een bedje te halen wat als co-sleeper gaat dienen. Ben benieuwd of het allemaal gaat lukken met de spullen in de auto en Hannah in de MC
De prachtige familiewieg die op onze slaapkamer staat ben ik een beetje zat. Ik kan Hannah niet zien en moet telkens mijn bed uit, wat natuurlijk pas gebeurt als ze al ligt te huilen
  maandag 15 maart 2010 @ 12:58:27 #8
35189 Troel
scherp en bot
pi_79165358
Jochem heeft twee ontstoken oogjes < alleen dan met pus
Vanmiddag druppeltjes ophalen, want het wil maar niet weggaan!
troel (de ~ (v.), ~en)
1 [inf.] vrouw of meisje
2 trut
pi_79165464
dicht

Ik zei nog:

Arme Isabeau Ik heb geen idee sorbo, misschien ff vragen bij de apotheek?

Rienk Goedzo jongen

En arme jochem ook. Heb je al schoongemaakt met gekookt water?
  maandag 15 maart 2010 @ 13:03:36 #10
35189 Troel
scherp en bot
pi_79165535
quote:
Op maandag 15 maart 2010 13:01 schreef freecell het volgende:
dicht

Ik zei nog:

Arme Isabeau Ik heb geen idee sorbo, misschien ff vragen bij de apotheek?

Rienk Goedzo jongen

En arme jochem ook. Heb je al schoongemaakt met gekookt water?
Jeps, maar het blijft stromen. Zelfs druppels borstvoeding helpen niets.
troel (de ~ (v.), ~en)
1 [inf.] vrouw of meisje
2 trut
pi_79165789
quote:
Op maandag 15 maart 2010 12:22 schreef Lijnloos het volgende:
Haha, Vlindur... klintk als een gezellige avond bij jullie gisteren Wat een poep zeg... maar in elk geval geen verstopping meer dus. Da's wel weer prettig.

voor Isabeaus zere keeltje... da;s ook nie leuk.

Isa aan het oefenen ... Minke doet nu ook verwoede pogingen. Gisteravond was het haar bijna gelukt van rug naar buik, maar ze bleef hangen met haar beentje aan de verkeerde kant.

Werd net gebeld door mijn , krijsend kind op de achtergrond, hoe die pittenzak warm te maken want ze had last van haar buikje/krampjes... tja, dan hou je niet echt een lekker gevoel over aan de rest van de werkdag... maar goed, hopelijk helpt het.
Oi, das niet lekker werken inderdaad

Hier net weer een half-uur gloeken en KRIJSEN. Nu weer stil en (wakker) in zijn wiegje bij me in de kamer.
Wel heel sneu

En TARA krijgt hem dan beter stil dan ik. Dat vind ik ergens wel fijn
pi_79166016
Ahw, ontstoken oogjes zijn zo sneu Beterschap voor hem!

Sorbo, een dikke zoen op je slapeloze nachten Hoop dat het snel beter gaat!

En Florian Wat sneu toch! (Ik wil steeds Floriander tiepen )
Hoe gaat het 's nachts bij jullie? Slapen jullie wel wat?
pi_79166106
Hoi!

Tvp
En het gaat hier wel vaak over poep trouwens waarvan je wel blij bent als ze het doen

Heb eigenlijk niet heel veel te melden over Laura, volgens mij doet ze het verder prima. 's nachts slaapt ze op haar eigen kamertje in de wieg, dat gaat eigenlijk tot nu toe heel goed. Ze valt tot nog toe eigenlijk zelf in slaap na een minuutje of 20 wat geluidjes te maken. En we hebben de deuren open dan hoor ik alles, want het is echt klein boven, maar het geeft voor ons net wat meer rust dan wanneer ze nog naast ons lag in de kinderwagenbak. En de wieg kan er gewoonweg niet staan, te klein. Dus ben blij dat het zo goed gaat.
En als ze huilt is het tijd voor en dan komt ze ff lekker bij ons liggen tot ze weer voldaan is

Overdag hebben we haar eigenlijk altijd beneden, of ze ligt in de kinderwagenbak te slapen of in de box, of bij mij of (wat natuurlijk het lekkerst ligt )

Wat wel een beetje is, worden we net gebeld door de kinderopvang, is er gewoon geen plek vanaf mei. Lekker is dat, had vorig jaar juni/juli al ingeschreven.... nu dus proberen iets anders te vinden ik hoop dat het lukt....
pi_79166121
quote:
Op maandag 15 maart 2010 12:53 schreef octopussy het volgende:

Heb gewoon een heel topic gemist

Ik ga zo met Hannah naar de Ikea (met draagdoek) om een bedje te halen wat als co-sleeper gaat dienen. Ben benieuwd of het allemaal gaat lukken met de spullen in de auto en Hannah in de MC
De prachtige familiewieg die op onze slaapkamer staat ben ik een beetje zat. Ik kan Hannah niet zien en moet telkens mijn bed uit, wat natuurlijk pas gebeurt als ze al ligt te huilen
Herkenbaar. Ik was de wieg ook vrij gauw zat (en Ivan paste er al snel niet meer in) en wij hebben toen van het ledikant tijdelijk een co-sleeper gemaakt. Zalig!
I make it a thing, to glance in window panes and look pleased with myself.
pi_79166163
Ik heb wat hulp nodig en hoop dat jullie me kunnen helpen.

Mijn dochter is 7 weken oud, lief , klein en schattig.
We hebben alleen 1 probleem met haar: Als we haar niet vast hebben krijst ze de hele buurt bij elkaar.
Als je haar vast heb gaat alles goed, als je haar wilt neerleggen gaat het alarm af.
Als je haar weer op pakt is alles weer goed.
We hebben al van alles geprobeerd om haar te laten slapen:
Slapen in de bak van de kinderwagen, Inbakeren, In bad vlak voor slapen,In slaap laten vallen in je armen en dan in bed liggen , Laten huilen in bed.
Niets helpt.
Nu is mijn vrouw vandaag met haar naar de huisarts geweest om te kijken hoe en wat.
De huisarts kan niets vinden en stuurt haar door naar het ziekenhuis, Hier kunnen we 20 april!!!!! terecht.
Het is namelijk geen spoed,
Ze groeit goed dus heeft het geen haast.
Hier kan ik dus helemaal niets mee.
Ik hoopte dat iemand hier dit herkend en enig idee heeft hoe ik mijn dochter het beste helpen kan.

Alvast bedankt,
Een kersverse vader en de moeder zal ook vast blij zijn met ideen
Fuck with a Hooker, get rucked.
pi_79166249
Vlindur, zulke poepacties maken we hier minstens 1 keer per week mee. Onze rolverdeling is dan als volgt: lief kleedt hem uit, ik laat het bad vollopen, lief doet hem in bad, ik maak intussen het aankleedkussen schoon en ruim de boel op, lief geeft hem zijn schoonheidsbehandeling en kleedt hem aan, ik ga met ossengalzeep en emmertjes biotex in de weer. Ik moet altijd vooral lachen als ik in de badkamer bezig ben en ik m'n lief hoor mopperen omdat hijzelf ook helemaal onder de poep is gekomen.
pi_79166649
Lamstraal, dat is inderdaad lastig! Ik heb zo geen tips voor je, zo te horen hebben jullie al van alles geprobeerd! Hoe valt ze nu uiteindelijk wel in slaap dan?

Ik ben op zoek naar een digitale groeicurve. Kan ik die van de WHO ook gebruiken, omdat ik las dat deze gebaseerd zijn op borstgevoede baby's?
pi_79166818
LamstraalASD: heb je het idee dat er iets met je dochter zou kunnen zijn, bijvoorbeeld (verborgen) reflux? En heb je ook uitgesloten dat ze honger heeft? Het lijkt me belangrijk om deze zaken eerst uit te sluiten.

Er zijn grofweg twee verschillende dingen die je kunt doen, namelijk er zoveel mogelijk in meegaan om jezelf het leven makkelijker te maken en om in haar behoeftes te voorzien of om te proberen haar toch echt aan het alleen liggen te laten wennen. Als je er zoveel mogelijk in mee wilt gaan zou ik overdag je dochter in een draagdoek doen of haar in je armen laten slapen. Jullie kunnen elkaar afwisselen zodat de ander bij kan slapen. Als jij moet werken kun je misschien hulp van familie inschakelen, want dit is vrij zwaar om alleen te doen. De nachten zijn wat lastiger. Heb je al zoiets als een co-sleeper geprobeerd? Misschien vindt je dochter het genoeg om dichtbij jullie te zijn. In combinatie met inbakeren (of zoiets als een Puckababy) biedt dat wellicht uitkomst.

Je kunt ook een andere methode kiezen en oefenen met wegleggen. Een strategie is: je dochter in haar bedje leggen en geruststellen, na 2 minuten weglopen, 5 minuten wachten en dan teruggaan om te troosten (niet aankijken, maar bijvoorbeeld haar wang aaien en "SHH SHH" zeggen) en na 1-2 minuten weer weggaan (ookal huilt ze nog steeds). Eerst doe je dit om de 5 minuten, dan om de 10 minuten, dan om de 15 minuten. Je kunt googelen op 'controlled crying' voor meer informatie. Ik heb net het boek 'De tevreden baby' van Gina Ford gelezen waarin tips en schema's staan om je baby zo vroeg mogelijk in een dag- en nachtritme te krijgen.

Dit gezegd hebbende: ik ben er zelf geen voorstander van zo'n jonge baby te laten huilen, dus ik zou voor de eerste strategie kiezen en naarmate de kleine ouder wordt meer oefenen met in het eigen bedje slapen. Hier zijn we vanaf 8 weken ongeveer daarmee gaan oefenen en ik had het idee dat we er toen allemaal wel klaar voor waren, maar ik kan me voorstellen dat jullie het nu behoorlijk zat zijn.
pi_79167064
Inbakeren leek 1 nacht te werken, meteen puckababy gekocht maar helaas na het neerleggen is het janken.
Het laten huilen hebben we wel geprobeerd maar het mekkeren gaat over in huilen en hierna word het krijsen en dan hebben we ook nog de Ik-ben-in-paniek-krijs-zonder-ademhalen-met-verstikkingsverschijnselen.
Het is niet honger als ze honger heeft gaat ze "happen" en krijgt ze eten.
Wel iets "vreemds"is dat ze soms ieder uur honger heeft.
pi_79167143
quote:
Op maandag 15 maart 2010 13:16 schreef Vlindur het volgende:
Ahw, ontstoken oogjes zijn zo sneu Beterschap voor hem!

Sorbo, een dikke zoen op je slapeloze nachten Hoop dat het snel beter gaat!

En Florian Wat sneu toch! (Ik wil steeds Floriander tiepen )
Hoe gaat het 's nachts bij jullie? Slapen jullie wel wat?
Ik zeg ook wel eens per ongeluk Floriander tegen één van de twee

We slapen wel goed Alleen vannacht heb ik een hele nacht speentjes ingestopt Gelukkig hebben we een co-sleeper.

Lamstraal: mijn oudste zoon had dat ook, die heeft gewoon 3 maanden overdag in een draagdoek geslapen en 's nachts bij ons in. Daarna eerst overdag voorzichtig af en toe in eigen bedje en daarna 's nachts ook
Toen hij 4 of 5 maanden was sliep hij altijd in zijn eigen bed.
Er is hoop
  maandag 15 maart 2010 @ 13:48:19 #21
100412 mefke79
komt goed!
pi_79167204
Nieuwe User, die van het groeiboekje is ook digitaal. Heb je een boekje gekregen op het cb? Bij ons staat daar een code in voor groeiop.nl en dan kan je daar alles bijhouden.

Lamstraal, geen idee. Overleg anders eens met het cb, die kunnen soms nog wat druk zetten achter zo'n afspraak in het ziekenhuis. Of, ook een optie, zelf een ander ziekenhuis bellen, kijken of je sneller terecht kan. Succes!
* Mama van Driekus (0909) en Tienus (0611) *
*waarom hebben konijnen zulke grote oren als ze toch niet luisteren? *
pi_79167506
quote:
Op maandag 15 maart 2010 13:46 schreef freecell het volgende:

[..]
Lamstraal: mijn oudste zoon had dat ook, die heeft gewoon 3 maanden overdag in een draagdoek geslapen en 's nachts bij ons in. Daarna eerst overdag voorzichtig af en toe in eigen bedje en daarna 's nachts ook
Er is hoop
Echt? komt het ooit nog goed
Ik durf haar niet goed in mijn bed te houden, ik heb mijn vrouw ook weleens een hoek verkocht in mijn slaap. Een corrigerende tik moet kunnen maar terwijl ze slaapt?
pi_79167571
quote:
Op maandag 15 maart 2010 13:46 schreef freecell het volgende:

Er is hoop
Zo ging het hier ook ongeveer, alleen sliep hij wat eerder in zijn eigen bed.
pi_79167589
quote:
Op maandag 15 maart 2010 13:22 schreef Claudia_x het volgende:
Vlindur, zulke poepacties maken we hier minstens 1 keer per week mee. Onze rolverdeling is dan als volgt: lief kleedt hem uit, ik laat het bad vollopen, lief doet hem in bad, ik maak intussen het aankleedkussen schoon en ruim de boel op, lief geeft hem zijn schoonheidsbehandeling en kleedt hem aan, ik ga met ossengalzeep en emmertjes biotex in de weer. Ik moet altijd vooral lachen als ik in de badkamer bezig ben en ik m'n lief hoor mopperen omdat hijzelf ook helemaal onder de poep is gekomen.
Nou, we hadden mazzel. Rienk zelf was verder niet vies. Het was eerst een gewone poepbroek waar alles netjes in de luier bleef en daarna belande het op het aankleedkussen. Dus die hoefde niet in bad
De poep-tot-de-nek-broek hadden we alleen wel eens toen Rienk nog dagelijks poepte, maar dat doet ie dus niet meer
Het viel me trouwens mee dat J. het zomaar weg wilde spoelen! En het ook nog in de emmer deed! Die vent van me is al vies van een beetje spuug Hij leert het nog wel eens!

Inmiddels slaapt Rienk al weer een uurtje of 2. Dus het gaat allemaal goed

We hebben ook nog wat kleren bijgekocht. Want hij heeft heeeel veel, maar alleen setjes. Dus nu wat spijkerbroekjes en een tuinbroekje gekocht en de rest bijbesteld op H&M.com want die pokkewinkel hier heeft van alles maar een beetje en natuurlijk net verkeerd

lamstraal, succes er mee. Klinkt vermoeiend
pi_79167990
Jeetje Lamstraal... da's niet heel leuk meer. Kan me voorstellen dat jullie een beetje uit de ideeen zijn. Wat irritant ook dat de ha jullie niet kan helpen/sneller doorverwijzen. et is misschien geen spoed, maar als een of allebei van jullie oververmoeid is wordt het ook niet beter voor die kleine.
Geeft je vrouw trouwens borstvoeding of flesvoeding? Misschien dat daar ook nog een verschil in kan zitten (is ze wel echt vol?)...
Mijn dochtertje heeft ook wel zo'n periode gehad dat ze alleen maar vastgehouden wilde worden, maar gelukkig heeft de speen een deel van deze taak overgenomen en slaapt ze nu ook prima op haar eigen kamertje in. (ook zonder speen)
In elk geval sterkte/succes!
pi_79168039
quote:
Op maandag 15 maart 2010 13:33 schreef NieuweUser het volgende:
--

Ik ben op zoek naar een digitale groeicurve. Kan ik die van de WHO ook gebruiken, omdat ik las dat deze gebaseerd zijn op borstgevoede baby's?
Ben ik ook vorige week naar op zoek geweest, maar kon ook niet echt iets vinden om digitaal in te vullen. Wat Mefke zegt heb ik ook geprobeerd (heet bij ons ikwordgroter geloof ik) maar daar kun je het wel bijhouden, maar krijg je niet die mooie lijntje met "gemiddelden" en zo...
pi_79168288
Mijn vrouw geeft borstvoeding, gezien dat die kleine groeit als kool zal dat wel goed zitten.
Ze heeft weleens fles voeding gehad maar eigenlijk alleen maar borst.
De speen lijkt ook wel voor een beetje rust te zorgen (soms) maar het lijkt wel of ze niet goed snapt hoe ze op de speen moet zuigen dus die moet je constant in haar mond duwen.
  maandag 15 maart 2010 @ 14:15:40 #28
38223 Takkembah
Beetje gek en raar
pi_79168330
ff geen tijd om alles te lezen / reageren, maar lamstraal er is inderdaad hoop, hier ook een dochter die er niets van snapte dat ze uit mijn buik was.

Ook hier hebben we haar overdag in de draagdoek of op mijn borst te laten slapen en 's nachts afwisselend bij ons in bed op ons op de buik. Daarna zijn we gaan afbouwen en proberen. Na 3,5 ging het veel beter. Nu een lief klein meisje wat braaf doorslaapt 's nachts (bijna 6 maanden). Ja, het was zwaar, vooral voor mij toen Manlief ging werken. Want ze had ook nog eens een zuigbehoefte waar je U tegen zei en ze weigerde de speen (dat was vergif). Dus ik heb de eerste maand met Alexa rondgelopen en mijn vinger bij de hand zeg maar... En nu mis ik dat soms wel eens

oh en het was echt een buikslapertje die van ons, die weigerde te slapen op haar rug

voor de rest vanavond lees ik weer bij
Alexa en Seth zijn lief
See everything; overlook a great deal; correct a little
pi_79168770
Qua groeicurve's

ik heb deze: Borstvoeding.com

En deze:
GroeiOp
[img]https://www.groeiop.nl/imagegd.php?request=groeicurve[/img]

Ik vind die van de bv.site handiger en duidelijker.

Edit: Oh, die doet het niet zie ik. Nou, die van groeiop is met stippen en een heel licht streepje. niet zo duidelijk dus.
Bij die van groeiop zit Rienk 'op' het lijntje en bij de BV site er ruim onder

[ Bericht 6% gewijzigd door Vlinder op 15-03-2010 14:50:57 (Die van de lengte er bij gedaan) ]
pi_79168942
quote:
Op maandag 15 maart 2010 14:14 schreef LamstraalASD het volgende:
Mijn vrouw geeft borstvoeding, gezien dat die kleine groeit als kool zal dat wel goed zitten.
Ze heeft weleens fles voeding gehad maar eigenlijk alleen maar borst.
De speen lijkt ook wel voor een beetje rust te zorgen (soms) maar het lijkt wel of ze niet goed snapt hoe ze op de speen moet zuigen dus die moet je constant in haar mond duwen.
Heb je verschillende spenen geprobeerd? Rienk wil alleen de ronde difrax. Alles met een platte kop spuugt ie uit.
pi_79169234
Heb me toch ook maar es aangemeld bij die borstvoeding-pagina... Minke krijgt dan wel geen bv, en dus is het niet echt kloppend, maar zo kan ik het tenminste wel een beetje bijhouden.

Dan krijg je dus dit:

Ben benieuwd, volgende week weer bezoekje CB... heb wel het idee dat ze flink langer wordt, maar het blijft een tenger meidje Geen spekkies te vinden...
pi_79169822
quote:
Op maandag 15 maart 2010 14:40 schreef Lijnloos het volgende:
Heb me toch ook maar es aangemeld bij die borstvoeding-pagina... Minke krijgt dan wel geen bv, en dus is het niet echt kloppend, maar zo kan ik het tenminste wel een beetje bijhouden.

Dan krijg je dus dit:
[ afbeelding ]

Ben benieuwd, volgende week weer bezoekje CB... heb wel het idee dat ze flink langer wordt, maar het blijft een tenger meidje Geen spekkies te vinden...
Hihi, Ik had die lengte curve nooit gezien!
Ik heb de mijne er ook nog maar gauw bijgeplakt

Minke is inderdaad een ukkie zeg! Ben nu wel benieuwd of ze nu gegroeid is!
  maandag 15 maart 2010 @ 15:18:15 #33
28677 Beessie-Jen
Meisjesmama!!!
pi_79170707
dit is die van Evie:

ff snel; moet eten; was vouwen en kolven namelijk
05-12-2009 is ons lieve meisje geboren! Evie (L)
17-08-2011 Onze 2e prachtige meid maakt het gezinnetje compleet: Liene (L)
  maandag 15 maart 2010 @ 15:19:09 #34
40180 Stiemie
20-07-2007
pi_79170739
We staan gewoon bovenaan Nog 2 dagen en dan is mijn mini alweer een half jaar! Wat is dat snel gegaan...

Lamstraat bij mijn oudste dochter gaf ik ook bv en ze groeide prima. Toch bleek achteraf dat ze de eerste maand veel honger gehad heeft... Nou wil het natuurlijk niet zeggen dat het bij jullie dochter ook zo is, maar sluit het ook niet zomaar uit. En bij veel babys is het de eerste 3 maanden gewoon een soort overleven en daarna wordt het allemaal veel makkelijker Draagdoek kan in ieder geval veel hulp bieden, hier in ieder geval wel.

Pff we zijn bezig met bijvoeding, maar Esmee moet er echt NIKS van hebben. Banaan, peer, wortel, ze kijkt je aan of het vergif is en ze probeert alles zo snel mogelijk naar buiten te werken Schiet niet echt op zo...
pi_79171774
Mefke, ik heb inderdaad eens gekeken op www.groeigids.nl, daar heb ik het boekje van. Daar kun je inderdaad de groeicurve invullen. Wel een beetje onduidelijk.

Ik heb mij ook maar aangemeld op bv.com. Hieronder de groeicurve, woensdag weer naar het cb.

Edit, even opnieuw!

[ Bericht 19% gewijzigd door NieuweUser op 15-03-2010 15:59:57 ]
pi_79172203
quote:
Op maandag 15 maart 2010 15:42 schreef NieuweUser het volgende:
Mefke, ik heb inderdaad eens gekeken op www.groeigids.nl, daar heb ik het boekje van. Daar kun je inderdaad de groeicurve invullen. Wel een beetje onduidelijk.

Ik heb mij ook maar aangemeld op bv.com. Hieronder de groeicurve, woensdag weer naar het cb.

[ afbeelding ]

[ afbeelding ]
Ik zie ze niet Kun je er een plaatje van maken? (hij zit denk ik achter de inlog).
pi_79172621
quote:
Op maandag 15 maart 2010 15:51 schreef Lijnloos het volgende:

[..]

Ik zie ze niet Kun je er een plaatje van maken? (hij zit denk ik achter de inlog).
Als het goed is kun je ze nu wel zien!
pi_79172723
Lol Rienk toch!! Dus jullie hadden een lekker weekend

Lamstraal ik sluit me aan bij Claudia, het ging hier net zo

Ik zag hele mooie groeicurves, wat is Minke een klein droppie nog

Gekke Niels slaapt al vanaf 12.30 uur, ik begin me haast zorgen te maken. Hij slaapt normaal 45 min tot 1,5 uur.
edit: Hij werd om 16.15 uur wakker met Honger!

Oh en de laatste paar dagen pakt hij zijn knuffelpopje wanneer hij gaat slapen

[ Bericht 20% gewijzigd door Twinkly op 15-03-2010 16:57:39 ]
&lt;a href="http://lb4m.lilypie.com/IMTfp1.png" rel="nofollow" target="_blank"&gt;Niels&lt;/a&gt; en &lt;a href="http://lb1m.lilypie.com/Aonnp2.png" rel="nofollow" target="_blank"&gt;Sam&lt;/a&gt;
pi_79176434
Lekkere poepRienk

aah Minke is inderdaad een klein poppie zeg

aaaah Niels, wat lief! Hier ook een spookje om mee te slapen, met een geitjeshoofd erop

Wolf rolde net van buik naar rug! en 2x achter elkaar. Uiteraard toen ik hem weer neerlegde voor een 3e keer met camera erbij deed hij het niet meer
maar ik hou de camera in de aanslag, ik kom snel een filmpje laten zien.

Hij is weer helemaal bijgeslapen van zn oppasavontuur, gister om 16.30 in slaap gevallen en ik heb hem wakker moeten maken voor de laatste 2 flesjes,waarnaar hij meteen weer sliep en is weer wakker geworden om 6.40 vanmorgen.
Vandaag mn vrolijke mannetje weer terug gelukkig
“I mean, nobody’s scientifically perfect, but Suzie’s about as close to being perfect as any human could possibly be.”
  maandag 15 maart 2010 @ 19:19:06 #40
57497 happyme28
I'm so happy
pi_79180331
LOL, maar wat goed Rienk met je poep!

Sorbootje, wat sneu een zere keel. Stomen zou misschien een oplossing zijn? Anders idd even naar de apotheek.

Octo, nog gelukt bij de IKEA?

Stiemie, je hebt al bijna geen 'kleine baby' meer, jullie zijn dit topic bijna ontgroeit. Jammer dat bijvoeden nog niet echt wil lukken.

Grappig om te zien al die groeicurves. Ben benieuwd hoe Daan het gaat doen. Vandaag in het ziekenhuis gewogen en hij is na 19 dagen als bijna 4 ons gegroeid. Hij woog bij de geboorte 3840 gr en vandaag 4215 gr. Best netjes volgens mij.

Wolf aan het rollen, wat goed typisch dat hij het niet wil doen als je je camera erbij hebt haha. Wat fijn dat hij weer bij is gekomen van het oppasavontuur en weer vrolijk is.

Lamstraal, lees het topic over reflux/verborgen reflux eens. Misschien herken je daar wat in. Onze man kunnen we ook niet plat neerleggen en heeft verborgen reflux, maar dat zijn vaak meer symptomen die daar naartoe wijzen.

Vandaag dus naar de kinderarts in het JKZ geweest, maar daar ben ik niet vrolijker van geworden tot nu toe. Heb het verhaal in het Reflux topic gezet, maar ik denk dat we naast de kinderarts ook een afspraak gaan maken bij de osteopaat. Daar heb ik ook goede resultaten van gelezen. Baat het niet dan schaad het niet lijkt me.
pi_79180382
Ahh, wat is die foto van Niels lief.

Ik vind Ivan de laatste paar dagen 's ochtends helemaal bovenin z'n ledikantje. Iemand nog tips om dat tegen te gaan? Hij slaapt al in een slaapzakje en ik stop hem héél stevig in.
  maandag 15 maart 2010 @ 19:51:06 #42
14811 Asyniur
Nu met 2 jommetjes <3
pi_79181670
Vandaag bij de kinderarts/lactatiekundige geweest. Harry groeit dus niet goed genoeg doordat hij teveel voormelk krijgt. Hij zit maar net boven het minimum qua groei. Maar we gaan er vanuit dat hij volgende week meer is aangekomen...
Verder is alles goed met hem.
Hij is nu 52cm groot en 3455gram zwaar. Hoofdomtrek 35cm
  maandag 15 maart 2010 @ 20:12:52 #43
95408 Incantrix
0118 999 88199 9119 725....
pi_79182867
Zo zeg, mensen, ik had het even een paar dagen drukjes, en moet je nu eens zien! Ik heb echt enorm veel gemist

Asy, hum, dat is vervelend zeg! Heb je nu ook tipjes gekregen om mee aan de slag te gaan? Vast wel; ik hoop gewoon dat het helpt. Ik weet hoe het is om in het begin maar te dubben met het gewicht van je kleintje en dat is echt helemáál niet leuk. Het gaat goedkomen!

Daan, netjes hoor! Lekker groeien!

Niels, wat ben je lief met je tutpopje! Twinkly, wat een überschattige foto!

Keshet, weer fijn om je updates te lezen! Hoe gaat het nu met het buidelen? Geen je je Teigetje de volgende keer een knuffel van me?

Simmu, jemig, dat is wel heftig nieuws zeg! Bewonderenswaardig hoe je het allemaal oppakt zeg, een echte, superliefdevolle mama! Ik hoop in elk geval dat de mannetjes weer snel bij elkaar zijn, ook voor jullie. Het is niet niks zo zeg! Wel fijn dat je weer mag autorijden hoor, dat scheelt vast al wel weer. Dikke !

Rienk, jij poeperd! Vlindur, toch fijn hoor, ondanks de troep

Claudia, wat goed dat Ivan het zo makkelijk afgaat zonder zijn speentje! Ik vind het echt zó goed hoe je het allemaal aan hebt gepakt, grappig hoe snel het tij dan kan keren he? Jeej!!

Ehm, ja, hier is eigenlijk weinig te vertellen geloof ik, het gaat allemaal lekker hier Ik heb het naar mijn zin op mijn werk, kolven gaat ok (vandaag wat minder productie, maar met een vriezer vol maak ik me vooralsnog geen zorgen), Stef heeft het naar zijn zin op het KDV en in onze vrije tijd slepen we hem lekker mee naar het strand, naar de winkel in de draagdoek en naar de oppas als wij lekker even wat gaan eten met vrienden en een bioscoopje pakken Stef vind het allemaal even leuk! De krampjes gaan ook telkens wat beter, hij heeft nu nog maar eens in de zoveel dagen kramp en ookal is het dan wel nog heftig, ik ben allang blij zoals het nu gaat. Hopelijk is dat laatste beetje nu ook snel weg..

Ehm, voor de rest even een dikke ook hoor, ik weet het even niet zo goed meer!
3!
pi_79183287
filmpje in het fimpjestopic en foto's in het fototopic en 1700 gram voor ravi! die demonstreerde vanmiddag aan de zuster braaf hoe hij zijn hoofdje idd al zelf kan optillen (!!). ik had het hem al een paar keer zien doen en dat gezegd, maar ze had een "jaja, jij trotse mama jij, het zal wel, pat pat op mijn hoofd" reactie. totdat hij het deed toen ze het zag

en inkoming voorkeurshouding (knap he, nu al!) want meneer kan dus ook al zelf zijn hoofd draaien als hij op zijn rug ligt en draait elke keer naar rechts (*en* heeft dan links een gekreukt oor, want daar zit nog geen kraakbeen in.....). nja, voorkeurshouding had selene ook, we weten hoe dat te fixen zullen we maar zeggen
Your mind don't know how you're taking all the shit you see
Dont believe anyone but most of all dont believe me
God damn right it's a beautiful day Uh-huh
pi_79183478
quote:
Op maandag 15 maart 2010 19:20 schreef Claudia_x het volgende:
Ahh, wat is die foto van Niels lief.

Ik vind Ivan de laatste paar dagen 's ochtends helemaal bovenin z'n ledikantje. Iemand nog tips om dat tegen te gaan? Hij slaapt al in een slaapzakje en ik stop hem héél stevig in.
Heb je nog een stukje slaapzak over onderaan?
Want dan zou je dat onderste stukje kunnen terugslaan onder het matras.

Jaja dames, ik lees nog steeds mee hier, er gebeurt hier veel meer als bij de buren!
Kom maar gauw die kant op beppen....
wie met beide benen op de grond blijft staan....komt niet ver
  maandag 15 maart 2010 @ 20:27:08 #46
100412 mefke79
komt goed!
pi_79183661
@ Karin, nog effe dan, dan komen we je achterna!
@ Simmu, dat klinkt goed die 1700 gram!
Asy, tuurlijk is Harry volgende week goed gegroeid.

Ik ga nu weer even stomen met mijn manneke, kom zo nog even terug!
  maandag 15 maart 2010 @ 20:55:48 #47
100412 mefke79
komt goed!
pi_79185075
Stiemie, je meisje wordt groot. Hier was fruit ook geen succes, totdat de mango kwam. Nou hebben we een mangomonster.
Ik zal zo eens kijken of ik de groeigrafiek van Driekus kan plaatsen. hier zijn ze al:

Er zitten een paar rare knikjes in, we weten de lengte namelijk niet van de eerste weken, dus die is geschat.
pi_79189319
He ladies,

Dank voor de support! Lente slaapt nog steeds niet door, maar ik leg me er maar bij neer. ’s Avonds een fes kv met rijstebloem wil nog wel eens helpen, maar dat betekent dat ik om 22:00 nog moet kolven (anders slaat ze ineens twee voedingen over) en daar heb ik ’s avonds echt geen zin meer in.

Vanmorgen heb ik ‘r gedwongen uit laten slapen. Na d’r voeding van 05:00 uur, was ze om 07:00 uur klaarwakker. Ik nog niet… Dus heb ik ‘r in de houtgreep bij me onder de dekens gehouden. En na een kwartiertje was ze weer onder zeil (misschien toch wat minder hard knijpen ) tot 10:00 uur.

Claudia, ik vind het knap dat je de moed hebt om zoveel energie te steken in een nieuwe strategie. Maar het werpt wel z’n vruchten af dus. Wat goed! Kan me voorstellen dat dat je ook sterkt in je zelfvertrouwen. En weer een goede nacht dus. Super hoor!

Lente drinkt overdag trouwens gewoon goed. Dwz, gewoon netjes om de drie à vier uur. Max 150 cc, dat wel, maar meer gaat er echt niet in. Da’s tenminste te zien als ze een flesje afgekolfde melk krijgt. Uit de borst krijgt ze ws wel iets meer binnen.

D’r oortje is trouwens helemaal genezen. Gelukkig had ik die foto meegenomen. Wel zag de kno-arts wat vocht achter d’r trommelvlies. Dat kan komen omdat ze al zo lang zo erg verkouden is (hoewel het de laatste dagen stukken minder is). Onder een jaar doen ze daar sowieso niets aan, dus moet ik nu in de gaten houden of ze goed hoort (prima) en straks goed gaat praten. Zo niet, dan kan dat verband houden met dat vocht. De arts vertelde dat verkoudheid bij veel baby’s ’s zomers minder wordt. Mocht dat bij Lente nou niet zo zijn, dan moet ik dan nog eens terug komen want dan moeten ws d'r neusamandelen eruit. Maar ook dat doen ze pas als ze ouder zijn dan één.

Sorbootje, welterusten voor straks. Hoop op een betere nacht voor jullie.

O, en nog even een voor Rienk z'n pfrrrrrt!
pi_79190046
Happy, alvast veel succes bij de osteopaat, ik hoor er heel veel goede verhalen over

Asyniur, wat balen dat Harry niet goed groeit, inderdaad een klein menneke zeg ach gos
hopelijk gewoon binnen een paar dagen een groeispurtje, dat kan ook maar zo! Bij die kleintjes kan het ook wel heel erg wisselen hoor

Lekker dat Stef het zo goed doet Incantrix! Kan hij Wolf misschien even vertellen dat oppas echt zo erg nog niet is?

Claudia haha wat een acrobaat die Ivan! Wat Karin ook zegt doen wij hier ook, de slaapzak een stukje onder het matras. (hier beweegt Wolf alleen veel met zn voetjes, waardoor hij ietsje naar boven komt te liggen soms, verder kan hij nog niet zoveel)
Of is hij zo sterk dat hij die los kan trappelen?

Ah fijn dat Lente's oortje weer ok is, oorproblemen als kind weet ik alles van, vaste klant bij de KNO!
Ik wist trouwens niet dat ze niet veel doen voordat een kind 1 jaar is!

Leuk om die groeicurves te zien, ik heb er ook eentje van die website van het CB, maar Wolf is nog maar zo klein, dus daar staat nog niet echt een grote curve op
“I mean, nobody’s scientifically perfect, but Suzie’s about as close to being perfect as any human could possibly be.”
  maandag 15 maart 2010 @ 22:27:24 #50
170545 DaviniaHR
Mrs. PhysicsRules
pi_79190176
Vandaag heeft aviva de hele dag op de arm gelegen / geslapen / gedronken, of anders in de doek geweest. niet echt bijgelezen, maar ik heb wel ff smakelijk gelachen om rienks poepverhaal! die moet je bewaren! kan hij zich later mooi voor schamen
nah, is leuk!

morgen hoop ik wat beter bij te lezen. en anders was dit gewoon een hele slechte tvp
*O* Trotse mama van E l i en A v i v a *O*
Insanity is heritable. You get it from your children.
Ik ben wel gek, maar niet achterlijk.
If you can't beat them, confuse them.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')